abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2022 @ 12:13:42 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206937499
Maar daar kan ze weken mee vooruit, je gaat vast geen hele pot appelstroop gebruiken gok ik.

Zondagochtend-ontbijt-inspiratiepost! *O*

:9~
Blauwe bessen, griekse yoghurt, banaan en kh arme granola. O+

Heerlijke beloning na 1,5u powerwalken. *O*

Ik vreet te veel buiten de lijntjes om af te vallen, maar ik loop wel minstens 3-4x per week minimaal een uur. :Y
pi_206940056
Dat ziet er goed uit!

Ik moet hier eigenlijk ook weer aansluiten, maar ik zet in op mijn klassieker; ergens halverwege januari "en nu is het genoeg - knop gaat om". Dus tot dan. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_206940147
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 12:13 schreef BE het volgende:
Maar daar kan ze weken mee vooruit, je gaat vast geen hele pot appelstroop gebruiken gok ik.

Zondagochtend-ontbijt-inspiratiepost! *O*

[ afbeelding ]

:9~
Blauwe bessen, griekse yoghurt, banaan en kh arme granola. O+

Heerlijke beloning na 1,5u powerwalken. *O*

Ik vreet te veel buiten de lijntjes om af te vallen, maar ik loop wel minstens 3-4x per week minimaal een uur. :Y
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)

Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.

Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
En met myfitnesspal tel je je calorieen.
  zondag 4 december 2022 @ 15:55:37 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_206940244
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik begrijp de beloning nooit na het sporten. Stel je verbrandt 300 calorieen met lopen, en je eet daarna 300 calorieen op als beloning. Dan heb je dus geen enkel resultaat geboekt met afvallen. Wat voor veel mensen de rede is waarom ze sporten. Dus is alle moeite voor niets geweest. (alhoewel geen enkele sport een slecht dieet kan rechtzetten)

Tenzij je sport, simpelwel om iets te kunnen eten zonder extra calorieen bij je dagelijkse hoeveelheid op te tellen, zie ik het nut van de beloning niet. Iets niet eten is 100 keer makkelijker dan sporten om het er af te branden.

Afvallen is heel simpel. Je hebt een bepaalde dagelijkse calorieen dat je moet eten om op hetzelfde gewicht te blijven (waar je met een calorie calculator achter komt op google)
en dan haal je er 500 calorieen van af. Met een 500 calorieen tekort, val je af zonder problemen.
Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
disclaimer
pi_206940255
Ik beweeg/sport voor mijn gezondheid, niet per se om af te vallen want waardeloos om af te vallen. Afvallen doe je in de keuken. Bewegen is gezond.

En noobie, je bent wat neerbuigend naar iemand die geen 15 meer is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206940263
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:

Gast, het is gewoon haar ontbijt. Van nooit meer eten val je inderdaad wel snel af, maar is toch geen aanrader hoor.
En ook dat ja.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206942687
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:49 schreef noobie123 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of jij ooit wel echt flink gesport hebt. Er is niks beters in deze wereld dan na 100 km fietsen in warm weer een koud colaatje wegtikken maar in jouw ogen heb ik dan tientallen kilometers ´voor niks´ gefietst.
  Moderator / Miss SHO zondag 4 december 2022 @ 19:48:12 #83
22592 crew  Ole
pi_206943635
Ach, we hebben er weer eentje in dit topic! _O_ *zucht
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 4 december 2022 @ 20:09:41 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206943921
En echt niet verder kijken dan je neus lang is en meteen je riedel afsteken door een trigger op het woord beloning. :’)

Het was idd mijn ontbijt en dat was zalig na anderhalf uur stevig doorlopen. :Y
pi_206944281
Ach, zelfde type mensen die meteen beginnen te schreeuwen als je 1x pizza/friet/ander ongezond voedsel eet want ja, je eet het er toch echt zelf aan :')
pi_206946883
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 15:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door noobie123 op 05-12-2022 01:42:08 ]
pi_206946925
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:02 schreef Tink89 het volgende:
Is die boodschappenlijst voor één persoon voor één week?
Ja, alhoewel ik wel de hoeveelheden voor het diner heb gehalveerd. Dat was namelijk voor twee personen.

quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd naar wat je dan eet. :)
Ik zal wat dingen op de foto zetten op een later moment :Y.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga altijd heel slecht op een boodschappenlijstje zonder hoeveelheden :+
Ik heb nooit echt het plan gevolgd, wel een keer een boek ervan geleend bij de bieb. De recepten vond ik er lekker uitzien en wat ik heb geprobeerd was ook lekker. Ik kan alleen best wat voedingsmiddelen niet eten ivm allergie & overgevoeligheden, dus ik vond het teveel gedoe om het hele plan te volgen en dan elke keer na te denken over of en wat ik moest vervangen en waardoor dan.
Er staan inderdaad geen hoeveelheden bij, alleen kcal.

Lijkt me wel lastig om een goed “eetplan” voor jezelf te vinden als je die gevoeligheden hebt.

De eigenaresse van mijn sportschool raadde dit boek aan om af te vallen en zij gaat mij ook begeleiden.

Voor nu heb ik even mijn bestelling van 125 euro aan boodschappen geannuleerd. Eerst maar eens calculeren of dit bedrag wekelijks terugkomt, want dan moet ik toch wat anders overwegen.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:41 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Wacht even, je hebt alles op die lijst moeten kopen? Dan snap ik inderdaad dat het duur is...
Misschien dat het goedkoper kan als ik rond ga shoppen bij verschillende supermarkten/markt :%.

Ik was best enthousiast eigenlijk om hier mee te beginnen :P.
  maandag 5 december 2022 @ 07:11:37 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206947184
Ik had er nog nooit van gehoord.
De recepten op de site zien er lekker uit. :Y

Uit wat reacties her en der zijn mensen heel enthousiast.

Ik heb mezelf de bundeling van recepten kado gedaan nu net, voor onder de boom. ;)
De weekmenu’s geloof ik wel, ik weet zo onderhand wel wat ik wel en niet moet doen. :@

Oh. En natuurlijk is dat kado geen kado of beloning, ik heb het alleen maar gekocht. *)

[ Bericht 63% gewijzigd door BE op 05-12-2022 07:20:22 ]
  maandag 5 december 2022 @ 07:20:11 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_206947208
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepakt :)
disclaimer
pi_206947313
Oh ik had de meuk hierboven gemist. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206947659
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik had de meuk hierboven gemist. *O*
Heerlijk leesvoer om mee op te starten. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206949017
Getraind. Ontbijt. Beloning voor hard werken dit dat.
pi_206949078
Voor de compleet:
S: Snatches, 15 minuten buffelen.
O: kwark, whey, kersen, vlokken
L: boterham met cervelaat
D: kippensoep

En ik geloof dat de buurvrouw zo gebak komt brengen. Dus ook gebak. Lekekr puh.
pi_206950716
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 07:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Het triggeren op 1 woordje en daar vervolgens een hele belerende rant op uitstorten wil inderdaad nog wel eens vervelend worden opgepakt :)
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 13:23:43 #95
5428 crew  miss_sly
pi_206950779
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
Het is al jaren en minstens 975 delen een reeks over diëten en een post als de jouwe voegt echt niets toe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206951102
quote:

[..]
:')
pi_206951134
quote:

[..]
De arrogantie en aannames in deze post zijn echt stuitend.
  Moderator/colorchick maandag 5 december 2022 @ 13:49:30 #98
382129 crew  Donna
pi_206951141
In januari ben ik er weer hoor. :7
pi_206951149
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:49 schreef Donna het volgende:
In januari ben ik er weer hoor. :7
Terecht.

Ik kom alleen maar af en toe langs om een mening te ventileren.
  maandag 5 december 2022 @ 14:24:21 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_206951699
quote:

[..]
Nou ja bedankt dan maar dat jij het concept afvallen even bent komen uitleggen. We zullen vanaf nu allemaal succesvol zijn O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')