abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205448020
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 18:17 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)uigd-van-overwinning
Kiev claimt uitschakeling Russische commandopost met Himars-raket

Oekrane claimt dat zijn strijdkrachten in de nacht van zaterdag op zondag een Russische commandopost in de bezette stad Krasni Loetsj, in het Oekraens ook bekend als Chroestalni, hebben uitgeschakeld met een Himars-raketaanval. De Amerikaanse precisiewapens zijn ingeslagen in een hotel waar hoge militairen verbleven, zo heeft Anton Herasjtsjenko, de adviseur van de minister van Binnenlandse Zaken, bekendgemaakt op Telegram.

De projectielen kwamen volgens de Oekraense inlichtingendienst neer op het dak van het hotel en gingen door de betonnen vloeren van de verdiepingen heen naar beneden. Kiev schat het aantal doden en gewonden op ongeveer honderd. Krasni Loetsj, dat ligt in de regio Loehansk, is sinds 2014 in handen van pro-Russische separatisten.

De Oekraense legerleiding zei ook doelen in het noordelijker gelegen Lisitsjansk onder vuur te hebben genomen en een brug in de zuidelijke regio Cherson, die belangrijk is voor de Russische aanvoer van materieel en voorraden. Tevens werd herhaald dat een Amerikaanse delegatie heeft gezegd te zullen proberen meer Himars-systemen te leveren.
MORE MORE MORE
  zondag 24 juli 2022 @ 20:28:54 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205448191
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 20:12 schreef polderturk het volgende:

[..]
MORE MORE MORE
die HIMARS systems zijn wel heel precies met die GPS posities via space X satellites
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 juli 2022 @ 20:31:46 #78
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205448235
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 20:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die HIMARS systems zijn wel heel precies met die GPS posities via space X satellites
Als ze in het zuiden op dit tempo commandoposten blijven uitschakelen dan zit de officier van dienst dadelijk ergens in Sebastopol..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 24 juli 2022 @ 20:35:25 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205448293
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 20:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als ze in het zuiden op dit tempo commandoposten blijven uitschakelen dan zit de officier van dienst dadelijk ergens in Sebastopol..
Deze is van vandaag uurtje terug
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 24 juli 2022 @ 20:51:05 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205448530
Iemand heeft me een Abo gegeven, ik was al weer vrolijk maar toch!

Bedankt B:)B
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 24 juli 2022 @ 20:52:51 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205448553
Hopelijk niet 1 van de vele recent gebanden, sorry not sorry _O-

Toch bedankt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 24 juli 2022 @ 21:00:34 #82
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205448657
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 20:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dit filmpje hebben we in het begin van de invasie al eens gezien. Dacht ik.

quote:
The Armed Forces of Ukraine fired a Tochka-U short-range ballistic missile hitting the largest Russian ammo depot in the city of Krasnyi Luch or Khrustalny, Luhansk Oblast on June 16, 2022 creating a huge explosion obliterating the ammunition depot.

[ Bericht 12% gewijzigd door Papierversnipperaar op 24-07-2022 21:12:22 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205448689
quote:
88s.gif Op zondag 24 juli 2022 20:51 schreef sp3c het volgende:
Iemand heeft me een Abo gegeven, ik was al weer vrolijk maar toch!

Bedankt B:)B
Wat voor abo? Op de Hustler?
pi_205448818
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dit filmpje hebben we in het begin van de invasie al eens gezien. Dacht ik.
In het begin van het filmpje lopen ze rond in tshirt of in de blote buik. Lijkt het me wat koud voor daar in februari/maart.
  zondag 24 juli 2022 @ 21:13:37 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205448826
quote:
Die is van gisteren :')

quote:
84s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja! Russisch munitiedepot :D

Andere hoek:
[ twitter ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 24 juli 2022 @ 21:22:12 #86
pi_205448957
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 21:13 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
In het begin van het filmpje lopen ze rond in tshirt of in de blote buik. Lijkt het me wat koud voor daar in februari/maart.
16 juni staat er bij. Ik dacht dat het veel ouder was :P
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 24 juli 2022 @ 21:27:40 #87
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205449058
quote:
84s.gif Op zondag 24 juli 2022 21:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die is van gisteren :')
[..]

van vandaag
pi_205449150
Rusland wil volgens minister van Buitenlandse Zaken Lavrov regimeverandering in Oekrane
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/24/lavrov/

quote:
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov heeft gempliceerd dat Rusland de Oekraense regering omver wil werpen. "We helpen het Oekraense volk hoe dan ook zich te bevrijden van het (Oekraense) regime, dat vijandig staat tegenover de mens en de geschiedenis"

Daarmee weersprak Lavrov zijn eigen uitspraken uit april. "We zijn niet van plan het regime in Oekrane te veranderen", zei hij destijds in een interview met tv-zender India Today. "Het is aan de Oekraners om te beslissen onder welke regering ze willen leven", luidde het toen.
Voor de verandering blijken de woorden van Sovjet Sergej weer geen zak waard te zijn. Wat een projectie ook, het regime dat vijandig staat tegenover de mens en de geschiedenis _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2022 21:34:27 ]
  zondag 24 juli 2022 @ 21:45:11 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205449311
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 21:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
van vandaag
Nee.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 24 juli 2022 @ 21:53:04 #90
pi_205449390
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 21:33 schreef J.B. het volgende:
Rusland wil volgens minister van Buitenlandse Zaken Lavrov regimeverandering in Oekrane
[..]
Voor de verandering blijken de woorden van Sovjet Sergej weer geen zak waard te zijn. Wat een projectie ook, het regime dat vijandig staat tegenover de mens en de geschiedenis _O-
Ik weet wat: Zodra Rusland al zijn troepen terugtrekt, ook uit Krim en Donbas, organiseren we verkiezingen in Ukraine.
pi_205449431
quote:
[..]
Het lijkt wel op een standaard ding van religie.
Corporate translator
pi_205449603
quote:
[..]
Ach, in februari hielden ze alleen toevallig oefeningen bij de grens en in 1994 werd afgesproken Oekrane niet binnen te valen en…
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205449931
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2022 22:11 schreef Aether het volgende:

[..]
Ach, in februari hielden ze alleen toevallig oefeningen bij de grens en in 1994 werd afgesproken Oekrane niet binnen te valen en…
En toch komen er elke keer weer stemmen om of het toch niet mogelijk is om met de Russen tot een overeenkomst te komen, vandaar dus maar beter dat ze om de zoveel tijd even met een reminder als deze komen.
pi_205450120
quote:
[..]
De mens Lavrov en de Russische geschiedenis volgens Putin.
pi_205450177
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:49 schreef YStec het volgende:

[..]
Wat is "dit"? En wat houdt "winnen" in?

Paar maanden geleden was dit gepost op Reddit:
[ afbeelding ]

'Split in Half' zie ik absoluut niet meer gebeuren.
Ik zie Rusland ook het complete kustgebied niet veroveren, dus 'Landlocked' valt ook af.

Als de huidige status min of meer hetzelfde blijft (stalemate), komen we uit bij 'Novorossiya'. De vraag is echter of Rusland een stalemate kan afdwingen, aangezien Oekrane alleen maar meer moderne wapens krijgt en ze meer motivatie dan ooit hebben. Tijd staat aan de kant van Oekrane, enige wat ze hoeven te doen is Rusland laten doodbloeden totdat Rusland niet meer kan (en dan helpen de sancties dus echt wel).

Wat ik ook zie gebeuren is dat Oekrane het zuiden/zuidoosten terug kan veroveren, ergo 'Liberated LDPR'. Oekrane is bezig momenteel bezig rond Kherson, en da's voor zover ik weet de grootste stad (qua inwoners) dat Rusland heeft weten te bezetten. Mocht Rusland die stad verliezen, wordt dat een grote boost voor het moraal en motivatie van de Oekranse zijde.

'Day 1 Borders' wordt moeilijk voor Oekrane, vooral als Rusland zich staande blijft houden op de langere termijn ondanks de sancties en de moderne wapens. 'Back to 2014' zie ik alleen gebeuren als Rusland compleet in elkaar zakt en/of er iets met Putin gebeurt.

Dus, zoals het ernaar uit ziet, zit "winnen" er voor beide kanten niet in. Oekrane hoeft niet te winnen, ze hoeven slechts niet te verliezen. Rusland daarentegen moet winnen, alles behalve winnen is eigenlijk verliezen.

Rusland heeft bepaalde delen van Oekrane sinds het begin van dit oorlog weten te bezetten, maar of je dat als een winst kunt zien nadat je ziet wat het allemaal heeft gekost en blijft kosten...

Met de wederzijdse "akkoorden" waarmee Rusland structureel zn achterste afveegt kun je nooit spreken van een akkoord op een uitkomst of berhaupt een uitkomst.
  zondag 24 juli 2022 @ 23:02:36 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205450199
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En toch komen er elke keer weer stemmen om of het toch niet mogelijk is om met de Russen tot een overeenkomst te komen, vandaar dus maar beter dat ze om de zoveel tijd even met een reminder als deze komen.
Overeenkomsten met de Russen zijn niets waard bewijst het bombardement op de haven vlak na de graandeal. Voor de zoveelste keer.

Praten is onmogelijk. Gewoon de orcs eruit trappen.
pi_205450264
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205450275
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Is toch al de tweede dit weekend, nadat die Russische imbecielen welgeteld n dag na het graanakkoord het gisteren ook al nodig vonden vier raketten richting de haven van Odessa te sturen :r

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2022 23:10:55 ]
pi_205450339
Scepsis in Odessa over graanexport-akkoord na aanval op de haven

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aven-odessa-a4137293

quote:
„Iedereen had het erover: hoe kun je nog onderhandelen met Rusland als het afspraken schendt?”, zegt hij enkele uren na de Russische raketaanval op de haven van Odessa.

[...]

De Russen hebben daarmee direct de overeenkomst verbroken en het vertrouwen in het akkoord is verdwenen, zegt Zjyvora, die zijn graan momenteel laat verschepen via de Donau. Volgens het akkoord, dat inging op het moment dat de handtekeningen werden gezet, mag Rusland de Oekraense havens 120 dagen lang niet aanvallen. „Rusland spuugt de wereld in het gezicht,” zegt Zjyvora, doelend op de betrokkenheid van Turkije en de VN. Het zijn dezelfde woorden die Kiev zaterdag gebruikte.

[...]

De aanval kwam voor haar niet als een verrassing. Stojanova vertelt dat ze vrijdag al tegen twee journalisten had gezegd dat ze een Russische aanval verwachtte. Want, merkt ze op, iedere keer als Oekrane een internationaal akkoord ondertekent of een buitenlandse leider de hoofdstad Kiev bezoekt, valt Rusland Oekrane aan met raketten.

[...]

„Nu zijn de kwade bedoelingen van Moskou voor de hele wereld duidelijk.” Wie nog gelooft in afspraken met Rusland heeft het niet begrepen.”
De laatste zin vat het hele verhaal wel mooi samen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2022 23:17:38 ]
pi_205450512
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2022 23:08 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
echt gestoord.

Miljoenen mensen zijn ontheemd, en dan houden ze een referendum onder de door rusland geimporteerde bewoners in het gebied. hitler zou jaloers zijn op poetin.
  maandag 25 juli 2022 @ 00:08:32 #101
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 25 juli 2022 @ 00:16:55 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205450763
https://www.telegraaf.nl/(...)derland-binnenkwamen

Verbazing over derdelanders die met vervalste papieren Nederland binnenkwamen

Ze gaven aan k uit Kiev, Lviv of Charkov te komen, al zagen ze er bepaald niet Oost-Europees uit. Een onduidelijk werkvisum of verfomfaaid studentenpasje kon al genoeg zijn om toch via de ruimhartige Oekrane-route naar ons land te komen. Duizenden migranten uit andere delen van de wereld hebben mogelijk misbruik gemaakt van de sluiproute. Het gevolg van, zo heeft staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) toegegeven, te veel goedgelovigheid aan de asielpoort.

Vluchtelingen uit Oekrane hebben sinds de Russische inval een aantal privileges boven reguliere asielzoekers. Ze worden buiten de asielprocedure om opgevangen door gemeenten, hebben recht op leefgeld en mogen betaald werk doen. Hetzelfde geldt voor mensen, tot deze week, met een tijdelijke Oekraense verblijfsvergunning.

Zo kwamen ongeveer 5500 derdelanders ons land binnen, meldde het ministerie van Justitie en Veiligheid, in tegenstelling tot andere Europese landen die dat niet toestaan. Mogelijk zijn documenten vervalst, of hebben migranten ze speciaal verkregen om naar ons land te gaan. Zodra het ze was gelukt, konden ze niet meer uit de procedure worden gehaald.

In Oudeschild, een dorp op het Noord-Hollandse eiland Texel, is duidelijk dat niet alleen Oekraners worden opgevangen op het zeer gedateerde schip waarmee in vroeger tijden cruises werden gemaakt. Het is een van de plaatsen verspreid over Nederland waar derdelanders – vreemdelingen die niet de nationaliteit van een EU-lidstaat hebben – zich tussen de Oekraense vrouwen en kinderen konden mengen. „Sommigen hebben een visum gekocht, maar ze zijn ook vervalst”, zegt een bron. „Vaak was een studentenpasje al genoeg om te laten zien. Nou, die zijn ng makkelijker na te maken. De controle is echt niet goed geweest.”

Onder bewoners op de boot is grote twijfel over hun verblijf. „Veel contact hebben we niet”, zegt een vrouw die zelf wel Oekraense zegt te zijn en naar het centrumpje van het dorp loopt. „Maar deze mensen zijn echt niet in ons land geweest. Ze weten helemaal nts van Oekrane.” Ze had liever gezien dat er meer mensen uit haar eigen land waren toegelaten. „Dan kunnen we met elkaar praten over wat er is gebeurd. Wij komen uit een oorlog, zij niet, dus ze houden die plekken onterecht bezet.” De opvangplekken, kajuiten, zijn bovendien bedoeld voor vooral vrouwen en kinderen die zonder partner of vader in Nederland zijn. Nu hebben ze ineens tientallen jonge mannelijke vrijgezelle huisgenoten. De vrouw geeft toe weinig last van ze te hebben. „Ze kijken wel naar ons. Maar verder niet.” Ze wil verder niet te veel vertellen. „Straks worden ze boos. We zitten wel op dezelfde boot, h.”

Hoe de gemeente Texel tegen de sluiproute aankijkt is onduidelijk. Vragen van De Telegraaf werden niet beantwoord. Eind mei gaf een woordvoerder in lokale media nog aan dat er alleen al die week ’46 voornamelijk mannelijke vluchtelingen waren bijgekomen’. Het ging om derdelanders.

Vrijdagmiddag staat een jongen op de kade die overduidelijk niet uit Oekrane komt. Hij wijst naar de boot: daar verblijft hij. Hoe kan het dat het hem is gelukt de Oekrane-procedure in te komen? Hij kijkt wat argwanend. „Ik heb een visum”, zegt hij dan. Was hij tot voor kort student in Oekrane of werkte hij er? De jongen ontwijkt de vraag. „Ik heb een visum, dat is voldoende. Hoe ik daaraan kom, maakt niet uit.” Terwijl op de achtergrond witte en enkele zwarte schapen rondlopen, loopt de man weg. Een toelichting in de boot is niet mogelijk: het vaartuig is niet door buitenstaanders te betreden. Priv, staat op de deur geschreven.

Pas deze week heeft Van der Burg het geitenpaadje afgesloten, waardoor alleen mensen met een Oekraens paspoort nog met open armen worden ontvangen.
pi_205450855
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 00:16 schreef slashdotter3 het volgende:

Ze gaven aan k uit Kiev, Lviv of Charkov te komen, al zagen ze er bepaald niet Oost-Europees uit. Een onduidelijk werkvisum of verfomfaaid studentenpasje kon al genoeg zijn om toch via de ruimhartige Oekrane-route naar ons land te komen. Duizenden migranten uit andere delen van de wereld hebben mogelijk misbruik gemaakt van de sluiproute. Het gevolg van, zo heeft staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) toegegeven, te veel goedgelovigheid aan de asielpoort.

[ afbeelding ]

Vluchtelingen uit Oekrane hebben sinds de Russische inval een aantal privileges boven reguliere asielzoekers. Ze worden buiten de asielprocedure om opgevangen door gemeenten, hebben recht op leefgeld en mogen betaald werk doen. Hetzelfde geldt voor mensen, tot deze week, met een tijdelijke Oekraense verblijfsvergunning.

Zo kwamen ongeveer 5500 derdelanders ons land binnen, meldde het ministerie van Justitie en Veiligheid, in tegenstelling tot andere Europese landen die dat niet toestaan. Mogelijk zijn documenten vervalst, of hebben migranten ze speciaal verkregen om naar ons land te gaan. Zodra het ze was gelukt, konden ze niet meer uit de procedure worden gehaald.

In Oudeschild, een dorp op het Noord-Hollandse eiland Texel, is duidelijk dat niet alleen Oekraners worden opgevangen op het zeer gedateerde schip waarmee in vroeger tijden cruises werden gemaakt. Het is een van de plaatsen verspreid over Nederland waar derdelanders – vreemdelingen die niet de nationaliteit van een EU-lidstaat hebben – zich tussen de Oekraense vrouwen en kinderen konden mengen. „Sommigen hebben een visum gekocht, maar ze zijn ook vervalst”, zegt een bron. „Vaak was een studentenpasje al genoeg om te laten zien. Nou, die zijn ng makkelijker na te maken. De controle is echt niet goed geweest.”

Onder bewoners op de boot is grote twijfel over hun verblijf. „Veel contact hebben we niet”, zegt een vrouw die zelf wel Oekraense zegt te zijn en naar het centrumpje van het dorp loopt. „Maar deze mensen zijn echt niet in ons land geweest. Ze weten helemaal nts van Oekrane.” Ze had liever gezien dat er meer mensen uit haar eigen land waren toegelaten. „Dan kunnen we met elkaar praten over wat er is gebeurd. Wij komen uit een oorlog, zij niet, dus ze houden die plekken onterecht bezet.” De opvangplekken, kajuiten, zijn bovendien bedoeld voor vooral vrouwen en kinderen die zonder partner of vader in Nederland zijn. Nu hebben ze ineens tientallen jonge mannelijke vrijgezelle huisgenoten. De vrouw geeft toe weinig last van ze te hebben. „Ze kijken wel naar ons. Maar verder niet.” Ze wil verder niet te veel vertellen. „Straks worden ze boos. We zitten wel op dezelfde boot, h.”

Hoe de gemeente Texel tegen de sluiproute aankijkt is onduidelijk. Vragen van De Telegraaf werden niet beantwoord. Eind mei gaf een woordvoerder in lokale media nog aan dat er alleen al die week ’46 voornamelijk mannelijke vluchtelingen waren bijgekomen’. Het ging om derdelanders.

Vrijdagmiddag staat een jongen op de kade die overduidelijk niet uit Oekrane komt. Hij wijst naar de boot: daar verblijft hij. Hoe kan het dat het hem is gelukt de Oekrane-procedure in te komen? Hij kijkt wat argwanend. „Ik heb een visum”, zegt hij dan. Was hij tot voor kort student in Oekrane of werkte hij er? De jongen ontwijkt de vraag. „Ik heb een visum, dat is voldoende. Hoe ik daaraan kom, maakt niet uit.” Terwijl op de achtergrond witte en enkele zwarte schapen rondlopen, loopt de man weg. Een toelichting in de boot is niet mogelijk: het vaartuig is niet door buitenstaanders te betreden. Priv, staat op de deur geschreven.

Pas deze week heeft Van der Burg het geitenpaadje afgesloten, waardoor alleen mensen met een Oekraens paspoort nog met open armen worden ontvangen.
Hopelijk worden degene die onterecht zijn binnen gelaten weer weg gestuurd.
  maandag 25 juli 2022 @ 01:06:54 #104
117098 Hathor
Effe niet
pi_205450981
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 00:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[ afbeelding ]

Reden volop om die parasieten er alsnog uit te flikkeren met terugwerkende kracht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205451243
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 01:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Reden volop om die parasieten er alsnog uit te flikkeren met terugwerkende kracht.
Haha, kan je rekenen? Eenmaal binnen is nooit meer terug.
  maandag 25 juli 2022 @ 07:42:02 #106
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205451331
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 07:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Haha, kan je rekenen? Eenmaal binnen is nooit meer terug.
Als het mannen zijn dan kunnen ze toch mooi ingezet worden in het Oekranse leger? Gewoon in de bus en richting Kharkov. Je moet iets over hebben voor de Oekranse nationaliteit natuurlijk
pi_205451342
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 07:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Als het mannen zijn dan kunnen ze toch mooi ingezet worden in het Oekranse leger? Gewoon in de bus en richting Kharkov. Je moet iets over hebben voor de Oekranse nationaliteit natuurlijk
Dat is net het probleem: deze lui hebben de UA-nationaliteit niet. Ze hadden gewoon teruggestuurd moeten worden naar hun thuisland. Maar nu ze eenmaal in de procedure zitten, mogen ze die afmaken. Inclusief 85 bezwaarprocedures. Die gaan echt niet meer terug.
pi_205451364
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 07:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is net het probleem: deze lui hebben de UA-nationaliteit niet. Ze hadden gewoon teruggestuurd moeten worden naar hun thuisland. Maar nu ze eenmaal in de procedure zitten, mogen ze die afmaken. Inclusief 85 bezwaarprocedures. Die gaan echt niet meer terug.
Heb dat nooit begrepen, mooi dat je een visum voor oekraine hebt...kan je daarna terug naar je eigen land als student.
pi_205451403
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 07:57 schreef descon het volgende:

[..]
Heb dat nooit begrepen, mooi dat je een visum voor oekraine hebt...kan je daarna terug naar je eigen land als student.
Wij zijn dan ook het enige land dat deze mensen niet meteen naar het land van herkomst heeft gestuurd.

Wij sturen berhaupt bijna niemand terug. Daarom heeft Denemarken in een jaar evenveel instroom als wij in een maand ofzo.
pi_205451454
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij zijn dan ook het enige land dat deze mensen niet meteen naar het land van herkomst heeft gestuurd.

Wij sturen berhaupt bijna niemand terug. Daarom heeft Denemarken in een jaar evenveel instroom als wij in een maand ofzo.
Kwam in het begin al in het nieuws dat de 'racistische' Oost-Europenanen alleen Oekrainse Staatsburgers accepteerde bij de grens.

Nederland als beschaafd land wilde daarom iedereen uit Oekraine accepteren. Kleurtje maakt niet uit. Wat zijn we toch een goed land.
pi_205451504
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:21 schreef Confetti het volgende:

[..]
Kwam in het begin al in het nieuws dat de 'racistische' Oost-Europenanen alleen Oekrainse Staatsburgers accepteerde bij de grens.

Nederland als beschaafd land wilde daarom iedereen uit Oekraine accepteren. Kleurtje maakt niet uit. Wat zijn we toch een goed land.
De zoveelste door ons eigen wanbeleid veroorzaakte crisis.
pi_205451729
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 01:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gvd dit is zo teleurstellend. Je wist dat het zou komen. Allerlei fucking parasieten erbij.
Kunnen ze dan ook helemaal niets bij COA
En daarna maar janken in de media over opvangcrisis.

Nee je doet je werk niet goed bij de grens.
En die minister mag gewoon blijven? Gelijk eruit die gast✈
Vakman pur sang
  maandag 25 juli 2022 @ 09:17:24 #113
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205451764
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2022 18:46 schreef YStec het volgende:

[..]
Verbaast me niets dat dat afkomstig is van dezelfde persoon die dit heeft gezegd:
[..]
Het is toch wel wonderbaarlijk dat vooral de anti-NAVO / pro-Rusland mensen blijven herhalen dat de sancties niet werken en dat we er vooral mee moeten stoppen.

En om nog maar niets te zeggen over:
[..]
Er is toch echt maar n kant die op elk gewenst moment kan stoppen met het voeren van oorlog zonder daar het bestaansrecht mee te verliezen.
Is dat geen landverraad. Het afschaffen van de Navo is zwaar nadelig voor de veiligheid van de EU.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205451778
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Is dat geen landverraad. Het afschaffen van de Navo is zwaar nadelig voor de veiligheid van de EU.
Geen landverraad, gewoon dom.
pi_205451790
quote:

[..]
Dit is dezelfde categorie feitenvrij gezwatel als dat “defund the police” in de VS destijds.
pi_205451827
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gvd dit is zo teleurstellend. Je wist dat het zou komen. Allerlei fucking parasieten erbij.
Kunnen ze dan ook helemaal niets bij COA
En daarna maar janken in de media over opvangcrisis.

Nee je doet je werk niet goed bij de grens.
En die minister mag gewoon blijven? Gelijk eruit die gast✈
Er komen 1.000.000 mensen bij de komdende jaren zei Hugo de Jonge dus het zou me niet verbazen als het gewoon beleid is.
  maandag 25 juli 2022 @ 09:28:12 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205451831
Interessant artikel!
twitter
pi_205451889
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er komen 1.000.000 mensen bij de komdende jaren zei Hugo de Jonge dus het zou me niet verbazen als het gewoon beleid is.
Dan voel je je als boer die land moet inleveren toch ook genaaid? Beleid of niet.
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf maandag 25 juli 2022 @ 09:39:00 #119
364681 over_hedge
pi_205451897
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 00:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi plaatje
[ afbeelding ]
Vind het vooral een lelijke photoshop eigenlijk :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205451904
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is dezelfde categorie feitenvrij gezwatel als dat “defund the police” in de VS destijds.
Wat klopt er volgens joe niet aan zijn claim?
pi_205451909
quote:

[..]
Werkelijk niemand is voor afschaffing van de NAVO.
Vakman pur sang
  maandag 25 juli 2022 @ 09:40:42 #122
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205451910
quote:
84s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:
Interessant artikel!
[ twitter ]
De Historicus in kwestie is Timothy Snyder overigens. Sowieso de moeite waard.

maandag 25 juli 2022 @ 09:41:56 #123
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205451918
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Behalve Baudet.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 25 juli 2022 @ 09:42:36 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205451924
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Historicus in kwestie is Timothy Snyder overigens. Sowieso de moeite waard.
:Y
pi_205451928
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Wat klopt er volgens joe niet aan zijn claim?
Het klopt volledig. De NAVO afschaffen is een bizar idee en levert ons rechtstreeks uit aan Rusland en China.
  maandag 25 juli 2022 @ 09:45:21 #126
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205451946
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 07:57 schreef descon het volgende:

[..]
Ja iedereen kon aanvoelen dat hier misbruik van gemaakt ging worden. Al moet ik zeggen dat 5000 mensen niet de aantallen zijn die ik verwacht had.

Dat je ze hier een week opvangt voor het boeken van een ticket kan ik nog begrijpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205451956
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:41 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Behalve Baudet.
Dat weet ik niet.
Maar er zou een hele sterke afsplitsing van een EU-navo moeten zijn of een sterk EU leger.
Vakman pur sang
  maandag 25 juli 2022 @ 09:46:34 #128
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205451958
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij wel.
pi_205451962
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hij wel.
Wie?
Vakman pur sang
  maandag 25 juli 2022 @ 09:50:44 #130
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205451985
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat weet ik niet.
Maar er zou een hele sterke afsplitsing van een EU-navo moeten zijn of een sterk EU leger.
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205451990
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat lijkt me onverstandig
Vakman pur sang
  maandag 25 juli 2022 @ 09:52:35 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205452005
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Kleurtje zou ook niet moeten uitmaken uiteraard. Wat moet uitmaken is of je de juiste papieren hebt... maar daar werd niet op gelet dus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 25 juli 2022 @ 09:53:56 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205452016
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat lijkt me onverstandig
Alles wat Baudet zegt is onverstandig.
  maandag 25 juli 2022 @ 09:54:29 #134
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205452017
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wie?
Die ik quote.
  maandag 25 juli 2022 @ 09:55:18 #135
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205452022
quote:

[..]
[ twitter ]
Wat een CPN tafrelen. Ik mag hopen dat de AIVD hier ook volledig genfiltreerd is.
  maandag 25 juli 2022 @ 09:57:20 #136
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205452041
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kleurtje zou ook niet moeten uitmaken uiteraard. Wat moet uitmaken is of je de juiste papieren hebt... maar daar werd niet op gelet dus.
Als je de juiste papieren kunt kopen, dan moet je op wat anders gaan selecteren, een kleurtje is natuurlijk geen reden. Maar een grondige ondervraging, kennis over Oekrane… verder zullen ze een ID bewijs moeten hebben van het land van herkomst, anders krijg je van Oekrane natuurlijk nooit een studie visum of ander wettelijk verblijf. Deze mensen zijn dus ontzettend makkelijk uit te zetten in principe. Of ze hebben geen ID (of claimen dat) en dan gooi je ze gewoon in de reguliere asielprocedure.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205452073
quote:

[..]
[ twitter ]
alleen de link tussen het 'zomaar aanvallen' van arabische landen is blijkbaar dus ook russische gedreven propaganda. Neem het argument Irak, wannneer je 10 minuten de tijd neemt om geschiedenis irak, saddam te onderzoeken is inval des tijds (met de kennis van toen) heel legitiem. En een Invasie irak, is een poetin van het midden oosten er uit gooien.

Baudet is ene Kremlin trekpop, maar goed zijn volgens denken zelf niet na, ze zijn volgers van de leider en die denkt voor hun.
  maandag 25 juli 2022 @ 10:09:58 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205452126
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als je de juiste papieren kunt kopen, dan moet je op wat anders gaan selecteren, een kleurtje is natuurlijk geen reden. Maar een grondige ondervraging, kennis over Oekrane… verder zullen ze een ID bewijs moeten hebben van het land van herkomst, anders krijg je van Oekrane natuurlijk nooit een studie visum of ander wettelijk verblijf. Deze mensen zijn dus ontzettend makkelijk uit te zetten in principe. Of ze hebben geen ID (of claimen dat) en dan gooi je ze gewoon in de reguliere asielprocedure.
Dat is veel te rationeel. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 25 juli 2022 @ 10:12:26 #139
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205452149
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Dat is veel te rationeel. :P
Dankje.. denk ik..

Rationeel is als EU zeggen, genoeg is genoeg. Asiel is geen recht meer. Verdragen aanpassen, en aan de gang met uitzetten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205452151
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dat kleurtje was een reden om ze niet te controleren, want racistisch dat zij gecontroleerd en vervolgens geweigerd werden. Extreem-linkse kranten als The Guardian verspreidden al snel propaganda waarin Polen werd weggezet als racistisch omdat ze mensen met een kleurtje niet zomaar doorlieten.
  maandag 25 juli 2022 @ 10:14:14 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205452162
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:12 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat kleurtje was een reden om ze niet te controleren, want racistisch dat zij gecontroleerd en vervolgens geweigerd werden. Extreem-linkse kranten als The Guardian verspreidden al snel propaganda waarin Polen werd weggezet als racistisch omdat ze mensen met een kleurtje niet zomaar doorlieten.
Guardian is niet extreem links en Polen zijn racisten, maar verder goede post.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 25 juli 2022 @ 10:18:06 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205452201
  maandag 25 juli 2022 @ 10:18:13 #143
pi_205452203
quote:

[..]
Als je The Guardian al extreem vind ken je mij nog niet. :D
pi_205452314
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
alleen de link tussen het 'zomaar aanvallen' van arabische landen is blijkbaar dus ook russische gedreven propaganda. Neem het argument Irak, wannneer je 10 minuten de tijd neemt om geschiedenis irak, saddam te onderzoeken is inval des tijds (met de kennis van toen) heel legitiem. En een Invasie irak, is een poetin van het midden oosten er uit gooien.

Baudet is ene Kremlin trekpop, maar goed zijn volgens denken zelf niet na, ze zijn volgers van de leider en die denkt voor hun.
De Amerikaanse invasie in Irak had nu juist geen goedkeuring van de NAVO.

En nu wederom hetzelfde, de NAVO voert geen oorlog tegen Rusland. Er zijn landen die hulp (waaronder militaire hulp) aan Oekrane sturen. Maar dat is geen gecordineerde NAVO-actie. Daarbij zijn er ook landen los van de NAVO die hulp sturen (bijvoorbeeld Finland, Zweden en Japan).

Er is zelfs geen enkel NAVO-land dat 'boots on the ground' levert.
  maandag 25 juli 2022 @ 10:40:05 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205452375
quote:

[..]
The Guardian extreemlinks? Dat zou zomaar meer kunnen zeggen over waar jij je ergens in het politieke spectrum bevindt dan waar The Guardian zit. Iets met perspectief.
Huilen dan.
pi_205452377
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Amerikaanse invasie in Irak had nu juist geen goedkeuring van de NAVO.

En nu wederom hetzelfde, de NAVO voert geen oorlog tegen Rusland. Er zijn landen die hulp (waaronder militaire hulp) aan Oekrane sturen. Maar dat is geen gecordineerde NAVO-actie. Daarbij zijn er ook landen los van de NAVO die hulp sturen (bijvoorbeeld Finland, Zweden en Japan).

Er is zelfs geen enkel NAVO-land dat 'boots on the ground' levert.
De NAVO is niet in oorlog met Rusland en ze hebben idd geen troepen geleverd maar al het materiaal wat ze geleverd krijgen is wel van de NAVO toch?
Landen als Brazilie en China leveren geen wapens aan Oekraine zo ver ik weet.
  maandag 25 juli 2022 @ 10:42:11 #147
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205452389
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De NAVO is niet in oorlog met Rusland en ze hebben idd geen troepen geleverd maar al het materiaal wat ze geleverd krijgen is wel van de NAVO toch?
Landen als Brazilie en China leveren geen wapens aan Oekraine zo ver ik weet.
Het materiaal wordt o.a. geleverd door landen die k lid zijn van de NAVO, maar het wordt niet geleverd in naam van, door, of in opdracht van de NAVO. De NAVO is geen organisatie die zelfstandig handelt op het wereldtoneel. Het is een verbond.

pi_205452398
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan voel je je als boer die land moet inleveren toch ook genaaid? Beleid of niet.
Ik snap de link met boeren niet?
Niet kunnen bouwen omdat we te veel stikstof uitstoten is een extra gevolg van onze intensieve veeteelt, ook zonder dat gevolg moet er een transitie komen omdat de natuur zwaar te lijden heeft.

Beetje offtopic, maar goed.
  maandag 25 juli 2022 @ 10:43:37 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205452402
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het materiaal wordt o.a. geleverd door landen die k lid zijn van de NAVO, maar het wordt niet geleverd in naam van, door, of in opdracht van de NAVO.
Klopt. Het materiaal is ook niet VAN de NAVO :P De NAVO zelf heeft ook geen materieel volgens mij.
pi_205452403
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Juist. Een internationale student uit Oekrane kan gewoon terug naar zijn eigen land. De reden dat hij naar Oekrane kwam, was vanwege een studie, als die mogelijkheid van de studie er niet meer is, kan hij gewoon terug.

Als student hoef je niet in de opvang in Nederland te gaan zitten (waarmee je dus een plek van een echte vluchteling inneemt).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')