Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 14 september 2023 17:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, spiegelen blijft moeilijk. Maar voor Duitsers ook, die hebben nooit door dat er nog een strook asfalt rechts van ze zit.![]()
Wel handig, want als het wat opstroopt rij je er op de autobahn zo weer 20 voorbij als het wat opstroopt
Ik ga er ook niet bij staan wachten uiteraardquote:Op donderdag 14 september 2023 13:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Fatsoen is tegenwoordig ver te zoeken![]()
Ik denk er trouwens niet aan om mensen aan te spreken zoals je doet, tenzij ze op een miva plaats staan. Dan kan ik wel aan de gang blijven
Stonden er mensen niet in hun vak? Nee? Dan is er toch niets aan de hand?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet bij staan wachten uiteraardHij had de pech dat ie net kwam aanlopen met een meloen. Het is niet alsof er geen andere plekken vrij waren. Of ie het volgende keer laat betwijfel ik maar die plekken zijn oprecht wel handig.
Ik stond vorige keer te klooien om de maxi cosi achterin te krijgen terwijl in de auto naast me die strak op me stond een vrouw geen fuck gaf en lekker zat te bellen. Ik heb de kleine via de andere deur binnen moeten krijgen. Prima voor mij maar mijn vriendin kan dat beter nog even laten.
Gasgeven als je ingehaald wordt is dan ook zo'n beetje het kutste wat je kan doen.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:58 schreef ueberduitser het volgende:
Geen ergernis deze keer maar meer leedvermaak![]()
Laatst met m'n zoon een paar nieuwe kippen gehaald, onder de rook van de Grolsch fabriek.
Staan we op de terugreis in Hengelo(Ikea richting Borne) voor het verkeerslicht en die springt op groen. Ik trek op, komt er een Arie in een 1.4 2001 Astra G op de linkerbaan aanvliegen die mij nog op de een of andere manier voorbij wil, wat eigenlijk gewoon te krap is aldaar. Ik trap het gas dus iets verder in om voor hem te blijven, wordt het meneer wit voor ogen en probeert uit alle macht me nog links voorbij te gaan. Ik zie hem nog net linksachter me, hoor hem optoeren en hoor opeens heel hard ""grrrrrrrrrrrrrrrrr." Klaarblijkelijk schakelt hij helemaal mis op dat moment en m'n zoon ligt dubbel van het lachen naast me. Hij ziet dat volgens mij en begint te schelden en te tieren. Z'n vrouw Anita naast hem helemaal over de zeik en tot in Zenderen doet meneer niks anders als bumperkleven, knipperen, toeteren en schelden. In Zenderen gaan we rechtsaf en meneer slingert al toeterend met een bloedgang om me heen als ik afsla.
Ik weet zeker dat m'n Duitse kentekenplaten enige referenties en scheldwoorden in de Astra hebben opgeleverd.
Als ik gewoon verder normaal opgetrokken had, was meneer bijzonder in het nauw gekomen bij het verdrijvingsvlak. Had ik dan van m'n gas moeten gaan? Had gekund, niet gedaan.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gasgeven als je ingehaald wordt is dan ook zo'n beetje het kutste wat je kan doen.
Dat dacht ik ook van die situatie.quote:Maar proberen in te halen waar men optrekt, getuigt ook niet echt van inzicht.
Totdat ze aangehouden worden en dan huilie huilie doen. Kan er zo van genieten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die geen richting aangeven
Met 60 door een 30+ zone heenknallen![]()
Sowieso volk dat te stoer is voor verkeersregels
Bij mij irriteren 3 dingen echt, geen richting onnodig links rijden en bumperklevenquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Totdat ze aangehouden worden en dan huilie huilie doen. Kan er zo van genieten.
Dat is 1 ding, een BMW.quote:Op zondag 17 september 2023 08:29 schreef PLY het volgende:
[..]
Bij mij irriteren 3 dingen echt, geen richting onnodig links rijden en bumperkleven
Het rottige is dat fietsers op dat punt ook rekening gaan houden dat ze voorrang krijgen op dat punt en gewoon maar doorgassen. Hier krijg je echt gevaarlijke situaties van.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:26 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zojuist op een lange doorgaande weg, nog net binnen de bebouwde kom. Auto voor mij stopt om een fietser voorrang te verlenen terwijl de fietser haaientanden heeft.![]()
Gevolg: Kleine file van 10+ auto's en een toeterconcertje van mijzelf.
Als het nou nog een mooie (vul hier het geslacht van uw voorkeur in) was, dan had ik het nog kunnen begrijpen...
Hier rijden ze tegen de rijrichting in over rotondes en verwachten ze voorrang.quote:Op zondag 17 september 2023 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het rottige is dat fietsers op dat punt ook rekening gaan houden dat ze voorrang krijgen op dat punt en gewoon maar doorgassen. Hier krijg je echt gevaarlijke situaties van.
Vind sowieso het concept: voorrang verwachten, terwijl je het niet hebt.. niet helemaal okequote:Op zondag 17 september 2023 10:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier rijden ze tegen de rijrichting in over rotondes en verwachten ze voorrang.
Die, ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die geen richting aangeven
Met 60 door een 30 zone heenknallen![]()
Turken in een nieuwe Audi is ook een leuke rubriek.quote:Op zondag 17 september 2023 10:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind mensen met een dure auto net zo irritant
Ik ben ook benieuwd hoeveel figuren er zijn die vanwege hun dashcam alles uitvergroten of laten gebeuren zodat ze weer een nieuw filmpje hebben voor youtube.quote:Op zondag 17 september 2023 11:44 schreef qajariaq het volgende:
Ik irriteer me het meeste aan mensen die overal maar kritiek op hebben. Wel eens gehad dat ik op een rotonde onverwacht geen voorrang kreeg. Gaat iemand anders die er geen directe last van had als een idioot toeteren en obscene gebaren maken, zelfs er achteraan en nog ff inhalen om een vinger op te kunnen steken. Wat een aanstellende idioot zeg.
Dat zijn die sneuneuzen die juist hun filmpjes op Youtube zetten. Ik heb ook een dashcam, maar ik ben er nooit actief mee bezig.quote:Op zondag 17 september 2023 12:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd hoeveel figuren er zijn die vanwege hun dashcam alles uitvergroten of laten gebeuren zodat ze weer een nieuw filmpje hebben voor youtube.
Ik heb die cam na een maand weer weggedaan. Het focussen op bewijs bij evt. 'conflicten' is kennelijk niet mijn ding. Het bleek ook dat ik zelf ongeveer net zo vaak mis zit als een ander. Tolerant zijn bij fouten van een ander en oprecht excuus aanbieden als ik mis zit voelt gewoon veel beter.quote:Op zondag 17 september 2023 16:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn die sneuneuzen die juist hun filmpjes op Youtube zetten. Ik heb ook een dashcam, maar ik ben er nooit actief mee bezig.
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.quote:Op zondag 17 september 2023 11:44 schreef qajariaq het volgende:
Ik irriteer me het meeste aan mensen die overal maar kritiek op hebben. Wel eens gehad dat ik op een rotonde onverwacht geen voorrang kreeg. Gaat iemand anders die er geen directe last van had als een idioot toeteren en obscene gebaren maken, zelfs er achteraan en nog ff inhalen om een vinger op te kunnen steken. Wat een aanstellende idioot zeg.
Nou, ik moest even op de rem en had daar alle tijd voor, op de een of andere manierverbaasde me het niet eens. De toeteraar stond achter de doorrijder en had allang al gezien dat ik er nog aan kwam. Als je zo schrikt van iemand voor je die begint op te trekken als het niet handig is dat je een minuut lang in je auto zit te razen en tieren dan moet je nodig je hart laten controleren vrees ik.quote:Op zondag 17 september 2023 17:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.
Veel mensen zijn gewoon opgefokt in het verkeer. Of omdat ze dat karakter hebben, of omdat ze in een auto zo worden. Of teveel stress.quote:Op zondag 17 september 2023 18:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, ik moest even op de rem en had daar alle tijd voor, op de een of andere manierverbaasde me het niet eens. De toeteraar stond achter de doorrijder en had allang al gezien dat ik er nog aan kwam. Als je zo schrikt van iemand voor je die begint op te trekken als het niet handig is dat je een minuut lang in je auto zit te razen en tieren dan moet je nodig je hart laten controleren vrees ik.
En ook dit wel, ja.quote:Op zondag 17 september 2023 17:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.
Nou, als je een minuut nadat een ander onterecht op de rem moet nog raar gaat inhalen om een middelvinger te kunnen tonen... Dat is pure agressie.quote:Op zondag 17 september 2023 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En ook dit wel, ja.
Het verkeer kan druk en chaotisch zijn. Mensen hebben haast. Veel mensen bedoelen het zo rot niet eens. En reageren soms gewoon even anders dan ze van zichzelf zouden verwachten.
quote:Op zondag 17 september 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Waarom wordt hier een duidelijk agressief gedragende chauffeur zo verdedigd?
quote:Op zondag 17 september 2023 18:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Veel mensen zijn gewoon opgefokt in het verkeer.
Tbh had ik niet heel je post gelezen, en ging mijn opmerking meer over het algemeen.quote:Op zondag 17 september 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Waarom wordt hier een duidelijk agressief gedragende chauffeur zo verdedigd?
Gewoon op dezelfde manier blijven optrekken. Dat meneer dan bij het verdrijvingsvlak in het nauw komt, is zijn probleem.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Als ik gewoon verder normaal opgetrokken had, was meneer bijzonder in het nauw gekomen bij het verdrijvingsvlak. Had ik dan van m'n gas moeten gaan? Had gekund, niet gedaan.
[..]
Dat dacht ik ook van die situatie.
Vijftien jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar tegenwoordig worden BWM's zelfs met functionerende richtingaanwijzers geleverd.quote:
Dat ze functioneren, wil niet zeggen dat ze ook gebruikt wordenquote:Op maandag 18 september 2023 08:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Vijftien jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar tegenwoordig worden BWM's zelfs met functionerende richtingaanwijzers geleverd.![]()
Audi's daarentegen.
Kom eens naar het VK, bizar hoe vaak je dat hier ziet. En ook hoe vaak je mensen met pech langs de weg ziet staan. Paar jaar geleden zelfs een keer een Bentley met z'n alarmlichten op de vluchtstrook zien staan, en de eigenaar achter de reling. Ding was nog geen 3 jaar oudquote:Op maandag 18 september 2023 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
Tering wat een hoop figuren met kapotte verlichting of verkeerd afgestelde verlichting
Rotterdam?quote:Op vrijdag 29 september 2023 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Tijdens het lunchwandelingetje lopen we altijd een stukje over een fietspad, dat gaat helaas niet anders. Op 1 punt kwamen er net wat mensen van de andere kant aanlopen en een gast van 15/16 op een fatbike, die met 25/30 tussen ons door raasde. Omdat ik het aan zag komen riep dat hij effe normaal moest doen.
Als antwoord kreeg ik "Het is een fietspad kankerdebielen"
Neuh, een ander afvoerputje ergens.quote:
Te makkelijk dezequote:Op vrijdag 29 september 2023 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neuh, een ander afvoerputje ergens.
Het is oprecht een afvoerputjequote:
Tot je een toeteraar achter je hebt zitten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je nu al ziet dat er geen ruimte is en je gaat kruispunten blokkeren, moet je niet gaan. Lijkt mij het meest logisch.....
Is geen geld voor. Geen Randstad. Maar er komt wel een fly over voor de richting A59 in de richting Waalwjk naar de A27 richting Utrecht toe dus dan is dit opgelost. Andersom (vanuit Waalwijk de A59 naar Breda) komt het minder voor dat het vast staat maar daarvoor komt geen fly over en blijft de kruising in tact. Volkomen debiel anno 2023quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:08 schreef Jordy-B het volgende:
Je mag niet zomaar de kruising blokkeren, maar in die situatie zou ik zeker wel oprijden tot de tweede haaientanden.
Maar het lijkt erop dat er wat anders bedacht moet worden voor de hele kruising.
Mij ook maar ja als anderen dat wel doen die van links komen dan kom je nooit weg. Als ik voorzie dat ik niet weg ga geraken dan blijf ik ook wel stil staan bij groen maar als ik groen heb en ruimte dan verwacht ik wel dat men vanaf links ff dimt en niet probeert hem er nog voor te steken. Geen idee wie schuldig is bij een aanrijding.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je nu al ziet dat er geen ruimte is en je gaat kruispunten blokkeren, moet je niet gaan. Lijkt mij het meest logisch.....
Dat mag uiteraard niet. Ik los het bij mijn werk in de buurt op door net zo lang te toeteren tot ze ruimte maken. Gebeurd gelukkig niet vaak.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:21 schreef alpeko het volgende:
Hooipolder![]()
Zodra er file staat op de A27 richting Utrecht loopt het van alle kanten vast omdat mensen dan bij groen toch proberen aan te schuiven linksaf de oprit op die vol staat. Gevolg: verkeer dat rechtdoor gaat op de A59 richting Zonzeel staat ook vast. Verkeer dat linksaf vanaf de A27 die richting op wil kan ook niet verder.
[ afbeelding ]
Wat zijn de regels daar eigenlijk over? Die auto recht voor me is door rood (was bij groen doorgereden tot aan de haaientanden direct voor me) toch naar het middenstuk gereden om daar dan vast te staan. Alles links daarvan is ook al voorbij de verkeerslichten die daar staan en ook die rijden gewoon naar eigen inzicht door als ze ruimte zien om de kruising op te draaien. Bij groen zit ik dus met hetzelfde dilemma. Blijven staan of toch als een soort Frogger de kruising over proberen te gaan met verkeer van meerdere kanten dat geen idee heeft of hun rijbaan groen of rood heeft.
Knooppunt Hooipolder (wat verkeerstechnisch gezien geen knooppunt is) is een drama. Dit gedrocht van Brabant hoort gewoon een klaverblad te hebben, zoals ieder normaal knooppunt, maargoed, het is al honderdmiljoen jaar zo, dus idd, waarom zouden ze het überhaupt willen veranderen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is geen geld voor. Geen Randstad. Maar er komt wel een fly over voor de richting A59 in de richting Waalwjk naar de A27 richting Utrecht toe dus dan is dit opgelost. Andersom (vanuit Waalwijk de A59 naar Breda) komt het minder voor dat het vast staat maar daarvoor komt geen fly over en blijft de kruising in tact. Volkomen debiel anno 2023
Dat zijn vaak ook de losers die vol in de rem gaan voor een rotonde, terwijl ze van kilometers afstand zouden kunnen zien dat er helemaal niemand aan komt.quote:Op zondag 19 november 2023 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Irritatie nr1:
Oude mensen die 10kmu onder de snelheid rijden en dan extra remmen op een voorrangsweg bij een kruising. Heel onzeker rijden dus.
Grrrrr
Die wisselaars dat valt bij mij in de categorie zwerfvuil net als mensen die met een groot snelheidsverschil over de invoegstrook jakkeren om vol in de remmen hem er tussen te gooien. Oorzaak van meer filevorming.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:41 schreef Galvez het volgende:
Mensen die in een file constant van rijbaan wisselen.
Sowieso, veel mensen schuiven een baan op om voor te sorteren voor een afslag zodra de navigatie iets zegt als 'over 2km, neem de linkerbaan naar'.quote:Op zondag 10 december 2023 15:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In volle paniek beseffen dat men een afslag moet nemen en hem maar bijna in de neus van een ander gooien, want de afslag is er al over 1,2 km
Of ze rijden de spoorweg op, omdat de navigatie dat zegtquote:Op zondag 10 december 2023 15:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Sowieso, veel mensen schuiven een baan op om voor te sorteren voor een afslag zodra de navigatie iets zegt als 'over 2km, neem de linkerbaan naar'.
quote:Op zondag 10 december 2023 15:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Of ze rijden de spoorweg op, omdat de navigatie dat zegt
Kom oorspronkelijk uit BoZ, heel bekende situatie dit. Denk dat er twee soorten mensen zijn:quote:Op zondag 10 december 2023 15:41 schreef Ridocar het volgende:
Zo stom als afgelopen vrijdag heb ik ze niet vaak meegemaakt.
A58, Knooppunt Zoomland, (A4
https://maps.app.goo.gl/kWxWbb9wgsoPxC9f9) er komt een Ford Fiesta aan van de oprit, die zou de oprit kunnen volgen omdat deze afslaat richting Roosendaal, maar deze automobilist moest persé invoegen, om daarna verderop de linker rijstrook te nemen richting Roosendaal. En dan vraag ik mij maar één ding af:
Waarom?
Je werd gewoon gegrolkt.quote:Op maandag 25 december 2023 00:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar weer eens tijd om te klagen over hoe de voorrangsregels op grote parkeerplaatsen vaak ineens niet meer lijken te gelden.![]()
Laatst binnen 10 seconden 2 keer dat ik geen voorrang kreeg. één van die joefkes begon nog boos te toeteren naar mij ook. Tis gewoon openbare weg jongens, daar gelden de normale voorrangsregels, niet wie het eerste bij de kruising is
Ook nooit gesnaptquote:Op maandag 25 december 2023 11:13 schreef jeroen25 het volgende:
Mensen die bij een visgraat parkeervak achterwaarts inparkeren.
Euhh....ik parkeer altíjd achterwaarts, ongeacht het type parkeervak. Dat heeft te maken met het feit dat het met wegrijden veel overzichtelijker is dan wanneer ik vooruit inparkeer. Vooral als ramen beslagen zijn of het regent, sneeuwt etc. liggen verkeersongelukken op de loer, dan wil je maximaal zicht hebben bij wegrijden.quote:Op maandag 25 december 2023 11:13 schreef jeroen25 het volgende:
Mensen die bij een visgraat parkeervak achterwaarts inparkeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |