SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 22-10-2022 19:01:46 ]<signature here>.
De relevantie ontgaat me even. Dat ze (Petraeus, de Kruif en dus ook Rob) meer informatie krijgen dan ene ExTec cum suis hier op Fok! lijkt me evident.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 18:26 schreef ExTec het volgende:
Misschien staat die wel op de mailinglist, waar die elke dag top secret spul in z'n mailbox krijgt, net als rob, weet jij veel.
Eerst mogen ze niet weg, nu moeten ze.quote:
Het is een colonne hummvee's lijkt mequote:Op zaterdag 22 oktober 2022 18:47 schreef ExTec het volgende:
Geen idee wat het is, maar het ziet er militair uit.
[ twitter ]
Zouden het Hummers zijn?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 18:47 schreef ExTec het volgende:
Geen idee wat het is, maar het ziet er militair uit.
Maar het stukje waar die uitspraken over doet, daar heeft die toevallig natuurlijk geen informatie over. En derhalve is het maar een mening.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
De relevantie ontgaat me even. Dat ze (Petraeus, de Kruif en dus ook Rob) meer informatie krijgen dan ene ExTec cum suis hier op Fok! lijkt me evident.
Laten we eens beginnen met een bron ipv een Tweet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:06 schreef ExTec het volgende:
Maar het stukje waar die uitspraken over doet, daar heeft die toevallig natuurlijk geen informatie over. En derhalve is het maar een mening.
Duidelijk
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is een colonne hummvee's lijkt me
Zou zomaar kunnen. Ik zie geen rupsbanden, dus het zijn in ieder geval geen tanks!quote:
Is dit grappigquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Zou zomaar kunnen. Ik zie geen rupsbanden, dus het zijn in ieder geval geen tanks!
Dat zegt nog niks over het feit of iets een tank is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
Zou zomaar kunnen. Ik zie geen rupsbanden, dus het zijn in ieder geval geen tanks!
Meer berichten dat er een aftocht op gang aan het komen is:quote:
Ze blazen die dam toch op?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meer berichten dat er een aftocht op gang aan het komen is: [ twitter ]
[ twitter ]
Hierinquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met een bron ipv een Tweet.
heb ik de meeste bronnen waar de tweet van Snyder naar verwees gegeven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
In het door Snyder aangehaalde artikel staan diverse links, naar verschillende bronnen:
Source: Volodymyr Tymoshko, the head of the Main Department of the National Police in Kharkiv Oblast, during a briefing on Thursday, cited by the Interfax-Ukraine news outlet https://interfax.com.ua/news/general/867011.html
On 16 September, Ihor Klymenko, Head of the National Police of Ukraine, reported that a total of ten torture chambers had been discovered in the liberated territory of Kharkiv Oblast. https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/16/7367736/
The Russian army tortured people in the cellar of the so-called "people's militia" in the town of Kozacha Lopan when it was under siege.
Source: Kharkiv Oblast Prosecutor's Office https://www.facebook.com/(...)g9zn1A6uwLxBSdeKJqSl
On 23 September, it was revealed that law enforcement officers had found 18 places in Kharkiv Oblast where the occupiers tortured Ukrainian citizens, and they had established the identities of over 1,000 Russian military personnel who committed crimes in the occupied territories. Source: Serhii Panteleiev, first deputy chief of the Main Investigative Department of the National Police, in a briefing at the Military Media Center on 23 September
En nogmaals: Timothy Snyder is in mijn ogen geen slechte bron om zomaar te delen. Hij zal zijn reputatie niet lichtvaardig op het spel zetten.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tim Snyder is wel een autoriteit ja.
Maar toch haalt hij alleen een artikel aan met als enige bron "volgens sommige getuigen en slachtoffers"
Het kan best zo zijn maar de schijn is op deze manier zo tegen.
Een slechte bron om zomaar te delen vind ik.
Ook handig, 'een martekamer' ipv de door Snyder genoemde 22, een andere.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk hier wat meer gedegen onderzoek naar een vermeende martelkamer.
De gouden tanden (wat rvs bleek) waren gestolen van een lokale tandarts.
Martelingen komen wel degelijk voor. Basterds.
https://www.stopfake.org/(...)rea-torture-chamber/
Oorlog in Irak heeft toch wel bewezen dat Humvee's geen tanks zijn?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zegt nog niks over het feit of iets een tank is.
Nou die bronnen zag ik ook in het artikel en dat waren allemaal Oekraïense insiders die er alle behoefte aan hebben de Russen te ontmenselijken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hierin
[..]
heb ik de meeste bronnen waar de tweet van Snyder naar verwees gegeven.
De hele discussie begon hiermee [ twitter ] en niet met die doos met gebitsresten van edelmetaal, die is er bij gesleept, waarna min of meer werd geconstateerd dat de door Timothy Snyder genoemde 22 martelkamers ook wel fake (zouden kunnen) zijn.
[..]
Wie op het artikel in de tweet klikt, vindt daarin links naar verschillende bronnen, waana je weer op andere links naar nog meer bronnen kan doorklikken.
Dat had ik gedaan voor ik postte, en ik ga ervan uit dat gebruikers die hier lezen en posten dat ook kunnen doen zonder direct een weken oude doos met gouden tanden erbij te halen. Ik twijfel er niet aan Snyder een te vertrouwen bron is, in zijn tweets, zijn lezingen op youtube en zijn artikelen
Dat anderen daar wel allerlei vraagtekens bij zetten is hun goed recht.
Maar kunnen we er nu aub over ophouden?
Ze zijn zwaar bezig spullen te verplaatsen en Oekraïne alvast als schuldige aan te wijzen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:47 schreef Remco2021 het volgende:
Word die dam nou nog opgeblazen ofniet?
Het frustrerende is dat compleet duidelijk is wat hier gebeurt, er zal ongetwijfeld een flink aantal ogen in de lucht op gericht zijn, maar toch zal het wappieleger krijsend met de Russische fake versie van het verhaal aan de haal gaan als het echt uitgevoerd wordt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:49 schreef ExTec het volgende:
Terwijl als je voor maximale schade gaat, in geval van opblazen, je het reservoir zo vol mogelijk wil hebben.
[ twitter ]
Fixedquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze zijn zwaar bezig spullen te verplaatsen en Oekraïne alvast als schuldige aan te wijzen.
Voor maximale effectie zal dit wel midden in de nacht gebeuren.
Tot zover mijn propaganda waaraan ik geen bron kan toevoegen, alvast bedankt voor uw begrip.
Hoezo dat dan?quote:
Je verheugt je op wat spektakel?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:47 schreef Remco2021 het volgende:
Word die dam nou nog opgeblazen ofniet?
Nova Kakhovka opgeven, met of zonder de dam opblazen, betekent einde van de watervoorziening van krim, dus einde van krim.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:06 schreef quirina het volgende:
Hoop dat Oekraïners die Kerch brug flink naar de tyfus schieten als de Russen die Dam opblazen.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je verheugt je op wat spektakel?
Lekker met een zak chips bij de hand naar CNN staren.
Best veel mensen maakt het weinig uit zolang ze er zelf maar niks van merken in hun flatje of vinexwoning en sommigen juichen het zelfs toe.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:12 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik sta serieus versteld dat anno 2022 dit nog mogelijk is. Dat er een Hitler 2 bezig is een heel volk naar de kloten te helpen, en dat er ondanks sancties en hulp voor Oekraïne gewoon nog steeds lui zijn die begrip kunnen hebben voor een volk waar blijkbaar geen enkel greintje gevoel inzit, maar des te meer wreedheid.
Idioot gewoon. Egocentrisch en dom.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel mensen maakt het weinig uit zolang ze er zelf maar niks van merken in hun flatje of vinexwoning en sommigen juichen het zelfs toe.
Yup.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:16 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Idioot gewoon. Egocentrisch en dom.
Een hoop mensen maakt het wel wat uit maar staat het water een beetje aan de lippen in hun flatje of vinexwoning dus als er dan een halve landmassa verderop iets onfris gebeurt waardoor de energieprijzen sneller weer behapbaar worden dan wil men nog weleens de oogkleppen opzetten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best veel mensen maakt het weinig uit zolang ze er zelf maar niks van merken in hun flatje of vinexwoning en sommigen juichen het zelfs toe.
Hoezo einde Krim, neem aan dat Oekraine ze voor deze oorlog ook niet lief water gaf.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nova Kakhovka opgeven, met of zonder de dam opblazen, betekent einde van de watervoorziening van krim, dus einde van krim.
Ik snap vrij weinig van wat rus nu aan het doen is.
Aan de andere kant: als dat geld niet in de zakken van de oligarchen was gezogen maar besteed was aan nuttige zaken dan was dit ook nooit gebeurd want dat was de politiek niet zo'n puinhoop geweest.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:22 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik ben allang blij dat die Russen er zo'n bende van hebben. Laat ze maar in hun eigen grootsheid geloven, de feiten zeggen iets anders. Gelukkig. Je moet er toch niet aan denken dat al het geld wat nu in de zakken van de oligarchen is verdwenen op de juiste plek was terechtgekomen?
Meteen terug naar Rusland schoppen.quote:
putin die magere hein ontmoet zou wel een goed begin zijnquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:30 schreef AnneX het volgende:
De laatste dagen word ik extreem verdrietig van alle ellende, die in naam van Putin wordt aangericht.
En dan woon ik veilig hier en dan ben ik intens verdrietig tijdens de dagelijkse routine bezigheden. Het is lastig - vind ik - om het af te schudden.
Hoe moet dit ten goede worden gekeerd?
Veel meer Russen doden. Tot ze het afleren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:30 schreef AnneX het volgende:
De laatste dagen word ik extreem verdrietig van alle ellende, die in naam van Putin wordt aangericht.
En dan woon ik veilig hier en dan ben ik intens verdrietig tijdens de dagelijkse routine bezigheden. Het is lastig - vind ik - om het af te schudden.
Dat weet ik niet eigenlijk. Putin had er dan waarschijnlijk ook nog steeds gezeten met zijn idiote denkbeelden. Maar dan was zijn leger misschien veel sterker geweest.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Aan de andere kant: als dat geld niet in de zakken van de oligarchen was gezogen maar besteed was aan nuttige zaken dan was dit ook nooit gebeurd want dat was de politiek niet zo'n puinhoop geweest.
Nope, want die heeft via die oligarchen zijn positie gekocht.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:42 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet eigenlijk. Putin had er dan waarschijnlijk ook nog steeds gezeten met zijn idiote denkbeelden. Maar dan was zijn leger misschien veel sterker geweest.
Beste is misschien de boel dan even niet volgen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:30 schreef AnneX het volgende:
Beter dan buiten in een lekke tentquote:
Daarom is het onbegrijpelijk, met alle informatie die wij hier in het vrije Westen hebben, dat er hier pro-Putin en pro-Russen zijnquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:30 schreef AnneX het volgende:
Die watervoorziening werkt al sinds de inlijving van de Krim in 2014 niet, ze weten niet beter. Ze bezetten de Krim niet om het als landbouwgrond te gaan gebruiken, meer als prestige/militair strategische plek.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nova Kakhovka opgeven, met of zonder de dam opblazen, betekent einde van de watervoorziening van krim, dus einde van krim.
Ik snap vrij weinig van wat rus nu aan het doen is.
Told u soquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou die bronnen zag ik ook in het artikel en dat waren allemaal Oekraïense insiders die er alle behoefte aan hebben de Russen te ontmenselijken.
Maar bedenk je; en zo zou Timothy ook moeten denken, wat je nou wil met zulke berichten op Twitter te slingeren.
Inwoners van Oekraïne wellicht eerder vluchten of harder vechten (tot de dood). Waardoor Russen weer meer willen martelen.
Bij dat soort overdreven propoganda berichten gaan mij altijd de haren overeind staan.
De Amerikanen deden hetzelfde in Vietnam, en de Duitsers en Russen in WW2.
Fantastisch, die voorspelbaarheidquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:17 schreef [url=9]bleiblei[/url] het volgende:
[..]
Dan komt ie terug met "het waren er 17, geen 22. En whatabout guantanamo bay?"![]()
Maar beter hadden ze die toiletruimte wel buiten gemaakt. In de zomer moet het er gestikt hebben van de strontvliegen en de stank zal niet te harden zijn geweest.quote:
Die varkens kunnen daar wel tegen tegen die stank.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 21:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar beter hadden ze die toiletruimte wel buiten gemaakt. In de zomer moet het er gestikt hebben van de strontvliegen en de stank zal niet te harden zijn geweest.
Ik neem het met een korrel zout tbhquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 21:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar beter hadden ze die toiletruimte wel buiten gemaakt. In de zomer moet het er gestikt hebben van de strontvliegen en de stank zal niet te harden zijn geweest.
Alles hieraan schreeuwt onkunde, van de aftandse bussen waarin de gemobiliseerde mannen worden vervoerd tot aan wat voor mannen nu precies opgeroepen worden. En dan worden ze blijkbaar zomaar in een veld gedumpt zonder instructies en middelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 22:33 schreef oheng het volgende:
Hier een kijktip, Vice heeft een video gemaakt over de situatie in rusland zelf. Niet kijken als je niet tegen verhalen over verkrachting kunt.
En hier is nog een video die vrij nauwkeurig typeert wat de mentaliteit van de russen is:
Je bedoelt deze verdediging?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 23:29 schreef J.B. het volgende:
Interessant draadje over de 'verdedigingslinie' die Rusland op het werpen is:
Laat de Russen lekker in hun waan net zo geavanceerd te zijn als de Duitsers destijdsquote:Op zondag 23 oktober 2022 00:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Je bedoelt deze verdediging?
[ afbeelding ]
Dat is het voordeel van autisme, ik heb dat gevoel helemaal niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:30 schreef AnneX het volgende:
Ik heb overigens geen idee hoe het werkt, maar ik denk dat het bedoelt is om een tank zo te laten kantelen na de eerste rij 'varkensruggen' zodat 'ie vast komt te zitten bij de tweede rij? Zo zie ik het eerste plaatje in ieder geval werken. Het tweede plaatje zie ik meer als een drempel... als het dat al is voor een moderne tankquote:Op zondag 23 oktober 2022 00:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Je bedoelt deze verdediging?
[ afbeelding ]
Dat heeft niets met autisme te makenquote:Op zondag 23 oktober 2022 01:37 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van autisme, ik heb dat gevoel helemaal niet.
Laatst had een collega bij de kringloop een miskraam, ze barste in tranen uit, en anderen collega's werden er ook emotioneel van, terwijl ik van binnen niets voelde, behalve dat ik wist dat ik neutraal moest kijken en niet moest lachen omdat mensen dan boos kunnen worden.
Klopt, het interesseert ze geen hol.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best veel mensen maakt het weinig uit zolang ze er zelf maar niks van merken in hun flatje of vinexwoning en sommigen juichen het zelfs toe.
Waarom zou je überhaupt gaan lachen?quote:Op zondag 23 oktober 2022 01:37 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van autisme, ik heb dat gevoel helemaal niet.
Laatst had een collega bij de kringloop een miskraam, ze barste in tranen uit, en anderen collega's werden er ook emotioneel van, terwijl ik van binnen niets voelde, behalve dat ik wist dat ik neutraal moest kijken en niet moest lachen omdat mensen dan boos kunnen worden.
Nu reageer je alweer op iets totaal anders... Deze opmerking sloeg op de uitspraken van Petraeus...quote:
StopFake is een Oekraiens initiatief maar omdat @Lospedrosa het post zit iedereen weer op de kast en begint de bron zonder er ook maar naar te kijken ter discussie te stellen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:43 schreef Korenfok het volgende:
Echt komt ie weer met een kut website vol met russische propaganda
Dat is wel een onderdeel van het autisme spectrum. emoties herkennen en erkennen is vaak een probleem. Dit zorgt vaak voor achterstand in sociale ontwikkeling totdat men de sociaal wenselijke reactie van een situatie kent. En, ja, ik heb ervaring.quote:Op zondag 23 oktober 2022 01:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat heeft niets met autisme te makenDat is jouw onzekerheid. Hoe bedenk je het...
Leuke man op verjaardagen lijkt me.quote:Op zondag 23 oktober 2022 08:52 schreef Aether het volgende:
Rusland en Oekraïne zijn één volk
[ twitter ]
Dit lijkt wel een sketchquote:Op zondag 23 oktober 2022 08:52 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Het is niets wat de Russische machthebbers niet ook met hun eigen bevolking zouden doen wanneer dat zo uitkomt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 08:52 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
truequote:Op zondag 23 oktober 2022 09:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is niets wat de Russische machthebbers niet ook met hun eigen bevolking zouden doen wanneer dat zo uitkomt.
Hitler in ww2quote:Niet alleen de media schaarden zich achter de oorlog, ook intellectuelen konden hun enthousiasme niet onderdrukken. Het ‘Duitse wezen’ stond op het spel. Er werden tegenstellingen gecreëerd van een oppervlakkige Franse rationele, mechanistische, door opgelegde regels verstarde burgerlijke civilisation, tegenover een diepe Duitse aristocratisch-verinnerlijkte, ware, zuivere, heroïsche Kultur. Zelfs intellectuelen als Thomas Mann, Stefan George en Georg Simmel lieten zich in dit soort bewoordingen uit.
Naarmate de oorlog vorderde werd propaganda een steeds belangrijker wapen in de strijd. In de Franse en Britse media werden de Duitsers als brute hunnen afgeschilderd die al plunderend en verkrachtend Belgische dorpen hadden verwoest. In films en foto’s werden de oorlogsverwoestingen ook vastgelegd. In Duitsland deden geruchten de ronde dat Belgische soldaten Duitse krijgsgevangenen de ogen uitstaken en dat het Franse leger Afrikanen inzette, die beestachtige, voor de beschaafde wereld ondenkbare strijdmethoden hanteerden.
quote:In zijn werk Mein Kampf schreef hij dat propaganda ‘alleen aan de massa gericht’ dient te worden. ‘Propaganda moet volks zijn en moet zijn geestelijk niveau aanpassen aan het bevattingsvermogen van de beperktsten van degenen op wie hij zich richt,’ aldus de Führer.
Dat hebben jullie in Rusland ook nu weer geprobeerd, ware het niet dat er tegenwoordig flitsmedia als Twitter en Telegram zijn waarmee jullie propaganda onderuit gehaald wordt in het westen en voor de weinige Russen die hier toegang toe hebben.quote:Op zondag 23 oktober 2022 09:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Een les in propoganda, zo ging dit in WW1
Het gaat erom je publiek klaar te stomen voor oorlog.
[..]
Is dit de Russische variant van Ongehoord Nederland?quote:Op zondag 23 oktober 2022 08:52 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Propogandamachines draaien op volle toeren aan beide kanten.quote:Op zondag 23 oktober 2022 09:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dat hebben jullie in Rusland ook nu weer geprobeerd, ware het niet dat er tegenwoordig flitsmedia als Twitter en Telegram zijn waarmee jullie propaganda onderuit gehaald wordt in het westen en voor de weinige Russen die hier toegang toe hebben.
De hele Russische media (onafhankelijke media en journalisten zijn er al helemaal niet of nauwelijks meer) is één groot Ongehoord Nederland. Pure Kremlinpropaganda.quote:Op zondag 23 oktober 2022 09:48 schreef J.B. het volgende:
[..]
Is dit de Russische variant van Ongehoord Nederland?
Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar Hitler heeft daar een puntquote:Op zondag 23 oktober 2022 09:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Een les in propoganda, zo ging dit in WW1
Het gaat erom je publiek klaar te stomen voor oorlog.
[..]
Hitler in ww2
[..]
Wat betekent dit? Zijn ze de hele krim aan het evacueren?quote:
Heeft niks met de krim zelf te maken maar met de route van de kabels gok ik. Het gaat om Kherson.quote:Op zondag 23 oktober 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat betekent dit? Zijn ze de hele krim aan het evacueren?
Zou Poetins eindspel zijn wel terug te trekken naar oorspronkelijke Russische grens maar het oosten en krim onbewoonbaar te maken met nukes?
Die Georgiërs gaan hard.. Als die gasten straks thuiskomen heeft Rusland een probleem ook daar..quote:
Zullen wel delen zijn die op instorten staan, niet zo bijzonder. Die gebouwen die op de video gesloopt worden zijn toch al compleet geruineerd.quote:Op zondag 23 oktober 2022 10:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is hier nu het nut van
https://www.reddit.com/r/(...)shing_the_buildings/
Mariupol. Russians are demolishing the buildings they ruined. So many destroyed lives...
Lijken mij niet de meest veilige gebouwen meer om in te wonen. + dan is er niets te claimen als originele eigenaar. "Hoezo is dit van u? Er staat toch niets?".quote:Op zondag 23 oktober 2022 10:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Mariupol. Russians are demolishing the buildings they ruined. So many destroyed lives...
Niet meer veilig, bewijs vernietigen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 10:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Baudet: "Hij is heel mild".quote:Op zondag 23 oktober 2022 08:52 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 23 oktober 2022 08:52 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ik las het ja. Netanyahu is een echt politiek dier wat dat betreft. Links en rechts alliantietjes aan het sluiten, hij heeft iets geflikt met de controleurs in de stemhokjes om een deal met de conservatieve religieuze partijen te smeden en hij roept dus ook wat scoort in de publieke opinie. Daarvan is deze uitspraak onderdeel.quote:
De tandjes, die chaos. En die tankcommandant heeft al zijn geluk wel opgebruikt geloof ik..quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:35 schreef oheng het volgende:
Dit is ook wel opzienbare footage....
Een russisch artillerie konvooi die langs een Oekrainsche tank colonne probeert te gaan.
Een keer zoiets gehad tijdens een oefening, gewoon aangesloten bij een colonne van de oefenvijand, zie je iedereen kijken van huh? Maar verder prima en zoveel kilometer verder de afslag pakken en door.quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:35 schreef oheng het volgende:
Een russisch artillerie konvooi die langs een Oekrainsche tank colonne probeert te gaan.
Die tank commander !quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:35 schreef oheng het volgende:
Dat ze maar flink hoofdpijn mogen krijgen en veel puin op hun Russische rotkoppen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 10:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lijken mij niet de meest veilige gebouwen meer om in te wonen. + dan is er niets te claimen als originele eigenaar. "Hoezo is dit van u? Er staat toch niets?".
Verder is de sloopmethode wel intrigerend om te zien. Beetje sloper krijgt hoofdpijn van dit filmpje. Maar goed, het blijven Russen natuurlijk. 3de wereldland
.
Bassie en Adriaan muziekje eronder zetten.👍quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:01 schreef Aether het volgende:
Lijkt wel een trailer voor de nieuwste Hollywood-film.
[ twitter ]
Lijkt me sterk dat de VS niet al zulke systemen heeft. Misschien houden ze die meer uit de openbaarheid, je beste dingen die nog niet echt nodig zijn op huidige slagvelden hou je zo lang mogelijk achter de hand/geheim/slechts voor verdediging van je eigen land als het echt moet.quote:
Benny Hill muziekje, natuurlijk.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Bassie en Adriaan muziekje eronder zetten.👍
Rusland is bezig met wederopbouw van het bevrijde gebied.quote:Op zondag 23 oktober 2022 10:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe ik het begrijp; door de navo structuren is bij alle navo leden bekend wat mensen hebben, omdat de hele defensie Bij elkaar geintegreerd is.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:20 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de VS niet al zulke systemen heeft. Misschien houden ze die meer uit de openbaarheid, je beste dingen die nog niet echt nodig zijn op huidige slagvelden hou je zo lang mogelijk achter de hand/geheim/slechts voor verdediging van je eigen land als het echt moet.
Nog even over de tank vallen (draken tanden) die de russen aan het installeren zijn in Luhansk en Belgorod....quote:Op zondag 23 oktober 2022 01:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb overigens geen idee hoe het werkt, maar ik denk dat het bedoelt is om een tank zo te laten kantelen na de eerste rij 'varkensruggen' zodat 'ie vast komt te zitten bij de tweede rij? Zo zie ik het eerste plaatje in ieder geval werken. Het tweede plaatje zie ik meer als een drempel... als het dat al is voor een moderne tank
Er is alleen bekend wat de leden bekend maken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hoe ik het begrijp; door de navo structuren is bij alle navo leden bekend wat mensen hebben, omdat de hele defensie Bij elkaar geintegreerd is.
Damn, dat was ook echt net geen seconde te laat.quote:
Dat dus.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is alleen bekend wat de leden bekend maken.
Ik geloof er niks van dat de VS informatie over hun nieuwste geheime speeltjes met Jan en alleman van de NAVO deelt. Tenzij het voor hen nut heeft en/of het niet uitmaakt dat bekend is dat ze over dat bepaalde soort wapentuig beschikken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hoe ik het begrijp; door de navo structuren is bij alle navo leden bekend wat mensen hebben, omdat de hele defensie Bij elkaar geintegreerd is.
Stug volhouden dat je ze op de vlucht hebt ?quote:Op zondag 23 oktober 2022 11:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een keer zoiets gehad tijdens een oefening, gewoon aangesloten bij een colonne van de oefenvijand, zie je iedereen kijken van huh? Maar verder prima en zoveel kilometer verder de afslag pakken en door.
Elke keer als ik dit soort filmpjes zie krijg steeds meer minachting voor de Russen.quote:
Ik gok dat als er al troepen in de buurt zijn dat zo'n piloot ook even wordt opgehaald voor een kopje koffie.quote:
Je denkt dat de Russen zelf zo'n video zouden plaatsen?quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik gok dat als er al troepen in de buurt zijn dat zo'n piloot ook even wordt opgehaald voor een kopje koffie.
De Russen hebben gekkere dingen geplaatsquote:Op zondag 23 oktober 2022 12:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je denkt dat de Russen zelf zo'n video zouden plaatsen?
Mwa aankomen bij je baas dat je net je dienstvoertuig bent verloren daarentegen..quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
De Russen hebben gekkere dingen geplaats![]()
Daarnaast is het gewoon stoer als je zoiets overleefd als piloot lijkt me
Eigen falen plaatst geen van beiden kanten lijkt me. Dat is dan van camera's die door de vijand zijn bemachtigd bij gevangenneming/van een lijk afplukken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
De Russen hebben gekkere dingen geplaats![]()
Daarnaast is het gewoon stoer als je zoiets overleefd als piloot lijkt me
Je hebt wel bewijs dat je hem niet aan de vijand verkocht hebt, dat kan ook een optie zijn hoe je je jet bent kwijt geraakt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa aankomen bij je baas dat je net je dienstvoertuig bent verloren daarentegen..
Ach, Russen gaan heel schappelijk om met hun mensen, zoals we gezien hebben.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa aankomen bij je baas dat je net je dienstvoertuig bent verloren daarentegen..
Dang, die zat dichtbij het randje...quote:
Kom jij wel eens op Twitter of kijk jij geen videos hier in dit topic. De Russen delen zo veel fails. Waarbij je denkt waarom wordt dit gedeelt?quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Eigen falen plaatst geen van beiden kanten lijkt me. Dat is dan van camera's die door de vijand zijn bemachtigd bij gevangenneming/van een lijk afplukken.
Verkopen en teruglopen naar Rusland zou apart zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je hebt wel bewijs dat je hem niet aan de vijand verkocht hebt, dat kan ook een optie zijn hoe je je jet bent kwijt geraakt.
Weet je dan zeker dat het als eerste door een Rus is gepost? Zoals ik zei, denk eerder beelden die in handen van Oekraiense strijdkrachten zijn gekomen bij overgave of doden van Russen. Maar wie weet. Logisch lijkt het mij niet.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kom jij wel eens op Twitter of kijk jij geen videos hier in dit topic. De Russen delen zo veel fails. Waarbij je denkt waarom wordt dit gedeelt?
Tsjah hè een iPhone 13 is belangrijker.quote:
er zijn interne audits, alle structeren zijn met elkaar verbonden en er is een navo hyrarchie, die boven de nationale hierarchie staat.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is alleen bekend wat de leden bekend maken.
Sting komt dan bedrogen uit met zijn "i hope the Russians love their children too"quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:10 schreef quirina het volgende:
[..]
Tsjah hè een iPhone 13 is belangrijker.
Raar volk die Russen.
Geven meer om status dan om hun eigen kinderen.
Het komt van een (van wat ik begrijp, maar correct me if I’m wrong) Russisch Telegram en YouTube kanaal.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je denkt dat de Russen zelf zo'n video zouden plaatsen?
of vallende sterrenquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat er geen mist, rook of bewolking is.
Ja maar als ze dood zijn krijgen ze een nieuwe Lada.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Sting komt dan bedrogen uit met zijn "i hope the Russians love their children too"
Ook handig als de vijand je tegenmoet komt met houten stokken en kartonnen borden, kun je jezelf tenminste verdedigenquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Die laatste in de rij is de slimste.
Ja Hahaquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:31 schreef Wertha het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat voor een babyboom zorgen. Meer nieuwe Oekraïners erbij, Ruskies.
Das jakoetskquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:
Irkutsk, dat staat op het Risk bord, als ik met goed herinner.
[ twitter ]
Oké, ik kan de gedachtengang van zo'n piloot of aan wie hij verantwoording moet afleggen niet echt volgen om zoiets zelf te plaatsen. Misschien zo van, je kan me neerschieten maar dood krijg je me niet, ik kom met een nieuw vliegtuig weer terug voor jullie.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het komt van een (van wat ik begrijp, maar correct me if I’m wrong) Russisch Telegram en YouTube kanaal.
https://t.me/fighter_bomber
Was een SU-30 die net uit de fabriek kwam rijd..vlieg...crashenquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
De wasmachine chip die gebruikt werd stond nog op kort programma.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Was een SU-30 die net uit de fabriek kwam rijd..vlieg...crashen
[ twitter ]
Weer 30 miljoen gelijk afgeschreven. Sancties werken uitstekend.
quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De wasmachine chip die gebruikt werd stond nog op kort programma.
was een foutje, ze hadden een chip van een wasmachine ingestopt, maar moest een magnetron zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat zal geweldig motiverend zijn, voor die fabrieksmedewerkers.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kan vanalles geweest zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:40 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oké, ik kan de gedachtengang van zo'n piloot of aan wie hij verantwoording moet afleggen niet echt volgen om zoiets zelf te plaatsen. Misschien zo van, je kan me neerschieten maar dood krijg je me niet, ik kom met een nieuw vliegtuig weer terug voor jullie.
I like this scenarioquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Piloot komt om. Wil het leven vieren. Gaat naar een hoer. Die jat tijdens het uitpuffen van de piloot de camera. De hoer verpatst de camera. Via een heler komt de camera bij Victor. En het broertje van Victor komt de sdkaart tegen waarna deze.. afijn.
Snotverquote:Op zondag 23 oktober 2022 13:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De wasmachine chip die gebruikt werd stond nog op kort programma.
Igor van de Final Check afdeling zal wel op het matski worden geroepen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zal geweldig motiverend zijn, voor die fabrieksmedewerkers.
Zouden die ook dezelfde salarisbeloften krijgen als het leger?quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zal geweldig motiverend zijn, voor die fabrieksmedewerkers.
Gelukkig krijgen de bewoners ¤160 schadevergoeding.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Piloten nemen een crash course te letterlijk.quote:
quote:
quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Bassie en Adriaan muziekje eronder zetten.👍
Wat een heisa weer dat de VS militairen naar Roemenie stuurt... Er zat al lang een club militairen in Roemenie waaronder Nederlanders...quote:
Het gaat vooral om de noemer “ready for battle ! Tonight ! Now ! Die Putin, DIE !” Lijkt me.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een heisa weer dat de VS militairen naar Roemenie stuurt... Er zat al lang een club militairen in Roemenie waaronder Nederlanders...
Weer typisch hooah gedrag van de yanks...quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het gaat vooral om de noemer “ready for battle ! Tonight ! Now ! Die Putin, DIE !” Lijkt me.
Verspilling van resources, tenzij... het bedoeld is om Russen die het land willen ontvluchten binnen te houden...quote:
Dan is er toch nog een schietstoel zou ik denken in geval van nood?quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Piloten konden blijkbaar geen zuurstof krijgen
[ twitter ]
Natuurlijk !quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weer typisch hooah gedrag van de yanks...
Het is wel heel erg opvallend dat de landen die min of meer rusland helpen, allemaal zwaar in de problemen zitten. Iran, Turkije, China.quote:
Je merkt het volgens mij niet als je op die manier het bewustzijn verliestquote:Op zondag 23 oktober 2022 14:31 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dan is er toch nog een schietstoel zou ik denken in geval van nood?
Erkende Putin Versteher.quote:
Ook opvallend dat ze allemaal wannabe dictators hebben, al dan niet met een heel dun soort van democratisch of religieus laagje erover heen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is wel heel erg opvallend dat de landen die min of meer rusland helpen, allemaal zwaar in de problemen zitten. Iran, Turkije, China.
Mwaw vind het nogal een dingetje hoor. Aan de grens van Oekraïne en ready for battle. Het lijkt net alsof vandaag of morgen Navo/Amerika echt in Oekraïne is. Denk dat Belarus ook niks moet proberen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
inderdaad, je krijgt te weinig zuurstof, maar je co2 voer je wel gewoon af waardoor je geen ademreflex krijgt Je wordt duf en al snel verlies je bewustzijnquote:Op zondag 23 oktober 2022 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je merkt het volgens mij niet als je op die manier het bewustzijn verliest
Ik vraag me af wat Lukashenko hiermee denkt te winnen. Vent graaft z’n eigen graf.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:34 schreef fjs het volgende:
[..]
Mwaw vind het nogal een dingetje hoor. Aan de grens van Oekraïne en ready for battle. Het lijkt net alsof vandaag of morgen Navo/Amerika echt in Oekraïne is. Denk dat Belarus ook niks moet proberen.
[ twitter ]
Tendar is een user/account dat de vreemdste niet kloppende bijschriften bij items neerzet. Beetje mee oppassen.quote:
Zie boven.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Verspilling van resources, tenzij... het bedoeld is om Russen die het land willen ontvluchten binnen te houden...
Maar nog steeds... hoe wil je een 400km effectieve muur maken?
En een Lada.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:10 schreef quirina het volgende:
[..]
Tsjah hè een iPhone 13 is belangrijker.
Raar volk die Russen.
Geven meer om status dan om hun eigen kinderen.
Dat valt allemaal wel een beetje mee. We oefenen al jaren aan de grens van Rusland in bv Litouwen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:34 schreef fjs het volgende:
Mwaw vind het nogal een dingetje hoor. Aan de grens van Oekraïne en ready for battle. Het lijkt net alsof vandaag of morgen Navo/Amerika echt in Oekraïne is.
En in Roemenie, en Bulgarije, en Polen, en etc.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel een beetje mee. We oefenen al jaren aan de grens van Rusland in bv Litouwen.
Exact.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:48 schreef PluggieOD het volgende:
En in Roemenie, en Bulgarije, en Polen, en etc.
En we "Baltic policing" en "Enhanced policing" (letterlijke termen) wat af.
900 is natuurlijk wel andere koek dan de 4500 die er nu bijkomen. En nog steeds te weinig om de woorden kracht bij te zetten dat een nucleaire aanval van Rusland tot vernietiging van het Russische leger in Oekraïne zal leiden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een heisa weer dat de VS militairen naar Roemenie stuurt... Er zat al lang een club militairen in Roemenie waaronder Nederlanders...
Lukashenko staat al met een been in het graf, alles wat hij kan doen is tijdrekken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat Lukashenko hiermee denkt te winnen. Vent graaft z’n eigen graf.
40.000 Man onder direct NATO commando...quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:05 schreef speknek het volgende:
900 is natuurlijk wel andere koek dan de 4500 die er nu bijkomen. En nog steeds te weinig om de woorden kracht bij te zetten dat een nucleaire aanval van Rusland tot vernietiging van het Russische leger in Oekraïne zal leiden.
Maar met het Russische leger dat klappen krijgt en zich richting eigen grens terugtrekt gaat Belarus dat nu toch nooit meer doen? Loekasjenko wil Poetin gewoon te vriend houden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:34 schreef fjs het volgende:
[..]
Mwaw vind het nogal een dingetje hoor. Aan de grens van Oekraïne en ready for battle. Het lijkt net alsof vandaag of morgen Navo/Amerika echt in Oekraïne is. Denk dat Belarus ook niks moet proberen.
[ twitter ]
Google eens op Atlantic Resolve. Alleen voor dit deployment roteerd het Amerikaanse leger 7000 man per 6 maanden die in voornamelijk Oost Europa belanden. Let wel: inclusief serieus pantser en 55 tot 80 helies. Per 6 maanden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:05 schreef speknek het volgende:
[..]
900 is natuurlijk wel andere koek dan de 4500 die er nu bijkomen. En nog steeds te weinig om de woorden kracht bij te zetten dat een nucleaire aanval van Rusland tot vernietiging van het Russische leger in Oekraïne zal leiden.
Locoshanker zit tussen 2 vuren: zijn eigen bevolking en rusland dat Wit-Rusland wil annexeren.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar met het Russische leger dat klappen krijgt en zich richting eigen grens terugtrekt gaat Belarus dat nu toch nooit meer doen? Loekasjenko wil Poetin gewoon te vriend houden.
Het is niet makkeklijk voor een russische soldaatquote:
Ze laten gewoon een granaat vallen.quote:
Volgens mij was het nieuws ook nog dat het voor het eerst was dat de 101 division hier nu zijn sinds de 2e Wereldoorlog. Weet hier te weinig van maar dat zou dan toch opmerkelijk zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel een beetje mee. We oefenen al jaren aan de grens van Rusland in bv Litouwen.
Fake news: de Russen bouwen alleen nog maar Su-57's en die zijn veruit superieur t.o.v. die gammele F-22's en F-35's.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat is dan ook niet zo, 101 is in het verleden ook ingezet in Kosovo.quote:Op zondag 23 oktober 2022 16:31 schreef fjs het volgende:
Volgens mij was het nieuws ook nog dat het voor het eerst was dat de 101 division hier nu zijn sinds de 2e Wereldoorlog. Weet hier te weinig van maar dat zou dan toch opmerkelijk zijn.
Ook niet helemaal terecht natuurlijk; in een directe confrontatie met de Russen zouden de Amerikanen waarschijnlijk geen spaan heel laten van "het tweede leger van de wereld".quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op de bbc is de hele repo te zienquote:
Showtje voor de bondgenoten en het thuisfront. Niks mis mee.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jahoor! En nu die andere rat nog!quote:
Hij kan nog zijn duim opstekenquote:
Wat gebeurt daar nou op 5:58?quote:Op zondag 23 oktober 2022 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
Ffing hippies
Maar in Oekraïne wordt je ook naar het front gestuurd.
quote:Op zondag 23 oktober 2022 18:48 schreef oheng het volgende:
Ja, russische propagandist Wargonzo is gewond geraakt in de Donetsk regio. Wat overeenkomt met andere informatie over (zware) Oekrainsche tegenaanvallen in die regio.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 oktober 2022 18:48 schreef oheng het volgende:
Ja, russische propagandist Wargonzo is gewond geraakt in de Donetsk regio. Wat overeenkomt met andere informatie over (zware) Oekrainsche tegenaanvallen in die regio.
[ afbeelding ]
Ik vroeg me al een beetje af of in die regio aanvallen niet lucratief zou zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 18:48 schreef oheng het volgende:
[ afbeelding ]
En dan tenslotte nog even hierover wieslippig: is die fik niet veel te groot voor een toestel zonder brandstof?quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Was mooi geweest als 'ie nog een metertje of wat aan ledematen verloren had, in plaats van deze centimeters. Volgende keer beter.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:44 schreef J.B. het volgende:
Het lopen gaat wat moeilijk bij WarGonzo:
[ twitter ]
Katyusha's!quote:
Niet via de achterdeur.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:05 schreef Spablauw214 het volgende:
https://fd.nl/economie/14(...)he-olie-uwj2aaIwvWBg
Betaalmuur, maar dat dieseltekort gaat ons nog wel lelijk opbreken. Uit het artikel blijkt ook dat we waarschijnlijk via een achterdeur alsnog Russische olie zullen importeren. Waarvoor we dan dus de hoofdprijs betalen.
Ik ben absoluut voorstander van zware sancties maar ik denk dat we onszelf hiermee flink in de eigen voet schieten.
Gelukkig maar, Rusland kan wel wat hulp gebruiken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niet via de achterdeur.
De EU en UK samen importeren op dit moment 1.7 miljoen vaten ruwe olie per dag uit Rusland.
En zijn daarmee de grootste afnemer van Russische olie. En betalen daarmee volledig direct de oorlog in de Ukraine.
In het stuk staat dat als de boycot in gaat, Rusland de olie aan andere landen zal verkopen, die het mengen en vervolgens voor de hoofdprijs aan ons te verkopen, omdat wij simpelweg niet zonder diesel kunnen. Transport, scheepvaart en dergelijke is ervan afhankelijk.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niet via de achterdeur.
De EU en UK samen importeren op dit moment 1.7 miljoen vaten ruwe olie per dag uit Rusland.
En zijn daarmee de grootste afnemer van Russische olie. En betalen daarmee volledig direct de oorlog in de Ukraine.
Is China niet groter? Die zaten in mei op 2 miljoen vaten per dag.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niet via de achterdeur.
Een vta olie kost op het moment $85,11.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niet via de achterdeur.
Snap waar je op doelt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het stuk staat dat als de boycot in gaat, Rusland de olie aan andere landen zal verkopen, die het mengen en vervolgens voor de hoofdprijs aan ons te verkopen, omdat wij simpelweg niet zonder diesel kunnen. Transport, scheepvaart en dergelijke is ervan afhankelijk.
Geen idee. Wij zaten op 2.1 miljoen vaten per dag, dus onze afname is wel gedaalt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is China niet groter? Die zaten in mei op 2 miljoen vaten per dag.
Doet verder niks af aan je verhaal maar toch
Volgens het fd importeert China maar 1/3 van wat Europa importeert/importeerdequote:Op zondag 23 oktober 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is China niet groter? Die zaten in mei op 2 miljoen vaten per dag.
Doet verder niks af aan je verhaal maar toch
Er zijn wel de oude verdedigingslinies in de DPR en LPR, maar die zijn waarschijnlijk onbemand, en mobiele reserves zullen er ook niet zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik vroeg me al een beetje af of in die regio aanvallen niet lucratief zou zijn.
Een hoop doelwitten en met dat geforceerde aanvallen van de Russen denken die meer aan aanvallen dan verdedigen, of zie ik dat verkeerd?
Los van terreinwinst kun je de tegenstander ook een hoop schade toebrengen natuurlijk. Goed voor het Russische moraal zal het sws niet zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Er zijn wel de oude verdedigingslinies in de DPR en LPR, maar die zijn waarschijnlijk onbemand, en mobiele reserves zullen er ook niet zijn.
Blind aanvallen is inderdaad zeer gevaarlijk. Maar Oekraine heeft al laten zien dat de flanken voor hun belangrijker zijn totnutoe.
Dit kan veranderen natuurlijk.
Edit: hier is wat aanwijzingen dat Oekraine idd terreinwinst heeft geboekt in Bakhmut.
[ twitter ]
Bijna. Can do sir, hooahquote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Her en der heeft de Dirlewagner groep 20km veroverd in 8 maanden tijd.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:47 schreef quirina het volgende:
Ik dacht dat die Wagner group daar overheerste?
Misschien hebben ze een WA groepje?quote:Op zondag 23 oktober 2022 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Opmerkelijk wel dat Shoigu met Amerikaanse min def heeft gebeld en met die van Frankrijk en Turkije.
Dan is bellen wel overbodig gedoe.quote:Op zondag 23 oktober 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien hebben ze een WA groepje?
Noord-Korea vuurt meerdere raketwerpers af op Zuid-Koreaquote:Shooting between North Korea and South Korea: what is happening
Ligt eraan waarop.quote:Op maandag 24 oktober 2022 00:06 schreef sp3c het volgende:
Raketwerpers afvuren lijkt me wat onhandig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |