abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205445152
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Die 'pauze' van de Russen houdt wel wat langer aan hè. Zie weinig echte offensieven.
Niet dat Oekraïne nu zo hard van alles terug heroverd.

Lijkt een beetje stalemate nu.
Of hoe zien jullie dat?
De laatste twee dagen toch qua personeel wel forse verliezen aan Russische zijde, gisteren volgens mij +240 en vandaag +280. Het terug veroren duurt ook even.
pi_205445208
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In Nederland is genoeg te verbeteren inderdaad. Begint ook langzaam op gang te komen.
In vergelijking met landen als Hongarije zijn wij het paradijs op aarde.
Snap echt niet dat users zoals candy een systeem als Hongarije willen verdedigen.
Ik snap de vergelijking tussen Nederland en Hongarije niet.
Hoe kan je die 2 landen nou vergelijken?
Nederland is al tientallen zo niet honderden jaren aan het opbouwen en evolueren en hongarije zit pas sinds 2004 bij de EU.
pi_205445271
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We zijn momenteel bezig om ons belastingstelsel om te gooien en kapitaal zwaarder te belasten en inkomsten uit arbeid minder. Een voorbeeld is dat we huurinkomsten zwaarder willen gaan belasten.
Stel dat dat echt doorgevoerd gaat worden dan valt dat in het niet door de hoge inflatie dus netto ga je er gewoon op achteruit. Huurinkomsten zwaarder belasten? Dus minder woningen worden verhuurd, aanbod daalt prijs gaat verder omhoog.
Plaats hier uw advertentie
pi_205445313
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nederland is al tientallen zo niet honderden jaren aan het opbouwen en evolueren en hongarije zit pas sinds 2004 bij de EU.
De 2 landen hebben een compleet anders belastingsysteem en een compleet ander sociaal vangnet.
Jij bent degene die beweerd dat de Hongaarse burger wel blij zal zijn met de cadeautjes van Orban op benzine en ik geef aan waarom dat zeer twijfelachtig is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205445329
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Stel dat dat echt doorgevoerd gaat worden dan valt dat in het niet door de hoge inflatie dus netto ga je er gewoon op achteruit. Huurinkomsten zwaarder belasten? Dus minder woningen worden verhuurd, aanbod daalt prijs gaat verder omhoog.
Het is nogal offtopic om daar serieus op in te gaan.
pi_205445364
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
En ondertussen willen investeringsmaatschappijen geen woningen meer bouwen omdat het te weinig oplevert.
pi_205445385
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je bent bekend met de Austro-Hongaarse dubbelmonarchie bijvoorbeeld?

Het is niet dat ze in Hongarije tot 2004 in berenvellen liepen ofzo.
pi_205445401
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De 2 landen hebben een compleet anders belastingsysteem en een compleet ander sociaal vangnet.
Jij bent degene die beweerd dat de Hongaarse burger wel blij zal zijn met de cadeautjes van Orban op benzine en ik geef aan waarom dat zeer twijfelachtig is.
Maar waarom ga je dan steeds Nederland al voorbeeld erbij betrekken?
Verder heb ik nog geen hongaarse protesten gezien omdat ze korting op de brandstof krijgen en Orban blijft populair dus ik denk dat ze er wel blij mee zijn.
pi_205445417
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je bent bekend met de Austro-Hongaarse dubbelmonarchie bijvoorbeeld?

Het is niet dat ze in Hongarije tot 2004 in berenvellen liepen ofzo.
Dus daarom kan je de Nederlandse welvaart vergelijken met de Hongaarse?
pi_205445431
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En ondertussen willen investeringsmaatschappijen geen woningen meer bouwen omdat het te weinig oplevert.
Ruimtelijke ordening uitbesteden aan marktpartijen was geen slim idee. En voor wat betreft inflatie: ondernemers (die hun prijzen kunnen verhogen) en mensen met schulden (die worden minder waard) voelen daar het minst van. Zo werkt het nu eenmaal. Daarom moeten de lonen worden verhoogd en de belasting op arbeid omlaag. Veel moeilijker is het niet.

Maar dit heeft niks meer met de oorlog in UA te maken.
pi_205445455
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Verder heb ik nog geen hongaarse protesten gezien omdat ze korting op de brandstof krijgen en Orban blijft populair dus ik denk dat ze er wel blij mee zijn.
Orban blijft hoofdzakelijk populair vanwege een braindrain, persbreidel en een voor Fidesz gunstig uitvallend districtenstelsel. Open anders ergens een Orbantopic.
pi_205445471
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_205445478
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ruimtelijke ordening uitbesteden aan marktpartijen was geen slim idee. En voor wat betreft inflatie: ondernemers (die hun prijzen kunnen verhogen) en mensen met schulden (die worden minder waard) voelen daar het minst van. Zo werkt het nu eenmaal. Daarom moeten de lonen worden verhoogd en de belasting op arbeid omlaag. Veel moeilijker is het niet.

Maar dit heeft niks meer met de oorlog in UA te maken.
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat de ECB dan bang is voor een devaluatie van de euro.
pi_205445529
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat de ECB dan bang is voor een devaluatie van de euro.
Dat heeft hier helemaal niks mee te maken joh. De euro is te weinig waard omdat er een hele rits pulplanden aan meedoen die op onze zak teren.
pi_205445534
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je kan bijna elk Europees land als voorbeeld nemen. Ik koos Nederland alleen omdat dat dicht bij huis ligt.
En Orban is een populist die het niet zo nauw neemt met oppositie. Die zal je inderdaad niet zo snel horen.

Nogmaals: deze vergelijking is alleen gemaakt om aan te tonen dat jouw gejuich om de brandstofkorting nogal lomp was. Als je dat niet in kan zien, dan niet. Heeft verder niet veel zin om er over door te gaan.
pi_205445722
quote:
Lees post 236 van het vorige topic eens.

quote:
Myth 8: The ruble is the world’s strongest-performing currency this year.

One of Putin’s favorite propaganda talking points, the appreciation of the ruble is an artificial reflection of unprecedented, draconian capital control—which rank among the most restrictive of any in the world. The restrictions make it effectively impossible for any Russian to legally purchase dollars or even access a majority of their dollar deposits, while artificially inflating demand through forced purchases by major exporters—all of which remain largely in place today.

The official exchange rate is misleading, anyhow, as the ruble is, unsurprisingly, trading at dramatically diminished volumes compared to before the invasion on low liquidity. By many reports, much of this erstwhile trading has migrated to unofficial ruble black markets. Even the Bank of Russia has admitted that the exchange rate is a reflection more of government policies and a blunt expression of the country’s trade balance rather than freely tradeable liquid foreign exchange markets.
De Roebel is een zombievaluta. Russische bedrijven zijn verplicht om Roebels op hun balans te hebben staan, en Russische burgers kunnen nauwelijks van hun Roebels afkomen.

Daarbij hebben ze in Rusland een heel forse inflatie. Waardoor iedereen wel begrijpt dat de munt geen drol waard is.
pi_205445779
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Investeringsmaatschappijen zijn dan ook een uitwas van het kapitalisme die met hun vingers van de woningmarkt af dienen te blijven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205445831
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Investeringsmaatschappijen zijn dan ook een uitwas van het kapitalisme die met hun vingers van de woningmarkt af dienen te blijven.
Jij vindt dat de overheid die huizen moet bouwen?
  zondag 24 juli 2022 @ 17:33:24 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205445864
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Woningbouw coöperaties.. als die nou ook nog zoals een echte coöperatie hun leden zouden voorzien van woningen….
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205445884
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat nixxx hier boven zegt dus.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205445968
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
De Roebel is een zombievaluta. Russische bedrijven zijn verplicht om Roebels op hun balans te hebben staan, en Russische burgers kunnen nauwelijks van hun Roebels afkomen.

Daarbij hebben ze in Rusland een heel forse inflatie. Waardoor iedereen wel begrijpt dat de munt geen drol waard is.
hier een link naar het artikel:

Actually, the Russian Economy Is Imploding. Nine myths about the effects of sanctions and business retreats, debunked.

Van mij mag dit artikel vast in het openingstopic.
pi_205446008
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:39 schreef Korenfok het volgende:

[..]
hier een link naar het artikel:

Actually, the Russian Economy Is Imploding. Nine myths about the effects of sanctions and business retreats, debunked.

Van mij mag dit artikel vast in het openingstopic.
Eens, goed stuk.
pi_205446046
Is Kherson nog in handen van de Russen?
pi_205446064
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]

In principe is elke valuta anders dan EUR, USD, JPY, RMB of CHF, niets anders dan veredelde kattenbakvulling.
pi_205446100
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In principe is elke valuta anders dan EUR, USD, JPY, RMB of CHF, niets anders dan veredelde kattenbakvulling.
Niet helemaal, en ligt complexer dan dat. maar de roebelprijs is net zoiets als een eenhoorn zien. Waarschijnlijk kijk je naar ander mans fantasie en een tekening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')