Voorrang op de snelweg? Ik snap het even niet?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Ik kreeg jaren geleden ook voorrang van een vriendelijke automobilist. Degene achter hem had niet zoveel geduld en haalde hem in met als gevolg dat ik boven op haar motorkap belandde.
Terwijl ik versuft en dizzy op de snelweg lag, vroeg dat takkewijf ook nog aan mij wat ik dacht te doen aan de schade van haar auto.
Ik kwam van mijn werk. De uitrit kwam direct uit op een snelweg. En er was een lange rij auto's.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:21 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Voorrang op de snelweg? Ik snap het even niet?
Ik vat hem, ik vond het alleen raar klinken, voorrang op de snelwegquote:Op zondag 2 juli 2023 00:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik kwam van mijn werk. De uitrit kwam direct uit op een snelweg. En er was een lange rij auto's.
Een man stopte voor en gaf met een handgebaar te kennen dat ik mocht oversteken.
Heb ik het zo duidelijk genoeg uitgelegd?
Einde van de werkdag, hé? Deze man dacht blijkbaar dat we in feite allemaal collega's zijn die ook naar huis willen.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vat hem, ik vond het alleen raar klinken, voorrang op de snelweg
Nee niet echt. Want ik denk nu nog steeds te lezen dat je wandelend de snelweg bent overgestoken?quote:Op zondag 2 juli 2023 00:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik kwam van mijn werk. De uitrit kwam direct uit op een snelweg. En er was een lange rij auto's.
Een man stopte voor en gaf met een handgebaar te kennen dat ik mocht oversteken.
Ik was op de fiets.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:14 schreef rival het volgende:
[..]
Nee niet echt. Want ik denk nu nog steeds te lezen dat je wandelend de snelweg bent overgestoken?
Zit je nou te trollen?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:18 schreef rival het volgende:
[..]
Een fiets? Op de snelweg? Dat is toch niet de bedoeling?
Nee. Jij? Wat doe je met een fiets op de snelweg. hoezo is er "oversteken" op de snelweg? Ik snap het niet.quote:
Dan lees je maar even terug.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:20 schreef rival het volgende:
[..]
Nee. Jij? Wat doe je met een fiets op de snelweg. hoezo is er "oversteken" op de snelweg? Ik snap het niet.
quote:
Dat staat er en nog iets ervoor.quote:Ik kwam van mijn werk. De uitrit kwam direct uit op een snelweg. En er was een lange rij auto's.
OMG! Het bedrijf waar ik toen werkte zat aan de rand van een industriegebied.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:26 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
Dat staat er en nog iets ervoor.
Wie steekt er over bij een snelweg? een snelweg heeft opritten en afritten. Geen kruisingen.
Nee, de exacte locatie. Ik ben oprecht benieuwd waar je met een fiets de snelweg oversteekt. Serieuze vraag/interessequote:
Weer zo'n vaag half antwoord.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
OMG! Het bedrijf waar ik toen werkte zat aan de rand van een industriegebied.
Een industriegebied die direct aan een snelweg ligt? Nee, dat is niet zo.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
OMG! Het bedrijf waar ik toen werkte zat aan de rand van een industriegebied.
Ben jij gek geworden. Het bedrijf had een oprit die rechtstreeks uitkwam op een snelweg.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:30 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, de exacte locatie. Ik ben oprecht benieuwd waar je met een fiets de snelweg oversteekt. Serieuze vraag/interesse
Mag ook in DM.
In welk land is dit?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ben jij gek geworden. Het bedrijf had een oprit die rechtstreeks uitkwam op een snelweg.
Er waren geen borden, stoplichten of zebrapad.
En ik moest die weg oversteken om op het fietspad aan de andere kant te komen.
Snap je het nou? Nee? Jammer dan.
Bedenk me net, stel er zit iemand achter je. Je maakt een noodstop omdat een fietser door rood rijd of haaientanden negeert. Die achter je klapt op jouw auto, schade. Fietser rijdt door.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat idd.
Ik mag hopen dat ze dan even 3x nadenken voordat ze ervoor schieten.
Had nog wel geluk dat ik niemand dicht achter mij had rijden, anders had ik nog schade ook..
Degene die achterop is geklapt is altijd de lul.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Bedenk me net, stel er zit iemand achter je. Je maakt een noodstop omdat een fietser door rood rijd of haaientanden negeert. Die achter je klapt op jouw auto, schade. Fietser rijdt door.
Hoe wordt dit geregeld, wie is hier de pisang?
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Bedenk me net, stel er zit iemand achter je. Je maakt een noodstop omdat een fietser door rood rijd of haaientanden negeert. Die achter je klapt op jouw auto, schade. Fietser rijdt door.
Hoe wordt dit geregeld, wie is hier de pisang?
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Degene die achterop is geklapt is altijd de lul.
Dacht ik al maar wist het niet zeker. Wel lulllig... Aan de andere kant, dan maar meer afstand houden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Degene die achterop is geklapt is altijd de lul.
Ja, ik had het even opgezocht. Je moet ten alle tijde voldoende afstand bewaren om een aanrijding met je voorganger te voorkomen. Als je er achter op klapt is dat dus niet het geval geweestquote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:42 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dacht ik al maar wist het niet zeker. Wel lulllig... Aan de andere kant, dan maar meer afstand houden.
quote:Op zondag 30 juli 2023 17:05 schreef Treffop het volgende:
Onze Duitse vrienden zeggen wel eens: "Nicht argern, nur wundern". Een zeer wijze uitspraak.
Ah oké, dat wist ik niet of is me niet zo opgevallen maar rij dan ook niet heel veel meer op de Nederlandse snelwegen.quote:
Op de 5 baans a2 is op de 2 rechter banen het minste verkeer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ah oké, dat wist ik niet of is me niet zo opgevallen maar rij dan ook niet heel veel meer op de Nederlandse snelwegen.
Artikel 3?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Heb je daar een wetsartikel bij ?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms (misschien demonstratief) ook rechts inhaal op zo'n moment. Als je het vertikt rechts te rijden, dan kom ik er gewoon ook aan de rechterkant langs.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op de 5 baans a2 is op de 2 rechter banen het minste verkeer.
Bij spitsstrook open kun je daarmee ook velen rechts inhalen (vooral Duitsers), maar bij 3 normale banen ook.
quote:
Daarin is toch juist geen uitzondering opgenomen zoals @Hojdhopper die benoemt ?quote:Artikel 3
1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
2 Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.
Ja, ik ook. Ik haal hem niet van de cruise en ga geen 4 banen wisselen om iemand voorbij te gaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:56 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms (misschien demonstratief) ook rechts inhaal op zo'n moment. Als je het vertikt rechts te rijden, dan kom ik er gewoon ook aan de rechterkant langs.
Wel met gepaste snelheid en extra alert. Maar goed, alsnog niet zoals het hoort natuurlijk.
Ik begrijp jou verkeerd denk ik, ik dacht dat het om he rechtsfahrgebot ging?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]
Daarin is toch juist geen uitzondering opgenomen zoals @:Hojdhopper die benoemt ?
Of begrijp ik je verkeerd ?
Ah ja, ik doelde dus eigenlij met mijn post op de ergernis van dit "middenplakken" an sich maar ook juist op dat het dus blijkbaar wel mag.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik haal hem niet van de cruise en ga geen 4 banen wisselen om iemand voorbij te gaan.
[..]
Ik begrijp jou verkeerd denk ik, ik dacht dat het om he rechtsfahrgebot ging?
Nu lees ik die Duitse uitzondering pas
Vind ik altijd wel mooi om te lezen dat er mensen zijn die een auto de deur uit doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Omdat ik maar max 2 dagen per week op kantoor ben, hebben we besloten om onze tweede auto weg te doen en dat ik voortaan met het OV naar werk zou gaan (mits auto niet beschikbaar)
Het OV voor mij is snelbus 388 tussen Rotterdam en Utrecht via o.a. Sliedrecht. Deze bussen mogen op grote stukken op de vluchtstrook. Alleen gaat dat met horten en stoten want of je heb bestuurders die niet opletten en half op de vluchtstrook staan.. Dat kan ik nog begrijpen dat je in een file niet helemaal op zat te letten.. Maar je hebt ook lui (vooral vrachtwagen chauffeurs) die de bus expres blokkeren..
Nu zijn buschauffeurs niet de meest brave verkeersdeelnemers, maar het val me ook op dat veel andere bestuurders niet weten waar een bus bijvoorbeeld voorrang heeft..
Postnl is vrij wanhopig wat betreft de enorme vraag naar pakketbezorgers.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Wederom pakketbezorgers in het algemeen. Genoeg ruimte om fatsoenlijk te parkeren, maar om een of andere reden pletteren ze hun hok altijd ergens half op de stoep neer waardoor je er niet langs kunt. Alleen deze week al twee keer meegemaakt.
Die idioten die een 80 weg opdraaien waar gewoon verkeer aan komt enzo, dat gebeurt ook steeds vakerquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:37 schreef aloa het volgende:
Mensen die werkelijk denken dat ze overal voorrang hebben
Ik heb het meer met mensen die denken dat ze overal voorrang moeten verlenen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:37 schreef aloa het volgende:
Mensen die werkelijk denken dat ze overal voorrang hebben
Dat viel mij ook al op en op hun dooie gemakje snelheid maken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die idioten die een 80 weg opdraaien waar gewoon verkeer aan komt enzo, dat gebeurt ook steeds vaker
Vooral van die halve tammen die bij het afslaan de hele rotonde dichtzetten om een fietser voor te laten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Verkeer is geen liefdadigheid, verkeer is een set regels waar iedereen zich aan moet houden.
Ja idd. Een verkeerde inschatting oke, maar dan trap je ff het pedaal in. Maar nee, ze kijken je aan, wachten vaak nog even, en draaien dan vlak voor je de weg op. En dan lekker een minuutje 30, dan even 55, dan een tijdje 70 en heel misschien nog de 80 aantikken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:15 schreef WcPot het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op en op hun dooie gemakje snelheid maken.
Ik kwam er net ook eentje tegen toen ik op de fiets wilde oversteken bij een rotonde waar ik geen voorrang had. Aardig dat ze me wilde laten voor gaan, maar de auto op de baan ernaast stopte niet. Daarom stak ik ook niet over en heeft die automobilist effectief alleen mij en de auto's achter haar opgehouden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vooral van die halve tammen die bij het afslaan de hele rotonde dichtzetten om een fietser voor te laten.![]()
Regels volgen zorgt voor voorspelbaarheid en dat zorgt weer voor betere doorstroming en veiligheid.
Gelijktijdig aankomen rijden, en toch gewoon je bus daar parkeren en op je gemak wat gaan bezorgen. Vervolgens ook nog gaan zitten schelden als ik met mijn hoofd schudt als hij eindelijk wegrijdt. Kom helaas geen naam op de bus zien.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Wederom pakketbezorgers in het algemeen. Genoeg ruimte om fatsoenlijk te parkeren, maar om een of andere reden pletteren ze hun hok altijd ergens half op de stoep neer waardoor je er niet langs kunt. Alleen deze week al twee keer meegemaakt.
Waarom zet je je auto er niet voor?quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:41 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gelijktijdig aankomen rijden, en toch gewoon je bus daar parkeren en op je gemak wat gaan bezorgen. Vervolgens ook nog gaan zitten schelden als ik met mijn hoofd schudt als hij eindelijk wegrijdt. Kom helaas geen naam op de bus zien.
[ afbeelding ]
Wat win je daar mee. Zo te lezen was het al zo'n typische heethoofd..in het ergste geval krijg je een klap.quote:Op zondag 10 september 2023 07:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zet je je auto er niet voor?
Je weet dat die borden helemaal geen rechten/plichten geven?quote:Op donderdag 14 september 2023 11:35 schreef alpeko het volgende:
Mensen zonder kinderen/kinderwagen die hem wel op de familieparkeerplekken zetten bij de supermarkt. En dan nog een grote mond geven als je ze daar op aanspreekt.
Dat weet ik. Bordje prive of mijn kenteken op mijn eigen plek ook niet. Fatsoen heet dat.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:01 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je weet dat die borden helemaal geen rechten/plichten geven?
Fatsoen is tegenwoordig ver te zoekenquote:Op donderdag 14 september 2023 12:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat weet ik. Bordje prive of mijn kenteken op mijn eigen plek ook niet. Fatsoen heet dat.
Ja, spiegelen blijft moeilijk. Maar voor Duitsers ook, die hebben nooit door dat er nog een strook asfalt rechts van ze zit.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:58 schreef ueberduitser het volgende:
Geen ergernis deze keer maar meer leedvermaak![]()
Laatst met m'n zoon een paar nieuwe kippen gehaald, onder de rook van de Grolsch fabriek.
Staan we op de terugreis in Hengelo(Ikea richting Borne) voor het verkeerslicht en die springt op groen. Ik trek op, komt er een Arie in een 1.4 2001 Astra G op de linkerbaan aanvliegen die mij nog op de een of andere manier voorbij wil, wat eigenlijk gewoon te krap is aldaar. Ik trap het gas dus iets verder in om voor hem te blijven, wordt het meneer wit voor ogen en probeert uit alle macht me nog links voorbij te gaan. Ik zie hem nog net linksachter me, hoor hem optoeren en hoor opeens heel hard ""grrrrrrrrrrrrrrrrr." Klaarblijkelijk schakelt hij helemaal mis op dat moment en m'n zoon ligt dubbel van het lachen naast me. Hij ziet dat volgens mij en begint te schelden en te tieren. Z'n vrouw Anita naast hem helemaal over de zeik en tot in Zenderen doet meneer niks anders als bumperkleven, knipperen, toeteren en schelden. In Zenderen gaan we rechtsaf en meneer slingert al toeterend met een bloedgang om me heen als ik afsla.
Ik weet zeker dat m'n Duitse kentekenplaten enige referenties en scheldwoorden in de Astra hebben opgeleverd.
Trouwens vorige week op de Autobahn nog wel een ergernisje.
We zijn op de terugweg van Osnabrück en het is betrekkelijk rustig, ik kachel dan ook rustig 150-160 door op de cruisecontrol . M'n vrouw ligt te slapen naast me en ik ga rustig op tijd naar de linkerbaan om een vrachtwagen in te halen. Nu rijdt er achter die vrachtwagen een Suzuki Jimmy, met NL-platen. Ik ben er verdacht op, maar vlak voordat ik de Jimmy en vrachtwagen voorbij ga, besluit de Jimmy (zonder richting aan te geven) de vrachtwagen in te gaan halen. Gewoon zonder ook maar te kijken, dat kan niet anders.
Dus ondanks dat ik het ergens verwachte moest ik echt volop in de ankers, m'n vrouw klapt bijna tegen het dashboard aan en schreeuwt het uit. Ik knipper en toeter en neem wat afstand, ik zat echt nagenoeg bovenop hem. Na de vrachtwagen duurt het ook nog even voordat hij weer naar rechts gaat en ik ga hem voorbij. Kijken mijn vrouw en ik beide hem vragend aan, zo van "waarom???" Zien we hem letterlijk: "Kutmof" zeggen en z'n middelvinger opsteken. Ik deed echt niks verkeerd terwijl hij ons bijna de dood in joeg
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 14 september 2023 17:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, spiegelen blijft moeilijk. Maar voor Duitsers ook, die hebben nooit door dat er nog een strook asfalt rechts van ze zit.![]()
Wel handig, want als het wat opstroopt rij je er op de autobahn zo weer 20 voorbij als het wat opstroopt
Ik ga er ook niet bij staan wachten uiteraardquote:Op donderdag 14 september 2023 13:16 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Fatsoen is tegenwoordig ver te zoeken![]()
Ik denk er trouwens niet aan om mensen aan te spreken zoals je doet, tenzij ze op een miva plaats staan. Dan kan ik wel aan de gang blijven
Stonden er mensen niet in hun vak? Nee? Dan is er toch niets aan de hand?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet bij staan wachten uiteraardHij had de pech dat ie net kwam aanlopen met een meloen. Het is niet alsof er geen andere plekken vrij waren. Of ie het volgende keer laat betwijfel ik maar die plekken zijn oprecht wel handig.
Ik stond vorige keer te klooien om de maxi cosi achterin te krijgen terwijl in de auto naast me die strak op me stond een vrouw geen fuck gaf en lekker zat te bellen. Ik heb de kleine via de andere deur binnen moeten krijgen. Prima voor mij maar mijn vriendin kan dat beter nog even laten.
Gasgeven als je ingehaald wordt is dan ook zo'n beetje het kutste wat je kan doen.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:58 schreef ueberduitser het volgende:
Geen ergernis deze keer maar meer leedvermaak![]()
Laatst met m'n zoon een paar nieuwe kippen gehaald, onder de rook van de Grolsch fabriek.
Staan we op de terugreis in Hengelo(Ikea richting Borne) voor het verkeerslicht en die springt op groen. Ik trek op, komt er een Arie in een 1.4 2001 Astra G op de linkerbaan aanvliegen die mij nog op de een of andere manier voorbij wil, wat eigenlijk gewoon te krap is aldaar. Ik trap het gas dus iets verder in om voor hem te blijven, wordt het meneer wit voor ogen en probeert uit alle macht me nog links voorbij te gaan. Ik zie hem nog net linksachter me, hoor hem optoeren en hoor opeens heel hard ""grrrrrrrrrrrrrrrrr." Klaarblijkelijk schakelt hij helemaal mis op dat moment en m'n zoon ligt dubbel van het lachen naast me. Hij ziet dat volgens mij en begint te schelden en te tieren. Z'n vrouw Anita naast hem helemaal over de zeik en tot in Zenderen doet meneer niks anders als bumperkleven, knipperen, toeteren en schelden. In Zenderen gaan we rechtsaf en meneer slingert al toeterend met een bloedgang om me heen als ik afsla.
Ik weet zeker dat m'n Duitse kentekenplaten enige referenties en scheldwoorden in de Astra hebben opgeleverd.
Als ik gewoon verder normaal opgetrokken had, was meneer bijzonder in het nauw gekomen bij het verdrijvingsvlak. Had ik dan van m'n gas moeten gaan? Had gekund, niet gedaan.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gasgeven als je ingehaald wordt is dan ook zo'n beetje het kutste wat je kan doen.
Dat dacht ik ook van die situatie.quote:Maar proberen in te halen waar men optrekt, getuigt ook niet echt van inzicht.
Totdat ze aangehouden worden en dan huilie huilie doen. Kan er zo van genieten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die geen richting aangeven
Met 60 door een 30+ zone heenknallen![]()
Sowieso volk dat te stoer is voor verkeersregels
Bij mij irriteren 3 dingen echt, geen richting onnodig links rijden en bumperklevenquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Totdat ze aangehouden worden en dan huilie huilie doen. Kan er zo van genieten.
Dat is 1 ding, een BMW.quote:Op zondag 17 september 2023 08:29 schreef PLY het volgende:
[..]
Bij mij irriteren 3 dingen echt, geen richting onnodig links rijden en bumperkleven
Het rottige is dat fietsers op dat punt ook rekening gaan houden dat ze voorrang krijgen op dat punt en gewoon maar doorgassen. Hier krijg je echt gevaarlijke situaties van.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:26 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Zojuist op een lange doorgaande weg, nog net binnen de bebouwde kom. Auto voor mij stopt om een fietser voorrang te verlenen terwijl de fietser haaientanden heeft.![]()
Gevolg: Kleine file van 10+ auto's en een toeterconcertje van mijzelf.
Als het nou nog een mooie (vul hier het geslacht van uw voorkeur in) was, dan had ik het nog kunnen begrijpen...
Hier rijden ze tegen de rijrichting in over rotondes en verwachten ze voorrang.quote:Op zondag 17 september 2023 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het rottige is dat fietsers op dat punt ook rekening gaan houden dat ze voorrang krijgen op dat punt en gewoon maar doorgassen. Hier krijg je echt gevaarlijke situaties van.
Vind sowieso het concept: voorrang verwachten, terwijl je het niet hebt.. niet helemaal okequote:Op zondag 17 september 2023 10:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier rijden ze tegen de rijrichting in over rotondes en verwachten ze voorrang.
Die, ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die geen richting aangeven
Met 60 door een 30 zone heenknallen![]()
Turken in een nieuwe Audi is ook een leuke rubriek.quote:Op zondag 17 september 2023 10:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind mensen met een dure auto net zo irritant
Ik ben ook benieuwd hoeveel figuren er zijn die vanwege hun dashcam alles uitvergroten of laten gebeuren zodat ze weer een nieuw filmpje hebben voor youtube.quote:Op zondag 17 september 2023 11:44 schreef qajariaq het volgende:
Ik irriteer me het meeste aan mensen die overal maar kritiek op hebben. Wel eens gehad dat ik op een rotonde onverwacht geen voorrang kreeg. Gaat iemand anders die er geen directe last van had als een idioot toeteren en obscene gebaren maken, zelfs er achteraan en nog ff inhalen om een vinger op te kunnen steken. Wat een aanstellende idioot zeg.
Dat zijn die sneuneuzen die juist hun filmpjes op Youtube zetten. Ik heb ook een dashcam, maar ik ben er nooit actief mee bezig.quote:Op zondag 17 september 2023 12:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd hoeveel figuren er zijn die vanwege hun dashcam alles uitvergroten of laten gebeuren zodat ze weer een nieuw filmpje hebben voor youtube.
Ik heb die cam na een maand weer weggedaan. Het focussen op bewijs bij evt. 'conflicten' is kennelijk niet mijn ding. Het bleek ook dat ik zelf ongeveer net zo vaak mis zit als een ander. Tolerant zijn bij fouten van een ander en oprecht excuus aanbieden als ik mis zit voelt gewoon veel beter.quote:Op zondag 17 september 2023 16:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn die sneuneuzen die juist hun filmpjes op Youtube zetten. Ik heb ook een dashcam, maar ik ben er nooit actief mee bezig.
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.quote:Op zondag 17 september 2023 11:44 schreef qajariaq het volgende:
Ik irriteer me het meeste aan mensen die overal maar kritiek op hebben. Wel eens gehad dat ik op een rotonde onverwacht geen voorrang kreeg. Gaat iemand anders die er geen directe last van had als een idioot toeteren en obscene gebaren maken, zelfs er achteraan en nog ff inhalen om een vinger op te kunnen steken. Wat een aanstellende idioot zeg.
Nou, ik moest even op de rem en had daar alle tijd voor, op de een of andere manierverbaasde me het niet eens. De toeteraar stond achter de doorrijder en had allang al gezien dat ik er nog aan kwam. Als je zo schrikt van iemand voor je die begint op te trekken als het niet handig is dat je een minuut lang in je auto zit te razen en tieren dan moet je nodig je hart laten controleren vrees ik.quote:Op zondag 17 september 2023 17:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.
Veel mensen zijn gewoon opgefokt in het verkeer. Of omdat ze dat karakter hebben, of omdat ze in een auto zo worden. Of teveel stress.quote:Op zondag 17 september 2023 18:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, ik moest even op de rem en had daar alle tijd voor, op de een of andere manierverbaasde me het niet eens. De toeteraar stond achter de doorrijder en had allang al gezien dat ik er nog aan kwam. Als je zo schrikt van iemand voor je die begint op te trekken als het niet handig is dat je een minuut lang in je auto zit te razen en tieren dan moet je nodig je hart laten controleren vrees ik.
En ook dit wel, ja.quote:Op zondag 17 september 2023 17:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Soms is zo'n reactie ook uit maar als schrik omdat er iets onverwachts gebeurt.
Nou, als je een minuut nadat een ander onterecht op de rem moet nog raar gaat inhalen om een middelvinger te kunnen tonen... Dat is pure agressie.quote:Op zondag 17 september 2023 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En ook dit wel, ja.
Het verkeer kan druk en chaotisch zijn. Mensen hebben haast. Veel mensen bedoelen het zo rot niet eens. En reageren soms gewoon even anders dan ze van zichzelf zouden verwachten.
quote:Op zondag 17 september 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Waarom wordt hier een duidelijk agressief gedragende chauffeur zo verdedigd?
quote:Op zondag 17 september 2023 18:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Veel mensen zijn gewoon opgefokt in het verkeer.
Tbh had ik niet heel je post gelezen, en ging mijn opmerking meer over het algemeen.quote:Op zondag 17 september 2023 18:40 schreef qajariaq het volgende:
Waarom wordt hier een duidelijk agressief gedragende chauffeur zo verdedigd?
Gewoon op dezelfde manier blijven optrekken. Dat meneer dan bij het verdrijvingsvlak in het nauw komt, is zijn probleem.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Als ik gewoon verder normaal opgetrokken had, was meneer bijzonder in het nauw gekomen bij het verdrijvingsvlak. Had ik dan van m'n gas moeten gaan? Had gekund, niet gedaan.
[..]
Dat dacht ik ook van die situatie.
Vijftien jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar tegenwoordig worden BWM's zelfs met functionerende richtingaanwijzers geleverd.quote:
Dat ze functioneren, wil niet zeggen dat ze ook gebruikt wordenquote:Op maandag 18 september 2023 08:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Vijftien jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar tegenwoordig worden BWM's zelfs met functionerende richtingaanwijzers geleverd.![]()
Audi's daarentegen.
Kom eens naar het VK, bizar hoe vaak je dat hier ziet. En ook hoe vaak je mensen met pech langs de weg ziet staan. Paar jaar geleden zelfs een keer een Bentley met z'n alarmlichten op de vluchtstrook zien staan, en de eigenaar achter de reling. Ding was nog geen 3 jaar oudquote:Op maandag 18 september 2023 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
Tering wat een hoop figuren met kapotte verlichting of verkeerd afgestelde verlichting
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |