abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 oktober 2022 @ 00:29:01 #1
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_206416003
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 oktober 2022 @ 00:29:38 #2
500609 djv88
pi_206416012
Geen flauw idee of ik het goed heb gedaan. Is het de bedoeling dat ik een nieuw topic open als ik de laatste post heb gedaan in het oude topic?
pi_206416377
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 00:29 schreef djv88 het volgende:
Geen flauw idee of ik het goed heb gedaan. Is het de bedoeling dat ik een nieuw topic open als ik de laatste post heb gedaan in het oude topic?
Ja klopt, is zo helemaal prima hoor ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 oktober 2022 @ 07:23:03 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206416899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 23:21 schreef djv88 het volgende:
Hoe bereiden jullie eten voor? Ik ben zelf gemakzuchtig en wil graag simpel reproduceerbare en voorspelbare gerechten hebben. Nu gooi ik mijn eten in 1 bord en dat gaat de magnetron in. Ik wacht een tijd en het is klaar zonder dat ik er verder mee bezig hoef te zijn. Dat kan ik blijven herhalen en de uitkomst is elke keer hetzelfde, ik hoef niet op timers te letten en iets op een bepaald tijdstip om te draaien.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld een multicooker en dat zouden aanraden? De verwachting die ik daarvan heb is dat dat een gezondere en uitgebreidere magnetron is, waar je een grotere variëteit van gerechten in kunt voorbereiden en waar ik ook niet tussentijds aandacht aan hoef te besteden.
Ik snap niet zo goed wat je zegt hier.

Leg je bijv rauwe sperziebonen, aardappels en vlees op een bord en dat doe je dan in de magnetron tot het gaar is? :?
  zondag 23 oktober 2022 @ 10:39:42 #5
500609 djv88
pi_206417846
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 07:23 schreef BE het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed wat je zegt hier.

Leg je bijv rauwe sperziebonen, aardappels en vlees op een bord en dat doe je dan in de magnetron tot het gaar is? :?
Nee, groente uit zo'n hak potje bijvoorbeeld en vlees dat voor zover ik het goed begrijp al soort van voorbereid is.

https://www.jumbo.com/pro(...)stijl-135g-484801BAK
https://www.jumbo.com/pro(...)s-bbq-135g-484803BAK
pi_206417921
Daar zou ik mokerongelukkig van worden.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 23 oktober 2022 @ 11:32:15 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206418159
Ja, daar zou ik ook echt niet heel blij van worden.
Dan zou ik, als ik voor gemak ging, nog eerder voor een stoommaaltijd gaan ofzo.

Maar kijk eens naar wat recepten voor een slowcooker of multicooker en bedenk of je dat lekker zou vinden.
Zo ja, zou ik dat zeker doen. Dan heb je iig verse producten te pakken. En meer keuze en variatie.

En makkelijk is het zeker. En koop er dan meteen een vriezer bij zodat je overgebleven porties in kan vriezen. :Y

Ik heb gisteren me nog helemaal klem gegeten aan pulled chicken uit de slowcooker. O+
pi_206418170
Ik heb een instant pot, da’s een soort Multicooker. Ja, daar kan je ook hele maaltijden in maken (stamppot bijvoorbeeld, of pastasaus incl pasta) maar vaak maak je iets waar nog wel iets bij moet zoals rijst. Kijk eens op de site van Flying foodie zij heeft veel recepten
We have far more in common than that which devides us..
pi_206418305
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2022 10:52 schreef Lonaa het volgende:
Daar zou ik mokerongelukkig van worden.
Wel een fantastisch dieet trouwens. Dan at ik spontaan geen warm eten meer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206418325
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb een instant pot, da’s een soort Multicooker. Ja, daar kan je ook hele maaltijden in maken (stamppot bijvoorbeeld, of pastasaus incl pasta) maar vaak maak je iets waar nog wel iets bij moet zoals rijst. Kijk eens op de site van Flying foodie zij heeft veel recepten
Rijst kan erbij in de slowcooker. Dat moet je wel even ontdekken, met verdiepingen en een hittebestendig bakje met x water bovenin als je hogedrukkookt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206418330
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wel een fantastisch dieet trouwens. Dan at ik spontaan geen warm eten meer.
Dan wordt mijn dieet wel echt gereduceerd tot alcohol, brood, kwark, kaas en af en toe een stuk fruit. ;(
pi_206418341
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dan wordt mijn dieet wel echt gereduceerd tot alcohol, brood, kwark, kaas en af en toe een stuk fruit. ;(
Dat is een keuze.
Je kunt ook gewoon vaker salade eten bij de lunch :{w
pi_206418355
quote:
6s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is een keuze.
Je kunt ook gewoon vaker salade eten bij de lunch :{w
Als ik groente eet bij mijn lunch is dat de leftover van het avondeten.
pi_206418394
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Rijst kan erbij in de slowcooker. Dat moet je wel even ontdekken, met verdiepingen en een hittebestendig bakje met x water bovenin als je hogedrukkookt.
Ja, dat had ik ook gezien. Maar ik maak vaak grotere hoeveelheden van iets en vries dat in. En de ene keer doe ik er rijst bij, soms op een wrap etc
We have far more in common than that which devides us..
pi_206474225
Hoe gaat het met jullie?

Ik zie inmiddels getallen op de weegschaal waar ik langzaam blij van word. 32 weken sinds ik begon met deze aanpak en er zijn weken achtereen dat er gewoon nietsssss gebeurd. En dan ineens weer een stap de goede richting uit.
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:47:23 #16
5428 crew  miss_sly
pi_206474289
Fijn @Cathmar

Ik zat in Rome vorige week. Bedoeling was 5 dagen, dat werden er 8 door een staking van luchtverkeersleiders.
Dus 8 dagen pasta, Italiaans ontbijt en ijs :@ Schade was maar 1,5 kilo bij mij, dankzij de 20.000 stappen per dag, 8 dagen lang. En daarvan ben ik alweer 1 kilo kwijt.

Maar goed, lager dan dit kom ik almaar niet, dus ik ben me aan het beraden op hoe verder. Ik wil er nog 3 kilo af, en dat lijkt een onmogelijkheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206477090
Ik zou het op zich niet heel erg vinden als mijn vakantie plots een paar dagen langer duurt, @miss_sly :+ (werd dat vergoed door de luchtvaartmaatschappij?) Waarschijnlijk ben je een pond aangekomen, als die kilo er alweer af is. Is te overzien.

Zelf woensdag een luxe high tea gehad en de rest van de dag ook flink gesnoept. Was ik verdorie vanmorgen zwaarder dan gisteren :( Maar ja, was maar 1 dagje, komt goed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:58:28 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206477132
Mjamjamja... iets met een ruggegraat... Ik loop nog steeds heel veel, maar eet ook gewoon nog te veel...
Nog steeds -7/-8 tov begin van dit jaar, maar toch... dat hadden er ondertussen ook best -10 mogen zijn, of misschien wel moeten...
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:25:25 #19
5428 crew  miss_sly
pi_206477365
Als het goed is, wordt het vergoed. Declaratie ingediend voor hotel en maaltijden. We gaan het zien.
Op zich ook niet heel erg, alleen was dochter niet op tijd terug op school en wij niet op het werk. Gelukkig reageerden zowel school als werkgevers heel prettig.
Het zal wel een pond zijn, inderdaad, dus zeker te overzien. Ik heb deze week nog niet eens veel gedaan aan beweging verder, omdat niet fit en dochter met covid :')

Maar het is bij mij meer ook wel als wat @BE zegt: ruggegraat. Ik doe het echt best aardig, maar ik denk niet goed genoeg. Ik mag best iets strenger zijn om nog een paar kilo af te vallen, maar dan moet ik er echt iets voor doen...en dat vind ik toch wel lastig, zo blijkt.
pi_206520443
Ik keek naar de ingrediënten op een pot Ben & Jerry's. Super super zout dat spul! 44 gram zout per 100 gram _O- Dat lijkt me absoluut niet eetbaar. linkje slordige ah
En blijkbaar is 1 zo'n pot vijf porties. Ik moest lachen.

Hier gaat het verder prima. Ik snap niet hoe. Maar ik begrijp m'n lijf nog steeds niet na al die jaren samen zijn.
pi_206520577
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 14:58 schreef BE het volgende:
Mjamjamja... iets met een ruggegraat... Ik loop nog steeds heel veel, maar eet ook gewoon nog te veel...
Nog steeds -7/-8 tov begin van dit jaar, maar toch... dat hadden er ondertussen ook best -10 mogen zijn, of misschien wel moeten...
Nog even doorknallen tot kerst BE. Zeven weken. Ik hou zelf van die afgekaderde korte doelen. Je kan het, dat weet je zelf ook. EN 7 kilo is 7 kilo he?!?!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:29:12 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206522039
*;
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:37:49 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206561508
Weet je wat het grootste nadeel is van jezelf altijd maar met van alles vol stoppen?
Niets is meer echt lekker of echt een traktatie en daar blijf ik dan dus wel naar op zoek en zoek het dan in volume. Of niet kunnen kiezen. -O-

(Vandaag heb ik me ingehouden hoor, maar er ontstaat dan wel onrust…)
pi_206566391
Lastig, BE. Voor mij alleen maar herkenbaar, dus ook geen tips of trucs om dat tegen te gaan.

Hier gaat het allemaal weer van een leien dakje, maar ik weet nooit 'wáárom. Ik snap mijn eigen lijf na al die decennia nog steeds niet. Waarom gaat het soms fantastisch, waarom zijn er periodes dat het al onhaalbaar lijkt om één (1) dag normaal te doen. Het gaat bij mij vaak weer helemaal out of control als ik 1 dag niet heb opgelet, zoals op een verjaardag of feest. Vorige week High Tea bij Robčrt in Oisterwijk gehad (en uiteraard veel in de bakkerij gekocht) en een verjaardag met barbecue waar al het eten wit en bruin was. Ik dacht: nou, daar gaan we. Weer in een neerwaaardse spiraal (of opwaards qua gewicht, het is maar hoe je het bekijkt). Maar nee. Nee?! Ik begrijp niets van mezelf.
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:50:33 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206567901
Just ride with it! O+
pi_206569834
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:50 schreef BE het volgende:
Just ride with it! O+
Maar ik wil het begrijpen zodat ik daar baat bij heb in de toekomst als het ongetwijfeld weer gewoon mis gaat en ik weer alles in mijn mond stop. Het is nu fijn, ja.
pi_206614685
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206614849
Mijn nieuwe eetlijst voor nu
O. 2 boterhammen, hartig beleg
L. warm eten, dus eetmaatje van het voedingscentrum aan rijst/pasta/oid groente en vleesvervanging
T. Kwark met van die graanvlokken en wat speculaaskruiden voor de smaak
D. 2 boterhammen hartig beleg
T. Glas melk

's Middags een groot tussendoortje want ik dan vaak honger krijg van mijn medicijnen en dat tackelt dan een eetbui
En in de ochtend doe ik een sportvideo van YouTube mee voor een half uur als beweging en dan eens zien wat er gebeurt... Hopelijk helpt het me
pi_206634842
Een hele afspeellijst op YT gemaakt met sporten voor dikke mensen, filmpejs van een half uur. Elke dag een half uur. Jaja stelt niet veel voor, maar met mijn lijf is dat erg intensief. Ben nat van het zweet
  woensdag 16 november 2022 @ 14:33:52 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_206697316
Elke dag een half uur sporten is stukken meer dan de gemiddelde Nederlander doet denk ik ;)

Ik liet vorige week een health check doen via mijn werk omdat ik al zo gruwelijk lang futloos ben. Allemaal testjes gehad, en ook uit het gesprek bleek dat ik bijna alles goed doe. Slaap, sport, mijn normale maaltijden, ontspanning, bloedwaarden, bloeddruk, spiermassa, visceraal vet waren allemaal perfect.

Behalve dus dat gewicht en vetpercentage _O- en dat komt natuurlijk door mijn vreetbuien.

Het zou dus best goed kunnen dat mijn klachten verdwijnen als ik nu eens echt dingen anders ga doen. Dus dat is wel een aardige motivatie.
disclaimer
pi_206698353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een hele afspeellijst op YT gemaakt met sporten voor dikke mensen, filmpejs van een half uur. Elke dag een half uur. Jaja stelt niet veel voor, maar met mijn lijf is dat erg intensief. Ben nat van het zweet
Elke dag een half uur is heel goed! Dit gaat je zeker helpen. En als je dan ook nog een elke dag een wandeling van minimaal een half uurtje maakt dan ben je binnen no time weer waar je wilt zijn!
  woensdag 16 november 2022 @ 17:00:38 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_206698440
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:49 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Elke dag een half uur is heel goed! Dit gaat je zeker helpen. En als je dan ook nog een elke dag een wandeling van minimaal een half uurtje maakt dan ben je binnen no time weer waar je wilt zijn!
If only it was that easy... :D
disclaimer
pi_206698518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:33 schreef SQ het volgende:
Elke dag een half uur sporten is stukken meer dan de gemiddelde Nederlander doet denk ik ;)

Ik liet vorige week een health check doen via mijn werk omdat ik al zo gruwelijk lang futloos ben. Allemaal testjes gehad, en ook uit het gesprek bleek dat ik bijna alles goed doe. Slaap, sport, mijn normale maaltijden, ontspanning, bloedwaarden, bloeddruk, spiermassa, visceraal vet waren allemaal perfect.

Behalve dus dat gewicht en vetpercentage _O- en dat komt natuurlijk door mijn vreetbuien.

Het zou dus best goed kunnen dat mijn klachten verdwijnen als ik nu eens echt dingen anders ga doen. Dus dat is wel een aardige motivatie.
Vervelend dat je zo futloos bent en wel goed dat je het zo goed doet! Mag je trots op zijn. Eetbuien zijn echt heel vervelend :* :{ Ik hoop echt dat je die onder controle gaat krijgen. Succes met dingen veranderen :*

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:49 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:00 schreef SQ het volgende:

[..]
If only it was that easy... :D
Daar knelt de schoen een beetje :@ Ik kan dan beter een extra of twee extra filmpjes doen. Iets met straatangst en liever niet dat willen dat mensen me zien omdat ik zo extreem lelijk ben (ongeacht of dit klopt of niet, zo voelt het). Dus tja

Ik hoop echt dat het me nu eindelijk eindelijk eindelijk gaat lukken.
En ik hoop, wat ik nog belangrijker vind dan afvallen, dat ik eindelijk ga leren van mezelf te houden en te accepteren. We blijven knokken! Opgeven is geen optie.
pi_206698920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daar knelt de schoen een beetje :@ Ik kan dan beter een extra of twee extra filmpjes doen. Iets met straatangst en liever niet dat willen dat mensen me zien omdat ik zo extreem lelijk ben (ongeacht of dit klopt of niet, zo voelt het). Dus tja

Ik hoop echt dat het me nu eindelijk eindelijk eindelijk gaat lukken.
En ik hoop, wat ik nog belangrijker vind dan afvallen, dat ik eindelijk ga leren van mezelf te houden en te accepteren. We blijven knokken! Opgeven is geen optie.
Ondanks dat ik het gevoel van straatangst (hoewel om andere reden) goed ken, of misschien wel juist daarom: doe het wel. Het is beter voor je om vijf minuten buiten te wandelen dan dat extra filmpje te doen, op zijn minst voor je psychische gesteldheid op de langere termijn. En misschien moet je dan beginnen met alleen je eigen straat uit en weer in en dat opbouwen tot vijf minuten, dan minuten, etc.. maar het is echt de moeite waard. Hoe meer je binnen blijft, hoe hoger die drempel om naar buiten te gaan wordt. Terwijl dat waar je bang voor bent, ofwel niet zal gebeuren, over misschien zelfs wel gebeurt, maar je ook dat dan blijkt te overleven. Gun het jezelf om nu dingen te doen die je moeilijk vindt, want het levert je zo ontzettend veel op als je dat gaat doen.
pi_206699342
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 18:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ondanks dat ik het gevoel van straatangst (hoewel om andere reden) goed ken, of misschien wel juist daarom: doe het wel. Het is beter voor je om vijf minuten buiten te wandelen dan dat extra filmpje te doen, op zijn minst voor je psychische gesteldheid op de langere termijn. En misschien moet je dan beginnen met alleen je eigen straat uit en weer in en dat opbouwen tot vijf minuten, dan minuten, etc.. maar het is echt de moeite waard. Hoe meer je binnen blijft, hoe hoger die drempel om naar buiten te gaan wordt. Terwijl dat waar je bang voor bent, ofwel niet zal gebeuren, over misschien zelfs wel gebeurt, maar je ook dat dan blijkt te overleven. Gun het jezelf om nu dingen te doen die je moeilijk vindt, want het levert je zo ontzettend veel op als je dat gaat doen.
Ja... ik zal eens een plan maken (en uitvoeren).
Je hebt gelijk...
pi_206700027
Ik ben inmiddels 4 maanden bezig met afvallen. Heb met name mijn nachtelijke inname van chips, koekjes etc. verminderd en ga 3x in de week naar de sportschool.

Resultaat 20 kilo er af :9

Ik hoop tot aan het eind van het jaar nog 10 kilo af te vallen :Y
  woensdag 16 november 2022 @ 20:01:55 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_206700598
20 kilo in 4 maanden is wel echt superveel! _O_
disclaimer
pi_206705801
Ook maar even een update hier, afgelopen twee maanden een (groeps)traject onder begeleiding van m'n trainer gedaan en hoewel het "slechts" 2 kg scheelt, is er blijkbaar wel iets bijzonder goed gegaan, want ik pas in ieder geval weer comfortabel in een maat kleiner. :P Op zijn aanraden eet ik nu 2 maanden op onderhoud en dan na de feestdagen (want hey, laten we realistisch zijn, in een tekort willen zitten met tig kerstmaaltijd-uitnodigingen is gewoon kudt) gezellig met de goede voornemens weer op afvalkoers. :P

Wel ga ik nog wat sportieve doelen maken voor mezelf, want daar ben ik echt veel te laks mee geworden. Dat staat wat mij betreft los van het "ik wil minder vet meezeulen", het is meer dat het me dwars zit dat m'n conditie achteruit gegaan is en ik merk fysiek en mentaal dat ik teveel stil zit. Oftewel, ik schop mezelf morgen naar de sportschool. Als ik niet post dat ik gegaan ben, mogen jullie me uitschelden voor luiaard. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206717379
Het ging bij mij even niet zo lekker, maar ik heb nu een modus gevonden waarmee ik weer ben gekomen op het gewicht van voor de vakantie naar Rome. Dus ik zit weer op het punt dat ik nog 2,5-3 kilo kwijt wil. Wellicht gaat dat met deze modus wel lukken, hoewel natuurlijk deze maanden niet heel erg gaan helpen.

Ik wil toch ook weer kijken naar een sportschool. Ik mis het bezig zijn met gewichten. Die cardio-apparaten vind ik niet zo interessant, maar ik wil graag weer echte krachttraining doen. Ik had in Amsterdam Noord natuurlijk een geweldige sportschool, dus ik ga maar eens zoeken of ik hier iets soortgelijks kan vinden. Ik had de sportschool in mijn durp geprobeerd, maar die vind ik niet prettig. Ik ben me er inmiddels van bewust dat wat ik daar bijvoorbeeld niet fijn vond, was de ruimte en de indeling ervan. Het was een grote ovale ruimte waar alles in stond en je dus altijd iedereen kon zien. Ook het, in mijn ogen wat te kleine, krachthonk stond in deze zelfde ruimte. En als ik weet dat echt iedereen naar me kan kijken, voel ik me toch niet heel prettig bij het doen van mijn oefeningen. Natuurlijk zou ik daar mijn reet mee af moeten vegen, maar dat lukt me niet.

Ik heb dus drie sportscholen in de omringende dorpen, maar niet heel ver weg, gevonden waar ik eens ga kennismaken en de ruimtes bekijken. Wie weet vind ik toch wel weer zo'n geweldige sportschool als in Amsterdam O+
pi_206717456
Ook een update van mij. Het ging tijdje minder omdat ik mentaal gewoon helemaal klaar was met afvallen. Dus in deze periode weer behoorlijk wat erbij gegeten. Vakantie tussendoor hielp ook niet. Momenteel zit ik weet beter in mijn vel, maar ik heb besloten voorlopig niet bewust te gaan afvallen maar wel bewust te gaan eten. Wat is het verschil? Als ik echt wil afvallen sta ik wekelijks op de weegschaal en is dat getal erg belangrijk voor mij. Ik sta mezelf (zeker 1 a 2 dagen voor de weegdag) weinig lekkers toe waardoor ik uiteindelijk 'klap' en weer ineens alles naar binnen duw. Dus nu is het niet wegen, niet te streng, maar gewoon bewuster gezonde keuzes maken. Ik merk dat ik hierdoor veel beter ik mijn vel zit (en ook zeker fitter wordt). En ik weet ook dat die andere manier niet voor de langere termijn is maar zodra die weegschaal om de hoek komt wordt ik vaak te fanatiek.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:33:38 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_206717514
Herkenbare valkuil, pinuts!

Ik kan de weegschaal nog steeds moeilijk loslaten omdat ik toch een soort kwantitatieve bevestiging zoek dat ik goed bezig ben. Maar het is veel beter om het niet te doen en gewoon naar je lichaam te luisteren.

Mijn aanpak is nu: veel sporten, suikerarme keuzes maken en vooral de alcohol inperken. Heb in de afgelopen 26 dagen 1 keer 2 tripels gedronken en verder niks.
disclaimer
pi_206717739
Zonder alcohol zou het wel makkelijker gaan ja, maar biertjes. O+

Nou, de sporttas is in ieder geval mee (ik kom letterlijk langs m'n sportschool als ik naar huis ga), dus de voorbereiding is er. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206718447
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:33 schreef SQ het volgende:
Herkenbare valkuil, pinuts!

Ik kan de weegschaal nog steeds moeilijk loslaten omdat ik toch een soort kwantitatieve bevestiging zoek dat ik goed bezig ben. Maar het is veel beter om het niet te doen en gewoon naar je lichaam te luisteren.

Mijn aanpak is nu: veel sporten, suikerarme keuzes maken en vooral de alcohol inperken. Heb in de afgelopen 26 dagen 1 keer 2 tripels gedronken en verder niks.
Ja ik vind die bevestiging dat je ‘goed’ bezig bent ook altijd heel fijn. Maar heb nu echt met mezelf afgesproken tot ik tot het nieuwe jaar niet meer op de weegschaal ga staan.
Alcohol is bij mij het probleem niet. Als in, ik geef er weinig om. Drink denk ik maar 1x in de 2 maanden ofzo. Sporten moet ik echt weer even op gaan pakken. Als in, de afgelopen tijd heb ik ‘gewoon’ 2 a 3x in de week gevolleybalt dus opzicht niks mis mee, maar ben al die tijd niet westen boksen (en uiteraard wel een duur abonnement betaald). Dus ook hierbij, niet meteen te hard van stapel lopen. Normaal ging ik vaak 6x per week (3x boksen, 3x volleybal) maar ook hier heb ik nu tegen mezelf gezegd, 4x in totaal is prima. Als ik dan zin heb in meer, prima. Maar als ik geen zin heb en al 4x ben geweest. Fine, dan ga ik niet.
Al twijfel ik nog wel of ik blijf boksen. Ik vind het super leuk, maar vind het wel vervelend dat je verplicht bent aan bepaalde tijden.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:23:37 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_206718737
Ik vind 4 keer per week sporten al tamelijk extreem, laat staan 6 keer :D waar haal je de tijd vandaan??
disclaimer
  vrijdag 18 november 2022 @ 13:32:59 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206719587
Toen ik nog geen kinderen had, 36 uur werkte en elke nacht kon doorslapen had ik dat ook gered. Nu loop ik 2-3 keer per week hard en ben ik daar al heel blij mee.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 november 2022 @ 13:34:42 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_206719611
Zes keer ja? Wanneer doe je dan nog andere dingen, zoals met je man praten en sociale dingen en tv kijken en je huishouden?

Misschien ben ik wel rete inefficiënt hoor, dat zou kunnen.

Of misschien sport ik wel te lang per sessie, dat kan ook :')
disclaimer
pi_206719777
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:34 schreef SQ het volgende:
Zes keer ja? Wanneer doe je dan nog andere dingen, zoals met je man praten en sociale dingen en tv kijken en je huishouden?

Nouja dat is dus ook een beetje het probleem, dat ik dan in de avond weinig vrije tijd heb.
Scheelt wel dat ik geen man/kinderen heb, dus niemand tegen wie ik sociaal moet doen als ik thuis ben :P

Maar meteen een voorbeeld dat ik als ik af wil vallen te fanatiek ben, als ik ‘maar’ 2 of 3x sport voelt het alsof ik te weinig gedaan heb. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat. Die 6x is er ook wel een beetje ingeslopen doordat ik in de zomerstop geen volleybal had. Dus toen ben ik meer gaan boksen. Vervolgens begon het volleybal weer maar heb ik het boksen aangehouden. Maar nu merk ik vaak wel dat het misschien te veel is. Maar toch vind ik het dan toch lastig om meteen mijn abonnement op te zeggen.
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:15:17 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206719969
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:34 schreef SQ het volgende:

6 dagen per week je hardloopschoenen en sportbh aantrekken en de deur uit lopen om een half uur later weer terug te zijn... Zou best kunnen zonder kids. Mijn reistijd naar kantoor is 6 minuten en ik werk veel thuis. Dit zou in een lunchpauze zelfs nog lukken.

Maar zes keer per week in de auto stappen, paard poetsen en zadelen, een uur paardrijden, afzadelen en opruimen en weer met de auto terug naar huis: nope. Dat haal ik sinds de geboorte van de oudste al geen één keer per week meer.

Eerlijk is eerlijk: ik heb geen keurig huis en onze sociale dingen bestaan vooral uit dingen in het weekend met de kinderen erbij. En ook dan lukt 't wel om tijdens de gymles van de kinderen (die man dan doet) te gaan lopen.

Ik doe het niet. Maar het zou wel vaker passen in m'n week _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:55:50 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_206720403
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:54 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Nouja dat is dus ook een beetje het probleem, dat ik dan in de avond weinig vrije tijd heb.
Scheelt wel dat ik geen man/kinderen heb, dus niemand tegen wie ik sociaal moet doen als ik thuis ben :P

Maar meteen een voorbeeld dat ik als ik af wil vallen te fanatiek ben, als ik ‘maar’ 2 of 3x sport voelt het alsof ik te weinig gedaan heb. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat. Die 6x is er ook wel een beetje ingeslopen doordat ik in de zomerstop geen volleybal had. Dus toen ben ik meer gaan boksen. Vervolgens begon het volleybal weer maar heb ik het boksen aangehouden. Maar nu merk ik vaak wel dat het misschien te veel is. Maar toch vind ik het dan toch lastig om meteen mijn abonnement op te zeggen.
Ja wel logisch, als 3 keer al je baseline is en je wil graag afvallen, het dan als weinig voelt. Maar dat is het op zich natuurlijk niet. Dus, goed bezig jij!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
6 dagen per week je hardloopschoenen en sportbh aantrekken en de deur uit lopen om een half uur later weer terug te zijn... Zou best kunnen zonder kids. Mijn reistijd naar kantoor is 6 minuten en ik werk veel thuis. Dit zou in een lunchpauze zelfs nog lukken.

Maar zes keer per week in de auto stappen, paard poetsen en zadelen, een uur paardrijden, afzadelen en opruimen en weer met de auto terug naar huis: nope. Dat haal ik sinds de geboorte van de oudste al geen één keer per week meer.

Eerlijk is eerlijk: ik heb geen keurig huis en onze sociale dingen bestaan vooral uit dingen in het weekend met de kinderen erbij. En ook dan lukt 't wel om tijdens de gymles van de kinderen (die man dan doet) te gaan lopen.

Ik doe het niet. Maar het zou wel vaker passen in m'n week _O-
True, een half uurtje hardlopen moet wel lukken (al kost dat me inclusief 2x omkleden en douchen ķķk wel een uur hoor). Maar ja, als ik dat s avonds doe ben ik om 8 uur weg, om 9 uur weer klaar met de riedel, en dan ga ik ook echt niet meer iets anders doen :')
disclaimer
pi_206764990
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:23 schreef SQ het volgende:
Ik vind 4 keer per week sporten al tamelijk extreem, laat staan 6 keer :D waar haal je de tijd vandaan??
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.
pi_206765293
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 18:05 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.
Dan heb je vast geen gezin en een aantal jonge kinderen.
pi_206765664
Ik schommel al een tijdje tussen 2-2.5kg boven mijn streefgewicht, maar ben al best wel tevreden zo. Liefst heb ik die laatste kilo's er ook nog af, maar ik zit al best lekker in m'n vel op dit gewicht. Fijn gevoel!

Afgelopen week niet kunnen sporten want ziek, deze week weer 2x hockey en een keer personal training staan. Na deze week is hockey afgelopen. Ik wil dan denk ik naar in elk geval 2x krachttraining (zelf of met PT) en 1x cardio/HIIT toe, en als dat 2x lukt al helemaal mooi. Nu is de timing van hockey steeds net beetje onhandig voor 2x kracht (zo wedstrijd, di training, en ik wil niet zo met spierpijn op t veld staan en ook niet zo-ma-di achter elkaar want wedstrijd en training zijn al best intensief).

Eten gaat wisselend. Ik doe m'n best meer zelf te koken en genoeg fruit en groente op een dag te eten enzo. Maar dat lukt niet altijd, ik ben de laatste weken/maanden sinds de zomer veel ziek geweest, paar weken last gehad van mn hoofd stoten in de fitness, sinds september alvast deels begonnen bij een nieuwe baan en voor m'n 'oude' baan vanalles aan het afronden voor ik daar stop 1 december en daarnaast loopt ook nog m'n derde baan. Dus het is druk, ik zat fysiek niet lekker in m'n vel en mentaal ook niet, en dat laat niet heel veel ruimte voor andere dingen. Gelukkig begint dat (op mn weer ziek zijn afgelopen week na) de laatste twee weken allemaal een beetje bij te trekken. Dus als ik over 1.5 week weer van 3 naar 2 banen ga, wordt dat denk ik hopelijk nog weer beter en het eten enz weer makkelijker :)
  maandag 21 november 2022 @ 20:09:56 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_206767915
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 18:05 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan gok ik ook dat je niet de combi fulltime baan / 3 jonge kinderen / partner hebt ;)
Gangbaar is het in elk geval allerminst.

Maareh, welkom! Hoeveel wil je afvallen? Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
disclaimer
pi_206768183
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan gok ik ook dat je niet de combi fulltime baan / 3 jonge kinderen / partner hebt ;)
Gangbaar is het in elk geval allerminst.

Maareh, welkom! Hoeveel wil je afvallen? Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
Ligt een beetje aan hoeveel je eet en hoeveel alcohol je nuttigt ;(
* Lonaa mompelt iets over al tijden een minimaal dalende lijn.
pi_206783404
Ik heb mijn boksen opgezegd (als in, ik zat bij 2 verschillende locaties aangezien ik ma tm woensdag ergens anders woon/slaap ivm werk, dus heb die voor door de week opgezegd, die 1x in de week die ik 'thuis' ga in het weekend hou ik wel aan). Met het twijfelen van het boksen hing samen dat ik misschien weer terug wil naar mijn 'oude' gym. Dit is een strenght en conditioninggym die best duur is (60 euro per maand) maar waar je wel echt begeleiding krijgt. En juist die begeleiding (en stok achter de deur) mis ik nu. Ook vind ik het héél fijn dat ze trainingen hebben in de ochtend voor 't werk. Dan heb ik namelijk nog niet de tijd gehad om 1000 excuses bedacht te hebben waarom ik niet kan gaan trainen (of dat ik door drukte op het werk oprecht niet kan gaan). Nog niks 100% besloten, maar heb maandag daar wel een (vrijblijvende) intake om wellicht daar toch weer te gaan starten. Ja het is duur, maar soms moet je in jezelf investeren (mits dat financieel kan uiteraard). En daar ga ik sowieso meer aan hebben als een 'goedkoop' sportschoolabonnement en vervolgens weer 2x gaan en dan nooit meer. Dus ben benieuwd.
Voel me nu in ieder geval totaal niet fit en de vorige keer heb ik bij die sportschool wel in zo'n 4 maanden 10 kg eraf gekregen en me op mijn fitst ooit gevoeld.
pi_206787355
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom. :') Afvallen = eten, sporten = fitheid. Als ik een uur hardloop kan ik dat qua verbruik in twintig seconden ongedaan maken door een extra schep mayonaise.
Let me see you stripped down to the bone
pi_206787363
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom. :') Afvallen = eten, sporten = fitheid. Als ik een uur hardloop kan ik dat qua verbruik in twintig seconden ongedaan maken door een extra schep mayonaise.
Dit. Heel erg dit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 23 november 2022 @ 11:46:37 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_206787642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat mijn onderliggende boodschap er wat dikker bovenop lag, maar helaas.
disclaimer
pi_206787830
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:46 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat mijn onderliggende boodschap er wat dikker bovenop lag, maar helaas.
-kuch- Excuus!
Maar niettemin :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_206788046
Och, beter een keer teveel gezegd, I guess. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206789290
Ik ben gisteren naar een sportschool in de buurt geweest voor een kennismaking. Ik weet dat ik niet moet zoeken naar vervanging van mijn ideale sportschool in Amsterdam, dus die gedachte heb ik geprobeerd te blokken.
Deze sportschool voelde echt fijn, terwijl hij echt precies het tegenovergestelde is van mijn oude. De oude was gloednieuw, heel groot met ook allemaal groepslessen. Deze is heel klein, met een zaaltje met cardioapparaten en een zaaltje voor krachttraining.

Maar wat deze ook blijkt te hebben, net als mijn oude, is heel fijne instructeurs. Ik heb er gisteren twee gesproken, en een ervan heeft een schema met me gemaakt. Dus morgen begin ik :o O+

Bijkomend voordeel bij deze sportschool: vanwege mijn 50+ heb ik een goedkoper abonnement :{w :')
pi_206789666
O ja, nog meer voordelen: mijn gewicht was daar ongeveer gelijk aan thuis en mijn vetpercentage, hoewel wat te hoog ( :') ) was volgens hen op zich al best aardig voor iemand van mijn leeftijd. Want met het ouder worden, is een wat hoger vetpercentage niet ongezond.

Dus ik heb me ingeschreven :P
pi_206790750
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben gisteren naar een sportschool in de buurt geweest voor een kennismaking. Ik weet dat ik niet moet zoeken naar vervanging van mijn ideale sportschool in Amsterdam, dus die gedachte heb ik geprobeerd te blokken.
Deze sportschool voelde echt fijn, terwijl hij echt precies het tegenovergestelde is van mijn oude. De oude was gloednieuw, heel groot met ook allemaal groepslessen. Deze is heel klein, met een zaaltje met cardioapparaten en een zaaltje voor krachttraining.

Maar wat deze ook blijkt te hebben, net als mijn oude, is heel fijne instructeurs. Ik heb er gisteren twee gesproken, en een ervan heeft een schema met me gemaakt. Dus morgen begin ik :o O+

Bijkomend voordeel bij deze sportschool: vanwege mijn 50+ heb ik een goedkoper abonnement :{w :')
Hey goed bezig! En nog nooit gehoord van 50+ korting _O- Kom daar nog niet voor in aanmerking, maar fijn om te weten dat het bestaat. De sportschool van mijn vriend heeft korting voor partners: 50%. Dat zou ik ook kunnen doen, maar ik vind zijn sportschool wat deprimerend :') (geen ramen, echt gefocust op krachttraining/bodybuilding) Begeleiding volgens mij echt shit. Toen we gingen kijken kregen we niet eens een rondleiding, we moesten zelf maar even rond lopen terwijl de medewerker van dienst koffie dronk en koekjes at met bezoekers.
pi_206792418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hey goed bezig! En nog nooit gehoord van 50+ korting _O- Kom daar nog niet voor in aanmerking, maar fijn om te weten dat het bestaat. De sportschool van mijn vriend heeft korting voor partners: 50%. Dat zou ik ook kunnen doen, maar ik vind zijn sportschool wat deprimerend :') (geen ramen, echt gefocust op krachttraining/bodybuilding) Begeleiding volgens mij echt shit. Toen we gingen kijken kregen we niet eens een rondleiding, we moesten zelf maar even rond lopen terwijl de medewerker van dienst koffie dronk en koekjes at met bezoekers.
O fijne begeleiding inderdaad :')

Ik vind dat toch wel iets dat een sportschool kan maken of breken.

De korting is niet heel enorm, maar je kunt het ook niet hebben: normaal is 31,50 per maand en ik betaal 28,50. Toch een maand extra op een jaar :+
pi_206793815
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:01 schreef miss_sly het volgende:
O fijne begeleiding inderdaad :')

Ik vind dat toch wel iets dat een sportschool kan maken of breken.

De korting is niet heel enorm, maar je kunt het ook niet hebben: normaal is 31,50 per maand en ik betaal 28,50. Toch een maand extra op een jaar :+
Oh ja, goede begeleiding vind ik ook belangrijk :Y Maar helaas de ideale sportschool nog niet gevonden. Ooit lid geweest van een Achmea Healthcenter en dat was wel heel goed. Maar ja, gestopt/failliet en is nu een Basic Fit.
pi_206826417
Trend gaat gestaag naar beneden op de weegschaal en ik heb nog steeds het idee dat mijn lijf ook veranderd. Dat is bevestigd, trok een oude broek uit de kast die vroeger eigenlijk net niet lekker tot in m'n kruis kwam wegens te dikke bovenbenen. Hij past. Wel mokerruim om m'n taille, as usual. Riem er omheen en daar moet ook een extra gaatje in. :+

:7
pi_206826531
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:43 schreef Lonaa het volgende:
Trend gaat gestaag naar beneden op de weegschaal en ik heb nog steeds het idee dat mijn lijf ook veranderd. Dat is bevestigd, trok een oude broek uit de kast die vroeger eigenlijk net niet lekker tot in m'n kruis kwam wegens te dikke bovenbenen. Hij past. Wel mokerruim om m'n taille, as usual. Riem er omheen en daar moet ook een extra gaatje in. :+

Dat klinkt goed!
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:34:34 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206827351
Hier kwakkelt het. -O-

Lange tijd op -8 gebleven, nu terug naar -6.
Als het even kan powerwalk ik een uur op een dag, maar dat lukt minder vaak dan ik wil wegens donker ‘s ochtends vroeg en druk met werk.
Heel vaak eet ik pas na 13u maar dan ga ik toch ‘s avonds te veel de mist in. Ik smokkel, denk dat het allemaal wel mee valt enzo. ;)

Nu ga ik maar eens bijhouden wat ik allemaal naar binnen schuif. Niet in zo’n stomme dieetapp waar je de juist appel moet kiezen maar domweg noteren

Aanvulling:
Vandaag ging het ook weer niet echt helemaal handig. :’) Vanmorgen (+/- 11u, na een uur powerwalken) netjes twee koolhydraatarme boterhammetjes met kaas en banaan en een halve oatmealCookie en een halve fles cranberrysap.
Maar daarna ging ik van alles doen en moest er van alles. En net toen ik met een bak yoghurt met bessen en granola ging zitten rond een uur of drie moest ik mijn kind even naar een vriendje brengen in Den Haag want er rijden geen treinen. Dus yoghurt in de koelkast gezet en ondertussen is het nu 18.15 uur in heb ik niks meer gegeten sinds die ene hap yoghurt. :’) Man en kind een gaan voor friet en zooi, maar daar heb ik echt geen zin in. Dus ik ga zo curry maken. Maar ondertussen ben ik stik
chagrijnig want veel te lage bloedsuikerspiegel :D
dus ik neem eerst maar een handje nootjes voordat ik überhaupt naar huis ga. (ik was ook nog even langs IKEA geslingerd, want dat stond ook nog op de planning.)

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 26-11-2022 18:20:47 ]
pi_206862299
Zo. Vandaag me weer ingeschreven bij mijn 'oude sportschool'. Ze zijn wel weer duurder geworden. Nu zelfs 80 euro per maand (voor 2x per week trainen). Verklaar mezelf bijna voor gek maar goed, ik vind het daar zo fijn en er is zo'n goede begeleiding dat ik het er voor over heb. Maandag kan ik weer beginnen :). Wilde bewust ook niet wachten tot 1 januari want dat is te cliché :P
pi_206933717
Hello!

Ik ga starten met “project gezond” in de vegetarische versie. Heeft iemand hier die boeken al eens geprobeerd (vega/non-vega)? Hoe is het bevallen?

Dit is de boodschappenlijst voor week 1, dit is eh… Even omschakelen voor mij :+.
  zondag 4 december 2022 @ 03:07:27 #71
131278 moemoe
#teampanda
pi_206935153
Week 1 kost me 125 euro voor 1 persoon :%. En dan moet ik nog een paar dingetjes vers halen.

Veel dingen voor de voorraadkast, hopelijk wordt het hierna beter.
  zondag 4 december 2022 @ 08:02:44 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206935513
Is die boodschappenlijst voor één persoon voor één week?
pi_206935574
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 23:28 schreef moemoe het volgende:
Hello!

Ik ga starten met “project gezond” in de vegetarische versie. Heeft iemand hier die boeken al eens geprobeerd (vega/non-vega)? Hoe is het bevallen?

[ afbeelding ]

Dit is de boodschappenlijst voor week 1, dit is eh… Even omschakelen voor mij :+.
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet. :)
pi_206935630
Ik ga altijd heel slecht op een boodschappenlijstje zonder hoeveelheden :+
Ik heb nooit echt het plan gevolgd, wel een keer een boek ervan geleend bij de bieb. De recepten vond ik er lekker uitzien en wat ik heb geprobeerd was ook lekker. Ik kan alleen best wat voedingsmiddelen niet eten ivm allergie & overgevoeligheden, dus ik vond het teveel gedoe om het hele plan te volgen en dan elke keer na te denken over of en wat ik moest vervangen en waardoor dan.
pi_206937024
quote:
9s.gif Op zondag 4 december 2022 03:07 schreef moemoe het volgende:
Week 1 kost me 125 euro voor 1 persoon :%. En dan moet ik nog een paar dingetjes vers halen.

Veel dingen voor de voorraadkast, hopelijk wordt het hierna beter.
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...
  zondag 4 december 2022 @ 12:13:42 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206937499
Maar daar kan ze weken mee vooruit, je gaat vast geen hele pot appelstroop gebruiken gok ik.

Zondagochtend-ontbijt-inspiratiepost! *O*

:9~
Blauwe bessen, griekse yoghurt, banaan en kh arme granola. O+

Heerlijke beloning na 1,5u powerwalken. *O*

Ik vreet te veel buiten de lijntjes om af te vallen, maar ik loop wel minstens 3-4x per week minimaal een uur. :Y
pi_206940056
Dat ziet er goed uit!

Ik moet hier eigenlijk ook weer aansluiten, maar ik zet in op mijn klassieker; ergens halverwege januari "en nu is het genoeg - knop gaat om". Dus tot dan. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_206940147
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:13 schreef BE het volgende:
Maar daar kan ze weken mee vooruit, je gaat vast geen hele pot appelstroop gebruiken gok ik.

Zondagochtend-ontbijt-inspiratiepost! *O*

[ afbeelding ]

:9~
Blauwe bessen, griekse yoghurt, banaan en kh arme granola. O+

Heerlijke beloning na 1,5u powerwalken. *O*

Ik vreet te veel buiten de lijntjes om af te vallen, maar ik loop wel minstens 3-4x per week minimaal een uur. :Y
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)

Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.

Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
En met myfitnesspal tel je je calorieen.
  zondag 4 december 2022 @ 15:55:37 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_206940244
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)

Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.

Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
disclaimer
pi_206940255
Ik beweeg/sport voor mijn gezondheid, niet per se om af te vallen want waardeloos om af te vallen. Afvallen doe je in de keuken. Bewegen is gezond.

En noobie, je bent wat neerbuigend naar iemand die geen 15 meer is.
pi_206940263
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:

Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
En ook dat ja.
pi_206942687
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of jij ooit wel echt flink gesport hebt. Er is niks beters in deze wereld dan na 100 km fietsen in warm weer een koud colaatje wegtikken maar in jouw ogen heb ik dan tientallen kilometers ´voor niks´ gefietst.
  Moderator / Miss SHO zondag 4 december 2022 @ 19:48:12 #83
22592 crew  Ole
pi_206943635
Ach, we hebben er weer eentje in dit topic! _O_ *zucht
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 4 december 2022 @ 20:09:41 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206943921
En echt niet verder kijken dan je neus lang is en meteen je riedel afsteken door een trigger op het woord beloning. :’)

Het was idd mijn ontbijt en dat was zalig na anderhalf uur stevig doorlopen. :Y
pi_206944281
Ach, zelfde type mensen die meteen beginnen te schreeuwen als je 1x pizza/friet/ander ongezond voedsel eet want ja, je eet het er toch echt zelf aan :')
pi_206946883
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door noobie123 op 05-12-2022 01:42:08 ]
pi_206946925
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:02 schreef Tink89 het volgende:
Is die boodschappenlijst voor één persoon voor één week?
Ja, alhoewel ik wel de hoeveelheden voor het diner heb gehalveerd. Dat was namelijk voor twee personen.

quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet. :)
Ik zal wat dingen op de foto zetten op een later moment :Y.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga altijd heel slecht op een boodschappenlijstje zonder hoeveelheden :+
Ik heb nooit echt het plan gevolgd, wel een keer een boek ervan geleend bij de bieb. De recepten vond ik er lekker uitzien en wat ik heb geprobeerd was ook lekker. Ik kan alleen best wat voedingsmiddelen niet eten ivm allergie & overgevoeligheden, dus ik vond het teveel gedoe om het hele plan te volgen en dan elke keer na te denken over of en wat ik moest vervangen en waardoor dan.
Er staan inderdaad geen hoeveelheden bij, alleen kcal.

Lijkt me wel lastig om een goed “eetplan” voor jezelf te vinden als je die gevoeligheden hebt.

De eigenaresse van mijn sportschool raadde dit boek aan om af te vallen en zij gaat mij ook begeleiden.

Voor nu heb ik even mijn bestelling van 125 euro aan boodschappen geannuleerd. Eerst maar eens calculeren of dit bedrag wekelijks terugkomt, want dan moet ik toch wat anders overwegen.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:41 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...
Misschien dat het goedkoper kan als ik rond ga shoppen bij verschillende supermarkten/markt :%.

Ik was best enthousiast eigenlijk om hier mee te beginnen :P.
  maandag 5 december 2022 @ 07:11:37 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206947184
Ik had er nog nooit van gehoord.
De recepten op de site zien er lekker uit. :Y

Uit wat reacties her en der zijn mensen heel enthousiast.

Ik heb mezelf de bundeling van recepten kado gedaan nu net, voor onder de boom. ;)
De weekmenu’s geloof ik wel, ik weet zo onderhand wel wat ik wel en niet moet doen. :@

Oh. En natuurlijk is dat kado geen kado of beloning, ik heb het alleen maar gekocht. *)

[ Bericht 63% gewijzigd door BE op 05-12-2022 07:20:22 ]
  maandag 5 december 2022 @ 07:20:11 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_206947208
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepakt :)
disclaimer
pi_206947313
Oh ik had de meuk hierboven gemist. *O*
pi_206947659
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik had de meuk hierboven gemist. *O*
Heerlijk leesvoer om mee op te starten. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206949017
Getraind. Ontbijt. Beloning voor hard werken dit dat.
pi_206949078
Voor de compleet:
S: Snatches, 15 minuten buffelen.
O: kwark, whey, kersen, vlokken
L: boterham met cervelaat
D: kippensoep

En ik geloof dat de buurvrouw zo gebak komt brengen. Dus ook gebak. Lekekr puh.
pi_206950716
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 07:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepakt :)
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 13:23:43 #95
5428 crew  miss_sly
pi_206950779
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
Het is al jaren en minstens 975 delen een reeks over diëten en een post als de jouwe voegt echt niets toe.
pi_206951102
quote:

[..]
:')
pi_206951134
quote:

[..]
De arrogantie en aannames in deze post zijn echt stuitend.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 13:49:30 #98
382129 crew  Donna
pi_206951141
In januari ben ik er weer hoor. :7
pi_206951149
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:49 schreef Donna het volgende:
In januari ben ik er weer hoor. :7
Terecht.

Ik kom alleen maar af en toe langs om een mening te ventileren.
  maandag 5 december 2022 @ 14:24:21 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_206951699
quote:

[..]
Nou ja bedankt dan maar dat jij het concept afvallen even bent komen uitleggen. We zullen vanaf nu allemaal succesvol zijn O+
disclaimer
  maandag 5 december 2022 @ 17:23:17 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206954187
quote:

[..]
pi_206954966
quote:

[..]
quote:

[..]
Vroeg je je nou iets af of kwam je ons iets uitleggen? Dat zijn twee verschillende dingen :')

Als je je iets afvraagt, dan kan het nog wel eens helpen om daadwerkelijk een vraag te stellen. Bijvoorbeeld: goh, wat maakt dat je ontbijt voor jou als een beloning voelt op zo'n moment?
Als je ons iets kwam uitleggen, zeer bedankt, ik denk dat niemand van ons enig idee had hoe het principe van minder kcal eten dan verbruiken werkt, dus fantastisch dat we dat nu weten. Dát was dus dat ene stukje informatie dat we misten! Nu zijn we allemaal over een week dun, denk ik. :7
pi_206955194
Verder ben ik eigenlijk best trots op mezelf.
Maart 2021 woog ik 69 kilo (bmi 27.6), en besloot ik dat ik dat niet meer wilde. Eind 2021 woog ik 56.5 kilo (bmi 22.6). In 2022 kwam ik tussen februari en eind juli langzaamaan weer wat aan tot 62 kilo eind juli, maar viel ik in augustus tot half oktober weer af tot 58.5 kilo en schommel ik sinds half oktober tussen de 58-59 kilo. Ik geloof niet dat het me eerder is gelukt zo lang zoveel kg eraf te houden :).
pi_206958371
quote:

[..]
Dan snap je het dus nog niet, een beloning na het sporten is helemaal prima. Sporten doe je in de eerste plaats voor jezelf en om lekker in je vel te zitten, als je ervan afvalt dan is dat mooi meegenomen.
pi_206959850
Vandaag de eerste training in mijn nieuwe gym gehad en ik vond het echt fantastisch. Veel persoonlijke aandacht en er wordt echt goed op je houding en uitvoering gelet. Precies wat ik nodig heb als iemand met een standaard computerhouding :P
Deze maand pak ik nog even de 'rustigere' trainingen zodat ik echt puur op de techniek kan oefenen en dan vanaf het nieuwe jaar langzaam de echte krachttrainingen gaan doen.

O: -
L: kontje brood met 2 eieren, pistolet hagelslag, bouillonsoepje
T: pepernoten want sinterklaas kwam langs op het werk, dus ja dan moet je wel :P
D: pad thai
S: uur krachttraining
T: proteinepudding + appel
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 21:54:21 #106
382129 crew  Donna
pi_206960174
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:39 schreef Nanuke het volgende:
Dat ziet er goed uit!

Ik moet hier eigenlijk ook weer aansluiten, maar ik zet in op mijn klassieker; ergens halverwege januari "en nu is het genoeg - knop gaat om". Dus tot dan. :')
Oh een medestander. Haha.

Dit jaar een kilo of 4-5 afgevallen, maar als ik 20 kwijt wil zal ik toch een tandje bij moeten zetten.
  maandag 5 december 2022 @ 22:01:17 #107
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206960324
Ik heb nooit echt aan diëten gedaan, maar werd elk jaar een paar kilo’s zwaarder. In juli mijn eetpatroon omgegooid. Ik eet nu zo veel als mogelijk ‘whole food plant based’. Zo min mogelijk bewerkt en dierlijk eten. Dit werkt voor mij prima. In drie maanden van 83 naar 73 gegaan. Nu een aantal maanden stabiel op 73/72 kg, voor mij een prima gewicht.

Ik eet zoveel als ik wil van:
- groente en fruit
- volkoren granen
- peulvruchten
- plantaardige zuivel alternatieven
- noten en zaden
I am a black hole shitting into the void
pi_206962170
Als dat werkt voor jou, prima! Ik vind het serieus knap.

Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
pi_206962528
Ik moet ook gewoon normaal doen. En eten alsof ik 6x per week flink train. Wat ook zo is. :+

S: zware dingen optillen
O: shake met kwark en whey
L: kippensoep met afbakbroodje.
D: strata met prei en champignons.
T: nog een gebakje. :7

Er moeten ergens nog wat extra proteine in dit lijstje.
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:52:00 #110
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206963152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:

Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
Oh, maar zo benader ik het ook. Ik hanteer losjes de 80/20 regel. 80 procent van de eetmomenten zijn volledig onbewerkt plantaardig, bij 20 ben ik vrijer. Veel maaltijden zijn puur functioneel (eten om te leven): die richt ik gezond in (maar nog altijd lekker). Als al die 'functionele' maaltijden in orde zijn, maakt het een stuk minder uit wat je tijdens 'speciale' momenten eet. Dat betekent uiteraard niet dat je elke keer helemaal los kunt gaan.

Daarnaast kan je belangrijke dingen ook nog vaak zo aanpassen dat het bijna als 'whole food plant based' telt en toch je craving stilt.

Boterham met hagelslag?
• Volkorenboterham (of kikkererwtenmeelrijstwafel, 20 procent eitwit)
• 100% pindakaas (in plaats van boter of margarine)
• plakjes banaan
• hagelslag
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 6 december 2022 @ 10:52:47 #111
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_206963713
Ik geloof dat ik beter gewoon m'n broodje met hagelslag kan pakken. :D

Maar het belangrijkste is dat je iets vindt wat je op lange termijn kan blijven volhouden, het is kut, maar consistency is key. :')

* IJsdraakje schuifelt weer in onderhoudsmodus
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:33:54 #112
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206964148
Terwijl ik dit aan het bijlezen ben wordt het sinterklaaspakket van m'n werk bezorgd met 3 soorten kruidnoten en chocoladeletters voor alledrie de gezinsleden :X :X
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:44:15 #113
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_206964285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef Morgane89 het volgende:
Terwijl ik dit aan het bijlezen ben wordt het sinterklaaspakket van m'n werk bezorgd met 3 soorten kruidnoten en chocoladeletters voor alledrie de gezinsleden :X :X
Slecht nieuws voor omnomnomnomnivoren. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206964448
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:

Dit. Ik ben al heel tevreden met normale dagen. Ik focus op gezond eten en doorgaans is dat ook allemaal wat minder kcal rijk. Echt lijnen doe ik al heel lang niet meer. Nu ben ik ook al ongeveer 10 jaar 20 kg lichter dan mijn zwaarste gewicht ooit, maar voor een echt gezond gewicht zou er nog wel een kilo of 10 af mogen. En soms een pizza, patat en zo moet gewoon kunnen. Met de nadruk op soms ;) (hagelslag hier nooit in huis, maar als ik bij mijn ouders lunch dan neem ik graag pindakaas met hagelslag, yum!)
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:05:32 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206964568
Als succesvolle langetermijndunblijver is mijn enige punt: zoek een manier die bij je past en omarm die voor de rest van je leven. In mijn geval is dat incl chocopasta en af en toe pizza, maar met in de basis gezond, genoeg en zonder fratsen eten.
pi_206964616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:05 schreef Tink89 het volgende:
Als succesvolle langetermijndunblijver is mijn enige punt: zoek een manier die bij je past en omarm die voor de rest van je leven. In mijn geval is dat incl chocopasta en af en toe pizza, maar met in de basis gezond, genoeg en zonder fratsen eten.
Ja dit. Het duurde even voor ik door had dat lijnen/afvallen/dieten echt zinloos is. Je moet je levensstijl idd permanent aanpassen en op zo'n manier dat je dat voor altijd zo kan volhouden (het moet dus bij jou passen en niet bij de schrijver van een dieetboekje).
  Moderator / Miss SHO dinsdag 6 december 2022 @ 12:43:26 #117
22592 crew  Ole
pi_206965036
Flashback
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 12:51:24 #118
5428 crew  miss_sly
pi_206965100
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:44 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
omnomnomnomnivoren.
O+ :D
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:31:39 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206975070
Ik kan het nog steeds niet. Na al die jaren niet. -O-
Afvallen lukt soms even, soms even heel goed maar na een aantal jaar kruipt het er toch langzaam, of minder langzaam, weer aan.

#levenslang #ikdoemijnbest #ikweetheuswelhoehetmoet #toosruggegraatloos
pi_207003304
Ik zit in een lekkere flow met een goede balans tussen gezond en af en toe zondigen. Komende weken wordt wel een uitdaging met tich borrels en etentjes. Maar goed. Van die 1e maand worden we niet dik.
Merk toch dat nu ik helemaal niet weeg toch iets van bevestiging mis, dus dan maar beetje er tussen in, 1x per maand wegen...
pi_207003841
Hier is kind ziek, die de hele dag op me geplakt is. Beweging is dus nul en snaaitrek 100. Gisteren elke keer een kop thee genomen bij trek. Dus vannacht 10x naar de plee, nu moe en dus nog meer snaaizin :')
pi_207060955
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
  dinsdag 13 december 2022 @ 07:32:31 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_207062442
Hema of decathlon, maar ik squat niet dus heb je ook niks aan die informatie _O-
disclaimer
pi_207062523
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
Bara en Womens best. :Y
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 08:44:16 #125
5428 crew  miss_sly
pi_207062727
quote:
Ik heb meestal leggings met een touwtje. Alleen het stretch van de stof vind ik vaak niet voldoende.

Maar ik vind fijne, goed- en mooizittende leggings wel heel lastig te vinden, moet ik zeggen.
Ik denk dat wanneer ik er weer een bestel, ik er eens een van Stronger probeer.
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 08:46:28 #126
5428 crew  miss_sly
pi_207062744
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2022 07:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Bara en Womens best. :Y
Die merken kende ik beide nog niet. Ziet er wel goed uit. Neem ik mee in de overweging voor nieuwe spullen :Y
  dinsdag 13 december 2022 @ 08:51:34 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207062790
Decathlon hier. :Y
pi_207062922
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die merken kende ik beide nog niet. Ziet er wel goed uit. Neem ik mee in de overweging voor nieuwe spullen :Y
Bara heeft vrij vaak sale of andere aanbieding, dus die moet je eigenlijk nooit voor de originele prijs kopen. :+
pi_207062929
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb meestal leggings met een touwtje. Alleen het stretch van de stof vind ik vaak niet voldoende.

Maar ik vind fijne, goed- en mooizittende leggings wel heel lastig te vinden, moet ik zeggen.
Ik denk dat wanneer ik er weer een bestel, ik er eens een van Stronger probeer.
Stronger hoor ik ook goede dingen over. :Y Heb er zelf geen though.
  dinsdag 13 december 2022 @ 09:21:36 #130
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207063017
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Bara heeft vrij vaak sale of andere aanbieding, dus die moet je eigenlijk nooit voor de originele prijs kopen. :+
Goeie range maten wel. :o De maattabel is te vertrouwen, neem ik aan?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 13 december 2022 @ 09:23:08 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207063032
quote:
Ik kocht een verbazingwekkend fijne bij Scapino. Had ik ook niet verwacht, maar die zit als een huis als ik ga hardlopen. En is lang genoeg.
pi_207063106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:21 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Goeie range maten wel. :o De maattabel is te vertrouwen, neem ik aan?
Yes. Wel ook even deze lezen ivm compressie en alles:
https://barasportswear.co(...)compression-leggings
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 09:41:41 #133
5428 crew  miss_sly
pi_207063191
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Yes. Wel ook even deze lezen ivm compressie en alles:
https://barasportswear.co(...)compression-leggings
Dit is nieuw voor me!

Als je gewoon lekker fitnesst, ga je geen compression level 4 dragen, denk ik?
pi_207063284
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is nieuw voor me!

Als je gewoon lekker fitnesst, ga je geen compression level 4 dragen, denk ik?
Uh. Dat is denk ik persoonlijk voorkeur. Ik heb ze niet iig. Iets compressie vind ik wel prettig want de kerk is mokerkoud en dan wiebelt alles minder. :')
  dinsdag 13 december 2022 @ 10:05:47 #135
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207063348
Net hoe stuiterig je workouts ook zijn, lijkt me. :Y Met hardlopen bijvoorbeeld vind ik zelf wat compressie altijd wel prettig in ieder geval, scheelt wiebelbovenbenen en -buik. Bij puur krachttraining (in een niet ijskoud pand :P) is het wiebelen wat minder relevant imo, dan is het hoogstens een beetje het flubbervel bij elkaar houden. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 10:11:57 #136
5428 crew  miss_sly
pi_207063385
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Net hoe stuiterig je workouts ook zijn, lijkt me. :Y Met hardlopen bijvoorbeeld vind ik zelf wat compressie altijd wel prettig in ieder geval, scheelt wiebelbovenbenen en -buik. Bij puur krachttraining (in een niet ijskoud pand :P) is het wiebelen wat minder relevant imo, dan is het hoogstens een beetje het flubbervel bij elkaar houden. :+
Flubbervel bij elkaar houden is prioriteit #1 :')
pi_207063459
Ik draag niet eens leggings maar nu wil ik door jullie posts toch die compressielink lezen :'(
pi_207063493
Ik wil niet eens leggings dragen, maar nu wil ik ook compressieleggings dragen :'(
  dinsdag 13 december 2022 @ 10:40:24 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207063584
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
En hoe veel flubbervel je op welke plekken hebt. Ik heb heel veel flubbervel, maar bij een te strakke legging om mijn benen krijg ik het nog sneller koud. Dus nu voor hardlopen een gewone high waist legging die goed aansluit. Niet te groot kopen dus.

Ik ga iig zo even een winterhardloopbroek bestellen bij decathlon, want teringjantje het is koud.
  dinsdag 13 december 2022 @ 10:58:41 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207063719
Gisteren was het idd heel koud dus nu maar een panty onder mijn legging gedaan. En een extra hemdje aan. Zo eens kijken hoe het buiten is.
Misschien zet ik zelfs wel een muts op. :o
pi_207065082
Ik heb vorig jaar voor de wintersport thermoshirtjes en een thermolegging gekocht en dat is nu echt super prettig O+ Vooral die legging onder de spijkerbroek op de fiets was prettig.

Hier schreeuwt mijn lijf weer om suiker. Moet de cirkel weer even doorbreken. Ik heb dat eigenlijk altijd als ik een paar dagen slecht heb gegeten door bijv vakantie/verjaardagen/feestjes. Daarom werkt 'een keertje kan wel' bij mij zo matig, want dat werkt namelijk echt lang door.
pi_207211832
Mijn voedings-app waar ik maanden lang alles in bijhield vraagt zich met een berichtje af waar ik blijf :')
fml
pi_207230135
Herkenbaar Isabeau. Ik ken eigenlijk maar 2 standen: alles of niks. In de niks-modus heb ik ook een weerstand tegen taart of lekkere koekjes bij de koffie en zulks, omdat ik weet dat 1 keer misschien nog net kan, maar bij 2x is de omslag naar alles weer zo gemaakt. En dan weer in het ritme komen duurt ongeveer eeuwig.

Ik kan momenteel ook niet normaal doen. 1-2 dagen gaan goed, en dan schreeuwt alles in mij om eten. Gelukkig is het bijna januari. :')
pi_207307093
Ik doe twee dagen per week dagbesteding voor mensen met een beperking.

Die twee dagen krijg ik gezond eten en sport op maandag.

Ik ben 4kg afgevallen.

*O*
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_207308349
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 21:18 schreef Nanuke het volgende:
Herkenbaar Isabeau. Ik ken eigenlijk maar 2 standen: alles of niks. In de niks-modus heb ik ook een weerstand tegen taart of lekkere koekjes bij de koffie en zulks, omdat ik weet dat 1 keer misschien nog net kan, maar bij 2x is de omslag naar alles weer zo gemaakt. En dan weer in het ritme komen duurt ongeveer eeuwig.

Ik kan momenteel ook niet normaal doen. 1-2 dagen gaan goed, en dan schreeuwt alles in mij om eten. Gelukkig is het bijna januari. :')
Ik heb dit ook heel erg. Nu tussen kerst en oud en nieuw zit ik even in de niks stand, maar dadelijk gaan we wel weer beginnen...
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 15:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik doe twee dagen per week dagbesteding voor mensen met een beperking.

Die twee dagen krijg ik gezond eten en sport op maandag.

Ik ben 4kg afgevallen.

*O*
Topper!

Inb4: drukte na 1 januari...
pi_207310594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:12 schreef Pinuts het volgende:

Inb4: drukte na 1 januari...
Zoals altijd *;
  donderdag 29 december 2022 @ 17:54:51 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_207310706
Ik ben ook nog ff mijn kasten aan het leeg eten hoor!

Mijn bh is dus nu te klein :@ :')
disclaimer
  donderdag 29 december 2022 @ 18:29:06 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207311423
Ik ben er ook nog! Lang voor 1 januari en nog heel lang na 1 januari! :D

Ach, het goede nieuws is dat ik nog altijd 5kg lichter ben dan vorig jaar bij de jaarwisseling. Toch nog iets... :')

En verder ben ik vorig jaar in februari begonnen met powerwalken en dat heb ik echt best heel fanatiek volgehouden. *O* En... ik ben na jaaaaaaaaaaren eindelijk van mijn achillespeesblessure af. *O*
Heel af en toe loop ik wel een hele minuut hard zelfs, maar eigenlijk moet er echt eerst 10kg af voordat ik van mezelf weer mag (en durf) te gaan opbouwen met hardlopen. Maar goed, powerwalken gaat ook prima en ik leg behoorlijke afstanden af op de dagen dat ik tijd heb. Maar ook als er dan een week tussenzit omdat ik het echt te druk heb ga ik daarna weer wel. Ook als het regent. *O*

Al met al dus toch wel gezondheidswinst tov vorig jaar. :Y
Nu de rest nog. -O-
  maandag 2 januari 2023 @ 07:31:50 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_207386364
Zo dat was potverdorie weer een interessante weigh-in :')

Goed, streep er door en vooruit gaan. Het voordeel is dat ik nu lekker veel kan afvallen de komende weken :7 #omdenken
disclaimer
pi_207386482
Ik meld me ook, weer. Nog steeds veel en veel te zwaar.
Stap 1 is mijn fitbit eruit gooien. Ik kan er niet normaal mee omgaan zonder obsessief te worden. Al wel 5 kilo afgevallen in december *)
  maandag 2 januari 2023 @ 07:58:56 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207386483
Ik zit met mijn sportkleding aan te wachten tot het licht genoeg is om te gaan lopen buiten. *O*
pi_207386495
Hier ook zo! Eetpatroon vanaf begin december met verhuizing en feestdagen was vreselijk rommelig. Dus er is snel resultaat te behalen.

2022, vanaf maart 13,5 kilo kwijtgeraakt. Dit jaar weer verder. Te beginnen met iedere dag weer normaal ontbijten.
Met een meidenkwartet
  maandag 2 januari 2023 @ 08:02:52 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_207386498
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 07:58 schreef SilverEyes het volgende:
Ik meld me ook, weer. Nog steeds veel en veel te zwaar.
Stap 1 is mijn fitbit eruit gooien. Ik kan er niet normaal mee omgaan zonder obsessief te worden. Al wel 5 kilo afgevallen in december *)
5 kilo afvallen in december _O_ goed hoor!
Ik ben denk ik 5 kilo aangekomen in december :')
disclaimer
pi_207386532
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:02 schreef SQ het volgende:

[..]
5 kilo afvallen in december _O_ goed hoor!
Ik ben denk ik 5 kilo aangekomen in december :')
Hehe dat is het voordeel van echt fors overgewicht hebben, elke dag een wandeling en 20 van de 30 dagen letten op wat je eet is dan Al voldoende :')
  maandag 2 januari 2023 @ 08:13:19 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_207386549
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:10 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Hehe dat is het voordeel van echt fors overgewicht hebben, elke dag een wandeling en 20 van de 30 dagen letten op wat je eet is dan Al voldoende :')
Ja dat is wel zo. Nou, wel fijn dat je die iig al kwijt bent!

Ik heb overigens nul van de 30 dagen opgelet. Waarschijnlijk had de schade minder kunnen zijn _O-
disclaimer
pi_207386552
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 07:31 schreef SQ het volgende:

Goed, streep er door en vooruit gaan. Het voordeel is dat ik nu lekker veel kan afvallen de komende weken :7 #omdenken
QFT

-2 tov een jaar geleden.
+4 tov een maand geleden.
Dat moet enigszins rap te fixen zijn.
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 09:33:33 #157
5428 crew  miss_sly
pi_207387061
Net geen +2, en dat terwijl ik alleen maar afgelopen week écht losgegaan ben. De rest van december netjes IF, salades voor de lunch en maar occasionally te veel naar binnen propte en alcohol dronk :')

Nou ja, moet redelijk snel weer omlaag kunnen zijn als ik nu weer een beetje normaal doe. Gelukkig hebben we gisteren heel efficient alle restjes opgegeten, dus daar kan ik me niet meer aan vergrijpen :P
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 10:16:57 #158
5428 crew  miss_sly
pi_207387413
mijn lief was ruim +4 >:)
Heb ik het toch niet heel slecht gedaan.

Nadeel is wel dat hij het wel kan hebben en dat het toch ook zo weer weg is.
  maandag 2 januari 2023 @ 10:29:11 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_207387548
Ik heb volgens mij ook een eisprong nu dus dan ben ik soberso dubbel zo dik.

Kan ik me over een week weer superslank voelen O+
disclaimer
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 10:31:23 #160
5428 crew  miss_sly
pi_207387577
Ik had me voorgenomen om vorige week wel gewoon te sporten (zou twee keer sportschool en één keer powerwalking zijn geweest), maar dat is er niet van gekomen :')

Ter vedediding voer ik dan maar aan dat ik het echt heel druk heb gehad, want ik werkte gewoon en moest ook op een aantal sociale dingen aantreden waar allerlei mensen vrij waren. Dus ik moest wel heel veel in heel weinig tijd proppen.

Goed excuus, toch?
pi_207388670
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik had me voorgenomen om vorige week wel gewoon te sporten (zou twee keer sportschool en één keer powerwalking zijn geweest), maar dat is er niet van gekomen :')

Ter vedediding voer ik dan maar aan dat ik het echt heel druk heb gehad, want ik werkte gewoon en moest ook op een aantal sociale dingen aantreden waar allerlei mensen vrij waren. Dus ik moest wel heel veel in heel weinig tijd proppen.

Goed excuus, toch?
Ik reken het goed :+

Net een wandeling gemaakt van 5 km. Ik voel me al slank :')
  maandag 2 januari 2023 @ 12:05:04 #162
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207388696
"Schade" na de feestdagen is +0.5kg, dus da's een keer goed naar het toilet en weer foetsie, ik reken het goed. :+

Gewoon op dezelfde voet doorgaan dus. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 12:37:18 #163
382129 crew  Donna
pi_207388994
Schade in december is meer dan gedacht, maar ik ben ook ongesteld, dus ik weeg mezelf nog wel even eind deze week. De schade was tot en met oudjaarsdag namelijk redelijk beperkt en die 4 oliebollen zullen niet zorgen voor +2.

En ja, het is weer januari, dus ik doe ook weer eens een poging. Wel een serieuze dit keer. Heb inmiddels al een waterhoofd zoveel ben ik aan het drinken.
pi_207391248
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 07:31 schreef SQ het volgende:

Ik was vanmorgen al 3 kg lichter dan gisterochtend *O* (denk dat het de wijn. de chinees en oliebollen waren :') )
pi_207391983
Statistiekjes:
Trainingsdagen in 2022: 183
Rustdagen: 182

Kilo's eraf: 8-ish

maandag 2 januari 2023 @ 18:00:13 #166
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207392512
Ik ga eind deze maand verhuizen en heb de weegschaal al ingepakt, da's ook een tactiek om er niet al te obsessief mee om te gaan :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Morgane89 op 02-01-2023 18:35:58 ]
  maandag 2 januari 2023 @ 18:09:53 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_207392640
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2023 17:11 schreef Lonaa het volgende:
Statistiekjes:

Held.
disclaimer
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 18:11:40 #168
5428 crew  miss_sly
pi_207392661
quote:
Statistiekjes:

Wauw!
pi_207393678
quote:
Statistiekjes:

Ik vind het oprecht heel knap dat je het sporten zo consequent volhoudt. ^O^
pi_207393887
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:13 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik vind het oprecht heel knap dat je het sporten zo consequent volhoudt. ^O^
Het zit inmiddels zo ingebakken in m'n leven. De community is ook mooi en ik heb het echt nodig als uitlaatklep/voor mental health :Y
pi_207396905
Bij mij +2 kg van de feestdagen (al woog ik wel echt op 1 januari dus veel zout die avond ervoor, dus wellicht valt het toch mee). Wat ga ik dit jaar anders doen dan vorig jaar? Meer focussen op gezond en fit worden/zijn ipv kg. Daarom ook maar 1x per maand wegen ipv 1x per week.
Vandaag weer eerste krachttraining gehad en ik was echt dood! Maar was wel heerlijk dus moet vooral ook aan dit gevoel vast houden. Heb ook voor de eerste paar weken een 'fitnessguide' gekocht van iemand die ik al een tijdje op insta volg. Qua alle informatie die erin staat weet ik het allemaal wel, maar het gaat meer om de reflectiedagen op het eind van de dag/week. Hopelijk kan ik zo weer even wat goede gewoontes opbouwen.
Maar goed, ik denk dat de meeste van ons super goed weten hoe je moet afvallen. De uitvoering laat alleen soms de wensen over :P
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:16:45 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207402099
Ik ga gewoon verder zoals ik al jaren aan het doen ben. Maar voor de vorm 2022 in statistieken:

Januari +- 85 kilo ofzo, want baby van net 9 maanden en nog aan de zwangerschapskilo's bezig.
eind december met 'gewoon normaal doen', zonder gekke dieeten, vasten, strikte regeltjes, extreem veel sporten of ander gedoe, met 1-2 x per week een half uurtje hardlopen: 74 kilo.

Conclusie: ik ben weer op gewicht en blijf gewoon normaal doen.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:22:41 #173
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207402163
Ik zag dat de sportschool waar ik ingeschreven sta (want, laten we eerlijk zijn, die heb ik de afgelopen maand niet van binnen gezien) dit jaar een Les Mills les heeft toegevoegd waar ik voorheen altijd dol op was EN het wordt op een moment gegeven dat ik nog kan ook. _O_

Mezelf meteen maar aangemeld voor de les. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207402470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga gewoon verder zoals ik al jaren aan het doen ben. Maar voor de vorm 2022 in statistieken:

Januari +- 85 kilo ofzo, want baby van net 9 maanden en nog aan de zwangerschapskilo's bezig.
eind december met 'gewoon normaal doen', zonder gekke dieeten, vasten, strikte regeltjes, extreem veel sporten of ander gedoe, met 1-2 x per week een half uurtje hardlopen: 74 kilo.

Conclusie: ik ben weer op gewicht en blijf gewoon normaal doen.
Ik lees al meer dan 10 jaar mee (en ben zelf dus ook al meer dan 10 jaar aan het kloten met m'n gewicht), en ik vind het zo knap van je dat je zoveel bent afgevallen én het er vervolgens ook afhoudt. Echt, petje af!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:19:22 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207402708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:56 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik lees al meer dan 10 jaar mee (en ben zelf dus ook al meer dan 10 jaar aan het kloten met m'n gewicht), en ik vind het zo knap van je dat je zoveel bent afgevallen én het er vervolgens ook afhoudt. Echt, petje af!
Wat lief van je :) Ik blijf bij mijn motto: vind een levensstijl die je kunt omarmen en de rest van je leven comfortabel en gezond houdt.
pi_207402896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wat lief van je :) Ik blijf bij mijn motto: vind een levensstijl die je kunt omarmen en de rest van je leven comfortabel en gezond houdt.
Dit.

En natuurlijk fluctueert gewicht soms wat, afhankelijk van hoe het leven eruit ziet en wat je overkomt. Dat is prima.
pi_207402991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:56 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Dit O+
Ook zeker na zwangerschappen en sowieso zoveel jaar al.
pi_207404812
Gisteren meer dan 10000 stappen gewandeld met dagbesteding.

57,4kg
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_207405061
Ik kwam in december 1.5kg aan, best oke.
1 januari 2023 +3kg ten opzichte van 1 januari 2022. Dat is nog steeds -9.5kg ten opzichte van hoogste gewicht in 2021 ^O^ . -9.5kg is 13.8% van hoogste gewicht in 2021, dus ik ben daar hartstikke tevreden mee.

Doel voor dit jaar is die 3kg er weer af en dan dit keer het hele jaar proberen te behouden (beetje schommelen eromheen uiteraard OK).
En lekker blijven sporten. Sinds de zomer personal training aan het doen en dat is echt fijn, ook mentaal!

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 03-01-2023 14:29:51 ]
  dinsdag 3 januari 2023 @ 20:59:26 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_207409868
Sinds we weer gezond gingen doen (gisteren dus) is mijn man een soort eetcompetitie aan het houden.

Normaal doe ik net zo hard mee dus valt het me niet zo op maar pfff. Ik kijk nu maar veel de andere kant op :')
disclaimer
pi_207410488
Ik was oprecht heel goed bezig, totdat we vandaag spontaan met collega's sushi gingen eten. :P
Maargoed, ook dat hoort bij een gezonde levensstijl maar voelde wel wat dubbel als je het weer 3 dagen on track bent.
  woensdag 4 januari 2023 @ 22:44:56 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207425005
Heb me vandaag helemaal simpel gepiest! :o
En dus net -0,1 tov vanochtend! :7
Nu al zin in morgenochtend! :W Kerstzout en -carbs! :W
  donderdag 5 januari 2023 @ 07:31:53 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207426673
Whehehe -1,3 tov gisteren! :D *O*
Nu klopt de weegschaal ook iets beter tov voor ee kerstdagen. :Y

Dit is overigens 2022:

Waarbij het verschil tussen het hoogste en laagste zo’n 7-8 kilo is waar ik nu dus nog op zit.
Nog steeds best ok eigenlijk dus. Ondanks dat ik liever had dat het -17 was. ;)
pi_207426679
Ik moet over paar dagen uit m'n doos bloeden dus honger, zin in carbs, moe, dik, pijn. :7
  donderdag 5 januari 2023 @ 07:44:18 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_207426701
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef BE het volgende:
Heb me vandaag helemaal simpel gepiest! :o
En dus net -0,1 tov vanochtend! :7
Nu al zin in morgenochtend! :W Kerstzout en -carbs! :W
Heerlijk he. Ik sta ook weer op 2,5 lager dan maandag _O- pis alles uit *O*

Ben iig weer onder de 90, was niet oké om daar weer boven te zitten, al was het maar een week :')
disclaimer
pi_207428608
Is het normaal om vlak voor de eisprong ook zwaarder te zijn? Ik kom alleen maar aan :')
  donderdag 5 januari 2023 @ 11:47:18 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_207428665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:43 schreef SilverEyes het volgende:
Is het normaal om vlak voor de eisprong ook zwaarder te zijn? Ik kom alleen maar aan :')
Zeker, ik zwel dan ook echt op als een ballon.
disclaimer
pi_207428740
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 11:47 schreef SQ het volgende:

[..]
Zeker, ik zwel dan ook echt op als een ballon.
Nice. Dan ga ik me maandag nog wel eens wegen :7
pi_207429678
Ik val helemaal niet in een dal }:|
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:26:29 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_207432471
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik val helemaal niet in een dal }:|
Da's wel jammer. ;(

Dit is wel echt mijn snelste januaridrop ooit hoor _O- het gaat altijd snel, maar nooit ZO snel.

Is ook maar goed, want ik was ook echt wel heel zwaar maandag. :')
disclaimer
pi_207432495
Misschien helpt het niet dat ik nu weer in een restaurant zit :'(
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:30:37 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_207432503
Ik geef begin juni een groot feest ter ere van mijn tienjarig huwelijksfeest (echt wtf, dan ben je toch wel serieus oud, of niet dan). Zou toch wel lekker zijn als ik dan weer een beetje rond de 70 kilo weeg. Moet op zich haalbaar zijn, maar is wel zo'n 20 kilo in 5 maanden, dus ik kan dan weinig slacken.

Disclaimer: voor 75 kilo doe ik het ook wel hoor. Ik weet dat het een ambitieus doel is maar als ik in the zone ben kan ik echt makkelijk 3 kilo in een maand afvallen. Het is vooral zaak om die zone vast te houden, dat is me afgelopen jaar gewoon echt helemaal niet gelukt :')

[ Bericht 30% gewijzigd door SQ op 05-01-2023 17:36:26 ]
disclaimer
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:30:57 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_207432505
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:29 schreef Vanyel het volgende:
Misschien helpt het niet dat ik nu weer in een restaurant zit :'(
Nee, dat helpt niet. :')
Is het wel lekker?
disclaimer
  Moderator donderdag 5 januari 2023 @ 17:44:21 #194
382129 crew  Donna
pi_207432626
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:30 schreef SQ het volgende:
Ik geef begin juni een groot feest ter ere van mijn tienjarig huwelijksfeest (echt wtf, dan ben je toch wel serieus oud, of niet dan). Zou toch wel lekker zijn als ik dan weer een beetje rond de 70 kilo weeg. Moet op zich haalbaar zijn, maar is wel zo'n 20 kilo in 5 maanden, dus ik kan dan weinig slacken.

Disclaimer: voor 75 kilo doe ik het ook wel hoor. Ik weet dat het een ambitieus doel is maar als ik in the zone ben kan ik echt makkelijk 3 kilo in een maand afvallen. Het is vooral zaak om die zone vast te houden, dat is me afgelopen jaar gewoon echt helemaal niet gelukt :')
Herkenbaar. Ik ben de eerste 0,5 kilo weer kwijt. Vocht natuurlijk, maar ik teken ervoor dit elke week. :7
pi_207432723
@SQ Goede motivatie, toch? Hopelijk helpt dat vooruitzicht.

Ik ben ook weer aangehaakt hier :')
pi_207432983
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, dat helpt niet. :')
Is het wel lekker?
Jaaaaaaaa
Een heerlijke Vietnamees, per ongeluk ontdekt op Google Maps, zoekend op restaurants in de omgeving van waar ik was.
  donderdag 5 januari 2023 @ 22:18:48 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_207436713
Ik deed een @BE en was net op de weegschaal 0.1 lichter dan vanmorgen >:)
Nu al weer zin in de weging. Kijken of mijn januarirecord aan duigen gaat.
disclaimer
pi_207439251
De weegschaal was nu wel lief, -0.7 tov gisteren. Gelukkig vandaag slechts 2 verjaardagen en een etentje bij een AYCE :')
  vrijdag 6 januari 2023 @ 07:59:43 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_207439265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:54 schreef SilverEyes het volgende:
De weegschaal was nu wel lief, -0.7 tov gisteren. Gelukkig vandaag slechts 2 verjaardagen en een etentje bij een AYCE :')
Ja maar, het is all you CAN eat, niet all you MUST eat. Zet m op!
disclaimer
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:00:56 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207439273
En?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:09:21 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_207439310
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:00 schreef BE het volgende:
En?
Prima weging, -0.8 ten opzichte van gisteren (gewogen vķķr het kakken). Sta voor deze maand nu op -3,3. Ik heb even mijn database gecheckt en mijn januari maandrecord staat op -4,9, dan heb ik dus nog 24 dagen voor 1,7 kilo, dat klinkt zeker haalbaar. Mits ik morgen niet ineens +1,5 doe uiteraard, want zo is mijn lijf dan ook wel weer.
disclaimer
pi_207439363
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:59 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar, het is all you CAN eat, niet all you MUST eat. Zet m op!
True, true :7
pi_207439382
Hier ook eindelijk al het zout uit mij lichaam -1.1 tov gisteren :P
pi_207439387
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Prima weging, -0.8 ten opzichte van gisteren (gewogen vķķr het kakken). Sta voor deze maand nu op -3,3. Ik heb even mijn database gecheckt en mijn januari maandrecord staat op -4,9, dan heb ik dus nog 24 dagen voor 1,7 kilo, dat klinkt zeker haalbaar. Mits ik morgen niet ineens +1,5 doe uiteraard, want zo is mijn lijf dan ook wel weer.
Ik deed gewoon +3 kg tussen Oudejaarsdag en 2 januari. :')

Daar is er inmiddels ruim 1 vanaf.
pi_207439392
Hier, kan zelfs wel even lijstje doen:

O: shake met kwark en banaan
L: caesar wrap met kip
D: kikkererwtenbietenburger op broodje met avocado, geitenkaas, salade. Eventueel met wat aardappel
T: druiven.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:42:02 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_207439492
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik deed gewoon +3 kg tussen Oudejaarsdag en 2 januari. :')

Daar is er inmiddels ruim 1 vanaf.
Wauw, repsect. Hoe?
disclaimer
pi_207440567
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Wauw, repsect. Hoe?
Drank. Denk ik. Cyclus. Koolhydraten.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:43:11 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_207440638
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:27 schreef Lonaa het volgende:
Hier, kan zelfs wel even lijstje doen:

O: shake met kwark en banaan
L: caesar wrap met kip
D: kikkererwtenbietenburger op broodje met avocado, geitenkaas, salade. Eventueel met wat aardappel
T: druiven.
Kikkererwtenbietenburger! Heftig :D
Bij ons op het werk is het Veganuary maar ik krijg mezelf er nog niet echt toe gezet. Sowieso is lunch in de kantine taffesduur tegenwoordig, dus heb me voorgenomen om daar in elk geval niet meer te kopen :P

Eerst maar weer eens normaal in het gareel.

O: grote cappuccino, 2 boterhammen (oude kaas en koffiepindakaas)
T: appel
L: kliekje curry met rijst, kip en sperziebonen
T: mandarijnen
D: Restjes gourmetvlees met groenten
disclaimer
pi_207440649
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Kikkererwtenbietenburger! Heftig :D
Bij ons op het werk is het Veganuary maar ik krijg mezelf er nog niet echt toe gezet. Sowieso is lunch in de kantine taffesduur tegenwoordig, dus heb me voorgenomen om daar in elk geval niet meer te kopen :P

Eerst maar weer eens normaal in het gareel.

O: grote cappuccino, 2 boterhammen (oude kaas en koffiepindakaas)
T: appel
L: kliekje curry met rijst, kip en sperziebonen
T: mandarijnen
D: Restjes gourmetvlees met groenten
Is niet heul heftig. :7 Ik had biet over. Beetje kikkererwten malen, bieten raspen, ui, dille, peper, ei. Burger vormen, bakken, klaar.

Niet omdat veganwhatever, maar gewoon praktisch en lekker. :+
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:45:00 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_207440662
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Is niet heul heftig. :7 Ik had biet over. Beetje kikkererwten malen, bieten raspen, ui, dille, peper, ei. Burger vormen, bakken, klaar.

Niet omdat veganwhatever, maar gewoon praktisch en lekker. :+
Ik bedoelde vooral dat het een heftig woord was :P
Wel een leuke voor galgje.
disclaimer
pi_207440676
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:45 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik bedoelde vooral dat het een heftig woord was :P
Wel een leuke voor galgje.
Oh. :')

Ja.
pi_207446691
Nou, het AYCE etentje zit erop. Ging heel goed, vis en groente gewokt, geen vette meuk etc.
Totdat.....
Het toetjesbuffet :')

Nog wel een uur gewandeld vanmiddag, da's nog iets.
pi_207447028
Ik sluit aan met de lijstjes, hopelijk helpt het om de ommekeer weer te maken. De weegschaal hielp in elk geval niet. :P

M: 3 crackers met smeerkaas, halve boterham van dochter
T: liga
A: groentesoep met een Italiaanse bol met salami en brie, paar druifjes.
pi_207447661
Lijstje van vandaag. Tot nu toe weer lekker ritme opgepakt.
O: proteinepudding
L: Ei tosti (2 boterhammen met gebakken ei, ham en kaas)
T: mango
D: stoofputje van rundvlees, aardappeltjes en rode kool
T: appel, eiwitreep
S/B: volleybaltraining + 8000 stappen
pi_207453129
In het kader van zelfkastijding de ochtend na een AYCE op de weegschaal gaan staan.
Schade +0.2 :D
Ik teken ervoor
  zaterdag 7 januari 2023 @ 08:53:09 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_207453137
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 08:51 schreef SilverEyes het volgende:
In het kader van zelfkastijding de ochtend na een AYCE op de weegschaal gaan staan.
Schade +0.2 :D
Ik teken ervoor
valt inderdaad mee!
Hopelijk geen wet van SQ voor jou 8-)
disclaimer
pi_207453385
Ik meld me hier ook weer, er weer wat fanatieker tegenaan. Sinds de zomervakantie 2,5 kilo kwijt (de kerstvakantie schade is meegenomen en moet er nog vanaf , anders was het 3,5 kilo geweest). Doel is om voor de zomervakantie onder de 68 kg te wegen.

Planning vandaag:
B: hardlopen - schema zegt 8k maar weet niet of ik daar zin in heb dus minimaal 5k
T: smoothie zelfgemaakt
L: 2 boterhammen
T: fruit of crackers
D: bami

Planning morgen:
O: - (ik probeer niet te eten voor 12:00 maar lukt niet altijd )
L: soep
T: smoothie zelfgemaakt
D: ? We zijn niet thuis dus ik denk uit eten
B: zwemmen in het hotel :) zal niet heel hard zijn maar iig beweging

Daarna begin ik weer met werken dus krijg ik weer een normaal ritme en snoep ik veel minder normaal …
pi_207453451
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 08:53 schreef SQ het volgende:

[..]
valt inderdaad mee!
Hopelijk geen wet van SQ voor jou 8-)
Laat me raden, dat is dat er morgen alsnog +2 bij zit? :')
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:48:31 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_207453481
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:46 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Laat me raden, dat is dat er morgen alsnog +2 bij zit? :')
>:)
disclaimer
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:02:54 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_207453609
Hier wéér een pond omlaag, lichaam houdt schoon schip. Benieuwd wanneer de backlash komt.
disclaimer
pi_207453982
Nah, hier nog steeds niks helemaal vanzelf gecorrigeerd. Ondanks dat ik al anderhalve dag niet in een restaurant geweest ben }:|

Vandaag maar eens een lidl tgtg groentepakket gescoord en een wandelafspraak. Kijken of dat wat kan kickstarten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 07-01-2023 10:53:10 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:38:48 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_207454022
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:35 schreef Vanyel het volgende:
Nah, hier nog steeds niks helemaal vanzelf gecorrigeerd. Ondanks dat ik al anderhalve dag niet in een restaurant geweest ben }:|

Vandaag maar eens een lidl tgtg groentepakket gescoord en een wandelafspraak. Kijken of ik dat wat kan kickstarten.
Is er niks wat je de schuld kunt geven?
Ovulatie? Menstruatie? Menopauze?
disclaimer
pi_207454061
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Is er niks wat je de schuld kunt geven?
Ovulatie? Menstruatie? Menopauze?
Nee ik zit net tussen 1 en 2 in en 3 is nog niet onderweg.

Wellicht kan ik mijn ongebreidelde ge-eet afgelopen weken de schuld geven.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:46:21 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_207454076
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee ik zit net tussen 1 en 2 in en 3 is nog niet onderweg.

Wellicht kan ik mijn ongebreidelde ge-eet afgelopen weken de schuld geven.
Ja maar dan heb je het zelf gedaan. Afschuiven moet je!
disclaimer
pi_207454102
Volgens mij is mijn lichaam ook aan het schoonspoelen. Gisteren was het al -1.1 en va daag nog eens -0.8. Prima. Goed begin is altijd fijn.
Denk dan wel eens stel je voor dat dit ritme normaal zou zijn. Even 5 weken je best doen en 10 kg eraf :P
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:50:26 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_207454129
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:48 schreef Pinuts het volgende:
Volgens mij is mijn lichaam ook aan het schoonspoelen. Gisteren was het al -1.1 en va daag nog eens -0.8. Prima. Goed begin is altijd fijn.
Denk dan wel eens stel je voor dat dit ritme normaal zou zijn. Even 5 weken je best doen en 10 kg eraf :P
Nou ja er zijn er zat die op die manier crashen. Het is wel lekker snel. Paar weekjes leven op wat ijsbergsla met gegrilde witvis, magere crackers en magere smeerkaas en 2 uur per dag sporten. 500 per dag in en 3000 uit.

Is alleen weinig duurzaam helaas :')
disclaimer
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:51:29 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_207454141
En als het er altijd zo snel af zou gaan, komt het er waarschijnlijk ook altijd zo snel bij.
Paar weekjes vakantie en YOLO en hup,3 kledingmaten er bij :'(
disclaimer
pi_207454149
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:46 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar dan heb je het zelf gedaan. Afschuiven moet je!
Het is JOUW schuld!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:53:02 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_207454156
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het is JOUW schuld!
O+
disclaimer
pi_207454267

[ Bericht 100% gewijzigd door SilverEyes op 07-01-2023 11:10:46 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:15:22 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_207454297
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:10 schreef SilverEyes het volgende:

Nu ben ik nieuwsgierig.
disclaimer
pi_207454367
Hehe het quoten ging helemaal mis, alles door de war, dus uiteindelijk alles maar gewist :'(

Ik was aan het juichen voor al het verloren gewicht en aan het hopen dat de wet van SQ hier niet geldt :{w
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 11:25:52 #233
5428 crew  miss_sly
pi_207454390
Afgelopen week nog niet echt veel eraf. Paar honderd gram maar, dus dat telt niet echt. Ook niets erbij dus, dus dat is mooi. Wel weer gesport, alleen toch nog teveel (ongezonds) gegeten en gesnaaid.

Volgende week vakantie voorbij, iedereen weer in het ritme, dan gaat het vast weer beter :Y
pi_207454591
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Afgelopen week nog niet echt veel eraf. Paar honderd gram maar, dus dat telt niet echt. Ook niets erbij dus, dus dat is mooi. Wel weer gesport, alleen toch nog teveel (ongezonds) gegeten en gesnaaid.

Volgende week vakantie voorbij, iedereen weer in het ritme, dan gaat het vast weer beter :Y
Dat ritme er weer in snak ik nu ook wel naar. Ben steeds 2-3 dagen weer op de rit en dan weer een borrel/feestje/etentje. Tijd om weer echt wat substantieel gewicht te verliezen.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:11:44 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_207454969
Ik was net op de scoutingborrel maar om 11:30 kan ik de borrelnoten en fake sjampoepel nog prima weerstaan.

Kinderen hebben zich wel gratis volgevreten, win.
disclaimer
pi_207459200
Oké ik heb vandaag een nieuw recept uitgeprobeerd. Eigenlijk een soort cannelloni gevuld met spinazie, roomkaas en kipgehakt (en dan tomatensaus erover) en normaal ben totaal niet van je vervang d met groente recepten, maar dit was met courgette ipv cannelloni en het was oprecht echt heel lekker.
pi_207459690
Ik ben inmiddels al -5 kg sinds 1 januari *O* Val 5 kg af in 1 week bestaat dus! *O* *O*

SPOILER
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:41:25 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_207459963
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben inmiddels al -5 kg sinds 1 januari *O* Val 5 kg af in 1 week bestaat dus! *O* *O*

SPOILER
Lekker bezig :7 hele maand schade in 1 week weg *O*
disclaimer
pi_207459993
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:41 schreef SQ het volgende:

Lekker bezig :7 hele maand schade in 1 week weg *O*
Nou, ik ga er vanuit dat ik met mijn kcaltekort afgelopen week ook veel glycogeen kwijt ben, dus ik zal heus een kilo of zo zijn aangekomen in december. Neemt niet weg dat ik weer opgelucht ben dat het getal weer normaal is *O*
pi_207460006
Jullie zijn lekker bezig allemaal.
Ik zit momenteel te snaaien :')
pi_207460016
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:44 schreef SilverEyes het volgende:
We zijn allemaal jaloers *O*
pi_207460078
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:44 schreef SilverEyes het volgende:
Ik at friet met pindasaus, een frikandel en een kroket, dus you're not alone ;)
Wel ook 967 kcal verbrand vandaag met laminaat leggen bij broertje. Straks nog halfuurtje wandelen.
pi_207462310
Ik knabbel een lekker mandarijntje weg terwijl er naast me een 4646558 tempuragarnalen met chilisaus naar binnen buffelt.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:05:30 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_207462575
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:54 schreef Vanyel het volgende:
Ik knabbel een lekker mandarijntje weg terwijl er naast me een 4646558 tempuragarnalen met chilisaus naar binnen buffelt.
_O-

Mijn man heeft een spelletje gekocht op zijn laptop en zit nu gelukkig elke avond aan de eettafel z'n chocolade weg te schransen, waar ik het niet zie terwijl ik House of the Dragon binge. Dan voelt mijn mandarijntje ook minder als een straf.
disclaimer
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:23:29 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_207462916
Hardop handenvol chips naar binnen grazen vind ik dan weer minder sympathiek van m :(
disclaimer
pi_207462932
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:05 schreef SQ het volgende:

[..]
_O-

Mijn man heeft een spelletje gekocht op zijn laptop en zit nu gelukkig elke avond aan de eettafel z'n chocolade weg te schransen, waar ik het niet zie terwijl ik House of the Dragon binge. Dan voelt mijn mandarijntje ook minder als een straf.
Ik was na deze week weegschalen zo ver dat ik mijn mandarijntjes zelfs aantrekkelijker vond dan die vetput.
pi_207465773
Gister:

M: sandwich gezond, halve boterham met salami
A: broodje hamburger, friet, druifjes en een biertje

En vervolgens wilde ik vanalles eten ondanks vol, uiteindelijk dronk ik maar 3 glazen water en daarna naar bed. Eerste stapjes zijn het moeilijkst.

Vandaag is het plan:
M: afbakbroodje met salami en brie, evt appeltje erbij soep met bolletje, gezien ik net zie dat die niet in de vriezer past.
T: schaaltje popcorn
A: prei-kerrieovenschotel
B: uurtje (of 2) moestuin voorjaarsklaar maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nanuke op 08-01-2023 09:43:14 ]
pi_207473531
Gisteren was een echte snaai middag/avond. Overdag te weinig gegeten, oude valkuil.
Vandaag even lekker een uur flink doorgezwommen en me netjes aan m'n voeding gehouden. Nieuwe fitbit besteld, morgen weer helemaal los *O*
  zondag 8 januari 2023 @ 19:44:59 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_207474361
Goed herpakt nanuke. Na een burger met friet en bier ga ik ook vaak in de "nu is alles toch al verloren" modus :')

Zondag ontbijten wij altijd uitgebreid met het gezin en dat blijft ook een lastige. Heb dan ook vaak het idee dat het niks meer uitmaakt :')

O: 1 croissant, 2 zachtgekookte eitjes en een broodje kaas. En een cappucino met suiker.
L: broodje kipfilet, appel, mandarijn
T: 3 chocodrop en 2 plakjes kipfilet, 2 koffies met suiker
D: lasagne bolognese met champignons. Keurig ingehouden en maar 1/6 van de schaal gepakt dus zat uiteindelijk maar op minder dan 600 kcal. Mijn ontbijt was dus by far de zwaarste van vandaag :')

Ik twijfel nog of ik straks ga "hardlopen" maar wordt waarschijnlijk toch een nee. Misschien morgen. Vanavond vroeg naar bed.
disclaimer
pi_207474741
Mijn T werd een chocoladekoek met 1miljoen kcal. :')

Morgen:
M: Italiaanse bol met scrambled eggs, tomaatjes, champignon en spek, snufje kruiden
T: iets van fruit
A: prei-kerrieschotel
pi_207475746
Bij mij een kansloos weekend (maar wel 0,4 eraf sinds nieuwjaar). Morgen kan ik het normale ritme weer in dus dan gaat het waarschijnlijk een stuk beter. Weer standaard vaste tijden eten, vaste sporten.

Dus planning morgen:
O: banaan en manderijnen
T: eierkoek (slaap in een hotel vanavond zonder koelkast dus kon niks anders meenemen voor de ochtend(
L: ff kijken of er iets in de buurt is van de lokatie, anders eierkoek 😏
D: AVG
B: hopelijk wandelen of hardlopen, afhankelijk van het weer en hoe laat ik thuis ben

Dus:
Start: 71,4 kg
8-1: 71 kg - nog 3 kg te gaan tot de zomervakantie (en hopelijk iets meer)
pi_207476654
Eerste week -0,7.
En niet snacken 's avonds valt niet mee. Maar is wel gelukt. Elke avond met een tevreden semi-honger-gevoel in bed. Ik hoop dat dát gauw overgaat :')

O: brood met hagelslag, ontbijtkoek
L: cinnamon rolls, boterham met kaas
T: paar pindarotsjes, een koekje en snacktomaatjes, sinas
D: bloemkool stamppot met beetje kaas en pangasiusfilet, appelcrumble met kwark

Morgen start het gewone leven weer, hopelijk helpt dat ook.
O: brood
T: banaan
L: brood, zelfgebakken mini focaccia
T: komkommer en snacktomaatjes
D: zilvervliesrijst met kip, prei en kerriesaus, restje appelcrumble met kwark
  maandag 9 januari 2023 @ 07:20:12 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207478255
Kijken of ik mijn lijstje v gisteren nog weet te reconstrueren

B: 8km powerwalken
O: pap van fine oatmeal, melk, banaan en rozijnen
L: 2 kaiserbroodjes m tonijnsalade
T: 3 digestives
T: 4 maiswafels m kipfilet
D: nacho’s met wat worteltjes als knaagvoer er bij

Is er een ander woord voor pap eigenlijk? :X
pi_207478268
Ik heb onverzadigbare trek want cyclus. }:|

Poging vandaag:
S: benchpress en andere narigheid
O: shake met whey, kwark, banaan
L: champignons op toast
D: zoete aardappelsoep met chorizo en nootjes
  maandag 9 januari 2023 @ 07:52:48 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_207478365
Gewicht al twee dagen stabiel maar dat mocht ook wel na deze sprint :')

Resultaat week 1: -3,9 kilo _O-

Eetplan:
O: yoghurt met granola en banaan
T: mandarijn
L: restje lasagne, kliekje broccoli en bakje komkommer
D: kofta denk ik

@Lonaa jouw avondeten klinkt lekker!
disclaimer
pi_207478378
Na een vrijdag en zaterdag vol gesnaai, gisteren een wat strengere dag nu weer een nieuwe beginneling.
Schade t.o.v. oudjaarsdag is +0.1. Prima! En weer doorrrrrr.
pi_207478384
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:52 schreef SQ het volgende:

Eetplan:

@:Lonaa jouw avondeten klinkt lekker!
Respect voor jouw drop. Hoe vol ik me ook vreet met carbs, zo'n verlies krikg ik nooit :{w
pi_207478394
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:20 schreef BE het volgende:
Kijken of ik mijn lijstje v gisteren nog weet te reconstrueren

B: 8km powerwalken
O: pap van fine oatmeal, melk, banaan en rozijnen
L: 2 kaiserbroodjes m tonijnsalade
T: 3 digestives
T: 4 maiswafels m kipfilet
D: nacho’s met wat worteltjes als knaagvoer er bij

Is er een ander woord voor pap eigenlijk? :X
Smeuīg mengsel :+
pi_207478466
quote:

Eetplan:

Is ook heerlijk! O+

Het is dees: https://www.degroenemeisjes.nl/zoete-aardappelsoep-met-toppings/

Toppings zijn aan te passen naar whatever er in de koelkast ligt. Ook zonder toppings is het een heerlijke soep :9
pi_207478468
Oh ja ik ben dus gewoon 2 kilo zwaarder dan vorige week hihaho.
  maandag 9 januari 2023 @ 08:39:22 #261
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207478562
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:16 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja ik ben dus gewoon 2 kilo zwaarder dan vorige week hihaho.
Boks.

Wel aan de klats en echt verrekte bende gegeten afgelopen weekend, dus dat helpt allemaal niet. :')

Verder echt beroerd geslapen, maar ik heb nog steeds zin in m'n sportlesje vanavond. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207478569
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:39 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Boks.

Wel aan de klats en echt verrekte bende gegeten afgelopen weekend, dus dat helpt allemaal niet. :')

Verder echt beroerd geslapen, maar ik heb nog steeds zin in m'n sportlesje vanavond. *O*
Ik verwacht de klats vandaag.
  maandag 9 januari 2023 @ 09:11:50 #263
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207478817
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik verwacht de klats vandaag.
Ah joy. Wel "mooi" om die sponsbeweging vooraf te zien. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 9 januari 2023 @ 09:18:11 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207478900
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:58 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Smeuīg mengsel :+
:D Vind ik niet per se smakelijker klinken!
Het engels Porridge klinkt zo veel minder plat ofzo, maar ja, dat klinkt in het NL weer heel stom.

Gezien het zoutgehalte van de afgelopen dagen ben ik vanmorgen maar niet gaan staan, maar ik voel aan mezelf dat het allemaal best nog mee valt. Rond de feestdagen voelde ik me echt zo'n ballon en dat is nu beduidend minder.
Hebben jullie dat ook, dat je ook gewoon voelt dat je zware benen hebt etc?
  maandag 9 januari 2023 @ 09:25:26 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_207478983
Pap = brij.
Ook niet perse beter.
disclaimer
  maandag 9 januari 2023 @ 09:26:20 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_207478997
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:57 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Respect voor jouw drop. Hoe vol ik me ook vreet met carbs, zo'n verlies krikg ik nooit :{w
Maar dan zul je vast ook nooit zulke belachelijke stijgs hebben :P
(Dat hoop k tenminste voor je _O-)
disclaimer
  maandag 9 januari 2023 @ 09:32:40 #267
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207479100
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:18 schreef BE het volgende:

[..]
Het engels Porridge klinkt zo veel minder plat ofzo, maar ja, dat klinkt in het NL weer heel stom.

Gezien het zoutgehalte van de afgelopen dagen ben ik vanmorgen maar niet gaan staan, maar ik voel aan mezelf dat het allemaal best nog mee valt. Rond de feestdagen voelde ik me echt zo'n ballon en dat is nu beduidend minder.
Zware benen niet echt, maar alles zit gewoon oncomfortabel ofzo. En m'n ringen zitten strakker dan anders.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207479297
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:18 schreef BE het volgende:

[..]

Op dagen dat ik me echt zwaar voel ga ik ook niet op de weegschaal. Dat merk ik al als ik opsta, als dat in oma-modus gaat denk ik al laat maar.
pi_207479301
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar dan zul je vast ook nooit zulke belachelijke stijgs hebben :P
(Dat hoop k tenminste voor je _O-)
;( helaas dat dan weer wel
pi_207479596
Na december gaf de weegschaal +1.7 aan.
En vanmorgen alweer -2.5 *O*
pi_207479664
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:14 schreef Sarabi het volgende:
Na december gaf de weegschaal +1.7 aan.
En vanmorgen alweer -2.5 *O*
Goed bezig!
pi_207479665
quote:

Eetplan:

Goed bezig!
pi_207479667
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 22:38 schreef Hupje het volgende:
Eerste week -0,7.
En niet snacken 's avonds valt niet mee. Maar is wel gelukt. Elke avond met een tevreden semi-honger-gevoel in bed. Ik hoop dat dát gauw overgaat :')

O: brood met hagelslag, ontbijtkoek
L: cinnamon rolls, boterham met kaas
T: paar pindarotsjes, een koekje en snacktomaatjes, sinas
D: bloemkool stamppot met beetje kaas en pangasiusfilet, appelcrumble met kwark

Morgen start het gewone leven weer, hopelijk helpt dat ook.
O: brood
T: banaan
L: brood, zelfgebakken mini focaccia
T: komkommer en snacktomaatjes
D: zilvervliesrijst met kip, prei en kerriesaus, restje appelcrumble met kwark
Goed bezig!
pi_207479671
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 21:39 schreef MeisPluis het volgende:
Bij mij een kansloos weekend (maar wel 0,4 eraf sinds nieuwjaar). Morgen kan ik het normale ritme weer in dus dan gaat het waarschijnlijk een stuk beter. Weer standaard vaste tijden eten, vaste sporten.

Dus planning morgen:
O: banaan en manderijnen
T: eierkoek (slaap in een hotel vanavond zonder koelkast dus kon niks anders meenemen voor de ochtend(
L: ff kijken of er iets in de buurt is van de lokatie, anders eierkoek 😏
D: AVG
B: hopelijk wandelen of hardlopen, afhankelijk van het weer en hoe laat ik thuis ben

Dus:
Start: 71,4 kg
8-1: 71 kg - nog 3 kg te gaan tot de zomervakantie (en hopelijk iets meer)
Goed bezig!
pi_207479684
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Zware benen niet echt, maar alles zit gewoon oncomfortabel ofzo. En m'n ringen zitten strakker dan anders.
Ringen, pfsh.
Al was ik (voor december dus) 9 kilo lichter dan een jaar eerder, de ring die mijn geliefde me tig jaar gelee om de vinger schoof paste nog steeds niet. Dat deed ie op de weg naar boven (de huidige -9 was nog steeds wel +8 ofzo boven ringgewicht) wel steeds.
Soepvingers }:|
  maandag 9 januari 2023 @ 10:29:08 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_207479722
Ringen verschilt bij mij per dag. De ene dag vallen ze van mijn hand en de volgende dag krijg ik ze niet af :')
disclaimer
  maandag 9 januari 2023 @ 10:39:02 #277
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207479803
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 10:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ringen, pfsh.
Al was ik (voor december dus) 9 kilo lichter dan een jaar eerder, de ring die mijn geliefde me tig jaar gelee om de vinger schoof paste nog steeds niet. Dat deed ie op de weg naar boven (de huidige -9 was nog steeds wel +8 ofzo boven ringgewicht) wel steeds.
Soepvingers }:|
Ik merk het het eerste aan m'n ringen als ik spons. :D

Of het warm heb. Of juist koud. Bij sponzen of bij warm heb ik inderdaad de ring in m'n vinger geduwd staan, bij koud draaien ze alle kanten op. Voordeel is wel dat ik vooral kan kijken naar of ze nét over de gewrichtjes van m'n vinger passen, da's tenminste niet alles kwijt met een enthousiaste wapper en ik krijg ze altijd wel af. Zal wel schelen dat ik relatief lange vingers heb, het spek smeert ook wat meer uit als dat er al aankomt daar. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207488872
Gisteren uitgebreid 4 gangen diner gehad bij de Italiaan. Maar goed, rest van de week relatief netjes, en dit was ook echt voor een gelegenheid. Doe ik niet iedere week (helaas :P). Vandaag weer netjes gegeten.
O: proteinepudding
L: uiensoepje, boterham met ei, pistolet kaas
T: eiwitreep
S: krachttraining
D: pad thai
T: mango
pi_207488883
Ik at ook nog liga en een plak ontbijtkoek, want HONGERRR en dat lag nog in mijn la op werk. :')

Morgen:
L: 2 crackers met salami, 1 met smeerkaas, worteltjes erbij want op werk en dan wil ik vast weer alles eten. }:|
T: yoghurt met cruesli en kiwi
A: 2 koppen snert met een wit bolletjes met spek :9
pi_207489394
Dag 2 back on track. Lig al in bed, dus kan niet meer misgaan. Nieuwe fitbit vandaag binnen gekregen, dus een uurtje gewandeld als testrondje.
De nieuwe fitbit geeft wel minder verbrande calorieën per workout aan }:|

Niet dat het wat uitmaakt, maar toch :+
  dinsdag 10 januari 2023 @ 07:35:40 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_207493137
Weegschaal doet al 4 dagen op rij hetzelfde. Maar ben vanmorgen al 4 keer naar de wc geweest dus het is morgen vast minder :')
disclaimer
pi_207493286
Hier ook onveranderd tov gisteren.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 08:12:18 #283
5428 crew  miss_sly
pi_207493350
Hier weer een kleine drop, dus gaat weer de goede kant op. Maar nog niet de volledige 1,5 kilo kwijt van de feestdagen.
pi_207493411
Nog dik. Nog geen klats.

Morgen ook dik want vandaag:
S: trainen
O: shake, kwark, whey, fruit
L: shakshuka met groente
D: pizza, wijn
T: bier in het stadion
  dinsdag 10 januari 2023 @ 08:43:12 #285
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207493574
Nog dik, klats wel over. Spierpijn van gisteren, maar O+ worth it O+.

Vandaag even een überbraaf dagje, want de komende paar dagen niet thuis en weinig tot geen controle over wat m'n eten gaat zijn. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 januari 2023 @ 10:28:28 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207494430
Nog steeds dik, maar dan echt zeg maar! :{w Als in BMI 35+ (Ja, ik durf het niet eens echt te zeggen).
Nu jullie 'dikkertjes' weer! ;)

Maar on the whole best goed bezig. Lieftallige doet 'dry january' en ik doe mee, maar dan dry van chocola. :+
En dat houdt in dat ik ook gewoon eigenlijk geen snoep en koekjes koop over het algemeen.*O* #winst
Alleen afgelopen weekend de dropsleutels uit de snoepmix van de kinderen op. :@
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:12:50 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_207494946
Nee ik heb maar een bmi van 32 dus ik ben niet écht dik :P
Laten we daar geen wedstrijd van maken, er moet toch altijd 1 dikste zijn en 1 dunste, daar komen we niet onderuit _O-
disclaimer
pi_207495135
Ik kom ook weer aanhaken, de weegschaal is ook hierheen verhuisd, maar ik ben er nog niet op gaan staan, dat ga ik zo maar eens doen dan. Maanden niet gewogen en ik heb eigenlijk geen idee
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:32:25 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_207495183
In een nieuw huis kan het sowieso echt ineens verschil maken wat de weegschaal aangeeft :D
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:33:05 #290
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207495192
BMI-technisch valt het hier reuze mee inderdaad, zo 28-29-ish, ik voel me vooral nog dik dankzij gespons en de wetenschap dat m'n weekend écht bende was. Verjaardag elders en dat was vooral een "fuck de plannen"-dag. :+ Lees: veel meer frisdrank dan normaal, appelflappen, dunkin' donuts-donut, chips, friet, frituursnacks, hamburger en eenmaal weer thuis bier en kaassnacks. Het kost me altijd een paar dagen "normaal doen" voor de post-vreet-blegh me weer verlaat, zeg maar. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:33:22 #291
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207495198
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:32 schreef SQ het volgende:
In een nieuw huis kan het sowieso echt ineens verschil maken wat de weegschaal aangeeft :D
Verplaatste weegschaal-genot. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:50:01 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_207495482
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:33 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Verplaatste weegschaal-genot. _O_
ja of juist depressie :'(
disclaimer
pi_207495526
In 3 verschillende ruimtes op de pvcvloer geeft hij 75.2 aan, in de badkamer gaf hij 76,5 en 76,6 aan en toen ik ‘m daarna terug verplaatste naar de plek van 76,5 gaf hij 75 aan. Juist ja.
Maar goed, 75,2 it is en ik ga voortaan alleen op dezelfde plek wegen.
Volgens mij was ik eind van de zomer geëindigd op 74, dus dat valt me eigenlijk wel mee. Ik moet nog 2 kilo tot een gezond bmi en ik wil kijken of ik daarna eindelijk toch eens onder de 70 kan komen.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:52:27 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_207495532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:33 schreef IJsdraakje het volgende:
BMI-technisch valt het hier reuze mee inderdaad, zo 28-29-ish, ik voel me vooral nog dik dankzij gespons en de wetenschap dat m'n weekend écht bende was. Verjaardag elders en dat was vooral een "fuck de plannen"-dag. :+ Lees: veel meer frisdrank dan normaal, appelflappen, dunkin' donuts-donut, chips, friet, frituursnacks, hamburger en eenmaal weer thuis bier en kaassnacks. Het kost me altijd een paar dagen "normaal doen" voor de post-vreet-blegh me weer verlaat, zeg maar. :')
klinkt wel als een prima vreetbui O+

Ik heb toast met gerookte zalm want die lag nog in de koelkast O+

O: 2 boterhammen kipfilet en 2 koffie met suiker
L: 3 toast met gerookte zalm :9
T: 3 mandarijnen
D: Pasta met rode saus (uit 'n potje :6 ) en gehakt, courgette en champignons
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:52:58 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207495543
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:12 schreef SQ het volgende:
Laten we daar geen wedstrijd van maken, er moet toch altijd 1 dikste zijn en 1 dunste, daar komen we niet onderuit _O-
Fair enough, maar soms steekt het. :@
Die domme gedachtegang 'wat zullen ze dan wel niet van mij denken' terwijl jullie vast (denk ik dan) helemaal niks van mij denken, behalve dan 'moet zij weten'. :@
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 12:08:40 #296
382129 crew  Donna
pi_207495784
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:12 schreef SQ het volgende:
Dikheidsboks. w/

Begin je met waterdrinken, goed voor je huid en zulks, ineens allemaal pukkels in m'n gezicht. Lekker dan.
Ik hou mezelf maar voor dat de afvalstoffen afgevoerd worden. Positive thinking.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 12:10:48 #297
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207495814
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:52 schreef SQ het volgende:

[..]
klinkt wel als een prima vreetbui O+

Ik heb toast met gerookte zalm want die lag nog in de koelkast O+

O: 2 boterhammen kipfilet en 2 koffie met suiker
L: 3 toast met gerookte zalm :9
T: 3 mandarijnen
D: Pasta met rode saus (uit 'n potje :6 ) en gehakt, courgette en champignons
En dan was ik de warme chocolademelk van Starbucks nog vergeten ook. _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:52 schreef BE het volgende:

[..]
Die domme gedachtegang 'wat zullen ze dan wel niet van mij denken' terwijl jullie vast (denk ik dan) helemaal niks van mij denken, behalve dan 'moet zij weten'. :@
Dikgedrukte klopt wel ja. :P Ik vind het een fijn topic om in mee te lezen, omdat het een realistisch beeld geeft van afvallen met alle mee- en tegenvallers die je kan bedenken, maar wat "de rest" van de posters precies weegt en wat hun doelen zijn, is niet aan mij om een oordeel over te hebben. Dat voegt voor mezelf ook niets toe, die energie steek ik liever in m'n eigen relatie met eten en beweging. Of, als ik denk een aardige tip te hebben of een ervaring die wat toevoegt, die te delen in het topic. En uiteraard meejuichen als het goed gaat. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207496043
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:52 schreef BE het volgende:

[..]
:D
Wat ik van je denk ligt aan wat en hoe je schrijft, niet aan je bmi. Waarom zou dat überhaupt relevant zijn voor een karakterbepaling?
Kijk, als je nooit lollig kunt doen over seks, dan hebben we het ergens over, maar iets triviaals als bmi? Dat gaat alleen jezelf aan.
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 13:01:11 #299
5428 crew  miss_sly
pi_207496465
Ik denk van niemand iets mbt bmi of gewicht. Het is toch voor iedereen de eigen strijd. Dat is immers wat we hier delen.

Mijn bmi is niet heel hoog (27 denk ik), maar ik ben niet heel groot, dus ik ben een klein propje op redelijk slanke benen met een te dikke buik en te dikke bovenarmen. En brede schouders, waar ik nooit iets aan zal kunnen veranderen, dus dat vierkante krijg ik nooit weg :')

Maar ik heb vanochten wel weer heel erg lekker gesport, alles met een beetje meer gewicht en mijn nieuwe legging van Stronger zit echt heel erg lekker O+
pi_207496850
Die brede schouders heb ik ook, gecombineerd met een hoge borstinplant, dus het oogt zo lekker massief
pi_207496857
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:01 schreef miss_sly het volgende:
mijn nieuwe legging van Stronger zit echt heel erg lekker O+
Woorden die ik nog nooit zei.
Ik moet dat merk misschien eens proberen..?
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')