SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie
Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:
Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Ik ben mijn eigen expert, had je dat niet gemerkt ?/quote:Op zondag 30 oktober 2022 16:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
goed dat je zelf nadenkt en niet alles klakkeloos van experts gelooft.
Had al zoiets gemorken ja.quote:Op zondag 30 oktober 2022 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben mijn eigen expert, had je dat niet gemerkt ?/
Dat is het hele model van twitter/social media. Mensen die in het middelpunt (denken te)staanquote:Op zondag 30 oktober 2022 16:15 schreef hunterrnl het volgende:
Niks met Musk, maar vind de ontstaande regen van overdramatische reacties geweldig om te lezen. Aan de ene kant is het ook een beetje zielig dat mensen zo losgaan.... Dat mensen zich zo belangrijk vinden.
quote:With new ownership, particularly this new ownership, New Twitter is certainly going to look different than the Twitter we know and love/hate. Just what it’s going to look like is still up for debate.
There are a couple main schools of thought on what Twitter should do:
- Open It Up.
- Lean Into Subscriptions.
Open It Up
The Open It Up camp argues that Twitter should go back to the way things were: open up the API and the microservices, which Ben Thompson lists as:
- A user service (for listing a user’s timeline)
- A graph service (for tracking your network)
- A posting service (for posting new tweets)
- A profile service (for user profiles)
- A timeline service (for presenting your timeline)
Etc…
Third-parties could build clients and algorithms on top of Twitter, like this:
Ben goes a step further and argues that Twitter should split into two companies: TwitterServiceCo, to run all of the services and sell them to third-parties, and TwitterAppCo, which would build one of many competing app products on top of Twitter’s service and social graph. (I’m missing a lot of nuance by summarizing, you should read the full piece).
In Elon is Right: Twitter Should Open Up the Algorithm, Every’s Nathan Baschez makes a strong case that Twitter would be better off if it open-sourced the algorithm that ranks tweets in our timelines, as Elon has suggested, and created a marketplace for new algorithms.
Nathan argues that letting anyone create and market their own algorithms – you can imagine feeds with promises like NO THREADS!, Nuanced Conversation, Breaking News, etc… – would be better for Twitter through that “classic law of technology: commoditize your complement.” He, like Ben, believes that Twitter’s core product is its network of users and tweets, not the user-facing clients or the feed-ranking algorithms, and that by allowing more algorithms to compete, Twitter will actually create more demand for its core product.
In both the Ben and Nathan arguments, Twitter users get more choice, and Twitter itself gets to push off all the hairiness that comes with controlling the algorithm and content moderation to third-parties, who can independently build products that work for all types of people, markets, and legal regimes.
While Elon has discussed open-sourcing the algorithm, and flagging the rationale for human moderation decision, he hasn’t gone as far as saying that he’s going to open up to third-party clients or add developers yet. In fact, his leaked plan puts him more in the Lean Into Subscriptions camp.
Lean Into Subscriptions
Thanks to pitch deck leak, we now have a better understanding of Elon’s plans than we did coming into the weekend:
- Lower ads’ share of revenue to under 50% in five years.
- Grow the $3/month Twitter Blue to 69 million users.
- Introduce payments.
- Unleash top secret X Subscribers product and get 104 million subscribers.
Elon agrees that Twitter needs to lessen its dependence on ads and move into subscriptions.
The math is tempting. At $3/month across 69 million users, Twitter Blue, which is currently a weird hodge-podge of things like an Undo Tweet button, color choices, and ad-free articles, would generate an additional $2.48 billion, or a 50% increase, by 2025. An additional 104 million X Subscribers, at $5/month (assuming this is a more premium product), would generate an additional $6.2 billion in annual revenue by 2028.
Plus, the things that Twitter has optimized for seemingly because of the ads model drive so much of the shittiness on the platform. Moving towards a subscription model, especially if human users can get that Verified blue checkmark for $3/month and filter conversations to verified users, might make Twitter a more civil, healthier place.
When I wrote If I Ruled the Tweets, I was more in the Lean Into Subscriptions camp. My four recommendations, based on suggestions from other twitter users, were:
- Table Stakes: Verify identity to clean up the conversation.
- Twitter+ Subscription: Paid tools for Creators to find, create, and share ideas.
- Twitter Create: Twitter should be the place to build subscription businesses.
- Profiles as Creators’ Home: Develop the most underdeveloped real estate online.
Two years later, with Elon at the helm, I think that that was directionally correct, but that Twitter’s opportunity is bigger than that.
Die cijfers klinken niet bepaald realistisch.quote:Op zondag 30 oktober 2022 16:32 schreef Heph844 het volgende:
Voor wie wil weten welke kant Twitter nu op kan gaan nu, is deze longread interessant. Stukje eruit:
[..]
Dan kunnen ze er net zo goed een BlueSky client van maken. Veel van die functionaliteit lijkt ook al in Jack Dorsey's nieuwe project te zitten.quote:Op zondag 30 oktober 2022 16:32 schreef Heph844 het volgende:
Voor wie wil weten welke kant Twitter nu op kan gaan nu, is deze longread interessant. Stukje eruit:
[..]
Links is hun platform “kwijt”quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:55 schreef Aurelius het volgende:
Twitter is momenteel een open riool. Of het gaat ten onder, of het wordt beter. Win-win situatie dus. In de tussentijd genieten van al die linkse huilies.
Ja ik denk dat Musk en Dorsey qua visie redelijk op dezelfde lijn zitten. Een centraal platform met een open API, waarbij users zelf functionaliteiten en algoritmes kunnen kiezen. Past ook bij de ambitie om driekwart van het personeel te ontslaan, veel van het gezeik leg je dan namelijk bij de third-parties neer.quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan kunnen ze er net zo goed een BlueSky client van maken. Veel van die functionaliteit lijkt ook al in Jack Dorsey's nieuwe project te zitten.
Je schijnt te vergeten dat men tijdens Covid ook geen enkel precedent had en opereerde vanuit beschikbare kennis om erger te voorkomen. Als dat via mondkapjes en vaccins ging, was dat niet zo maar uit de mouw geschud maar op basis van de beschikbare wetenschappelijke data. Dat die data n.v.v.t. aangepast zijn, geeft juist aan dat men niet stug vasthield aan dogma's maar nieuwe inzichten incorporeerde, zoals het hoort.quote:Op zondag 30 oktober 2022 14:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je realiseert je dat dit in de wetenschap inmiddels redelijk geaccepteerd is? Een man die zegt dat hij eigenlijk een vrouw is, is dat ook. Er wordt dus niet meer geredeneerd op een manier van, ach, als iemand zich zo voelt moet hij zo kunnen leven (een argument uit compassie). Maar de daadwerkelijk onderliggende biologische realiteit wordt flink aan gesleuteld. Alles is zogenaamd ineens subjectief. En dit wordt gepresenteerd als vermeend 'feitelijk'.
Of neem Covid-19, waar de 'feiten', wekelijks wisselden. De ene keer werkten mondmaskers wel, toen weer niet, toen weer een beetje. Vaccinaties zouden de pandemie stoppen, hmm wacht .. toch niet, maar ze zijn wel 98% effectief hoor! Okee, 93% dan, nee wacht 85%, hmm, toch 77%, het is bijgesteld naar, 63%, volgens de laatste analyse, 57%. Maar hoe dan ook, ze beschermen heel goed tegen ernstig ziek worden. Echt waar hoor.
En ondertussen iedereen demoniseren en aan de schandpaal nagelen die het lef heeft om een tegengeluid te laten horen. Dit soort dingen helpen allemaal niet. Het creëert alleen maar een sterker gevoel bij sommigen dat bepalende instituten in de samenleving eigenlijk niet te vertrouwen zijn.
Kun je mij nog even wat data geven over de hoeveelheid artsen die roken aanprezen als gezond de afgelopen 50, 60 jaar?quote:Op zondag 30 oktober 2022 15:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat deed ik ook toen artsen zeiden dat roken gezond was, bleek achteraf niet zo'n goede keuze te zijn.
Hoe moet ik dat weten?quote:Op zondag 30 oktober 2022 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je mij nog even wat data geven over de hoeveelheid artsen die roken aanprezen als gezond de afgelopen 50, 60 jaar?
Precies, je roept maar wat.quote:
Nóg makkelijk is om op basis van 'gevoel' en 'vermoedens' jan en alleman weg te zetten als satanische pedo ringleider in dienst van Soros. Kek plaatje erbij, en presto: keiharde feiten.quote:Op zondag 30 oktober 2022 14:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Wetenschappers (van want 'de wetenschap' bestaat niet) weten lang niet alles en zitten ook nog wel eens mis, dat heb je heel goed gezien. Maar het staat mensen natuurlijk vrij om zelf niet na te denken en blind af te gaan op wat je verteld wordt door bepaalde instituten of vermeend alleswetende orakels. Ik kan mij goed voorstellen dat dit ergens ook gewoon lekker makkelijk is, je hoeft niets te doen, enkel na te papegaaien wat je wordt voorgekauwd.
quote:Op zondag 30 oktober 2022 16:32 schreef Heph844 het volgende:
- Grow the $3/month Twitter Blue to 69 million users.
Twitter is en was al een cesspool van totale randdebielen. Het kan niet beter en het kan niet slechter, daar normale mensen niet op dat platform (gaan) zitten.quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:55 schreef Aurelius het volgende:
Twitter is momenteel een open riool. Of het gaat ten onder, of het wordt beter. Win-win situatie dus. In de tussentijd genieten van al die linkse huilies.
Bij elke wetenschappelijke studie komen limitaties kijken. Wetenschappelijke studies kunnen zelfs fouten bevatten. Daarom is het altijd belangrijk studies zelf te lezen en deze limitaties (en eventuele fouten) in ogenschouw te nemen waarbij er kritisch wordt gekeken naar de gepresenteerde conclusies. Dit is dus iets anders dan blind af te gaan op de cherry-picking van bepaalde journalisten in de media. Die kunnen nogal eens behoorlijk selectief zijn in wat zij presenteren als 'wetenschappelijk'.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nóg makkelijk is om op basis van 'gevoel' en 'vermoedens' jan en alleman weg te zetten als satanische pedo ringleider in dienst van Soros. Kek plaatje erbij, en presto: keiharde feiten.
Aangezien je zelf ook studeert zou juist jij beter moeten weten. Daadwerkelijke wetenschap behelst de wetenschappelijke methode en is niet iets wat in een avond in elkaar geflanst wordt, al dan niet met leuke plakplaatjes erbij.
Maar ook hier: als men a priori de wetenschappelijke wereld al suspect noemt - want "MAINSTREAM" - is het natuurlijk logisch dat 'eigen resursj' wordt gepromoot. Resursj bestaande uit twee, drie groezelige websites, wat filmpjes op Youtube en enkele memes.
Verder zegt geen enkele wetenschapper dat hij alles weet... Juist niet.
En heel eerlijk: hoeveel mensen, zeker complotdenkers, lezen die studies zelf?quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij elke wetenschappelijke studie komen limitaties kijken, en wetenschappelijke studies kunnen ook fouten bevatten. Daarom is het altijd belangrijk studies zelf te lezen en deze limitaties (en mogelijke fouten) in ogenschouw te nemen en kritisch te kijken naar de conclusies. Dit is dus iets anders dan blind af te gaan op de cherry-picking van bepaalde journalisten in de media. Die kunnen nogal eens behoorlijk selectief zijn in wat zij presenteren als 'wetenschappelijk'.
Ik denk dat over het algemeen weinig mensen echt wetenschappelijke studies lezen, helemaal als iemand geen achtergrond heeft in het WO. Mensen zullen eerder afgaan op wat er wordt geschreven in de media die zij tot zich nemen. En tegenwoordig natuurlijk ook wat er zoal wordt gezegd op bepaalde social media.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En heel eerlijk: hoeveel mensen, zeker complotdenkers, lezen die studies zelf?
Eerlijk he?
Doe ik ook altijd, vooral met artikelen over kernfysica, de beweging van koud gas tussen sterrenclusters en zo. Ik heb het niet gestudeerd of zo, maar die elitaire nobelprijswinnaars moeten niet denken dat ze met alles weg kunnen komen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij elke wetenschappelijke studie komen limitaties kijken. Wetenschappelijke studies kunnen zelfs fouten bevatten. Daarom is het altijd belangrijk studies zelf te lezen en deze limitaties (en eventuele fouten) in ogenschouw te nemen waarbij er kritisch wordt gekeken naar de gepresenteerde conclusies. Dit is dus iets anders dan blind af te gaan op de cherry-picking van bepaalde journalisten in de media. Die kunnen nogal eens behoorlijk selectief zijn in wat zij presenteren als 'wetenschappelijk'.
Precies; en toch loopt BNW over van lieden die het beter menen te weten omtrent Corona, bijvoorbeeld. Op basis van de sociale media die zij tot zich nemen, en natuurlijk omdat, als de wereld A zegt, zij B zeggen. Want de wetenschap is suspect, de media die de conclusies beschrijft is suspect en aan de top een aandrijvende overheid die suspect is.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat over het algemeen weinig mensen echt wetenschappelijke studies lezen, helemaal als iemand geen achtergrond heeft in het WO. Mensen zullen eerder afgaan op wat er wordt geschreven in de media die zij tot zich nemen. En tegenwoordig natuurlijk ook wat er zoal wordt gezegd op bepaalde social media.
Het leuke aan Twitter is juist dat er grote experts van zo’n beetje elk vakgebied op zitten. Als je die volgt heb je ook weinig last van de randdebielen. Hoogstens zie je er af en toe eentje voorbijschuiven als je te lang doorscrollt in de comments.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Twitter is en was al een cesspool van totale randdebielen. Het kan niet beter en het kan niet slechter, daar normale mensen niet op dat platform (gaan) zitten.
Het probleem is dat ook die 'experts' niet immuun zijn voor de absurde cultuur die twitter onvermijdelijk creëert.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het leuke aan Twitter is juist dat er grote experts van zo’n beetje elk vakgebied op zitten. Als je die volgt heb je ook weinig last van de randdebielen. Hoogstens zie je er af en toe eentje voorbijschuiven als je te lang doorscrollt in de comments.
En mensen moeten ook hun limitaties kennen. Niet iedereen is in staat om chocola te maken van wetenschappelijke studies en gegevens juist te interpreteren.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij elke wetenschappelijke studie komen limitaties kijken. Wetenschappelijke studies kunnen zelfs fouten bevatten. Daarom is het altijd belangrijk studies zelf te lezen en deze limitaties (en eventuele fouten) in ogenschouw te nemen waarbij er kritisch wordt gekeken naar de gepresenteerde conclusies. Dit is dus iets anders dan blind af te gaan op de cherry-picking van bepaalde journalisten in de media. Die kunnen nogal eens behoorlijk selectief zijn in wat zij presenteren als 'wetenschappelijk'.
Bij de geboorte van mijn zoon die 7 weken tevroeg was met verbazing zitten kijken hoeveel slimmer mensen zijn dan ikzelf. Ik betaal mer alle liefde elke maand die ziektekosten.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En mensen met ook hun limitaties kennen. Niet iedereen is in staat om chocola te maken van wetenschappelijke studies en gegevens juist te interpreteren.
Ik durf gerust van mijzelf te zeggen dat mijn kennis op dat vlak ernstig tekortschiet.
Waarom zou je al die API's open gooien? Vanuit een bedrijfsperspectief zie ik niet in wat voor voordelen je daarvan krijgt.quote:Op zondag 30 oktober 2022 16:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Slimme mensen beseffen vaker hoe vaak ze zelf tekort schieten.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En mensen met ook hun limitaties kennen. Niet iedereen is in staat om chocola te maken van wetenschappelijke studies en gegevens juist te interpreteren.
Ik durf gerust van mijzelf te zeggen dat mijn kennis op dat vlak ernstig tekortschiet.
Waarom denk je dat er zo weinig vertrouwen is in de wetenschap onder een aanzienlijke groep mensen?quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies; en toch loopt BNW over van lieden die het beter menen te weten omtrent Corona, bijvoorbeeld. Op basis van de sociale media die zij tot zich nemen, en natuurlijk omdat, als de wereld A zegt, zij B zeggen. Want de wetenschap is suspect, de media die de conclusies beschrijft is suspect en aan de top een aandrijvende overheid die suspect is.
Dat heeft niets van doen met kritisch zijn, laat staan de wetenschappelijke methode, maar pure paranoia en of recalcitrantie.
Tja, het geeft zeker blijk van zelfreflectie, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor iedereen zo is. Er zijn meer dan genoeg mensen die wel raad weten met menig wetenschappelijke studie.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als gebruiker is zo'n tweet nog tot daaraantoe, maar als eindverantwoordelijke kun je het natuurlijk ook niet maken om dit soort waanzin te verspreiden.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:14 schreef capricia het volgende:
Musk heeft zijn keutel al weer ingetrokken?
Zijn tweet deleted.
Mss was ie onder invloed ofzo.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als gebruiker is zo'n tweet nog tot daaraantoe, maar als eindverantwoordelijke kun je het natuurlijk ook niet maken om dit soort waanzin te verspreiden.
Welke vooringenomenheid was er omtrent vaccinaties? Dat ze werkten? En vertrouwen in de wetenschap? Ik durf te garanderen dat het gros der mensheid dat nog steeds heeft, al was het maar omdat ze graag online zitten en een mobiele telefoon kunnen gebruiken.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zo weinig vertrouwen is in de wetenschap onder een aanzienlijke groep mensen?
Als je wilt dat de wetenschap serieuzer wordt genomen dan momenteel het geval is, moet er wat veranderen in de transparantie richting de burger. Die moet in alle gevallen oprecht zijn, waarbij alle vormen van vooringenomenheid achterwege moeten worden gelaten. Of het nu over vaccinaties, klimaatverandering, migratie of de genderideologie gaat.
Zolang er een draai wordt gegeven aan uitkomsten zodat ze binnen een gewenst narratief passen, ga je het vertrouwen van de burger schaden. Want of je nu met iemand te maken hebt die een achtergrond in het WO heeft of niet, mensen voelen echt wel aan als ze voor de gek worden gehouden. Niemand neemt bijvoorbeeld een 'expert' serieus die stelt dat een vrouw die zich een man voelt, eigenlijk ook echt een man is. Dan kan zo'n persoon nog aan de meest prestigieuze universiteiten hebben gestuurd en jaren ervaring hebben, zo'n claim ga nu eenmaal niet veel mensen op de mouw spelden.
En ik zie verder geen enkele reden waarom mensen op een discussieforum als FOK! niet over dit soort onderwerpen zouden mogen discussiëren. BNW biedt daar juist een fantastische plek voor. Dat is letterlijk het doel van het subforum.
[..]
Tja, het geeft zeker blijk van zelfreflectie, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor iedereen zo is. Er zijn meer dan genoeg mensen die wel raad weten met menig wetenschappelijke studie.
waar ging die over?quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:14 schreef capricia het volgende:
Musk heeft zijn keutel al weer ingetrokken?
Zijn tweet deleted.
The plot thickens..quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zelfde verhaal. Als gebruiker allemaal prima, maar als Koning Twitter compleet ongepast.
Even opzoeken voor je. De tweet is dus al verwijderd.quote:
Twitter gaat niet ten onderquote:Op zondag 30 oktober 2022 20:47 schreef xzaz het volgende:
Twitter gaat ten onder bij een redelijk alternatief. Is die er?
Neuh, zijn wat mensen die uit protest Mastodon proberen, maar die zitten vervolgens op Twitter te klagen hoe kut het daar isquote:Op zondag 30 oktober 2022 20:47 schreef xzaz het volgende:
Twitter gaat ten onder bij een redelijk alternatief. Is die er?
Naja, de mensen die het daar tof vinden zou je ook niet meer terug vinden op twitter lijkt me.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:52 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Neuh, zijn wat mensen die uit protest Mastodon proberen, maar die zitten vervolgens op Twitter te klagen hoe kut het daar is
Zijn dat niet gewoon elon bots?quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:52 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Neuh, zijn wat mensen die uit protest Mastodon proberen, maar die zitten vervolgens op Twitter te klagen hoe kut het daar is
Hehe ja daar heb je gelijk in, maar denk dat er maar weinig mensen blijven hangen daar. Mensen zijn toch vergroeid met de anderen op hun tijdlijn en die zitten allemaal nog op Twitter. Dus tenzij je met zijn allen overstapt blijft iedereen gewoon zitten waar hij zit. Beetje zoals toen Whatsapp werd overgenomen en mensen heel hard riepen dat ze over zouden gaan op Signal. Uiteindelijk bleef bijna iedereen gewoon lekker bij Whatsapp.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Naja, de mensen die het daar tof vinden zou je ook niet meer terug vinden op twitter lijkt me.
Das leuk als je 30 volgers ofzo hebt, even overstappen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:52 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Daar heeft hij toch gewoon gelijk in? Veel mensen posten weinig maar volgen veel, dat was zelfs een reden van die bot-argumentatie van Musk. Dat dat inactieve accounts/bots zouden zijn en dus niet mee zouden moeten tellen in de userbase.quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:17 schreef AchJa het volgende:
Dick Bruna tranen bij Sandertje...![]()
[ twitter ]
wat mij irriteert dat zijjn al die idioten die veel volgers willen en dan de hele wereld gaan volgen en vragen of jij hun wil volgen, meestal met een ID plaatje van twee tieten erbijquote:Op zondag 30 oktober 2022 19:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Twitter is en was al een cesspool van totale randdebielen. Het kan niet beter en het kan niet slechter, daar normale mensen niet op dat platform (gaan) zitten.
Reken ook dat het een feit is dat vele maga politici en volgers verzonnen dingen beweren over willekeurige overtredende acties van de tegenstander als ze nou net zélf met datgene bezig zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
De obsessie met onorthodoxe en soms ook verboden vormen van seksualiteit bij complotdenkers is opvallend.
Dat laatste zeker.. er wordt iets te gretig met 'pedo's' gestrooid door die lui.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Reken ook dat het een feit is dat vele maga politici en volgers verzonnen dingen beweren over willekeurige overtredende acties van de tegenstander als ze nou net zélf met datgene bezig zijn.
Ik krijg soms echt de indruk dat dingen als pizzagate en "politici zijn pedo's" een beetje als vrij doorzichtige bliksemafleider moet werken voor t feit dat ze zelf als gewone man hun Harde schijven vol met dubieus materiaal hebben staan.
Links is zo zuur, zoooo ontzettend zuur.quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:17 schreef AchJa het volgende:
Dick Bruna tranen bij Sandertje...![]()
[ twitter ]
En dan heb je dat gezwets over satanische rituelen met kinderen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat laatste zeker.. er wordt iets te gretig met 'pedo's' gestrooid door die lui.
Je zit niet in BNW, laat het los.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En dan heb je dat gezwets over satanische rituelen met kinderen.
Als een Rus op TV letterlijk zegt dat men Oekraïnse kinderen moet doden ipv dat het uit een fantasieverhaaltje ontstaat.
Doodse stilte in de BNW keuken...
Ga eens in op de inhoud.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:33 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Je zit niet in BNW, laat het los.
Ga eens Ontopic en laat ander forums erbuiten.quote:
Lees anders de verwijderde tweet van Musk ff voor je reageert.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:37 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ga eens Ontopic en laat ander forums erbuiten.
Meer Tesla en SpaceX tranen. Die lui daar zijn a-politiek bezig en moeten aanzien dat hun CEO, die dagelijks standby moet staan voor belangrijke dingen als "chief twit" in de politieke zandbak loopt te baggeren.quote:
Ik heb niks met Twitter en Musk, ik zeg alleen dat je niet moet verwijzen naar forums waar je niks mee hebt. Lees daar dan niet.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lees anders de verwijderde tweet van Musk ff voor je reageert.
En verwijzen naar andere subfora waar bakken met dit soort logica ontkenners samenklonteren is totaal geen probleem. Je bent geen beschermde aapsoort.
ga lekker koken ofzo.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:52 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ik heb niks met Twitter en Musk, ik zeg alleen dat je niet moet verwijzen naar forums waar je niks mee hebt. Lees daar dan niet.
Ik lees het graag om te zien wat voor ongelooflijke bs er nu weer op het net wordt geslingerd (en hoe gevaarlijk het in potentie kan zijn).quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:52 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ik heb niks met Twitter en Musk, ik zeg alleen dat je niet moet verwijzen naar forums waar je niks mee hebt. Lees daar dan niet.
quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Meer Tesla en SpaceX tranen. Die lui daar zijn a-politiek bezig en moeten aanzien dat hun CEO, die dagelijks standby moet staan voor belangrijke dingen als "chief twit" in de politieke zandbak loopt te baggeren.
quote:
Jawel, maar ga niet zitten zeiken tegen mij, lees daar dan gewoon niet. Het is nog steeds een vrij land.quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik lees het graag om te zien wat voor ongelooflijke bs er nu weer op het net wordt geslingerd (en hoe gevaarlijk het in potentie kan zijn).
Wie ben jij en waarom wil je een verwijzing naar BNW blokkeren met je "vrij land"?quote:Op zondag 30 oktober 2022 23:59 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Jawel, maar ga niet zitten zeiken tegen mij, lees daar dan gewoon niet. Het is nog steeds een vrij land.
Allemaal potentiële Volkert vd G's daarquote:Op zondag 30 oktober 2022 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik lees het graag om te zien wat voor ongelooflijke bs er nu weer op het net wordt geslingerd (en hoe gevaarlijk het in potentie kan zijn).
Je geweten, Hoi.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wie ben jij en waarom wil je een verwijzing naar BNW blokkeren met je "vrij land"?
Hou het gewoon op de feiten in dit topic.quote:Doodse stilte in de BNW keuken...
Dan doen we de fantasie wel in BNW.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:21 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Je geweten, Hoi.
[..]
Hou het gewoon op de feiten in dit topic.
Prima, blijf jij dan lekker hierquote:Op maandag 31 oktober 2022 00:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan doen we de fantasie wel in BNW.
Met zoals jij eigenlijk een pedo bent?quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Allemaal potentiële Volkert vd G's daar
Alle Trump fanboys smullen van hun nieuwe god-baby.quote:
Wat vind je zo grappig hier?quote:
De grap is dat voor dat de NYT dit plaatste NYT een ander verhaal plaatste dat Musk een deel van de werknemers zou ontslaan om zo te voorkomen dat ze een bonus krijgen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 08:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat vind je zo grappig hier?
Gewoon een feitelijke headline over de eigenaar van een platform waar zo'n 70% van de Amerikanen hun nieuws vandaan halen. En de eigenaar van de site in kwestie heeft een tijd geleden een interview gegeven waain hij zei schrijvers in dienst te hebben die verhaaltjes verzonnen wat goed aansloegen bij de maga-achterban, want daar verdiende hij wel een lekkere boterham aan.
Was dat niet een verhaal over Twitter werknemers die bang waren dat hij dat zou doen?quote:Op maandag 31 oktober 2022 08:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De grap is dat voor dat de NYT dit plaatste NYT een ander verhaal plaatste dat Musk een deel van de werknemers zou ontslaan om zo te voorkomen dat ze een bonus krijgen.
Hehehehe, dat is motiverend als je in het middle management van Twitter zit. Mag je lijsten opstellen met mensen om te ontslaan en tegelijkertijd weet je dat je baas ook zo’n lijst aan het maken is.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:10 schreef slashdotter3 het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)derdeel-van-abo.html
De nieuwe ceo is onder meer van plan om een grote ontslagronde te houden, die volgens The Verge wordt gericht op middenmanagement en technici die niet onlangs hebben bijgedragen aan de codebase. De ontslagen zouden binnenkort beginnen. Volgens The New York Times zijn managers gevraagd om lijsten op te stellen van medewerkers die ontslagen moeten worden.
Ik ben benieuwd of er veel mensen zullen zijn die zin hebben 240$ per jaar te lappen voor een blauw vinkje.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Musk gaat er met de zweep overheen
gebruikers die al geverifieerd zijn binnen negentig dagen een abonnement op Twitter Blue nemen of anders hun blauwe vinkje kwijtraken. Nieuwe ceo Elon Musk heeft medewerkers volgens The Verge een deadline van 7 november gegeven om de wijziging door te voeren. Als deze niet wordt gehaald, dan zouden de medewerkers die werken aan het project ontslagen worden, schrijft The Verge.
Geen idee.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:16 schreef capricia het volgende:
Maaruh, waarom heeft ie nou die tweet verwijderd?
Voor grote bedrijven/artiesten is het peanuts, maar voor die ene journalist of kleine artiest? Denk dat we een stuk minder blauwe vinkjes hebben straks.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of er veel mensen zullen zijn die zin hebben 240$ per jaar te lappen voor een blauw vinkje.
Lijkt dus alsof ze gaan afstappen van het Facebook-model (advertenties verkopen aan de massa) en overstappen op het LinkedIn-model (power-users laten betalen voor extra features).quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Musk gaat er met de zweep overheen
gebruikers die al geverifieerd zijn binnen negentig dagen een abonnement op Twitter Blue nemen of anders hun blauwe vinkje kwijtraken. Nieuwe ceo Elon Musk heeft medewerkers volgens The Verge een deadline van 7 november gegeven om de wijziging door te voeren. Als deze niet wordt gehaald, dan zouden de medewerkers die werken aan het project ontslagen worden, schrijft The Verge.
Oh noes. Waar moeten al die nobodys dan hun status uithalen?quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:21 schreef Momo het volgende:
Voor grote bedrijven/artiesten is het peanuts, maar voor die ene journalist of kleine artiest? Denk dat we een stuk minder blauwe vinkjes hebben straks.
Klinkt als een prettige en gezonde werksfeerquote:Op maandag 31 oktober 2022 09:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Nieuwe ceo Elon Musk heeft medewerkers volgens The Verge een deadline van 7 november gegeven om de wijziging door te voeren. Als deze niet wordt gehaald, dan zouden de medewerkers die werken aan het project ontslagen worden, schrijft The Verge.
Dan moeten die snowflakes ergens anders gaan werken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkt als een prettige en gezonde werksfeer
Dus, als je ergens werkt en het management maakt er een toxische werkomgeving van, dan ben je zelf een snowflake? Of hoe zit dat?quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan moeten die snowflakes ergens anders gaan werken.
En Elon Musk is geen elite? En de prins van Saoedi-Arabië ook niet?quote:
Als iets wel een slechte indicatie is...quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:10 schreef slashdotter3 het volgende:
technici die niet onlangs hebben bijgedragen aan de codebase
En bovendien groot voorstanders van een grenzeloze VVMU. Grotere voorvechters van de VVMU ga je bijna niet vinden op de wereldquote:Op maandag 31 oktober 2022 10:05 schreef Momo het volgende:
[..]
En Elon Musk is geen elite? En de prins van Saoedi-Arabië ook niet?
[ twitter ]
Zijn dat de voorvechters tegen de elite?
Ondemocratische krachten staan te juichen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vind het altijd zo knap hoe mensen doen alsof dit niet evenzeer elite is, inderdaad. Knap hoe dat framen in elkaar zit.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja maar die hebben de mensen de VVMU gegeven en dan mag er best wel een oogje dichtgedaan worden als het gaat om democratie.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ondemocratische krachten staan te juichen.
Bepaalde types zijn gek op autocratische leiders om te volgen en na te praten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het altijd zo knap hoe mensen doen alsof dit niet evenzeer elite is, inderdaad. Knap hoe dat framen in elkaar zit.
Niet zo vreemd dat er context mist als er geen context gegegeven wordt maar alleen wat kreten de lucht in geslingerd worden die dan soms ook nog eens binnen no time tegengesproken worden door dezelfde persoon.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:25 schreef Benny het volgende:
Heel veel heiza om dat blauwe vinkje... Maar het heeft verschillende kanten:
Enerzijds geeft het vinkje aan dat een bron echt is, een geverifieerd echt persoon of nieuwsinstantie en niet een fake-account.
Maar met Twitter Blue viel ook al iets van een vinkje te fixen, door te betalen. LinkedIn heeft een vergelijkbaar iets.
Er mist een hoop context. Er wordt een hoop gespeculeerd over dat vinkje. Vooral op Twitter zelf. Maar feit is dat er niks duidelijk is. Zo worden er bijvoorbeeld al verschillende bedragen genoemd (5 en 20 dollar per maand).
Geduld is een schone zake.
Lijkt mij niet de bedoeling dat bijvoorbeeld de echte Britney Spears, Max Verstappen of Jesse Klaver geen vinkje heeft en dat dan iemand anders een vinkje kan nemen onder die naam.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:25 schreef Benny het volgende:
Heel veel heiza om dat blauwe vinkje... Maar het heeft verschillende kanten:
Enerzijds geeft het vinkje aan dat een bron echt is, een geverifieerd echt persoon of nieuwsinstantie en niet een fake-account.
Maar met Twitter Blue viel ook al iets van een vinkje te fixen, door te betalen. LinkedIn heeft een vergelijkbaar iets.
Er mist een hoop context. Er wordt een hoop gespeculeerd over dat vinkje. Vooral op Twitter zelf. Maar feit is dat er niks duidelijk is. Zo worden er bijvoorbeeld al verschillende bedragen genoemd (5 en 20 dollar per maand).
Geduld is een schone zake.
Daarom. Daar zal echt wel wat mee gedaan worden, lijkt mequote:Op maandag 31 oktober 2022 10:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij niet de bedoeling dat bijvoorbeeld de echte Britney Spears, Max Verstappen of Jesse Klaver geen vinkje heeft en dat dan iemand anders een vinkje kan nemen onder die naam.
Die zullen extatisch zijn over het afkalven van de blue checkmark.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gaat leuk worden voor de overheden in deze wereld. Lekker betalen voor je blauwe vinkje of anders gaat er wel een malifide ondernemer mee vandoor.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Die zullen extatisch zijn over het afkalven van de blue checkmark.
[ twitter ]
En zelfs als het verificatieproces in tact blijft, heeft straks een lokale reporter geen, maar een conspiracy theorist wel een blue checkmark. Dat zorgt wel voor vertrouwen in informatie.
Nog beter: hoe meer bedrijven er geen blue checkmark hebben, hoe meer mensen weer open staan om gescammed te worden.
Het is helemaal niet bijzonder. De elite kun je herkennen aan lange zwarte jassen, pijpenkrullen en grote neuzen. Dat zie je bij oliesjeiks en Musk niet. Dus ze zijn geen globalistische elite.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het altijd zo knap hoe mensen doen alsof dit niet evenzeer elite is, inderdaad. Knap hoe dat framen in elkaar zit.
De Saoedi's zijn daar groot voorstander van. Ook andere dictators zien dat graag.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:53 schreef EinarBoe het volgende:
Het lijkt me prima als Twitter alleen nog maar blauwe-vinkjes als users heeft. Iedereen gewoon onder zijn eigen naam en anders niet.
Het aantal anoniempjes dat zijn anonieme status op twitter gebruikt om tegen Saoedi-Arabië te strijden ligt niet zo hoog. Het aantal mensen dat zijn anonieme status op twitter gebruikt om in het Westen haat te zaaien tegen volksvertegenwoordigers en zo de weg te plaveien voor de opkomst van fascisten en dictators, dan weer wel. De Wierd Duks van de wereld zouden een stuk minder groot zijn geworden zonder 20.000 onbekende volgers die op zijn afroep andere journalisten en politici besmeuren en intimideren.quote:Op maandag 31 oktober 2022 11:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Saoedi's zijn daar groot voorstander van. Ook andere dictators zien dat graag.
Dreigementen naar t personeel. Hij laat ze iig voelen dat hij ze flink minderwaardig vindt aan zn Tesla personeel gegeven hij zelf die kut-aankoop gedaan heeft.quote:
Dit dus dat wordt gewoon een schijtbedrijf.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkt als een prettige en gezonde werksfeer
Optie om anoniempjes te blocken lijkt me ook prima.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:53 schreef EinarBoe het volgende:
Het lijkt me prima als Twitter alleen nog maar blauwe-vinkjes als users heeft. Iedereen gewoon onder zijn eigen naam en anders niet.
Waarschijnlijk de enige manier om bedrijven te laten betalen voor de "gratis" dienstverlening van Twitter. Verstandige zet.quote:
Kan me voorstellen dat als je dit als ervaren programmeur leest, je twitter van je lijst schrapt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus dat wordt gewoon een schijtbedrijf.
Maar het probleem is dat Musk het idee achter de blauwe vinkjes verkeerd ziet. Hij lijkt te denken dat het gaat om een egotrip van gebruikers die willen laten zien hoe belangrijk ze zijn. En dat klopt niet. Die vinkjes bestaan om te zorgen dat gebruikers ervan op aan kunnen dat gebruikers ook werkelijk zijn wie ze zijn. Als dat weg is, waarom zou je twitter nog gebruiken?quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de enige manier om bedrijven te laten betalen voor de "gratis" dienstverlening van Twitter. Verstandige zet.
Waarom betaalt-ie er dan 40+ miljard voor?quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mogelijk is Musk het ook gewoon doelbewust aan het slopen.
Dat zullen de andere financiers leuk vinden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:32 schreef Beathoven het volgende:
Mogelijk is Musk het ook gewoon doelbewust aan het slopen.
Een pyromaan ook niet. Maar ja.quote:
Denk je?quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
Als alle checkmarks van twitter afgegooid worden zal de wereld er op vooruit gaan.
Wat zou jouw oplossing zijn om de huidige liefdadigheidsinstelling genaamd Twitter (honderden miljoenen verlies per jaar) om te toveren naar een succesvol bedrijf? De verliezen lopen zonder actie de komende jaren alleen maar op, mede door de recente acties van Apple.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar het probleem is dat Musk het idee achter de blauwe vinkjes verkeerd ziet. Hij lijkt te denken dat het gaat om een egotrip van gebruikers die willen laten zien hoe belangrijk ze zijn. En dat klopt niet. Die vinkjes bestaan om te zorgen dat gebruikers ervan op aan kunnen dat gebruikers ook werkelijk zijn wie ze zijn. Als dat weg is, waarom zou je twitter nog gebruiken?
Het is stupide korte-termijn denken van hem.
Dan verzint ie er maar een vinkje (een perk) bij, voor hen die willen betalen. Neem aan dat die content dan ook opeens extra gepushed gaat worden. En dat je per perk (waarvoor je dan moet betalen) diverse extra opties krijgt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wat zou jouw oplossing zijn om de huidige liefdadigheidsinstelling genaamd Twitter (honderden miljoenen verlies per jaar) om te toveren naar een succesvol bedrijf? De verliezen lopen zonder actie de komende jaren alleen maar op, mede door de recente acties van Apple.
Het is eigenlijk heel raar om te verwachten dat commerciële bedrijven zoals de New York Times, Hema en Microsoft kosteloos gebruik kunnen maken van een advertentie- en serviceplatform wat gewoon veel geld kost.
Dat is toch goed nieuws? Hopelijk doen bedrijven dat ook en richten ze gewoon weer een klantenservice in. Die ‘service’ op social media is belachelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je?
Ik voorzie veel scams door mensen die zich als overheidsdienst of zo uit gaan geven.
Neem aan dat veel politici en overheidsdiensten zich dan terug gaan trekken van Twitter.
Want een @:minpres (Rutte) account met een vinkje voor een paar tientjes, zal best in trek zijn.
Jij vindt het belachelijk dat mensen op Twitter bijv Pieter Omtzigt aan kunnen spreken?quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is toch goed nieuws? Hopelijk doen bedrijven dat ook en richten ze gewoon weer een klantenservice in. Die ‘service’ op social media is belachelijk.
Mooi toch? Dan stoppen mensen met twitter serieus te nemen. Daar worden we allemaal beter van.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je?
Ik voorzie veel scams door mensen die zich als overheidsdienst of zo uit gaan geven.
Neem aan dat veel politici en overheidsdiensten zich dan terug gaan trekken van Twitter.
Want een @:minpres (Rutte) account met een vinkje voor een paar tientjes, zal best in trek zijn.
Geen idee. Maar het veranderen in een scam-and-spam-app, wat het gevolg van Musk's actie zou kunnen zijn, in ieder geval niet. Met een beetje pech flikkert Apple of Google de app dan uit hun stores. En dan is het over.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wat zou jouw oplossing zijn om de huidige liefdadigheidsinstelling genaamd Twitter (honderden miljoenen verlies per jaar) om te toveren naar een succesvol bedrijf? De verliezen lopen zonder actie de komende jaren alleen maar op, mede door de recente acties van Apple.
Het is eigenlijk heel raar om te verwachten dat commerciële bedrijven zoals de New York Times, Hema en Microsoft kosteloos gebruik kunnen maken van een advertentie- en serviceplatform wat gewoon veel geld kost.
quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom betaalt-ie er dan 40+ miljard voor?
Okay, dan is Twitter dus ten dode opgeschreven. Lijkt me niet zo slim van Musk.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mooi toch? Dan stoppen mensen met twitter serieus te nemen. Daar worden we allemaal beter van.
Hij voelde zich in zijn zak getast.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom betaalt-ie er dan 40+ miljard voor?
Nee joh, Facebook bestaat ook nog steedsquote:Op maandag 31 oktober 2022 13:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay, dan is Twitter dus ten dode opgeschreven. Lijkt me niet zo slim van Musk.
quote:Welcome to hell Elon
You fucked up real good, kiddo.
Twitter is a disaster clown car company that is successful despite itself, and there is no possible way to grow users and revenue without making a series of enormous compromises that will ultimately destroy your reputation and possibly cause grievous damage to your other companies.
I say this with utter confidence because the problems with Twitter are not engineering problems. They are political problems. Twitter, the company, makes very little interesting technology; the tech stack is not the valuable asset. The asset is the user base: hopelessly addicted politicians, reporters, celebrities, and other people who should know better but keep posting anyway. You! You, Elon Musk, are addicted to Twitter. You’re the asset. You just bought yourself for $44 billion dollars.
The problem when the asset is people is that people are intensely complicated, and trying to regulate how people behave is historically a miserable experience, especially when that authority is vested in a single powerful individual.
What I mean is that you are now the King of Twitter, and people think that you, personally, are responsible for everything that happens on Twitter now. It also turns out that absolute monarchs usually get murdered when shit goes sideways.
Here are some examples: you can write as many polite letters to advertisers as you want, but you cannot reasonably expect to collect any meaningful advertising revenue if you do not promise those advertisers “brand safety.” That means you have to ban racism, sexism, transphobia, and all kinds of other speech that is totally legal in the United States but reveals people to be total assholes. So you can make all the promises about “free speech” you want, but the dull reality is that you still have to ban a bunch of legal speech if you want to make money. And when you start doing that, your creepy new right-wing fanboys are going to viciously turn on you, just like they turn on every other social network that realizes the same essential truth.
Actually, there’s a step before trying to get the ad money: it turns out that most people do not want to participate in horrible unmoderated internet spaces full of shitty racists and not-all-men fedora bullies. (This is why Twitter is so small compared to its peers!) What most people want from social media is to have nice experiences and to feel validated all the time. They want to live at Disney World. So if you want more people to join Twitter and actually post tweets, you have to make the experience much, much more pleasant. Which means: moderating more aggressively! Again, every “alternative” social network has learned this lesson the hard way. Like, over and over and over again.
Also, everyone crying about “free speech” conveniently ignores that the biggest threat to free speech in America is the fucking government, which seems completely bored of the First Amendment. They’re out here banning books, Elon! President Joe Biden and former President Donald Trump have identical policy positions on Section 230: they both want to repeal it. Do you know why? Because the First Amendment prohibits them from making explicit speech regulations, so they keep threatening to repeal the law that allows social networks to even exist in order to exert indirect pressure on content policy. It’s not subtle!
State governments are even less subtle: both Texas and Florida have passed speech regulations that overtly tell social media companies how to moderate, in open hostility to the First Amendment. Figuring out how to comply with these laws is not an engineering problem (not least because compliance might be impossible). It is a legal problem because these laws are blatantly unconstitutional, and the only appropriate response to them is to tell the government to shut up and go away. (A big problem here is that the courts are pretty stupid about the internet!) A challenge to these laws, partially funded by Twitter, is headed to the Supreme Court, which is the polar opposite of a predictable system: it is a group of uncool weirdos with lifetime appointments that can radically reshape American life however it wants.
You can’t deploy AI at this problem: you have to go out and defend the actual First Amendment against the bad laws in Texas and Florida, whose taxes you like and whose governors you seem pretty fond of. Are you ready for what that looks like? Are you ready to sit before Congress and politely decline to engage in their content capture sessions for hours on end? Are you ready to do any of this without the incredibly respected policy experts whose leader you first harassed and then fired? This is what you signed up for. It’s way more boring than rockets, cars, and rockets with cars on them.
And it gets worse the second you leave the United States! Germany is a huge market for Tesla. Are you going to flout Germany’s speech laws? I would bet not. The Indian government basically demands social media companies provide potential hostages in order to operate in that country; you can’t engineer your way out of that shit. Are you ready to experience the pressure Twitter faces in the Middle East to block and restrict accounts? Are you ready for the fact that the Iranian government will fucking murder people over their social media posts? (Are you ready for how Twitter is being used by Iranians protesting that government right now?) Are you excited for the Chinese government to find ways to threaten Tesla’s huge business in that country over content that appears on Twitter? Because it’s going to happen.
The essential truth of every social network is that the product is content moderation, and everyone hates the people who decide how content moderation works. Content moderation is what Twitter makes — it is the thing that defines the user experience. It’s what YouTube makes, it’s what Instagram makes, it’s what TikTok makes. They all try to incentivize good stuff, disincentivize bad stuff, and delete the really bad stuff. Do you know why YouTube videos are all eight to 10 minutes long? Because that’s how long a video has to be to qualify for a second ad slot in the middle. That’s content moderation, baby — YouTube wants a certain kind of video, and it created incentives to get it. That’s the business you’re in now. The longer you fight it or pretend that you can sell something else, the more Twitter will drag you into the deepest possible muck of defending indefensible speech. And if you turn on a dime and accept that growth requires aggressive content moderation and pushing back against government speech regulations around the country and world, well, we’ll see how your fans react to that.
Anyhow, welcome to hell. This was your idea.
De eerste stap van mij zou in ieder geval niet zijn om het bedrijf met zoveel schulden op te zadelen dat ze per jaar meer betalen aan rente dan de huidige inkomsten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit dus. Schijtirritant is dat. Ik wil gewoon iemand kunnen bellen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is toch goed nieuws? Hopelijk doen bedrijven dat ook en richten ze gewoon weer een klantenservice in. Die ‘service’ op social media is belachelijk.
Wel dat je de NS of een energiebedrijf kan/moet bereiken via Twitter.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij vindt het belachelijk dat mensen op Twitter bijv Pieter Omtzigt aan kunnen spreken?
Of commentaar op een MH17-rapport kunnen geven?
kijk bovenstaande video eens voor de aardigheid.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay, dan is Twitter dus ten dode opgeschreven. Lijkt me niet zo slim van Musk.
https://davetroy.medium.c(...)orating-3e88cde5267dquote:No, Elon and Jack are not “competitors.” They’re collaborating.
Elon Musk’s deal to buy Twitter has been met with surprise, derision, and gnashing of teeth — and an overwhelming amount of well-intentioned but poorly-informed commentary and analysis.
As someone who has followed the company closely since its inception and has had a chance to talk in depth about technical topics with Jack Dorsey and the company’s other founders over the years, I have a different view.
Here’s a series of common questions regarding the deal and the relationship between Dorsey and Musk about which I see the most errors and misconceptions.
Ja? Dat @EIonMusk nog grotere nonsens kan verkopen dan @ElonMusk?quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
Als alle checkmarks van twitter afgegooid worden zal de wereld er op vooruit gaan.
Snap ik best. Maar ik wil dat geen van beide serieus genomen wordt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Dat @:EIonMusk nog grotere nonsens kan verkopen dan @:ElonMusk?
Bij Twitter is er wel onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters hè, dus een hoofdletter i oogt hetzelfde als een kleine letter L.
Die checkmarks van Twitter zijn juist uitstekend om te kunnen zien of je werkelijk met de persoon van doen hebt die de Tweet post. Dat is ook het hele doel van die checkmarks.
Het gaat inderdaad niet van de ene op de andere dag, maar dat Facebook niet echt een toekomst heeft, is toch al een tijdje duidelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee joh, Facebook bestaat ook nog steeds
Ah okay, niks en niemand moet meer iets kunnen posten dat andere mensen mogen geloven omdat het dan een grote clown-act wordt?quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Snap ik best. Maar ik wil dat geen van beide serieus genomen wordt.
Nee, dat is echt totaal niet wat ik zeg.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah okay, niks en niemand moet meer iets kunnen posten dat andere mensen mogen geloven omdat het dan een grote clown-act wordt?
Nou ja, het zou op zich niet slecht zijn wanneer officiële instanties en prominente personen niet een platform als Twitter zouden gebruiken voor hun communicatie, maar zelf dingen naar buiten zouden brengen, bijvoorbeeld via hun eigen website. Als iets op rijksoverheid.nl staat, kun je ervan uitgaan dat het echt van de regering komt. Dat is beter dan het op Twitter te lezen en te moeten kijken of het account een blauw vinkje heeft.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah okay, niks en niemand moet meer iets kunnen posten dat andere mensen mogen geloven omdat het dan een grote clown-act wordt?
Dat gaat vast helpen, met al die complottheorieën.
Als de overheid werkelijk een mededeling doet dan staat het daar ook wel op.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, het zou op zich niet slecht zijn wanneer officiële instanties en prominente personen niet een platform als Twitter zouden gebruiken voor hun communicatie, maar zelf dingen naar buiten zouden brengen, bijvoorbeeld via hun eigen website. Als iets op rijksoverheid.nl staat, kun je ervan uitgaan dat het echt van de regering komt. Dat is beter dan het op Twitter te lezen en te moeten kijken of het account een blauw vinkje heeft.
Het punt is dat het beide niet uit maakt. Iets dat op twitter gezegd wordt heeft geen waarde.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de overheid werkelijk een mededeling doet dan staat het daar ook wel op.
Maar op het moment dat een politicus voor populariteitscijfers wat roept zie ik ook graag dat het op zeker van een eigen account komt.
Of als de eigenaar van een bedrijf wat in het wilde weg roept, toch wel handig dat je dan zeker weet dat het van het eigen account is en niet van een fake.
Misschien moet je dan wat duidelijker maken wat je bedoelt, want om van vinkjes af te willen en daarmee allerlei figuren vrij spel te geven fake accounts aan te maken zou bijzonder vreemd zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is echt totaal niet wat ik zeg.
Ik bedoel wat ik zeg. Geen checkmarks meer betekent dat twitter niet meer serieus genomen wordt. Want zoals je zegt, iedereen kan van alles zeggen. Dat is nu ook al zo, maar die checkmarks geven de illusie dat degene die het roept weet waar hij over praat.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je dan wat duidelijker maken wat je bedoelt, want om van vinkjes af te willen en daarmee allerlei figuren vrij spel te geven fake accounts aan te maken zou bijzonder vreemd zijn.
Ah.... dus als Elon Musk over 5 minuten Tweet dat hij de stekker uit Twitter gaat trekken dan betekent dat helemaal niets? En hoef je hem niet te geloven want het wordt op Twitter gezegd?quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het punt is dat het beide niet uit maakt. Iets dat op twitter gezegd wordt heeft geen waarde.
Nee, die checkmarks geven aan dat degene die het zegt ook echt is wie je denkt dat het is.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik bedoel wat ik zeg. Geen checkmarks meer betekent dat twitter niet meer serieus genomen wordt. Want zoals je zegt, iedereen kan van alles zeggen. Dat is nu ook al zo, maar die checkmarks geven de illusie dat degene die het roept weet waar hij over praat.
Dat is dus het probleem. Het heeft geen waarde, maar door het vinkje lijkt dat wel zo.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is het punt een beetje hè, dat bepaalde mensen zaken op Twitter zetten geeft het juist waarde als die mensen een vinkje hebben.
En dat geeft dus de illusie dat die persoon weet waar hij over praat. Zoals ik al zei. Waarom je daar dan met 'nee' op moet reageren is niet duidelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, die checkmarks geven aan dat degene die het zegt ook echt is wie je denkt dat het is.
Nee, de checkmarks geven niet de illusie dat degene die het roept weet waarover hij praat, maar wel dat die persoon staat voor wat er op zijn/haar Twitter geroepen wordt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik bedoel wat ik zeg. Geen checkmarks meer betekent dat twitter niet meer serieus genomen wordt. Want zoals je zegt, iedereen kan van alles zeggen. Dat is nu ook al zo, maar die checkmarks geven de illusie dat degene die het roept weet waar hij over praat.
Dat is jouw conclusie. Als ik Elon Musk met een blauw vinkje iets zie zeggen, dan denk ik "ah, het is Elon Musk", maar ik denk niet "hij weet waar-ie het over heeft"quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat geeft dus de illusie dat die persoon weet waar hij over praat. Zoals ik al zei. Waarom je daar dan met 'nee' op moet reageren is niet duidelijk.
Lijkt me ook niet dat iemand op dit moment Facebook wil gaan kopen gegeven de groei er wel uit is en Zuckerberg het alleen overgewaardeerd in de verkoop zal zetten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad niet van de ene op de andere dag, maar dat Facebook niet echt een toekomst heeft, is toch al een tijdje duidelijk.
Een CEO met een enorme kater van een uit verslaving ontstane aankoop, die dit op z'n personeel afreageert omdat hij het zelf (vergeleken met SpaceX en Tesla) maar een prutsbedrijf vindt.quote:Twitter zal ook heus nog wel een tijdje blijven bestaan, maar het begint er toch alle schijn van te hebben dat het een aflopende zaak is als Elon de geplande koers volhoudt.
Nee, als Baudet twittert dat vriendinnen zijn lastig gevallen in de trein door Marokkanen dan heeft dat geen waarde of waarheidsgehalte omdat Baudet het zegt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem. Het heeft geen waarde, maar door het vinkje lijkt dat wel zo.
Zeker. Maar toch is het eigenlijk raar dat zo'n politicus of bedrijfseigenaar een platform als Twitter gebruikt in plaats van zelf via hun communicatiekanalen dingen naar buiten te brengen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de overheid werkelijk een mededeling doet dan staat het daar ook wel op.
Maar op het moment dat een politicus voor populariteitscijfers wat roept zie ik ook graag dat het op zeker van een eigen account komt.
Of als de eigenaar van een bedrijf wat in het wilde weg roept, toch wel handig dat je dan zeker weet dat het van het eigen account is en niet van een fake.
Je snapt het punt niet. Zo werkt het in theorie, maar niet in de praktijk.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, als Baudet twittert dat vriendinnen zijn lastig gevallen in de trein door Marokkanen dan heeft dat geen waarde of waarheidsgehalte omdat Baudet het zegt.
De waarde zit hem juist in het feit dat je weet dat het werkelijk Baudet is die zo'n valse voorstelling van de situatie maakt, en niet iemand die zich als Baudet voordoet.
Jawel hoor. Het is gewoon communicatie. Daar zijn regels voor. Beurswaakhonden gaan niet de schouders ophalen als een eigenaar probeert de koers van een bedrijf te beïnvloeden door allerlei tweets te posten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het punt is dat het beide niet uit maakt. Iets dat op twitter gezegd wordt heeft geen waarde.
Ja. Dit is dus ook het hele punt. En daarom wordt ook gezegd dat het beter is als het niet in bedrijfshanden is. Open source, algoritme duidelijk etc.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar toch is het eigenlijk raar dat zo'n politicus of bedrijfseigenaar een platform als Twitter gebruikt in plaats van zelf via hun communicatiekanalen dingen naar buiten te brengen.
Dat zomaar mensen een beetje met elkaar kletsen op internet is een ding, maar dat het gebruikt wordt alsof het de publieke ruimte is, vind ik eigenlijk toch wel krom. Het feit dat Twitter nu van eigenaar is gewisseld geeft gelijk goed aan dat het hier om private ondernemingen gaat en geen publieke infrastructuur is. Dus eigenlijk moet het ook op die manier gebruikt worden.
De vraag is alleen of de geest terug in de fles kan, want dit is natuurlijk al jaren aan de gang inmiddels.
Dat is voor jou misschien zo, maar ik zie dat anders.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem. Het heeft geen waarde, maar door het vinkje lijkt dat wel zo.
Helaas denkt niet iedereen daar over. Waar het voor bedoeld is maakt niet uit, maar de mensen met de blauwe checks vinden zichzelf belangrijker dan de mensen zonder.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is jouw conclusie. Als ik Elon Musk met een blauw vinkje iets zie zeggen, dan denk ik "ah, het is Elon Musk", maar ik denk niet "hij weet waar-ie het over heeft"
Ik snap het punt prima, we verschillen alleen van mening.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet. Zo werkt het in theorie, maar niet in de praktijk.
quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel hoor. Het is gewoon communicatie. Daar zijn regels voor. Beurswaakhonden gaan niet de schouders ophalen als een eigenaar probeert de koers van een bedrijf te beïnvloeden door allerlei tweets te posten.
Dat weet ik. Jij bent onderdeel van het probleem. Communicatie op Twitter heeft net zoveel waarde als communicatie op dit forum.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is voor jou misschien zo, maar ik zie dat anders.
Tja, probleem is dat het natuurlijk ook geen liefdadigheidsinstelling is. Het feit dat er geld verdiend moet worden staat haaks op de publieke functie die het nu al jaren vervult.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dit is dus ook het hele punt. En daarom wordt ook gezegd dat het beter is als het niet in bedrijfshanden is. Open source, algoritme duidelijk etc.
Alleen vertrouw ik Elon niet zomaar op zijn blauwe vinkjes.![]()
En dat misgunt toch ook niemand hem, wmb. Je kunt verders prima de methodes waarop bespreken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, probleem is dat het natuurlijk ook geen liefdadigheidsinstelling is. Het feit dat er geld verdiend moet worden staat haaks op de publieke functie die het nu al jaren vervult.
Als je snel veel mensen wilt bereiken is Twitter veel sneller dan wanneer je een statement op je eigen website post.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar toch is het eigenlijk raar dat zo'n politicus of bedrijfseigenaar een platform als Twitter gebruikt in plaats van zelf via hun communicatiekanalen dingen naar buiten te brengen.
Dat zomaar mensen een beetje met elkaar kletsen op internet is een ding, maar dat het gebruikt wordt alsof het de publieke ruimte is, vind ik eigenlijk toch wel krom. Het feit dat Twitter nu van eigenaar is gewisseld geeft gelijk goed aan dat het hier om private ondernemingen gaat en geen publieke infrastructuur is. Dus eigenlijk moet het ook op die manier gebruikt worden.
De vraag is alleen of de geest terug in de fles kan, want dit is natuurlijk al jaren aan de gang inmiddels.
Die publieke functie heeft enorm veel schade aangericht. Net als Facebook. Tijd dus dat dat afgelopen is.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, probleem is dat het natuurlijk ook geen liefdadigheidsinstelling is. Het feit dat er geld verdiend moet worden staat haaks op de publieke functie die het nu al jaren vervult.
Klopt, bij een veroordeling zorg je er zo alleen voor dat er een mooie omlijsting zit om je uitspraken die met de regels wordt getoetst. Een team advocaten kan nog zo goed zijn, als je onwaarheden verspreidt heb je in elk geval voor het winnen van de zaak geen advocaten meer nodig.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel hoor. Het is gewoon communicatie. Daar zijn regels voor. Beurswaakhonden gaan niet de schouders ophalen als een eigenaar probeert de koers van een bedrijf te beïnvloeden door allerlei tweets te posten.
En terecht.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:14 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Sterker nog, bij bepaalde tweets kunt je de politie bij je thuis verwachten. En na herhaaldelijk bepaalde tweets mag je ze bij de rechter komen uitleggen.
Dat is precies het probleem. Snelheid wint het van nauwkeurigheid en dat leidt tot een neerwaardse spiraal.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je snel veel mensen wilt bereiken is Twitter veel sneller dan wanneer je een statement op je eigen website post.
Ik vind het voor haar wel een verdienmodel..en voor de Telegraaf. Denk dat ik er geen moeite mee zou hebben als hier een maandelijkse bijdrage voor het platform gevraagd zou worden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je snel veel mensen wilt bereiken is Twitter veel sneller dan wanneer je een statement op je eigen website post.
Maar ook bijvoorbeeld journalisten als Saskia Belleman, die tijdens een rechtszaak twittert over het verloop.
Je moet er toch niet aan denken dat een of andere @:SaskiaBeIIeman over een rechtszaak tegen de moordenaars van Peter R. de Vries twittert dat hij per direct op vrije voeten is, terwijl de echte: @:SaskiaBelleman keurig verslag doet van de uitspraak van de rechter en dat de verdachten schuldig bevonden zijn en 25 jaar plus TBS hebben gekregen.
De geest kan vrijwel nooit terug in de fles.
Ik snap het prima. Jij denkt dat ik het heb over de intentie van het vinkje. Maar ik heb het over het effect. Daar zit je misvatting.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, om met je eigen woorden te spreken: Je snapt het niet
Ook snel kun je nauwkeurig zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Snelheid wint het van nauwkeurigheid en dat leidt tot een neerwaardse spiraal.
En dus gaat alle waarde verloren.
Dat snap ik. Maar dat maakt niet dat het goed is. Eigenlijk klopt er namelijk geen bal van dat enigszins officiële berichtgeving naar buiten wordt gebracht via het platform van een commercieel bedrijf.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik ben daar ook wel sceptisch over, hoor. Aan de andere kant, ik heb nu echt het gevoel dat Twitter met Elon aan het roer een aflopende zaak is geworden. Als dat doorzet, zullen journalisten en politici het ook wel gaan inzien naar verloop van tijd en dan is het gewoon klaar met die site.quote:De geest kan vrijwel nooit terug in de fles.
Dat hoeft elkaar niet te bijten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als dan. Maar twijfelachtig dat zoiets zou slagen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:09 schreef Sjemmert het volgende:
Elon wil toch alle users authenticeren. Dan kunnen die vinkjes er wel af ja.
Hou toch eens op met je arrogante vertellen wat ik denk, je hebt duidelijk geen flauw idee.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap het prima. Jij denkt dat ik het heb over de intentie van het vinkje. Maar ik heb het over het effect. Daar zit je misvatting.
Hoeft niet als je het eerst op je website zet en dan daar via een tweet melding van maakt. En dat is wat verstandige mensen en bedrijven doen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. Snelheid wint het van nauwkeurigheid en dat leidt tot een neerwaardse spiraal.
En dus gaat alle waarde verloren.
Nee, dat kan dus niet. Want er is geen waarde. Alleen door het vinkje denken mensen dat dat wel zo is.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
En op basis daarvan kun je de Tweet zelf prima op waarde schatten. Dat is het effect.
Kan gewoon door lijsten te maken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:23 schreef Heph844 het volgende:
Ik zou trouwens best geld over hebben voor een betere versie van Twitter. Ik volg nu wat mensen die ik op hun vakgebied wel interessant vind, maar die zich dan ook opeens gaan bemoeien met de #ophef van de dag. Die drek mag er in mijn algoritme uitgefilterd worden. Alles in de trend van Sander Schimmelpenninck vs Wierd Duk ook eruit. Alleen kwaliteitscontent en graag alleen reacties met een minimum aantal likes. Geen herhaling van nieuws. Geen advertenties en geen geplug.
Ik verwacht dat de Telegraaf met liefde die $ 20 voor Saskia Belleman aftikt, en zo niet dan zal ze ze wel kunnen opvoeren als zakelijke kosten, en dan wordt het een aftrekpost waardoor we er allemaal aan meebetalen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het voor haar wel een verdienmodel..en voor de Telegraaf. Denk dat ik er geen moeite mee zou hebben als hier een maandelijkse bijdrage voor het platform gevraagd zou worden.
Ik vind dat anders bij niet commerciële instellingen. Maar goed. Daar valt verders natuurlijk ook over te discussiëren.
Een basic fit die 0 telefoonnummers heeft en alles via Twitter (en social media) afhandelt, voelt voor mij anders dan een Pieter Omtzigt die vraagt of mensen problemen ervaren met de pricecap op de energietarieven.
Zomaar een voorbeeldje.
Mij staat meer tegen dat je met een vinkje kennelijk ook allerlei complotmeuk hoog de eter ingegooid krijgt. Met voorkeursbehandeling.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dan de uitdaging. Valt niet mee denk ik, maar wie weet.
Dat denk ik ook wel. Maar voor onafhankelijke journalisten is dat alweer een ander verhaal. Eigenlijk iedereen die niet gebonden is aan een grote organisatie of zwemt in het geld kan nu dat blauwe vinkje gedag zeggen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de Telegraaf met liefde die $ 20 voor Saskia Belleman aftikt, en zo niet dan zal ze ze wel kunnen opvoeren als zakelijke kosten, en dan wordt het een aftrekpost waardoor we er allemaal aan meebetalen.
Zoals het geval zal zijn bij de meeste commerciële accounts.
Dat is prima, maar dan is het vinkje ook niet nodig.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeft niet als je het eerst op je website zet en dan daar via een tweet melding van maakt. En dat is wat verstandige mensen en bedrijven doen.
Je kan een beetje tweaken, maar meer ook niet.quote:
Okay, dus als iemand straks Tweet dat hij/zij persoon X om zeep gaat helpen dan heeft dat sowieso geen waarde en als het een verified account van Volkert van der G is dan kunnen we ook gewoon doen alsof er niks aan de hand is?quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet. Want er is geen waarde. Alleen door het vinkje denken mensen dat dat wel zo is.
Klopt en dat is vervelend. Want dat zijn juist vaak degenen die prima op de hoogte zijn en niet allerlei BS posten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Maar voor onafhankelijke journalisten is dat alweer een ander verhaal. Eigenlijk iedereen die niet gebonden is aan een grote organisatie of zwemt in het geld kan nu dat blauwe vinkje gedag zeggen.
Een eigenaar mag twitter kopen en het vervolgens tot een soort napster omvormen. Hij mag ook gewoon alle user accounts trashen en er zelf plaatjes van z'n huisdieren opzetten. Het is je zandbak.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dit is dus ook het hele punt. En daarom wordt ook gezegd dat het beter is als het niet in bedrijfshanden is. Open source, algoritme duidelijk etc.
Alleen vertrouw ik Elon niet zomaar op zijn blauwe vinkjes.![]()
Ja. Dit is bekend. We gaan het zien.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een eigenaar mag twitter kopen en het vervolgens tot een soort napster omvormen. Hij mag ook gewoon alle user accounts trashen en er zelf plaatjes van z'n huisdieren opzetten. Het is je zandbak.
Of het slim is, is een tweede. En gegeven Musk z'n andere bedrijven nu risico lopen door het geklootviool van Chief twit is dit alles niet zo slim.
Doodsbedreigingen zijn sowieso tegen de wet, waar je dat ook plaatst.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus als iemand straks Tweet dat hij/zij persoon X om zeep gaat helpen dan heeft dat sowieso geen waarde en als het een verified account van Volkert van der G is dan kunnen we ook gewoon doen alsof er niks aan de hand is?
Okay, dan schenk ik de hoofdinspecteur nog een kopje koffie in.
Niet in je dagboek.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Doodsbedreigingen zijn sowieso tegen de wet, waar je dat ook plaatst.
Toch fijn als je dan wel zeker weet dat degene die de bedreiging verstuurd heeft niet echt Elon Musk of Volkert van de G. is, maar iemand die zich als hem voordoet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Net zo weinig als een doodsbedreiging hier. Toch allebei tegen de wet.
Dat is de taak van de politie, heb jij verder niets mee te maken. Verder blijf je mijn punt negeren, tweets hebben geen waarde, vinkje of niet is irrelevant.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch fijn als je dan wel zeker weet dat degene die de bedreiging verstuurd heeft niet echt Elon Musk is, maar iemand die zich als hem voordoet.
Als iemand mij zou dreigen met ontslag als ik een bepaalde feature niet op tijd af heb dan neem ik direct ontslag, je zet een engineer nooit onder tijdsdruk om feature op zulke korte termijn af te hebben. Zoals Developers zeggen: Het is af wanneer het af is.quote:Nieuwe ceo Elon Musk heeft medewerkers volgens The Verge een deadline van 7 november gegeven om de wijziging door te voeren. Als deze niet wordt gehaald, dan zouden de medewerkers die werken aan het project ontslagen worden, schrijft The Verge.
Zelfde als je code inleveren bij Elon zodat hij je code kan gaan reviewen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als iemand mij zou dreigen met ontslag als ik een bepaalde feature niet op tijd af heb dan neem ik direct ontslag, je zet een engineer nooit onder tijdsdruk om feature op zulke korte termijn af te hebben. Zoals Developers zeggen: Het is af wanneer het af is.
Nee, je begrijpt het niet... geeft niet pop, kan gebeurenquote:Op maandag 31 oktober 2022 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is de taak van de politie, heb jij verder niets mee te maken. Verder blijf je mijn punt negeren, tweets hebben geen waarde, vinkje of niet is irrelevant.
Op YouTube werkt dat best goed. Die waarderen hun grote kanalen, laten ze meedelen in de advertentie-inkomsten en delen zelfs plaquette enzo uit als je een bepaald aantal abonnees aantrekt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:49 schreef capricia het volgende:
Voor goede contentschrijvers moet je betalen, want die zorgen dat er gebruikers komen. Ben echt heel benieuwd hoe dit uit gaat werken.
[ twitter ]
Nee, dat waren verschillende zinnen, te herkennen aan de punt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij vindt het belachelijk dat mensen op Twitter bijv Pieter Omtzigt aan kunnen spreken?
Of commentaar op een MH17-rapport kunnen geven?
Ik had ooit een intake waarbij ik opmerking kreeg dat de code op mijn Github gestolen was, de best man kende het concept Fork nietquote:Op maandag 31 oktober 2022 14:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zelfde als je code inleveren bij Elon zodat hij je code kan gaan reviewen.
Vandaar dat de twitter engineers maar 4 uur per week werkten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als iemand mij zou dreigen met ontslag als ik een bepaalde feature niet op tijd af heb dan neem ik direct ontslag, je zet een engineer nooit onder tijdsdruk om feature op zulke korte termijn af te hebben. Zoals Developers zeggen: Het is af wanneer het af is.
uitgeprintquote:Op maandag 31 oktober 2022 14:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zelfde als je code inleveren bij Elon zodat hij je code kan gaan reviewen.
Twitter is tijdbesteding voor mensen. Daar zitten mensen echt niet voor goede content.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:49 schreef capricia het volgende:
Voor goede contentschrijvers moet je betalen, want die zorgen dat er gebruikers komen. Ben echt heel benieuwd hoe dit uit gaat werken.
[ twitter ]
Een marathonloper werkt op jaarbasis ook maar 4 uurquote:Op maandag 31 oktober 2022 15:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vandaar dat de twitter engineers maar 4 uur per week werkten.
Echt niet: https://twitter.com/belgischehuizen?lang=enquote:Op maandag 31 oktober 2022 15:16 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Twitter is tijdbesteding voor mensen. Daar zitten mensen echt niet voor goede content.
Rare investeringsstrategie. Geld pompen in een medium, waarvan de eigenaar 'free speech' pretendeert, maar als je onderdanen ook maar iets kritisch erop zetten, gooi je ze voor jaren achter de tralies.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Je zou het bijna uitlokking kunnen noemenquote:Op maandag 31 oktober 2022 15:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Rare investeringsstrategie. Geld pompen in een medium, waarvan de eigenaar 'free speech' pretendeert, maar als je onderdanen ook maar iets kritisch erop zetten, gooi je ze voor jaren achter de tralies.
Als hij contentmakers wil gaan waarderen zal hij ze eerst moeten behouden en krijg niet de indruk dat hij nu een campagne ter behoud van goede contentmakers aan het runnen is. Daarnaast lijkt me dat positieve PR omtrent behandeling van eigen personeel nodig is.quote:Op maandag 31 oktober 2022 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op YouTube werkt dat best goed. Die waarderen hun grote kanalen, laten ze meedelen in de advertentie-inkomsten en delen zelfs plaquette enzo uit als je een bepaald aantal abonnees aantrekt.
Zoiets schijnt Musk met Twitter ook wel te willen, maar ik weet niet hoe dat er dan uit moet zien.
Voor het einde van het jaar is Twitter 90% goedkoper.quote:
Hetgeen er bijkomt is geen fake news disclaimer maar lijkt een ondersteuning van het verhaal van Biden te zijn.quote:
Dat is een aanname.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:29 schreef MoreDakka het volgende:
want bijna niemand klikt op de link en leest alleen de headline.
Ik zie het niet in zijn feedquote:
Wij als Nederlandse gebruikers kunnen *nog* geen notes/of raten van Tweets. Of zelfs lezen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie het niet in zijn feedHeb je een linkje, of is het een photoshop?
Het feit dat hem gevraagd wordt of Trump terugkomt zegt niets over het wel of niet terugwillen van Trump.quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:17 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
De hele wereld wil oranjeman
Dat gaat hem nooit worden, natuurlijk.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:23 schreef Heph844 het volgende:
Ik zou trouwens best geld over hebben voor een betere versie van Twitter. Ik volg nu wat mensen die ik op hun vakgebied wel interessant vind, maar die zich dan ook opeens gaan bemoeien met de #ophef van de dag. Die drek mag er in mijn algoritme uitgefilterd worden. Alles in de trend van Sander Schimmelpenninck vs Wierd Duk ook eruit. Alleen kwaliteitscontent en graag alleen reacties met een minimum aantal likes. Geen herhaling van nieuws. Geen advertenties en geen geplug.
Ja das wel een goed punt. Soms denk je wat meer info onder een tweet te kunnen vinden, kom je opeens de meest rare berichten tegen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:23 schreef Heph844 het volgende:
Nou nou, niet zo negatief over zijn grote held, daar kan hij niet tegenquote:Op maandag 31 oktober 2022 19:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het feit dat hem gevraagd wordt of Trump terugkomt zegt niets over het wel of niet terugwillen van Trump.
Ik vind dingen op microniveau ontzettend positiefquote:Op maandag 31 oktober 2022 19:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wij als Nederlandse gebruikers kunnen *nog* geen notes/of raten van Tweets. Of zelfs lezen.
Bij die van Biden zijn allemaal notes gemaakt waarin biden's zijn claims worden gechecked, en die note heeft hele hoge rating dankzij de gebruikers.
Het is Birdwatch https://twitter.com/i/birdwatch/
"readers added context they thought people might want to know" Staat onder de tweet van Biden
quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wij als Nederlandse gebruikers kunnen *nog* geen notes/of raten van Tweets. Of zelfs lezen.
Bij die van Biden zijn allemaal notes gemaakt waarin biden's zijn claims worden gechecked, en die note heeft hele hoge rating dankzij de gebruikers.
Het is Birdwatch https://twitter.com/i/birdwatch/
"readers added context they thought people might want to know" Staat onder de tweet van Biden
https://www.nbcnews.com/p(...)?cid=sm_npd_nn_tw_maquote:Celebrities are starting to leave Twitter. Here's a running list.
TV powerhouse Shonda Rhimes, "Madam Secretary" actor Téa Leoni and others in the entertainment world say they're dropping the platform after Elon Musk's takeover.
Tea Leoni kent iedereen wel, echter weet niemand dat ze dat weten. Volgens mij was zij ook getrouwd met Mulder van the XFilesquote:Op maandag 31 oktober 2022 22:37 schreef capricia het volgende:
Wie?
[..]
https://www.nbcnews.com/p(...)?cid=sm_npd_nn_tw_ma
"Téa Leoni, Shonda Rhimes, Alex Winter and Sara Bareilles are among the celebrities who say they plan to quit Twitter now that it is owned by the mogul Elon Musk. "
Oh, okay. Toni Braxton staat ook bij de namen. Die ken ik wel van naam.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:50 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Tea Leoni kent iedereen wel, echter weet niemand dat ze dat weten. Volgens mij was zij ook getrouwd met Mulder van the XFiles
Zijn die mensen bang voor andere meningen of zo , man man manquote:
Pfoeh, die moeten we allemaal maar missen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, okay. Toni Braxton staat ook bij de namen. Die ken ik wel van naam.
Tja, zoiets heette vroeger een kwaliteitskrantquote:Op maandag 31 oktober 2022 14:23 schreef Heph844 het volgende:
Gewoon die mensen blocken, scheelt een hoop.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:23 schreef Heph844 het volgende:
Sterker nog, er zijn nog gewoon kwaliteitskranten waar de eigenaar niet als een gestoorde kleuter achterlijke leugenverhalen herhaalt en dan schielijk verwijderd als hij voor lul staat.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja, zoiets heette vroeger een kwaliteitskrantEr zijn wat mij betreft nog steeds sites die dat soort dingen doen.
Steeds minder helaas. Veel te veel van die zogenaamde kwaliteitskranten zijn bijna volledig afhankelijk van en tegelijkertijd bang voor twitteraars.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sterker nog, er zijn nog gewoon kwaliteitskranten waar de eigenaar niet als een gestoorde kleuter achterlijke leugenverhalen herhaalt en dan schielijk verwijderd als hij voor lul staat.
Je kunt tegenwoordig filteren op trends en nieuwe accounts, sinds ik dat heb ingesteld scheelt het een hoop bagger. Beroepsmatig is Twitter voor mij wel belangrijk omdat een aantal belangrijke mensen dit als primaire bron gebruiken, vooral op security gebied, bijvoorbeeld Brian Kebs, Goshy the Dog en Swift on Security..quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:23 schreef Heph844 het volgende:
Teletekst 101 is volgens mij een prima no-nonsense bron voor alle headlines.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja, zoiets heette vroeger een kwaliteitskrantEr zijn wat mij betreft nog steeds sites die dat soort dingen doen.
Zullen vast veel "wie??" Amerikanen zijn. Maar als er een trend wordt ingezet is dat wel een teken aan de wand. Stephen King ook mogelijk weg, dan heb je wel een groot hek van de dam.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:37 schreef capricia het volgende:
Wie?
[..]
https://www.nbcnews.com/p(...)?cid=sm_npd_nn_tw_ma
"Téa Leoni, Shonda Rhimes, Alex Winter and Sara Bareilles are among the celebrities who say they plan to quit Twitter now that it is owned by the mogul Elon Musk. "
Wie is dit nou weer? 22k volgers. En dan moeten we van jou maar gewoon aannemen wat hij zegt?quote:Op dinsdag 1 november 2022 02:27 schreef Kijkertje het volgende:
Ah blijkbaar denkt Musk onder het betalen van de ontslagvergoedingen uit te kunnen komen door zijn executives 'for cause' te ontslaan.
[ twitter ]
Wat aannemen? Dat hij moet bewijzen dat ze terecht 'for cause' zijn ontslagen?quote:Op dinsdag 1 november 2022 02:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wie is dit nou weer? 22k volgers. En dan moeten we van jou maar gewoon aannemen wat hij zegt?
Wat is zijn argument?quote:Op dinsdag 1 november 2022 02:27 schreef Kijkertje het volgende:
Ah blijkbaar denkt Musk onder het betalen van de ontslagvergoedingen uit te kunnen komen door zijn executives 'for cause' te ontslaan.
[ twitter ]
Ja dat lijkt me het punt niet. Denk wel de reden waarom hij ze niet wil betalenquote:Op dinsdag 1 november 2022 02:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is zijn argument?
"Jullie hebben niet voor gezorgd dat de aandeelhouders goed betaald werden door mij?"
Ik denk niet dat dat stand gaat houden. Het is overduidelijk dat Musk veel te veel heeft betaald, dus de directie van Twitter heeft zijn werk goed gedaan.
Musk heeft toch inzicht in de interne communicatie ? Zou er niet bij voorbaat van uitgaan dat hij geen werkelijke 'cause' heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2022 02:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat aannemen? Dat hij moet bewijzen dat ze terecht 'for cause' zijn ontslagen?
Dat lijkt me vrij logisch. Zou een beetje raar zijn als het niet zo was![]()
Bovendien zegt het aantal volgers helemaal niets over het waarheidsgehalte van de tweet![]()
Wat heeft het dan voor zin? Dat ze voorlopig niet uitbetaald worden? Want uiteindelijk moet hij dat toch gaan doen als er geen reden voor ontslag is en moet hij bovendien de kosten ervan betalen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 03:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Musk heeft toch inzicht in de interne communicatie ? Zou er niet bij voorbaat van uitgaan dat hij geen werkelijke 'cause' heeft.
Als er geen reden voor is wel ja. Ik zeg alleen dat ik daar niet zomaar van uit zou gaan gezien Musk blijkbaar inzicht heeft in oude interne communicatie.quote:Op dinsdag 1 november 2022 03:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor zin? Dat ze voorlopig niet uitbetaald worden? Want uiteindelijk moet hij dat toch gaan doen als er geen reden voor ontslag is en moet hij bovendien de kosten ervan betalen.
Oh sorry, las het verkeerd.quote:Op dinsdag 1 november 2022 03:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als er geen reden voor is wel ja. Ik zeg alleen dat ik daar niet zomaar van uit zou gaan gezien Musk blijkbaar inzicht heeft in oude interne communicatie.
Het is ver-schrikkelijk meid. Linksaf, en dan de trap naar beneden, daar is de deur.quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zullen vast veel "wie??" Amerikanen zijn. Maar als er een trend wordt ingezet is dat wel een teken aan de wand. Stephen King ook mogelijk weg, dan heb je wel een groot hek van de dam.
Zo werkt dat niet.quote:Op dinsdag 1 november 2022 02:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is zijn argument?
"Jullie hebben niet voor gezorgd dat de aandeelhouders goed betaald werden door mij?"
Ik denk niet dat dat stand gaat houden. Het is overduidelijk dat Musk veel te veel heeft betaald, dus de directie van Twitter heeft zijn werk goed gedaan.
Zijn dat dezelfde mensen die een paar jaar geleden hebben beloofd dat ze zouden emigreren?quote:Op dinsdag 1 november 2022 01:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zullen vast veel "wie??" Amerikanen zijn. Maar als er een trend wordt ingezet is dat wel een teken aan de wand. Stephen King ook mogelijk weg, dan heb je wel een groot hek van de dam.
Een gewone phishing mail uitventen als een security risicoquote:
Ja, uiteraard. Iedereen die na overname aan kan tonen dat cijfers opgeklopt en vervalst zijn, heeft een goede zaak.quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:11 schreef Scorpie het volgende:
Als Musk kan aantonen dat de aantallen fake accounts vele malen hoger zijn dan de cijfers die werden gebruikt voor de merger, en hij kan aantonen dat de directie dat wist, dan denk ik dat hij wel een zaak heeft.
Zoals al beschouwd 'was er praktisch niets meer voor Musk om nog onderuit te komenquote:Op dinsdag 1 november 2022 07:11 schreef Scorpie het volgende:
Als Musk kan aantonen dat de aantallen fake accounts vele malen hoger zijn dan de cijfers die werden gebruikt voor de merger, en hij kan aantonen dat de directie dat wist, dan denk ik dat hij wel een zaak heeft.
ja de vraag is dan wel wat precies waarde is. want uiteindelijk is twitter natuurlijk niet meer dan wat servers en een hoop gebruikers. Waarom zou het aantal bots dat actief is van belang zijn voor de waarde van het bedrijf?quote:Op dinsdag 1 november 2022 07:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Iedereen die na overname aan kan tonen dat cijfers opgeklopt en vervalst zijn, heeft een goede zaak.
Omdat het uitmaakt hoeveel van die "hoop gebruikers" echte mensen zijn. Bots kijken niet naar advertenties.quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:24 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja de vraag is dan wel wat precies waarde is. want uiteindelijk is twitter natuurlijk niet meer dan wat servers en een hoop gebruikers. Waarom zou het aantal bots dat actief is van belang zijn voor de waarde van het bedrijf?
Ja dat klopt maar dat zien adverteerders toch terug in statitics. een bot zal nooit zijn tijdlijn openen en dus zal hij geen view of click voor een advertentie generen. Ik denk dat adverteerders eerder naar dat soort cijfers kijken dan dat ze kijken naar hoeveel accounts er in totaal zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het uitmaakt hoeveel van die "hoop gebruikers" echte mensen zijn. Bots kijken niet naar advertenties.
Het gaat om de waarde van Twitter. Als er veel echte mensen zijn, is het veel waard. Maar als het voornamelijk bots zijn, is het een stuk minder waard.quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:36 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar dat zien adverteerders toch terug in statitics. een bot zal nooit zijn tijdlijn openen en dus zal hij geen view of click voor een advertentie generen. Ik denk dat adverteerders eerder naar dat soort cijfers kijken dan dat ze kijken naar hoeveel accounts er in totaal zijn.
Ja, natuurlijk. Twitter verdient centjes met advertenties. Advertenties leveren geld op als je echte gebruikers hebt. Bots heb je niks aan.quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:24 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja de vraag is dan wel wat precies waarde is. want uiteindelijk is twitter natuurlijk niet meer dan wat servers en een hoop gebruikers. Waarom zou het aantal bots dat actief is van belang zijn voor de waarde van het bedrijf?
Nou ja als Musk 80 miljoen in ontslagvergoedingen kan ontlopen lijkt het me voor hem wel een zinvolle exercitiequote:Op dinsdag 1 november 2022 08:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat om de waarde van Twitter. Als er veel echte mensen zijn, is het veel waard. Maar als het voornamelijk bots zijn, is het een stuk minder waard.
Maar dat maakt nu allemaal niet meer uit, want Elon heeft gewoon een bod gedaan en dat betaald, dus ik zie niet in wat er nu nog te bereiken is.
Je vraagt dit voor een vriend?quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
^ Hoe zit het eigenlijk met porno en shit. Ik neem aan dat daar AI filters voor zijn.
is niet verboden op twitter.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
^ Hoe zit het eigenlijk met porno en shit. Ik neem aan dat daar AI filters voor zijn.
Er zijn betere plekken om dat te vindenquote:Op dinsdag 1 november 2022 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vraagt dit voor een vriend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |