SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja klopt, is zo helemaal prima hoorquote:Op zondag 23 oktober 2022 00:29 schreef djv88 het volgende:
Geen flauw idee of ik het goed heb gedaan. Is het de bedoeling dat ik een nieuw topic open als ik de laatste post heb gedaan in het oude topic?
Ik snap niet zo goed wat je zegt hier.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 23:21 schreef djv88 het volgende:
Hoe bereiden jullie eten voor? Ik ben zelf gemakzuchtig en wil graag simpel reproduceerbare en voorspelbare gerechten hebben. Nu gooi ik mijn eten in 1 bord en dat gaat de magnetron in. Ik wacht een tijd en het is klaar zonder dat ik er verder mee bezig hoef te zijn. Dat kan ik blijven herhalen en de uitkomst is elke keer hetzelfde, ik hoef niet op timers te letten en iets op een bepaald tijdstip om te draaien.
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld een multicooker en dat zouden aanraden? De verwachting die ik daarvan heb is dat dat een gezondere en uitgebreidere magnetron is, waar je een grotere variëteit van gerechten in kunt voorbereiden en waar ik ook niet tussentijds aandacht aan hoef te besteden.
Nee, groente uit zo'n hak potje bijvoorbeeld en vlees dat voor zover ik het goed begrijp al soort van voorbereid is.quote:Op zondag 23 oktober 2022 07:23 schreef BE het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je zegt hier.
Leg je bijv rauwe sperziebonen, aardappels en vlees op een bord en dat doe je dan in de magnetron tot het gaar is?
Wel een fantastisch dieet trouwens. Dan at ik spontaan geen warm eten meer.quote:
Rijst kan erbij in de slowcooker. Dat moet je wel even ontdekken, met verdiepingen en een hittebestendig bakje met x water bovenin als je hogedrukkookt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb een instant pot, da’s een soort Multicooker. Ja, daar kan je ook hele maaltijden in maken (stamppot bijvoorbeeld, of pastasaus incl pasta) maar vaak maak je iets waar nog wel iets bij moet zoals rijst. Kijk eens op de site van Flying foodie zij heeft veel recepten
Dan wordt mijn dieet wel echt gereduceerd tot alcohol, brood, kwark, kaas en af en toe een stuk fruit.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel een fantastisch dieet trouwens. Dan at ik spontaan geen warm eten meer.
Dat is een keuze.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan wordt mijn dieet wel echt gereduceerd tot alcohol, brood, kwark, kaas en af en toe een stuk fruit.
Als ik groente eet bij mijn lunch is dat de leftover van het avondeten.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is een keuze.
Je kunt ook gewoon vaker salade eten bij de lunch
Ja, dat had ik ook gezien. Maar ik maak vaak grotere hoeveelheden van iets en vries dat in. En de ene keer doe ik er rijst bij, soms op een wrap etcquote:Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rijst kan erbij in de slowcooker. Dat moet je wel even ontdekken, met verdiepingen en een hittebestendig bakje met x water bovenin als je hogedrukkookt.
Nog even doorknallen tot kerst BE. Zeven weken. Ik hou zelf van die afgekaderde korte doelen. Je kan het, dat weet je zelf ook. EN 7 kilo is 7 kilo he?!?!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:58 schreef BE het volgende:
Mjamjamja... iets met een ruggegraat... Ik loop nog steeds heel veel, maar eet ook gewoon nog te veel...
Nog steeds -7/-8 tov begin van dit jaar, maar toch... dat hadden er ondertussen ook best -10 mogen zijn, of misschien wel moeten...
Maar ik wil het begrijpen zodat ik daar baat bij heb in de toekomst als het ongetwijfeld weer gewoon mis gaat en ik weer alles in mijn mond stop. Het is nu fijn, ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elke dag een half uur is heel goed! Dit gaat je zeker helpen. En als je dan ook nog een elke dag een wandeling van minimaal een half uurtje maakt dan ben je binnen no time weer waar je wilt zijn!quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een hele afspeellijst op YT gemaakt met sporten voor dikke mensen, filmpejs van een half uur. Elke dag een half uur. Jaja stelt niet veel voor, maar met mijn lijf is dat erg intensief. Ben nat van het zweet
If only it was that easy...quote:Op woensdag 16 november 2022 16:49 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Elke dag een half uur is heel goed! Dit gaat je zeker helpen. En als je dan ook nog een elke dag een wandeling van minimaal een half uurtje maakt dan ben je binnen no time weer waar je wilt zijn!
Vervelend dat je zo futloos bent en wel goed dat je het zo goed doet! Mag je trots op zijn. Eetbuien zijn echt heel vervelendquote:Op woensdag 16 november 2022 14:33 schreef SQ het volgende:
Elke dag een half uur sporten is stukken meer dan de gemiddelde Nederlander doet denk ik
Ik liet vorige week een health check doen via mijn werk omdat ik al zo gruwelijk lang futloos ben. Allemaal testjes gehad, en ook uit het gesprek bleek dat ik bijna alles goed doe. Slaap, sport, mijn normale maaltijden, ontspanning, bloedwaarden, bloeddruk, spiermassa, visceraal vet waren allemaal perfect.
Behalve dus dat gewicht en vetpercentageen dat komt natuurlijk door mijn vreetbuien.
Het zou dus best goed kunnen dat mijn klachten verdwijnen als ik nu eens echt dingen anders ga doen. Dus dat is wel een aardige motivatie.
quote:Op woensdag 16 november 2022 16:49 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Elke dag een half uur is heel goed! Dit gaat je zeker helpen. En als je dan ook nog een elke dag een wandeling van minimaal een half uurtje maakt dan ben je binnen no time weer waar je wilt zijn!
Daar knelt de schoen een beetjequote:
Ondanks dat ik het gevoel van straatangst (hoewel om andere reden) goed ken, of misschien wel juist daarom: doe het wel. Het is beter voor je om vijf minuten buiten te wandelen dan dat extra filmpje te doen, op zijn minst voor je psychische gesteldheid op de langere termijn. En misschien moet je dan beginnen met alleen je eigen straat uit en weer in en dat opbouwen tot vijf minuten, dan minuten, etc.. maar het is echt de moeite waard. Hoe meer je binnen blijft, hoe hoger die drempel om naar buiten te gaan wordt. Terwijl dat waar je bang voor bent, ofwel niet zal gebeuren, over misschien zelfs wel gebeurt, maar je ook dat dan blijkt te overleven. Gun het jezelf om nu dingen te doen die je moeilijk vindt, want het levert je zo ontzettend veel op als je dat gaat doen.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daar knelt de schoen een beetjeIk kan dan beter een extra of twee extra filmpjes doen. Iets met straatangst en liever niet dat willen dat mensen me zien omdat ik zo extreem lelijk ben (ongeacht of dit klopt of niet, zo voelt het). Dus tja
Ik hoop echt dat het me nu eindelijk eindelijk eindelijk gaat lukken.
En ik hoop, wat ik nog belangrijker vind dan afvallen, dat ik eindelijk ga leren van mezelf te houden en te accepteren. We blijven knokken! Opgeven is geen optie.
Ja... ik zal eens een plan maken (en uitvoeren).quote:Op woensdag 16 november 2022 18:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het gevoel van straatangst (hoewel om andere reden) goed ken, of misschien wel juist daarom: doe het wel. Het is beter voor je om vijf minuten buiten te wandelen dan dat extra filmpje te doen, op zijn minst voor je psychische gesteldheid op de langere termijn. En misschien moet je dan beginnen met alleen je eigen straat uit en weer in en dat opbouwen tot vijf minuten, dan minuten, etc.. maar het is echt de moeite waard. Hoe meer je binnen blijft, hoe hoger die drempel om naar buiten te gaan wordt. Terwijl dat waar je bang voor bent, ofwel niet zal gebeuren, over misschien zelfs wel gebeurt, maar je ook dat dan blijkt te overleven. Gun het jezelf om nu dingen te doen die je moeilijk vindt, want het levert je zo ontzettend veel op als je dat gaat doen.
Ja ik vind die bevestiging dat je ‘goed’ bezig bent ook altijd heel fijn. Maar heb nu echt met mezelf afgesproken tot ik tot het nieuwe jaar niet meer op de weegschaal ga staan.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:33 schreef SQ het volgende:
Herkenbare valkuil, pinuts!
Ik kan de weegschaal nog steeds moeilijk loslaten omdat ik toch een soort kwantitatieve bevestiging zoek dat ik goed bezig ben. Maar het is veel beter om het niet te doen en gewoon naar je lichaam te luisteren.
Mijn aanpak is nu: veel sporten, suikerarme keuzes maken en vooral de alcohol inperken. Heb in de afgelopen 26 dagen 1 keer 2 tripels gedronken en verder niks.
Nouja dat is dus ook een beetje het probleem, dat ik dan in de avond weinig vrije tijd heb.quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:34 schreef SQ het volgende:
Zes keer ja? Wanneer doe je dan nog andere dingen, zoals met je man praten en sociale dingen en tv kijken en je huishouden?
Misschien ben ik wel rete inefficiënt hoor, dat zou kunnen.
Of misschien sport ik wel te lang per sessie, dat kan ook
6 dagen per week je hardloopschoenen en sportbh aantrekken en de deur uit lopen om een half uur later weer terug te zijn... Zou best kunnen zonder kids. Mijn reistijd naar kantoor is 6 minuten en ik werk veel thuis. Dit zou in een lunchpauze zelfs nog lukken.quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:34 schreef SQ het volgende:
Zes keer ja? Wanneer doe je dan nog andere dingen, zoals met je man praten en sociale dingen en tv kijken en je huishouden?
Misschien ben ik wel rete inefficiënt hoor, dat zou kunnen.
Of misschien sport ik wel te lang per sessie, dat kan ook
Ja wel logisch, als 3 keer al je baseline is en je wil graag afvallen, het dan als weinig voelt. Maar dat is het op zich natuurlijk niet. Dus, goed bezig jij!quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:54 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nouja dat is dus ook een beetje het probleem, dat ik dan in de avond weinig vrije tijd heb.
Scheelt wel dat ik geen man/kinderen heb, dus niemand tegen wie ik sociaal moet doen als ik thuis ben
Maar meteen een voorbeeld dat ik als ik af wil vallen te fanatiek ben, als ik ‘maar’ 2 of 3x sport voelt het alsof ik te weinig gedaan heb. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat. Die 6x is er ook wel een beetje ingeslopen doordat ik in de zomerstop geen volleybal had. Dus toen ben ik meer gaan boksen. Vervolgens begon het volleybal weer maar heb ik het boksen aangehouden. Maar nu merk ik vaak wel dat het misschien te veel is. Maar toch vind ik het dan toch lastig om meteen mijn abonnement op te zeggen.
True, een half uurtje hardlopen moet wel lukken (al kost dat me inclusief 2x omkleden en douchen ķķk wel een uur hoor). Maar ja, als ik dat s avonds doe ben ik om 8 uur weg, om 9 uur weer klaar met de riedel, en dan ga ik ook echt niet meer iets anders doenquote:Op vrijdag 18 november 2022 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
6 dagen per week je hardloopschoenen en sportbh aantrekken en de deur uit lopen om een half uur later weer terug te zijn... Zou best kunnen zonder kids. Mijn reistijd naar kantoor is 6 minuten en ik werk veel thuis. Dit zou in een lunchpauze zelfs nog lukken.
Maar zes keer per week in de auto stappen, paard poetsen en zadelen, een uur paardrijden, afzadelen en opruimen en weer met de auto terug naar huis: nope. Dat haal ik sinds de geboorte van de oudste al geen één keer per week meer.
Eerlijk is eerlijk: ik heb geen keurig huis en onze sociale dingen bestaan vooral uit dingen in het weekend met de kinderen erbij. En ook dan lukt 't wel om tijdens de gymles van de kinderen (die man dan doet) te gaan lopen.
Ik doe het niet. Maar het zou wel vaker passen in m'n week
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:23 schreef SQ het volgende:
Ik vind 4 keer per week sporten al tamelijk extreem, laat staan 6 keerwaar haal je de tijd vandaan??
Dan heb je vast geen gezin en een aantal jonge kinderen.quote:Op maandag 21 november 2022 18:05 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.
Dat kan, maar dan gok ik ook dat je niet de combi fulltime baan / 3 jonge kinderen / partner hebtquote:Op maandag 21 november 2022 18:05 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.
Ligt een beetje aan hoeveel je eet en hoeveel alcohol je nuttigtquote:Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan gok ik ook dat je niet de combi fulltime baan / 3 jonge kinderen / partner hebt
Gangbaar is het in elk geval allerminst.
Maareh, welkom! Hoeveel wil je afvallen? Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom.quote:Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
Dit. Heel erg dit.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom.Afvallen = eten, sporten = fitheid. Als ik een uur hardloop kan ik dat qua verbruik in twintig seconden ongedaan maken door een extra schep mayonaise.
Ik had gehoopt dat mijn onderliggende boodschap er wat dikker bovenop lag, maar helaas.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom.Afvallen = eten, sporten = fitheid. Als ik een uur hardloop kan ik dat qua verbruik in twintig seconden ongedaan maken door een extra schep mayonaise.
-kuch- Excuus!quote:Op woensdag 23 november 2022 11:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat mijn onderliggende boodschap er wat dikker bovenop lag, maar helaas.
Hey goed bezig! En nog nooit gehoord van 50+ kortingquote:Op woensdag 23 november 2022 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben gisteren naar een sportschool in de buurt geweest voor een kennismaking. Ik weet dat ik niet moet zoeken naar vervanging van mijn ideale sportschool in Amsterdam, dus die gedachte heb ik geprobeerd te blokken.
Deze sportschool voelde echt fijn, terwijl hij echt precies het tegenovergestelde is van mijn oude. De oude was gloednieuw, heel groot met ook allemaal groepslessen. Deze is heel klein, met een zaaltje met cardioapparaten en een zaaltje voor krachttraining.
Maar wat deze ook blijkt te hebben, net als mijn oude, is heel fijne instructeurs. Ik heb er gisteren twee gesproken, en een ervan heeft een schema met me gemaakt. Dus morgen begin ik![]()
Bijkomend voordeel bij deze sportschool: vanwege mijn 50+ heb ik een goedkoper abonnement![]()
O fijne begeleiding inderdaadquote:Op woensdag 23 november 2022 15:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey goed bezig! En nog nooit gehoord van 50+ kortingKom daar nog niet voor in aanmerking, maar fijn om te weten dat het bestaat. De sportschool van mijn vriend heeft korting voor partners: 50%. Dat zou ik ook kunnen doen, maar ik vind zijn sportschool wat deprimerend
(geen ramen, echt gefocust op krachttraining/bodybuilding) Begeleiding volgens mij echt shit. Toen we gingen kijken kregen we niet eens een rondleiding, we moesten zelf maar even rond lopen terwijl de medewerker van dienst koffie dronk en koekjes at met bezoekers.
Oh ja, goede begeleiding vind ik ook belangrijkquote:Op woensdag 23 november 2022 17:01 schreef miss_sly het volgende:
O fijne begeleiding inderdaad
Ik vind dat toch wel iets dat een sportschool kan maken of breken.
De korting is niet heel enorm, maar je kunt het ook niet hebben: normaal is 31,50 per maand en ik betaal 28,50. Toch een maand extra op een jaar
Dat klinkt goed!quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:43 schreef Lonaa het volgende:
Trend gaat gestaag naar beneden op de weegschaal en ik heb nog steeds het idee dat mijn lijf ook veranderd. Dat is bevestigd, trok een oude broek uit de kast die vroeger eigenlijk net niet lekker tot in m'n kruis kwam wegens te dikke bovenbenen. Hij past. Wel mokerruim om m'n taille, as usual. Riem er omheen en daar moet ook een extra gaatje in.![]()
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet.quote:Op zaterdag 3 december 2022 23:28 schreef moemoe het volgende:
Hello!
Ik ga starten met “project gezond” in de vegetarische versie. Heeft iemand hier die boeken al eens geprobeerd (vega/non-vega)? Hoe is het bevallen?
[ afbeelding ]
Dit is de boodschappenlijst voor week 1, dit is eh… Even omschakelen voor mij.
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...quote:Op zondag 4 december 2022 03:07 schreef moemoe het volgende:
Week 1 kost me 125 euro voor 1 persoon. En dan moet ik nog een paar dingetjes vers halen.
Veel dingen voor de voorraadkast, hopelijk wordt het hierna beter.
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)quote:Op zondag 4 december 2022 12:13 schreef BE het volgende:
Maar daar kan ze weken mee vooruit, je gaat vast geen hele pot appelstroop gebruiken gok ik.
Zondagochtend-ontbijt-inspiratiepost!
[ afbeelding ]
Blauwe bessen, griekse yoghurt, banaan en kh arme granola.
Heerlijke beloning na 1,5u powerwalken.
Ik vreet te veel buiten de lijntjes om af te vallen, maar ik loop wel minstens 3-4x per week minimaal een uur.
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.quote:Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)
Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.
Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
En met myfitnesspal tel je je calorieen.
En ook dat ja.quote:Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
Ik vraag me af of jij ooit wel echt flink gesport hebt. Er is niks beters in deze wereld dan na 100 km fietsen in warm weer een koud colaatje wegtikken maar in jouw ogen heb ik dan tientallen kilometers ´voor niks´ gefietst.quote:Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)
Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.
Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
En met myfitnesspal tel je je calorieen.
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.quote:Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
Ja, alhoewel ik wel de hoeveelheden voor het diner heb gehalveerd. Dat was namelijk voor twee personen.quote:Op zondag 4 december 2022 08:02 schreef Tink89 het volgende:
Is die boodschappenlijst voor één persoon voor één week?
Ik zal wat dingen op de foto zetten op een later momentquote:Op zondag 4 december 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet.
Er staan inderdaad geen hoeveelheden bij, alleen kcal.quote:Op zondag 4 december 2022 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga altijd heel slecht op een boodschappenlijstje zonder hoeveelheden![]()
Ik heb nooit echt het plan gevolgd, wel een keer een boek ervan geleend bij de bieb. De recepten vond ik er lekker uitzien en wat ik heb geprobeerd was ook lekker. Ik kan alleen best wat voedingsmiddelen niet eten ivm allergie & overgevoeligheden, dus ik vond het teveel gedoe om het hele plan te volgen en dan elke keer na te denken over of en wat ik moest vervangen en waardoor dan.
Misschien dat het goedkoper kan als ik rond ga shoppen bij verschillende supermarkten/marktquote:Op zondag 4 december 2022 11:41 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepaktquote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Heerlijk leesvoer om mee op te starten.quote:
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.quote:Op maandag 5 december 2022 07:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepakt
Het is al jaren en minstens 975 delen een reeks over diëten en een post als de jouwe voegt echt niets toe.quote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
quote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
De arrogantie en aannames in deze post zijn echt stuitend.quote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Terecht.quote:
Nou ja bedankt dan maar dat jij het concept afvallen even bent komen uitleggen. We zullen vanaf nu allemaal succesvol zijnquote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Vroeg je je nou iets af of kwam je ons iets uitleggen? Dat zijn twee verschillende dingenquote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Dan snap je het dus nog niet, een beloning na het sporten is helemaal prima. Sporten doe je in de eerste plaats voor jezelf en om lekker in je vel te zitten, als je ervan afvalt dan is dat mooi meegenomen.quote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Oh een medestander. Haha.quote:Op zondag 4 december 2022 15:39 schreef Nanuke het volgende:
Dat ziet er goed uit!
Ik moet hier eigenlijk ook weer aansluiten, maar ik zet in op mijn klassieker; ergens halverwege januari "en nu is het genoeg - knop gaat om". Dus tot dan.![]()
Oh, maar zo benader ik het ook. Ik hanteer losjes de 80/20 regel. 80 procent van de eetmomenten zijn volledig onbewerkt plantaardig, bij 20 ben ik vrijer. Veel maaltijden zijn puur functioneel (eten om te leven): die richt ik gezond in (maar nog altijd lekker). Als al die 'functionele' maaltijden in orde zijn, maakt het een stuk minder uit wat je tijdens 'speciale' momenten eet. Dat betekent uiteraard niet dat je elke keer helemaal los kunt gaan.quote:Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:
Als dat werkt voor jou, prima! Ik vind het serieus knap.
Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
Slecht nieuws voor omnomnomnomnivoren.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef Morgane89 het volgende:
Terwijl ik dit aan het bijlezen ben wordt het sinterklaaspakket van m'n werk bezorgd met 3 soorten kruidnoten en chocoladeletters voor alledrie de gezinsleden![]()
Dit. Ik ben al heel tevreden met normale dagen. Ik focus op gezond eten en doorgaans is dat ook allemaal wat minder kcal rijk. Echt lijnen doe ik al heel lang niet meer. Nu ben ik ook al ongeveer 10 jaar 20 kg lichter dan mijn zwaarste gewicht ooit, maar voor een echt gezond gewicht zou er nog wel een kilo of 10 af mogen. En soms een pizza, patat en zo moet gewoon kunnen. Met de nadruk op somsquote:Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:
Als dat werkt voor jou, prima! Ik vind het serieus knap.
Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
Ja dit. Het duurde even voor ik door had dat lijnen/afvallen/dieten echt zinloos is. Je moet je levensstijl idd permanent aanpassen en op zo'n manier dat je dat voor altijd zo kan volhouden (het moet dus bij jou passen en niet bij de schrijver van een dieetboekje).quote:Op dinsdag 6 december 2022 12:05 schreef Tink89 het volgende:
Als succesvolle langetermijndunblijver is mijn enige punt: zoek een manier die bij je past en omarm die voor de rest van je leven. In mijn geval is dat incl chocopasta en af en toe pizza, maar met in de basis gezond, genoeg en zonder fratsen eten.
Bara en Womens best.quote:Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
Ik heb meestal leggings met een touwtje. Alleen het stretch van de stof vind ik vaak niet voldoende.quote:Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
Die merken kende ik beide nog niet. Ziet er wel goed uit. Neem ik mee in de overweging voor nieuwe spullenquote:
Bara heeft vrij vaak sale of andere aanbieding, dus die moet je eigenlijk nooit voor de originele prijs kopen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die merken kende ik beide nog niet. Ziet er wel goed uit. Neem ik mee in de overweging voor nieuwe spullen
Stronger hoor ik ook goede dingen over.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb meestal leggings met een touwtje. Alleen het stretch van de stof vind ik vaak niet voldoende.
Maar ik vind fijne, goed- en mooizittende leggings wel heel lastig te vinden, moet ik zeggen.
Ik denk dat wanneer ik er weer een bestel, ik er eens een van Stronger probeer.
Goeie range maten wel.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bara heeft vrij vaak sale of andere aanbieding, dus die moet je eigenlijk nooit voor de originele prijs kopen.
Ik kocht een verbazingwekkend fijne bij Scapino. Had ik ook niet verwacht, maar die zit als een huis als ik ga hardlopen. En is lang genoeg.quote:Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Yes. Wel ook even deze lezen ivm compressie en alles:quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:21 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Goeie range maten wel.De maattabel is te vertrouwen, neem ik aan?
Dit is nieuw voor me!quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Yes. Wel ook even deze lezen ivm compressie en alles:
https://barasportswear.co(...)compression-leggings
Uh. Dat is denk ik persoonlijk voorkeur. Ik heb ze niet iig. Iets compressie vind ik wel prettig want de kerk is mokerkoud en dan wiebelt alles minder.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is nieuw voor me!
Als je gewoon lekker fitnesst, ga je geen compression level 4 dragen, denk ik?
Flubbervel bij elkaar houden is prioriteit #1quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Net hoe stuiterig je workouts ook zijn, lijkt me.Met hardlopen bijvoorbeeld vind ik zelf wat compressie altijd wel prettig in ieder geval, scheelt wiebelbovenbenen en -buik. Bij puur krachttraining (in een niet ijskoud pand
) is het wiebelen wat minder relevant imo, dan is het hoogstens een beetje het flubbervel bij elkaar houden.
En hoe veel flubbervel je op welke plekken hebt. Ik heb heel veel flubbervel, maar bij een te strakke legging om mijn benen krijg ik het nog sneller koud. Dus nu voor hardlopen een gewone high waist legging die goed aansluit. Niet te groot kopen dus.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Net hoe stuiterig je workouts ook zijn, lijkt me.Met hardlopen bijvoorbeeld vind ik zelf wat compressie altijd wel prettig in ieder geval, scheelt wiebelbovenbenen en -buik. Bij puur krachttraining (in een niet ijskoud pand
) is het wiebelen wat minder relevant imo, dan is het hoogstens een beetje het flubbervel bij elkaar houden.
Ik heb dit ook heel erg. Nu tussen kerst en oud en nieuw zit ik even in de niks stand, maar dadelijk gaan we wel weer beginnen...quote:Op zondag 25 december 2022 21:18 schreef Nanuke het volgende:
Herkenbaar Isabeau. Ik ken eigenlijk maar 2 standen: alles of niks. In de niks-modus heb ik ook een weerstand tegen taart of lekkere koekjes bij de koffie en zulks, omdat ik weet dat 1 keer misschien nog net kan, maar bij 2x is de omslag naar alles weer zo gemaakt. En dan weer in het ritme komen duurt ongeveer eeuwig.
Ik kan momenteel ook niet normaal doen. 1-2 dagen gaan goed, en dan schreeuwt alles in mij om eten. Gelukkig is het bijna januari.
Topper!quote:Op donderdag 29 december 2022 15:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik doe twee dagen per week dagbesteding voor mensen met een beperking.
Die twee dagen krijg ik gezond eten en sport op maandag.
Ik ben 4kg afgevallen.
Zoals altijdquote:
5 kilo afvallen in decemberquote:Op maandag 2 januari 2023 07:58 schreef SilverEyes het volgende:
Ik meld me ook, weer. Nog steeds veel en veel te zwaar.
Stap 1 is mijn fitbit eruit gooien. Ik kan er niet normaal mee omgaan zonder obsessief te worden. Al wel 5 kilo afgevallen in december
Hehe dat is het voordeel van echt fors overgewicht hebben, elke dag een wandeling en 20 van de 30 dagen letten op wat je eet is dan Al voldoendequote:Op maandag 2 januari 2023 08:02 schreef SQ het volgende:
[..]
5 kilo afvallen in decembergoed hoor!
Ik ben denk ik 5 kilo aangekomen in december
Ja dat is wel zo. Nou, wel fijn dat je die iig al kwijt bent!quote:Op maandag 2 januari 2023 08:10 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Hehe dat is het voordeel van echt fors overgewicht hebben, elke dag een wandeling en 20 van de 30 dagen letten op wat je eet is dan Al voldoende
QFTquote:Op maandag 2 januari 2023 07:31 schreef SQ het volgende:
Zo dat was potverdorie weer een interessante weigh-in
Goed, streep er door en vooruit gaan. Het voordeel is dat ik nu lekker veel kan afvallen de komende weken#omdenken
Ik reken het goedquote:Op maandag 2 januari 2023 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik had me voorgenomen om vorige week wel gewoon te sporten (zou twee keer sportschool en één keer powerwalking zijn geweest), maar dat is er niet van gekomen
Ter vedediding voer ik dan maar aan dat ik het echt heel druk heb gehad, want ik werkte gewoon en moest ook op een aantal sociale dingen aantreden waar allerlei mensen vrij waren. Dus ik moest wel heel veel in heel weinig tijd proppen.
Goed excuus, toch?
Ik was vanmorgen al 3 kg lichter dan gisterochtendquote:Op maandag 2 januari 2023 07:31 schreef SQ het volgende:
Zo dat was potverdorie weer een interessante weigh-in
Goed, streep er door en vooruit gaan. Het voordeel is dat ik nu lekker veel kan afvallen de komende weken#omdenken
Held.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:11 schreef Lonaa het volgende:
Statistiekjes:
Trainingsdagen in 2022: 183
Rustdagen: 182
Kilo's eraf: 8-ish
Wauw!quote:Op maandag 2 januari 2023 17:11 schreef Lonaa het volgende:
Statistiekjes:
Ik vind het oprecht heel knap dat je het sporten zo consequent volhoudt.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:11 schreef Lonaa het volgende:
Statistiekjes:
Het zit inmiddels zo ingebakken in m'n leven. De community is ook mooi en ik heb het echt nodig als uitlaatklep/voor mental healthquote:Op maandag 2 januari 2023 19:13 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht heel knap dat je het sporten zo consequent volhoudt.
Ik lees al meer dan 10 jaar mee (en ben zelf dus ook al meer dan 10 jaar aan het kloten met m'n gewicht), en ik vind het zo knap van je dat je zoveel bent afgevallen én het er vervolgens ook afhoudt. Echt, petje af!quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga gewoon verder zoals ik al jaren aan het doen ben. Maar voor de vorm 2022 in statistieken:
Januari +- 85 kilo ofzo, want baby van net 9 maanden en nog aan de zwangerschapskilo's bezig.
eind december met 'gewoon normaal doen', zonder gekke dieeten, vasten, strikte regeltjes, extreem veel sporten of ander gedoe, met 1-2 x per week een half uurtje hardlopen: 74 kilo.
Conclusie: ik ben weer op gewicht en blijf gewoon normaal doen.
Wat lief van jequote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:56 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik lees al meer dan 10 jaar mee (en ben zelf dus ook al meer dan 10 jaar aan het kloten met m'n gewicht), en ik vind het zo knap van je dat je zoveel bent afgevallen én het er vervolgens ook afhoudt. Echt, petje af!
Dit.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat lief van jeIk blijf bij mijn motto: vind een levensstijl die je kunt omarmen en de rest van je leven comfortabel en gezond houdt.
Ditquote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:56 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik lees al meer dan 10 jaar mee (en ben zelf dus ook al meer dan 10 jaar aan het kloten met m'n gewicht), en ik vind het zo knap van je dat je zoveel bent afgevallen én het er vervolgens ook afhoudt. Echt, petje af!
Heerlijk he. Ik sta ook weer op 2,5 lager dan maandagquote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef BE het volgende:
Heb me vandaag helemaal simpel gepiest!
En dus net -0,1 tov vanochtend!![]()
Nu al zin in morgenochtend!Kerstzout en -carbs!
Zeker, ik zwel dan ook echt op als een ballon.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:43 schreef SilverEyes het volgende:
Is het normaal om vlak voor de eisprong ook zwaarder te zijn? Ik kom alleen maar aan
Nice. Dan ga ik me maandag nog wel eens wegenquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Zeker, ik zwel dan ook echt op als een ballon.
Da's wel jammer.quote:
Nee, dat helpt niet.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:29 schreef Vanyel het volgende:
Misschien helpt het niet dat ik nu weer in een restaurant zit
Herkenbaar. Ik ben de eerste 0,5 kilo weer kwijt. Vocht natuurlijk, maar ik teken ervoor dit elke week.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:30 schreef SQ het volgende:
Ik geef begin juni een groot feest ter ere van mijn tienjarig huwelijksfeest (echt wtf, dan ben je toch wel serieus oud, of niet dan). Zou toch wel lekker zijn als ik dan weer een beetje rond de 70 kilo weeg. Moet op zich haalbaar zijn, maar is wel zo'n 20 kilo in 5 maanden, dus ik kan dan weinig slacken.
Disclaimer: voor 75 kilo doe ik het ook wel hoor. Ik weet dat het een ambitieus doel is maar als ik in the zone ben kan ik echt makkelijk 3 kilo in een maand afvallen. Het is vooral zaak om die zone vast te houden, dat is me afgelopen jaar gewoon echt helemaal niet gelukt
Jaaaaaaaaquote:Op donderdag 5 januari 2023 17:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dat helpt niet.![]()
Is het wel lekker?
Ja maar, het is all you CAN eat, niet all you MUST eat. Zet m op!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:54 schreef SilverEyes het volgende:
De weegschaal was nu wel lief, -0.7 tov gisteren. Gelukkig vandaag slechts 2 verjaardagen en een etentje bij een AYCE
Prima weging, -0.8 ten opzichte van gisteren (gewogen vķķr het kakken). Sta voor deze maand nu op -3,3. Ik heb even mijn database gecheckt en mijn januari maandrecord staat op -4,9, dan heb ik dus nog 24 dagen voor 1,7 kilo, dat klinkt zeker haalbaar. Mits ik morgen niet ineens +1,5 doe uiteraard, want zo is mijn lijf dan ook wel weer.quote:
True, truequote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar, het is all you CAN eat, niet all you MUST eat. Zet m op!
Ik deed gewoon +3 kg tussen Oudejaarsdag en 2 januari.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Prima weging, -0.8 ten opzichte van gisteren (gewogen vķķr het kakken). Sta voor deze maand nu op -3,3. Ik heb even mijn database gecheckt en mijn januari maandrecord staat op -4,9, dan heb ik dus nog 24 dagen voor 1,7 kilo, dat klinkt zeker haalbaar. Mits ik morgen niet ineens +1,5 doe uiteraard, want zo is mijn lijf dan ook wel weer.
Wauw, repsect. Hoe?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik deed gewoon +3 kg tussen Oudejaarsdag en 2 januari.![]()
Daar is er inmiddels ruim 1 vanaf.
Kikkererwtenbietenburger! Heftigquote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:27 schreef Lonaa het volgende:
Hier, kan zelfs wel even lijstje doen:
S: zware dingen optillen
O: shake met kwark en banaan
L: caesar wrap met kip
D: kikkererwtenbietenburger op broodje met avocado, geitenkaas, salade. Eventueel met wat aardappel
T: druiven.
Is niet heul heftig.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Kikkererwtenbietenburger! Heftig![]()
Bij ons op het werk is het Veganuary maar ik krijg mezelf er nog niet echt toe gezet. Sowieso is lunch in de kantine taffesduur tegenwoordig, dus heb me voorgenomen om daar in elk geval niet meer te kopen
Eerst maar weer eens normaal in het gareel.
O: grote cappuccino, 2 boterhammen (oude kaas en koffiepindakaas)
T: appel
L: kliekje curry met rijst, kip en sperziebonen
T: mandarijnen
D: Restjes gourmetvlees met groenten
Ik bedoelde vooral dat het een heftig woord wasquote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is niet heul heftig.Ik had biet over. Beetje kikkererwten malen, bieten raspen, ui, dille, peper, ei. Burger vormen, bakken, klaar.
Niet omdat veganwhatever, maar gewoon praktisch en lekker.
Oh.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik bedoelde vooral dat het een heftig woord was
Wel een leuke voor galgje.
valt inderdaad mee!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:51 schreef SilverEyes het volgende:
In het kader van zelfkastijding de ochtend na een AYCE op de weegschaal gaan staan.
Schade +0.2
Ik teken ervoor
Laat me raden, dat is dat er morgen alsnog +2 bij zit?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:53 schreef SQ het volgende:
[..]
valt inderdaad mee!
Hopelijk geen wet van SQ voor jou
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:46 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Laat me raden, dat is dat er morgen alsnog +2 bij zit?
Is er niks wat je de schuld kunt geven?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:35 schreef Vanyel het volgende:
Nah, hier nog steeds niks helemaal vanzelf gecorrigeerd. Ondanks dat ik al anderhalve dag niet in een restaurant geweest ben![]()
Vandaag maar eens een lidl tgtg groentepakket gescoord en een wandelafspraak. Kijken of ik dat wat kan kickstarten.
Nee ik zit net tussen 1 en 2 in en 3 is nog niet onderweg.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Is er niks wat je de schuld kunt geven?
Ovulatie? Menstruatie? Menopauze?
Ja maar dan heb je het zelf gedaan. Afschuiven moet je!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee ik zit net tussen 1 en 2 in en 3 is nog niet onderweg.
Wellicht kan ik mijn ongebreidelde ge-eet afgelopen weken de schuld geven.
Nou ja er zijn er zat die op die manier crashen. Het is wel lekker snel. Paar weekjes leven op wat ijsbergsla met gegrilde witvis, magere crackers en magere smeerkaas en 2 uur per dag sporten. 500 per dag in en 3000 uit.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Volgens mij is mijn lichaam ook aan het schoonspoelen. Gisteren was het al -1.1 en va daag nog eens -0.8. Prima. Goed begin is altijd fijn.
Denk dan wel eens stel je voor dat dit ritme normaal zou zijn. Even 5 weken je best doen en 10 kg eraf
Het is JOUW schuld!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je het zelf gedaan. Afschuiven moet je!
Dat ritme er weer in snak ik nu ook wel naar. Ben steeds 2-3 dagen weer op de rit en dan weer een borrel/feestje/etentje. Tijd om weer echt wat substantieel gewicht te verliezen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Afgelopen week nog niet echt veel eraf. Paar honderd gram maar, dus dat telt niet echt. Ook niets erbij dus, dus dat is mooi. Wel weer gesport, alleen toch nog teveel (ongezonds) gegeten en gesnaaid.
Volgende week vakantie voorbij, iedereen weer in het ritme, dan gaat het vast weer beter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben inmiddels al -5 kg sinds 1 januariVal 5 kg af in 1 week bestaat dus!
![]()
Lekker bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hele maand schade in 1 week weg
disclaimer
Nou, ik ga er vanuit dat ik met mijn kcaltekort afgelopen week ook veel glycogeen kwijt ben, dus ik zal heus een kilo of zo zijn aangekomen in december. Neemt niet weg dat ik weer opgelucht ben dat het getal weer normaal isquote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:41 schreef SQ het volgende:
Lekker bezighele maand schade in 1 week weg
We zijn allemaal jaloersquote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:44 schreef SilverEyes het volgende:
Jullie zijn lekker bezig allemaal.
Ik zit momenteel te snaaien
Ik at friet met pindasaus, een frikandel en een kroket, dus you're not alonequote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:44 schreef SilverEyes het volgende:
Jullie zijn lekker bezig allemaal.
Ik zit momenteel te snaaien
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:54 schreef Vanyel het volgende:
Ik knabbel een lekker mandarijntje weg terwijl er naast me een 4646558 tempuragarnalen met chilisaus naar binnen buffelt.
Ik was na deze week weegschalen zo ver dat ik mijn mandarijntjes zelfs aantrekkelijker vond dan die vetput.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 22:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn man heeft een spelletje gekocht op zijn laptop en zit nu gelukkig elke avond aan de eettafel z'n chocolade weg te schransen, waar ik het niet zie terwijl ik House of the Dragon binge. Dan voelt mijn mandarijntje ook minder als een straf.
Respect voor jouw drop. Hoe vol ik me ook vreet met carbs, zo'n verlies krikg ik nooitquote:Op maandag 9 januari 2023 07:52 schreef SQ het volgende:
Gewicht al twee dagen stabiel maar dat mocht ook wel na deze sprint
Resultaat week 1: -3,9 kilo
Eetplan:
O: yoghurt met granola en banaan
T: mandarijn
L: restje lasagne, kliekje broccoli en bakje komkommer
D: kofta denk ik
@:Lonaa jouw avondeten klinkt lekker!
Smeuīg mengselquote:Op maandag 9 januari 2023 07:20 schreef BE het volgende:
Kijken of ik mijn lijstje v gisteren nog weet te reconstrueren
B: 8km powerwalken
O: pap van fine oatmeal, melk, banaan en rozijnen
L: 2 kaiserbroodjes m tonijnsalade
T: 3 digestives
T: 4 maiswafels m kipfilet
D: nacho’s met wat worteltjes als knaagvoer er bij
Is er een ander woord voor pap eigenlijk?
Is ook heerlijk!quote:Op maandag 9 januari 2023 07:52 schreef SQ het volgende:
Eetplan:
Boks.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:16 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja ik ben dus gewoon 2 kilo zwaarder dan vorige week hihaho.
Ik verwacht de klats vandaag.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:39 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Boks.
Wel aan de klats en echt verrekte bende gegeten afgelopen weekend, dus dat helpt allemaal niet.
Verder echt beroerd geslapen, maar ik heb nog steeds zin in m'n sportlesje vanavond.
Ah joy. Wel "mooi" om die sponsbeweging vooraf te zien.quote:
quote:
Maar dan zul je vast ook nooit zulke belachelijke stijgs hebbenquote:Op maandag 9 januari 2023 07:57 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Respect voor jouw drop. Hoe vol ik me ook vreet met carbs, zo'n verlies krikg ik nooit
Zware benen niet echt, maar alles zit gewoon oncomfortabel ofzo. En m'n ringen zitten strakker dan anders.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:18 schreef BE het volgende:
[..]Vind ik niet per se smakelijker klinken!
Het engels Porridge klinkt zo veel minder plat ofzo, maar ja, dat klinkt in het NL weer heel stom.
Gezien het zoutgehalte van de afgelopen dagen ben ik vanmorgen maar niet gaan staan, maar ik voel aan mezelf dat het allemaal best nog mee valt. Rond de feestdagen voelde ik me echt zo'n ballon en dat is nu beduidend minder.
Hebben jullie dat ook, dat je ook gewoon voelt dat je zware benen hebt etc?
Op dagen dat ik me echt zwaar voel ga ik ook niet op de weegschaal. Dat merk ik al als ik opsta, als dat in oma-modus gaat denk ik al laat maar.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:18 schreef BE het volgende:
[..]Vind ik niet per se smakelijker klinken!
Het engels Porridge klinkt zo veel minder plat ofzo, maar ja, dat klinkt in het NL weer heel stom.
Gezien het zoutgehalte van de afgelopen dagen ben ik vanmorgen maar niet gaan staan, maar ik voel aan mezelf dat het allemaal best nog mee valt. Rond de feestdagen voelde ik me echt zo'n ballon en dat is nu beduidend minder.
Hebben jullie dat ook, dat je ook gewoon voelt dat je zware benen hebt etc?
quote:Op maandag 9 januari 2023 09:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dan zul je vast ook nooit zulke belachelijke stijgs hebben
(Dat hoop k tenminste voor je)
Goed bezig!quote:Op maandag 9 januari 2023 10:14 schreef Sarabi het volgende:
Na december gaf de weegschaal +1.7 aan.
En vanmorgen alweer -2.5
Goed bezig!quote:Op maandag 9 januari 2023 07:52 schreef SQ het volgende:
Eetplan:
Goed bezig!quote:Op zondag 8 januari 2023 22:38 schreef Hupje het volgende:
Eerste week -0,7.
En niet snacken 's avonds valt niet mee. Maar is wel gelukt. Elke avond met een tevreden semi-honger-gevoel in bed. Ik hoop dat dát gauw overgaat![]()
O: brood met hagelslag, ontbijtkoek
L: cinnamon rolls, boterham met kaas
T: paar pindarotsjes, een koekje en snacktomaatjes, sinas
D: bloemkool stamppot met beetje kaas en pangasiusfilet, appelcrumble met kwark
Morgen start het gewone leven weer, hopelijk helpt dat ook.
O: brood
T: banaan
L: brood, zelfgebakken mini focaccia
T: komkommer en snacktomaatjes
D: zilvervliesrijst met kip, prei en kerriesaus, restje appelcrumble met kwark
Goed bezig!quote:Op zondag 8 januari 2023 21:39 schreef MeisPluis het volgende:
Bij mij een kansloos weekend (maar wel 0,4 eraf sinds nieuwjaar). Morgen kan ik het normale ritme weer in dus dan gaat het waarschijnlijk een stuk beter. Weer standaard vaste tijden eten, vaste sporten.
Dus planning morgen:
O: banaan en manderijnen
T: eierkoek (slaap in een hotel vanavond zonder koelkast dus kon niks anders meenemen voor de ochtend(
L: ff kijken of er iets in de buurt is van de lokatie, anders eierkoek 😏
D: AVG
B: hopelijk wandelen of hardlopen, afhankelijk van het weer en hoe laat ik thuis ben
Dus:
Start: 71,4 kg
8-1: 71 kg - nog 3 kg te gaan tot de zomervakantie (en hopelijk iets meer)
Ringen, pfsh.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zware benen niet echt, maar alles zit gewoon oncomfortabel ofzo. En m'n ringen zitten strakker dan anders.
Ik merk het het eerste aan m'n ringen als ik spons.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ringen, pfsh.
Al was ik (voor december dus) 9 kilo lichter dan een jaar eerder, de ring die mijn geliefde me tig jaar gelee om de vinger schoof paste nog steeds niet. Dat deed ie op de weg naar boven (de huidige -9 was nog steeds wel +8 ofzo boven ringgewicht) wel steeds.
Soepvingers
Verplaatste weegschaal-genot.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:32 schreef SQ het volgende:
In een nieuw huis kan het sowieso echt ineens verschil maken wat de weegschaal aangeeft
klinkt wel als een prima vreetbuiquote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:33 schreef IJsdraakje het volgende:
BMI-technisch valt het hier reuze mee inderdaad, zo 28-29-ish, ik voel me vooral nog dik dankzij gespons en de wetenschap dat m'n weekend écht bende was. Verjaardag elders en dat was vooral een "fuck de plannen"-dag.Lees: veel meer frisdrank dan normaal, appelflappen, dunkin' donuts-donut, chips, friet, frituursnacks, hamburger en eenmaal weer thuis bier en kaassnacks. Het kost me altijd een paar dagen "normaal doen" voor de post-vreet-blegh me weer verlaat, zeg maar.
Fair enough, maar soms steekt het.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:12 schreef SQ het volgende:
Nee ik heb maar een bmi van 32 dus ik ben niet écht dik
Laten we daar geen wedstrijd van maken, er moet toch altijd 1 dikste zijn en 1 dunste, daar komen we niet onderuit
Dikheidsboks.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:12 schreef SQ het volgende:
Nee ik heb maar een bmi van 32 dus ik ben niet écht dik
Laten we daar geen wedstrijd van maken, er moet toch altijd 1 dikste zijn en 1 dunste, daar komen we niet onderuit
En dan was ik de warme chocolademelk van Starbucks nog vergeten ook.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:52 schreef SQ het volgende:
[..]
klinkt wel als een prima vreetbui
Ik heb toast met gerookte zalm want die lag nog in de koelkast
O: 2 boterhammen kipfilet en 2 koffie met suiker
L: 3 toast met gerookte zalm
T: 3 mandarijnen
D: Pasta met rode saus (uit 'n potje) en gehakt, courgette en champignons
Dikgedrukte klopt wel ja.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:52 schreef BE het volgende:
[..]
Fair enough, maar soms steekt het.
Die domme gedachtegang 'wat zullen ze dan wel niet van mij denken' terwijl jullie vast (denk ik dan) helemaal niks van mij denken, behalve dan 'moet zij weten'.
quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:52 schreef BE het volgende:
[..]
Fair enough, maar soms steekt het.
Die domme gedachtegang 'wat zullen ze dan wel niet van mij denken' terwijl jullie vast (denk ik dan) helemaal niks van mij denken, behalve dan 'moet zij weten'.
Woorden die ik nog nooit zei.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:01 schreef miss_sly het volgende:
mijn nieuwe legging van Stronger zit echt heel erg lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |