abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206765293
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 18:05 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.
Dan heb je vast geen gezin en een aantal jonge kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206765664
Ik schommel al een tijdje tussen 2-2.5kg boven mijn streefgewicht, maar ben al best wel tevreden zo. Liefst heb ik die laatste kilo's er ook nog af, maar ik zit al best lekker in m'n vel op dit gewicht. Fijn gevoel!

Afgelopen week niet kunnen sporten want ziek, deze week weer 2x hockey en een keer personal training staan. Na deze week is hockey afgelopen. Ik wil dan denk ik naar in elk geval 2x krachttraining (zelf of met PT) en 1x cardio/HIIT toe, en als dat 2x lukt al helemaal mooi. Nu is de timing van hockey steeds net beetje onhandig voor 2x kracht (zo wedstrijd, di training, en ik wil niet zo met spierpijn op t veld staan en ook niet zo-ma-di achter elkaar want wedstrijd en training zijn al best intensief).

Eten gaat wisselend. Ik doe m'n best meer zelf te koken en genoeg fruit en groente op een dag te eten enzo. Maar dat lukt niet altijd, ik ben de laatste weken/maanden sinds de zomer veel ziek geweest, paar weken last gehad van mn hoofd stoten in de fitness, sinds september alvast deels begonnen bij een nieuwe baan en voor m'n 'oude' baan vanalles aan het afronden voor ik daar stop 1 december en daarnaast loopt ook nog m'n derde baan. Dus het is druk, ik zat fysiek niet lekker in m'n vel en mentaal ook niet, en dat laat niet heel veel ruimte voor andere dingen. Gelukkig begint dat (op mn weer ziek zijn afgelopen week na) de laatste twee weken allemaal een beetje bij te trekken. Dus als ik over 1.5 week weer van 3 naar 2 banen ga, wordt dat denk ik hopelijk nog weer beter en het eten enz weer makkelijker :)
  maandag 21 november 2022 @ 20:09:56 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_206767915
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 18:05 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.
Dat kan, maar dan gok ik ook dat je niet de combi fulltime baan / 3 jonge kinderen / partner hebt ;)
Gangbaar is het in elk geval allerminst.

Maareh, welkom! Hoeveel wil je afvallen? Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
disclaimer
pi_206768183
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan gok ik ook dat je niet de combi fulltime baan / 3 jonge kinderen / partner hebt ;)
Gangbaar is het in elk geval allerminst.

Maareh, welkom! Hoeveel wil je afvallen? Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
Ligt een beetje aan hoeveel je eet en hoeveel alcohol je nuttigt ;(
* Lonaa mompelt iets over al tijden een minimaal dalende lijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206783404
Ik heb mijn boksen opgezegd (als in, ik zat bij 2 verschillende locaties aangezien ik ma tm woensdag ergens anders woon/slaap ivm werk, dus heb die voor door de week opgezegd, die 1x in de week die ik 'thuis' ga in het weekend hou ik wel aan). Met het twijfelen van het boksen hing samen dat ik misschien weer terug wil naar mijn 'oude' gym. Dit is een strenght en conditioninggym die best duur is (60 euro per maand) maar waar je wel echt begeleiding krijgt. En juist die begeleiding (en stok achter de deur) mis ik nu. Ook vind ik het héél fijn dat ze trainingen hebben in de ochtend voor 't werk. Dan heb ik namelijk nog niet de tijd gehad om 1000 excuses bedacht te hebben waarom ik niet kan gaan trainen (of dat ik door drukte op het werk oprecht niet kan gaan). Nog niks 100% besloten, maar heb maandag daar wel een (vrijblijvende) intake om wellicht daar toch weer te gaan starten. Ja het is duur, maar soms moet je in jezelf investeren (mits dat financieel kan uiteraard). En daar ga ik sowieso meer aan hebben als een 'goedkoop' sportschoolabonnement en vervolgens weer 2x gaan en dan nooit meer. Dus ben benieuwd.
Voel me nu in ieder geval totaal niet fit en de vorige keer heb ik bij die sportschool wel in zo'n 4 maanden 10 kg eraf gekregen en me op mijn fitst ooit gevoeld.
pi_206787355
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom. :') Afvallen = eten, sporten = fitheid. Als ik een uur hardloop kan ik dat qua verbruik in twintig seconden ongedaan maken door een extra schep mayonaise.
Let me see you stripped down to the bone
pi_206787363
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom. :') Afvallen = eten, sporten = fitheid. Als ik een uur hardloop kan ik dat qua verbruik in twintig seconden ongedaan maken door een extra schep mayonaise.
Dit. Heel erg dit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 23 november 2022 @ 11:46:37 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_206787642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat mijn onderliggende boodschap er wat dikker bovenop lag, maar helaas.
disclaimer
pi_206787830
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:46 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat mijn onderliggende boodschap er wat dikker bovenop lag, maar helaas.
-kuch- Excuus!
Maar niettemin :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_206788046
Och, beter een keer teveel gezegd, I guess. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206789290
Ik ben gisteren naar een sportschool in de buurt geweest voor een kennismaking. Ik weet dat ik niet moet zoeken naar vervanging van mijn ideale sportschool in Amsterdam, dus die gedachte heb ik geprobeerd te blokken.
Deze sportschool voelde echt fijn, terwijl hij echt precies het tegenovergestelde is van mijn oude. De oude was gloednieuw, heel groot met ook allemaal groepslessen. Deze is heel klein, met een zaaltje met cardioapparaten en een zaaltje voor krachttraining.

Maar wat deze ook blijkt te hebben, net als mijn oude, is heel fijne instructeurs. Ik heb er gisteren twee gesproken, en een ervan heeft een schema met me gemaakt. Dus morgen begin ik :o O+

Bijkomend voordeel bij deze sportschool: vanwege mijn 50+ heb ik een goedkoper abonnement :{w :')
pi_206789666
O ja, nog meer voordelen: mijn gewicht was daar ongeveer gelijk aan thuis en mijn vetpercentage, hoewel wat te hoog ( :') ) was volgens hen op zich al best aardig voor iemand van mijn leeftijd. Want met het ouder worden, is een wat hoger vetpercentage niet ongezond.

Dus ik heb me ingeschreven :P
pi_206790750
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben gisteren naar een sportschool in de buurt geweest voor een kennismaking. Ik weet dat ik niet moet zoeken naar vervanging van mijn ideale sportschool in Amsterdam, dus die gedachte heb ik geprobeerd te blokken.
Deze sportschool voelde echt fijn, terwijl hij echt precies het tegenovergestelde is van mijn oude. De oude was gloednieuw, heel groot met ook allemaal groepslessen. Deze is heel klein, met een zaaltje met cardioapparaten en een zaaltje voor krachttraining.

Maar wat deze ook blijkt te hebben, net als mijn oude, is heel fijne instructeurs. Ik heb er gisteren twee gesproken, en een ervan heeft een schema met me gemaakt. Dus morgen begin ik :o O+

Bijkomend voordeel bij deze sportschool: vanwege mijn 50+ heb ik een goedkoper abonnement :{w :')
Hey goed bezig! En nog nooit gehoord van 50+ korting _O- Kom daar nog niet voor in aanmerking, maar fijn om te weten dat het bestaat. De sportschool van mijn vriend heeft korting voor partners: 50%. Dat zou ik ook kunnen doen, maar ik vind zijn sportschool wat deprimerend :') (geen ramen, echt gefocust op krachttraining/bodybuilding) Begeleiding volgens mij echt shit. Toen we gingen kijken kregen we niet eens een rondleiding, we moesten zelf maar even rond lopen terwijl de medewerker van dienst koffie dronk en koekjes at met bezoekers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206792418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hey goed bezig! En nog nooit gehoord van 50+ korting _O- Kom daar nog niet voor in aanmerking, maar fijn om te weten dat het bestaat. De sportschool van mijn vriend heeft korting voor partners: 50%. Dat zou ik ook kunnen doen, maar ik vind zijn sportschool wat deprimerend :') (geen ramen, echt gefocust op krachttraining/bodybuilding) Begeleiding volgens mij echt shit. Toen we gingen kijken kregen we niet eens een rondleiding, we moesten zelf maar even rond lopen terwijl de medewerker van dienst koffie dronk en koekjes at met bezoekers.
O fijne begeleiding inderdaad :')

Ik vind dat toch wel iets dat een sportschool kan maken of breken.

De korting is niet heel enorm, maar je kunt het ook niet hebben: normaal is 31,50 per maand en ik betaal 28,50. Toch een maand extra op een jaar :+
pi_206793815
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:01 schreef miss_sly het volgende:
O fijne begeleiding inderdaad :')

Ik vind dat toch wel iets dat een sportschool kan maken of breken.

De korting is niet heel enorm, maar je kunt het ook niet hebben: normaal is 31,50 per maand en ik betaal 28,50. Toch een maand extra op een jaar :+
Oh ja, goede begeleiding vind ik ook belangrijk :Y Maar helaas de ideale sportschool nog niet gevonden. Ooit lid geweest van een Achmea Healthcenter en dat was wel heel goed. Maar ja, gestopt/failliet en is nu een Basic Fit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206826417
Trend gaat gestaag naar beneden op de weegschaal en ik heb nog steeds het idee dat mijn lijf ook veranderd. Dat is bevestigd, trok een oude broek uit de kast die vroeger eigenlijk net niet lekker tot in m'n kruis kwam wegens te dikke bovenbenen. Hij past. Wel mokerruim om m'n taille, as usual. Riem er omheen en daar moet ook een extra gaatje in. :+

:7
pi_206826531
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:43 schreef Lonaa het volgende:
Trend gaat gestaag naar beneden op de weegschaal en ik heb nog steeds het idee dat mijn lijf ook veranderd. Dat is bevestigd, trok een oude broek uit de kast die vroeger eigenlijk net niet lekker tot in m'n kruis kwam wegens te dikke bovenbenen. Hij past. Wel mokerruim om m'n taille, as usual. Riem er omheen en daar moet ook een extra gaatje in. :+

:7
Dat klinkt goed!
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:34:34 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206827351
Hier kwakkelt het. -O-

Lange tijd op -8 gebleven, nu terug naar -6.
Als het even kan powerwalk ik een uur op een dag, maar dat lukt minder vaak dan ik wil wegens donker ‘s ochtends vroeg en druk met werk.
Heel vaak eet ik pas na 13u maar dan ga ik toch ‘s avonds te veel de mist in. Ik smokkel, denk dat het allemaal wel mee valt enzo. ;)

Nu ga ik maar eens bijhouden wat ik allemaal naar binnen schuif. Niet in zo’n stomme dieetapp waar je de juist appel moet kiezen maar domweg noteren

Aanvulling:
Vandaag ging het ook weer niet echt helemaal handig. :’) Vanmorgen (+/- 11u, na een uur powerwalken) netjes twee koolhydraatarme boterhammetjes met kaas en banaan en een halve oatmealCookie en een halve fles cranberrysap.
Maar daarna ging ik van alles doen en moest er van alles. En net toen ik met een bak yoghurt met bessen en granola ging zitten rond een uur of drie moest ik mijn kind even naar een vriendje brengen in Den Haag want er rijden geen treinen. Dus yoghurt in de koelkast gezet en ondertussen is het nu 18.15 uur in heb ik niks meer gegeten sinds die ene hap yoghurt. :’) Man en kind een gaan voor friet en zooi, maar daar heb ik echt geen zin in. Dus ik ga zo curry maken. Maar ondertussen ben ik stik
chagrijnig want veel te lage bloedsuikerspiegel :D
dus ik neem eerst maar een handje nootjes voordat ik überhaupt naar huis ga. (ik was ook nog even langs IKEA geslingerd, want dat stond ook nog op de planning.)

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 26-11-2022 18:20:47 ]
pi_206862299
Zo. Vandaag me weer ingeschreven bij mijn 'oude sportschool'. Ze zijn wel weer duurder geworden. Nu zelfs 80 euro per maand (voor 2x per week trainen). Verklaar mezelf bijna voor gek maar goed, ik vind het daar zo fijn en er is zo'n goede begeleiding dat ik het er voor over heb. Maandag kan ik weer beginnen :). Wilde bewust ook niet wachten tot 1 januari want dat is te cliché :P
pi_206933717
Hello!

Ik ga starten met “project gezond” in de vegetarische versie. Heeft iemand hier die boeken al eens geprobeerd (vega/non-vega)? Hoe is het bevallen?

Dit is de boodschappenlijst voor week 1, dit is eh… Even omschakelen voor mij :+.
  zondag 4 december 2022 @ 03:07:27 #71
131278 moemoe
#teampanda
pi_206935153
Week 1 kost me 125 euro voor 1 persoon :%. En dan moet ik nog een paar dingetjes vers halen.

Veel dingen voor de voorraadkast, hopelijk wordt het hierna beter.
  zondag 4 december 2022 @ 08:02:44 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206935513
Is die boodschappenlijst voor één persoon voor één week?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206935574
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 23:28 schreef moemoe het volgende:
Hello!

Ik ga starten met “project gezond” in de vegetarische versie. Heeft iemand hier die boeken al eens geprobeerd (vega/non-vega)? Hoe is het bevallen?

[ afbeelding ]

Dit is de boodschappenlijst voor week 1, dit is eh… Even omschakelen voor mij :+.
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet. :)
pi_206935630
Ik ga altijd heel slecht op een boodschappenlijstje zonder hoeveelheden :+
Ik heb nooit echt het plan gevolgd, wel een keer een boek ervan geleend bij de bieb. De recepten vond ik er lekker uitzien en wat ik heb geprobeerd was ook lekker. Ik kan alleen best wat voedingsmiddelen niet eten ivm allergie & overgevoeligheden, dus ik vond het teveel gedoe om het hele plan te volgen en dan elke keer na te denken over of en wat ik moest vervangen en waardoor dan.
pi_206937024
quote:
9s.gif Op zondag 4 december 2022 03:07 schreef moemoe het volgende:
Week 1 kost me 125 euro voor 1 persoon :%. En dan moet ik nog een paar dingetjes vers halen.

Veel dingen voor de voorraadkast, hopelijk wordt het hierna beter.
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')