abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205452416
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het materiaal wordt o.a. geleverd door landen die óók lid zijn van de NAVO, maar het wordt niet geleverd in naam van, door, of in opdracht van de NAVO. De NAVO is geen organisatie die zelfstandig handelt op het wereldtoneel. Het is een verbond.
Met de nadruk op onder andere. Zweden en Finland leveren bijvoorbeeld ook materiaal. En Japan heeft weinig oorlogstuig, maar ondersteunt het Oekraïense leger ook.
pi_205452474
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:43 schreef archito het volgende:

[..]
Ik snap de link met boeren niet?
Niet kunnen bouwen omdat we te veel stikstof uitstoten is een extra gevolg van onze intensieve veeteelt, ook zonder dat gevolg moet er een transitie komen omdat de natuur zwaar te lijden heeft.

Beetje offtopic, maar goed.
Moet je wel aannemen dat we teveel stikstof uitstoten en daarom niet kunnen bouwen.

We moeten niet meer bouwen, daarom moeten de 1 miljoen vluchtelingen er niet bij. Laat de boeren lekker boeren en verstrek toekomstige vergunningen niet meer allemaal of voor veel kleinere veestapels. Dan doe je dat geleidelijk.

Stikstof is een groot excuses, bullshit redenering en dat weet eigenlijk iedereen wel.
Vakman pur sang
pi_205452484
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Moet je wel aannemen dat we teveel stikstof uitstoten en daarom niet kunnen bouwen.

We moeten niet meer bouwen, daarom moeten de 1 miljoen vluchtelingen er niet bij. Laat de boeren lekker boeren en verstrek toekomstige vergunningen niet meer allemaal of voor veel kleinere veestapels. Dan doe je dat geleidelijk.

Stikstof is een groot excuses, bullshit redenering en dat weet eigenlijk iedereen wel.
Nee. En dat weet je zelf ook wel.
Het stikstofprobleem is al decennia bekend, het is niet iets nieuws ofzo.
pi_205452497
quote:

[..]

Precies en het ene na het andere bewijs dat de overheid de boel loopt te flessen komt naar buiten.
  maandag 25 juli 2022 @ 10:56:33 #155
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205452512
quote:

[..]

We zijn het er in ieder geval over eens dat als we niet meer uitstoot kunnen lijden (ongeacht of dat nou CO2 of NOx is), óók een eindeloze toestroom van nieuwkomers een halt toegeroepen moet.

Het is in alle gevallen beter als wij de bevolking volgens het natuurlijke verloop laten krimpen(!) en niet langer laten groeien door mensen te verwelkomen / importeren. Een grotere, positievere, impact kunnen we wat dat betreft eigenlijk niet maken voor de leefbaarheid op onze paar Km2.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205452518
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kleurtje zou ook niet moeten uitmaken uiteraard. Wat moet uitmaken is of je de juiste papieren hebt... maar daar werd niet op gelet dus.
Alles wat niet russisch of oekrains spreekt en wazige papieren/slecht verhaal zou een red flag moeten zijn.

Alleen selecteren op die combinatie van taal zal waarschijnlijk meer mensen met een kleurtje opleveren (wat heel logisch is aangezien de gemiddelde oekrainer blank is) en das een mooi moment om als slachtoffer de racisme joker te spelen.

We weten allemaal hoe gevoelig we daar tegenwoordig voor zijn (en dat weten die klaplopers ook)
pi_205452535
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan voel je je als boer die land moet inleveren toch ook genaaid? Beleid of niet.
Hoeveel varkens en koeien heb je al in huis genomen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 25 juli 2022 @ 10:59:42 #158
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205452540
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hahaha, die is spot on.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 25 juli 2022 @ 11:01:00 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205452546
twitter

_O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 25 juli 2022 @ 11:05:42 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 25 juli 2022 @ 11:10:05 #161
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205452624
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:56 schreef descon het volgende:

[..]
Alles wat niet russisch of oekrains spreekt en wazige papieren/slecht verhaal zou een red flag moeten zijn.

Alleen selecteren op die combinatie van taal zal waarschijnlijk meer mensen met een kleurtje opleveren (wat heel logisch is aangezien de gemiddelde oekrainer blank is) en das een mooi moment om als slachtoffer de racisme joker te spelen.

We weten allemaal hoe gevoelig we daar tegenwoordig voor zijn (en dat weten die klaplopers ook)
Vaag, want er wonen miljoenen immigranten in Oekraine, veel uit landen als Kazachstan, Turkmenistan etc (met een kleurtje dus). Die zullen niet altijd perfect de taal spreken gok ik. Lijkt me raar om die tegen te gaan houden als ze willen vluchten maargoed.

Wat je moet doen is goed de papieren checken. Ik weet het, dat is moeilijk, maar wel de beste methode.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 25 juli 2022 @ 11:10:37 #162
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205452644
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Vaag, want er wonen miljoenen immigranten in Oekraine, veel uit landen als Kazachstan, Turkmenistan etc (met een kleurtje dus). Die zullen niet altijd perfect de taal spreken gok ik. Lijkt me raar om die tegen te gaan houden als ze willen vluchten maargoed.

Wat je moet is goed de papieren checken. Ik weet het, dat is moeilijk, maar wel de beste methode.
Die zullen toch wel Russisch spreken?
  maandag 25 juli 2022 @ 11:11:57 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205452656
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die zullen toch wel Russisch spreken?
Net zoals alle Nederlandse immigranten natuurlijk Nederlands spreken... wat denk je zelf?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205452714
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Net zoals alle Nederlandse immigranten natuurlijk Nederlands spreken... wat denk je zelf?
Ik bedoel te zeggen dat ze in landen als Kazachstan Russisch spreken dus dan is het makkelijk te controleren toch?
  maandag 25 juli 2022 @ 11:20:56 #166
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205452753
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Elke dag een stukje…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205452821

5 dagen geleden gepost.
TLDR News heeft goede korte films. Ze proberen subjectief te blijven (wat in mijn ogeb goed lukt, omdat ze vaak een issue van beide kanten bekijken, vaak in aparte uploads).
  maandag 25 juli 2022 @ 11:38:00 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205452915
quote:
84s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:
Interessant artikel!
[ twitter ]
Bijbehorende Twitter thread van Timothy Snyder:

quote:
https://threadreaderapp.com/thread/1550884611533770752.html

Putin's rule is weakening. 0/

We now regularly hear now from people aside from Putin (for example former prime minister and president Dmitri Medvedev) about the meaning of the war, the catastrophic consequences that await Ukraine and the West, and so forth. This is a sign that Putin is losing control. 1/

Usually the news coverage of such pronouncements focuses on their content. It is tempting to get caught up in the Russian fear propaganda. But the real story is that people aside from Putin now feel authorized to make such proclamations. Before the war there was less of this 2/

The doom propaganda serves a couple of purposes. On the surface, it shows loyalty to Putin. At a time when Russia is losing, the best hope is to convince the West that Russia is somehow unstoppable (which it isn't – like the U.S., its history is littered with defeat in war). 3/

At the same time, the doom propaganda is rhetorical preparation for a power struggle after Putin falls. 4/

If Russia loses the war, the people saying radical things now will have protected themselves. For my part, I tend to see the drastic proclamations as evidence that important Russians think that Russia is losing. 5/

I'm not convinced Medvedev, who for years was seen as the liberal alternative to Putin, believes the antisemitic, anti-Polish, anti-Western hate speech he publishes on Telegram. He's creating a profile that might be useful later (just as his technocrat profile was once useful) 6/

Another interesting example is Ramzan Kadyrov, who has run Chechnya as his own personal satrapy since he helped Putin win the Second Chechen War. Kadyrov commands a kind of personal armed guard that appears alongside the Russian army in its foreign wars. 7/

In Ukraine, Kadyrov's men have arranged matters so as not to have taken very many casualties. From the perspective of his own interests, this makes sense. They are available for a future power struggle in a post-Putin Russia. 8/

Kadyrov now proposes that Russia locate air defense systems in Chechnya. His justification is that Ukraine might attack Chechnya, which is not credible. It sounds more like he is preparing for a post-Putin Russia in which Chechnya would claim independence. 9/

Another sign of weakness for Putin is the army itself. The argument over whether Russia is winning or losing can be made in military terms. 10/

But the army itself is a source of Putin's political strength. The claim of its eternal invincibility is a consistent element of Putin's own propaganda. 11/

Russians might think that Russia is winning the war (I don't). But out there in the real world, on Ukrainian territory, the Russian army is taking losses. 12/

The Russian army is taking losses in equipment and in officers, that threaten its integrity as an institution, not to mention its ability to fulfill its many other missions beyond Ukraine. 13/

Sanctions make this worse. A world-class army is not one that goes hunting in Teheran for drones reverse-engineered from Western technology. But that is where Russia is right now. 14/

Putin can survive the army not being strong. But at a certain point, not being strong becomes not looking strong. 15/

The Russian army is also taking horrible losses in men, which suggests the next sign of Putin's weakness. The Russian state can mobilize its population for war only at the level of emotions, not bodies. 16/

Russian regions are now working hard to find highly-paid "volunteers" who are sent to die with little training. 17/

Putin is clearly afraid that a general mobilization would undo his popularity and bring down his regime. In this sense he is weak. 18/

The Russian state looks fascist at the top, but it lacks the fascist capacity for total war. It has governed thus far by the demobilization of its population, not its mobilization. 19/

The old communist joke went "we pretend to work and you pretend to pay us." In Russia today the reality is something more like "you pretend to win a war and we pretend to show enthusiasm." 20/

Putin has soft support for the war, so long as it is a television show, but cannot count on Russians to risk their actual bodies. 21/

The dramatic rhetoric on Russian television and on the Telegram channels of Russian leaders is thus rather a substitute for than evidence of a national consensus about the war. 22/

So long as everyone says nationalistic things, a certain equilibrium is preserved. But this amounts to everyone bluffing everyone else. 23/

The equilibrium that keeps Putin in power—mastery over rivals, soft support in the population, integrity of the army—is challenged by the realities of an unpredictable, costly war. Putin has been good at keeping us all in a fog. But now he himself seems lost in the fog of war 24/

The trap presented to Putin by rivals, by the public, by the army looks like this: we will all agree with you that we are winning the war, and we will all blame you when if we lose it. This is all clouded by emotion, displacement, and fear. But this is the general picture. 25/

It is not clear how Putin can escape, except by declaring victory. 26/

Putin's gamble, as ever, is that the West will feel the pain faster than he will. This is how his foreign policy works: generate losses for everyone, including Russia, in the hope that the other side will concede first. 27/

Putin has seemed like a good gambler in the past. A good gambler, though, knows when to fold. 28/28
  maandag 25 juli 2022 @ 11:49:30 #169
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205452992
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:28 schreef YStec het volgende:

5 dagen geleden gepost.
TLDR News heeft goede korte films. Ze proberen subjectief te blijven (wat in mijn ogeb goed lukt, omdat ze vaak een issue van beide kanten bekijken, vaak in aparte uploads).
Conclusie van die subjectieve filmpje?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205453003
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat je moet doen is goed de papieren checken. Ik weet het, dat is moeilijk, maar wel de beste methode.
Als je tijd hebt om een koffer in te pakken kan je er ook een paspoort in stoppen. Helemaal als je immigrant bent moet je die shit voor elkaar hebben.

Kom je met werk/student visum of tijdelijke verblijfs vergunning aanzetten ga je maar terug naar waar je orgineel vandaan komt. (Maar die documenten zullen ze wel tactisch zijn kwijt geraakt)

quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je kan in Nederland nog goed functioneren als je engels spreekt. Heb genoeg buitenlandse vrienden die hier al jaren wonen maar amper Nederlands spreken.

Dat red je in Oekraine een stuk minder als je geen russisch of Oekrains spreekt.
pi_205453051
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Bijbehorende Twitter thread van Timothy Snyder:
[..]

Das ook wat ik verwacht de komende tijd.

Putin draait langzaam de gaskraan dicht, prijzen omhoog en laat ons lijden.

Hongersnood door de graanprijs omhoog te drukken in Afrika betekend onrust, dus meer immigranten richting het westen (naar Rusland gaan ze niet)

Die combi zorgt er voor dat wij in de problemen komen. In de tussentijd pakt Putin de pijn op de sancties en hoopt dat wij het eerder opgeven.
  maandag 25 juli 2022 @ 11:57:28 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205453053
Dit is wel een slimme move van Kadyrov (het voorbereiden op een oorlog in Chechnya nadat Rusland verloren heeft), maar ze zijn in het Kremlin vast slim genoeg om te zien wat hij hier werkelijk aan het doen is
twitter
pi_205453062
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
We zijn het er in ieder geval over eens dat als we niet meer uitstoot kunnen lijden (ongeacht of dat nou CO2 of NOx is), óók een eindeloze toestroom van nieuwkomers een halt toegeroepen moet.

Het is in alle gevallen beter als wij de bevolking volgens het natuurlijke verloop laten krimpen(!) en niet langer laten groeien door mensen te verwelkomen / importeren. Een grotere, positievere, impact kunnen we wat dat betreft eigenlijk niet maken voor de leefbaarheid op onze paar Km2.
Dan moet je dus eigenlijk de grote gebruikte hectares aan landbouwgrond zo laten.
Eigenlijk hoef je niks te doen, de bevolking krimpt al natuurlijk. Beter grensbeleid (niet dat NL dat zelf mag bepalen), en we leven in weelde en vreugde verder (met een beter kabinet).

Boeren zorgen indirect grote bevolkings expansie te voorkomen

Wel is vergrijzing een probleem, dat kunnen we beter oplossen voor de lage lonen beroepen door binnen Europa te werven.
Afrikanen gaan toch nooit voor ons werken.
Vakman pur sang
pi_205453070
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is wel een slimme move van Kadyrov (het voorbereiden op een oorlog in Chechnya nadat Rusland verloren heeft), maar ze zijn in het Kremlin vast slim genoeg om te zien wat hij hier werkelijk aan het doen is
[ twitter ]
Denk ook dat het de tactiek is van het westen om Oekraine net genoeg wapens te geven om de Russen bezig te houden.

Alle militairen die in Oekraine zitten kunnen niet ergens anders heen...en westen hoopt dat er intern onrust ontstaat (rond Putin of in 1 van de opstandige regios)
pi_205453073
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:57 schreef descon het volgende:

[..]
Das ook wat ik verwacht de komende tijd.

Putin draait langzaam de gaskraan dicht, prijzen omhoog en laat ons lijden.

Hongersnood door de graanprijs omhoog te drukken in Afrika betekend onrust, dus meer immigranten richting het westen (naar Rusland gaan ze niet)

Die combi zorgt er voor dat wij in de problemen komen. In de tussentijd pakt Putin de pijn op de sancties en hoopt dat wij het eerder opgeven.
Ik heb elders hier op Fok juist gelezen dat onze boeren ervoor zorgen dat er geen hongersnood is in het buitenland. Daarom eten wij hier geen in Nederland geteeld vlees, dat wordt allemaal geexporteerd naar oost Afrika.
pi_205453075
Let wel hè jongens.

Stikstof concentraties zorgen alleen maar voor snellere groei van bepaalde planten (bramen, brandnetels, pijpenstootje)
Dat is alles.
De concentraties dalen al decennia door allerlei nieuwe technologien.

Laat je niet wat aanpraten. In het ergste geval verdwijnt er veel heide, komt er bos voor in de plaats, thats it.

Laat je geen problemen aanpraten.
Vakman pur sang
pi_205453078
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:28 schreef YStec het volgende:

5 dagen geleden gepost.
Actually, the Russian Economy Is Imploding
Nine myths about the effects of sanctions and business retreats, debunked.
  maandag 25 juli 2022 @ 12:01:20 #178
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205453083
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)urd-waar-eindigt-het

Slimme robots met machinegeweren worden naar slagveld gestuurd: waar eindigt het?

Geen sciencefiction maar werkelijkheid: robots vechten schouder aan schouder met mensen van vlees en bloed op het slagveld. Oekraïne zet sinds vorige week een nieuw type in tegen de Russen. Ook de eerste zelfbouw-schietrobots lopen al rond. Waar eindigt deze wapenwedloop?

De bewapende ’hond’ Skynet van Alexander Atamanov heeft een 9mm-machinepistool, een camera loert door het vizier. Op een filmpje is te zien hoe het robotbeest het ene na het andere salvo afvuurt.

Vorige week veroorzaakte een filmpje opschudding toen de Russische dronemagnaat Alexander Atamanov zijn hondje Skynet presenteerde. De basis is een elektronische viervoeter die je voor 2700 dollar uit China haalt. Vervolgens monteerde Atamanov een 9mm-machinepistool op zijn dier en een camera die door het vizier loert. De Rus liet zijn op afstand bestuurbare knutselproject los op een schietbaan en daar trippelde het robotbeest parmantig rond, af en toe een salvo afvurend. Of de bestuurder er iets mee kan raken, is vers twee. Skynet kukelt na elk salvo bijna achterover.

Tekst gaat door onder de video

„Dit is griezelig op zoveel niveaus”, reageren de kijkers op het Twitterfilmpje. „Het lijkt Robocop wel. Stel je voor dat ze straks in roedels gaan optreden met drones als luchtsteun.”

Dat toekomstbeeld is dichterbij dan we denken. Oekraïne gebruikt sinds vorige week de zogenoemde GNOM, een ’mini terminator’ zo groot als een magnetron. Het 50 kilo wegende apparaat op vier wielen kan verkenningen uitvoeren in gevaarlijk gebied maar is ook uitgerust met een 7,62mm-machinegeweer, hetzelfde kaliber als de kalasjnikov. Ze zijn dan een stuk beter bestand tegen terugslag dan de knutselrobot van de Rus.

In feite is de GNOM gewoon een drone die niet vliegt maar kruipt, terwijl hij een lange kabel achter zich aan trekt. Een robot met verlengsnoer lijkt een recept voor problemen – zie de huiselijke worstelingen met stofzuigers. Maar voordeel van dit soort bekabelde unmanned ground vehicles (UGV’s) is dat ze ongevoelig zijn voor stoorzenders die kleine, laagvliegende drones het werken onmogelijk maken.

De Amerikanen gebruiken sinds vorig jaar robothond Spur voor patrouilles. Die is ook uitgerust met een snelvuurwapen. „De bestuurder kan het wapen veilig op afstand laden en ontladen”, zo werd Spur aangeprezen. „Precisievuur is mogelijk tot 1200 meter.”

Deze robothonden zijn semiautonoom. „Zelfs in een volledig onbekende omgeving, bij slecht zicht of falende zichtsensoren, kunt u er zeker van zijn dat als onze robot uitglijdt, hij meteen weer overeind komt om verder te lopen”, schrijven de bouwers van het bedrijf Ghost Robotics. Dat is een kwestie van pure rekenkracht, benadrukte directeur Jiren Parikh in het defensieblad War Zone. „Als je hem een duw geeft, berekent hij de bewegingskrachten met 2000 calculaties per seconde per poot.”

Robots roepen angst op. Mensenrechtenorganisaties waarschuwen sinds een jaar of zeven vooral voor autonome ’killer robots’: androïden die rondlopen, observeren en zelf beslissen om de trekker over te halen. Robots die op eigen houtje doden, zonder tussenkomst van een menselijke bestuurder, zijn nog niet of nauwelijks te vinden op het slagveld. Maar dat is een kwestie van tijd.

„Er bestaan veel argumenten voor en tegen autonome wapens”, zo schrijven bezorgde robotica-wetenschappers in een open brief. „Bijvoorbeeld dat het goed is om menselijke soldaten te vervangen door machines omdat je dan het aantal oorlogsslachtoffers vermindert. Of dat het slecht is, omdat de drempel lager wordt om ten strijde te trekken. Maar de belangrijkste vraag die de mensheid zich moet stellen, is of we überhaupt wel moeten beginnen met een wereldwijde wapenwedloop op het gebied van kunstmatige intelligentie.”

Autonome killerrobots zijn nog niet zo’n slecht idee, werpt militair auteur Evan Ackerman tegen. Een schietrobot kun je namelijk op pad sturen met strengere ’rules of engagement’. Een menselijke militair wil, als er een wapen op hem wordt gericht, graag kunnen schieten voordat hij zelf een kogel door zijn hoofd krijgt. Een schietrobot kan zich een meer afwachtende houding permitteren: er staat tenslotte geen leven op het spel. „Omdat robots niet leven, geen emoties hebben en niet moe, gestrest of afgeleid worden, kunnen ze onder vuur gewoon blijven zitten totdat aan alle noodzakelijke criteria is voldaan om terug te vechten”, zegt Ackerman.

Of de tegenstanders nou hoog of laag springen, de techniek gaat toch wel door. De indrukwekkendste robotfilmpjes komen van het Amerikaanse bedrijf Boston Dynamics. Zij bouwen griezelig realistische androïden die lopen op twee benen als echte mensen. Ze strooien met video’s van hun robots die dansen, hindernisbanen trotseren, dozen sjouwen in een pakhuis en hun armen zwaaien voor evenwicht als je ze omduwt. Het bedrijf maakt robothonden die moeiteloos traplopen en met een poot deuren openmaken.

Op één ding zit Boston Dynamics niet te wachten: filmpjes van hun robots met wapens. Precies wat kunstenaars vorig jaar deden. Ze schroefden een paintballgeweer op een Boston Dynamics-robothond en lieten hem in het rond schieten voor een video die viraal ging. Het bedrijf baalde. „Onze missie is om robots te creëren die de samenleving inspireren, verrassen en op een positieve manier veranderen”, zo luidde de officiële reactie. Directeur Michael Perry: „We willen ver blijven van dingen die mensen schaden, intimideren of de wet breken.”

Toch zet Boston Dynamics hun robots niet alleen in om dansjes te doen. Het Franse leger gebruikt de mechanische honden voor verkenningen. En de New Yorkse brandweer stuurt ze sinds maart gebouwen binnen waar instortingsgevaar dreigt of koolmonoxidevergiftiging. Tegenover de New York Times benadrukte commandant Michael Leo dat ook hij niet blij wordt van filmpjes van bewapende droids: beledigend voor robots, niet goed voor de beeldvorming. „Die van ons zullen juist levens redden.”

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 25-07-2022 12:16:39 ]
pi_205453094
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Let wel hè jongens.

Stikstof concentraties zorgen alleen maar voor snellere groei van bepaalde planten (bramen, brandnetels, pijpenstootje)
Dat is alles.

Laat je niet wat aanpraten. In het ergste geval verdwijnt er veel heide, komt er bos voor in de plaats, thats it.

Bramen, brandnetels en pijpenstootjes zijn geen bos.
En waarom zou er eigenlijk heide moeten verdwijnen ten gunste van de veeteelt? :?
  maandag 25 juli 2022 @ 12:06:25 #180
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205453127
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Let wel hè jongens.

Dat is alles.

Wow wat ben jij slim!
pi_205453132
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En waarom zou er eigenlijk heide moeten verdwijnen ten gunste van de veeteelt? :?
Waarom moet ons boeren erfgoed verdwijnen voor wat heide?
Vakman pur sang
pi_205453155
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat we het kennelijk niet aan de beroepsgroep over kunnen laten er geen vervuilde teringzooi van te maken.
pi_205453169
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Voor wat heide, voor heel veel andere kritische landschappen, minder stankoverlast, gezonderde lucht, veel meer biodiversiteit, etc etc.
Doen alsof het om alleen wat heide gaat is een enorme miskenning van het probleem.
pi_205453174
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat we het kennelijk niet aan de beroepsgroep over kunnen laten er geen vervuilde teringzooi van te maken.
Heren, negeer het. Onstikstof heeft 0,0 meerwaarde in dit topic en is gewoon afleiding zoeken van wat er werkelijk gebeurt, rusland die steeds meer momentum verliest.
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 12:22:22 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205453257
Zitten jullie wel in het goede topic?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juli 2022 @ 12:31:21 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205453336
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Cola, Fanta, Sprite
[ twitter ]
Ze zullen wel meer wodka drinken nu.

:')
  maandag 25 juli 2022 @ 12:35:36 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205453368
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Cola, Fanta, Sprite
[ twitter ]
Ik vind 5.5% wel meevallen.En misschien wordt er evenveel of meer gedronken maar is deze 3s variant goedkoper
  maandag 25 juli 2022 @ 12:37:04 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 25 juli 2022 @ 12:38:38 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 25 juli 2022 @ 12:40:50 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205453411
quote:
Zou goed nieuws zijn. Kan dit ook bevestigd worden uit een onafhankelijkere bron?
pi_205453438
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zou goed nieuws zijn. Kan dit ook bevestigd worden uit een onafhankelijkere bron?
Staat een artikel over in de Financial times:

China’s Belt and Road spending in Russia drops to zero
https://on.ft.com/3cEwcI7

Is overigens ook logisch, wat heb je aan investeringen in Russische transportcapaciteit als de landen aan het eind van de infrastructuur (de EU) weigeren producten via die weg te ontvangen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2022 12:49:23 ]
pi_205453468
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:22 schreef sp3c het volgende:
Zitten jullie wel in het goede topic?
Ah dit is oorlogstipic, dacht ff in het boeren topic te posten, exuce
Vakman pur sang
pi_205453474
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:46 schreef J.B. het volgende:

[..]
Staat een artikel over in de Financial times:

China’s Belt and Road spending in Russia drops to zero
https://on.ft.com/3cEwcI7

Is overigens ook logisch, wat heb je aan investeringen in Russische transportcapaciteit als de landen aan het eind van de infrastructuur (de EU) weigeren producten via die weg te ontvangen?
Ja, China handelt heus niet uit ethische principes. Die kijken wat voor hun het beste uitpakt.

Hier overigens een bron zonder betaalmuur:
https://www.bloomberg.com(...)-lanka-falls-to-zero
  maandag 25 juli 2022 @ 12:57:04 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205453529
Door al hun wapenreserves aan te spreken bloeden ze langzaam leeg en wanneer de oorlog stopt laten ze al dat spul in Ukraine achter.
twitter
pi_205453559
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Door al hun wapenreserves aan te spreken bloeden ze langzaam leeg en wanneer de oorlog stopt laten ze al dat spul in Ukraine achter.
[ twitter ]
Aan de andere kant. Van 170 naar 110 houwitsers. Als dat de algehele trend is, kunnen de Russen nog wel even vooruit.
  maandag 25 juli 2022 @ 13:02:33 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')