SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Ah dit is het soort populistisch subsidiebeleid wat vaak de economie van een land uiteindelijk nekt.quote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De prijs aan de pomp is voor buitenlanders.
Hongaren krijgen nog 40 of 60ct korting per liter.
Ik snap wel waarom Orban zo populair is onder de bevolking, hij doet echt z'n best voor de mensen
Hij doet z'n best voor de mensen, het is een populist is die zo corrupt is als de pestquote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Orban zo populair is onder de bevolking, hij doet echt z'n best voor de mensen
Staan ze daar dan samen met Nederland of is het voorrang verlenen op de huizenmarkt voor buitenlanders geen discriminatie?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hij doet z'n best voor de mensen, het is een populist is die zo corrupt is als de pestBovendien zijn dergelijke maatregelen pure discriminatie, de Hongaren zullen zich dus wel weer voor de Europese Commissie mogen verantwoorden.
Het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in al haar wijsheid al eens geoordeeld dat omgekeerde discriminatie wel is toegestaan. https://researchportal.be(...)de-relatie-tussen-dequote:Op zondag 24 juli 2022 15:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Staan ze daar dan samen met Nederland of is het voorrang verlenen op de huizenmarkt voor buitenlanders geen discriminatie?
Nou ik niet. En dat hij populaire komt door braindrain (dus domme mensen blijven over, wie niet echt nadenken).quote:Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nou ik niet. En dat hij populaire komt door braindrain (dus domme mensen blijven over, wie niet echt nadenken).
hongarije het gemiddelde nominale inkomen is: ¤787.25, In Nederland is het 3,128.11 (bron).
Prijs benzine in hongarije is ¤1.895, in Nederland ¤2.243.
Hongarije
betaal je max minimaal 18% en max 36% inkomen belasting en in nederland bij het genoemde voorbeeld ongeveer 18% belasting tot 32000 euro jaarlijks en over het kleine beetje wat overblijft 42% max.
gemiddeld Netto inkomen hongarije = ¤645.54
Gemiddeld netto inkomen in Nederland is=2479,19.
Dus in hongerije ben je ¤75.8 voor een 40 liter benzine kwijt, dus 11,7% van je netto inkomen kwijt aan een tank benzine.
In nederland betaal je ¤89.72 voor 40 liter tank. dat is 3,6% van je netto inkomen kwijt aan een tank benzine.
Dus voor wie is benzine duurder, in Hongarije of Nederland?
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?quote:Op zondag 24 juli 2022 15:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?
Ik snap de vergelijking met Nederland ook niet, het is toch overduidelijk dat wij een hogere koopkracht hebben.
Het enige wat ik zei is dat ik begrijp dat hij populair is omdat hij zijn eigen burgers korting geeft op de brandstof.
Nou vertel maar, waar komt die korting vandaan?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?
Benzine bestaat in Nederland voor het overgrote deel uit accijnzen. Met een hele goede reden.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die graag het systeem van Orban over willen nemen. En degene die dat wel willen zullen snel van die gedachte afstappen als ze zien wat dat voor gevolgen heeft.
Belastinggeld. Of beter: veel minder belastinginkomsten en daarmee veel minder geld voor al die voorzieningen die ik opgenoemd heb. Misschien zit er zelfs subsidie op en dan wordt belastinggeld zelfs gebruikt voor die korting.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou vertel maar, waar komt die korting vandaan?
Die krijgen wij toch ook? Hetzelfde geldt ook voor Duitsland en België en een hele resem andere landen, en die achten het blijkbaar niet nodig buitenlanders te discrimineren.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch voor vrij veel oost Europese landen?
Ik snap de vergelijking met Nederland ook niet, het is toch overduidelijk dat wij een hogere koopkracht hebben.
Het enige wat ik zei is dat ik begrijp dat hij populair is omdat hij zijn eigen burgers korting geeft op de brandstof.
Het is natuurlijk prima dat jij dat denkt maar je kan het niet onderbouwen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Belastinggeld. Of beter: veel minder belastinginkomsten en daarmee veel minder geld voor al die voorzieningen die ik opgenoemd heb. Misschien zit er zelfs subsidie op en dan wordt belastinggeld zelfs gebruikt voor die korting.
Is allemaal niet zo moeilijk te bedenken candymannetje. Jij doet alleen alsof het gratis cadeautjes zonder gevolgen zijn die Orban uitdeelt en die onze regering zijn volk onthoudt. Zo werkt het natuurlijk niet.
M.a.w terug on topic graagquote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Die 'pauze' van de Russen houdt wel wat langer aan hè. Zie weinig echte offensieven.
Niet dat Oekraïne nu zo hard van alles terug heroverd.
Lijkt een beetje stalemate nu.
Of hoe zien jullie dat?
Oh, jullie moeten lekker kletsen waarover je wil. Ik lees dat gedoe over Hongarije niet echt. Ik skip het gewoon.quote:
Jij kan het niet begrijpen. Dat is wat anders.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prima dat jij dat denkt maar je kan het niet onderbouwen.
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En waarvan denk je dat die korting vandaan komt? Of denk je dat het onderwijs in Hongarije net zo goed is als in Nederland? Of de gezondheidszorg? Of de infrastructuur? Of dat je in Hongarije net zo makkelijk een vorm van uitkering kan krijgen als in Nederland?
Benzine bestaat in Nederland voor het overgrote deel uit accijnzen. Met een hele goede reden.
Er zullen maar weinig Nederlanders zijn die graag het systeem van Orban over willen nemen. En degene die dat wel willen zullen snel van die gedachte afstappen als ze zien wat dat voor gevolgen heeft.
Klopt wel redelijk aardig lijkt mij. Rusland past zijn tactiek aan, aan de nieuwe wapens van Oekraïne en Oekraine zelf heeft nog amper capaciteit van aanvalswapens dus kan ook niet echt in het offensief. Verwacht dat dat laatste wel anders zal zijn in de 2e helft van augustus.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Die 'pauze' van de Russen houdt wel wat langer aan hè. Zie weinig echte offensieven.
Of hoe zien jullie dat?
Eerder het moment dat vloed overgaat in eb.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Of hoe zien jullie dat?
Persoonlijk denk ik dat Rusland zich wat meer defensief gaat opstellen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, jullie moeten lekker kletsen waarover je wil. Ik lees dat gedoe over Hongarije niet echt. Ik skip het gewoon.
Maar ik vind oprecht dat er weinig serieus gebeurt nu.
Zijn ze allemaal aan het hergroeperen ofzo?
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Het probleem in Nederland is eigenlijk dat de lonen niet in verhouding staan tot het prijspeil. De lastendruk is te hoog. Nederland zou een hogelonenland moeten zijn zoals Zwitserland of Noorwegen.
Ik ken wat mensen die daar heen verhuisd zijn en over de zorg zijn ze goed te spreken.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen weldenkend mens wil het systeem van Hongarije overnemen natuurlijk. Ik denk dat als je een Hongaars ziekenhuis binnenloopt, je je helemaal de tering schrikt van wat je aantreft. Dat verschil moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Het probleem in Nederland is eigenlijk dat de lonen niet in verhouding staan tot het prijspeil. De lastendruk is te hoog. Nederland zou een hogelonenland moeten zijn zoals Zwitserland of Noorwegen.
huh Nederland gaat vooral achteruit toch?quote:Op zondag 24 juli 2022 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.
In vergelijking met landen als Hongarije zijn wij het paradijs op aarde.
Snap echt niet dat users zoals candy een systeem als Hongarije willen verdedigen.
We zijn momenteel bezig om ons belastingstelsel om te gooien en kapitaal zwaarder te belasten en inkomsten uit arbeid minder. Een voorbeeld is dat we huurinkomsten zwaarder willen gaan belasten.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:40 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
huh Nederland gaat vooral achteruit toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |