abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209797382
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 14:38 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Degene die achterop is geklapt is altijd de lul.
Dacht ik al maar wist het niet zeker. Wel lulllig... Aan de andere kant, dan maar meer afstand houden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 7 juli 2023 @ 14:49:29 #127
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_209797442
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 14:42 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Dacht ik al maar wist het niet zeker. Wel lulllig... Aan de andere kant, dan maar meer afstand houden.
Ja, ik had het even opgezocht. Je moet ten alle tijde voldoende afstand bewaren om een aanrijding met je voorganger te voorkomen. Als je er achter op klapt is dat dus niet het geval geweest :) En lullig is het zeker :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_210096996
Onze Duitse vrienden zeggen wel eens: "Nicht argern, nur wundern". Een zeer wijze uitspraak.
  Vis een optie? zondag 30 juli 2023 @ 17:14:02 #129
70532 loveli
N
pi_210097148
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:05 schreef Treffop het volgende:
Onze Duitse vrienden zeggen wel eens: "Nicht argern, nur wundern". Een zeer wijze uitspraak.
crap in = crap out
pi_210117765
Om even op de Duitse toer te blijven en omdat het misschien relevant is voor alle vakantiegangers die door Dld rijden deze zomer.

Ik erger me sind jaar en dag dat ik in Dld woon aan automobilisten die op vrij lege snelwegen op de middelste rijstrook blijven rijden (indien er 3 rijstroken zijn). Serieus een hele horde Duitsers die lekker met 110 op de middelste strook tuft, terwijl er in geen velden of wegen een auto op de rechter strook te zien is.

Iedere keer als we dit zien roepen mijn vriendin en ik (beetje als grap maar ook uit frustratie): "RECHTSFAHRGEBOT!!11!1!". :')

Want StVO Artikel 2:
§ 2.1 Fahrzeuge müssen die Fahrbahnen benutzen, von zwei Fahrbahnen die rechte. Seitenstreifen sind nicht Bestandteil der Fahrbahn.

Maar net tijdens de lunch op werk komt een ineens een collega om de hoek zetten met "er is een uitzondering op".

Kijk maar, StVO artikel 7:
§ 7.1 Auf Fahrbahnen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung dürfen Kraftfahrzeuge von dem Gebot möglichst weit rechts zu fahren (§ 2 Absatz 2) abweichen, wenn die Verkehrsdichte das rechtfertigt.

Dus als het rustig op de weg mag je prima in het midden blijven rijden. Wtf, waarom. Dat is echt zo kut!

Ik heb geleerd (in NL) zo veel mogelijk rechts te rijden. In DE rijd ik dus soms met mijn tempo van 140 op de rechterstrook en moet dan die 120-rijder op de middenstrook inhalen. Zeker in Dld zorgt dit soms voor oponthoud van het verkeer want auto's op de middelste strook moeten dus via de linker inhalen (terwijl de rechter dus vrij is) en dat terwijl er regelmatig wel eentje op links met 180 komt aanzetten.

Waarom die fucking uitzondering!?!?

/rageout!
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:14:12 #131
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210118031
In Nederland evenzo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210118086
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:14 schreef daNpy het volgende:
In Nederland evenzo.
Ah oké, dat wist ik niet of is me niet zo opgevallen maar rij dan ook niet heel veel meer op de Nederlandse snelwegen.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:25:31 #133
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210118129
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:19 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Ah oké, dat wist ik niet of is me niet zo opgevallen maar rij dan ook niet heel veel meer op de Nederlandse snelwegen.
Op de 5 baans a2 is op de 2 rechter banen het minste verkeer.
Bij spitsstrook open kun je daarmee ook velen rechts inhalen (vooral Duitsers :P), maar bij 3 normale banen ook.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210119079
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2023 13:14 schreef daNpy het volgende:
In Nederland evenzo.
Heb je daar een wetsartikel bij ? 11.gif
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:50:09 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210119231
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:36 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Heb je daar een wetsartikel bij ? 11.gif
Artikel 3?
pi_210119290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:25 schreef daNpy het volgende:

[..]
Op de 5 baans a2 is op de 2 rechter banen het minste verkeer.
Bij spitsstrook open kun je daarmee ook velen rechts inhalen (vooral Duitsers :P), maar bij 3 normale banen ook.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms (misschien demonstratief) ook rechts inhaal op zo'n moment. Als je het vertikt rechts te rijden, dan kom ik er gewoon ook aan de rechterkant langs.

Wel met gepaste snelheid en extra alert. Maar goed, alsnog niet zoals het hoort natuurlijk.
pi_210119331
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2023 14:50 schreef daNpy het volgende:

Artikel 3 RVV?
quote:
Artikel 3

1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.

2 Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.
Daarin is toch juist geen uitzondering opgenomen zoals @Hojdhopper die benoemt ?

Of begrijp ik je verkeerd ?
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:03:01 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210119357
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:56 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms (misschien demonstratief) ook rechts inhaal op zo'n moment. Als je het vertikt rechts te rijden, dan kom ik er gewoon ook aan de rechterkant langs.

Wel met gepaste snelheid en extra alert. Maar goed, alsnog niet zoals het hoort natuurlijk.
Ja, ik ook. Ik haal hem niet van de cruise en ga geen 4 banen wisselen om iemand voorbij te gaan.

quote:
6s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:00 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
[..]
Daarin is toch juist geen uitzondering opgenomen zoals @:Hojdhopper die benoemt ?

Of begrijp ik je verkeerd ?
Ik begrijp jou verkeerd denk ik, ik dacht dat het om he rechtsfahrgebot ging?
Nu lees ik die Duitse uitzondering pas :X
pi_210119926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:03 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Ik haal hem niet van de cruise en ga geen 4 banen wisselen om iemand voorbij te gaan.
[..]
Ik begrijp jou verkeerd denk ik, ik dacht dat het om he rechtsfahrgebot ging?
Nu lees ik die Duitse uitzondering pas :X
Ah ja, ik doelde dus eigenlij met mijn post op de ergernis van dit "middenplakken" an sich maar ook juist op dat het dus blijkbaar wel mag.

Ik snap die uitzondering echt niet.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 10:24:57 #140
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210128598
Omdat ik maar max 2 dagen per week op kantoor ben, hebben we besloten om onze tweede auto weg te doen en dat ik voortaan met het OV naar werk zou gaan (mits auto niet beschikbaar)

Het OV voor mij is snelbus 388 tussen Rotterdam en Utrecht via o.a. Sliedrecht. Deze bussen mogen op grote stukken op de vluchtstrook. Alleen gaat dat met horten en stoten want of je heb bestuurders die niet opletten en half op de vluchtstrook staan.. Dat kan ik nog begrijpen dat je in een file niet helemaal op zat te letten.. Maar je hebt ook lui (vooral vrachtwagen chauffeurs) die de bus expres blokkeren..

Nu zijn buschauffeurs niet de meest brave verkeersdeelnemers, maar het val me ook op dat veel andere bestuurders niet weten waar een bus bijvoorbeeld voorrang heeft..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210129355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 10:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Omdat ik maar max 2 dagen per week op kantoor ben, hebben we besloten om onze tweede auto weg te doen en dat ik voortaan met het OV naar werk zou gaan (mits auto niet beschikbaar)

Het OV voor mij is snelbus 388 tussen Rotterdam en Utrecht via o.a. Sliedrecht. Deze bussen mogen op grote stukken op de vluchtstrook. Alleen gaat dat met horten en stoten want of je heb bestuurders die niet opletten en half op de vluchtstrook staan.. Dat kan ik nog begrijpen dat je in een file niet helemaal op zat te letten.. Maar je hebt ook lui (vooral vrachtwagen chauffeurs) die de bus expres blokkeren..

Nu zijn buschauffeurs niet de meest brave verkeersdeelnemers, maar het val me ook op dat veel andere bestuurders niet weten waar een bus bijvoorbeeld voorrang heeft..
Vind ik altijd wel mooi om te lezen dat er mensen zijn die een auto de deur uit doen. ^O^
Niet dat ik extreem groen ingesteld ben, maar alle beetjes helpen.
pi_210571410
Wederom pakketbezorgers in het algemeen. Genoeg ruimte om fatsoenlijk te parkeren, maar om een of andere reden pletteren ze hun hok altijd ergens half op de stoep neer waardoor je er niet langs kunt. Alleen deze week al twee keer meegemaakt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 20:05:38 #143
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_210572526
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Wederom pakketbezorgers in het algemeen. Genoeg ruimte om fatsoenlijk te parkeren, maar om een of andere reden pletteren ze hun hok altijd ergens half op de stoep neer waardoor je er niet langs kunt. Alleen deze week al twee keer meegemaakt.
Postnl is vrij wanhopig wat betreft de enorme vraag naar pakketbezorgers.

Dus basically alles met een hartslag wordt aangenomen. Nuff said, denk ik zo ;)
pi_210574143
Mensen die werkelijk denken dat ze overal voorrang hebben :|W
  zaterdag 9 september 2023 @ 08:12:24 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210575890
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:37 schreef aloa het volgende:
Die idioten die een 80 weg opdraaien waar gewoon verkeer aan komt enzo, dat gebeurt ook steeds vaker |:(
pi_210576391
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:37 schreef aloa het volgende:
Ik heb het meer met mensen die denken dat ze overal voorrang moeten verlenen.
https://maps.app.goo.gl/tJ5kY52B6nXq52wy6
Hier moeten (brom)fietsers voorrang verlenen, maar vaak stoppen automobilisten om deze fietsers voor te laten. Vaak zijn het Belgen (die ook 70 rijden omdat dat in BE gebruikelijk is), maar ook Nederlanders stoppen voor fietsers. En het maakt ze geen fuck uit of er een hele rits auto's achter ze rijden of dat de fietsers in kwestie al voor de haaientanden gestopt zijn.

Verkeer is geen liefdadigheid, verkeer is een set regels waar iedereen zich aan moet houden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_210580878
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:12 schreef daNpy het volgende:

[..]
Die idioten die een 80 weg opdraaien waar gewoon verkeer aan komt enzo, dat gebeurt ook steeds vaker |:(
Dat viel mij ook al op en op hun dooie gemakje snelheid maken.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:21:26 #148
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210580929
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Verkeer is geen liefdadigheid, verkeer is een set regels waar iedereen zich aan moet houden.
Vooral van die halve tammen die bij het afslaan de hele rotonde dichtzetten om een fietser voor te laten. :(
Regels volgen zorgt voor voorspelbaarheid en dat zorgt weer voor betere doorstroming en veiligheid.
  zaterdag 9 september 2023 @ 16:54:26 #149
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210581232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:15 schreef WcPot het volgende:

[..]
Dat viel mij ook al op en op hun dooie gemakje snelheid maken.
Ja idd. Een verkeerde inschatting oke, maar dan trap je ff het pedaal in. Maar nee, ze kijken je aan, wachten vaak nog even, en draaien dan vlak voor je de weg op. En dan lekker een minuutje 30, dan even 55, dan een tijdje 70 en heel misschien nog de 80 aantikken.
Bij zulke figuren kijk ik meteen naar de eerste inhaalmogelijkheid zonder snelheidsverlies, doorgetrokken lijn of niet.

Laatst zat er een opa te gebaren dat ik rustig moest doen. Volgens mij moet je gewoon voorrang verlenen zodat mensen niet voor jou in de ankers hoeven, pipo.
pi_210581253
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:21 schreef Nobu het volgende:

[..]
Vooral van die halve tammen die bij het afslaan de hele rotonde dichtzetten om een fietser voor te laten. :(
Regels volgen zorgt voor voorspelbaarheid en dat zorgt weer voor betere doorstroming en veiligheid.
Ik kwam er net ook eentje tegen toen ik op de fiets wilde oversteken bij een rotonde waar ik geen voorrang had. Aardig dat ze me wilde laten voor gaan, maar de auto op de baan ernaast stopte niet. Daarom stak ik ook niet over en heeft die automobilist effectief alleen mij en de auto's achter haar opgehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')