Het gaat vooral om de noemer “ready for battle ! Tonight ! Now ! Die Putin, DIE !” Lijkt me.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een heisa weer dat de VS militairen naar Roemenie stuurt... Er zat al lang een club militairen in Roemenie waaronder Nederlanders...
Weer typisch hooah gedrag van de yanks...quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het gaat vooral om de noemer “ready for battle ! Tonight ! Now ! Die Putin, DIE !” Lijkt me.
Verspilling van resources, tenzij... het bedoeld is om Russen die het land willen ontvluchten binnen te houden...quote:
Dan is er toch nog een schietstoel zou ik denken in geval van nood?quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Piloten konden blijkbaar geen zuurstof krijgen
[ twitter ]
Natuurlijk !quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weer typisch hooah gedrag van de yanks...
Het is wel heel erg opvallend dat de landen die min of meer rusland helpen, allemaal zwaar in de problemen zitten. Iran, Turkije, China.quote:
Je merkt het volgens mij niet als je op die manier het bewustzijn verliestquote:Op zondag 23 oktober 2022 14:31 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dan is er toch nog een schietstoel zou ik denken in geval van nood?
Erkende Putin Versteher.quote:
Ook opvallend dat ze allemaal wannabe dictators hebben, al dan niet met een heel dun soort van democratisch of religieus laagje erover heen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is wel heel erg opvallend dat de landen die min of meer rusland helpen, allemaal zwaar in de problemen zitten. Iran, Turkije, China.
Mwaw vind het nogal een dingetje hoor. Aan de grens van Oekraïne en ready for battle. Het lijkt net alsof vandaag of morgen Navo/Amerika echt in Oekraïne is. Denk dat Belarus ook niks moet proberen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
inderdaad, je krijgt te weinig zuurstof, maar je co2 voer je wel gewoon af waardoor je geen ademreflex krijgt Je wordt duf en al snel verlies je bewustzijnquote:Op zondag 23 oktober 2022 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je merkt het volgens mij niet als je op die manier het bewustzijn verliest
Ik vraag me af wat Lukashenko hiermee denkt te winnen. Vent graaft z’n eigen graf.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:34 schreef fjs het volgende:
[..]
Mwaw vind het nogal een dingetje hoor. Aan de grens van Oekraïne en ready for battle. Het lijkt net alsof vandaag of morgen Navo/Amerika echt in Oekraïne is. Denk dat Belarus ook niks moet proberen.
[ twitter ]
Tendar is een user/account dat de vreemdste niet kloppende bijschriften bij items neerzet. Beetje mee oppassen.quote:
Zie boven.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Verspilling van resources, tenzij... het bedoeld is om Russen die het land willen ontvluchten binnen te houden...
Maar nog steeds... hoe wil je een 400km effectieve muur maken?
En een Lada.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:10 schreef quirina het volgende:
[..]
Tsjah hè een iPhone 13 is belangrijker.
Raar volk die Russen.
Geven meer om status dan om hun eigen kinderen.
Dat valt allemaal wel een beetje mee. We oefenen al jaren aan de grens van Rusland in bv Litouwen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:34 schreef fjs het volgende:
Mwaw vind het nogal een dingetje hoor. Aan de grens van Oekraïne en ready for battle. Het lijkt net alsof vandaag of morgen Navo/Amerika echt in Oekraïne is.
En in Roemenie, en Bulgarije, en Polen, en etc.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel een beetje mee. We oefenen al jaren aan de grens van Rusland in bv Litouwen.
Exact.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:48 schreef PluggieOD het volgende:
En in Roemenie, en Bulgarije, en Polen, en etc.
En we "Baltic policing" en "Enhanced policing" (letterlijke termen) wat af.
900 is natuurlijk wel andere koek dan de 4500 die er nu bijkomen. En nog steeds te weinig om de woorden kracht bij te zetten dat een nucleaire aanval van Rusland tot vernietiging van het Russische leger in Oekraïne zal leiden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat een heisa weer dat de VS militairen naar Roemenie stuurt... Er zat al lang een club militairen in Roemenie waaronder Nederlanders...
Lukashenko staat al met een been in het graf, alles wat hij kan doen is tijdrekken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat Lukashenko hiermee denkt te winnen. Vent graaft z’n eigen graf.
40.000 Man onder direct NATO commando...quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:05 schreef speknek het volgende:
900 is natuurlijk wel andere koek dan de 4500 die er nu bijkomen. En nog steeds te weinig om de woorden kracht bij te zetten dat een nucleaire aanval van Rusland tot vernietiging van het Russische leger in Oekraïne zal leiden.
Maar met het Russische leger dat klappen krijgt en zich richting eigen grens terugtrekt gaat Belarus dat nu toch nooit meer doen? Loekasjenko wil Poetin gewoon te vriend houden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:34 schreef fjs het volgende:
[..]
Mwaw vind het nogal een dingetje hoor. Aan de grens van Oekraïne en ready for battle. Het lijkt net alsof vandaag of morgen Navo/Amerika echt in Oekraïne is. Denk dat Belarus ook niks moet proberen.
[ twitter ]
Google eens op Atlantic Resolve. Alleen voor dit deployment roteerd het Amerikaanse leger 7000 man per 6 maanden die in voornamelijk Oost Europa belanden. Let wel: inclusief serieus pantser en 55 tot 80 helies. Per 6 maanden.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:05 schreef speknek het volgende:
[..]
900 is natuurlijk wel andere koek dan de 4500 die er nu bijkomen. En nog steeds te weinig om de woorden kracht bij te zetten dat een nucleaire aanval van Rusland tot vernietiging van het Russische leger in Oekraïne zal leiden.
Locoshanker zit tussen 2 vuren: zijn eigen bevolking en rusland dat Wit-Rusland wil annexeren.quote:Op zondag 23 oktober 2022 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar met het Russische leger dat klappen krijgt en zich richting eigen grens terugtrekt gaat Belarus dat nu toch nooit meer doen? Loekasjenko wil Poetin gewoon te vriend houden.
Het is niet makkeklijk voor een russische soldaatquote:
Ze laten gewoon een granaat vallen.quote:
Volgens mij was het nieuws ook nog dat het voor het eerst was dat de 101 division hier nu zijn sinds de 2e Wereldoorlog. Weet hier te weinig van maar dat zou dan toch opmerkelijk zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel een beetje mee. We oefenen al jaren aan de grens van Rusland in bv Litouwen.
Fake news: de Russen bouwen alleen nog maar Su-57's en die zijn veruit superieur t.o.v. die gammele F-22's en F-35's.quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Was een SU-30 die net uit de fabriek kwam rijd..vlieg...crashen
[ twitter ]
Weer 30 miljoen gelijk afgeschreven. Sancties werken uitstekend.
Dat is dan ook niet zo, 101 is in het verleden ook ingezet in Kosovo.quote:Op zondag 23 oktober 2022 16:31 schreef fjs het volgende:
Volgens mij was het nieuws ook nog dat het voor het eerst was dat de 101 division hier nu zijn sinds de 2e Wereldoorlog. Weet hier te weinig van maar dat zou dan toch opmerkelijk zijn.
Ook niet helemaal terecht natuurlijk; in een directe confrontatie met de Russen zouden de Amerikanen waarschijnlijk geen spaan heel laten van "het tweede leger van de wereld".quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op de bbc is de hele repo te zienquote:
Showtje voor de bondgenoten en het thuisfront. Niks mis mee.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jahoor! En nu die andere rat nog!quote:
Hij kan nog zijn duim opstekenquote:
Wat gebeurt daar nou op 5:58?quote:Op zondag 23 oktober 2022 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
Ffing hippies
Maar in Oekraïne wordt je ook naar het front gestuurd.
quote:Op zondag 23 oktober 2022 18:48 schreef oheng het volgende:
Ja, russische propagandist Wargonzo is gewond geraakt in de Donetsk regio. Wat overeenkomt met andere informatie over (zware) Oekrainsche tegenaanvallen in die regio.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 oktober 2022 18:48 schreef oheng het volgende:
Ja, russische propagandist Wargonzo is gewond geraakt in de Donetsk regio. Wat overeenkomt met andere informatie over (zware) Oekrainsche tegenaanvallen in die regio.
[ afbeelding ]
Ik vroeg me al een beetje af of in die regio aanvallen niet lucratief zou zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 18:48 schreef oheng het volgende:
[ afbeelding ]
En dan tenslotte nog even hierover wieslippig: is die fik niet veel te groot voor een toestel zonder brandstof?quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Was een SU-30 die net uit de fabriek kwam rijd..vlieg...crashen
[ twitter ]
Weer 30 miljoen gelijk afgeschreven. Sancties werken uitstekend.
Was mooi geweest als 'ie nog een metertje of wat aan ledematen verloren had, in plaats van deze centimeters. Volgende keer beter.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:44 schreef J.B. het volgende:
Het lopen gaat wat moeilijk bij WarGonzo:
[ twitter ]
Katyusha's!quote:
Niet via de achterdeur.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:05 schreef Spablauw214 het volgende:
https://fd.nl/economie/14(...)he-olie-uwj2aaIwvWBg
Betaalmuur, maar dat dieseltekort gaat ons nog wel lelijk opbreken. Uit het artikel blijkt ook dat we waarschijnlijk via een achterdeur alsnog Russische olie zullen importeren. Waarvoor we dan dus de hoofdprijs betalen.
Ik ben absoluut voorstander van zware sancties maar ik denk dat we onszelf hiermee flink in de eigen voet schieten.
Gelukkig maar, Rusland kan wel wat hulp gebruiken.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niet via de achterdeur.
De EU en UK samen importeren op dit moment 1.7 miljoen vaten ruwe olie per dag uit Rusland.
En zijn daarmee de grootste afnemer van Russische olie. En betalen daarmee volledig direct de oorlog in de Ukraine.
In het stuk staat dat als de boycot in gaat, Rusland de olie aan andere landen zal verkopen, die het mengen en vervolgens voor de hoofdprijs aan ons te verkopen, omdat wij simpelweg niet zonder diesel kunnen. Transport, scheepvaart en dergelijke is ervan afhankelijk.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niet via de achterdeur.
De EU en UK samen importeren op dit moment 1.7 miljoen vaten ruwe olie per dag uit Rusland.
En zijn daarmee de grootste afnemer van Russische olie. En betalen daarmee volledig direct de oorlog in de Ukraine.
Is China niet groter? Die zaten in mei op 2 miljoen vaten per dag.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niet via de achterdeur.
Een vta olie kost op het moment $85,11.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Niet via de achterdeur.
Snap waar je op doelt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het stuk staat dat als de boycot in gaat, Rusland de olie aan andere landen zal verkopen, die het mengen en vervolgens voor de hoofdprijs aan ons te verkopen, omdat wij simpelweg niet zonder diesel kunnen. Transport, scheepvaart en dergelijke is ervan afhankelijk.
Geen idee. Wij zaten op 2.1 miljoen vaten per dag, dus onze afname is wel gedaalt.quote:Op zondag 23 oktober 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is China niet groter? Die zaten in mei op 2 miljoen vaten per dag.
Doet verder niks af aan je verhaal maar toch
Volgens het fd importeert China maar 1/3 van wat Europa importeert/importeerdequote:Op zondag 23 oktober 2022 20:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is China niet groter? Die zaten in mei op 2 miljoen vaten per dag.
Doet verder niks af aan je verhaal maar toch
Er zijn wel de oude verdedigingslinies in de DPR en LPR, maar die zijn waarschijnlijk onbemand, en mobiele reserves zullen er ook niet zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik vroeg me al een beetje af of in die regio aanvallen niet lucratief zou zijn.
Een hoop doelwitten en met dat geforceerde aanvallen van de Russen denken die meer aan aanvallen dan verdedigen, of zie ik dat verkeerd?
Los van terreinwinst kun je de tegenstander ook een hoop schade toebrengen natuurlijk. Goed voor het Russische moraal zal het sws niet zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Er zijn wel de oude verdedigingslinies in de DPR en LPR, maar die zijn waarschijnlijk onbemand, en mobiele reserves zullen er ook niet zijn.
Blind aanvallen is inderdaad zeer gevaarlijk. Maar Oekraine heeft al laten zien dat de flanken voor hun belangrijker zijn totnutoe.
Dit kan veranderen natuurlijk.
Edit: hier is wat aanwijzingen dat Oekraine idd terreinwinst heeft geboekt in Bakhmut.
[ twitter ]
Bijna. Can do sir, hooahquote:Op zondag 23 oktober 2022 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Her en der heeft de Dirlewagner groep 20km veroverd in 8 maanden tijd.quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:47 schreef quirina het volgende:
Ik dacht dat die Wagner group daar overheerste?
Misschien hebben ze een WA groepje?quote:Op zondag 23 oktober 2022 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Opmerkelijk wel dat Shoigu met Amerikaanse min def heeft gebeld en met die van Frankrijk en Turkije.
Dan is bellen wel overbodig gedoe.quote:Op zondag 23 oktober 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien hebben ze een WA groepje?
Noord-Korea vuurt meerdere raketwerpers af op Zuid-Koreaquote:Shooting between North Korea and South Korea: what is happening
Ligt eraan waarop.quote:Op maandag 24 oktober 2022 00:06 schreef sp3c het volgende:
Raketwerpers afvuren lijkt me wat onhandig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |