abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:10:13 #176
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206509774
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de overheid werkelijk een mededeling doet dan staat het daar ook wel op.
Maar op het moment dat een politicus voor populariteitscijfers wat roept zie ik ook graag dat het op zeker van een eigen account komt.
Of als de eigenaar van een bedrijf wat in het wilde weg roept, toch wel handig dat je dan zeker weet dat het van het eigen account is en niet van een fake.
Zeker. Maar toch is het eigenlijk raar dat zo'n politicus of bedrijfseigenaar een platform als Twitter gebruikt in plaats van zelf via hun communicatiekanalen dingen naar buiten te brengen.

Dat zomaar mensen een beetje met elkaar kletsen op internet is een ding, maar dat het gebruikt wordt alsof het de publieke ruimte is, vind ik eigenlijk toch wel krom. Het feit dat Twitter nu van eigenaar is gewisseld geeft gelijk goed aan dat het hier om private ondernemingen gaat en geen publieke infrastructuur is. Dus eigenlijk moet het ook op die manier gebruikt worden.

De vraag is alleen of de geest terug in de fles kan, want dit is natuurlijk al jaren aan de gang inmiddels.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:10:57 #177
236264 crew  capricia
pi_206509778
Maar goed. Voor de freespeech met een vinkje moet je straks dus 20 dollar ofzo af gaan tikken. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206509786
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, als Baudet twittert dat vriendinnen zijn lastig gevallen in de trein door Marokkanen dan heeft dat geen waarde of waarheidsgehalte omdat Baudet het zegt.
De waarde zit hem juist in het feit dat je weet dat het werkelijk Baudet is die zo'n valse voorstelling van de situatie maakt, en niet iemand die zich als Baudet voordoet.
Je snapt het punt niet. Zo werkt het in theorie, maar niet in de praktijk.
pi_206509788
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het punt is dat het beide niet uit maakt. Iets dat op twitter gezegd wordt heeft geen waarde.
Jawel hoor. Het is gewoon communicatie. Daar zijn regels voor. Beurswaakhonden gaan niet de schouders ophalen als een eigenaar probeert de koers van een bedrijf te beïnvloeden door allerlei tweets te posten.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:12:22 #180
236264 crew  capricia
pi_206509791
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zeker. Maar toch is het eigenlijk raar dat zo'n politicus of bedrijfseigenaar een platform als Twitter gebruikt in plaats van zelf via hun communicatiekanalen dingen naar buiten te brengen.

Dat zomaar mensen een beetje met elkaar kletsen op internet is een ding, maar dat het gebruikt wordt alsof het de publieke ruimte is, vind ik eigenlijk toch wel krom. Het feit dat Twitter nu van eigenaar is gewisseld geeft gelijk goed aan dat het hier om private ondernemingen gaat en geen publieke infrastructuur is. Dus eigenlijk moet het ook op die manier gebruikt worden.

De vraag is alleen of de geest terug in de fles kan, want dit is natuurlijk al jaren aan de gang inmiddels.
Ja. Dit is dus ook het hele punt. En daarom wordt ook gezegd dat het beter is als het niet in bedrijfshanden is. Open source, algoritme duidelijk etc.
Alleen vertrouw ik Elon niet zomaar op zijn blauwe vinkjes. :D
- Goethe, “Faust”
pi_206509799
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is dus het probleem. Het heeft geen waarde, maar door het vinkje lijkt dat wel zo.
Dat is voor jou misschien zo, maar ik zie dat anders.
pi_206509800
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat is jouw conclusie. Als ik Elon Musk met een blauw vinkje iets zie zeggen, dan denk ik "ah, het is Elon Musk", maar ik denk niet "hij weet waar-ie het over heeft" :+
Helaas denkt niet iedereen daar over. Waar het voor bedoeld is maakt niet uit, maar de mensen met de blauwe checks vinden zichzelf belangrijker dan de mensen zonder.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:13:10 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206509801
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je snapt het punt niet. Zo werkt het in theorie, maar niet in de praktijk.
Ik snap het punt prima, we verschillen alleen van mening.

Misschien is dat iets om in discussies over na te denken, iemand met een andere mening is niet altijd iemand die je punt niet snapt, maar gewoon iemand die het niet met je eens is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:14:20 #184
236264 crew  capricia
pi_206509812
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jawel hoor. Het is gewoon communicatie. Daar zijn regels voor. Beurswaakhonden gaan niet de schouders ophalen als een eigenaar probeert de koers van een bedrijf te beïnvloeden door allerlei tweets te posten.
^O^
Sterker nog, bij bepaalde tweets kunt je de politie bij je thuis verwachten. En na herhaaldelijk bepaalde tweets mag je ze bij de rechter komen uitleggen.
- Goethe, “Faust”
pi_206509819
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik snap het punt prima
Nou nee, we praten gewoon over andere dingen. Kan gebeuren :)
pi_206509835
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is voor jou misschien zo, maar ik zie dat anders.
Dat weet ik. Jij bent onderdeel van het probleem. Communicatie op Twitter heeft net zoveel waarde als communicatie op dit forum.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:16:20 #187
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206509839
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dit is dus ook het hele punt. En daarom wordt ook gezegd dat het beter is als het niet in bedrijfshanden is. Open source, algoritme duidelijk etc.
Alleen vertrouw ik Elon niet zomaar op zijn blauwe vinkjes. :D
Tja, probleem is dat het natuurlijk ook geen liefdadigheidsinstelling is. Het feit dat er geld verdiend moet worden staat haaks op de publieke functie die het nu al jaren vervult.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:17:08 #188
236264 crew  capricia
pi_206509844
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tja, probleem is dat het natuurlijk ook geen liefdadigheidsinstelling is. Het feit dat er geld verdiend moet worden staat haaks op de publieke functie die het nu al jaren vervult.
En dat misgunt toch ook niemand hem, wmb. Je kunt verders prima de methodes waarop bespreken.
- Goethe, “Faust”
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:17:37 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206509848
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je snel veel mensen wilt bereiken is Twitter veel sneller dan wanneer je een statement op je eigen website post.

Maar ook bijvoorbeeld journalisten als Saskia Belleman, die tijdens een rechtszaak twittert over het verloop.
Je moet er toch niet aan denken dat een of andere @SaskiaBeIIeman over een rechtszaak tegen de moordenaars van Peter R. de Vries twittert dat ze per direct op vrije voeten zijn, terwijl de echte: @SaskiaBelleman keurig verslag doet van de uitspraak van de rechter en dat de verdachten schuldig bevonden zijn en 25 jaar plus TBS hebben gekregen.

De geest kan vrijwel nooit terug in de fles.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206509851
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
Die publieke functie heeft enorm veel schade aangericht. Net als Facebook. Tijd dus dat dat afgelopen is.
pi_206509853
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, bij een veroordeling zorg je er zo alleen voor dat er een mooie omlijsting zit om je uitspraken die met de regels wordt getoetst. Een team advocaten kan nog zo goed zijn, als je onwaarheden verspreidt heb je in elk geval voor het winnen van de zaak geen advocaten meer nodig.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:19:03 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206509858
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou nee, we praten gewoon over andere dingen. Kan gebeuren :)
Nee, om met je eigen woorden te spreken: Je snapt het niet :W
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:19:34 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206509861
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:14 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Sterker nog, bij bepaalde tweets kunt je de politie bij je thuis verwachten. En na herhaaldelijk bepaalde tweets mag je ze bij de rechter komen uitleggen.
En terecht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206509863
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je snel veel mensen wilt bereiken is Twitter veel sneller dan wanneer je een statement op je eigen website post.

Dat is precies het probleem. Snelheid wint het van nauwkeurigheid en dat leidt tot een neerwaardse spiraal.

En dus gaat alle waarde verloren.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:21:30 #195
236264 crew  capricia
pi_206509883
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ook bijvoorbeeld journalisten als Saskia Belleman, die tijdens een rechtszaak twittert over het verloop.
Je moet er toch niet aan denken dat een of andere @:SaskiaBeIIeman over een rechtszaak tegen de moordenaars van Peter R. de Vries twittert dat hij per direct op vrije voeten is, terwijl de echte: @:SaskiaBelleman keurig verslag doet van de uitspraak van de rechter en dat de verdachten schuldig bevonden zijn en 25 jaar plus TBS hebben gekregen.

De geest kan vrijwel nooit terug in de fles.
Ik vind het voor haar wel een verdienmodel..en voor de Telegraaf. Denk dat ik er geen moeite mee zou hebben als hier een maandelijkse bijdrage voor het platform gevraagd zou worden.

Ik vind dat anders bij niet commerciële instellingen. Maar goed. Daar valt verders natuurlijk ook over te discussiëren.

Een basic fit die 0 telefoonnummers heeft en alles via Twitter (en social media) afhandelt, voelt voor mij anders dan een Pieter Omtzigt die vraagt of mensen problemen ervaren met de pricecap op de energietarieven.
Zomaar een voorbeeldje.
- Goethe, “Faust”
pi_206509884
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, om met je eigen woorden te spreken: Je snapt het niet :W
Ik snap het prima. Jij denkt dat ik het heb over de intentie van het vinkje. Maar ik heb het over het effect. Daar zit je misvatting.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:22:07 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206509892
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is precies het probleem. Snelheid wint het van nauwkeurigheid en dat leidt tot een neerwaardse spiraal.

En dus gaat alle waarde verloren.
Ook snel kun je nauwkeurig zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:22:36 #198
12221 Tijn