Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)quote:Op zondag 4 december 2022 12:13 schreef BE het volgende:
Maar daar kan ze weken mee vooruit, je gaat vast geen hele pot appelstroop gebruiken gok ik.
Zondagochtend-ontbijt-inspiratiepost!
[ afbeelding ]
Blauwe bessen, griekse yoghurt, banaan en kh arme granola.
Heerlijke beloning na 1,5u powerwalken.
Ik vreet te veel buiten de lijntjes om af te vallen, maar ik loop wel minstens 3-4x per week minimaal een uur.
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.quote:Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)
Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.
Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
En met myfitnesspal tel je je calorieen.
En ook dat ja.quote:Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
Ik vraag me af of jij ooit wel echt flink gesport hebt. Er is niks beters in deze wereld dan na 100 km fietsen in warm weer een koud colaatje wegtikken maar in jouw ogen heb ik dan tientallen kilometers ´voor niks´ gefietst.quote:Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)
Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.
Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
En met myfitnesspal tel je je calorieen.
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.quote:Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
Ja, alhoewel ik wel de hoeveelheden voor het diner heb gehalveerd. Dat was namelijk voor twee personen.quote:Op zondag 4 december 2022 08:02 schreef Tink89 het volgende:
Is die boodschappenlijst voor één persoon voor één week?
Ik zal wat dingen op de foto zetten op een later momentquote:Op zondag 4 december 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet.
Er staan inderdaad geen hoeveelheden bij, alleen kcal.quote:Op zondag 4 december 2022 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga altijd heel slecht op een boodschappenlijstje zonder hoeveelheden![]()
Ik heb nooit echt het plan gevolgd, wel een keer een boek ervan geleend bij de bieb. De recepten vond ik er lekker uitzien en wat ik heb geprobeerd was ook lekker. Ik kan alleen best wat voedingsmiddelen niet eten ivm allergie & overgevoeligheden, dus ik vond het teveel gedoe om het hele plan te volgen en dan elke keer na te denken over of en wat ik moest vervangen en waardoor dan.
Misschien dat het goedkoper kan als ik rond ga shoppen bij verschillende supermarkten/marktquote:Op zondag 4 december 2022 11:41 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepaktquote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Heerlijk leesvoer om mee op te starten.quote:
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.quote:Op maandag 5 december 2022 07:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepakt
Het is al jaren en minstens 975 delen een reeks over diëten en een post als de jouwe voegt echt niets toe.quote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
quote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
De arrogantie en aannames in deze post zijn echt stuitend.quote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Terecht.quote:
Nou ja bedankt dan maar dat jij het concept afvallen even bent komen uitleggen. We zullen vanaf nu allemaal succesvol zijnquote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |