SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
bron?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Rusland bombardeert weer de haven van Odessa. Afspraken van gisteren zijn dus niks waard, maar dit wist iedereen stiekem toch al
Het is de (False) Balance fallacy.quote:
Facebook.quote:
Wat een teringlijers zijn het ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Rusland bombardeert weer de haven van Odessa. Afspraken van gisteren zijn dus niks waard, maar dit wist iedereen stiekem toch al
Het is wat subtieler dan wat de Russen doen maar bayraktar drones die een kruiser afleiden geloof ik ook niets van bvquote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is de (False) Balance fallacy.
https://rationalwiki.org/wiki/Balance_fallacy
Zal ongetwijfeld enige kern van waarheid inzitten, als je het hebt over de body count ofzo,
Nee dat is gewoon feitelijk lijkt me maar dat heeft dan weer niets met propaganda te makenquote:Maar aan de ene kant heb je een agressieve imperialist, en aan de andere kant heb je een land wat gewoon om niks aangevallen werd.
En die waarheid ligt nu eenmaal niet in het midden.
Op twitter melden UA media het.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Facebook.
Zou zeggen plaats de bron waar je het vandaan hebt. En dan kan ik altijd besluiten of ik die bron wel of niet vertrouw
En gewoon de NOS ook:quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Facebook.
Zou zeggen plaats de bron waar je het vandaan hebt. En dan kan ik altijd besluiten of ik die bron wel of niet vertrouw
Ik dacht gisteren gelezen te hebben dat Rusland zou hebben beloofd om niet vanuit de zee op Odessa te gaan schieten.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En gewoon de NOS ook:
https://nos.nl/artikel/24(...)-over-graantransport
Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die zeggen dat het de schuld van het Westen is en dat er juist met Rusland onderhandeld moet worden!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
De categorie: mensen die zich niet informeren, compleet arbitrair hun vinger in de lucht steken, en pontificeren: "Het is niet waar", is de laatste dagen ook in opkomstquote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die zeggen dat het de schuld van het Westen is en dat er juist met Rusland onderhandeld moet worden!
Van die zelfhaat, zelfde soort mensen die met een vlag op de kop staan te zwaaien of zo'n zakdoek hebben maar helemaal 0 met de agrarische sector van doen hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die zeggen dat het de schuld van het Westen is en dat er juist met Rusland onderhandeld moet worden!
Zonder capitulatie van Oekraine is haar enige kans een bloedige uitputtingsslag met miljoenen doden aan beide zeiden en Rusland zo veel als mogelijk in de miserie als gevolg van deze oorlog mee te slepen. Zo lang Rusland ook maar een kans ruikt meer grondgebied te veroveren heeft praten toch geen zin.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dan houden ze zich in ieder geval aan de afspraak.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik dacht gisteren gelezen te hebben dat Rusland zou hebben beloofd om niet vanuit de zee op Odessa te gaan schieten.
Om het dan vanuit de lucht alsnog te doen lijkt me typisch iets voor Rusland.
Dat eindeloze getroll van ze in Call of Duty was duidelijk gewoon training.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Er zijn waarschijnlijk wat zeemijnen weg gehaald om de graanschepen veilig van en naar de haven te brengen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan houden ze zich in ieder geval aan de afspraak.
Ik gaf het drie dagen, maar blijkbaar te optimistisch.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
“Explosions have rocked a key Ukrainian port just a day after Kyiv and Moscow reached a landmark deal to allow the resumption of grain exports.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Mag in de op.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
Mood over dit topic af en toe. Hoe sommige hier denken.
[ afbeelding ]
Staat niks over niet mogen aanvallen over zee ofzo, zoals sommige fact-free vogels hier vertellen.quote:The parties will not undertake any attacks against merchant vessels and other civilian vessels and port facilities engaged in this initiative.
Dan word het misschien toch tijd om in te grijpen. De Zwarte Zee volplempen met NATO schepen lijkt me een gepaste reactie op deze escalatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Heb je ook een bron van europol zelf?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:15 schreef ExTec het volgende:
Weer wat kremlin propaganda debunked.
[ twitter ]
Ja, die bron is er, makkelijk genoeg te vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van europol zelf?
Ik zie alleen maar tegenovergestelde berichten.
Europol waarschuwt: mogelijke illegale handel in militaire wapens uit Oekrane
Zou wel een beetje raar zijn als ze een dag later zeggen dat het niet waar is.
Ja, daar zullen de Russen best wakker van liggen van die VN.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Ze zullen allicht argumenteren dat Odesa op dit moment niet "engaged is in the initiative", omdat er nog geen graantransporten plaatsvinden.quote:The Russian and Ukrainian sides have agreed to withhold attacks on any of the commercial vessels or ports engaged in the initiative to transport vital grain,
Vreemd.quote:
quote:Despite close relations in the past, Kazakhstan is seemingly distancing itself from Russia since Putin's invasion of Ukraine. In this video, we discuss how their relationship has deteriorated recently and what this suggests about Russia's influence.
Indien waar dan is dat een uitstekend resultaat.quote:
Ik vind dat niet vreemd, want die kaart is geen minimap in een real time strategy game.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vreemd.
https://liveuamap.com/ zegt daar totaal niets over terwijl dat het beste nieuws zou zijn van de afgelopen maanden. Ik wacht het af.
9:53 waarom wordt NL genoemd op als major trading partner van Kazakstan? Zijn we nr3 na China en Rusland?quote:
En als ze maar hard genoeg bombarderen blijft dat zo.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Ze zullen allicht argumenteren dat Odesa op dit moment niet "engaged is in the initiative", omdat er nog geen graantransporten plaatsvinden.
Als het om nieuwsberichten gaat die een grote impact hebben zijn ze er behoorlijk snel bij. En dit zou zeer groot nieuws zijn en daar was al gisteren sprake van. Zo niet het grootse. Me dunk, 2000 troepen die al deels vernietigd zijn binnen 24uur en er rest nog alleen wat speciale troepen. En daar blijft het niet bij. In dat twitter bericht staat dat er nog meer btg's zijn omsingeld. Dat zou het definitieve einde voor de Russen betekenen in de Kherson regio als je ook nog het nodige equipement bekijkt wat de Russen binnen 24 uur verliezen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dat niet vreemd, want die kaart is geen minimap in een real time strategy game.
Edit: waarmee ik niet wil zeggen dat we het maar onvoorwaardelijk moeten geloven.
Het is wel fascinerend om keer op keer weer te zien dat velen hier onbewust denken dat bronnen op het web zo goed als realtime zijn.
Ja maar we moeten stoppen met wapens sturen en inzetten op diplomatie dit datquote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Er zullen toch schepen in die haven liggen en infra dat vernield word verhinderen toch graantransporten. Dat argument gaat niet op.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Ze zullen allicht argumenteren dat Odesa op dit moment niet "engaged is in the initiative", omdat er nog geen graantransporten plaatsvinden.
Grappig, ik lees in de comments dat de Kazakstan president vloeiend Mandarijn Chinees spreekt en elke keer dat hij langskomt in China er grote indruk mee maakt. Denk dat de militaire en economische banden met China uitstekend zijn.quote:
Mensen die dat nu nog beweren zijn echt ontzettend hardleers.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar we moeten stoppen met wapens sturen en inzetten op diplomatie dit dat.
Oekraine zegt dat de haven aangevallen werd; volgens plaatselijke bronnen betrof het "an airbase on the outskirts , as well as a railway substation".quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er zullen toch schepen in die haven liggen en infra dat vernield word verhinderen toch graantransporten. Dat argument gaat niet op.
Lang niet alles komt op LiveUAmap. Komt eigenlijk maar heel weinig nieuws op vergeleken met andere berichten. Ook lang niet alle 'belangrijke' berichten komen hierop.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het om nieuwsberichten gaat die een grote impact hebben zijn ze er behoorlijk snel bij. En dit zou zeer groot nieuws zijn en daar was al gisteren sprake van. Zo niet het grootse. Me dunk, 2000 troepen die al deels vernietigd zijn binnen 24uur en er rest nog alleen wat speciale troepen. En daar blijft het niet bij. In dat twitter bericht staat dat er nog meer btg's zijn omsingeld. Dat zou het definitieve einde voor de Russen betekenen in de Kherson regio als je ook nog het nodige equipement bekijkt wat de Russen binnen 24 uur verliezen.
Volgens CIA-factbook plaats 4 maar mogelijk is dat minder actueel.quote:
quote:China 13%, Italy 12%, Russia 10%, Netherlands 7%, France 6%, South Korea 5% (2019)
Nee het was de haven.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oekraine zegt dat de haven aangevallen werd; volgens plaatselijke bronnen betrof het "an airbase on the outskirts , as well as a railway substation".
https://www.theguardian.c(...)er-grain-export-deal
Jouw doelen waren ergens anders.quote:The attack was one of a series of Russian strikes across Ukraine, with the city of Kropyvnytskyi hit by 13 missiles on Saturday morning. The local governor, Andriy Raikovych, said at least one serviceman and two guards were killed while 13 other people were wounded in Kropyvnytskyi.
Local people in the city said the strikes targeted an airbase on the outskirts , as well as a railway substation.
Niet alleen LiveUAmap. Maar ook andere bronnen zowel Pro Oekrane en Pro Russisch laten schijnbaar weinig los. Dit terwijl dit toch een maga klap zou zijn voor de Russen die het westen en Oekrane goed kan gebruiken. Maar nogmaals ik wacht het af. Het zou jammer zijn mocht dit niet kloppen. Dat vind ik het frustrerende.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Lang niet alles komt op LiveUAmap. Komt eigenlijk maar heel weinig nieuws op vergeleken met andere berichten. Ook lang niet alle 'belangrijke' berichten komen hierop.
Je zou ook kunnen zeggen dat Poetin de regie kwijt is en dat het leger zelf zijn gang gaat omdat ze het niet eens zijn met gisteren.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Je hebt gelijk, my mistake.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee het was de haven.
[..]
Jouw doelen waren ergens anders.
Wat zou jij doen als je opgeofferd dreigt te worden.ja waarvoor eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Sommige Russen in Kherson vermommen zich als burger en smeren m naar Crimea
[ twitter ]
Mooi. Laat ze maar vluchten. Dolle dinsdag graag!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Kweetnie of dat helpt, tijd geleden waren er berichten dat mannen uit De Krim gedwongen werden te vechten in Oekrane.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
20 minuten voor 1 schot?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:34 schreef mcmlxiv het volgende:
@:achja volgens mij zijn die Oekraners een stuk slimmer dan jij maandje of twee geleden dacht
https://www.ewmagazine.nl(...)erhouwitsers-893517/
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:42 schreef Ulx het volgende:
Russen schijnen Kherson nu ook te plunderen. Dat is een indicatie dat ze niet verwachten nog lang te blijven .
Kherson blijft straks totaal wasmachinevrij achter.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:42 schreef Ulx het volgende:
Russen schijnen Kherson nu ook te plunderen. Dat is een indicatie dat ze niet verwachten nog lang te blijven .
Zal wel vergelijkbaar zijn met Bucha, vrees ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijn.
De-wasmachinificatie van Kherson.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kherson blijft straks totaal wasmachinevrij achter.
Over dat stukje software las ik maaaaaanden geleden al iets.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:34 schreef mcmlxiv het volgende:
@:achja volgens mij zijn die Oekraners een stuk slimmer dan jij maandje of twee geleden dacht
Ik denk dat de lokale bevolking zich gaat roeren en voor deze terugtrekking gaat liggen. Ze zijn immers bevrijdt en kunnen nu volop genieten van de Russiche vrijheid en al haar wilde. Voordat de tyrannie van Oekraine weer terugkeert.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijn.
Ja dat denk ik ookquote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat de lokale bevolking zich gaat roeren en voor deze terugtrekking gaat liggen. Ze zijn immers bevrijdt en kunnen nu volop genieten van de Russiche vrijheid en al haar wilde. Voordat de tyrannie van Oekraine weer terugkeert.
De innovatie zit hem in het efficint toe kunnen wijzen van doelen aan. De Uber voor artillerie.quote:
Vergeet de nutella niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kherson blijft straks totaal wasmachinevrij achter.
Ga je nou serieus mensen met jarenlange militaire ervaring af lopen zeiken?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
De innovatie zit hem in het efficint toe kunnen wijzen van doelen aan. De Uber voor artillerie.
Hebben meerdere mensen hier al luttele topics terug aangekaart, maar volgens AchJa was het allemaal niks bijzonders, "hebben wij ook". Beetje "not invented here", dus kan het vanzelfsprekend niks bijzonders zijn.
Ik denk dat ze zonder, op dit punt niet (meer) op je zitten te wachten.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:33 schreef Bart.Messen het volgende:
Als je mee zou willen vechten hoe gaat dat in zijn werk. Moet je een militaire achtergrond hebben daarvoor? Of hoe zit dat nou allemaal?
Was geen twitter link, meneer: ik zuig allemaal maar uit me duim hoe ik denk dat het in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ga je nou serieus mensen met jarenlange militaire ervaring af lopen zeiken?
Ik hecht meer waarde aan zijn bijdragen dan aan die twitter links.
Nou zeg wat ondankbaar. Nou dan kijk ik wel gewoon lekker toe aan de zijlijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zonder, op dit punt niet (meer) op je zitten te wachten.
Als je bedenkt dat zowel NL en het VK, in het VK, 1000en Oekraners aan het opleiden zijn, hebben ze geen tekort aan onervaren warme lichamen.
En zelf de mensen met ervaring, hebben verhalen dat ze in het begin zelf ergens een roestige AK moesten gaan regelen, via "een gast, die een gast kent, die weer een gast kent", etc.
Grappig.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:44 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Nou zeg wat ondankbaar. Nou dan kijk ik wel gewoon lekker toe aan de zijlijn.
Ik heb het niet over dat bericht van ewmagazine maar over die twitter links van jou.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was geen twitter link, meneer: ik zuig allemaal maar uit me duim hoe ik denk dat het in elkaar steekt.
Ja link16 enzoquote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
De innovatie zit hem in het efficint toe kunnen wijzen van doelen aan. De Uber voor artillerie.
Hebben meerdere mensen hier al luttele topics terug aangekaart, maar volgens AchJa was het allemaal niks bijzonders, "hebben wij ook". Beetje "not invented here", dus kan het vanzelfsprekend niks bijzonders zijn.
Ja waarom niet. Ik wil mijn beschieden steentje bijdragen. Op naar een betere wereld. Ik wil meewerken aan een betere wereld.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Grappig.
Maar als jij dat echt wilde, dan ging je.
Dan ga je zandzakken vullen toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ja waarom niet. Ik wil mijn beschieden steentje bijdragen. Op naar een betere wereld. Ik wil meewerken aan een betere wereld.
https://news.sky.com/stor(...)41713?postid=4198501quote:Ukraine hits major Russian supply route
Ukraine claims it struck a bridge in the occupied Black Sea region of Kherson on Saturday - targeting a key Russian supply route.
It comes as Kyiv prepares for a major counter-offensive in the war with Moscow, which has reached a 150th day.
The strike hit the Daryivskyi bridge across the Ingulets river used for supplies by Russian troops, days after a major bridge over the nearby Dnieper was hit, said an adviser to the region's governor.
"Every bridge is a weak point for logistics and our armed forces are skilfully destroying the enemy system. This is not yet the liberation of Kherson, but a serious preparatory step in that direction," Serhiy Khlan said.
The deputy head of the Russian-installed regional authority said the bridge had been hit by seven rockets from Western-supplied high mobility artillery rocket systems (HIMARS), Russia's TASS news agency said.
Despite this, it was claimed that the bridge was still in use.
Die heeft op dit moment veel minder prioriteit. Ze vechten nog niet in de Krim.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:53 schreef quirina het volgende:
Ze zouden die krimbrug eens op moeten blazen.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dat bericht van ewmagazine maar over die twitter links van jou.
Denk je nou dat je het zo goed weet dat je een militair met jarenlange ervaring af kan gaan zeiken?
Net zo kansloos als hier ongenformeerd maar wat blaaten, en als je dan gevraagd word waar je het e.e.a. vandaan hebt, met dit soort pareltjes komen:quote:Uit respect voor de het forum en de mods zal ik het netjes houden maar je bent echt kansloos bezig.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Op basis van de ontwikkelingen en een beetje tactisch nadenken.
Waar? In Oekraine? Hoe kom ik daar dan? Ik wil dan wel dat ze mijn vliegticket vergoeden hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan ga je zandzakken vullen toch?
Flesjes water uitdelen enzo
Ja, zo winnen ze de oorlog wel. Ga je ook loon en kilometervergoeding vragen als je daar bent?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:56 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Waar? In Oekraine? Hoe kom ik daar dan? Ik wil dan wel dat ze mijn vliegticket vergoeden hoor.
Dan moet je gaanquote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ja waarom niet. Ik wil mijn beschieden steentje bijdragen. Op naar een betere wereld. Ik wil meewerken aan een betere wereld.
Je kunt je hier https://fightforua.org/ "gewoon" aanmelden. Bon chance.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Nee maar ik wil mijn vliegticket wel vergoed krijgen. Dat is alles.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, zo winnen ze de oorlog wel. Ga je ook loon en kilometervergoeding vragen als je daar bent?
Ah, niveau SBS6, Hart van NL vrijwilliger.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:56 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Waar? In Oekraine? Hoe kom ik daar dan? Ik wil dan wel dat ze mijn vliegticket vergoeden hoor.
Okay ik ga het gewoon doen en dan zie ik het wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je kunt je hier https://fightforua.org/ "gewoon" aanmelden. Bon chance.
Hoe weet je dat zo zeker? Misschien maak ik wel het grote verschil.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, niveau SBS6, Hart van NL vrijwilliger.
Ga maar niet, ze kunnen zonder je.
Zat je bij de korps commando twitteraars zekerquote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik reageerde wel naar aanleiding van dat bericht uit ewmagazine? Dus waar heb jij het in godesnaam over?
Daarbij heb ik niet de illusie dat iemand die in het leger zit, ineens een expert is op werkelijk elk deel gebied.dat er bestaat in het leger. Jij blijkbaar wel. Als dat wel zo is, mooi, want ik heb ook in het leger gezeten.
[..]
Net zo kansloos als hier ongenformeerd maar wat blaaten, en als je dan gevraagd word waar je het e.e.a. vandaan hebt, met dit soort pareltjes komen:
[..]
Ga toch weg joh.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zat je bij de korps commando twitteraars zeker
Als je bij de Oekrainers wilt vechten heb je ervaring bij special forces nodig en moet je je eigen luchtverdediging regelen. Als je bij de Russen wil vechten moet je alleen een paar noodrantsoenen zelf meenemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:33 schreef Bart.Messen het volgende:
Als je mee zou willen vechten hoe gaat dat in zijn werk. Moet je een militaire achtergrond hebben daarvoor? Of hoe zit dat nou allemaal?
Gast wat lul je nou? Je hebt nog steeds een militaire achtergrod nodig. Daar vragen ze juist om. Ik heb dat niet dus kom ik al niet eens in aanmerking meid.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat vertelt je duim je?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zat je bij de korps commando twitteraars zeker
Ja! Russisch munitiedepotquote:
Ik wil niet vechten met de Russen wat een monsters.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je bij de Oekrainers wilt vechten heb je ervaring bij special forces nodig en moet je je eigen luchtverdediging regelen. Als je bij de Russen wil vechten moet je alleen een paar noodrantsoenen zelf meenemen.
Dan mag je vast wel meedoen bij de Russen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:02 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Gast wat lul je nou? Je hebt nog steeds een militaire achtergrod nodig. Daar vragen ze juist om. Ik heb dat niet dus kom ik al niet eens in aanmerking meid.
De teringquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Russisch munitiedepot
Andere hoek:
[ twitter ]
Hele korte opleiding ook, paar dagen maarquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan mag je vast wel meedoen bij de Russen.
Dat is niet zo makkelijk als je denkt. Geen zin om het filmje met uitleg voor de 20e keer te plaatsen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:53 schreef quirina het volgende:
Ze zouden die krimbrug eens op moeten blazen.
Ze maken met een watervaste stift een Z op je voorhoofd en gaannnnnquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hele korte opleiding ook, paar dagen maar
Je zoekt gewoon excuses. Iedereen daar liegt over zijn militaire achtergrond. Gewoon gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:02 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Gast wat lul je nou? Je hebt nog steeds een militaire achtergrod nodig. Daar vragen ze juist om. Ik heb dat niet dus kom ik al niet eens in aanmerking meid.
Toch niet die gast die parallellen trekt met Vietnam h?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is niet zo makkelijk als je denkt. Geen zin om het filmje met uitleg voor de 20e keer te plaatsen.
TLDR: Is niet zo makkelijk als gedacht
Ja! GENOTquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
De tering
Kan altijd zo genieten van filmpjes van Russische zaken die ontploffen
Voor die brug is er weinig veranderd hoor. Blijft een grote brug. van 4 wegen + een spoorweg. Anti air in de buurt.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Toch niet die gast die parallellen trekt met Vietnam h?
Er is een hoop veranderd sinds die tijd, namelijk.
Case in point: die brug die kherson met het zuiden verbind. Heeft een paar flinke gaten, al niet geschikt meer voor zwaar verkeer en zoiets als 4 de lading die er nu op geland is maakt hem echt wel stuk.
Staat altijd heel veel van op Redditquote:
Nou reuze bedankt voor deze inkijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Voor die brug is er weinig veranderd hoor. Blijft een grote brug. van 4 wegen + een spoorweg. Anti air in de buurt.
Paar gaten is leuk als het een kleine brug is. Maar in dit geval gaat dat niet op. + deze brug stuk beter gebouwd is dan die bruggen waar jij het nu over hebt.
Dacht je dat als het wel zo makkelijk was dat UA het ondertussen niet gedaan had?
De Oekraeners lijken lekker bezig hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:17 schreef Perrin het volgende:
Medium value targets ook aan de beurt.
[ twitter ]
De Kerch-brug is inderdaad gewoon niet in bereik van de AFUquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Voor die brug is er weinig veranderd hoor. Blijft een grote brug. van 4 wegen + een spoorweg. Anti air in de buurt.
Paar gaten is leuk als het een kleine brug is. Maar in dit geval gaat dat niet op. + deze brug stuk beter gebouwd is dan die bruggen waar jij het nu over hebt.
Dacht je dat als het wel zo makkelijk was dat UA het ondertussen niet gedaan had?
Enige criterium is of die het haalt, naar Oekrane.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:20 schreef Bart.Messen het volgende:
Met de auto? Mijn auto is niet geschikt voor dergelijke afstanden.
Zeg toch niet dat het niet in bereik is? Ik zeg dat die brug uitschakelen niet zo makkelijk is.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
De Kerch-brug is inderdaad gewoon niet in bereik van de AFU
Grote boem zichtbaar hier: https://t.me/itsdonetsk/22796quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:17 schreef Perrin het volgende:
Medium value targets ook aan de beurt.
[ twitter ]
Jezusquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote boem zichtbaar hier: https://t.me/itsdonetsk/22796
Omg een kernexplosie.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote boem zichtbaar hier: https://t.me/itsdonetsk/22796
Denk niet dat de camera dan nog in staat was te filmenquote:
Eens hoor, dit is simpel zat met een geleide bom vanuit een F16 ofzo. Of meerdere.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zeg toch niet dat het niet in bereik is? Ik zeg dat die brug uitschakelen niet zo makkelijk is.
Ik hoop dat het ze lukt hoor. Maar even die brug uitschakelen zoals sommige hier zeggen zo werkt het gewoon niet.
EW moet zich wat beter laten informeren want dit is simpelweg lulkoek:quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:34 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik weet niet waar die kerel dit allemaal vandaan haalt maar met de M109 konden we dat zelfs al vele malen sneller (spoedstellingname) dus dit is echt een enorm lulverhaal...quote:Om een precisieschot te lossen, hebben de Oekraners slechts een halve minuut voorbereidingstijd nodig. De Duitse en Nederlandse landmacht doen daar 20 minuten over.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:
Nu sturen is over 2 maanden een beetje effectief in te zetten... Men doet net alsof het AK-47's zijn die elke idioot binnen 10 minuten kan bedienen...
Oh das nou jammer. Ik had graag een kernexplosie van dichtbij willen aanschouwen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk niet dat de camera dan nog in staat was te filmen
Ja, ben actief dienend.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:29 schreef Bart.Messen het volgende:
@:AchJa heb jij eigenlijk een militaire achtergrond?
Moeten ze eerst de luchtverdeling uitschakelen rond om de brug. Wat tot nu toe ook nog niet het geval is.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens hoor, dit is simpel zat met een geleide bom vanuit een F16 ofzo. Of meerdere.
Maar met alleen artillerie wordt het een stuk moeilijker.
Is dat back to back, dus: vanaf het moment dat de vijand ergens gespot is, dat allemaal gecommuniceerd, verwerkt, gekwalificeerd, gedistribueerd wordt, tot op het punt de mensen in het veld de boel in stelling brengen en vuren?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:28 schreef AchJa het volgende:
Ik weet niet waar die kerel dit allemaal vandaan haalt maar met de M109 konden we dat zelfs al vele malen sneller (spoedstellingname) dus dit is echt een enorm lulverhaal...
Ja, dat verhaal stond op Twitter wat meteen gefileerd werd door oa een Britse artillerie officier. We hebben die discussie hier al vaker gevoerd men snapt het verschil niet tussen een oorlogssituatie en inzet in bv Afghanistan waar er veel meer regels bij komen kijken vwb collateral damage.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:48 schreef Isdatzo het volgende:
Over dat stukje software las ik maaaaaanden geleden al iets.
Spoedstellingname is links/rechts uit de flank, de boel losgooien, richten (tegenwoordig op basis van GPS gegevens, vroeger moest je nog een ver verwijderd richtpunt op KRT oid gebruiken) en vuren, veel ingewikkelder is het niet. 20 Minuten slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:33 schreef ExTec het volgende:
Is dat back to back, dus: vanaf het moment dat de vijand ergens gespot is, dat allemaal gecommuniceerd, verwerkt, gekwalificeerd, gedistribueerd wordt, tot op het punt de mensen in het veld de boel in stelling brengen en vuren?
Of begin jij te tellen vanaf dat laatste moment?
Je hebt het dus puur over het laatste stapje?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Spoedstellingname is links/rechts uit de flank, de boel losgooien, richten (op basis van GPS gegevens) en vuren, veel ingewikkelder is het niet. 20 Minuten slaat echt helemaal nergens op.
Voor mijn beeldvorming, hoe lang duurt dat proces dat jij beschrijft?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Spoedstellingname is links/rechts uit de flank, de boel losgooien, richten (tegenwoordig op basis van GPS gegevens, vroeger moest je nog een ver verwijderd richtpunt op KRT oid gebruiken) en vuren, veel ingewikkelder is het niet. 20 Minuten slaat echt helemaal nergens op.
Ik snap even niet wat je bedoelt? Of wat denk je wat er bij de de Oekraieners bedoeld wordt?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:39 schreef ExTec het volgende:
Je hebt het dus puur over het laatste stapje?
Is het ook niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:58 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat laatste is wel tekenend die mafkezen met spullen van de Bever hoeven niet meer te komen.quote:IF YOUR CITIZENSHIP IS OTHER THAN UKRAINIAN, BUT YOU ARE STANDING WITH UKRAINE AGAINST THE RUSSIAN INVASION
IF YOU WANT ACTIVELY PARTICIPATE IN FIGHTING FOR EUROPEAN FREEDOM AND DEMOCRACY
IF YOU HAVE COMBAT EXPERIENCE
De Weel =/= NAVO HQ.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:45 schreef ExTec het volgende:
Zijn ze op het NAVO hoofdkwartier niet je eens
Vwb firing solution is het seconden werk, de meeste tijd gaat zitten in het stoppen en goed neerzetten en alles losgooien, zoals de toren en schietbuis...quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Voor mijn beeldvorming, hoe lang duurt dat proces dat jij beschrijft?
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:06 schreef AchJa het volgende:
Doe de tweet maar even waar het over getrokken artillerie gaat want dat benoemt hij helemaal nergens dus mijn punt vwb te traag en te statisch blijft gewoon staan. Daarnaast kun je aan het eind ook een shitload aan commentaar op zijn verhaal lezen...
Ja, dat zal ook wel. Had er helemaal geen beeld bijquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb firing solution is het seconden werk, de meeste tijd gaat zitten in het stoppen en goed neerzetten en alles losgooien, zoals de toren en schietbuis...
Die 20 minuten is niet alleen het vuren van het schot, het is ook de cordinatie van welk voertuig waarop moet schieten.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Spoedstellingname is links/rechts uit de flank, de boel losgooien, richten (tegenwoordig op basis van GPS gegevens, vroeger moest je nog een ver verwijderd richtpunt op KRT oid gebruiken) en vuren, veel ingewikkelder is het niet. 20 Minuten slaat echt helemaal nergens op.
quote:De Oekraners gebruiken hun ‘Artillerie Uber’ om hun optreden te cordineren. Dat gaat volgens Van Weel veel sneller dan de manier waarop de Duitsers en Nederlanders met het artilleriewapen werken. Van Weel zegt in EW over de nieuwe methode van de Oekraners: ‘Verkenners wijzen in het digitale systeem de plek aan waar artillerievuur moet neerslaan. Het programma rekent uit welk geschut op de gunstigste positie staat. Binnen een halve minuut volgt het digitale commando en worden schoten gelost. Razendsnel, want het kost ons minstens 20 minuten om dat te organiseren. De twaalf door Duitsland en Nederland geleverde pantserhouwitsers worden nu ook met die software verknoopt. Deze artilleriestukken zijn dan veel effectiever in de strijd tegen de Russen.’
Dan ga ja toch nietquote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:56 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Nog maar een keer, dat kan elk westers land met moderne artillerie. Die twintig minuten is gebaseerd op conflicten zoals in Afghanistan waar je oa oogjes op het doel moest hebben en er allerlei CDE (collateral damage estimate) berekeningen aan vooraf moesten gaan omdat je geen nevenschade wil hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:02 schreef luxerobots het volgende:
Die 20 minuten is niet alleen het vuren van het schot, het is ook de cordinatie van welk voertuig waarop moet schieten.
Dit staat er in het artikel van Elsevier:
Ik denk niet dat iemand gesteld heeft dat UA ineens iets kon, wat niemand anders kon. Ze pakken het alleen "Slim" en "Eigentijds" aanquote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:09 schreef AchJa het volgende:
Nog maar een keer, dat kan elk westers land met moderne artillerie.
F16's zijn daar in theorie prima geschikt voorquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Moeten ze eerst de luchtverdeling uitschakelen rond om de brug. Wat tot nu toe ook nog niet het geval is.
Hopelijk kunnen de hirmars daar wat aan doen. Maar tot die tijd gaat een f16 niks doen tegen die brug
Maar wat wil je hier dan mee suggereren?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:12 schreef ExTec het volgende:
Ik denk niet dat iemand gesteld heeft dat UA ineens iets kon, wat niemand anders kon. Ze pakken het alleen "Slim" en "Eigentijds" aan
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:
Dan houdt jij toch gewoon je mond verder?quote:
Stel dan geen vragenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:16 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Dan houdt jij toch gewoon je mond verder?
Wie bedoel je met 'hij'?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hij alleen al komt met die 50km geeft al aan dat hij niet op de hoogte is van de materie. Maar dat snap ik ook wel als je jaren geleden een tijdje gevaren hebt bij de KM en dat was het verder ook wel vwb zijn militaire "ervaring".
En welke Britse artillerie officier bedoel je?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:09 schreef AchJa het volgende:
Lees ook gewoon die Tweets van die Britse artillerie officier, zelfs met de rekenlineaal konden we het in een paar minuten organiseren als de voorwaartse waarnemer een coordinaat doorgaf...
Oekrane wil ook geen burgerdoelen en eigen troepen raken.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:09 schreef AchJa het volgende:
Nog maar een keer, dat kan elk westers land met moderne artillerie. Die twintig minuten is gebaseerd op conflicten zoals in Afghanistan waar je oa oogjes op het doel moest hebben en er allerlei CDE (collateral damage estimate) berekeningen aan vooraf moesten gaan omdat je geen nevenschade wil hebben.
Het is een non-discussie. Die tweets waar naar verwezen wordt is het zelfde, en best wel sneu ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En welke Britse artillerie officier bedoel je?
Die van Weel.quote:
Bereik. Want dan moet je Excalibur of RAP munitie hebben.quote:En 50 kilometer?
Staat een paar posts boven je.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:24 schreef luxerobots het volgende:
En welke Britse artillerie officier bedoel je?
De tweet die ik vind is overigens niet van een officier.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een non-discussie. Die tweets waar naar verwezen wordt is het zelfde, en best wel sneu ook.
Dat binnen 30 seconden, vanaf het waarnemen van de vijand, de opdracht om te gaan verschijnt bij de mannen in het veld wordt genegeerd.
Dat negeren we dom, en gaan daarna borst kloppen dat ALS die opdracht eenmaal geland is we dat "heus" sneller doen dan 20 minuten.
Duh.
Ja leuk, net als al die Tweets waar jullie aan de lopende band mee komen wel geverifieerd zijn...quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:30 schreef luxerobots het volgende:
De tweet die ik vind is overigens niet van een officier.
De persoon noemt zichzelf: ''Heathen and retired Artillery and IO Army guy. all opinions are my own. “A jack of all trades is a master of none but often better than a master of one”
Oftewel een artillerie IO (in and output?) guy.
En zelfs dat is door niemand geverifieerd.
Oja, die ene.quote:
Dan klopt het toch?quote:Bereik. Want dan moet je Excalibur of RAP munitie hebben.
Volgens zijn eigen informatie is dat dus geen officier.quote:Staat een paar posts boven je.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een non-discussie. Die tweets waar naar verwezen wordt is het zelfde, en best wel sneu ook.
Dat binnen 30 seconden, vanaf het waarnemen van de vijand, de opdracht om te gaan verschijnt bij de mannen in het veld wordt genegeerd.
Dat negeren we dom, en gaan daarna borst kloppen dat ALS die opdracht eenmaal geland is we dat "heus" sneller doen dan 20 minuten.
Duh.
Inclusief in- en uitrijden meerdere schoten in anderhalve minuut...quote:1,5 minuut
De PzH2000NL kan in slechts 1,5 minuut een schietopdracht met meerdere schoten uitvoeren. Dit is inclusief opstellen en vertrekken. Dit is mogelijk dankzij:
-een boordcomputer met speciale vuursteunsoftware die snel schietopdrachten berekent;
-navigatiesysteem.
Ik kom aan de lopende band met tweets die niet geverifieerd zijn?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja leuk, net als al die Tweets waar jullie aan de lopende band mee komen wel geverifieerd zijn...![]()
![]()
Oh wacht, die passen in het narratief...
![]()
Anyway, gezien zijn opmerkingen weet hij waar hij over praat. De rest niet.
Wijs maar aan welke WEL geverifieerd zijn in deze hele reeks...quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:35 schreef luxerobots het volgende:
Ik kom aan de lopende band met tweets die niet geverifieerd zijn?
Okay, laat maar zien.
AchJa,quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Inclusief in- en uitrijden meerdere schoten in anderhalve minuut...
Jij beschuldigt mij van iets, maar maakt het vaag, door over 'jullie' te spreken.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wijs maar aan welke WEL geverifieerd zijn in deze hele reeks...
Dan moet hij dat er bij zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:34 schreef luxerobots het volgende:
Met de juiste munitie schiet de Pzh2000 tot ruim 50 kilometer.
"Retired Artillery and IO Army guy"quote:Volgens zijn eigen informatie is dat dus geen officier.
Dat heb je goed. Dus het gaat over alle Tweets hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:38 schreef luxerobots het volgende:
Jij beschuldigt mij van iets, maar maakt het vaag, door over 'jullie' te spreken
We gaan het, heel meta, ineens over al dan niet "geverifieerde" tweets hebben?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat heb je goed. Dus het gaat over alle Tweets hier.
Je kunt lezen lijkt me, na een vuuropdracht zijn ze na anderhalve minuut weer weg. Dus opdracht, remmen, spullen los, richten, meerdere schoten afgeven, invouwen, wegrijden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:37 schreef ExTec het volgende:
AchJa,
Hoe lang duurt het voor NL arty in het veld begint met opbouwen?
En voor geval je het niet snapt,
Dat is het stukje vanaf wanneer de vijand door wie waar wanneer dan ook wordt waargenomen, tot het moment dat de arty bemanning begint met de apparatuur in stelling brengen?
Daar moet je je collega @luxerobots maar op aanspreken die dat plotseling een issue vindt nu de Tweet niet in de kraam te pas komt.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:42 schreef ExTec het volgende:
We gaan het, heel meta, ineens over al dan niet "geverifieerde" tweets hebben?
Werkelijk?
Maar hoelang duurt het stukje van "vijand gezien" tot "vuuropdracht"?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:45 schreef AchJa het volgende:
Je kunt lezen lijkt me, na een vuuropdracht zijn ze na anderhalve minuut weer weg. Dus opdracht, remmen, spullen los, richten, meerdere schoten afgeven, invouwen, wegrijden.
Jij noemt iemand een officier (lekker gewichtig). Die zichzelf gewoon een simpele vuller noemt.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar moet je je collega @:Luxerobots maar op aanspreken die dat plotseling een issue vindt nu de Tweet niet in de kraam te pas komt.
Nederland kennende zal het door bureaucratie en het afvinken van allerlei lijstjes wel onnodig lang duren.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hoelang duurt het stukje van "vijand gezien" tot "vuuropdracht"?
Daarbij is het stukje vanaf "vuuropdracht" niet eens boeiend. Als je een Archer hebt, en je bent in range, heb je het over seconden. Ergo: hangt zeer sterk van je materiel af.
De ruimte voor innovatie en verbetering zit daar voor.
Hoe snel kun jij een coordinaat mondeling doorgeven over de radio? Zo snel gaat het dus op de oude manier. Digitaal is het met de muis aanwijzen en de art heeft hem middels BMS of een soorgelijk systeem direct binnen. Hoet lang dat duurt hangt van de latency af... Ergo, tienden van seconden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:50 schreef ExTec het volgende:
Maar hoelang duurt het stukje van "vijand gezien" tot "vuuropdracht"?
Nee, dan overdrijf je dus niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nederland kennende zal het door bureaucratie en het afvinken van allerlei lijstjes wel onnodig lang duren.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:50 schreef luxerobots het volgende:
Jij noemt iemand een officier (lekker gewichtig). Die zichzelf gewoon een simpele vuller noemt.
En dat bestrijkt een van de stappen voor dat de mensen in het veld de "go" krijgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe snel kun jij een coordinaat mondeling doorgeven over de radio? Zo snel gaat het dus op de oude manier. Digitaal is het met de muis aanwijzen en de art heeft hem middels BMS of een soorgelijk systeem direct binnen. Hoet lang dat duurt hangt van de latency af... Ergo, tienden van seconden.
Artillery and IO Army guy.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ twitter ]
En gezien zijn opmerkingen snapt hij de materie een stuk beter dan de rest van de Twitter generaals... Dus ik geloof wel dat hij een vml art officier is.
Je bent aan het wezelen beste kerel. Ik heb die procedure al uitgelegd, de "go" krijg je meteen in een grootschalig conflict want de "go" is het moment dat je de doeltoewijzing krijgt, je hoeft helemaal niet meer te wachten op een beslissing van iets of iemand. Dat is iets wat bij missies als bv. Afghanistan speelt maar dat kwartje wil maar niet vallen bij jullie.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:59 schreef ExTec het volgende:
En dat bestrijkt een van de stappen voor dat de mensen in het veld de "go" krijgen.
Maar ik vroeg naar de totale tijdsduur: vanaf dat de vijand gespot werd, tot de mensen een go krijgen?
Gewoon zeggen dat je dat niet weet is geen schande
Dat hij zichzelf in zijn profiel zo noemt, is gewoon een feit.quote:
En hoelang duurt het dan voordat je die "doeltoewijzing" krijgt, vanaf het moment dat de vijand waar genomen is?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:03 schreef AchJa het volgende:
Je bent aan het wezelen beste kerel. Ik heb die procedure al uitgelegd, de "go" krijg je meteen in een grootschalig conflict want de "go" is het moment dat je de doeltoewijzing krijgt,
Juist. Het gaat om de procedure. Om snel de cordinaten te verzamelen en snel te cordineren.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat bestrijkt een van de stappen voor dat de mensen in het veld de "go" krijgen.
Maar ik vroeg naar de totale tijdsduur: vanaf dat de vijand gespot werd, tot de mensen een go krijgen?
Gewoon zeggen dat je dat niet weet is geen schande
Leuk en nu?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:07 schreef luxerobots het volgende:
Dat hij zichzelf in zijn profiel zo noemt, is gewoon een feit.
Hij noemt zichzelf ook een officier. En zal zichzelf ergens ook nog wel een generaal noemen.
Veel tweets komen van journalisten die aangesloten zijn bij betrouwbaar geachte nieuwsmedia. Ook zijn er twitteraars met een groot publiek die ook betrouwbaar geacht worden. Dat is toch iets anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leuk en nu?
Ergo, net zo betrouwbaar als al die andere Tweets in deze reeks...
Dat is dus afhankelijk van de situatie. Is het volle bak oorlog dan is het schieten en niet vragen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoelang duurt het dan voordat je die "doeltoewijzing" krijgt, vanaf het moment dat de vijand waar genomen is?
"Wezelen", geen idee wat het is, ga het niet googlen ook, dat ben jij aan het doen. Gelieve dat soort verwijten voor je te houden.
Dat is het benadrukken waard.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:09 schreef luxerobots het volgende:
Dat wij in Nederland even snel zijn met het vullen en richten geloof ik wel.
Per direct bij een positieve vijandelijke identificatie. Wat denk jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:09 schreef ExTec het volgende:
En hoelang duurt het dan voordat je die "doeltoewijzing" krijgt, vanaf het moment dat de vijand waar genomen is?
Je bent de doelpalen nl. kilometers aan het verzetten en probeert onder je eerdere lulkoek vandaan te komen.quote:"Wezelen", geen idee wat het is, ga het niet googlen ook, dat ben jij aan het doen. Gelieve dat soort verwijten voor je te houden.
Komt de stoom inmiddels uit je oren?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:11 schreef AchJa het volgende:
Je bent de doelpalen nl. kilometers aan het verzetten en probeert onder je eerdere lulkoek vandaan te komen.
En die procedure is secondenwerk in een grootschalig conflict, dan worden er geen vragen gesteld. Op wat voor planeet leven jullie eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:09 schreef luxerobots het volgende:
Juist. Het gaat om de procedure. Om snel de cordinaten te verzamelen en snel te cordineren.
Dat wij in Nederland even snel zijn met het vullen en richten geloof ik wel.
Dus op hetzelfde moment (jij zegt het, per direct), dat een verkenner 50KM verderop een vijand ziet, krijgt de infanterist opdracht om te schieten?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Per direct bij een positieve vijandelijke identificatie. Wat denk jij eigenlijk?
Laten we wel wezen. AchJa heeft een achtergrond op dit gebied en daarmee kennis. Laten we blij zijn dat hij ons tracht iets te leren.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Komt de stoom inmiddels uit je oren?
Dit dus, heb ik ook al een paar keer lopen vertellen maar sommige kwartjes willen gewoon maar niet vallen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat is dus afhankelijk van de situatie. Is het volle bak oorlog dan is het schieten en niet vragen.
Dus doel spotten, verifiren en cordinaten doorgeven.
Is het een opbouw missie dan duurt het langer. Dat is precies wat @:achja ook probeert te zeggen.
Het relevante EW artikel...?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zeker niet.
Hebben jullie nou al eens een onderbouwing van die "20 minuten"?
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:14 schreef Cherni het volgende:
Laten we blij zijn dat hij ons tracht iets te leren.
Waar komt die infanterist nou weer vandaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:14 schreef ExTec het volgende:
Dus op hetzelfde moment (jij zegt het, per direct), dat een verkenner 50KM verderop een vijand ziet, krijgt de infanterist opdracht om te schieten?
Maar in Oekraine kan het wel?quote:Indrukwekkend.
Maar nogal ongeloofwaardig.
Daar zit wat meer tijd tussen dan het nogal arbitraire "per direct".
Dus heb je ook nog een kwalificatie waar wij, mere mortals, wat mee kunnen?
Uit post #153.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien even teruglezen want lezen is niet jullie sterkste punt begrijp ik...
Uit dit artikel:quote:De Oekraners gebruiken hun ‘Artillerie Uber’ om hun optreden te cordineren. Dat gaat volgens Van Weel veel sneller dan de manier waarop de Duitsers en Nederlanders met het artilleriewapen werken. Van Weel zegt in EW over de nieuwe methode van de Oekraners: ‘Verkenners wijzen in het digitale systeem de plek aan waar artillerievuur moet neerslaan. Het programma rekent uit welk geschut op de gunstigste positie staat. Binnen een halve minuut volgt het digitale commando en worden schoten gelost. Razendsnel, want het kost ons minstens 20 minuten om dat te organiseren. De twaalf door Duitsland en Nederland geleverde pantserhouwitsers worden nu ook met die software verknoopt. Deze artilleriestukken zijn dan veel effectiever in de strijd tegen de Russen.’
En dit zijn dus tijden die je bij missies als Afghanistan hebt (wat ik al een paar keer heb lopen uitleggen en wat die retired arty guy ook zegt)...quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:20 schreef luxerobots het volgende:
Razendsnel, want het kost ons minstens 20 minuten om dat te organiseren
Kennelijk zijn we het dus normaal gaan vinden dat het 20 minuten kan duren. En hadden we het in Afghanistan natuurlijk ook wel sneller gekund.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dit zijn dus tijden die je bij missies als Afghanistan hebt (wat ik al een paar keer heb lopen uitleggen en wat die retired arty guy ook zegt)...
Maar goed, tegen dovemansoren dus.
Maar geen antwoord geven.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar komt die infanterist nou weer vandaan?
Is dit freudiaans bekennen waar de pijn ligt.....?quote:Maar in Oekraine kan het wel?
Nee, ff kappen met huichelen,quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:22 schreef AchJa het volgende:
En dit zijn dus tijden die je bij missies als Afghanistan hebt
Dat kan niet want het is "per direct"... Als iemand (bv een gelegenheidswaarnemer) in het voorterrein een vuuraanvraag doet (lees: doeltoewijzing) gaat dat rechtstreeks naar de art en beginnen ze te knallen, zo simpel is het. Je kunt dat misschien niet geloven maar zo werkt het wel. Of denk je dat iemand gaat verifieren of het wel klopt? Dat de generaal ff naar de vijandelijke opstelling rijdt om te checken of het wel in de haak is?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:31 schreef ExTec het volgende:
Nee, ff kappen met huichelen,
Jij geeft geen antwoord, mbt hoe lang het duurt voordat de stappen, voor dat de mannen in het veld hun ding doen duren.
Anders dan "per direct".
Waar komt die gelegenheidswaarnemer nu weer vandaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan niet want het is "per direct"... Als iemand (bv een gelegenheidswaarnemer)
Het antwoord is al lang gegeven, het bevalt je alleen niet dus wil je het niet geloven.quote:
Nee want vertel nou maar even wat jouw ervaring mbt artillerie danwel defensie in het algemeen is en hoe de commandostructeren tegenwoordig lopen in het gevechtsveld. Dat jij denkt dat alles nog per postduif gaat is niet mijn probleem.quote:]
Is dit freudiaans bekennen waar de pijn ligt.....?
Ergo, je hebt geen idee dus...quote:Hoe triest.
Ik vind het niet triest, ik snap het. Nood breekt wet, dus zie je dat de bijzonder grote aantallen IT en GIS professionals die UA rijk is zich ten gelde maken,
En dat die dan overnight, ff een vuur controle systeem bedenken waar heel de NAVO zijn vingers bij aflikt,
Helemaal niet zo verbazend. Iedereen die ook maar remotely, ooit, bij de overheid of defensie heeft gewerkt, weet dat het waterhoofden zijn, die per definitie elke vorm van innovatie kapot-vergaderen.
Ik denk laat ik de beestjes maar bij de naam noemen zoals ze heten ipv "verkenner" en "infanterist"... Elke onderofficier is gelegenheidswaarnemer. Die hebben de basiscursus vuuraanvraag gehad, daarnaast heb je gewoon een FST (fire support team) in je club... Als die over het net "fire for effect" roepen heb je direct vuur op doel.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:52 schreef ExTec het volgende:
Waar komt die gelegenheidswaarnemer nu weer vandaan?
Natuurlijk kon dat vele malen sneller.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:28 schreef luxerobots het volgende:
Kennelijk zijn we het dus normaal gaan vinden dat het 20 minuten kan duren. En hadden we het in Afghanistan natuurlijk ook wel sneller gekund.
Dan snap jij het verschil in de missies niet. Een missie als Afghanistan had een heel ander mandaat met allerlei ROE's etc.quote:Zegt wat mij betreft wel wat over de ambtelijke en bureaucratische wereld die het Nederlandse leger is.
"Infanterist"???quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:57 schreef AchJa het volgende:
Ik denk laat ik de beestjes maar bij de naam noemen zoals ze heten ipv "verkenner" en "infanterist"
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar komt die infanterist nou weer vandaan?
Nee, dat moet zeker niet.quote:
Nee, te negatief. En ja, ik ben niet naar de KMA geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:09 schreef ExTec het volgende:
Maar ik neem aan dat je SM bent, want je bent niet naar de KMA geweest?
Of ben ik dan te positief?
quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:14 schreef ExTec het volgende:
Dus op hetzelfde moment (jij zegt het, per direct), dat een verkenner 50KM verderop een vijand ziet, krijgt de infanterist opdracht om te schieten?
Je bent gewoon een Hofmeesterquote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, te negatief. En ja, ik ben niet naar de KMA geweest.
quote:BOEDAPEST (ANP/RTR) - De Europese Unie heeft volgens de Hongaarse premier Viktor Orbn een nieuwe strategie nodig voor de oorlog Oekrane. De sancties tegen Rusland hebben wat hem betreft niet gewerkt, zei Orbn zaterdag tijdens een speech die hij gaf in Roemeni.
Volgens de Hongaarse premier zou de Europese strategie ten aanzien van de invasie op vrede gericht moeten zijn. Nu ligt de focus volgens de rechts-nationalistische Orbn op het winnen van de oorlog.
De premier heeft zich eerder kritisch uitgelaten over de sancties die de EU tegen Rusland heeft ingesteld vanwege de oorlog. Er zijn onder andere strafmaatregelen ingesteld op het gebied van energie en bankzaken. Volgens Orbn en andere critici snijden de EU vooral zichzelf in de vingers met dergelijke sancties.
quote:KROPYVNYTSKI (ANP/RTR) - In de Centraal-Oekraense regio Kirovohrad zijn zaterdag bij Russische raketaanvallen op een militair vliegveld drie mensen omgekomen en negen gewonden gevallen. Dat zei gouverneur Andri Rajkovytsj op de Oekraense televisie.
Volgens de gouverneur werden er dertien raketten afgevuurd. Behalve het vliegveld zou ook spoorinfrastructuur zijn geraakt.
Een van de doden is volgens Rajkovytsj een Oekraense soldaat. De twee anderen zijn beveiligers van een onderstation van het elektriciteitsnet, aldus de gouverneur.
Door de aanvallen zou het stroomnet in het gebied zijn verstoord. In regiohoofdstad Kropyvnytski is de elektriciteit in een district uitgevallen, zegt de lokale overheid.
Al die Russen-bipskussers die blijven janken dat de sancties niks uithalen, genottelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:05 schreef Tobias19xx het volgende:
Orbn: EU-sancties tegen Rusland hebben gefaald
[..]
Het zijn ook altijd figuren van een bepaalde kant van het politieke spectrum die beweren dat de sancties geen effect hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die Russen-bipskussers die blijven janken dat de sancties niks uithalen, genottelijk.
Ja valt verder totaal niet op.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd figuren van een bepaalde kant van het politieke spectrum die beweren dat de sancties geen effect hebben.
zucht.....quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:05 schreef Tobias19xx het volgende:
Orbn: EU-sancties tegen Rusland hebben gefaald
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof niet dat je ervan geniet. Alleen door het gebruik van de woorden Russen-bipskussers en janken kan je opmaken dat het je wel een beetje dwars zit.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die Russen-bipskussers die blijven janken dat de sancties niks uithalen, genottelijk.
Sancties tegen Rusland niet effectief maar wel normstellendquote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd figuren van een bepaalde kant van het politieke spectrum die beweren dat de sancties geen effect hebben.
nogmaals sancties werken perfect, in het artikel de officiele bronnen naar de regeringsdocumenten.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je ervan geniet. Alleen door het gebruik van de woorden Russen-bipskussers en janken kan je opmaken dat het je wel een beetje dwars zit.
[..]
Sancties tegen Rusland niet effectief maar wel normstellend
Zo zijn er nog wel tig artikelen te vinden (en andere die het tegenovergestelde beweren). Allemaal FvD stemmers waarschijnlijk.
Fosfor, dat brandt dwars door je heen.quote:
Je snapt ook wel dat het niet uit maakt wat je post. Want het wordt toch niet serieus genomen hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je ervan geniet. Alleen door het gebruik van de woorden Russen-bipskussers en janken kan je opmaken dat het je wel een beetje dwars zit.
[..]
Sancties tegen Rusland niet effectief maar wel normstellend
Zo zijn er nog wel tig artikelen te vinden (en andere die het tegenovergestelde beweren). Allemaal FvD stemmers waarschijnlijk.
Het doet mij denken aan vuurwerk wat ik jaren geleden heb gezienquote:Op zondag 24 juli 2022 00:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Lichtshow
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Omdat Russen zo zijn. Die gaan gewoon door.quote:Op zondag 24 juli 2022 00:33 schreef bleiblei het volgende:
Waarom zouden ze brandend thermiet schieten op gebieden die ze al onder controle hebben?
Nah, lijkt mij sterk. Doen ze alleen als ze denken dat ze dat gebied weer kwijt gaan raken. Je kan een hoop roepen over "de Russen", maar niet dat ze de boel in de hens steken als er voor ze nog wat te halen valtquote:Op zondag 24 juli 2022 00:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Omdat Russen zo zijn. Die gaan gewoon door.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zucht.....
Actually, the Russian Economy Is Imploding.
Nine myths about the effects of sanctions and business retreats, debunked.foreignpolicy is als wij van wc-eend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat doen ze niet. We moeten die sancties opheffen, want die werken nadelig voor ons en we creren daarmee alleen maar steeds meer vijanden in de wereld. EU stond al wekenlang te bibberen dat Rusland ons compleet van het gas ging afsluiten, dat is niet gezond. Sancties opleggen doen kinderen die ruzie hebben met elkaar:quote:
Jij mag niet meer met mijn GI Joe pop spelen
En jij mag niet meer op mijn Nintendo
O ja dan mag jij ook niet in mijn kamer komen
Dan wil ik mijn Thanos-handschoen nu terug
Vijanden in de wereld creer je door landen binnen te vallen.quote:Op zondag 24 juli 2022 01:04 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
foreignpolicy is als wij van wc-eend.
[..]
Dat doen ze niet. We moeten die sancties opheffen, want die werken nadelig voor ons en we creren daarmee alleen maar steeds meer vijanden in de wereld. EU stond al wekenlang te bibberen dat Rusland ons compleet van het gas ging afsluiten, dat is niet gezond.
quote:Op zondag 24 juli 2022 01:04 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
foreignpolicy is als wij van wc-eend.
[..]
Dat doen ze niet. We moeten die sancties opheffen, want die werken nadelig voor ons en we creren daarmee alleen maar steeds meer vijanden in de wereld. EU stond al wekenlang te bibberen dat Rusland ons compleet van het gas ging afsluiten, dat is niet gezond. Sancties opleggen doen kinderen die ruzie hebben met elkaar:
Jij mag niet meer met mijn GI Joe pop spelen
En jij mag niet meer op mijn Nintendo
O ja dan mag jij ook niet in mijn kamer komen
Dan wil ik mijn Thanos-handschoen nu terug
Putin on Tour! Met bekende nummers zoals "No Grain for You"quote:Op zondag 24 juli 2022 10:45 schreef Aether het volgende:
Rusland op charmeoffensief met tour langs Afrikaanse landen
https://nos.nl/l/2438103
De sancties van Rusland, het afsluiten van de gaskraan (waar Rusland al ruim een jaar mee bezig is), daar merken we anders aardig wat van.quote:Op zondag 24 juli 2022 10:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooralsnog merkt het westen, behalve de eeuwige Russische dreigementen, vrijwel niets van negatieve gevolgen van de sancties. De inflatie liep voor de oorlog immers al uit de klauwen door gestegen vraag nu de pandemie op zijn einde loopt, nu stijgen de prijzen wat sneller met dalende vraag als gevolg.
Ach gut, valt het consuminderen zo zwaarquote:Op zondag 24 juli 2022 11:03 schreef Jed1Gam het volgende:
De sancties werken uitstekenend, beide kanten gaan naar de klote.
Kwestie van uithoudingsvermogen. In de winter komen we pas echt te weten hoe beide partijen er voor staan.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ach gut, valt het consuminderen zo zwaar
gas prijs is vooral extreem hard gestegen door lagere productie door covid en nu het herstarten van de economieen zoals china,voor oorlog was gas al gigantisch aan het stijgen in november 2021, de extreme prijzen waren januari / februari.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De sancties van Rusland, het afsluiten van de gaskraan (waar Rusland al ruim een jaar mee bezig is), daar merken we anders aardig wat van.
Deels rond een uur of vier tot de downtime, mobiel en mijn Abo liep om 12 uur af dus overal ads en alles verspringt steedsquote:
De economische groei zal de komende tijd inderdaad afnemen, maar daarvan mag je je afvragen of dat wel zo'n slecht iets is.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De sancties van Rusland, het afsluiten van de gaskraan (waar Rusland al ruim een jaar mee bezig is), daar merken we anders aardig wat van.
And there won't be grain in Africa this Christmas timequote:Op zondag 24 juli 2022 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Putin on Tour! Met bekende nummers zoals "No Grain for You"
quote:How the war has robbed Ukraine’s oligarchs of political influence
Analysis: Five months since Russia’s invasion started, Ukraine’s wealthiest have gone quiet – but for how long?
quote:Ukraine’s richest people, known in the country as oligarchs, are used to dominating political and economic life. But in the five months since Russia’s full-scale invasion started, they have gone quiet.
Political analysts and experts attribute this loss of influence to the fact that oligarchs and their businesses – like all Ukrainian citizens – need protection in the form of the military and diplomacy, state functions they have no control over.
quote:The war has seemingly enabled Zelenskiy to become the first Ukrainian president to sideline the oligarchs, who have traditionally competed to control the country’s political leadership.
But analysts say that only once the war is over will it be clear if Ukraine’s oligarchic era has ended or if the oligarchs will try to regain their influence.
quote:“Political life is half frozen,” said Fesenko. “Normally, when someone like the general prosecutor is fired, the party faction leaders would make statements and politicians would give comments. A couple of MPs did, but most restrained themselves,” he said, referring to the dismissal this of Iryna Venediktova.
Ukraine’s MPs have been voting, sometimes almost unanimously, to pass pieces of legislation, including big sticking points such as the Istanbul convention on domestic abuse. It has been a marked change to before the war when Ukrainian parliamentary sessions were famous for brawls and fist fights.
It remains to be seen if new political dynamic will remain.
This is not for you!quote:Op zondag 24 juli 2022 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
And there won't be grain in Africa this Christmas time
Respect.quote:
Zou mooi zijn als Ukraine in deze oorlog in 1 klap kan afrekenen met corruptie en zijn verkiezingsbelofte kan waarmaken.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Putins anti-corruptie campagne werpt zijn vruchten af:
Wat een neppatrioten!quote:Op zondag 24 juli 2022 11:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Zonder Hollywood films gaat niemand meer naar de bios in Rusland.
Hebben mods geen gratis abbo?quote:Op zondag 24 juli 2022 11:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Deels rond een uur of vier tot de downtime, mobiel en mijn Abo liep om 12 uur af dus overal ads en alles verspringt steeds
Dus voor degenen (je weet zelf wie je bent) die de boel gister onder hebben zitten schijten:
Fuck you
Toch zonde, een van werelds beste regisseurs is een Rus: Andrei Tarkovskyquote:Op zondag 24 juli 2022 11:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Zonder Hollywood films gaat niemand meer naar de bios in Rusland.
Gisteren was ik er niet, dan krijg je dat, geen natuurlijk leiderschap.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Deels rond een uur of vier tot de downtime, mobiel en mijn Abo liep om 12 uur af dus overal ads en alles verspringt steeds
Dus voor degenen (je weet zelf wie je bent) die de boel gister onder hebben zitten schijten:
Fuck you
Was. Hij is al een tijdje dood.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Toch zonde, een van werelds beste regisseurs is een Rus: Andrei Tarkovsky
Wilde net zeggen.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Toch zonde, een van werelds beste regisseurs is een Rus: Andrei Tarkovsky
Wel respect dat je dat hier durft te zeggen.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Wilde net zeggen.
Ik kijk graag Russische films (met Engelse ondertiteling). Vind ze vaak prachtig.
Mosfilms is een groot kanaal op YT.
Tot grote frustratie van Putin zelf. Die ziet in zijn eigen land dagelijks de militaire en bestuurlijke gevolgen van corruptie op een land. Hij had graag gehad dat die corruptie er in Oekrane ook was.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Putins anti-corruptie campagne werpt zijn vruchten af:
[..]
[..]
[..]
[..]
Rusland heeft dan ook een erg lange, rijke en boeiende cinematografische traditie.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Wilde net zeggen.
Ik kijk graag Russische films (met Engelse ondertiteling). Vind ze vaak prachtig.
Mosfilms is een groot kanaal op YT.
Waar ging die over? Misschien ken ik hem, ik kijk ook af en toe nog Russische films en series.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:41 schreef sp3c het volgende:
Niks mis mee, ben zelfs een beetje klaar met die Amerikaanse series, het voelt alsof de doelgroep altijd domme is voor wie alles tot in de treuren uitgelegd moet worden
Ik heb laatst een Russische serie gekeken, ben vergeten hoe het het dus deze post heb je helemaal niets aan maar het was wel ok
Was wel ok iig
Natuurlijk was het gewoon Rusland, alsof iemand daaraan twijfelde. Lavrov zal wel wat scheve blikken hebben gekregen tijdens z'n bezoek aan de landen die naar graan smachten in Afrika, dus toen moest het snel op de een of andere manier rechtgebreid worden.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ven-odessa~a997c02e/
Was dus wel gewoon Rusland.
quote:Op zondag 24 juli 2022 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ven-odessa~a997c02e/
Was dus wel gewoon Rusland.
quote:De vele negatieve reacties op de timing van de aanval heeft Rusland tot uiteenlopende verklaringen genspireerd.
Ze worden allicht ook gewoon geannuleerd, wie wil die Russische rotzooi na het huidige fiasco nog hebben? Daarbij is een van de grootste afnemers van Russisch wapentuig India, en dat is gezien de steeds meer ondergeschikte rol van Rusland in de relatie met China wel gecompliceerd. India vreest natuurlijk dat ze niet op Russisch materieel kunnen rekenen mochten India en China met elkaar in oorlog raken.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:19 schreef Digi2 het volgende:
Blijkbaar worden wapenleveringen aan het buitenland uitgesteld door Rusland en gaat men op zoek naar alternatieve leveranciers.
Nee.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hebben mods geen gratis abbo?
De Russische wapens zijn prima voor eenvoudige doeleinden. Als je een heel land wil veroveren, met een redelijk leger, dan schieten ze natuurlijk wel tekort (vooral door een gebrek aan precisie). Maar tegen kleine legers en lokale krijgsheren zijn ze prima.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:07 schreef J.B. het volgende:
Ze worden allicht ook gewoon geannuleerd, wie wil die Russische rotzooi na het huidige fiasco nog hebben?
Deze was het!quote:Op zondag 24 juli 2022 12:48 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waar ging die over? Misschien ken ik hem, ik kijk ook af en toe nog Russische films en series.
De prijs aan de pomp is voor buitenlanders.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nogmaals sancties werken perfect, in het artikel de officiele bronnen naar de regeringsdocumenten.
handel met china is ingestort, etc. Allmeaal feiten te controleren. Maar goed orban verliest zijn inkomen, en voelt nattigheid in eigen land, nu hij niet voordeeltjes kan uitdelen aan zijn achterban door weg vallen van russische corruptie, komt hij een een lastig pakket.
Orban verliest geld, logisch want benzine kost daar nu 1,80 ofzo. Echter is de stijging niet alleen door rusland maar ook her starten van de wereld economie en lage productie door covid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |