SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Ah dit is het soort populistisch subsidiebeleid wat vaak de economie van een land uiteindelijk nekt.quote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De prijs aan de pomp is voor buitenlanders.
Hongaren krijgen nog 40 of 60ct korting per liter.
Ik snap wel waarom Orban zo populair is onder de bevolking, hij doet echt z'n best voor de mensen
Hij doet z'n best voor de mensen, het is een populist is die zo corrupt is als de pestquote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Orban zo populair is onder de bevolking, hij doet echt z'n best voor de mensen
Staan ze daar dan samen met Nederland of is het voorrang verlenen op de huizenmarkt voor buitenlanders geen discriminatie?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hij doet z'n best voor de mensen, het is een populist is die zo corrupt is als de pestBovendien zijn dergelijke maatregelen pure discriminatie, de Hongaren zullen zich dus wel weer voor de Europese Commissie mogen verantwoorden.
Het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in al haar wijsheid al eens geoordeeld dat omgekeerde discriminatie wel is toegestaan. https://researchportal.be(...)de-relatie-tussen-dequote:Op zondag 24 juli 2022 15:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Staan ze daar dan samen met Nederland of is het voorrang verlenen op de huizenmarkt voor buitenlanders geen discriminatie?
Nou ik niet. En dat hij populaire komt door braindrain (dus domme mensen blijven over, wie niet echt nadenken).quote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nou ik niet. En dat hij populaire komt door braindrain (dus domme mensen blijven over, wie niet echt nadenken).
hongarije het gemiddelde nominale inkomen is: ¤787.25, In Nederland is het 3,128.11 (bron).
Prijs benzine in hongarije is ¤1.895, in Nederland ¤2.243.
Hongarije
betaal je max minimaal 18% en max 36% inkomen belasting en in nederland bij het genoemde voorbeeld ongeveer 18% belasting tot 32000 euro jaarlijks en over het kleine beetje wat overblijft 42% max.
gemiddeld Netto inkomen hongarije = ¤645.54
Gemiddeld netto inkomen in Nederland is=2479,19.
Dus in hongerije ben je ¤75.8 voor een 40 liter benzine kwijt, dus 11,7% van je netto inkomen kwijt aan een tank benzine.
In nederland betaal je ¤89.72 voor 40 liter tank. dat is 3,6% van je netto inkomen kwijt aan een tank benzine.
Dus voor wie is benzine duurder, in Hongarije of Nederland?
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?
Ik snap de vergelijking met Nederland ook niet, het is toch overduidelijk dat wij een hogere koopkracht hebben.
Het enige wat ik zei is dat ik begrijp dat hij populair is omdat hij zijn eigen burgers korting geeft op de brandstof.
Nou vertel maar, waar komt die korting vandaan?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?
Benzine bestaat in Nederland voor het overgrote deel uit accijnzen. Met een hele goede reden.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die graag het systeem van Orban over willen nemen. En degene die dat wel willen zullen snel van die gedachte afstappen als ze zien wat dat voor gevolgen heeft.
Belastinggeld. Of beter: veel minder belastinginkomsten en daarmee veel minder geld voor al die voorzieningen die ik opgenoemd heb. Misschien zit er zelfs subsidie op en dan wordt belastinggeld zelfs gebruikt voor die korting.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou vertel maar, waar komt die korting vandaan?
Die krijgen wij toch ook? Hetzelfde geldt ook voor Duitsland en België en een hele resem andere landen, en die achten het blijkbaar niet nodig buitenlanders te discrimineren.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?
Ik snap de vergelijking met Nederland ook niet, het is toch overduidelijk dat wij een hogere koopkracht hebben.
Het enige wat ik zei is dat ik begrijp dat hij populair is omdat hij zijn eigen burgers korting geeft op de brandstof.
Het is natuurlijk prima dat jij dat denkt maar je kan het niet onderbouwen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Belastinggeld. Of beter: veel minder belastinginkomsten en daarmee veel minder geld voor al die voorzieningen die ik opgenoemd heb. Misschien zit er zelfs subsidie op en dan wordt belastinggeld zelfs gebruikt voor die korting.
Is allemaal niet zo moeilijk te bedenken candymannetje. Jij doet alleen alsof het gratis cadeautjes zonder gevolgen zijn die Orban uitdeelt en die onze regering zijn volk onthoudt. Zo werkt het natuurlijk niet.
M.a.w terug on topic graagquote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Die 'pauze' van de Russen houdt wel wat langer aan hè. Zie weinig echte offensieven.
Niet dat Oekraïne nu zo hard van alles terug heroverd.
Lijkt een beetje stalemate nu.
Of hoe zien jullie dat?
Oh, jullie moeten lekker kletsen waarover je wil. Ik lees dat gedoe over Hongarije niet echt. Ik skip het gewoon.quote:
Jij kan het niet begrijpen. Dat is wat anders.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prima dat jij dat denkt maar je kan het niet onderbouwen.
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?
Benzine bestaat in Nederland voor het overgrote deel uit accijnzen. Met een hele goede reden.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die graag het systeem van Orban over willen nemen. En degene die dat wel willen zullen snel van die gedachte afstappen als ze zien wat dat voor gevolgen heeft.
Klopt wel redelijk aardig lijkt mij. Rusland past zijn tactiek aan, aan de nieuwe wapens van Oekraïne en Oekraine zelf heeft nog amper capaciteit van aanvalswapens dus kan ook niet echt in het offensief. Verwacht dat dat laatste wel anders zal zijn in de 2e helft van augustus.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Die 'pauze' van de Russen houdt wel wat langer aan hè. Zie weinig echte offensieven.
Of hoe zien jullie dat?
Eerder het moment dat vloed overgaat in eb.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Of hoe zien jullie dat?
Persoonlijk denk ik dat Rusland zich wat meer defensief gaat opstellen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, jullie moeten lekker kletsen waarover je wil. Ik lees dat gedoe over Hongarije niet echt. Ik skip het gewoon.
Maar ik vind oprecht dat er weinig serieus gebeurt nu.
Zijn ze allemaal aan het hergroeperen ofzo?
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Het probleem in Nederland is eigenlijk dat de lonen niet in verhouding staan tot het prijspeil. De lastendruk is te hoog. Nederland zou een hogelonenland moeten zijn zoals Zwitserland of Noorwegen.
Ik ken wat mensen die daar heen verhuisd zijn en over de zorg zijn ze goed te spreken.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Het probleem in Nederland is eigenlijk dat de lonen niet in verhouding staan tot het prijspeil. De lastendruk is te hoog. Nederland zou een hogelonenland moeten zijn zoals Zwitserland of Noorwegen.
huh Nederland gaat vooral achteruit toch?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.
In vergelijking met landen als Hongarije zijn wij het paradijs op aarde.
Snap echt niet dat users zoals candy een systeem als Hongarije willen verdedigen.
We zijn momenteel bezig om ons belastingstelsel om te gooien en kapitaal zwaarder te belasten en inkomsten uit arbeid minder. Een voorbeeld is dat we huurinkomsten zwaarder willen gaan belasten.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:40 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
huh Nederland gaat vooral achteruit toch?
De laatste twee dagen toch qua personeel wel forse verliezen aan Russische zijde, gisteren volgens mij +240 en vandaag +280. Het terug veroren duurt ook even.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Of hoe zien jullie dat?
Ik snap de vergelijking tussen Nederland en Hongarije niet.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.
In vergelijking met landen als Hongarije zijn wij het paradijs op aarde.
Snap echt niet dat users zoals candy een systeem als Hongarije willen verdedigen.
Stel dat dat echt doorgevoerd gaat worden dan valt dat in het niet door de hoge inflatie dus netto ga je er gewoon op achteruit. Huurinkomsten zwaarder belasten? Dus minder woningen worden verhuurd, aanbod daalt prijs gaat verder omhoog.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We zijn momenteel bezig om ons belastingstelsel om te gooien en kapitaal zwaarder te belasten en inkomsten uit arbeid minder. Een voorbeeld is dat we huurinkomsten zwaarder willen gaan belasten.
De 2 landen hebben een compleet anders belastingsysteem en een compleet ander sociaal vangnet.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking tussen Nederland en Hongarije niet.
Hoe kan je die 2 landen nou vergelijken?
Nederland is al tientallen zo niet honderden jaren aan het opbouwen en evolueren en hongarije zit pas sinds 2004 bij de EU.
Het is nogal offtopic om daar serieus op in te gaan.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Stel dat dat echt doorgevoerd gaat worden dan valt dat in het niet door de hoge inflatie dus netto ga je er gewoon op achteruit. Huurinkomsten zwaarder belasten? Dus minder woningen worden verhuurd, aanbod daalt prijs gaat verder omhoog.
En ondertussen willen investeringsmaatschappijen geen woningen meer bouwen omdat het te weinig oplevert.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Stel dat dat echt doorgevoerd gaat worden dan valt dat in het niet door de hoge inflatie dus netto ga je er gewoon op achteruit. Huurinkomsten zwaarder belasten? Dus minder woningen worden verhuurd, aanbod daalt prijs gaat verder omhoog.
Je bent bekend met de Austro-Hongaarse dubbelmonarchie bijvoorbeeld?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking tussen Nederland en Hongarije niet.
Hoe kan je die 2 landen nou vergelijken?
Nederland is al tientallen zo niet honderden jaren aan het opbouwen en evolueren en hongarije zit pas sinds 2004 bij de EU.
Maar waarom ga je dan steeds Nederland al voorbeeld erbij betrekken?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De 2 landen hebben een compleet anders belastingsysteem en een compleet ander sociaal vangnet.
Jij bent degene die beweerd dat de Hongaarse burger wel blij zal zijn met de cadeautjes van Orban op benzine en ik geef aan waarom dat zeer twijfelachtig is.
Dus daarom kan je de Nederlandse welvaart vergelijken met de Hongaarse?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je bent bekend met de Austro-Hongaarse dubbelmonarchie bijvoorbeeld?
Het is niet dat ze in Hongarije tot 2004 in berenvellen liepen ofzo.
Ruimtelijke ordening uitbesteden aan marktpartijen was geen slim idee. En voor wat betreft inflatie: ondernemers (die hun prijzen kunnen verhogen) en mensen met schulden (die worden minder waard) voelen daar het minst van. Zo werkt het nu eenmaal. Daarom moeten de lonen worden verhoogd en de belasting op arbeid omlaag. Veel moeilijker is het niet.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En ondertussen willen investeringsmaatschappijen geen woningen meer bouwen omdat het te weinig oplevert.
Orban blijft hoofdzakelijk populair vanwege een braindrain, persbreidel en een voor Fidesz gunstig uitvallend districtenstelsel. Open anders ergens een Orbantopic.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan steeds Nederland al voorbeeld erbij betrekken?
Verder heb ik nog geen hongaarse protesten gezien omdat ze korting op de brandstof krijgen en Orban blijft populair dus ik denk dat ze er wel blij mee zijn.
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat de ECB dan bang is voor een devaluatie van de euro.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ruimtelijke ordening uitbesteden aan marktpartijen was geen slim idee. En voor wat betreft inflatie: ondernemers (die hun prijzen kunnen verhogen) en mensen met schulden (die worden minder waard) voelen daar het minst van. Zo werkt het nu eenmaal. Daarom moeten de lonen worden verhoogd en de belasting op arbeid omlaag. Veel moeilijker is het niet.
Maar dit heeft niks meer met de oorlog in UA te maken.
Dat heeft hier helemaal niks mee te maken joh. De euro is te weinig waard omdat er een hele rits pulplanden aan meedoen die op onze zak teren.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat de ECB dan bang is voor een devaluatie van de euro.
Je kan bijna elk Europees land als voorbeeld nemen. Ik koos Nederland alleen omdat dat dicht bij huis ligt.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan steeds Nederland al voorbeeld erbij betrekken?
Verder heb ik nog geen hongaarse protesten gezien omdat ze korting op de brandstof krijgen en Orban blijft populair dus ik denk dat ze er wel blij mee zijn.
Lees post 236 van het vorige topic eens.quote:
De Roebel is een zombievaluta. Russische bedrijven zijn verplicht om Roebels op hun balans te hebben staan, en Russische burgers kunnen nauwelijks van hun Roebels afkomen.quote:Myth 8: The ruble is the world’s strongest-performing currency this year.
One of Putin’s favorite propaganda talking points, the appreciation of the ruble is an artificial reflection of unprecedented, draconian capital control—which rank among the most restrictive of any in the world. The restrictions make it effectively impossible for any Russian to legally purchase dollars or even access a majority of their dollar deposits, while artificially inflating demand through forced purchases by major exporters—all of which remain largely in place today.
The official exchange rate is misleading, anyhow, as the ruble is, unsurprisingly, trading at dramatically diminished volumes compared to before the invasion on low liquidity. By many reports, much of this erstwhile trading has migrated to unofficial ruble black markets. Even the Bank of Russia has admitted that the exchange rate is a reflection more of government policies and a blunt expression of the country’s trade balance rather than freely tradeable liquid foreign exchange markets.
Investeringsmaatschappijen zijn dan ook een uitwas van het kapitalisme die met hun vingers van de woningmarkt af dienen te blijven.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En ondertussen willen investeringsmaatschappijen geen woningen meer bouwen omdat het te weinig oplevert.
Jij vindt dat de overheid die huizen moet bouwen?quote:Op zondag 24 juli 2022 17:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Investeringsmaatschappijen zijn dan ook een uitwas van het kapitalisme die met hun vingers van de woningmarkt af dienen te blijven.
Woningbouw coöperaties.. als die nou ook nog zoals een echte coöperatie hun leden zouden voorzien van woningen….quote:Op zondag 24 juli 2022 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij vindt dat de overheid die huizen moet bouwen?
Wat nixxx hier boven zegt dus.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij vindt dat de overheid die huizen moet bouwen?
hier een link naar het artikel:quote:Op zondag 24 juli 2022 17:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lees post 236 van het vorige topic eens.
[..]
De Roebel is een zombievaluta. Russische bedrijven zijn verplicht om Roebels op hun balans te hebben staan, en Russische burgers kunnen nauwelijks van hun Roebels afkomen.
Daarbij hebben ze in Rusland een heel forse inflatie. Waardoor iedereen wel begrijpt dat de munt geen drol waard is.
Eens, goed stuk.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hier een link naar het artikel:
Actually, the Russian Economy Is Imploding. Nine myths about the effects of sanctions and business retreats, debunked.
Van mij mag dit artikel vast in het openingstopic.
In principe is elke valuta anders dan EUR, USD, JPY, RMB of CHF, niets anders dan veredelde kattenbakvulling.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lees post 236 van het vorige topic eens.
[..]
De Roebel is een zombievaluta. Russische bedrijven zijn verplicht om Roebels op hun balans te hebben staan, en Russische burgers kunnen nauwelijks van hun Roebels afkomen.
Daarbij hebben ze in Rusland een heel forse inflatie. Waardoor iedereen wel begrijpt dat de munt geen drol waard is.
Niet helemaal, en ligt complexer dan dat. maar de roebelprijs is net zoiets als een eenhoorn zien. Waarschijnlijk kijk je naar ander mans fantasie en een tekening.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In principe is elke valuta anders dan EUR, USD, JPY, RMB of CHF, niets anders dan veredelde kattenbakvulling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |