abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 oktober 2022 @ 00:29:01 #1
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_206416003
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 oktober 2022 @ 00:29:38 #2
500609 djv88
pi_206416012
Geen flauw idee of ik het goed heb gedaan. Is het de bedoeling dat ik een nieuw topic open als ik de laatste post heb gedaan in het oude topic?
pi_206416377
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 00:29 schreef djv88 het volgende:
Geen flauw idee of ik het goed heb gedaan. Is het de bedoeling dat ik een nieuw topic open als ik de laatste post heb gedaan in het oude topic?
Ja klopt, is zo helemaal prima hoor ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 oktober 2022 @ 07:23:03 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206416899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 23:21 schreef djv88 het volgende:
Hoe bereiden jullie eten voor? Ik ben zelf gemakzuchtig en wil graag simpel reproduceerbare en voorspelbare gerechten hebben. Nu gooi ik mijn eten in 1 bord en dat gaat de magnetron in. Ik wacht een tijd en het is klaar zonder dat ik er verder mee bezig hoef te zijn. Dat kan ik blijven herhalen en de uitkomst is elke keer hetzelfde, ik hoef niet op timers te letten en iets op een bepaald tijdstip om te draaien.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld een multicooker en dat zouden aanraden? De verwachting die ik daarvan heb is dat dat een gezondere en uitgebreidere magnetron is, waar je een grotere variëteit van gerechten in kunt voorbereiden en waar ik ook niet tussentijds aandacht aan hoef te besteden.
Ik snap niet zo goed wat je zegt hier.

Leg je bijv rauwe sperziebonen, aardappels en vlees op een bord en dat doe je dan in de magnetron tot het gaar is? :?
  zondag 23 oktober 2022 @ 10:39:42 #5
500609 djv88
pi_206417846
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 07:23 schreef BE het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed wat je zegt hier.

Leg je bijv rauwe sperziebonen, aardappels en vlees op een bord en dat doe je dan in de magnetron tot het gaar is? :?
Nee, groente uit zo'n hak potje bijvoorbeeld en vlees dat voor zover ik het goed begrijp al soort van voorbereid is.

https://www.jumbo.com/pro(...)stijl-135g-484801BAK
https://www.jumbo.com/pro(...)s-bbq-135g-484803BAK
pi_206417921
Daar zou ik mokerongelukkig van worden.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 23 oktober 2022 @ 11:32:15 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206418159
Ja, daar zou ik ook echt niet heel blij van worden.
Dan zou ik, als ik voor gemak ging, nog eerder voor een stoommaaltijd gaan ofzo.

Maar kijk eens naar wat recepten voor een slowcooker of multicooker en bedenk of je dat lekker zou vinden.
Zo ja, zou ik dat zeker doen. Dan heb je iig verse producten te pakken. En meer keuze en variatie.

En makkelijk is het zeker. En koop er dan meteen een vriezer bij zodat je overgebleven porties in kan vriezen. :Y

Ik heb gisteren me nog helemaal klem gegeten aan pulled chicken uit de slowcooker. O+
pi_206418170
Ik heb een instant pot, da’s een soort Multicooker. Ja, daar kan je ook hele maaltijden in maken (stamppot bijvoorbeeld, of pastasaus incl pasta) maar vaak maak je iets waar nog wel iets bij moet zoals rijst. Kijk eens op de site van Flying foodie zij heeft veel recepten
We have far more in common than that which devides us..
pi_206418305
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2022 10:52 schreef Lonaa het volgende:
Daar zou ik mokerongelukkig van worden.
Wel een fantastisch dieet trouwens. Dan at ik spontaan geen warm eten meer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206418325
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb een instant pot, da’s een soort Multicooker. Ja, daar kan je ook hele maaltijden in maken (stamppot bijvoorbeeld, of pastasaus incl pasta) maar vaak maak je iets waar nog wel iets bij moet zoals rijst. Kijk eens op de site van Flying foodie zij heeft veel recepten
Rijst kan erbij in de slowcooker. Dat moet je wel even ontdekken, met verdiepingen en een hittebestendig bakje met x water bovenin als je hogedrukkookt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206418330
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wel een fantastisch dieet trouwens. Dan at ik spontaan geen warm eten meer.
Dan wordt mijn dieet wel echt gereduceerd tot alcohol, brood, kwark, kaas en af en toe een stuk fruit. ;(
pi_206418341
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dan wordt mijn dieet wel echt gereduceerd tot alcohol, brood, kwark, kaas en af en toe een stuk fruit. ;(
Dat is een keuze.
Je kunt ook gewoon vaker salade eten bij de lunch :{w
pi_206418355
quote:
6s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is een keuze.
Je kunt ook gewoon vaker salade eten bij de lunch :{w
Als ik groente eet bij mijn lunch is dat de leftover van het avondeten.
pi_206418394
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Rijst kan erbij in de slowcooker. Dat moet je wel even ontdekken, met verdiepingen en een hittebestendig bakje met x water bovenin als je hogedrukkookt.
Ja, dat had ik ook gezien. Maar ik maak vaak grotere hoeveelheden van iets en vries dat in. En de ene keer doe ik er rijst bij, soms op een wrap etc
We have far more in common than that which devides us..
pi_206474225
Hoe gaat het met jullie?

Ik zie inmiddels getallen op de weegschaal waar ik langzaam blij van word. 32 weken sinds ik begon met deze aanpak en er zijn weken achtereen dat er gewoon nietsssss gebeurd. En dan ineens weer een stap de goede richting uit.
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:47:23 #16
5428 crew  miss_sly
pi_206474289
Fijn @Cathmar

Ik zat in Rome vorige week. Bedoeling was 5 dagen, dat werden er 8 door een staking van luchtverkeersleiders.
Dus 8 dagen pasta, Italiaans ontbijt en ijs :@ Schade was maar 1,5 kilo bij mij, dankzij de 20.000 stappen per dag, 8 dagen lang. En daarvan ben ik alweer 1 kilo kwijt.

Maar goed, lager dan dit kom ik almaar niet, dus ik ben me aan het beraden op hoe verder. Ik wil er nog 3 kilo af, en dat lijkt een onmogelijkheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206477090
Ik zou het op zich niet heel erg vinden als mijn vakantie plots een paar dagen langer duurt, @miss_sly :+ (werd dat vergoed door de luchtvaartmaatschappij?) Waarschijnlijk ben je een pond aangekomen, als die kilo er alweer af is. Is te overzien.

Zelf woensdag een luxe high tea gehad en de rest van de dag ook flink gesnoept. Was ik verdorie vanmorgen zwaarder dan gisteren :( Maar ja, was maar 1 dagje, komt goed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:58:28 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206477132
Mjamjamja... iets met een ruggegraat... Ik loop nog steeds heel veel, maar eet ook gewoon nog te veel...
Nog steeds -7/-8 tov begin van dit jaar, maar toch... dat hadden er ondertussen ook best -10 mogen zijn, of misschien wel moeten...
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:25:25 #19
5428 crew  miss_sly
pi_206477365
Als het goed is, wordt het vergoed. Declaratie ingediend voor hotel en maaltijden. We gaan het zien.
Op zich ook niet heel erg, alleen was dochter niet op tijd terug op school en wij niet op het werk. Gelukkig reageerden zowel school als werkgevers heel prettig.
Het zal wel een pond zijn, inderdaad, dus zeker te overzien. Ik heb deze week nog niet eens veel gedaan aan beweging verder, omdat niet fit en dochter met covid :')

Maar het is bij mij meer ook wel als wat @BE zegt: ruggegraat. Ik doe het echt best aardig, maar ik denk niet goed genoeg. Ik mag best iets strenger zijn om nog een paar kilo af te vallen, maar dan moet ik er echt iets voor doen...en dat vind ik toch wel lastig, zo blijkt.
pi_206520443
Ik keek naar de ingrediënten op een pot Ben & Jerry's. Super super zout dat spul! 44 gram zout per 100 gram _O- Dat lijkt me absoluut niet eetbaar. linkje slordige ah
En blijkbaar is 1 zo'n pot vijf porties. Ik moest lachen.

Hier gaat het verder prima. Ik snap niet hoe. Maar ik begrijp m'n lijf nog steeds niet na al die jaren samen zijn.
pi_206520577
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 14:58 schreef BE het volgende:
Mjamjamja... iets met een ruggegraat... Ik loop nog steeds heel veel, maar eet ook gewoon nog te veel...
Nog steeds -7/-8 tov begin van dit jaar, maar toch... dat hadden er ondertussen ook best -10 mogen zijn, of misschien wel moeten...
Nog even doorknallen tot kerst BE. Zeven weken. Ik hou zelf van die afgekaderde korte doelen. Je kan het, dat weet je zelf ook. EN 7 kilo is 7 kilo he?!?!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:29:12 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206522039
*;
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:37:49 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206561508
Weet je wat het grootste nadeel is van jezelf altijd maar met van alles vol stoppen?
Niets is meer echt lekker of echt een traktatie en daar blijf ik dan dus wel naar op zoek en zoek het dan in volume. Of niet kunnen kiezen. -O-

(Vandaag heb ik me ingehouden hoor, maar er ontstaat dan wel onrust…)
pi_206566391
Lastig, BE. Voor mij alleen maar herkenbaar, dus ook geen tips of trucs om dat tegen te gaan.

Hier gaat het allemaal weer van een leien dakje, maar ik weet nooit 'wáárom. Ik snap mijn eigen lijf na al die decennia nog steeds niet. Waarom gaat het soms fantastisch, waarom zijn er periodes dat het al onhaalbaar lijkt om één (1) dag normaal te doen. Het gaat bij mij vaak weer helemaal out of control als ik 1 dag niet heb opgelet, zoals op een verjaardag of feest. Vorige week High Tea bij Robčrt in Oisterwijk gehad (en uiteraard veel in de bakkerij gekocht) en een verjaardag met barbecue waar al het eten wit en bruin was. Ik dacht: nou, daar gaan we. Weer in een neerwaaardse spiraal (of opwaards qua gewicht, het is maar hoe je het bekijkt). Maar nee. Nee?! Ik begrijp niets van mezelf.
  zaterdag 5 november 2022 @ 18:50:33 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206567901
Just ride with it! O+
pi_206569834
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:50 schreef BE het volgende:
Just ride with it! O+
Maar ik wil het begrijpen zodat ik daar baat bij heb in de toekomst als het ongetwijfeld weer gewoon mis gaat en ik weer alles in mijn mond stop. Het is nu fijn, ja.
pi_206614685
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206614849
Mijn nieuwe eetlijst voor nu
O. 2 boterhammen, hartig beleg
L. warm eten, dus eetmaatje van het voedingscentrum aan rijst/pasta/oid groente en vleesvervanging
T. Kwark met van die graanvlokken en wat speculaaskruiden voor de smaak
D. 2 boterhammen hartig beleg
T. Glas melk

's Middags een groot tussendoortje want ik dan vaak honger krijg van mijn medicijnen en dat tackelt dan een eetbui
En in de ochtend doe ik een sportvideo van YouTube mee voor een half uur als beweging en dan eens zien wat er gebeurt... Hopelijk helpt het me
pi_206634842
Een hele afspeellijst op YT gemaakt met sporten voor dikke mensen, filmpejs van een half uur. Elke dag een half uur. Jaja stelt niet veel voor, maar met mijn lijf is dat erg intensief. Ben nat van het zweet
  woensdag 16 november 2022 @ 14:33:52 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_206697316
Elke dag een half uur sporten is stukken meer dan de gemiddelde Nederlander doet denk ik ;)

Ik liet vorige week een health check doen via mijn werk omdat ik al zo gruwelijk lang futloos ben. Allemaal testjes gehad, en ook uit het gesprek bleek dat ik bijna alles goed doe. Slaap, sport, mijn normale maaltijden, ontspanning, bloedwaarden, bloeddruk, spiermassa, visceraal vet waren allemaal perfect.

Behalve dus dat gewicht en vetpercentage _O- en dat komt natuurlijk door mijn vreetbuien.

Het zou dus best goed kunnen dat mijn klachten verdwijnen als ik nu eens echt dingen anders ga doen. Dus dat is wel een aardige motivatie.
disclaimer
pi_206698353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een hele afspeellijst op YT gemaakt met sporten voor dikke mensen, filmpejs van een half uur. Elke dag een half uur. Jaja stelt niet veel voor, maar met mijn lijf is dat erg intensief. Ben nat van het zweet
Elke dag een half uur is heel goed! Dit gaat je zeker helpen. En als je dan ook nog een elke dag een wandeling van minimaal een half uurtje maakt dan ben je binnen no time weer waar je wilt zijn!
  woensdag 16 november 2022 @ 17:00:38 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_206698440
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:49 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Elke dag een half uur is heel goed! Dit gaat je zeker helpen. En als je dan ook nog een elke dag een wandeling van minimaal een half uurtje maakt dan ben je binnen no time weer waar je wilt zijn!
If only it was that easy... :D
disclaimer
pi_206698518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:33 schreef SQ het volgende:
Elke dag een half uur sporten is stukken meer dan de gemiddelde Nederlander doet denk ik ;)

Ik liet vorige week een health check doen via mijn werk omdat ik al zo gruwelijk lang futloos ben. Allemaal testjes gehad, en ook uit het gesprek bleek dat ik bijna alles goed doe. Slaap, sport, mijn normale maaltijden, ontspanning, bloedwaarden, bloeddruk, spiermassa, visceraal vet waren allemaal perfect.

Behalve dus dat gewicht en vetpercentage _O- en dat komt natuurlijk door mijn vreetbuien.

Het zou dus best goed kunnen dat mijn klachten verdwijnen als ik nu eens echt dingen anders ga doen. Dus dat is wel een aardige motivatie.
Vervelend dat je zo futloos bent en wel goed dat je het zo goed doet! Mag je trots op zijn. Eetbuien zijn echt heel vervelend :* :{ Ik hoop echt dat je die onder controle gaat krijgen. Succes met dingen veranderen :*

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:49 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:00 schreef SQ het volgende:

[..]
If only it was that easy... :D
Daar knelt de schoen een beetje :@ Ik kan dan beter een extra of twee extra filmpjes doen. Iets met straatangst en liever niet dat willen dat mensen me zien omdat ik zo extreem lelijk ben (ongeacht of dit klopt of niet, zo voelt het). Dus tja

Ik hoop echt dat het me nu eindelijk eindelijk eindelijk gaat lukken.
En ik hoop, wat ik nog belangrijker vind dan afvallen, dat ik eindelijk ga leren van mezelf te houden en te accepteren. We blijven knokken! Opgeven is geen optie.
pi_206698920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daar knelt de schoen een beetje :@ Ik kan dan beter een extra of twee extra filmpjes doen. Iets met straatangst en liever niet dat willen dat mensen me zien omdat ik zo extreem lelijk ben (ongeacht of dit klopt of niet, zo voelt het). Dus tja

Ik hoop echt dat het me nu eindelijk eindelijk eindelijk gaat lukken.
En ik hoop, wat ik nog belangrijker vind dan afvallen, dat ik eindelijk ga leren van mezelf te houden en te accepteren. We blijven knokken! Opgeven is geen optie.
Ondanks dat ik het gevoel van straatangst (hoewel om andere reden) goed ken, of misschien wel juist daarom: doe het wel. Het is beter voor je om vijf minuten buiten te wandelen dan dat extra filmpje te doen, op zijn minst voor je psychische gesteldheid op de langere termijn. En misschien moet je dan beginnen met alleen je eigen straat uit en weer in en dat opbouwen tot vijf minuten, dan minuten, etc.. maar het is echt de moeite waard. Hoe meer je binnen blijft, hoe hoger die drempel om naar buiten te gaan wordt. Terwijl dat waar je bang voor bent, ofwel niet zal gebeuren, over misschien zelfs wel gebeurt, maar je ook dat dan blijkt te overleven. Gun het jezelf om nu dingen te doen die je moeilijk vindt, want het levert je zo ontzettend veel op als je dat gaat doen.
pi_206699342
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 18:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ondanks dat ik het gevoel van straatangst (hoewel om andere reden) goed ken, of misschien wel juist daarom: doe het wel. Het is beter voor je om vijf minuten buiten te wandelen dan dat extra filmpje te doen, op zijn minst voor je psychische gesteldheid op de langere termijn. En misschien moet je dan beginnen met alleen je eigen straat uit en weer in en dat opbouwen tot vijf minuten, dan minuten, etc.. maar het is echt de moeite waard. Hoe meer je binnen blijft, hoe hoger die drempel om naar buiten te gaan wordt. Terwijl dat waar je bang voor bent, ofwel niet zal gebeuren, over misschien zelfs wel gebeurt, maar je ook dat dan blijkt te overleven. Gun het jezelf om nu dingen te doen die je moeilijk vindt, want het levert je zo ontzettend veel op als je dat gaat doen.
Ja... ik zal eens een plan maken (en uitvoeren).
Je hebt gelijk...
pi_206700027
Ik ben inmiddels 4 maanden bezig met afvallen. Heb met name mijn nachtelijke inname van chips, koekjes etc. verminderd en ga 3x in de week naar de sportschool.

Resultaat 20 kilo er af :9

Ik hoop tot aan het eind van het jaar nog 10 kilo af te vallen :Y
  woensdag 16 november 2022 @ 20:01:55 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_206700598
20 kilo in 4 maanden is wel echt superveel! _O_
disclaimer
pi_206705801
Ook maar even een update hier, afgelopen twee maanden een (groeps)traject onder begeleiding van m'n trainer gedaan en hoewel het "slechts" 2 kg scheelt, is er blijkbaar wel iets bijzonder goed gegaan, want ik pas in ieder geval weer comfortabel in een maat kleiner. :P Op zijn aanraden eet ik nu 2 maanden op onderhoud en dan na de feestdagen (want hey, laten we realistisch zijn, in een tekort willen zitten met tig kerstmaaltijd-uitnodigingen is gewoon kudt) gezellig met de goede voornemens weer op afvalkoers. :P

Wel ga ik nog wat sportieve doelen maken voor mezelf, want daar ben ik echt veel te laks mee geworden. Dat staat wat mij betreft los van het "ik wil minder vet meezeulen", het is meer dat het me dwars zit dat m'n conditie achteruit gegaan is en ik merk fysiek en mentaal dat ik teveel stil zit. Oftewel, ik schop mezelf morgen naar de sportschool. Als ik niet post dat ik gegaan ben, mogen jullie me uitschelden voor luiaard. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206717379
Het ging bij mij even niet zo lekker, maar ik heb nu een modus gevonden waarmee ik weer ben gekomen op het gewicht van voor de vakantie naar Rome. Dus ik zit weer op het punt dat ik nog 2,5-3 kilo kwijt wil. Wellicht gaat dat met deze modus wel lukken, hoewel natuurlijk deze maanden niet heel erg gaan helpen.

Ik wil toch ook weer kijken naar een sportschool. Ik mis het bezig zijn met gewichten. Die cardio-apparaten vind ik niet zo interessant, maar ik wil graag weer echte krachttraining doen. Ik had in Amsterdam Noord natuurlijk een geweldige sportschool, dus ik ga maar eens zoeken of ik hier iets soortgelijks kan vinden. Ik had de sportschool in mijn durp geprobeerd, maar die vind ik niet prettig. Ik ben me er inmiddels van bewust dat wat ik daar bijvoorbeeld niet fijn vond, was de ruimte en de indeling ervan. Het was een grote ovale ruimte waar alles in stond en je dus altijd iedereen kon zien. Ook het, in mijn ogen wat te kleine, krachthonk stond in deze zelfde ruimte. En als ik weet dat echt iedereen naar me kan kijken, voel ik me toch niet heel prettig bij het doen van mijn oefeningen. Natuurlijk zou ik daar mijn reet mee af moeten vegen, maar dat lukt me niet.

Ik heb dus drie sportscholen in de omringende dorpen, maar niet heel ver weg, gevonden waar ik eens ga kennismaken en de ruimtes bekijken. Wie weet vind ik toch wel weer zo'n geweldige sportschool als in Amsterdam O+
pi_206717456
Ook een update van mij. Het ging tijdje minder omdat ik mentaal gewoon helemaal klaar was met afvallen. Dus in deze periode weer behoorlijk wat erbij gegeten. Vakantie tussendoor hielp ook niet. Momenteel zit ik weet beter in mijn vel, maar ik heb besloten voorlopig niet bewust te gaan afvallen maar wel bewust te gaan eten. Wat is het verschil? Als ik echt wil afvallen sta ik wekelijks op de weegschaal en is dat getal erg belangrijk voor mij. Ik sta mezelf (zeker 1 a 2 dagen voor de weegdag) weinig lekkers toe waardoor ik uiteindelijk 'klap' en weer ineens alles naar binnen duw. Dus nu is het niet wegen, niet te streng, maar gewoon bewuster gezonde keuzes maken. Ik merk dat ik hierdoor veel beter ik mijn vel zit (en ook zeker fitter wordt). En ik weet ook dat die andere manier niet voor de langere termijn is maar zodra die weegschaal om de hoek komt wordt ik vaak te fanatiek.
  vrijdag 18 november 2022 @ 10:33:38 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_206717514
Herkenbare valkuil, pinuts!

Ik kan de weegschaal nog steeds moeilijk loslaten omdat ik toch een soort kwantitatieve bevestiging zoek dat ik goed bezig ben. Maar het is veel beter om het niet te doen en gewoon naar je lichaam te luisteren.

Mijn aanpak is nu: veel sporten, suikerarme keuzes maken en vooral de alcohol inperken. Heb in de afgelopen 26 dagen 1 keer 2 tripels gedronken en verder niks.
disclaimer
pi_206717739
Zonder alcohol zou het wel makkelijker gaan ja, maar biertjes. O+

Nou, de sporttas is in ieder geval mee (ik kom letterlijk langs m'n sportschool als ik naar huis ga), dus de voorbereiding is er. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206718447
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:33 schreef SQ het volgende:
Herkenbare valkuil, pinuts!

Ik kan de weegschaal nog steeds moeilijk loslaten omdat ik toch een soort kwantitatieve bevestiging zoek dat ik goed bezig ben. Maar het is veel beter om het niet te doen en gewoon naar je lichaam te luisteren.

Mijn aanpak is nu: veel sporten, suikerarme keuzes maken en vooral de alcohol inperken. Heb in de afgelopen 26 dagen 1 keer 2 tripels gedronken en verder niks.
Ja ik vind die bevestiging dat je ‘goed’ bezig bent ook altijd heel fijn. Maar heb nu echt met mezelf afgesproken tot ik tot het nieuwe jaar niet meer op de weegschaal ga staan.
Alcohol is bij mij het probleem niet. Als in, ik geef er weinig om. Drink denk ik maar 1x in de 2 maanden ofzo. Sporten moet ik echt weer even op gaan pakken. Als in, de afgelopen tijd heb ik ‘gewoon’ 2 a 3x in de week gevolleybalt dus opzicht niks mis mee, maar ben al die tijd niet westen boksen (en uiteraard wel een duur abonnement betaald). Dus ook hierbij, niet meteen te hard van stapel lopen. Normaal ging ik vaak 6x per week (3x boksen, 3x volleybal) maar ook hier heb ik nu tegen mezelf gezegd, 4x in totaal is prima. Als ik dan zin heb in meer, prima. Maar als ik geen zin heb en al 4x ben geweest. Fine, dan ga ik niet.
Al twijfel ik nog wel of ik blijf boksen. Ik vind het super leuk, maar vind het wel vervelend dat je verplicht bent aan bepaalde tijden.
  vrijdag 18 november 2022 @ 12:23:37 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_206718737
Ik vind 4 keer per week sporten al tamelijk extreem, laat staan 6 keer :D waar haal je de tijd vandaan??
disclaimer
  vrijdag 18 november 2022 @ 13:32:59 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206719587
Toen ik nog geen kinderen had, 36 uur werkte en elke nacht kon doorslapen had ik dat ook gered. Nu loop ik 2-3 keer per week hard en ben ik daar al heel blij mee.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 november 2022 @ 13:34:42 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_206719611
Zes keer ja? Wanneer doe je dan nog andere dingen, zoals met je man praten en sociale dingen en tv kijken en je huishouden?

Misschien ben ik wel rete inefficiënt hoor, dat zou kunnen.

Of misschien sport ik wel te lang per sessie, dat kan ook :')
disclaimer
pi_206719777
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:34 schreef SQ het volgende:
Zes keer ja? Wanneer doe je dan nog andere dingen, zoals met je man praten en sociale dingen en tv kijken en je huishouden?

Nouja dat is dus ook een beetje het probleem, dat ik dan in de avond weinig vrije tijd heb.
Scheelt wel dat ik geen man/kinderen heb, dus niemand tegen wie ik sociaal moet doen als ik thuis ben :P

Maar meteen een voorbeeld dat ik als ik af wil vallen te fanatiek ben, als ik ‘maar’ 2 of 3x sport voelt het alsof ik te weinig gedaan heb. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat. Die 6x is er ook wel een beetje ingeslopen doordat ik in de zomerstop geen volleybal had. Dus toen ben ik meer gaan boksen. Vervolgens begon het volleybal weer maar heb ik het boksen aangehouden. Maar nu merk ik vaak wel dat het misschien te veel is. Maar toch vind ik het dan toch lastig om meteen mijn abonnement op te zeggen.
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:15:17 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206719969
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:34 schreef SQ het volgende:

6 dagen per week je hardloopschoenen en sportbh aantrekken en de deur uit lopen om een half uur later weer terug te zijn... Zou best kunnen zonder kids. Mijn reistijd naar kantoor is 6 minuten en ik werk veel thuis. Dit zou in een lunchpauze zelfs nog lukken.

Maar zes keer per week in de auto stappen, paard poetsen en zadelen, een uur paardrijden, afzadelen en opruimen en weer met de auto terug naar huis: nope. Dat haal ik sinds de geboorte van de oudste al geen één keer per week meer.

Eerlijk is eerlijk: ik heb geen keurig huis en onze sociale dingen bestaan vooral uit dingen in het weekend met de kinderen erbij. En ook dan lukt 't wel om tijdens de gymles van de kinderen (die man dan doet) te gaan lopen.

Ik doe het niet. Maar het zou wel vaker passen in m'n week _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:55:50 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_206720403
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:54 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Nouja dat is dus ook een beetje het probleem, dat ik dan in de avond weinig vrije tijd heb.
Scheelt wel dat ik geen man/kinderen heb, dus niemand tegen wie ik sociaal moet doen als ik thuis ben :P

Maar meteen een voorbeeld dat ik als ik af wil vallen te fanatiek ben, als ik ‘maar’ 2 of 3x sport voelt het alsof ik te weinig gedaan heb. Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat. Die 6x is er ook wel een beetje ingeslopen doordat ik in de zomerstop geen volleybal had. Dus toen ben ik meer gaan boksen. Vervolgens begon het volleybal weer maar heb ik het boksen aangehouden. Maar nu merk ik vaak wel dat het misschien te veel is. Maar toch vind ik het dan toch lastig om meteen mijn abonnement op te zeggen.
Ja wel logisch, als 3 keer al je baseline is en je wil graag afvallen, het dan als weinig voelt. Maar dat is het op zich natuurlijk niet. Dus, goed bezig jij!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
6 dagen per week je hardloopschoenen en sportbh aantrekken en de deur uit lopen om een half uur later weer terug te zijn... Zou best kunnen zonder kids. Mijn reistijd naar kantoor is 6 minuten en ik werk veel thuis. Dit zou in een lunchpauze zelfs nog lukken.

Maar zes keer per week in de auto stappen, paard poetsen en zadelen, een uur paardrijden, afzadelen en opruimen en weer met de auto terug naar huis: nope. Dat haal ik sinds de geboorte van de oudste al geen één keer per week meer.

Eerlijk is eerlijk: ik heb geen keurig huis en onze sociale dingen bestaan vooral uit dingen in het weekend met de kinderen erbij. En ook dan lukt 't wel om tijdens de gymles van de kinderen (die man dan doet) te gaan lopen.

Ik doe het niet. Maar het zou wel vaker passen in m'n week _O-
True, een half uurtje hardlopen moet wel lukken (al kost dat me inclusief 2x omkleden en douchen ķķk wel een uur hoor). Maar ja, als ik dat s avonds doe ben ik om 8 uur weg, om 9 uur weer klaar met de riedel, en dan ga ik ook echt niet meer iets anders doen :')
disclaimer
pi_206764990
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:23 schreef SQ het volgende:
Ik vind 4 keer per week sporten al tamelijk extreem, laat staan 6 keer :D waar haal je de tijd vandaan??
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.
pi_206765293
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 18:05 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Poh, ik wil toch wel graag 6 a 7x per week minimaal een uurtje per dag sporten. Daar maak ik toch tijd voor. Net zoals douchen, tanden poetsen en een aantal andere zaken zit sporten gewoon in mijn dagelijkse ritme.
Dan heb je vast geen gezin en een aantal jonge kinderen.
pi_206765664
Ik schommel al een tijdje tussen 2-2.5kg boven mijn streefgewicht, maar ben al best wel tevreden zo. Liefst heb ik die laatste kilo's er ook nog af, maar ik zit al best lekker in m'n vel op dit gewicht. Fijn gevoel!

Afgelopen week niet kunnen sporten want ziek, deze week weer 2x hockey en een keer personal training staan. Na deze week is hockey afgelopen. Ik wil dan denk ik naar in elk geval 2x krachttraining (zelf of met PT) en 1x cardio/HIIT toe, en als dat 2x lukt al helemaal mooi. Nu is de timing van hockey steeds net beetje onhandig voor 2x kracht (zo wedstrijd, di training, en ik wil niet zo met spierpijn op t veld staan en ook niet zo-ma-di achter elkaar want wedstrijd en training zijn al best intensief).

Eten gaat wisselend. Ik doe m'n best meer zelf te koken en genoeg fruit en groente op een dag te eten enzo. Maar dat lukt niet altijd, ik ben de laatste weken/maanden sinds de zomer veel ziek geweest, paar weken last gehad van mn hoofd stoten in de fitness, sinds september alvast deels begonnen bij een nieuwe baan en voor m'n 'oude' baan vanalles aan het afronden voor ik daar stop 1 december en daarnaast loopt ook nog m'n derde baan. Dus het is druk, ik zat fysiek niet lekker in m'n vel en mentaal ook niet, en dat laat niet heel veel ruimte voor andere dingen. Gelukkig begint dat (op mn weer ziek zijn afgelopen week na) de laatste twee weken allemaal een beetje bij te trekken. Dus als ik over 1.5 week weer van 3 naar 2 banen ga, wordt dat denk ik hopelijk nog weer beter en het eten enz weer makkelijker :)
  maandag 21 november 2022 @ 20:09:56 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_206767915
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 18:05 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan gok ik ook dat je niet de combi fulltime baan / 3 jonge kinderen / partner hebt ;)
Gangbaar is het in elk geval allerminst.

Maareh, welkom! Hoeveel wil je afvallen? Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
disclaimer
pi_206768183
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan gok ik ook dat je niet de combi fulltime baan / 3 jonge kinderen / partner hebt ;)
Gangbaar is het in elk geval allerminst.

Maareh, welkom! Hoeveel wil je afvallen? Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
Ligt een beetje aan hoeveel je eet en hoeveel alcohol je nuttigt ;(
* Lonaa mompelt iets over al tijden een minimaal dalende lijn.
pi_206783404
Ik heb mijn boksen opgezegd (als in, ik zat bij 2 verschillende locaties aangezien ik ma tm woensdag ergens anders woon/slaap ivm werk, dus heb die voor door de week opgezegd, die 1x in de week die ik 'thuis' ga in het weekend hou ik wel aan). Met het twijfelen van het boksen hing samen dat ik misschien weer terug wil naar mijn 'oude' gym. Dit is een strenght en conditioninggym die best duur is (60 euro per maand) maar waar je wel echt begeleiding krijgt. En juist die begeleiding (en stok achter de deur) mis ik nu. Ook vind ik het héél fijn dat ze trainingen hebben in de ochtend voor 't werk. Dan heb ik namelijk nog niet de tijd gehad om 1000 excuses bedacht te hebben waarom ik niet kan gaan trainen (of dat ik door drukte op het werk oprecht niet kan gaan). Nog niks 100% besloten, maar heb maandag daar wel een (vrijblijvende) intake om wellicht daar toch weer te gaan starten. Ja het is duur, maar soms moet je in jezelf investeren (mits dat financieel kan uiteraard). En daar ga ik sowieso meer aan hebben als een 'goedkoop' sportschoolabonnement en vervolgens weer 2x gaan en dan nooit meer. Dus ben benieuwd.
Voel me nu in ieder geval totaal niet fit en de vorige keer heb ik bij die sportschool wel in zo'n 4 maanden 10 kg eraf gekregen en me op mijn fitst ooit gevoeld.
pi_206787355
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 20:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Met zeven keer per week minimaal een uur sporten zal dat toch als een malle gaan!
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom. :') Afvallen = eten, sporten = fitheid. Als ik een uur hardloop kan ik dat qua verbruik in twintig seconden ongedaan maken door een extra schep mayonaise.
Let me see you stripped down to the bone
pi_206787363
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Niet per se hoor. Ik heb momenteel twaalf keer per week (!) een uur sport, en ik krijg er zoveel trek van dat ik geen klap afval en geregeld wat aankom. :') Afvallen = eten, sporten = fitheid. Als ik een uur hardloop kan ik dat qua verbruik in twintig seconden ongedaan maken door een extra schep mayonaise.
Dit. Heel erg dit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 23 november 2022 @ 11:46:37 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_206787642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat mijn onderliggende boodschap er wat dikker bovenop lag, maar helaas.
disclaimer
pi_206787830
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:46 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik had gehoopt dat mijn onderliggende boodschap er wat dikker bovenop lag, maar helaas.
-kuch- Excuus!
Maar niettemin :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_206788046
Och, beter een keer teveel gezegd, I guess. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206789290
Ik ben gisteren naar een sportschool in de buurt geweest voor een kennismaking. Ik weet dat ik niet moet zoeken naar vervanging van mijn ideale sportschool in Amsterdam, dus die gedachte heb ik geprobeerd te blokken.
Deze sportschool voelde echt fijn, terwijl hij echt precies het tegenovergestelde is van mijn oude. De oude was gloednieuw, heel groot met ook allemaal groepslessen. Deze is heel klein, met een zaaltje met cardioapparaten en een zaaltje voor krachttraining.

Maar wat deze ook blijkt te hebben, net als mijn oude, is heel fijne instructeurs. Ik heb er gisteren twee gesproken, en een ervan heeft een schema met me gemaakt. Dus morgen begin ik :o O+

Bijkomend voordeel bij deze sportschool: vanwege mijn 50+ heb ik een goedkoper abonnement :{w :')
pi_206789666
O ja, nog meer voordelen: mijn gewicht was daar ongeveer gelijk aan thuis en mijn vetpercentage, hoewel wat te hoog ( :') ) was volgens hen op zich al best aardig voor iemand van mijn leeftijd. Want met het ouder worden, is een wat hoger vetpercentage niet ongezond.

Dus ik heb me ingeschreven :P
pi_206790750
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben gisteren naar een sportschool in de buurt geweest voor een kennismaking. Ik weet dat ik niet moet zoeken naar vervanging van mijn ideale sportschool in Amsterdam, dus die gedachte heb ik geprobeerd te blokken.
Deze sportschool voelde echt fijn, terwijl hij echt precies het tegenovergestelde is van mijn oude. De oude was gloednieuw, heel groot met ook allemaal groepslessen. Deze is heel klein, met een zaaltje met cardioapparaten en een zaaltje voor krachttraining.

Maar wat deze ook blijkt te hebben, net als mijn oude, is heel fijne instructeurs. Ik heb er gisteren twee gesproken, en een ervan heeft een schema met me gemaakt. Dus morgen begin ik :o O+

Bijkomend voordeel bij deze sportschool: vanwege mijn 50+ heb ik een goedkoper abonnement :{w :')
Hey goed bezig! En nog nooit gehoord van 50+ korting _O- Kom daar nog niet voor in aanmerking, maar fijn om te weten dat het bestaat. De sportschool van mijn vriend heeft korting voor partners: 50%. Dat zou ik ook kunnen doen, maar ik vind zijn sportschool wat deprimerend :') (geen ramen, echt gefocust op krachttraining/bodybuilding) Begeleiding volgens mij echt shit. Toen we gingen kijken kregen we niet eens een rondleiding, we moesten zelf maar even rond lopen terwijl de medewerker van dienst koffie dronk en koekjes at met bezoekers.
pi_206792418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hey goed bezig! En nog nooit gehoord van 50+ korting _O- Kom daar nog niet voor in aanmerking, maar fijn om te weten dat het bestaat. De sportschool van mijn vriend heeft korting voor partners: 50%. Dat zou ik ook kunnen doen, maar ik vind zijn sportschool wat deprimerend :') (geen ramen, echt gefocust op krachttraining/bodybuilding) Begeleiding volgens mij echt shit. Toen we gingen kijken kregen we niet eens een rondleiding, we moesten zelf maar even rond lopen terwijl de medewerker van dienst koffie dronk en koekjes at met bezoekers.
O fijne begeleiding inderdaad :')

Ik vind dat toch wel iets dat een sportschool kan maken of breken.

De korting is niet heel enorm, maar je kunt het ook niet hebben: normaal is 31,50 per maand en ik betaal 28,50. Toch een maand extra op een jaar :+
pi_206793815
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:01 schreef miss_sly het volgende:
O fijne begeleiding inderdaad :')

Ik vind dat toch wel iets dat een sportschool kan maken of breken.

De korting is niet heel enorm, maar je kunt het ook niet hebben: normaal is 31,50 per maand en ik betaal 28,50. Toch een maand extra op een jaar :+
Oh ja, goede begeleiding vind ik ook belangrijk :Y Maar helaas de ideale sportschool nog niet gevonden. Ooit lid geweest van een Achmea Healthcenter en dat was wel heel goed. Maar ja, gestopt/failliet en is nu een Basic Fit.
pi_206826417
Trend gaat gestaag naar beneden op de weegschaal en ik heb nog steeds het idee dat mijn lijf ook veranderd. Dat is bevestigd, trok een oude broek uit de kast die vroeger eigenlijk net niet lekker tot in m'n kruis kwam wegens te dikke bovenbenen. Hij past. Wel mokerruim om m'n taille, as usual. Riem er omheen en daar moet ook een extra gaatje in. :+

:7
pi_206826531
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:43 schreef Lonaa het volgende:
Trend gaat gestaag naar beneden op de weegschaal en ik heb nog steeds het idee dat mijn lijf ook veranderd. Dat is bevestigd, trok een oude broek uit de kast die vroeger eigenlijk net niet lekker tot in m'n kruis kwam wegens te dikke bovenbenen. Hij past. Wel mokerruim om m'n taille, as usual. Riem er omheen en daar moet ook een extra gaatje in. :+

:7
Dat klinkt goed!
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:34:34 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206827351
Hier kwakkelt het. -O-

Lange tijd op -8 gebleven, nu terug naar -6.
Als het even kan powerwalk ik een uur op een dag, maar dat lukt minder vaak dan ik wil wegens donker ‘s ochtends vroeg en druk met werk.
Heel vaak eet ik pas na 13u maar dan ga ik toch ‘s avonds te veel de mist in. Ik smokkel, denk dat het allemaal wel mee valt enzo. ;)

Nu ga ik maar eens bijhouden wat ik allemaal naar binnen schuif. Niet in zo’n stomme dieetapp waar je de juist appel moet kiezen maar domweg noteren

Aanvulling:
Vandaag ging het ook weer niet echt helemaal handig. :’) Vanmorgen (+/- 11u, na een uur powerwalken) netjes twee koolhydraatarme boterhammetjes met kaas en banaan en een halve oatmealCookie en een halve fles cranberrysap.
Maar daarna ging ik van alles doen en moest er van alles. En net toen ik met een bak yoghurt met bessen en granola ging zitten rond een uur of drie moest ik mijn kind even naar een vriendje brengen in Den Haag want er rijden geen treinen. Dus yoghurt in de koelkast gezet en ondertussen is het nu 18.15 uur in heb ik niks meer gegeten sinds die ene hap yoghurt. :’) Man en kind een gaan voor friet en zooi, maar daar heb ik echt geen zin in. Dus ik ga zo curry maken. Maar ondertussen ben ik stik
chagrijnig want veel te lage bloedsuikerspiegel :D
dus ik neem eerst maar een handje nootjes voordat ik überhaupt naar huis ga. (ik was ook nog even langs IKEA geslingerd, want dat stond ook nog op de planning.)

[ Bericht 11% gewijzigd door BE op 26-11-2022 18:20:47 ]
pi_206862299
Zo. Vandaag me weer ingeschreven bij mijn 'oude sportschool'. Ze zijn wel weer duurder geworden. Nu zelfs 80 euro per maand (voor 2x per week trainen). Verklaar mezelf bijna voor gek maar goed, ik vind het daar zo fijn en er is zo'n goede begeleiding dat ik het er voor over heb. Maandag kan ik weer beginnen :). Wilde bewust ook niet wachten tot 1 januari want dat is te cliché :P
pi_206933717
Hello!

Ik ga starten met “project gezond” in de vegetarische versie. Heeft iemand hier die boeken al eens geprobeerd (vega/non-vega)? Hoe is het bevallen?

Dit is de boodschappenlijst voor week 1, dit is eh… Even omschakelen voor mij :+.
  zondag 4 december 2022 @ 03:07:27 #71
131278 moemoe
#teampanda
pi_206935153
Week 1 kost me 125 euro voor 1 persoon :%. En dan moet ik nog een paar dingetjes vers halen.

Veel dingen voor de voorraadkast, hopelijk wordt het hierna beter.
  zondag 4 december 2022 @ 08:02:44 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206935513
Is die boodschappenlijst voor één persoon voor één week?
pi_206935574
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 23:28 schreef moemoe het volgende:
Hello!

Ik ga starten met “project gezond” in de vegetarische versie. Heeft iemand hier die boeken al eens geprobeerd (vega/non-vega)? Hoe is het bevallen?

[ afbeelding ]

Dit is de boodschappenlijst voor week 1, dit is eh… Even omschakelen voor mij :+.
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet. :)
pi_206935630
Ik ga altijd heel slecht op een boodschappenlijstje zonder hoeveelheden :+
Ik heb nooit echt het plan gevolgd, wel een keer een boek ervan geleend bij de bieb. De recepten vond ik er lekker uitzien en wat ik heb geprobeerd was ook lekker. Ik kan alleen best wat voedingsmiddelen niet eten ivm allergie & overgevoeligheden, dus ik vond het teveel gedoe om het hele plan te volgen en dan elke keer na te denken over of en wat ik moest vervangen en waardoor dan.
pi_206937024
quote:
9s.gif Op zondag 4 december 2022 03:07 schreef moemoe het volgende:
Week 1 kost me 125 euro voor 1 persoon :%. En dan moet ik nog een paar dingetjes vers halen.

Veel dingen voor de voorraadkast, hopelijk wordt het hierna beter.
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...
  zondag 4 december 2022 @ 12:13:42 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206937499
Maar daar kan ze weken mee vooruit, je gaat vast geen hele pot appelstroop gebruiken gok ik.

Zondagochtend-ontbijt-inspiratiepost! *O*

:9~
Blauwe bessen, griekse yoghurt, banaan en kh arme granola. O+

Heerlijke beloning na 1,5u powerwalken. *O*

Ik vreet te veel buiten de lijntjes om af te vallen, maar ik loop wel minstens 3-4x per week minimaal een uur. :Y
pi_206940056
Dat ziet er goed uit!

Ik moet hier eigenlijk ook weer aansluiten, maar ik zet in op mijn klassieker; ergens halverwege januari "en nu is het genoeg - knop gaat om". Dus tot dan. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_206940147
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:13 schreef BE het volgende:
Maar daar kan ze weken mee vooruit, je gaat vast geen hele pot appelstroop gebruiken gok ik.

Zondagochtend-ontbijt-inspiratiepost! *O*

[ afbeelding ]

:9~
Blauwe bessen, griekse yoghurt, banaan en kh arme granola. O+

Heerlijke beloning na 1,5u powerwalken. *O*

Ik vreet te veel buiten de lijntjes om af te vallen, maar ik loop wel minstens 3-4x per week minimaal een uur. :Y
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)

Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.

Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
En met myfitnesspal tel je je calorieen.
  zondag 4 december 2022 @ 15:55:37 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_206940244
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)

Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.

Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
disclaimer
pi_206940255
Ik beweeg/sport voor mijn gezondheid, niet per se om af te vallen want waardeloos om af te vallen. Afvallen doe je in de keuken. Bewegen is gezond.

En noobie, je bent wat neerbuigend naar iemand die geen 15 meer is.
pi_206940263
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:

Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
En ook dat ja.
pi_206942687
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of jij ooit wel echt flink gesport hebt. Er is niks beters in deze wereld dan na 100 km fietsen in warm weer een koud colaatje wegtikken maar in jouw ogen heb ik dan tientallen kilometers ´voor niks´ gefietst.
  Moderator / Miss SHO zondag 4 december 2022 @ 19:48:12 #83
22592 crew  Ole
pi_206943635
Ach, we hebben er weer eentje in dit topic! _O_ *zucht
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 4 december 2022 @ 20:09:41 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206943921
En echt niet verder kijken dan je neus lang is en meteen je riedel afsteken door een trigger op het woord beloning. :’)

Het was idd mijn ontbijt en dat was zalig na anderhalf uur stevig doorlopen. :Y
pi_206944281
Ach, zelfde type mensen die meteen beginnen te schreeuwen als je 1x pizza/friet/ander ongezond voedsel eet want ja, je eet het er toch echt zelf aan :')
pi_206946883
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door noobie123 op 05-12-2022 01:42:08 ]
pi_206946925
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:02 schreef Tink89 het volgende:
Is die boodschappenlijst voor één persoon voor één week?
Ja, alhoewel ik wel de hoeveelheden voor het diner heb gehalveerd. Dat was namelijk voor twee personen.

quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet. :)
Ik zal wat dingen op de foto zetten op een later moment :Y.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga altijd heel slecht op een boodschappenlijstje zonder hoeveelheden :+
Ik heb nooit echt het plan gevolgd, wel een keer een boek ervan geleend bij de bieb. De recepten vond ik er lekker uitzien en wat ik heb geprobeerd was ook lekker. Ik kan alleen best wat voedingsmiddelen niet eten ivm allergie & overgevoeligheden, dus ik vond het teveel gedoe om het hele plan te volgen en dan elke keer na te denken over of en wat ik moest vervangen en waardoor dan.
Er staan inderdaad geen hoeveelheden bij, alleen kcal.

Lijkt me wel lastig om een goed “eetplan” voor jezelf te vinden als je die gevoeligheden hebt.

De eigenaresse van mijn sportschool raadde dit boek aan om af te vallen en zij gaat mij ook begeleiden.

Voor nu heb ik even mijn bestelling van 125 euro aan boodschappen geannuleerd. Eerst maar eens calculeren of dit bedrag wekelijks terugkomt, want dan moet ik toch wat anders overwegen.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:41 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...
Misschien dat het goedkoper kan als ik rond ga shoppen bij verschillende supermarkten/markt :%.

Ik was best enthousiast eigenlijk om hier mee te beginnen :P.
  maandag 5 december 2022 @ 07:11:37 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206947184
Ik had er nog nooit van gehoord.
De recepten op de site zien er lekker uit. :Y

Uit wat reacties her en der zijn mensen heel enthousiast.

Ik heb mezelf de bundeling van recepten kado gedaan nu net, voor onder de boom. ;)
De weekmenu’s geloof ik wel, ik weet zo onderhand wel wat ik wel en niet moet doen. :@

Oh. En natuurlijk is dat kado geen kado of beloning, ik heb het alleen maar gekocht. *)

[ Bericht 63% gewijzigd door BE op 05-12-2022 07:20:22 ]
  maandag 5 december 2022 @ 07:20:11 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_206947208
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepakt :)
disclaimer
pi_206947313
Oh ik had de meuk hierboven gemist. *O*
pi_206947659
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik had de meuk hierboven gemist. *O*
Heerlijk leesvoer om mee op te starten. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206949017
Getraind. Ontbijt. Beloning voor hard werken dit dat.
pi_206949078
Voor de compleet:
S: Snatches, 15 minuten buffelen.
O: kwark, whey, kersen, vlokken
L: boterham met cervelaat
D: kippensoep

En ik geloof dat de buurvrouw zo gebak komt brengen. Dus ook gebak. Lekekr puh.
pi_206950716
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 07:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepakt :)
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 13:23:43 #95
5428 crew  miss_sly
pi_206950779
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
Het is al jaren en minstens 975 delen een reeks over diëten en een post als de jouwe voegt echt niets toe.
pi_206951102
quote:

[..]
:')
pi_206951134
quote:

[..]
De arrogantie en aannames in deze post zijn echt stuitend.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 13:49:30 #98
382129 crew  Donna
pi_206951141
In januari ben ik er weer hoor. :7
pi_206951149
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:49 schreef Donna het volgende:
In januari ben ik er weer hoor. :7
Terecht.

Ik kom alleen maar af en toe langs om een mening te ventileren.
  maandag 5 december 2022 @ 14:24:21 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_206951699
quote:

[..]
Nou ja bedankt dan maar dat jij het concept afvallen even bent komen uitleggen. We zullen vanaf nu allemaal succesvol zijn O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')