Nog erger zijn die trage invoegers. Rijden max 80-90 op de invoegstrook, voegen in en gaan daarna pas doortrekken naar 100. En dat is niet omdat het zo druk is of zo. Dat zit er blijkbaar ingebakken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mafklappers die hun acceleratie snelheid overschatten of flink gas te geven bij het invoegen, daardoor in de knel komen, en vol op de rem gaan...
Ik had er net een voor me die 30 reed in een 60 zonequote:
Die komt waarschijnlijk wel thuis met een onbeschadigde auto.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik had er net een voor me die 30 reed in een 60 zone
Dat iemand rijdt als een bejaarde met pleinvrees is geen garantie dat die persoon zonder brokken thuiskomt. Sterker nog....quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die komt waarschijnlijk wel thuis met een onbeschadigde auto.
Iemand die veel kritiek heeft op mensen die wel hun grenzen in de gaten houden kent meestal de eigen grenzen ook niet erg goed. Wijsheid komt met de jaren. Die bejaarde van jou is in ieder geval in staat geweest oud te worden, dat moet jij nog maar zien te redden met je kleuterkritiek.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat iemand rijdt als een bejaarde met pleinvrees is geen garantie dat die persoon zonder brokken thuiskomt. Sterker nog....
Gezien het feit dat je niet verder komt dan domme aannames en maar meteen op de man gaat spelen, zal het qua argumenten en inhoud wel slecht met je gesteld zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:33 schreef qajariaq het volgende:
Iemand veel kritiek heeft op mensen die wel hun grenzen in de gaten houden kent meestal de eigen grenzen ook niet erg goed. Wijsheid komt met de jaren. Die bejaarde van jou is in ieder geval in staat geweest oud te worden, dat moet jij nog maar zien te redden met je kleuter kritiek.
De enige aanname die ik doe is dat je niet bejaard bent. De rest zijn alleen maar conclusies. Ja, ik heb kritiek op jouw ongefundeerde kritiek op een andere weggebruiker en de manier hoe je daar mee om gaat.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gezien het feit dat je niet verder komt dan domme aannames en maar meteen op de man gaat spelen, zal het qua argumenten en inhoud wel slecht met je gesteld zijn.
Hoi jijquote:
quote:
Dat is niet waar. Je begint met de aanname dat iemand die rijdt als een bejaarde met pleinvrees, veiliger rijdt dan iemand die niet rijdt als een bejaarde met pleinvrees. En dat is al best een heeele domme aanname.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:19 schreef qajariaq het volgende:
De enige aanname die ik doe is dat je niet bejaard bent.
Weer niet waar. Jij neemt aan dat die bejaarde met pleinvrees rijdt als een bejaarde met pleinvrees, omdat die bejaarde met pleinvrees zijn grenzen in de gaten houdt. En dat is weer een domme aanname. Misschien is de bejaarde met pleinvrees gewoon bang in de sneeuw.quote:De rest zijn alleen maar conclusies.
Ik heb helemaal geen kritiek. Ik stel alleen maar dat rijden als een bejaarde met pleinvrees geen garantie is om thuis te komen zonder brokken te maken.quote:Ja, ik heb kritiek op jouw ongefundeerde kritiek op een andere weggebruiker en de manier hoe je daar mee om gaat.
Dat jij je aangesproken voelt als ik het heb over een bejaarde met pleinvrees, ligt aan jou. Dat is op geen enkele manier op de man spelen.quote:Als je het over op de man spelen hebt moet je even je reactie op mij nalezen.
Ja, he?quote:
Zegt de man die mij aanvalt omdat ik begrip heb voor iemand die rustig wil rijden met dit weer.quote:
Ik vrees dat jij een beetje in de war bent.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:46 schreef qajariaq het volgende:
Zegt de man die mij aanvalt omdat ik begrip heb voor iemand die rustig wil rijden met dit weer.
Nee, behalve idioten die ineens harder gaan rijden als je probeert in te voegen, niks geksquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
de laatste tijd nog ergernissen in het verkeer meegemaakt?
Ik merk dat er een trend is dat mensen als een debiel op een rotonde of kruispunt naderen en dan vol in de ankers gaan. Dat is toch totaal niet relaxed autorijden?
Ah, gewoon het normale werkquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:46 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee, behalve idioten die ineens harder gaan rijden als je probeert in te voegen, niks geks
Droeftoeterquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ah, gewoon het normale werk![]()
Ik ging een auto inhalen die midden in een woonwijk stil stond en toen ik hem inhaalde ging hij ineens rijden en versnellen
Bij een beetje regen zo rijden...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die komt waarschijnlijk wel thuis met een onbeschadigde auto.
Uiteraard aan het begin van dr invoegstrook zonder te kijken of er al iets op de snelweg rijd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nog erger zijn die trage invoegers. Rijden max 80-90 op de invoegstrook, voegen in en gaan daarna pas doortrekken naar 100. En dat is niet omdat het zo druk is of zo. Dat zit er blijkbaar ingebakken.
Die heb je ook nogquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik had er net een voor me die 30 reed in een 60 zone
Vanmorgen ook, rijdt 60 op een 80 weg, 40 bij een 60 zone en vervolgens 80 binnen de bebouwde kom.quote:
Dat laatste is echt schandalig.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:51 schreef JaapB het volgende:
[..]
Vanmorgen ook, rijdt 60 op een 80 weg, 40 bij een 60 zone en vervolgens 80 binnen de bebouwde kom.
Ik snap dat dus niet hoe mensen dat niet enorm awkward vinden? Ik heb dat ook eens gehad, nota bene later op de avond op een vrijwel lege snelweg, kwam een auto me inhalen, tergend langzaam... en toen hij eenmaal naast me reed bleef hij daar gewoon hangen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
vandaag had ik er 2 voor me die gezellig naast elkaar even hard aan het rijden waren, km na km....
Fileflirtenquote:Op maandag 13 maart 2023 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap dat dus niet hoe mensen dat niet enorm awkward vinden? Ik heb dat ook eens gehad, nota bene later op de avond op een vrijwel lege snelweg, kwam een auto me inhalen, tergend langzaam... en toen hij eenmaal naast me reed bleef hij daar gewoon hangen.
Ik heb een paar keer opzij gekeken of de bestuurder oogcontact maakte (had gekund dat er iets met mn auto was of weet ik veel waardoor ie me wilde waarschuwen ofzo). Maar nee, pipo zat gewoon suf voor zich uit te staren, terwijl hij 2 minuten lang naast me bleef rijden.
Uiteindelijk heb ik zelf maar gas bij gegeven zodat ik weer een honderd meter ofzo voor hem zat want ik vond het maar raar en ongemakkelijk, en na een tijdje zag ik hem achter me gewoon weer naar de rechterbaan schuiven![]()
We reden op een lege snelweg beiden rond de 120 ..... en meneer naast me maakte geen enkel oogcontact met me.quote:
Heb het idee dat ze vergeten zijn dat je de hele invoegstrook mag/moet gebruiken..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nog erger zijn die trage invoegers. Rijden max 80-90 op de invoegstrook, voegen in en gaan daarna pas doortrekken naar 100. En dat is niet omdat het zo druk is of zo. Dat zit er blijkbaar ingebakken.
Lijkt me ook dat je het hoort, maar goed..quote:Op maandag 13 maart 2023 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die niet doorhebben dat hun richtingwijzer aan staat tijdens het rijden. Ik snap het niet, dat zie je toch in je dashboard?
Anders wel het irritante tik tok geluidje wat wordt afgespeeldquote:Op maandag 13 maart 2023 17:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die niet doorhebben dat hun richtingwijzer aan staat tijdens het rijden. Ik snap het niet, dat zie je toch in je dashboard?
Oh die had rechts in mn deur gezetenquote:Op woensdag 15 maart 2023 08:55 schreef ueberduitser het volgende:
[ afbeelding ]
Filmpje is van 2 weken geleden. Ik kwam van m'n dochtertje in het ziekenhuis en vlak bij huis komt er bij een rotonde een Benz aan, ik denk die stopt niet![]()
Zit er een Sjonnie in met een telefoon in de hand en Anita naast hem. Meneer keek niet op of om en had volgens mij helemaal niet in de gaten dat hij bijna z'n Benz in puin had.
Is wel de meest verstandige keuze natuurlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat flitste ook door m'n hoofd, maar ik bedacht me toch.
Ik haalde gisteren iemand in die vlak voor mij inhaalde en terwijl hij naar rechts ging z’n knipperlicht naar links aan liet staan. Toen ik hem vervolgens inhaalde zag ik dat hij een enorme koptelefoon ophadquote:Op woensdag 15 maart 2023 04:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Anders wel het irritante tik tok geluidje wat wordt afgespeeld
Ik kan daar zo slecht tegen hè. Inhalen moet je gewoon vlot doen. Sowieso, mensen die met 95 per uur vrachtwagens in gaan halen en zo de hele boel opstroppenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
vandaag had ik er 2 voor me die gezellig naast elkaar even hard aan het rijden waren, km na km....
Zelfs toen ik reed in het grootste wrak dat ik het liefst total loss had rem je nog uit reflex. Ik denk dat als je een nieuwe auto hebt verzekerd tegen nieuwwaarde voor de eerste 3 jaar en na 2 jaar en 11 maanden zo'n actie krijgt je alsnog remt. Dat is toch wat je aangeleerd hebt al die jaren op de weg... de fouten oplossen van anderen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:46 schreef rival het volgende:
[..]
Is wel de meest verstandige keuze natuurlijk.
Er zijn ook een heleboel mensen die dat met 85 km per uur doenquote:Op donderdag 16 maart 2023 06:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan daar zo slecht tegen hè. Inhalen moet je gewoon vlot doen. Sowieso, mensen die met 95 per uur vrachtwagens in gaan halen en zo de hele boel opstroppen
Nog erger idd!quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:36 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Er zijn ook een heleboel mensen die dat met 85 km per uur doen
Dat neem ik vrachtwagenchauffeurs niet kwalijk. Ik juich het zelfs toe. Als vrachtwagens hen inhalen, gaat er hopelijk een lampje bij hen branden.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En mensen die 85kmh rijden haal ik weer met 90kmh in met de truck 😬 Sorry.
Denk het niet.. Lijkt ook steeds erger te worden. Kom er ook genoeg tegen die 75 km/h rijden.quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:37 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dat neem ik vrachtwagenchauffeurs niet kwalijk. Ik juich het zelfs toe. Als vrachtwagens hen inhalen, gaat er hopelijk een lampje bij hen branden.
Je zou kunnen stellen dat hoge brandstofprijzen een gevaar vormen voor de verkeersveiligheidquote:Op vrijdag 31 maart 2023 12:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk het niet.. Lijkt ook steeds erger te worden. Kom er ook genoeg tegen die 75 km/h rijden.
Heb er ook een hard hoofd in, maar men mag hopen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 12:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk het niet.. Lijkt ook steeds erger te worden. Kom er ook genoeg tegen die 75 km/h rijden.
Als je op een voorrangsweg stil gaat staan om een fietser, die geen voorrang heeft, te laten oversteken ben je in veel gevallen gewoon een gevaar op de weg.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Ik erger me aan mensen die achter mij toeteren wanneer ik fietsers voorrang geeft op kruisingen/rotondes. Fietsers zijn zwakke verkeersdeelnemers dus zouden altijd voor moeten gaan. Die voorrangsregels kijk ik bij kruisingen en rotondes niet naar. Ik doe dit al 15 jaar maar de laatste jaren worden mensen steeds ongeduldiger en agressiever.
Hoe dan ook, ik blijf gewoon doorgaan met voorrang verlenen. Ik heb nooit haast en het is veel veiliger voor fietsers.
Als fietser oversteken op een weg waar allemaal idioten veel te hard rijden is nog veel gevaarlijkerquote:Op donderdag 13 april 2023 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je op een voorrangsweg stil gaat staan om een fietser, die geen voorrang heeft, te laten oversteken ben je in veel gevallen gewoon een gevaar op de weg.
Two wrongs don't make one right.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:26 schreef bijstandboy678 het volgende:
[..]
Als fietser oversteken op een weg waar allemaal idioten veel te hard rijden is nog veel gevaarlijker
je bent een egoist.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Ik heb nooit haast en het is veel veiliger voor fietsers.
Ja want dan geef jij 5x voorrang en de 6e keer denkt die fietser, ah hier krijg ik altijd voorrang.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Ik erger me aan mensen die achter mij toeteren wanneer ik fietsers voorrang geeft op kruisingen/rotondes. Fietsers zijn zwakke verkeersdeelnemers dus zouden altijd voor moeten gaan. Die voorrangsregels kijk ik bij kruisingen en rotondes niet naar. Ik doe dit al 15 jaar maar de laatste jaren worden mensen steeds ongeduldiger en agressiever.
Hoe dan ook, ik blijf gewoon doorgaan met voorrang verlenen. Ik heb nooit haast en het is veel veiliger voor fietsers.
Ik vind het ook leuk om random stil te staan op de weg, fuck de regelsquote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Dat is waar het gevaar begint.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:44 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het ook heel erg raar dat persoonlijke voorkeuren blijkbaar prevaleren boven verkeersregels. Omgekeerde wereld.
Hoewel ik het er niet mee eens ben, zou ik me toch ook niet zoveel aantrekken van de haters. Ben als fietser nu al zo vaak voor m'n sokken gereden hier op de rotondes terwijl ik voorrang had dat ik het echt lachwekkend ben gaan vinden dat ik geen rijbewijs meer heb. Jeroen zag dat het goed was en zulks, maar jij ziet het overige verkeer tenminste nog en dat is meer dan ik kan zeggen over de meestenquote:Op donderdag 13 april 2023 14:17 schreef bijstandboy678 het volgende:
Vreemd, geen rijbewijs maar wel al vaker bekeurd. Bovendien asociaal rijgedrag. En dan toch weg komen met de waarschuwing dat de volgende keer het voertuig in beslag wordt genomen. Het verhaal verteld niet of hij een er nog een bekeuring voor bij krijgt maar dat zal wel.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jken-agenten-te-zijn
hahaha, hoe dom kan je zijn....
Ik dacht dat rijden zonder rijbewijs een misdrijf was. Of is dat pas als het rijbewijs is afgepakt?quote:Op dinsdag 18 april 2023 22:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vreemd, geen rijbewijs maar wel al vaker bekeurd. Bovendien asociaal rijgedrag. En dan toch weg komen met de waarschuwing dat de volgende keer het voertuig in beslag wordt genomen. Het verhaal verteld niet of hij een er nog een bekeuring voor bij krijgt maar dat zal wel.
Mijn huis staat aan een kanaal en je mag hier 80, maar rond de bruggen mag je 60.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:51 schreef JaapB het volgende:
[..]
Vanmorgen ook, rijdt 60 op een 80 weg, 40 bij een 60 zone en vervolgens 80 binnen de bebouwde kom.
Met welk argument werd dat figuur kwaad dan?quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:54 schreef DrMarten het volgende:
Vader met 3 kinderen voorin de bakfiets die door rood rijdt en kwaad wordt als je dan op de claxon ramt.
Kunnen we dat soort types niet gewoon direct uit de ouderlijke macht zetten?
Ja duh, niks zo irritant als dat agressieve claxongebruik. Totaal overbodig in dit geval.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:54 schreef DrMarten het volgende:
Vader met 3 kinderen voorin de bakfiets die door rood rijdt en kwaad wordt als je dan op de claxon ramt.
Kunnen we dat soort types niet gewoon direct uit de ouderlijke macht zetten?
Mijn ervaring is dat een hele hoop mensen die in zo'n busje rijden denken dat iedereen maar aan de kant moet gaan want zij hebben haast. En lijkt ook wel of ze allemaal opgefokt zijnquote:Op zondag 23 april 2023 11:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Onlangs nog een meningsverschil met de bestuurder van zo'n grote bestelbus (type Sprinter) die uit de tegenovergestelde richting kwam.
Die persoon ging in een woonwijk, waar je 30 mag, twee fietsers inhalen in een onoverzichtelijke bocht. Kwam mij halverwege tegen en hij vond dat ik maar achteruit moest. Dat deed ik dus niet en ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Sowieso een stomme actie, omdat er een paar meter daarna een kruising is mét drempels, dus 0 seconden tijdwinst bij het inhalen van die fietsers.![]()
Bijna die fietsers omvergereden en de bus stond overdwars op de weg.
Hij moest dus achteruit om mij er langs te laten.
Z'n raampje ging open om bij mij verhaal te halenmaar ik was niet geïnteresseerd in zijn verhaal en zodra hij ruimte had gemaakt, reed ik weer verder.
Snel naar huis om op FOK! een reactie te plaatsen, natuurlijk
Ja, nou.. verkeerd gedacht, want waar moet ik überhaupt heen? Het trottoir op of zoquote:Op zondag 23 april 2023 11:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat een hele hoop mensen die in zo'n busje rijden denken dat iedereen maar aan de kant moet gaan want zij hebben haast. En lijkt ook wel of ze allemaal opgefokt zijn
Precies dat idd. Daarom hou ik al wat meer afstand als ik zo'n groot stuk blik de weg op zie draaien. Wat eigenlijk niet hoeft want ze trappen meteen het gas in en weg zijn ze (om dan weer te gaan kleven achter hun voorganger)quote:Op zondag 23 april 2023 11:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, nou.. verkeerd gedacht, want waar moet ik überhaupt heen? Het trottoir op of zo![]()
En ik ben wel van het anticiperen, maar ik ga niet grove inhaalfouten herstellen, meneertje Bestelbus
Ja, als ik achter ze zit, houd ik ook het liefste afstand... vooral op de snelwegquote:Op zondag 23 april 2023 11:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Precies dat idd. Daarom hou ik al wat meer afstand als ik zo'n groot stuk blik de weg op zie draaien. Wat eigenlijk niet hoeft want ze trappen meteen het gas in en weg zijn ze (om dan weer te gaan kleven achter hun voorganger)
Heel slim, en VOORAL doen als ze een aanhanger hebben!quote:Op zondag 23 april 2023 11:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, als ik achter ze zit, houd ik ook het liefste afstand... vooral op de snelweg
En eeuwige haastquote:Op zondag 23 april 2023 11:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Heel slim, en VOORAL doen als ze een aanhanger hebben!
En dat jaquote:
Ligt niet aan jou. Het is fucking irritant.quote:Op maandag 24 april 2023 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Ligt het aan mij of "vergeten" tegenwoordig een boel mensen richting aan te geven?
Nee, komt vaker voor.quote:Op maandag 24 april 2023 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Ligt het aan mij of "vergeten" tegenwoordig een boel mensen richting aan te geven?
Hier in Spanje is dat vrijwel de standaard.quote:Op maandag 24 april 2023 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Tsja, reed vanochtend ook rustig op de A12, wilde een paar vrachtwagens voorbij waarachter een VW busje hing. Natuurlijk op het laatste moment gooit de bestuurder van die bus zijn auto naar links wardoor ik flink in de remmen moest. Daarna ging meneer op zijn gemak met 95 km/h een paar vrachtwagens voorbij. Wilde hem nog even een boos gebaar meegeven toen ik er voorbij kon, zag ik ook een zwarte jas met twee gele strepen achter het stuur zitten. Kon me nog net op tijd inhouden. Zal wel op weg naar een flitslokatie zijn geweest.quote:Op dinsdag 18 april 2023 21:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jken-agenten-te-zijn
hahaha, hoe dom kan je zijn....
Zonder richting aan te geven uiteraard.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:04 schreef Aiciu het volgende:
Auto's die traag in het midden of links rijden en dan wanneer ik er dan maar rechts langsga om toch mijn afrit te halen ook ineens naar rechts gaan
Een beetje in dezelfde categorie:quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:39 schreef kanovinnie het volgende:
Bellen met je telefoon in je hand terwijl je auto ook handsfree bellen ondersteunt
Of op het moment dat je bijna in de dode hoek bent van de auto achter de vrachtwagen wilt deze personenauto naar links om de vrachtwagen ook in te halen en doet alsof jij helemaal niet de dode hoek in wou rijden...quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:47 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Een beetje in dezelfde categorie:
Je haalt een vrachtwagen met daarachter een personenauto in.
Tijdens het inhalen zie je dat de bestuurder van de personenwagen zijn vingers aan de richtingaanwijzer heeft.![]()
Zodra er ruimte voor is, komt deze bestuurder achter je naar links.
Zonder richting aan te geven.
Ik haal altijd gewoon rechts in als dat efficiënter is. Zeker op spitsstroken daar is het helemaal hilarisch. Van mij mogen ze me een boete geven als ze ook onnodig linksrijden boete geven aan die persoon.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:36 schreef stokj het volgende:
Wat ook vervelend is is dat als je de maximumsnelheid rijdt op de meest rechtse baan en dan op de eerste baan links je een auto dreigt in te halen. Geen blokmarkering en geen file dus beter niet rechts inhalen. Dan moet je helemaal van de meest rechtse baan naar de middelste baan om de auto in te halen (4 baans). Soms toeter ik dan ook nog in het inhalen en wijs naar de rechterkant. 6 van de 10 gaat dan op de meest rechtse baan rijden met de snelheid die ze hebben. 4 van de 10 rijden alsof er niks aan de hand is
Zondagochtend om 6 uur, 3-baansweg. 1 auto Golf langzamer voor me, op de linkerbaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik haal altijd gewoon rechts in als dat efficiënter is. Zeker op spitsstroken daar is het helemaal hilarisch. Van mij mogen ze me een boete geven als ze ook onnodig linksrijden boete geven aan die persoon.
Hier heb ik wel een praktijkvoorbeeld van. Ik had dus laatst zo'n fietser die even voorrang nam bij de rotonde, terwijl zij haaientanden had en moest wachten. Die lag dus bijna op mijn motorkap..quote:Op donderdag 13 april 2023 14:41 schreef rival het volgende:
[..]
Ja want dan geef jij 5x voorrang en de 6e keer denkt die fietser, ah hier krijg ik altijd voorrang.
En die zit dan op mijn motorkap omdat ik mij gewoon aan de regels hou
Totdat de eerste vermorzeld wordt onder een vrachtwagen, dan kraken ze wel anders.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hier heb ik wel een praktijkvoorbeeld van. Ik had dus laatst zo'n fietser die even voorrang nam bij de rotonde, terwijl zij haaientanden had en moest wachten. Die lag dus bijna op mijn motorkap..
Bij die rotonde zijn fietsers het ook gewend om voorrang te krijgen, dan krijg je dus dit soort dingen.![]()
Ja, dat idd.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Totdat de eerste vermorzeld wordt onder een vrachtwagen, dan kraken ze wel anders.
Een paar jaar terug had ik dat met de motor. Ik sla af en twee scholieren wilden nog even oversteken met de fiets. Ik moest echt een noodstop maken, en dat is niet fijn half in de bocht hellend. Ik ben wel even kwaad geweest en heb ze er ook op aangesproken dat het de volgende keer anders af kan lopen. Ze leken het wel te begrijpen volgens mij. Ik was allang blij dat er geen aanrijding was.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat idd.
Ik mag hopen dat ze dan even 3x nadenken voordat ze ervoor schieten.
Had nog wel geluk dat ik niemand dicht achter mij had rijden, anders had ik nog schade ook..
Dat was vast ook even schrikken voor jou.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:17 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een paar jaar terug had ik dat met de motor. Ik sla af en twee scholieren wilden nog even oversteken met de fiets. Ik moest echt een noodstop maken, en dat is niet fijn half in de bocht hellend. Ik ben wel even kwaad geweest en heb ze er ook op aangesproken dat het de volgende keer anders af kan lopen. Ze leken het wel te begrijpen volgens mij. Ik was allang blij dat er geen aanrijding was.
Klopt. Ik kreeg jaren geleden ook voorrang van een vriendelijke automobilist. Degene achter hem had niet zoveel geduld en haalde hem in met als gevolg dat ik boven op haar motorkap belandde.quote:Op donderdag 13 april 2023 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je op een voorrangsweg stil gaat staan om een fietser, die geen voorrang heeft, te laten oversteken ben je in veel gevallen gewoon een gevaar op de weg.
Ik schrok enorm ja, vandaar ook mijn uitbarsting.quote:Op zondag 2 juli 2023 00:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat was vast ook even schrikken voor jou.
Hier heb ik de dame in kwestie ook even laten weten dat ik het er niet mee eens was, maar ze fietste gewoon door alsof er niets gebeurd was.![]()
"Ok."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |