quote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Vroeg je je nou iets af of kwam je ons iets uitleggen? Dat zijn twee verschillende dingenquote:Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Jij ziet het misschien als een rant, maar het enige wat ik deed was uitleggen hoe diëten werkt met het tellen van calorieen. Ik dacht dat dit een dieet topic was. Blijkbaar had ik het mis. Geen wonder dat zoveel mensen niet succesvol kunnen afvallen.
Dan snap je het dus nog niet, een beloning na het sporten is helemaal prima. Sporten doe je in de eerste plaats voor jezelf en om lekker in je vel te zitten, als je ervan afvalt dan is dat mooi meegenomen.quote:Op maandag 5 december 2022 01:14 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook ontbeten. Maar ik zie het niet als een ''beloning''. Dat is gewoon mijn dagelijkse voeding.
Niemand raadt ''nooit eten'' aan. Ik vroeg me alleen af waarom sommige mensen bepaalde voedsel zien als een beloning. Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Oh een medestander. Haha.quote:Op zondag 4 december 2022 15:39 schreef Nanuke het volgende:
Dat ziet er goed uit!
Ik moet hier eigenlijk ook weer aansluiten, maar ik zet in op mijn klassieker; ergens halverwege januari "en nu is het genoeg - knop gaat om". Dus tot dan.![]()
Oh, maar zo benader ik het ook. Ik hanteer losjes de 80/20 regel. 80 procent van de eetmomenten zijn volledig onbewerkt plantaardig, bij 20 ben ik vrijer. Veel maaltijden zijn puur functioneel (eten om te leven): die richt ik gezond in (maar nog altijd lekker). Als al die 'functionele' maaltijden in orde zijn, maakt het een stuk minder uit wat je tijdens 'speciale' momenten eet. Dat betekent uiteraard niet dat je elke keer helemaal los kunt gaan.quote:Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:
Als dat werkt voor jou, prima! Ik vind het serieus knap.
Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
Slecht nieuws voor omnomnomnomnivoren.quote:Op dinsdag 6 december 2022 11:33 schreef Morgane89 het volgende:
Terwijl ik dit aan het bijlezen ben wordt het sinterklaaspakket van m'n werk bezorgd met 3 soorten kruidnoten en chocoladeletters voor alledrie de gezinsleden![]()
Dit. Ik ben al heel tevreden met normale dagen. Ik focus op gezond eten en doorgaans is dat ook allemaal wat minder kcal rijk. Echt lijnen doe ik al heel lang niet meer. Nu ben ik ook al ongeveer 10 jaar 20 kg lichter dan mijn zwaarste gewicht ooit, maar voor een echt gezond gewicht zou er nog wel een kilo of 10 af mogen. En soms een pizza, patat en zo moet gewoon kunnen. Met de nadruk op somsquote:Op dinsdag 6 december 2022 06:31 schreef SilverEyes het volgende:
Als dat werkt voor jou, prima! Ik vind het serieus knap.
Als ik voor mezelf spreek: ik heb al zoveel dingen geprobeerd qua dieet, wat ik heb geleerd is dat dat voor mij niet werkt. Ik moet gewoon een boterham met hagelslag of Pizza of patat kunnen eten af en toe. Normaal doen is voor mij al moeilijk genoeg.
Ja dit. Het duurde even voor ik door had dat lijnen/afvallen/dieten echt zinloos is. Je moet je levensstijl idd permanent aanpassen en op zo'n manier dat je dat voor altijd zo kan volhouden (het moet dus bij jou passen en niet bij de schrijver van een dieetboekje).quote:Op dinsdag 6 december 2022 12:05 schreef Tink89 het volgende:
Als succesvolle langetermijndunblijver is mijn enige punt: zoek een manier die bij je past en omarm die voor de rest van je leven. In mijn geval is dat incl chocopasta en af en toe pizza, maar met in de basis gezond, genoeg en zonder fratsen eten.
Bara en Womens best.quote:Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
Ik heb meestal leggings met een touwtje. Alleen het stretch van de stof vind ik vaak niet voldoende.quote:Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Dames (heren mag ook maar wellicht minder relevant) waar kopen jullie je sportleggings? Ik was altijd van sporten in korte broek maar met de kou enkele weken geleden toch maar eens een legging aangeschaft. Bewust een high waste gekocht en hij zit heerlijk. Maar ik merk dat als ik sport met veel bukken (bijv squats) dat ie toch naar mijn heupen zakt ipv over mijn buik blijft zitten. Heeft iemand goede aanraders?
Die merken kende ik beide nog niet. Ziet er wel goed uit. Neem ik mee in de overweging voor nieuwe spullenquote:
Bara heeft vrij vaak sale of andere aanbieding, dus die moet je eigenlijk nooit voor de originele prijs kopen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die merken kende ik beide nog niet. Ziet er wel goed uit. Neem ik mee in de overweging voor nieuwe spullen
Stronger hoor ik ook goede dingen over.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb meestal leggings met een touwtje. Alleen het stretch van de stof vind ik vaak niet voldoende.
Maar ik vind fijne, goed- en mooizittende leggings wel heel lastig te vinden, moet ik zeggen.
Ik denk dat wanneer ik er weer een bestel, ik er eens een van Stronger probeer.
Goeie range maten wel.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bara heeft vrij vaak sale of andere aanbieding, dus die moet je eigenlijk nooit voor de originele prijs kopen.
Ik kocht een verbazingwekkend fijne bij Scapino. Had ik ook niet verwacht, maar die zit als een huis als ik ga hardlopen. En is lang genoeg.quote:Op maandag 12 december 2022 22:43 schreef Pinuts het volgende:
Yes. Wel ook even deze lezen ivm compressie en alles:quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:21 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Goeie range maten wel.De maattabel is te vertrouwen, neem ik aan?
Dit is nieuw voor me!quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Yes. Wel ook even deze lezen ivm compressie en alles:
https://barasportswear.co(...)compression-leggings
Uh. Dat is denk ik persoonlijk voorkeur. Ik heb ze niet iig. Iets compressie vind ik wel prettig want de kerk is mokerkoud en dan wiebelt alles minder.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is nieuw voor me!
Als je gewoon lekker fitnesst, ga je geen compression level 4 dragen, denk ik?
Flubbervel bij elkaar houden is prioriteit #1quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Net hoe stuiterig je workouts ook zijn, lijkt me.Met hardlopen bijvoorbeeld vind ik zelf wat compressie altijd wel prettig in ieder geval, scheelt wiebelbovenbenen en -buik. Bij puur krachttraining (in een niet ijskoud pand
) is het wiebelen wat minder relevant imo, dan is het hoogstens een beetje het flubbervel bij elkaar houden.
En hoe veel flubbervel je op welke plekken hebt. Ik heb heel veel flubbervel, maar bij een te strakke legging om mijn benen krijg ik het nog sneller koud. Dus nu voor hardlopen een gewone high waist legging die goed aansluit. Niet te groot kopen dus.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Net hoe stuiterig je workouts ook zijn, lijkt me.Met hardlopen bijvoorbeeld vind ik zelf wat compressie altijd wel prettig in ieder geval, scheelt wiebelbovenbenen en -buik. Bij puur krachttraining (in een niet ijskoud pand
) is het wiebelen wat minder relevant imo, dan is het hoogstens een beetje het flubbervel bij elkaar houden.
Ik heb dit ook heel erg. Nu tussen kerst en oud en nieuw zit ik even in de niks stand, maar dadelijk gaan we wel weer beginnen...quote:Op zondag 25 december 2022 21:18 schreef Nanuke het volgende:
Herkenbaar Isabeau. Ik ken eigenlijk maar 2 standen: alles of niks. In de niks-modus heb ik ook een weerstand tegen taart of lekkere koekjes bij de koffie en zulks, omdat ik weet dat 1 keer misschien nog net kan, maar bij 2x is de omslag naar alles weer zo gemaakt. En dan weer in het ritme komen duurt ongeveer eeuwig.
Ik kan momenteel ook niet normaal doen. 1-2 dagen gaan goed, en dan schreeuwt alles in mij om eten. Gelukkig is het bijna januari.
Topper!quote:Op donderdag 29 december 2022 15:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik doe twee dagen per week dagbesteding voor mensen met een beperking.
Die twee dagen krijg ik gezond eten en sport op maandag.
Ik ben 4kg afgevallen.
Zoals altijdquote:
5 kilo afvallen in decemberquote:Op maandag 2 januari 2023 07:58 schreef SilverEyes het volgende:
Ik meld me ook, weer. Nog steeds veel en veel te zwaar.
Stap 1 is mijn fitbit eruit gooien. Ik kan er niet normaal mee omgaan zonder obsessief te worden. Al wel 5 kilo afgevallen in december
Hehe dat is het voordeel van echt fors overgewicht hebben, elke dag een wandeling en 20 van de 30 dagen letten op wat je eet is dan Al voldoendequote:Op maandag 2 januari 2023 08:02 schreef SQ het volgende:
[..]
5 kilo afvallen in decembergoed hoor!
Ik ben denk ik 5 kilo aangekomen in december
Ja dat is wel zo. Nou, wel fijn dat je die iig al kwijt bent!quote:Op maandag 2 januari 2023 08:10 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Hehe dat is het voordeel van echt fors overgewicht hebben, elke dag een wandeling en 20 van de 30 dagen letten op wat je eet is dan Al voldoende
QFTquote:Op maandag 2 januari 2023 07:31 schreef SQ het volgende:
Zo dat was potverdorie weer een interessante weigh-in
Goed, streep er door en vooruit gaan. Het voordeel is dat ik nu lekker veel kan afvallen de komende weken#omdenken
Ik reken het goedquote:Op maandag 2 januari 2023 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik had me voorgenomen om vorige week wel gewoon te sporten (zou twee keer sportschool en één keer powerwalking zijn geweest), maar dat is er niet van gekomen
Ter vedediding voer ik dan maar aan dat ik het echt heel druk heb gehad, want ik werkte gewoon en moest ook op een aantal sociale dingen aantreden waar allerlei mensen vrij waren. Dus ik moest wel heel veel in heel weinig tijd proppen.
Goed excuus, toch?
Ik was vanmorgen al 3 kg lichter dan gisterochtendquote:Op maandag 2 januari 2023 07:31 schreef SQ het volgende:
Zo dat was potverdorie weer een interessante weigh-in
Goed, streep er door en vooruit gaan. Het voordeel is dat ik nu lekker veel kan afvallen de komende weken#omdenken
Held.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:11 schreef Lonaa het volgende:
Statistiekjes:
Trainingsdagen in 2022: 183
Rustdagen: 182
Kilo's eraf: 8-ish
Wauw!quote:Op maandag 2 januari 2023 17:11 schreef Lonaa het volgende:
Statistiekjes:
Ik vind het oprecht heel knap dat je het sporten zo consequent volhoudt.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:11 schreef Lonaa het volgende:
Statistiekjes:
Het zit inmiddels zo ingebakken in m'n leven. De community is ook mooi en ik heb het echt nodig als uitlaatklep/voor mental healthquote:Op maandag 2 januari 2023 19:13 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht heel knap dat je het sporten zo consequent volhoudt.
Ik lees al meer dan 10 jaar mee (en ben zelf dus ook al meer dan 10 jaar aan het kloten met m'n gewicht), en ik vind het zo knap van je dat je zoveel bent afgevallen én het er vervolgens ook afhoudt. Echt, petje af!quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga gewoon verder zoals ik al jaren aan het doen ben. Maar voor de vorm 2022 in statistieken:
Januari +- 85 kilo ofzo, want baby van net 9 maanden en nog aan de zwangerschapskilo's bezig.
eind december met 'gewoon normaal doen', zonder gekke dieeten, vasten, strikte regeltjes, extreem veel sporten of ander gedoe, met 1-2 x per week een half uurtje hardlopen: 74 kilo.
Conclusie: ik ben weer op gewicht en blijf gewoon normaal doen.
Wat lief van jequote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:56 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik lees al meer dan 10 jaar mee (en ben zelf dus ook al meer dan 10 jaar aan het kloten met m'n gewicht), en ik vind het zo knap van je dat je zoveel bent afgevallen én het er vervolgens ook afhoudt. Echt, petje af!
Dit.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat lief van jeIk blijf bij mijn motto: vind een levensstijl die je kunt omarmen en de rest van je leven comfortabel en gezond houdt.
Ditquote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:56 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik lees al meer dan 10 jaar mee (en ben zelf dus ook al meer dan 10 jaar aan het kloten met m'n gewicht), en ik vind het zo knap van je dat je zoveel bent afgevallen én het er vervolgens ook afhoudt. Echt, petje af!
Heerlijk he. Ik sta ook weer op 2,5 lager dan maandagquote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef BE het volgende:
Heb me vandaag helemaal simpel gepiest!
En dus net -0,1 tov vanochtend!![]()
Nu al zin in morgenochtend!Kerstzout en -carbs!
Zeker, ik zwel dan ook echt op als een ballon.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:43 schreef SilverEyes het volgende:
Is het normaal om vlak voor de eisprong ook zwaarder te zijn? Ik kom alleen maar aan
Nice. Dan ga ik me maandag nog wel eens wegenquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Zeker, ik zwel dan ook echt op als een ballon.
Da's wel jammer.quote:
Nee, dat helpt niet.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:29 schreef Vanyel het volgende:
Misschien helpt het niet dat ik nu weer in een restaurant zit
Herkenbaar. Ik ben de eerste 0,5 kilo weer kwijt. Vocht natuurlijk, maar ik teken ervoor dit elke week.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:30 schreef SQ het volgende:
Ik geef begin juni een groot feest ter ere van mijn tienjarig huwelijksfeest (echt wtf, dan ben je toch wel serieus oud, of niet dan). Zou toch wel lekker zijn als ik dan weer een beetje rond de 70 kilo weeg. Moet op zich haalbaar zijn, maar is wel zo'n 20 kilo in 5 maanden, dus ik kan dan weinig slacken.
Disclaimer: voor 75 kilo doe ik het ook wel hoor. Ik weet dat het een ambitieus doel is maar als ik in the zone ben kan ik echt makkelijk 3 kilo in een maand afvallen. Het is vooral zaak om die zone vast te houden, dat is me afgelopen jaar gewoon echt helemaal niet gelukt
Jaaaaaaaaquote:Op donderdag 5 januari 2023 17:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dat helpt niet.![]()
Is het wel lekker?
Ja maar, het is all you CAN eat, niet all you MUST eat. Zet m op!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:54 schreef SilverEyes het volgende:
De weegschaal was nu wel lief, -0.7 tov gisteren. Gelukkig vandaag slechts 2 verjaardagen en een etentje bij een AYCE
Prima weging, -0.8 ten opzichte van gisteren (gewogen vķķr het kakken). Sta voor deze maand nu op -3,3. Ik heb even mijn database gecheckt en mijn januari maandrecord staat op -4,9, dan heb ik dus nog 24 dagen voor 1,7 kilo, dat klinkt zeker haalbaar. Mits ik morgen niet ineens +1,5 doe uiteraard, want zo is mijn lijf dan ook wel weer.quote:
True, truequote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar, het is all you CAN eat, niet all you MUST eat. Zet m op!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |