SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Ah dit is het soort populistisch subsidiebeleid wat vaak de economie van een land uiteindelijk nekt.quote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De prijs aan de pomp is voor buitenlanders.
Hongaren krijgen nog 40 of 60ct korting per liter.
Ik snap wel waarom Orban zo populair is onder de bevolking, hij doet echt z'n best voor de mensen
Hij doet z'n best voor de mensen, het is een populist is die zo corrupt is als de pestquote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Orban zo populair is onder de bevolking, hij doet echt z'n best voor de mensen
Staan ze daar dan samen met Nederland of is het voorrang verlenen op de huizenmarkt voor buitenlanders geen discriminatie?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hij doet z'n best voor de mensen, het is een populist is die zo corrupt is als de pestBovendien zijn dergelijke maatregelen pure discriminatie, de Hongaren zullen zich dus wel weer voor de Europese Commissie mogen verantwoorden.
Het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in al haar wijsheid al eens geoordeeld dat omgekeerde discriminatie wel is toegestaan. https://researchportal.be(...)de-relatie-tussen-dequote:Op zondag 24 juli 2022 15:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Staan ze daar dan samen met Nederland of is het voorrang verlenen op de huizenmarkt voor buitenlanders geen discriminatie?
Nou ik niet. En dat hij populaire komt door braindrain (dus domme mensen blijven over, wie niet echt nadenken).quote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nou ik niet. En dat hij populaire komt door braindrain (dus domme mensen blijven over, wie niet echt nadenken).
hongarije het gemiddelde nominale inkomen is: ¤787.25, In Nederland is het 3,128.11 (bron).
Prijs benzine in hongarije is ¤1.895, in Nederland ¤2.243.
Hongarije
betaal je max minimaal 18% en max 36% inkomen belasting en in nederland bij het genoemde voorbeeld ongeveer 18% belasting tot 32000 euro jaarlijks en over het kleine beetje wat overblijft 42% max.
gemiddeld Netto inkomen hongarije = ¤645.54
Gemiddeld netto inkomen in Nederland is=2479,19.
Dus in hongerije ben je ¤75.8 voor een 40 liter benzine kwijt, dus 11,7% van je netto inkomen kwijt aan een tank benzine.
In nederland betaal je ¤89.72 voor 40 liter tank. dat is 3,6% van je netto inkomen kwijt aan een tank benzine.
Dus voor wie is benzine duurder, in Hongarije of Nederland?
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?
Ik snap de vergelijking met Nederland ook niet, het is toch overduidelijk dat wij een hogere koopkracht hebben.
Het enige wat ik zei is dat ik begrijp dat hij populair is omdat hij zijn eigen burgers korting geeft op de brandstof.
Nou vertel maar, waar komt die korting vandaan?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?
Benzine bestaat in Nederland voor het overgrote deel uit accijnzen. Met een hele goede reden.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die graag het systeem van Orban over willen nemen. En degene die dat wel willen zullen snel van die gedachte afstappen als ze zien wat dat voor gevolgen heeft.
Belastinggeld. Of beter: veel minder belastinginkomsten en daarmee veel minder geld voor al die voorzieningen die ik opgenoemd heb. Misschien zit er zelfs subsidie op en dan wordt belastinggeld zelfs gebruikt voor die korting.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou vertel maar, waar komt die korting vandaan?
Die krijgen wij toch ook? Hetzelfde geldt ook voor Duitsland en België en een hele resem andere landen, en die achten het blijkbaar niet nodig buitenlanders te discrimineren.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?
Ik snap de vergelijking met Nederland ook niet, het is toch overduidelijk dat wij een hogere koopkracht hebben.
Het enige wat ik zei is dat ik begrijp dat hij populair is omdat hij zijn eigen burgers korting geeft op de brandstof.
Het is natuurlijk prima dat jij dat denkt maar je kan het niet onderbouwen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Belastinggeld. Of beter: veel minder belastinginkomsten en daarmee veel minder geld voor al die voorzieningen die ik opgenoemd heb. Misschien zit er zelfs subsidie op en dan wordt belastinggeld zelfs gebruikt voor die korting.
Is allemaal niet zo moeilijk te bedenken candymannetje. Jij doet alleen alsof het gratis cadeautjes zonder gevolgen zijn die Orban uitdeelt en die onze regering zijn volk onthoudt. Zo werkt het natuurlijk niet.
M.a.w terug on topic graagquote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Die 'pauze' van de Russen houdt wel wat langer aan hè. Zie weinig echte offensieven.
Niet dat Oekraïne nu zo hard van alles terug heroverd.
Lijkt een beetje stalemate nu.
Of hoe zien jullie dat?
Oh, jullie moeten lekker kletsen waarover je wil. Ik lees dat gedoe over Hongarije niet echt. Ik skip het gewoon.quote:
Jij kan het niet begrijpen. Dat is wat anders.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prima dat jij dat denkt maar je kan het niet onderbouwen.
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?
Benzine bestaat in Nederland voor het overgrote deel uit accijnzen. Met een hele goede reden.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die graag het systeem van Orban over willen nemen. En degene die dat wel willen zullen snel van die gedachte afstappen als ze zien wat dat voor gevolgen heeft.
Klopt wel redelijk aardig lijkt mij. Rusland past zijn tactiek aan, aan de nieuwe wapens van Oekraïne en Oekraine zelf heeft nog amper capaciteit van aanvalswapens dus kan ook niet echt in het offensief. Verwacht dat dat laatste wel anders zal zijn in de 2e helft van augustus.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Die 'pauze' van de Russen houdt wel wat langer aan hè. Zie weinig echte offensieven.
Of hoe zien jullie dat?
Eerder het moment dat vloed overgaat in eb.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Of hoe zien jullie dat?
Persoonlijk denk ik dat Rusland zich wat meer defensief gaat opstellen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, jullie moeten lekker kletsen waarover je wil. Ik lees dat gedoe over Hongarije niet echt. Ik skip het gewoon.
Maar ik vind oprecht dat er weinig serieus gebeurt nu.
Zijn ze allemaal aan het hergroeperen ofzo?
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Het probleem in Nederland is eigenlijk dat de lonen niet in verhouding staan tot het prijspeil. De lastendruk is te hoog. Nederland zou een hogelonenland moeten zijn zoals Zwitserland of Noorwegen.
Ik ken wat mensen die daar heen verhuisd zijn en over de zorg zijn ze goed te spreken.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Het probleem in Nederland is eigenlijk dat de lonen niet in verhouding staan tot het prijspeil. De lastendruk is te hoog. Nederland zou een hogelonenland moeten zijn zoals Zwitserland of Noorwegen.
huh Nederland gaat vooral achteruit toch?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.
In vergelijking met landen als Hongarije zijn wij het paradijs op aarde.
Snap echt niet dat users zoals candy een systeem als Hongarije willen verdedigen.
We zijn momenteel bezig om ons belastingstelsel om te gooien en kapitaal zwaarder te belasten en inkomsten uit arbeid minder. Een voorbeeld is dat we huurinkomsten zwaarder willen gaan belasten.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:40 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
huh Nederland gaat vooral achteruit toch?
De laatste twee dagen toch qua personeel wel forse verliezen aan Russische zijde, gisteren volgens mij +240 en vandaag +280. Het terug veroren duurt ook even.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Of hoe zien jullie dat?
Ik snap de vergelijking tussen Nederland en Hongarije niet.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.
In vergelijking met landen als Hongarije zijn wij het paradijs op aarde.
Snap echt niet dat users zoals candy een systeem als Hongarije willen verdedigen.
Stel dat dat echt doorgevoerd gaat worden dan valt dat in het niet door de hoge inflatie dus netto ga je er gewoon op achteruit. Huurinkomsten zwaarder belasten? Dus minder woningen worden verhuurd, aanbod daalt prijs gaat verder omhoog.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We zijn momenteel bezig om ons belastingstelsel om te gooien en kapitaal zwaarder te belasten en inkomsten uit arbeid minder. Een voorbeeld is dat we huurinkomsten zwaarder willen gaan belasten.
De 2 landen hebben een compleet anders belastingsysteem en een compleet ander sociaal vangnet.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking tussen Nederland en Hongarije niet.
Hoe kan je die 2 landen nou vergelijken?
Nederland is al tientallen zo niet honderden jaren aan het opbouwen en evolueren en hongarije zit pas sinds 2004 bij de EU.
Het is nogal offtopic om daar serieus op in te gaan.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Stel dat dat echt doorgevoerd gaat worden dan valt dat in het niet door de hoge inflatie dus netto ga je er gewoon op achteruit. Huurinkomsten zwaarder belasten? Dus minder woningen worden verhuurd, aanbod daalt prijs gaat verder omhoog.
En ondertussen willen investeringsmaatschappijen geen woningen meer bouwen omdat het te weinig oplevert.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Stel dat dat echt doorgevoerd gaat worden dan valt dat in het niet door de hoge inflatie dus netto ga je er gewoon op achteruit. Huurinkomsten zwaarder belasten? Dus minder woningen worden verhuurd, aanbod daalt prijs gaat verder omhoog.
Je bent bekend met de Austro-Hongaarse dubbelmonarchie bijvoorbeeld?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking tussen Nederland en Hongarije niet.
Hoe kan je die 2 landen nou vergelijken?
Nederland is al tientallen zo niet honderden jaren aan het opbouwen en evolueren en hongarije zit pas sinds 2004 bij de EU.
Maar waarom ga je dan steeds Nederland al voorbeeld erbij betrekken?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De 2 landen hebben een compleet anders belastingsysteem en een compleet ander sociaal vangnet.
Jij bent degene die beweerd dat de Hongaarse burger wel blij zal zijn met de cadeautjes van Orban op benzine en ik geef aan waarom dat zeer twijfelachtig is.
Dus daarom kan je de Nederlandse welvaart vergelijken met de Hongaarse?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je bent bekend met de Austro-Hongaarse dubbelmonarchie bijvoorbeeld?
Het is niet dat ze in Hongarije tot 2004 in berenvellen liepen ofzo.
Ruimtelijke ordening uitbesteden aan marktpartijen was geen slim idee. En voor wat betreft inflatie: ondernemers (die hun prijzen kunnen verhogen) en mensen met schulden (die worden minder waard) voelen daar het minst van. Zo werkt het nu eenmaal. Daarom moeten de lonen worden verhoogd en de belasting op arbeid omlaag. Veel moeilijker is het niet.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En ondertussen willen investeringsmaatschappijen geen woningen meer bouwen omdat het te weinig oplevert.
Orban blijft hoofdzakelijk populair vanwege een braindrain, persbreidel en een voor Fidesz gunstig uitvallend districtenstelsel. Open anders ergens een Orbantopic.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan steeds Nederland al voorbeeld erbij betrekken?
Verder heb ik nog geen hongaarse protesten gezien omdat ze korting op de brandstof krijgen en Orban blijft populair dus ik denk dat ze er wel blij mee zijn.
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat de ECB dan bang is voor een devaluatie van de euro.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ruimtelijke ordening uitbesteden aan marktpartijen was geen slim idee. En voor wat betreft inflatie: ondernemers (die hun prijzen kunnen verhogen) en mensen met schulden (die worden minder waard) voelen daar het minst van. Zo werkt het nu eenmaal. Daarom moeten de lonen worden verhoogd en de belasting op arbeid omlaag. Veel moeilijker is het niet.
Maar dit heeft niks meer met de oorlog in UA te maken.
Dat heeft hier helemaal niks mee te maken joh. De euro is te weinig waard omdat er een hele rits pulplanden aan meedoen die op onze zak teren.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat de ECB dan bang is voor een devaluatie van de euro.
Je kan bijna elk Europees land als voorbeeld nemen. Ik koos Nederland alleen omdat dat dicht bij huis ligt.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan steeds Nederland al voorbeeld erbij betrekken?
Verder heb ik nog geen hongaarse protesten gezien omdat ze korting op de brandstof krijgen en Orban blijft populair dus ik denk dat ze er wel blij mee zijn.
Lees post 236 van het vorige topic eens.quote:
De Roebel is een zombievaluta. Russische bedrijven zijn verplicht om Roebels op hun balans te hebben staan, en Russische burgers kunnen nauwelijks van hun Roebels afkomen.quote:Myth 8: The ruble is the world’s strongest-performing currency this year.
One of Putin’s favorite propaganda talking points, the appreciation of the ruble is an artificial reflection of unprecedented, draconian capital control—which rank among the most restrictive of any in the world. The restrictions make it effectively impossible for any Russian to legally purchase dollars or even access a majority of their dollar deposits, while artificially inflating demand through forced purchases by major exporters—all of which remain largely in place today.
The official exchange rate is misleading, anyhow, as the ruble is, unsurprisingly, trading at dramatically diminished volumes compared to before the invasion on low liquidity. By many reports, much of this erstwhile trading has migrated to unofficial ruble black markets. Even the Bank of Russia has admitted that the exchange rate is a reflection more of government policies and a blunt expression of the country’s trade balance rather than freely tradeable liquid foreign exchange markets.
Investeringsmaatschappijen zijn dan ook een uitwas van het kapitalisme die met hun vingers van de woningmarkt af dienen te blijven.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En ondertussen willen investeringsmaatschappijen geen woningen meer bouwen omdat het te weinig oplevert.
Jij vindt dat de overheid die huizen moet bouwen?quote:Op zondag 24 juli 2022 17:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Investeringsmaatschappijen zijn dan ook een uitwas van het kapitalisme die met hun vingers van de woningmarkt af dienen te blijven.
Woningbouw coöperaties.. als die nou ook nog zoals een echte coöperatie hun leden zouden voorzien van woningen….quote:Op zondag 24 juli 2022 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij vindt dat de overheid die huizen moet bouwen?
Wat nixxx hier boven zegt dus.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
hier een link naar het artikel:quote:Op zondag 24 juli 2022 17:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lees post 236 van het vorige topic eens.
[..]
De Roebel is een zombievaluta. Russische bedrijven zijn verplicht om Roebels op hun balans te hebben staan, en Russische burgers kunnen nauwelijks van hun Roebels afkomen.
Daarbij hebben ze in Rusland een heel forse inflatie. Waardoor iedereen wel begrijpt dat de munt geen drol waard is.
Eens, goed stuk.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hier een link naar het artikel:
Actually, the Russian Economy Is Imploding. Nine myths about the effects of sanctions and business retreats, debunked.
Van mij mag dit artikel vast in het openingstopic.
In principe is elke valuta anders dan EUR, USD, JPY, RMB of CHF, niets anders dan veredelde kattenbakvulling.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lees post 236 van het vorige topic eens.
[..]
De Roebel is een zombievaluta. Russische bedrijven zijn verplicht om Roebels op hun balans te hebben staan, en Russische burgers kunnen nauwelijks van hun Roebels afkomen.
Daarbij hebben ze in Rusland een heel forse inflatie. Waardoor iedereen wel begrijpt dat de munt geen drol waard is.
Niet helemaal, en ligt complexer dan dat. maar de roebelprijs is net zoiets als een eenhoorn zien. Waarschijnlijk kijk je naar ander mans fantasie en een tekening.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In principe is elke valuta anders dan EUR, USD, JPY, RMB of CHF, niets anders dan veredelde kattenbakvulling.
Niet bouwen. De overheid dient met een duidelijke visie te komen wat voor huizen er op welke plek gebouwd moeten worden. Op basis van waar behoefte aan is, en niet op basis van waar het meeste geld mee te verdienen valt.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar ik doelde meer op de finaciering.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet bouwen. De overheid dient met een duidelijke visie te komen wat voor huizen er op welke plek gebouwd moeten worden. Op basis van waar behoefte aan is, en niet op basis van waar het meeste geld mee te verdienen valt.
Nederland heeft juist jarenlang voorop gelopen qua organiseren van de openbare ruimte. Daarom ziet Nederland er ook zo aangeharkt uit itt het buitenland, waar het straatbeeld vaak een rommelige teringbende is, omdat iedereen gewoon kan bouwen wat hij zelf leuk vindt.
quote:
bronquote:Myth 8: The ruble is the world’s strongest-performing currency this year.
One of Putin’s favorite propaganda talking points, the appreciation of the ruble is an artificial reflection of unprecedented, draconian capital control—which rank among the most restrictive of any in the world. The restrictions make it effectively impossible for any Russian to legally purchase dollars or even access a majority of their dollar deposits, while artificially inflating demand through forced purchases by major exporters—all of which remain largely in place today.
The official exchange rate is misleading, anyhow, as the ruble is, unsurprisingly, trading at dramatically diminished volumes compared to before the invasion on low liquidity. By many reports, much of this erstwhile trading has migrated to unofficial ruble black markets. Even the Bank of Russia has admitted that the exchange rate is a reflection more of government policies and a blunt expression of the country’s trade balance rather than freely tradeable liquid foreign exchange markets.
Winter is coming, Ruskies.quote:
Verbaast me niets dat dat afkomstig is van dezelfde persoon die dit heeft gezegd:quote:
Het is toch wel wonderbaarlijk dat vooral de anti-NAVO / pro-Rusland mensen blijven herhalen dat de sancties niet werken en dat we er vooral mee moeten stoppen.quote:Independent MEP Mick Wallace has criticised the North Atlantic Treaty Organisation (Nato) and called for Europe to campaign for its abolition in the wake of the escalating crisis in Ukraine.
"The people of Europe must campaign for the abolition of Nato – it has nothing good to offer anyone that prefers peace to war," wrote Mr Wallace, who voted against a European Parliament motion to offer ¤1.2 billion in loans to Ukraine.
Bron: https://www.irishtimes.co(...)ck-wallace-1.4809378.
Er is toch echt maar één kant die op elk gewenst moment kan stoppen met het voeren van oorlog zonder daar het bestaansrecht mee te verliezen.quote:We are letting the Warmongers ensure destruction of Ukraine,
Dit is inderdaad lachwekkend, wij moeten vooral stoppen met navo, want dan is er vrede. Want dan kan rusland rustig over oost-eu heen walsen en zijn zij het keizerijk van europa, en dan is alles koek en ei.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:46 schreef YStec het volgende:
[..]
Verbaast me niets dat dat afkomstig is van dezelfde persoon die dit heeft gezegd:
[..]
Het is toch wel wonderbaarlijk dat vooral de anti-NAVO / pro-Rusland mensen blijven herhalen dat de sancties niet werken en dat we er vooral mee moeten stoppen.
En om nog maar niets te zeggen over:
[..]
Er is toch echt maar één kant die op elk gewenst moment kan stoppen met het voeren van oorlog zonder daar het bestaansrecht mee te verliezen.
Het gaat al fout in de eerste zin: dat het een van Poetins favoriete propaganda praatje is, terwijl er veel artikelen van westerse economen zijn die het onderschrijven. M.a.w. het is geen mythe, roebel staat gewoon sterk, zoals ook in dit artikel wordt beschreven.quote:
De fascistische Russen gaan wel een stuk teruggejaagd worden.quote:
echt serieus, welke economen, namen rugnummer en publicaties en geen leugen van rusland trols zoals jij nu doet.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:15 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het gaat al fout in de eerste zin: dat het een van Poetins favoriete propaganda praatje is, terwijl er veel artikelen van westerse economen zijn die het onderschrijven. M.a.w. het is geen mythe, roebel staat gewoon sterk, zoals ook in dit artikel wordt beschreven.
Daarnaast maakt Mick Wallace in de tweet nog meer rake punten dan alleen de stijging van de roebel.
Hoeft ook niet, ze moeten het langer volhouden dan de Russenquote:
Ja als Putin de baas is in Europa dan hoeven we nooit meer te stemmen en is er ook geen toeslagen schandaal meerquote:Op zondag 24 juli 2022 18:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is inderdaad lachwekkend, wij moeten vooral stoppen met navo, want dan is er vrede. Want dan kan rusland rustig over oost-eu heen walsen en zijn zij het keizerijk van europa, en dan is alles koek en ei.
Hoe meer en harder de kremlin trolls posten over onderwerpen, 1 a 2 weken later blijkt dat precies het tegen overgestelde aan de hand was.
Dus posten ze massaal posten sancties werken niet en raken alleen ons: dan kun je gif op in nemen dat sancties ons niet raken en juist rusland in de afvoer storten.
Wat is "dit"? En wat houdt "winnen" in?quote:
Klopt dat bedoel ik.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, ze moeten het langer volhouden dan de Russen
en worden we allemaal leeg geroofd en krijg je alleen iets voor elkaar door corruptie. heel goed systeem.😪quote:Op zondag 24 juli 2022 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja als Putin de baas is in Europa dan hoeven we nooit meer te stemmen en is er ook geen toeslagen schanaal meer
Alles in het rechterkolommetje is wat mij betreft winst.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:49 schreef YStec het volgende:
[..]
Dus, zoals het ernaar uit ziet, zit "winnen" er voor beide kanten niet in. Oekraïne hoeft niet te winnen, ze hoeven slechts niet te verliezen. Rusland daarentegen moet winnen, alles behalve winnen is eigenlijk verliezen.
Nee johquote:
Voor zover we weten. Publieke bronnen lopen een paar dagen achter lijkt het. Laatste nieuws was UA 10km van Kherson stad verwijderd.quote:
MORE MORE MOREquote:Op zondag 24 juli 2022 18:17 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)uigd-van-overwinning
Kiev claimt uitschakeling Russische commandopost met Himars-raket
Oekraïne claimt dat zijn strijdkrachten in de nacht van zaterdag op zondag een Russische commandopost in de bezette stad Krasni Loetsj, in het Oekraïens ook bekend als Chroestalni, hebben uitgeschakeld met een Himars-raketaanval. De Amerikaanse precisiewapens zijn ingeslagen in een hotel waar hoge militairen verbleven, zo heeft Anton Herasjtsjenko, de adviseur van de minister van Binnenlandse Zaken, bekendgemaakt op Telegram.
De projectielen kwamen volgens de Oekraïense inlichtingendienst neer op het dak van het hotel en gingen door de betonnen vloeren van de verdiepingen heen naar beneden. Kiev schat het aantal doden en gewonden op ongeveer honderd. Krasni Loetsj, dat ligt in de regio Loehansk, is sinds 2014 in handen van pro-Russische separatisten.
De Oekraïense legerleiding zei ook doelen in het noordelijker gelegen Lisitsjansk onder vuur te hebben genomen en een brug in de zuidelijke regio Cherson, die belangrijk is voor de Russische aanvoer van materieel en voorraden. Tevens werd herhaald dat een Amerikaanse delegatie heeft gezegd te zullen proberen meer Himars-systemen te leveren.
die HIMARS systems zijn wel heel precies met die GPS posities via space X satellitesquote:
Als ze in het zuiden op dit tempo commandoposten blijven uitschakelen dan zit de officier van dienst dadelijk ergens in Sebastopol..quote:Op zondag 24 juli 2022 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die HIMARS systems zijn wel heel precies met die GPS posities via space X satellites
Deze is van vandaag uurtje terugquote:Op zondag 24 juli 2022 20:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als ze in het zuiden op dit tempo commandoposten blijven uitschakelen dan zit de officier van dienst dadelijk ergens in Sebastopol..
Dit filmpje hebben we in het begin van de invasie al eens gezien. Dacht ik.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die HIMARS systems zijn wel heel precies met die GPS posities via space X satellites
quote:The Armed Forces of Ukraine fired a Tochka-U short-range ballistic missile hitting the largest Russian ammo depot in the city of Krasnyi Luch or Khrustalny, Luhansk Oblast on June 16, 2022 creating a huge explosion obliterating the ammunition depot.
Wat voor abo? Op de Hustler?quote:Op zondag 24 juli 2022 20:51 schreef sp3c het volgende:
Iemand heeft me een Abo gegeven, ik was al weer vrolijk maar toch!
Bedankt
In het begin van het filmpje lopen ze rond in tshirt of in de blote buik. Lijkt het me wat koud voor daar in februari/maart.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit filmpje hebben we in het begin van de invasie al eens gezien. Dacht ik.
Die is van gisterenquote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Russisch munitiedepot
Andere hoek:
[ twitter ]
16 juni staat er bij. Ik dacht dat het veel ouder wasquote:Op zondag 24 juli 2022 21:13 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
In het begin van het filmpje lopen ze rond in tshirt of in de blote buik. Lijkt het me wat koud voor daar in februari/maart.
van vandaagquote:
Voor de verandering blijken de woorden van Sovjet Sergej weer geen zak waard te zijn. Wat een projectie ook, het regime dat vijandig staat tegenover de mens en de geschiedenisquote:De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft geïmpliceerd dat Rusland de Oekraïense regering omver wil werpen. "We helpen het Oekraïense volk hoe dan ook zich te bevrijden van het (Oekraïense) regime, dat vijandig staat tegenover de mens en de geschiedenis"
Daarmee weersprak Lavrov zijn eigen uitspraken uit april. "We zijn niet van plan het regime in Oekraïne te veranderen", zei hij destijds in een interview met tv-zender India Today. "Het is aan de Oekraïners om te beslissen onder welke regering ze willen leven", luidde het toen.
Nee.quote:
Ik weet wat: Zodra Rusland al zijn troepen terugtrekt, ook uit Krim en Donbas, organiseren we verkiezingen in Ukraine.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:33 schreef J.B. het volgende:
Rusland wil volgens minister van Buitenlandse Zaken Lavrov regimeverandering in Oekraïne
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/24/lavrov/
[..]
Voor de verandering blijken de woorden van Sovjet Sergej weer geen zak waard te zijn. Wat een projectie ook, het regime dat vijandig staat tegenover de mens en de geschiedenis
Het lijkt wel op een standaard ding van religie.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:33 schreef J.B. het volgende:
Rusland wil volgens minister van Buitenlandse Zaken Lavrov regimeverandering in Oekraïne
[..]
Voor de verandering blijken de woorden van Sovjet Sergej weer geen zak waard te zijn. Wat een projectie ook, het regime dat vijandig staat tegenover de mens en de geschiedenis
Ach, in februari hielden ze alleen toevallig oefeningen bij de grens en in 1994 werd afgesproken Oekraïne niet binnen te valen en…quote:Op zondag 24 juli 2022 21:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
En toch komen er elke keer weer stemmen om of het toch niet mogelijk is om met de Russen tot een overeenkomst te komen, vandaar dus maar beter dat ze om de zoveel tijd even met een reminder als deze komen.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Ach, in februari hielden ze alleen toevallig oefeningen bij de grens en in 1994 werd afgesproken Oekraïne niet binnen te valen en…
De mens Lavrov en de Russische geschiedenis volgens Putin.quote:Op zondag 24 juli 2022 21:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
Met de wederzijdse "akkoorden" waarmee Rusland structureel zn achterste afveegt kun je nooit spreken van een akkoord op een uitkomst of überhaupt een uitkomst.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:49 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat is "dit"? En wat houdt "winnen" in?
Paar maanden geleden was dit gepost op Reddit:
[ afbeelding ]
'Split in Half' zie ik absoluut niet meer gebeuren.
Ik zie Rusland ook het complete kustgebied niet veroveren, dus 'Landlocked' valt ook af.
Als de huidige status min of meer hetzelfde blijft (stalemate), komen we uit bij 'Novorossiya'. De vraag is echter of Rusland een stalemate kan afdwingen, aangezien Oekraïne alleen maar meer moderne wapens krijgt en ze meer motivatie dan ooit hebben. Tijd staat aan de kant van Oekraïne, enige wat ze hoeven te doen is Rusland laten doodbloeden totdat Rusland niet meer kan (en dan helpen de sancties dus echt wel).
Wat ik ook zie gebeuren is dat Oekraïne het zuiden/zuidoosten terug kan veroveren, ergo 'Liberated LDPR'. Oekraïne is bezig momenteel bezig rond Kherson, en da's voor zover ik weet de grootste stad (qua inwoners) dat Rusland heeft weten te bezetten. Mocht Rusland die stad verliezen, wordt dat een grote boost voor het moraal en motivatie van de Oekraïnse zijde.
'Day 1 Borders' wordt moeilijk voor Oekraïne, vooral als Rusland zich staande blijft houden op de langere termijn ondanks de sancties en de moderne wapens. 'Back to 2014' zie ik alleen gebeuren als Rusland compleet in elkaar zakt en/of er iets met Putin gebeurt.
Dus, zoals het ernaar uit ziet, zit "winnen" er voor beide kanten niet in. Oekraïne hoeft niet te winnen, ze hoeven slechts niet te verliezen. Rusland daarentegen moet winnen, alles behalve winnen is eigenlijk verliezen.
Rusland heeft bepaalde delen van Oekraïne sinds het begin van dit oorlog weten te bezetten, maar of je dat als een winst kunt zien nadat je ziet wat het allemaal heeft gekost en blijft kosten...
Overeenkomsten met de Russen zijn niets waard bewijst het bombardement op de haven vlak na de graandeal. Voor de zoveelste keer.quote:Op zondag 24 juli 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En toch komen er elke keer weer stemmen om of het toch niet mogelijk is om met de Russen tot een overeenkomst te komen, vandaar dus maar beter dat ze om de zoveel tijd even met een reminder als deze komen.
Is toch al de tweede dit weekend, nadat die Russische imbecielen welgeteld één dag na het graanakkoord het gisteren ook al nodig vonden vier raketten richting de haven van Odessa te sturenquote:Op zondag 24 juli 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En toch komen er elke keer weer stemmen om of het toch niet mogelijk is om met de Russen tot een overeenkomst te komen, vandaar dus maar beter dat ze om de zoveel tijd even met een reminder als deze komen.
De laatste zin vat het hele verhaal wel mooi samen.quote:„Iedereen had het erover: hoe kun je nog onderhandelen met Rusland als het afspraken schendt?”, zegt hij enkele uren na de Russische raketaanval op de haven van Odessa.
[...]
De Russen hebben daarmee direct de overeenkomst verbroken en het vertrouwen in het akkoord is verdwenen, zegt Zjyvora, die zijn graan momenteel laat verschepen via de Donau. Volgens het akkoord, dat inging op het moment dat de handtekeningen werden gezet, mag Rusland de Oekraïense havens 120 dagen lang niet aanvallen. „Rusland spuugt de wereld in het gezicht,” zegt Zjyvora, doelend op de betrokkenheid van Turkije en de VN. Het zijn dezelfde woorden die Kiev zaterdag gebruikte.
[...]
De aanval kwam voor haar niet als een verrassing. Stojanova vertelt dat ze vrijdag al tegen twee journalisten had gezegd dat ze een Russische aanval verwachtte. Want, merkt ze op, iedere keer als Oekraïne een internationaal akkoord ondertekent of een buitenlandse leider de hoofdstad Kiev bezoekt, valt Rusland Oekraïne aan met raketten.
[...]
„Nu zijn de kwade bedoelingen van Moskou voor de hele wereld duidelijk.” Wie nog gelooft in afspraken met Rusland heeft het niet begrepen.”
echt gestoord.quote:
Hopelijk worden degene die onterecht zijn binnen gelaten weer weg gestuurd.quote:Op maandag 25 juli 2022 00:16 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)derland-binnenkwamen
Verbazing over derdelanders die met vervalste papieren Nederland binnenkwamen
Ze gaven aan óók uit Kiev, Lviv of Charkov te komen, al zagen ze er bepaald niet Oost-Europees uit. Een onduidelijk werkvisum of verfomfaaid studentenpasje kon al genoeg zijn om toch via de ruimhartige Oekraïne-route naar ons land te komen. Duizenden migranten uit andere delen van de wereld hebben mogelijk misbruik gemaakt van de sluiproute. Het gevolg van, zo heeft staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) toegegeven, te veel goedgelovigheid aan de asielpoort.
[ afbeelding ]
Vluchtelingen uit Oekraïne hebben sinds de Russische inval een aantal privileges boven reguliere asielzoekers. Ze worden buiten de asielprocedure om opgevangen door gemeenten, hebben recht op leefgeld en mogen betaald werk doen. Hetzelfde geldt voor mensen, tot deze week, met een tijdelijke Oekraïense verblijfsvergunning.
Zo kwamen ongeveer 5500 derdelanders ons land binnen, meldde het ministerie van Justitie en Veiligheid, in tegenstelling tot andere Europese landen die dat niet toestaan. Mogelijk zijn documenten vervalst, of hebben migranten ze speciaal verkregen om naar ons land te gaan. Zodra het ze was gelukt, konden ze niet meer uit de procedure worden gehaald.
In Oudeschild, een dorp op het Noord-Hollandse eiland Texel, is duidelijk dat niet alleen Oekraïners worden opgevangen op het zeer gedateerde schip waarmee in vroeger tijden cruises werden gemaakt. Het is een van de plaatsen verspreid over Nederland waar derdelanders – vreemdelingen die niet de nationaliteit van een EU-lidstaat hebben – zich tussen de Oekraïense vrouwen en kinderen konden mengen. „Sommigen hebben een visum gekocht, maar ze zijn ook vervalst”, zegt een bron. „Vaak was een studentenpasje al genoeg om te laten zien. Nou, die zijn nóg makkelijker na te maken. De controle is echt niet goed geweest.”
Onder bewoners op de boot is grote twijfel over hun verblijf. „Veel contact hebben we niet”, zegt een vrouw die zelf wel Oekraïense zegt te zijn en naar het centrumpje van het dorp loopt. „Maar deze mensen zijn echt niet in ons land geweest. Ze weten helemaal níéts van Oekraïne.” Ze had liever gezien dat er meer mensen uit haar eigen land waren toegelaten. „Dan kunnen we met elkaar praten over wat er is gebeurd. Wij komen uit een oorlog, zij niet, dus ze houden die plekken onterecht bezet.” De opvangplekken, kajuiten, zijn bovendien bedoeld voor vooral vrouwen en kinderen die zonder partner of vader in Nederland zijn. Nu hebben ze ineens tientallen jonge mannelijke vrijgezelle huisgenoten. De vrouw geeft toe weinig last van ze te hebben. „Ze kijken wel naar ons. Maar verder niet.” Ze wil verder niet te veel vertellen. „Straks worden ze boos. We zitten wel op dezelfde boot, hè.”
Hoe de gemeente Texel tegen de sluiproute aankijkt is onduidelijk. Vragen van De Telegraaf werden niet beantwoord. Eind mei gaf een woordvoerder in lokale media nog aan dat er alleen al die week ’46 voornamelijk mannelijke vluchtelingen waren bijgekomen’. Het ging om derdelanders.
Vrijdagmiddag staat een jongen op de kade die overduidelijk niet uit Oekraïne komt. Hij wijst naar de boot: daar verblijft hij. Hoe kan het dat het hem is gelukt de Oekraïne-procedure in te komen? Hij kijkt wat argwanend. „Ik heb een visum”, zegt hij dan. Was hij tot voor kort student in Oekraïne of werkte hij er? De jongen ontwijkt de vraag. „Ik heb een visum, dat is voldoende. Hoe ik daaraan kom, maakt niet uit.” Terwijl op de achtergrond witte en enkele zwarte schapen rondlopen, loopt de man weg. Een toelichting in de boot is niet mogelijk: het vaartuig is niet door buitenstaanders te betreden. Privé, staat op de deur geschreven.
Pas deze week heeft Van der Burg het geitenpaadje afgesloten, waardoor alleen mensen met een Oekraïens paspoort nog met open armen worden ontvangen.
Reden volop om die parasieten er alsnog uit te flikkeren met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 25 juli 2022 00:16 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)derland-binnenkwamen
Verbazing over derdelanders die met vervalste papieren Nederland binnenkwamen
Ze gaven aan óók uit Kiev, Lviv of Charkov te komen, al zagen ze er bepaald niet Oost-Europees uit. Een onduidelijk werkvisum of verfomfaaid studentenpasje kon al genoeg zijn om toch via de ruimhartige Oekraïne-route naar ons land te komen. Duizenden migranten uit andere delen van de wereld hebben mogelijk misbruik gemaakt van de sluiproute. Het gevolg van, zo heeft staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) toegegeven, te veel goedgelovigheid aan de asielpoort.
[ afbeelding ]
Vluchtelingen uit Oekraïne hebben sinds de Russische inval een aantal privileges boven reguliere asielzoekers. Ze worden buiten de asielprocedure om opgevangen door gemeenten, hebben recht op leefgeld en mogen betaald werk doen. Hetzelfde geldt voor mensen, tot deze week, met een tijdelijke Oekraïense verblijfsvergunning.
Zo kwamen ongeveer 5500 derdelanders ons land binnen, meldde het ministerie van Justitie en Veiligheid, in tegenstelling tot andere Europese landen die dat niet toestaan. Mogelijk zijn documenten vervalst, of hebben migranten ze speciaal verkregen om naar ons land te gaan. Zodra het ze was gelukt, konden ze niet meer uit de procedure worden gehaald.
In Oudeschild, een dorp op het Noord-Hollandse eiland Texel, is duidelijk dat niet alleen Oekraïners worden opgevangen op het zeer gedateerde schip waarmee in vroeger tijden cruises werden gemaakt. Het is een van de plaatsen verspreid over Nederland waar derdelanders – vreemdelingen die niet de nationaliteit van een EU-lidstaat hebben – zich tussen de Oekraïense vrouwen en kinderen konden mengen. „Sommigen hebben een visum gekocht, maar ze zijn ook vervalst”, zegt een bron. „Vaak was een studentenpasje al genoeg om te laten zien. Nou, die zijn nóg makkelijker na te maken. De controle is echt niet goed geweest.”
Onder bewoners op de boot is grote twijfel over hun verblijf. „Veel contact hebben we niet”, zegt een vrouw die zelf wel Oekraïense zegt te zijn en naar het centrumpje van het dorp loopt. „Maar deze mensen zijn echt niet in ons land geweest. Ze weten helemaal níéts van Oekraïne.” Ze had liever gezien dat er meer mensen uit haar eigen land waren toegelaten. „Dan kunnen we met elkaar praten over wat er is gebeurd. Wij komen uit een oorlog, zij niet, dus ze houden die plekken onterecht bezet.” De opvangplekken, kajuiten, zijn bovendien bedoeld voor vooral vrouwen en kinderen die zonder partner of vader in Nederland zijn. Nu hebben ze ineens tientallen jonge mannelijke vrijgezelle huisgenoten. De vrouw geeft toe weinig last van ze te hebben. „Ze kijken wel naar ons. Maar verder niet.” Ze wil verder niet te veel vertellen. „Straks worden ze boos. We zitten wel op dezelfde boot, hè.”
Hoe de gemeente Texel tegen de sluiproute aankijkt is onduidelijk. Vragen van De Telegraaf werden niet beantwoord. Eind mei gaf een woordvoerder in lokale media nog aan dat er alleen al die week ’46 voornamelijk mannelijke vluchtelingen waren bijgekomen’. Het ging om derdelanders.
Vrijdagmiddag staat een jongen op de kade die overduidelijk niet uit Oekraïne komt. Hij wijst naar de boot: daar verblijft hij. Hoe kan het dat het hem is gelukt de Oekraïne-procedure in te komen? Hij kijkt wat argwanend. „Ik heb een visum”, zegt hij dan. Was hij tot voor kort student in Oekraïne of werkte hij er? De jongen ontwijkt de vraag. „Ik heb een visum, dat is voldoende. Hoe ik daaraan kom, maakt niet uit.” Terwijl op de achtergrond witte en enkele zwarte schapen rondlopen, loopt de man weg. Een toelichting in de boot is niet mogelijk: het vaartuig is niet door buitenstaanders te betreden. Privé, staat op de deur geschreven.
Pas deze week heeft Van der Burg het geitenpaadje afgesloten, waardoor alleen mensen met een Oekraïens paspoort nog met open armen worden ontvangen.
Haha, kan je rekenen? Eenmaal binnen is nooit meer terug.quote:Op maandag 25 juli 2022 01:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Reden volop om die parasieten er alsnog uit te flikkeren met terugwerkende kracht.
Als het mannen zijn dan kunnen ze toch mooi ingezet worden in het Oekraïnse leger? Gewoon in de bus en richting Kharkov. Je moet iets over hebben voor de Oekraïnse nationaliteit natuurlijkquote:Op maandag 25 juli 2022 07:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha, kan je rekenen? Eenmaal binnen is nooit meer terug.
Dat is net het probleem: deze lui hebben de UA-nationaliteit niet. Ze hadden gewoon teruggestuurd moeten worden naar hun thuisland. Maar nu ze eenmaal in de procedure zitten, mogen ze die afmaken. Inclusief 85 bezwaarprocedures. Die gaan echt niet meer terug.quote:Op maandag 25 juli 2022 07:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als het mannen zijn dan kunnen ze toch mooi ingezet worden in het Oekraïnse leger? Gewoon in de bus en richting Kharkov. Je moet iets over hebben voor de Oekraïnse nationaliteit natuurlijk
Heb dat nooit begrepen, mooi dat je een visum voor oekraine hebt...kan je daarna terug naar je eigen land als student.quote:Op maandag 25 juli 2022 07:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is net het probleem: deze lui hebben de UA-nationaliteit niet. Ze hadden gewoon teruggestuurd moeten worden naar hun thuisland. Maar nu ze eenmaal in de procedure zitten, mogen ze die afmaken. Inclusief 85 bezwaarprocedures. Die gaan echt niet meer terug.
Wij zijn dan ook het enige land dat deze mensen niet meteen naar het land van herkomst heeft gestuurd.quote:Op maandag 25 juli 2022 07:57 schreef descon het volgende:
[..]
Heb dat nooit begrepen, mooi dat je een visum voor oekraine hebt...kan je daarna terug naar je eigen land als student.
Kwam in het begin al in het nieuws dat de 'racistische' Oost-Europenanen alleen Oekrainse Staatsburgers accepteerde bij de grens.quote:Op maandag 25 juli 2022 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wij zijn dan ook het enige land dat deze mensen niet meteen naar het land van herkomst heeft gestuurd.
Wij sturen überhaupt bijna niemand terug. Daarom heeft Denemarken in een jaar evenveel instroom als wij in een maand ofzo.
De zoveelste door ons eigen wanbeleid veroorzaakte crisis.quote:Op maandag 25 juli 2022 08:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kwam in het begin al in het nieuws dat de 'racistische' Oost-Europenanen alleen Oekrainse Staatsburgers accepteerde bij de grens.
Nederland als beschaafd land wilde daarom iedereen uit Oekraine accepteren. Kleurtje maakt niet uit. Wat zijn we toch een goed land.
Gvd dit is zo teleurstellend. Je wist dat het zou komen. Allerlei fucking parasieten erbij.quote:Op maandag 25 juli 2022 01:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Reden volop om die parasieten er alsnog uit te flikkeren met terugwerkende kracht.
Is dat geen landverraad. Het afschaffen van de Navo is zwaar nadelig voor de veiligheid van de EU.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:46 schreef YStec het volgende:
[..]
Verbaast me niets dat dat afkomstig is van dezelfde persoon die dit heeft gezegd:
[..]
Het is toch wel wonderbaarlijk dat vooral de anti-NAVO / pro-Rusland mensen blijven herhalen dat de sancties niet werken en dat we er vooral mee moeten stoppen.
En om nog maar niets te zeggen over:
[..]
Er is toch echt maar één kant die op elk gewenst moment kan stoppen met het voeren van oorlog zonder daar het bestaansrecht mee te verliezen.
Geen landverraad, gewoon dom.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is dat geen landverraad. Het afschaffen van de Navo is zwaar nadelig voor de veiligheid van de EU.
Dit is dezelfde categorie feitenvrij gezwatel als dat “defund the police” in de VS destijds.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is dat geen landverraad. Het afschaffen van de Navo is zwaar nadelig voor de veiligheid van de EU.
Er komen 1.000.000 mensen bij de komdende jaren zei Hugo de Jonge dus het zou me niet verbazen als het gewoon beleid is.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gvd dit is zo teleurstellend. Je wist dat het zou komen. Allerlei fucking parasieten erbij.
Kunnen ze dan ook helemaal niets bij COA
En daarna maar janken in de media over opvangcrisis.
Nee je doet je werk niet goed bij de grens.
En die minister mag gewoon blijven? Gelijk eruit die gast✈
Dan voel je je als boer die land moet inleveren toch ook genaaid? Beleid of niet.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er komen 1.000.000 mensen bij de komdende jaren zei Hugo de Jonge dus het zou me niet verbazen als het gewoon beleid is.
Vind het vooral een lelijke photoshop eigenlijkquote:
Wat klopt er volgens joe niet aan zijn claim?quote:Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is dezelfde categorie feitenvrij gezwatel als dat “defund the police” in de VS destijds.
Werkelijk niemand is voor afschaffing van de NAVO.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De Historicus in kwestie is Timothy Snyder overigens. Sowieso de moeite waard.quote:
Behalve Baudet.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Werkelijk niemand is voor afschaffing van de NAVO.
quote:Op maandag 25 juli 2022 09:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Historicus in kwestie is Timothy Snyder overigens. Sowieso de moeite waard.
Het klopt volledig. De NAVO afschaffen is een bizar idee en levert ons rechtstreeks uit aan Rusland en China.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat klopt er volgens joe niet aan zijn claim?
Ja iedereen kon aanvoelen dat hier misbruik van gemaakt ging worden. Al moet ik zeggen dat 5000 mensen niet de aantallen zijn die ik verwacht had.quote:Op maandag 25 juli 2022 07:57 schreef descon het volgende:
[..]
Heb dat nooit begrepen, mooi dat je een visum voor oekraine hebt...kan je daarna terug naar je eigen land als student.
Dat weet ik niet.quote:
Hij wel.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Werkelijk niemand is voor afschaffing van de NAVO.
quote:Op maandag 25 juli 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
Maar er zou een hele sterke afsplitsing van een EU-navo moeten zijn of een sterk EU leger.
Kleurtje zou ook niet moeten uitmaken uiteraard. Wat moet uitmaken is of je de juiste papieren hebt... maar daar werd niet op gelet dus.quote:Op maandag 25 juli 2022 08:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kwam in het begin al in het nieuws dat de 'racistische' Oost-Europenanen alleen Oekrainse Staatsburgers accepteerde bij de grens.
Nederland als beschaafd land wilde daarom iedereen uit Oekraine accepteren. Kleurtje maakt niet uit. Wat zijn we toch een goed land.
Alles wat Baudet zegt is onverstandig.quote:
Die ik quote.quote:
Wat een CPN tafrelen. Ik mag hopen dat de AIVD hier ook volledig geïnfiltreerd is.quote:
Als je de juiste papieren kunt kopen, dan moet je op wat anders gaan selecteren, een kleurtje is natuurlijk geen reden. Maar een grondige ondervraging, kennis over Oekraïne… verder zullen ze een ID bewijs moeten hebben van het land van herkomst, anders krijg je van Oekraïne natuurlijk nooit een studie visum of ander wettelijk verblijf. Deze mensen zijn dus ontzettend makkelijk uit te zetten in principe. Of ze hebben geen ID (of claimen dat) en dan gooi je ze gewoon in de reguliere asielprocedure.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kleurtje zou ook niet moeten uitmaken uiteraard. Wat moet uitmaken is of je de juiste papieren hebt... maar daar werd niet op gelet dus.
alleen de link tussen het 'zomaar aanvallen' van arabische landen is blijkbaar dus ook russische gedreven propaganda. Neem het argument Irak, wannneer je 10 minuten de tijd neemt om geschiedenis irak, saddam te onderzoeken is inval des tijds (met de kennis van toen) heel legitiem. En een Invasie irak, is een poetin van het midden oosten er uit gooien.quote:
Dat is veel te rationeel.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als je de juiste papieren kunt kopen, dan moet je op wat anders gaan selecteren, een kleurtje is natuurlijk geen reden. Maar een grondige ondervraging, kennis over Oekraïne… verder zullen ze een ID bewijs moeten hebben van het land van herkomst, anders krijg je van Oekraïne natuurlijk nooit een studie visum of ander wettelijk verblijf. Deze mensen zijn dus ontzettend makkelijk uit te zetten in principe. Of ze hebben geen ID (of claimen dat) en dan gooi je ze gewoon in de reguliere asielprocedure.
Dankje.. denk ik..quote:
Dat kleurtje was een reden om ze niet te controleren, want racistisch dat zij gecontroleerd en vervolgens geweigerd werden. Extreem-linkse kranten als The Guardian verspreidden al snel propaganda waarin Polen werd weggezet als racistisch omdat ze mensen met een kleurtje niet zomaar doorlieten.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kleurtje zou ook niet moeten uitmaken uiteraard. Wat moet uitmaken is of je de juiste papieren hebt... maar daar werd niet op gelet dus.
Guardian is niet extreem links en Polen zijn racisten, maar verder goede post.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat kleurtje was een reden om ze niet te controleren, want racistisch dat zij gecontroleerd en vervolgens geweigerd werden. Extreem-linkse kranten als The Guardian verspreidden al snel propaganda waarin Polen werd weggezet als racistisch omdat ze mensen met een kleurtje niet zomaar doorlieten.
Als je The Guardian al extreem vind ken je mij nog niet.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat kleurtje was een reden om ze niet te controleren, want racistisch dat zij gecontroleerd en vervolgens geweigerd werden. Extreem-linkse kranten als The Guardian verspreidden al snel propaganda waarin Polen werd weggezet als racistisch omdat ze mensen met een kleurtje niet zomaar doorlieten.
De Amerikaanse invasie in Irak had nu juist geen goedkeuring van de NAVO.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
alleen de link tussen het 'zomaar aanvallen' van arabische landen is blijkbaar dus ook russische gedreven propaganda. Neem het argument Irak, wannneer je 10 minuten de tijd neemt om geschiedenis irak, saddam te onderzoeken is inval des tijds (met de kennis van toen) heel legitiem. En een Invasie irak, is een poetin van het midden oosten er uit gooien.
Baudet is ene Kremlin trekpop, maar goed zijn volgens denken zelf niet na, ze zijn volgers van de leider en die denkt voor hun.
The Guardian extreemlinks? Dat zou zomaar meer kunnen zeggen over waar jij je ergens in het politieke spectrum bevindt dan waar The Guardian zit. Iets met perspectief.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
De NAVO is niet in oorlog met Rusland en ze hebben idd geen troepen geleverd maar al het materiaal wat ze geleverd krijgen is wel van de NAVO toch?quote:Op maandag 25 juli 2022 10:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Amerikaanse invasie in Irak had nu juist geen goedkeuring van de NAVO.
En nu wederom hetzelfde, de NAVO voert geen oorlog tegen Rusland. Er zijn landen die hulp (waaronder militaire hulp) aan Oekraïne sturen. Maar dat is geen gecoördineerde NAVO-actie. Daarbij zijn er ook landen los van de NAVO die hulp sturen (bijvoorbeeld Finland, Zweden en Japan).
Er is zelfs geen enkel NAVO-land dat 'boots on the ground' levert.
Het materiaal wordt o.a. geleverd door landen die óók lid zijn van de NAVO, maar het wordt niet geleverd in naam van, door, of in opdracht van de NAVO. De NAVO is geen organisatie die zelfstandig handelt op het wereldtoneel. Het is een verbond.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De NAVO is niet in oorlog met Rusland en ze hebben idd geen troepen geleverd maar al het materiaal wat ze geleverd krijgen is wel van de NAVO toch?
Landen als Brazilie en China leveren geen wapens aan Oekraine zo ver ik weet.
Ik snap de link met boeren niet?quote:Op maandag 25 juli 2022 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan voel je je als boer die land moet inleveren toch ook genaaid? Beleid of niet.
Klopt. Het materiaal is ook niet VAN de NAVOquote:Op maandag 25 juli 2022 10:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het materiaal wordt o.a. geleverd door landen die óók lid zijn van de NAVO, maar het wordt niet geleverd in naam van, door, of in opdracht van de NAVO.
Juist. Een internationale student uit Oekraïne kan gewoon terug naar zijn eigen land. De reden dat hij naar Oekraïne kwam, was vanwege een studie, als die mogelijkheid van de studie er niet meer is, kan hij gewoon terug.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als je de juiste papieren kunt kopen, dan moet je op wat anders gaan selecteren, een kleurtje is natuurlijk geen reden. Maar een grondige ondervraging, kennis over Oekraïne… verder zullen ze een ID bewijs moeten hebben van het land van herkomst, anders krijg je van Oekraïne natuurlijk nooit een studie visum of ander wettelijk verblijf. Deze mensen zijn dus ontzettend makkelijk uit te zetten in principe. Of ze hebben geen ID (of claimen dat) en dan gooi je ze gewoon in de reguliere asielprocedure.
Met de nadruk op onder andere. Zweden en Finland leveren bijvoorbeeld ook materiaal. En Japan heeft weinig oorlogstuig, maar ondersteunt het Oekraïense leger ook.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het materiaal wordt o.a. geleverd door landen die óók lid zijn van de NAVO, maar het wordt niet geleverd in naam van, door, of in opdracht van de NAVO. De NAVO is geen organisatie die zelfstandig handelt op het wereldtoneel. Het is een verbond.
Moet je wel aannemen dat we teveel stikstof uitstoten en daarom niet kunnen bouwen.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:43 schreef archito het volgende:
[..]
Ik snap de link met boeren niet?
Niet kunnen bouwen omdat we te veel stikstof uitstoten is een extra gevolg van onze intensieve veeteelt, ook zonder dat gevolg moet er een transitie komen omdat de natuur zwaar te lijden heeft.
Beetje offtopic, maar goed.
Nee. En dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je wel aannemen dat we teveel stikstof uitstoten en daarom niet kunnen bouwen.
We moeten niet meer bouwen, daarom moeten de 1 miljoen vluchtelingen er niet bij. Laat de boeren lekker boeren en verstrek toekomstige vergunningen niet meer allemaal of voor veel kleinere veestapels. Dan doe je dat geleidelijk.
Stikstof is een groot excuses, bullshit redenering en dat weet eigenlijk iedereen wel.
Precies en het ene na het andere bewijs dat de overheid de boel loopt te flessen komt naar buiten.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je wel aannemen dat we teveel stikstof uitstoten en daarom niet kunnen bouwen.
We moeten niet meer bouwen, daarom moeten de 1 miljoen vluchtelingen er niet bij. Laat de boeren lekker boeren en verstrek toekomstige vergunningen niet meer allemaal of voor veel kleinere veestapels. Dan doe je dat geleidelijk.
Stikstof is een groot excuses, bullshit redenering en dat weet eigenlijk iedereen wel.
We zijn het er in ieder geval over eens dat als we niet meer uitstoot kunnen lijden (ongeacht of dat nou CO2 of NOx is), óók een eindeloze toestroom van nieuwkomers een halt toegeroepen moet.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alles wat niet russisch of oekrains spreekt en wazige papieren/slecht verhaal zou een red flag moeten zijn.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel varkens en koeien heb je al in huis genomen?quote:Op maandag 25 juli 2022 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan voel je je als boer die land moet inleveren toch ook genaaid? Beleid of niet.
Hahaha, die is spot on.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel varkens en koeien heb je al in huis genomen?
Het eerste wat ik tegenwoordig doe als ik een naam zie is hun Twitter account opzoeken: https://twitter.com/TimothyDSnyderquote:
Vaag, want er wonen miljoenen immigranten in Oekraine, veel uit landen als Kazachstan, Turkmenistan etc (met een kleurtje dus). Die zullen niet altijd perfect de taal spreken gok ik. Lijkt me raar om die tegen te gaan houden als ze willen vluchten maargoed.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:56 schreef descon het volgende:
[..]
Alles wat niet russisch of oekrains spreekt en wazige papieren/slecht verhaal zou een red flag moeten zijn.
Alleen selecteren op die combinatie van taal zal waarschijnlijk meer mensen met een kleurtje opleveren (wat heel logisch is aangezien de gemiddelde oekrainer blank is) en das een mooi moment om als slachtoffer de racisme joker te spelen.
We weten allemaal hoe gevoelig we daar tegenwoordig voor zijn (en dat weten die klaplopers ook)
Die zullen toch wel Russisch spreken?quote:Op maandag 25 juli 2022 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vaag, want er wonen miljoenen immigranten in Oekraine, veel uit landen als Kazachstan, Turkmenistan etc (met een kleurtje dus). Die zullen niet altijd perfect de taal spreken gok ik. Lijkt me raar om die tegen te gaan houden als ze willen vluchten maargoed.
Wat je moet is goed de papieren checken. Ik weet het, dat is moeilijk, maar wel de beste methode.
Net zoals alle Nederlandse immigranten natuurlijk Nederlands spreken... wat denk je zelf?quote:Op maandag 25 juli 2022 11:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die zullen toch wel Russisch spreken?
Ik bedoel te zeggen dat ze in landen als Kazachstan Russisch spreken dus dan is het makkelijk te controleren toch?quote:Op maandag 25 juli 2022 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Net zoals alle Nederlandse immigranten natuurlijk Nederlands spreken... wat denk je zelf?
Elke dag een stukje…quote:Op maandag 25 juli 2022 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel varkens en koeien heb je al in huis genomen?
Bijbehorende Twitter thread van Timothy Snyder:quote:
quote:https://threadreaderapp.com/thread/1550884611533770752.html
Putin's rule is weakening. 0/
We now regularly hear now from people aside from Putin (for example former prime minister and president Dmitri Medvedev) about the meaning of the war, the catastrophic consequences that await Ukraine and the West, and so forth. This is a sign that Putin is losing control. 1/
Usually the news coverage of such pronouncements focuses on their content. It is tempting to get caught up in the Russian fear propaganda. But the real story is that people aside from Putin now feel authorized to make such proclamations. Before the war there was less of this 2/
The doom propaganda serves a couple of purposes. On the surface, it shows loyalty to Putin. At a time when Russia is losing, the best hope is to convince the West that Russia is somehow unstoppable (which it isn't – like the U.S., its history is littered with defeat in war). 3/
At the same time, the doom propaganda is rhetorical preparation for a power struggle after Putin falls. 4/
If Russia loses the war, the people saying radical things now will have protected themselves. For my part, I tend to see the drastic proclamations as evidence that important Russians think that Russia is losing. 5/
I'm not convinced Medvedev, who for years was seen as the liberal alternative to Putin, believes the antisemitic, anti-Polish, anti-Western hate speech he publishes on Telegram. He's creating a profile that might be useful later (just as his technocrat profile was once useful) 6/
Another interesting example is Ramzan Kadyrov, who has run Chechnya as his own personal satrapy since he helped Putin win the Second Chechen War. Kadyrov commands a kind of personal armed guard that appears alongside the Russian army in its foreign wars. 7/
In Ukraine, Kadyrov's men have arranged matters so as not to have taken very many casualties. From the perspective of his own interests, this makes sense. They are available for a future power struggle in a post-Putin Russia. 8/
Kadyrov now proposes that Russia locate air defense systems in Chechnya. His justification is that Ukraine might attack Chechnya, which is not credible. It sounds more like he is preparing for a post-Putin Russia in which Chechnya would claim independence. 9/
Another sign of weakness for Putin is the army itself. The argument over whether Russia is winning or losing can be made in military terms. 10/
But the army itself is a source of Putin's political strength. The claim of its eternal invincibility is a consistent element of Putin's own propaganda. 11/
Russians might think that Russia is winning the war (I don't). But out there in the real world, on Ukrainian territory, the Russian army is taking losses. 12/
The Russian army is taking losses in equipment and in officers, that threaten its integrity as an institution, not to mention its ability to fulfill its many other missions beyond Ukraine. 13/
Sanctions make this worse. A world-class army is not one that goes hunting in Teheran for drones reverse-engineered from Western technology. But that is where Russia is right now. 14/
Putin can survive the army not being strong. But at a certain point, not being strong becomes not looking strong. 15/
The Russian army is also taking horrible losses in men, which suggests the next sign of Putin's weakness. The Russian state can mobilize its population for war only at the level of emotions, not bodies. 16/
Russian regions are now working hard to find highly-paid "volunteers" who are sent to die with little training. 17/
Putin is clearly afraid that a general mobilization would undo his popularity and bring down his regime. In this sense he is weak. 18/
The Russian state looks fascist at the top, but it lacks the fascist capacity for total war. It has governed thus far by the demobilization of its population, not its mobilization. 19/
The old communist joke went "we pretend to work and you pretend to pay us." In Russia today the reality is something more like "you pretend to win a war and we pretend to show enthusiasm." 20/
Putin has soft support for the war, so long as it is a television show, but cannot count on Russians to risk their actual bodies. 21/
The dramatic rhetoric on Russian television and on the Telegram channels of Russian leaders is thus rather a substitute for than evidence of a national consensus about the war. 22/
So long as everyone says nationalistic things, a certain equilibrium is preserved. But this amounts to everyone bluffing everyone else. 23/
The equilibrium that keeps Putin in power—mastery over rivals, soft support in the population, integrity of the army—is challenged by the realities of an unpredictable, costly war. Putin has been good at keeping us all in a fog. But now he himself seems lost in the fog of war 24/
The trap presented to Putin by rivals, by the public, by the army looks like this: we will all agree with you that we are winning the war, and we will all blame you when if we lose it. This is all clouded by emotion, displacement, and fear. But this is the general picture. 25/
It is not clear how Putin can escape, except by declaring victory. 26/
Putin's gamble, as ever, is that the West will feel the pain faster than he will. This is how his foreign policy works: generate losses for everyone, including Russia, in the hope that the other side will concede first. 27/
Putin has seemed like a good gambler in the past. A good gambler, though, knows when to fold. 28/28
Conclusie van die subjectieve filmpje?quote:Op maandag 25 juli 2022 11:28 schreef YStec het volgende:
5 dagen geleden gepost.
TLDR News heeft goede korte films. Ze proberen subjectief te blijven (wat in mijn ogeb goed lukt, omdat ze vaak een issue van beide kanten bekijken, vaak in aparte uploads).
Als je tijd hebt om een koffer in te pakken kan je er ook een paspoort in stoppen. Helemaal als je immigrant bent moet je die shit voor elkaar hebben.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vaag, want er wonen miljoenen immigranten in Oekraine, veel uit landen als Kazachstan, Turkmenistan etc (met een kleurtje dus). Die zullen niet altijd perfect de taal spreken gok ik. Lijkt me raar om die tegen te gaan houden als ze willen vluchten maargoed.
Wat je moet doen is goed de papieren checken. Ik weet het, dat is moeilijk, maar wel de beste methode.
Je kan in Nederland nog goed functioneren als je engels spreekt. Heb genoeg buitenlandse vrienden die hier al jaren wonen maar amper Nederlands spreken.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Net zoals alle Nederlandse immigranten natuurlijk Nederlands spreken... wat denk je zelf?
Das ook wat ik verwacht de komende tijd.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Bijbehorende Twitter thread van Timothy Snyder:
[..]
Dan moet je dus eigenlijk de grote gebruikte hectares aan landbouwgrond zo laten.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
We zijn het er in ieder geval over eens dat als we niet meer uitstoot kunnen lijden (ongeacht of dat nou CO2 of NOx is), óók een eindeloze toestroom van nieuwkomers een halt toegeroepen moet.
Het is in alle gevallen beter als wij de bevolking volgens het natuurlijke verloop laten krimpen(!) en niet langer laten groeien door mensen te verwelkomen / importeren. Een grotere, positievere, impact kunnen we wat dat betreft eigenlijk niet maken voor de leefbaarheid op onze paar Km2.
Denk ook dat het de tactiek is van het westen om Oekraine net genoeg wapens te geven om de Russen bezig te houden.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is wel een slimme move van Kadyrov (het voorbereiden op een oorlog in Chechnya nadat Rusland verloren heeft), maar ze zijn in het Kremlin vast slim genoeg om te zien wat hij hier werkelijk aan het doen is
[ twitter ]
Ik heb elders hier op Fok juist gelezen dat onze boeren ervoor zorgen dat er geen hongersnood is in het buitenland. Daarom eten wij hier geen in Nederland geteeld vlees, dat wordt allemaal geexporteerd naar oost Afrika.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:57 schreef descon het volgende:
[..]
Das ook wat ik verwacht de komende tijd.
Putin draait langzaam de gaskraan dicht, prijzen omhoog en laat ons lijden.
Hongersnood door de graanprijs omhoog te drukken in Afrika betekend onrust, dus meer immigranten richting het westen (naar Rusland gaan ze niet)
Die combi zorgt er voor dat wij in de problemen komen. In de tussentijd pakt Putin de pijn op de sancties en hoopt dat wij het eerder opgeven.
Actually, the Russian Economy Is Implodingquote:Op maandag 25 juli 2022 11:28 schreef YStec het volgende:
5 dagen geleden gepost.
TLDR News heeft goede korte films. Ze proberen subjectief te blijven (wat in mijn ogeb goed lukt, omdat ze vaak een issue van beide kanten bekijken, vaak in aparte uploads).
quote:https://www.telegraaf.nl/(...)urd-waar-eindigt-het
Slimme robots met machinegeweren worden naar slagveld gestuurd: waar eindigt het?
Geen sciencefiction maar werkelijkheid: robots vechten schouder aan schouder met mensen van vlees en bloed op het slagveld. Oekraïne zet sinds vorige week een nieuw type in tegen de Russen. Ook de eerste zelfbouw-schietrobots lopen al rond. Waar eindigt deze wapenwedloop?
De bewapende ’hond’ Skynet van Alexander Atamanov heeft een 9mm-machinepistool, een camera loert door het vizier. Op een filmpje is te zien hoe het robotbeest het ene na het andere salvo afvuurt.
Vorige week veroorzaakte een filmpje opschudding toen de Russische dronemagnaat Alexander Atamanov zijn hondje Skynet presenteerde. De basis is een elektronische viervoeter die je voor 2700 dollar uit China haalt. Vervolgens monteerde Atamanov een 9mm-machinepistool op zijn dier en een camera die door het vizier loert. De Rus liet zijn op afstand bestuurbare knutselproject los op een schietbaan en daar trippelde het robotbeest parmantig rond, af en toe een salvo afvurend. Of de bestuurder er iets mee kan raken, is vers twee. Skynet kukelt na elk salvo bijna achterover.
Tekst gaat door onder de video
„Dit is griezelig op zoveel niveaus”, reageren de kijkers op het Twitterfilmpje. „Het lijkt Robocop wel. Stel je voor dat ze straks in roedels gaan optreden met drones als luchtsteun.”
Dat toekomstbeeld is dichterbij dan we denken. Oekraïne gebruikt sinds vorige week de zogenoemde GNOM, een ’mini terminator’ zo groot als een magnetron. Het 50 kilo wegende apparaat op vier wielen kan verkenningen uitvoeren in gevaarlijk gebied maar is ook uitgerust met een 7,62mm-machinegeweer, hetzelfde kaliber als de kalasjnikov. Ze zijn dan een stuk beter bestand tegen terugslag dan de knutselrobot van de Rus.
In feite is de GNOM gewoon een drone die niet vliegt maar kruipt, terwijl hij een lange kabel achter zich aan trekt. Een robot met verlengsnoer lijkt een recept voor problemen – zie de huiselijke worstelingen met stofzuigers. Maar voordeel van dit soort bekabelde unmanned ground vehicles (UGV’s) is dat ze ongevoelig zijn voor stoorzenders die kleine, laagvliegende drones het werken onmogelijk maken.
De Amerikanen gebruiken sinds vorig jaar robothond Spur voor patrouilles. Die is ook uitgerust met een snelvuurwapen. „De bestuurder kan het wapen veilig op afstand laden en ontladen”, zo werd Spur aangeprezen. „Precisievuur is mogelijk tot 1200 meter.”
Deze robothonden zijn semiautonoom. „Zelfs in een volledig onbekende omgeving, bij slecht zicht of falende zichtsensoren, kunt u er zeker van zijn dat als onze robot uitglijdt, hij meteen weer overeind komt om verder te lopen”, schrijven de bouwers van het bedrijf Ghost Robotics. Dat is een kwestie van pure rekenkracht, benadrukte directeur Jiren Parikh in het defensieblad War Zone. „Als je hem een duw geeft, berekent hij de bewegingskrachten met 2000 calculaties per seconde per poot.”
Robots roepen angst op. Mensenrechtenorganisaties waarschuwen sinds een jaar of zeven vooral voor autonome ’killer robots’: androïden die rondlopen, observeren en zelf beslissen om de trekker over te halen. Robots die op eigen houtje doden, zonder tussenkomst van een menselijke bestuurder, zijn nog niet of nauwelijks te vinden op het slagveld. Maar dat is een kwestie van tijd.
„Er bestaan veel argumenten voor en tegen autonome wapens”, zo schrijven bezorgde robotica-wetenschappers in een open brief. „Bijvoorbeeld dat het goed is om menselijke soldaten te vervangen door machines omdat je dan het aantal oorlogsslachtoffers vermindert. Of dat het slecht is, omdat de drempel lager wordt om ten strijde te trekken. Maar de belangrijkste vraag die de mensheid zich moet stellen, is of we überhaupt wel moeten beginnen met een wereldwijde wapenwedloop op het gebied van kunstmatige intelligentie.”
Autonome killerrobots zijn nog niet zo’n slecht idee, werpt militair auteur Evan Ackerman tegen. Een schietrobot kun je namelijk op pad sturen met strengere ’rules of engagement’. Een menselijke militair wil, als er een wapen op hem wordt gericht, graag kunnen schieten voordat hij zelf een kogel door zijn hoofd krijgt. Een schietrobot kan zich een meer afwachtende houding permitteren: er staat tenslotte geen leven op het spel. „Omdat robots niet leven, geen emoties hebben en niet moe, gestrest of afgeleid worden, kunnen ze onder vuur gewoon blijven zitten totdat aan alle noodzakelijke criteria is voldaan om terug te vechten”, zegt Ackerman.
Of de tegenstanders nou hoog of laag springen, de techniek gaat toch wel door. De indrukwekkendste robotfilmpjes komen van het Amerikaanse bedrijf Boston Dynamics. Zij bouwen griezelig realistische androïden die lopen op twee benen als echte mensen. Ze strooien met video’s van hun robots die dansen, hindernisbanen trotseren, dozen sjouwen in een pakhuis en hun armen zwaaien voor evenwicht als je ze omduwt. Het bedrijf maakt robothonden die moeiteloos traplopen en met een poot deuren openmaken.
Op één ding zit Boston Dynamics niet te wachten: filmpjes van hun robots met wapens. Precies wat kunstenaars vorig jaar deden. Ze schroefden een paintballgeweer op een Boston Dynamics-robothond en lieten hem in het rond schieten voor een video die viraal ging. Het bedrijf baalde. „Onze missie is om robots te creëren die de samenleving inspireren, verrassen en op een positieve manier veranderen”, zo luidde de officiële reactie. Directeur Michael Perry: „We willen ver blijven van dingen die mensen schaden, intimideren of de wet breken.”
Toch zet Boston Dynamics hun robots niet alleen in om dansjes te doen. Het Franse leger gebruikt de mechanische honden voor verkenningen. En de New Yorkse brandweer stuurt ze sinds maart gebouwen binnen waar instortingsgevaar dreigt of koolmonoxidevergiftiging. Tegenover de New York Times benadrukte commandant Michael Leo dat ook hij niet blij wordt van filmpjes van bewapende droids: beledigend voor robots, niet goed voor de beeldvorming. „Die van ons zullen juist levens redden.”
Bramen, brandnetels en pijpenstootjes zijn geen bos.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Let wel hè jongens.
Stikstof concentraties zorgen alleen maar voor snellere groei van bepaalde planten (bramen, brandnetels, pijpenstootje)
Dat is alles.
De concentraties dalen al decennia door allerlei nieuwe technologien.
Laat je niet wat aanpraten. In het ergste geval verdwijnt er veel heide, komt er bos voor in de plaats, thats it.
Laat je geen problemen aanpraten.
Wow wat ben jij slim!quote:Op maandag 25 juli 2022 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Let wel hè jongens.
Stikstof concentraties zorgen alleen maar voor snellere groei van bepaalde planten (bramen, brandnetels, pijpenstootje)
Dat is alles.
De concentraties dalen al decennia door allerlei nieuwe technologien.
Laat je niet wat aanpraten. In het ergste geval verdwijnt er veel heide, komt er bos voor in de plaats, thats it.
Laat je geen problemen aanpraten.
Waarom moet ons boeren erfgoed verdwijnen voor wat heide?quote:Op maandag 25 juli 2022 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bramen, brandnetels en pijpenstootjes zijn geen bos.
En waarom zou er eigenlijk heide moeten verdwijnen ten gunste van de veeteelt?
Omdat we het kennelijk niet aan de beroepsgroep over kunnen laten er geen vervuilde teringzooi van te maken.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom moet ons boeren erfgoed verdwijnen voor wat heide?
Voor wat heide, voor heel veel andere kritische landschappen, minder stankoverlast, gezonderde lucht, veel meer biodiversiteit, etc etc.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom moet ons boeren erfgoed verdwijnen voor wat heide?
quote:Op maandag 25 juli 2022 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bramen, brandnetels en pijpenstootjes zijn geen bos.
En waarom zou er eigenlijk heide moeten verdwijnen ten gunste van de veeteelt?
Heren, negeer het. Onstikstof heeft 0,0 meerwaarde in dit topic en is gewoon afleiding zoeken van wat er werkelijk gebeurt, rusland die steeds meer momentum verliest.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat we het kennelijk niet aan de beroepsgroep over kunnen laten er geen vervuilde teringzooi van te maken.
Ik vind 5.5% wel meevallen.En misschien wordt er evenveel of meer gedronken maar is deze 3s variant goedkoperquote:
Staat een artikel over in de Financial times:quote:Op maandag 25 juli 2022 12:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zou goed nieuws zijn. Kan dit ook bevestigd worden uit een onafhankelijkere bron?
Ja, China handelt heus niet uit ethische principes. Die kijken wat voor hun het beste uitpakt.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:46 schreef J.B. het volgende:
[..]
Staat een artikel over in de Financial times:
China’s Belt and Road spending in Russia drops to zero
https://on.ft.com/3cEwcI7
Is overigens ook logisch, wat heb je aan investeringen in Russische transportcapaciteit als de landen aan het eind van de infrastructuur (de EU) weigeren producten via die weg te ontvangen?
Aan de andere kant. Van 170 naar 110 houwitsers. Als dat de algehele trend is, kunnen de Russen nog wel even vooruit.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Door al hun wapenreserves aan te spreken bloeden ze langzaam leeg en wanneer de oorlog stopt laten ze al dat spul in Ukraine achter.
[ twitter ]
Kan niet fout gaan.quote:
quote:Schaakrobot breekt vinger van 7-jarige tegenstander
Afgelopen week brak een schaakrobot een vinger van zijn 7-jarige tegenspeler op het schaaktoernooi Moscow Open in Rusland. Het jongetje deed een snelle zet tijdens het spel, waardoor de schaakrobot van streek raakte, melden Russische media.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tegenstander-ongeluk
Al die zooi die buiten jarenlang staat weg te roesten kan je ook niet 123 wat mee.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant. Van 170 naar 110 houwitsers. Als dat de algehele trend is, kunnen de Russen nog wel even vooruit.
Die zet was te snel. Het jongetje verdedigde niet eerlijk.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kan niet fout gaan.
[..]
[ twitter ]
10% verlies door onvoldoende kwaliteit of onderhoud valt helemaal niet mee.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant. Van 170 naar 110 houwitsers. Als dat de algehele trend is, kunnen de Russen nog wel even vooruit.
Ik wil niet heel lullig doen, maar nu maken we de Russen dus gezonder doordat ze niet die troep met veel te veel suiker drinken? Ik zou er juist coca-cola voor woekerprijzen naartoe sturenquote:
De computer deed gewoon een speciale militaire zet, niets aan de handquote:Op maandag 25 juli 2022 13:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die zet was te snel. Het jongetje verdedigde niet eerlijk.
Danquote:Op maandag 25 juli 2022 14:01 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Ze drinken het niet, als ik de post moet geloven. Dat is het probleem
Hetzelfde geldt voor de NATO cs. Rusland schakelt ondertussen al over naar een oorlogsindustrie. Het leegbloeden van de russische reserves kan nogal tegenvallen. Ik heb het idee dat ondanks het grote economische overwicht van de NATO cs men dat onvoldoende benut en daar kon nog wel eens een heel naar en duur prijskaartje aan komen te hangen in de toekomst.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Door al hun wapenreserves aan te spreken bloeden ze langzaam leeg en wanneer de oorlog stopt laten ze al dat spul in Ukraine achter.
[ twitter ]
Zijn er eigenlijk wel tankslagen? Daar zijn maar weinig beelden van verschenen de laatste maanden.quote:
NAVO is een bondgenootschap, het zijn dus verschillende landen met verschillende voorraden aan wapens.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de NATO cs. Rusland schakelt ondertussen al over naar een oorlogsindustrie. Het leegbloeden van de russische reserves kan nogal tegenvallen. Ik heb het idee dat ondanks het grote economische overwicht van de NATO cs men dat onvoldoende benut en daar kon nog wel eens een heel naar en duur prijskaartje aan komen te hangen in de toekomst.
De signalen zijn dat ook in verschillenden van die landen de voorraden op beginnen raken.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
NAVO is een bondgenootschap, het zijn dus verschillende landen met verschillende voorraden aan wapens.
Misschien moeten ze onderzoek doen naar de nazi-huurlingen in hun eigen gelederen zoals de Wagner groepquote:Op maandag 25 juli 2022 14:01 schreef Starhopper het volgende:
Rusland doet onderzoek naar Nederlandse huurlingen in Oekraïne
Dat betwijfel ik. Ik denk dat deze eerder tegen helikopters zullen gebruikt.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:28 schreef Digi2 het volgende:
Hopelijk kunnen die systemen kruisraketten neerhalen in bijv. Odessa.
Aangezien het front al maandenlang grotendeels stilstaat, zal dat wel niet, maar Oekraïne heeft ze wel nodig als ze het front op willen laten schuiven. Vermoedelijk. Eerst nog afwachten of Rusland überhaupt nog munitie overheeft.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zijn er eigenlijk wel tankslagen? Daar zijn maar weinig beelden van verschenen de laatste maanden.
Waarschijnlijk zijn "wij" beter in staat om deze voorraden bij te vullenquote:Op maandag 25 juli 2022 14:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De signalen zijn dat ook in verschillenden van die landen de voorraden op beginnen raken.
De reserves beginnen op te rakenquote:Op maandag 25 juli 2022 14:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De signalen zijn dat ook in verschillenden van die landen de voorraden op beginnen raken.
En dronesquote:Op maandag 25 juli 2022 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik denk dat deze eerder tegen helikopters zullen gebruikt.
Die zijn juist vaak wel interessantquote:Op maandag 25 juli 2022 14:46 schreef Idisrom het volgende:
@:slashdotter3
Ik vind niet dat het Fok Forum gebruikt moet worden met het neerplempen van een continue stroom Engelstalige berichten..
Heeft dat nog enig nut nu er zoveel stingers en vergelijkbare systemen geleverd zijn aan de Oekraine?quote:Op maandag 25 juli 2022 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik denk dat deze eerder tegen helikopters zullen gebruikt.
Dat lijkt me waarschijnlijker omdat die bijna geen warmtepatroon achterlaten en voor stingers etc. waarschijnlijk moeilijk te detecteren zijn.quote:
Vast wel. En je kunt die kannonnen ook prima gebruiken tegen gronddoelen.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Heeft dat nog enig nut nu er zoveel stingers en vergelijkbare systemen geleverd zijn aan de Oekraine?
Is Harry toch weer op pad gegaan met z'n kruisboog?quote:Op maandag 25 juli 2022 14:01 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op maandag 25 juli 2022 14:01 schreef Starhopper het volgende:
Blijkbaar zitten er nogal wat Putin aanhangers in de SPD-gelederen.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:11 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Scholz is de voorzitter van de Bundessicherheitsrat, blijkbaar moeten er nog wat extra Russische raketten op Oekraïense steden vallen voordat er een beetje opgeschoten wordt. Wat een contrast met die Amerikanen, die leveren gewoon binnen een paar dagen.
quote:„Es deutet viel darauf hin, dass die SPD darauf setzt, dass die Ukraine abgenutzt wird“, so Professor Maximilian Terhalle. Anders könne sich der Experte für Geopolitik die zögerlichen Waffenlieferungen der Bundesregierung nicht erklären.
Interessante stelling. Vooral omdat de grond gelanceerde variant van de IRIS-T pas begin dit jaar uit de testfase kwam. Hoeveel heeft Duitsland er al gebouwd sinds die tijd?quote:Op maandag 25 juli 2022 15:11 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Scholz is de voorzitter van de Bundessicherheitsrat, blijkbaar moeten er nog wat extra Russische raketten op Oekraïense steden vallen voordat er een beetje opgeschoten wordt. Wat een contrast met die Amerikanen, die leveren gewoon binnen een paar dagen.
Dat doet hier niet ter zake. De fabrikant zou kunnen leveren, maar Scholz beantwoordt de Oekraïense aanvraag van de exportvergunning gewoonweg niet:quote:Op maandag 25 juli 2022 15:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Interessante stelling. Vooral omdat de grond gelanceerde variant van de IRIS-T pas begin dit jaar uit de testfase kwam. Hoeveel heeft Duitsland er al gebouwd sinds die tijd?
Begin juli heeft Oekraïne de exportvergunning aangevraagd, het Duits ministerie van economische zaken heeft een positief advies afgegeven en sindsdien gebeurt.... Niets.quote:Von der Bundesregierung zugesagte Waffenlieferungen verzögern sich nach einem Bericht der "Welt am Sonntag" offenbar deutlich. Die ukrainische Regierung habe Anfang Juli den Kauf von elf Luftabwehrsystemen vom Typ Iris-T SLM beim Rüstungskonzern Diehl Defense beantragt, berichtet das Blatt unter Berufung auf Kiewer Regierungskreise.
Das Wirtschaftsministerium in Berlin habe demnach positiv reagiert. Aber die Bundesregierung zögere die Einwilligung in notwendige finanzielle Hilfen nach ukrainischer Darstellung hinaus. Wie bei allen Waffenexporten liegt die Entscheidung über die Genehmigung aber beim Bundessicherheitsrat, in dem das Kanzleramt federführend ist. Das letzte Wort hat also immer Bundeskanzler Olaf Scholz (SPD).
https://www.understanding(...)n-assessment-july-24quote:The Kremlin is likely facing mounting (if still very limited) domestic dissent from within ethnic minority enclaves, which are disproportionately bearing the brunt of the Kremlin’s force generation efforts. Vasily Matenov, founder of the “Asians of Russia” organization, stated in early July that he had officially registered the organization in order to advocate for “endangered and small-numbered peoples who are discriminated against by the Russian state.”[11] Matenov emphasized that the preliminary goal of “Asians of Russia” is to stop the war in Ukraine due to devastating statistics on the combat deaths of soldiers from minority groups.[12] Similarly, Advisor to Ukraine’s Minister of Internal Affairs Anton Gerashchenko cited Ukrainian sources that claim Russian authorities pay triple amounts to families of deceased soldiers from Moscow compared to families of soldiers from the minority-dominant region of Buryatia.[13] As ISW has previously reported, protest groups in ethnic minority enclaves have already formed in Tuva and Buryatia, and these communities will likely continue to protest the Kremlin’s reliance on drawing combat power from peripheral groups of Russian society.[14]
Jaquote:Op maandag 25 juli 2022 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]Veel kanslozer ga je het niet krijgen vandaag.
En er komen tribunalen dus Thierry kan tevreden zijnquote:Op maandag 25 juli 2022 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
Het voorbeeld van die T-72 tanks is ook wel erg pijnlijk. 300 Poolse T-72s voor Oekraïne in ruil voor 20 Duitse oudere Leopard A2s, Polen heeft de tanks al naar Oekraïne gestuurd maar de Duitse exemplaren zijn vertraagd en worden pas in april 2023 aan Polen gegevenquote:Op maandag 25 juli 2022 15:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Blijkbaar zitten er nogal wat Putin aanhangers in de SPD-gelederen.
[..]
Je moet ze hun consistentie toch nageven. Midden in een catastrofale militaire interventie toch nog even wat MH17 push-back verzinnen. Het is wachten op de burgerslachtoffers die worden toegerekend aan onze huurlingen. Kunnen ze op dat dossier ook weer verder met etteren.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
En wat heeft dit met de oorlog in Oekraïne te maken?quote:Op maandag 25 juli 2022 17:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Orban laat zijn hart spreken.
Niet eens maar iig niet to hypocriet als de meeste EU sjakies
https://www.ad.nl/buitenl(...)-in-europa~a6444cda/
quote:Op maandag 25 juli 2022 16:51 schreef Starhopper het volgende:
Kan iemand hier een gif van maken![]()
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het artikel roept deze verrader ook dat we in het midden moeten staan, en niet achter Oekraine of tegen Rusland.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En wat heeft dit met de oorlog in Oekraïne te maken?
Kinderachtige Whataboutism-gehalte.quote:Op maandag 25 juli 2022 18:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
In het artikel roept deze verrader ook dat we in het midden moeten staan, en niet achter Oekraine of tegen Rusland.
Ongelooflijk wel dat zo'n nazi mag meestemmen met maatregelen die beschaafde landen nemen.
Orbans mening is gesponsord door Rusland.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En wat heeft dit met de oorlog in Oekraïne te maken?
Dan ben ik zeker de uitzondering op de regel?quote:Op maandag 25 juli 2022 19:20 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[..]
Orbans mening is gesponsord door Rusland.
Thanks!quote:
quote:Op maandag 25 juli 2022 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Russen die zichzelf opblazen. +1quote:
Dit is satire toch?quote:
In het begin van de oorlog was ik het daar wel mee eens maar nu kunnen we het niet maken om Oekraine ineens niet meer te helpen.quote:Op maandag 25 juli 2022 18:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
In het artikel roept deze verrader ook dat we in het midden moeten staan, en niet achter Oekraine of tegen Rusland.
Ongelooflijk wel dat zo'n nazi mag meestemmen met maatregelen die beschaafde landen nemen.
Was het maar zo’n feest.quote:
Duitsers doen toch wat. Levering Ballistol plat gelegd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door Hyperdude op 25-07-2022 21:17:59 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
De 2 zouden ook compleet los van elkaar moeten staan, maar de correlatie tussen alle Russische propaganda 1 op 1 overnemen en haat tegen alles wat met corona te maken heeft is enorm. Zeker op dit forum.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben ook niet gevaccineerd, maar ik kan toch niemand anders aanwijzen als schuldige in dit conflict dan de Russen. Niet gevaccineerd wil niet zeggen dat ik ineens blind ben.
Welke "Russische propaganda" dan? Russische (staats)tv valt niet te ontvangen hier en het internet is ook dichtgezet.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De 2 zouden ook compleet los van elkaar moeten staan, maar de correlatie tussen alle Russische propaganda 1 op 1 overnemen en haat tegen alles wat met corona te maken heeft is enorm. Zeker op dit forum.
Kwam gister ook al voorbij, hier is wat anders gebeurd dan reguliere slijtage want daar klapt je schietbuis niet van uitelkaar. Waarschijnlijk gewoon een lading doeken in de schietbuis laten zitten... Het voorbeeld ligt ook op de Bernhard Kazerne in Amersfoort.quote:
quote:Op maandag 25 juli 2022 15:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En er komen tribunalen dus Thierry kan tevreden zijn
https://nos.nl/artikel/24(...)-donbas-te-berechten
Dit zijn echt landen die recht van spreken hebben. Rusland heeft een leuk vriendenclubje.quote:Bastrykin deed zijn uitspraken in een interview waarin hij ook zei dat Rusland meer dan tweehonderd Oekraïners voor een nog op te richten internationaal tribunaal wil berechten voor misdaden tegen de menselijkheid. Onder meer Bolivia, Iran en Syrië hebben volgens hem interesse getoond in deelname aan het tribunaal.
Oh ja, die slangenolie...quote:Op maandag 25 juli 2022 21:06 schreef Hyperdude het volgende:
Duitsers doen toch wat. Levering Ballistol plat gelegd.
Pro-tip.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja, die slangenolie...![]()
Echte pro's gebruiken Break Free.
[ afbeelding ]
Voor Duitsland staat er wel meer op het spel dan de USAquote:Op maandag 25 juli 2022 15:11 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Hoeveel Oostfront ervaring hebben die?quote:Op maandag 25 juli 2022 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja, die slangenolie...![]()
Echte pro's gebruiken Break Free.
[ afbeelding ]
Om te beginnen dagelijks tientallen berichten van https://t.me/intelslavaquote:Op maandag 25 juli 2022 21:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke "Russische propaganda" dan? Russische (staats)tv valt niet te ontvangen hier en het internet is ook dichtgezet.
De enige "Russische propaganda" wordt ons aangeboden via de gebruikelijke westerse kanalen. Hier moet je de ironie toch een beetje van kunnen inzien..
Waaruit concludeer je dat?quote:Op maandag 25 juli 2022 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De 2 zouden ook compleet los van elkaar moeten staan, maar de correlatie tussen alle Russische propaganda 1 op 1 overnemen en haat tegen alles wat met corona te maken heeft is enorm. Zeker op dit forum.
indonesischquote:Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef michaelmoore het volgende:
WAt voor taal is dat ??????????
Proses Penyergapan Pasukan Ukraina, Angkat Tangan dan Diperintahkan Tengkurap
Het proces van het in een hinderlaag lokken van Oekraïense troepen, handen omhoog en bevolen te gaan liggen
Duitsland belooft veel maar doet nauwelijks wat, Amerika belooft veel en levert ook. Nog eens 4 Himars erbij, een berg munitie en 580 Phoenix Ghost drones.quote:The Defense Department has announced another package of security assistance for Ukraine, which will include additional High Mobility Artillery Rocket Systems, ammunition and a substantial number of Phoenix Ghost unmanned aerial systems.
Included in the latest presidential drawdown authority package are four additional HIMARS systems, which will give Ukraine a total of 16; four command post vehicles; additional anti-armor weapons, spare parts and other gear; and 36,000 rounds of 105 mm ammunition.
As part of the $95 million USAI outlay, the Defense Department has also committed to sending as many as 580 additional Phoenix Ghost tactical unmanned aircraft systems to Ukraine. Under USAI, these systems will be purchased from manufacturers so they can then be delivered to the Ukrainian military.
Inderdaad, des te opvallender dat ze nauwelijks wat uitvoeren en met name de VS, het VK, Polen en de andere Oost-Europese staten de kastanjes uit het vuur mogen halen. Duitsland heeft bij uitstek belang bij een vreedzaam Europa en dus het verslaan van Rusland, maar dat de nieuwe fascisten nu in Moskou zitten wil blijkbaar niet zo doordringen in Berlijn. Het is toch bezopen dat de VS voor de zoveelste keer de rotzooi in Europa mogen opruimen en dat het belangrijkste land van Europa zich aan het hoofd krabbend staat toe te kijkenquote:Op maandag 25 juli 2022 21:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor Duitsland staat er wel meer op het spel dan de USA
Ik zit ook in die groep.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Om te beginnen dagelijks tientallen berichten van https://t.me/intelslava
Maar het stikt er van de telegram en twitterkanalen die Russische zooi posten. Rechtstreeks overgenomen van Russische propaganda of zelfgemaakte Russische propaganda.
Best wel ziek dat zoiets leidt tot paniek in Moskou en politie onderzoek...quote:Op maandag 25 juli 2022 23:58 schreef Starhopper het volgende:
De politie in Moskou doet onderzoek naar iemand die de wifinaam heeft aangepast naar slava ukrainiWat een held! Hopelijk krijgen ze hem/haar niet te pakken
https://www.the-village.ru/news/news/wifi-slava-ukraine
Oh, daarvoor hoef je maar te gaan lezen op een subforum verderop...quote:
Alleen sputnik en rt zijn geblokkeerd. Verder kun je gewoon Russische media volgen.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke "Russische propaganda" dan? Russische (staats)tv valt niet te ontvangen hier en het internet is ook dichtgezet.
De enige "Russische propaganda" wordt ons aangeboden via de gebruikelijke westerse kanalen. Hier moet je de ironie toch een beetje van kunnen inzien..
Zoiets is weer een mooi voorbeeld dat Rusland afgegleden is tot een dictatuur.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best wel ziek dat zoiets leidt tot paniek in Moskou en politie onderzoek...
Arme donders.. nog mazzel dat ze het na kunnen vertellen.quote:
Zou het kunnen dat het te nieuw is en ze het niet in Russische handen willen laten vallen?quote:Op maandag 25 juli 2022 15:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat doet hier niet ter zake. De fabrikant zou kunnen leveren, maar Scholz beantwoordt de Oekraïense aanvraag van de exportvergunning gewoonweg niet:
Bundesregierung verzögert offenbar zugesagte Waffenlieferungen
https://www.tagesspiegel.(...)rungen/28543936.html
[..]
Begin juli heeft Oekraïne de exportvergunning aangevraagd, het Duits ministerie van economische zaken heeft een positief advies afgegeven en sindsdien gebeurt.... Niets.
Het is gewoon een bepaalde domme onderlaag van de bevolking die sterk tegendraads is en daarom ontvankelijk is voor een hele hoop onzin van onze vijanden.quote:Op maandag 25 juli 2022 19:20 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[..]
Orbans mening is gesponsord door Rusland.
Logisch ook wel, aangezien Duitsland erg afhankelijk is van het gas. Als Duitsland meer actie zou ondernemen, knijpt Rusland gelijk de kraan verder dicht.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Inderdaad, des te opvallender dat ze nauwelijks wat uitvoeren en met name de VS, het VK, Polen en de andere Oost-Europese staten de kastanjes uit het vuur mogen halen. Duitsland heeft bij uitstek belang bij een vreedzaam Europa en dus het verslaan van Rusland, maar dat de nieuwe fascisten nu in Moskou zitten wil blijkbaar niet zo doordringen in Berlijn. Het is toch bezopen dat de VS voor de zoveelste keer de rotzooi in Europa mogen opruimen en dat het belangrijkste land van Europa zich aan het hoofd krabbend staat toe te kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |