Dacht ik al maar wist het niet zeker. Wel lulllig... Aan de andere kant, dan maar meer afstand houden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:38 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Degene die achterop is geklapt is altijd de lul.
Ja, ik had het even opgezocht. Je moet ten alle tijde voldoende afstand bewaren om een aanrijding met je voorganger te voorkomen. Als je er achter op klapt is dat dus niet het geval geweestquote:Op vrijdag 7 juli 2023 14:42 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dacht ik al maar wist het niet zeker. Wel lulllig... Aan de andere kant, dan maar meer afstand houden.
quote:Op zondag 30 juli 2023 17:05 schreef Treffop het volgende:
Onze Duitse vrienden zeggen wel eens: "Nicht argern, nur wundern". Een zeer wijze uitspraak.
Ah oké, dat wist ik niet of is me niet zo opgevallen maar rij dan ook niet heel veel meer op de Nederlandse snelwegen.quote:
Op de 5 baans a2 is op de 2 rechter banen het minste verkeer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ah oké, dat wist ik niet of is me niet zo opgevallen maar rij dan ook niet heel veel meer op de Nederlandse snelwegen.
Artikel 3?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Heb je daar een wetsartikel bij ?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms (misschien demonstratief) ook rechts inhaal op zo'n moment. Als je het vertikt rechts te rijden, dan kom ik er gewoon ook aan de rechterkant langs.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op de 5 baans a2 is op de 2 rechter banen het minste verkeer.
Bij spitsstrook open kun je daarmee ook velen rechts inhalen (vooral Duitsers), maar bij 3 normale banen ook.
quote:
Daarin is toch juist geen uitzondering opgenomen zoals @Hojdhopper die benoemt ?quote:Artikel 3
1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.
2 Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.
Ja, ik ook. Ik haal hem niet van de cruise en ga geen 4 banen wisselen om iemand voorbij te gaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:56 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms (misschien demonstratief) ook rechts inhaal op zo'n moment. Als je het vertikt rechts te rijden, dan kom ik er gewoon ook aan de rechterkant langs.
Wel met gepaste snelheid en extra alert. Maar goed, alsnog niet zoals het hoort natuurlijk.
Ik begrijp jou verkeerd denk ik, ik dacht dat het om he rechtsfahrgebot ging?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]
Daarin is toch juist geen uitzondering opgenomen zoals @:Hojdhopper die benoemt ?
Of begrijp ik je verkeerd ?
Ah ja, ik doelde dus eigenlij met mijn post op de ergernis van dit "middenplakken" an sich maar ook juist op dat het dus blijkbaar wel mag.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik haal hem niet van de cruise en ga geen 4 banen wisselen om iemand voorbij te gaan.
[..]
Ik begrijp jou verkeerd denk ik, ik dacht dat het om he rechtsfahrgebot ging?
Nu lees ik die Duitse uitzondering pas
Vind ik altijd wel mooi om te lezen dat er mensen zijn die een auto de deur uit doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Omdat ik maar max 2 dagen per week op kantoor ben, hebben we besloten om onze tweede auto weg te doen en dat ik voortaan met het OV naar werk zou gaan (mits auto niet beschikbaar)
Het OV voor mij is snelbus 388 tussen Rotterdam en Utrecht via o.a. Sliedrecht. Deze bussen mogen op grote stukken op de vluchtstrook. Alleen gaat dat met horten en stoten want of je heb bestuurders die niet opletten en half op de vluchtstrook staan.. Dat kan ik nog begrijpen dat je in een file niet helemaal op zat te letten.. Maar je hebt ook lui (vooral vrachtwagen chauffeurs) die de bus expres blokkeren..
Nu zijn buschauffeurs niet de meest brave verkeersdeelnemers, maar het val me ook op dat veel andere bestuurders niet weten waar een bus bijvoorbeeld voorrang heeft..
Postnl is vrij wanhopig wat betreft de enorme vraag naar pakketbezorgers.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Wederom pakketbezorgers in het algemeen. Genoeg ruimte om fatsoenlijk te parkeren, maar om een of andere reden pletteren ze hun hok altijd ergens half op de stoep neer waardoor je er niet langs kunt. Alleen deze week al twee keer meegemaakt.
Die idioten die een 80 weg opdraaien waar gewoon verkeer aan komt enzo, dat gebeurt ook steeds vakerquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:37 schreef aloa het volgende:
Mensen die werkelijk denken dat ze overal voorrang hebben
Ik heb het meer met mensen die denken dat ze overal voorrang moeten verlenen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:37 schreef aloa het volgende:
Mensen die werkelijk denken dat ze overal voorrang hebben
Dat viel mij ook al op en op hun dooie gemakje snelheid maken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die idioten die een 80 weg opdraaien waar gewoon verkeer aan komt enzo, dat gebeurt ook steeds vaker
Vooral van die halve tammen die bij het afslaan de hele rotonde dichtzetten om een fietser voor te laten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Verkeer is geen liefdadigheid, verkeer is een set regels waar iedereen zich aan moet houden.
Ja idd. Een verkeerde inschatting oke, maar dan trap je ff het pedaal in. Maar nee, ze kijken je aan, wachten vaak nog even, en draaien dan vlak voor je de weg op. En dan lekker een minuutje 30, dan even 55, dan een tijdje 70 en heel misschien nog de 80 aantikken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:15 schreef WcPot het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op en op hun dooie gemakje snelheid maken.
Ik kwam er net ook eentje tegen toen ik op de fiets wilde oversteken bij een rotonde waar ik geen voorrang had. Aardig dat ze me wilde laten voor gaan, maar de auto op de baan ernaast stopte niet. Daarom stak ik ook niet over en heeft die automobilist effectief alleen mij en de auto's achter haar opgehouden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vooral van die halve tammen die bij het afslaan de hele rotonde dichtzetten om een fietser voor te laten.![]()
Regels volgen zorgt voor voorspelbaarheid en dat zorgt weer voor betere doorstroming en veiligheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |