SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
bron?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Rusland bombardeert weer de haven van Odessa. Afspraken van gisteren zijn dus niks waard, maar dit wist iedereen stiekem toch al
Het is de (False) Balance fallacy.quote:
Facebook.quote:
Wat een teringlijers zijn het ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Rusland bombardeert weer de haven van Odessa. Afspraken van gisteren zijn dus niks waard, maar dit wist iedereen stiekem toch al
Het is wat subtieler dan wat de Russen doen maar bayraktar drones die een kruiser afleiden geloof ik ook niets van bvquote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is de (False) Balance fallacy.
https://rationalwiki.org/wiki/Balance_fallacy
Zal ongetwijfeld enige kern van waarheid inzitten, als je het hebt over de body count ofzo,
Nee dat is gewoon feitelijk lijkt me maar dat heeft dan weer niets met propaganda te makenquote:Maar aan de ene kant heb je een agressieve imperialist, en aan de andere kant heb je een land wat gewoon om niks aangevallen werd.
En die waarheid ligt nu eenmaal niet in het midden.
Op twitter melden UA media het.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Facebook.
Zou zeggen plaats de bron waar je het vandaan hebt. En dan kan ik altijd besluiten of ik die bron wel of niet vertrouw
En gewoon de NOS ook:quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Facebook.
Zou zeggen plaats de bron waar je het vandaan hebt. En dan kan ik altijd besluiten of ik die bron wel of niet vertrouw
Ik dacht gisteren gelezen te hebben dat Rusland zou hebben beloofd om niet vanuit de zee op Odessa te gaan schieten.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En gewoon de NOS ook:
https://nos.nl/artikel/24(...)-over-graantransport
Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die zeggen dat het de schuld van het Westen is en dat er juist met Rusland onderhandeld moet worden!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
De categorie: mensen die zich niet informeren, compleet arbitrair hun vinger in de lucht steken, en pontificeren: "Het is niet waar", is de laatste dagen ook in opkomstquote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die zeggen dat het de schuld van het Westen is en dat er juist met Rusland onderhandeld moet worden!
Van die zelfhaat, zelfde soort mensen die met een vlag op de kop staan te zwaaien of zo'n zakdoek hebben maar helemaal 0 met de agrarische sector van doen hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die zeggen dat het de schuld van het Westen is en dat er juist met Rusland onderhandeld moet worden!
Zonder capitulatie van Oekraine is haar enige kans een bloedige uitputtingsslag met miljoenen doden aan beide zeiden en Rusland zo veel als mogelijk in de miserie als gevolg van deze oorlog mee te slepen. Zo lang Rusland ook maar een kans ruikt meer grondgebied te veroveren heeft praten toch geen zin.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dan houden ze zich in ieder geval aan de afspraak.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik dacht gisteren gelezen te hebben dat Rusland zou hebben beloofd om niet vanuit de zee op Odessa te gaan schieten.
Om het dan vanuit de lucht alsnog te doen lijkt me typisch iets voor Rusland.
Dat eindeloze getroll van ze in Call of Duty was duidelijk gewoon training.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Er zijn waarschijnlijk wat zeemijnen weg gehaald om de graanschepen veilig van en naar de haven te brengen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan houden ze zich in ieder geval aan de afspraak.
Ik gaf het drie dagen, maar blijkbaar te optimistisch.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
“Explosions have rocked a key Ukrainian port just a day after Kyiv and Moscow reached a landmark deal to allow the resumption of grain exports.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Mag in de op.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 12:08 schreef ipa84 het volgende:
Mood over dit topic af en toe. Hoe sommige hier denken.
[ afbeelding ]
Staat niks over niet mogen aanvallen over zee ofzo, zoals sommige fact-free vogels hier vertellen.quote:The parties will not undertake any attacks against merchant vessels and other civilian vessels and port facilities engaged in this initiative.
Dan word het misschien toch tijd om in te grijpen. De Zwarte Zee volplempen met NATO schepen lijkt me een gepaste reactie op deze escalatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Heb je ook een bron van europol zelf?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:15 schreef ExTec het volgende:
Weer wat kremlin propaganda debunked.
[ twitter ]
Ja, die bron is er, makkelijk genoeg te vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van europol zelf?
Ik zie alleen maar tegenovergestelde berichten.
Europol waarschuwt: mogelijke illegale handel in militaire wapens uit Oekrane
Zou wel een beetje raar zijn als ze een dag later zeggen dat het niet waar is.
Ja, daar zullen de Russen best wakker van liggen van die VN.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Ze zullen allicht argumenteren dat Odesa op dit moment niet "engaged is in the initiative", omdat er nog geen graantransporten plaatsvinden.quote:The Russian and Ukrainian sides have agreed to withhold attacks on any of the commercial vessels or ports engaged in the initiative to transport vital grain,
Vreemd.quote:
quote:Despite close relations in the past, Kazakhstan is seemingly distancing itself from Russia since Putin's invasion of Ukraine. In this video, we discuss how their relationship has deteriorated recently and what this suggests about Russia's influence.
Indien waar dan is dat een uitstekend resultaat.quote:
Ik vind dat niet vreemd, want die kaart is geen minimap in een real time strategy game.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vreemd.
https://liveuamap.com/ zegt daar totaal niets over terwijl dat het beste nieuws zou zijn van de afgelopen maanden. Ik wacht het af.
9:53 waarom wordt NL genoemd op als major trading partner van Kazakstan? Zijn we nr3 na China en Rusland?quote:
En als ze maar hard genoeg bombarderen blijft dat zo.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Ze zullen allicht argumenteren dat Odesa op dit moment niet "engaged is in the initiative", omdat er nog geen graantransporten plaatsvinden.
Als het om nieuwsberichten gaat die een grote impact hebben zijn ze er behoorlijk snel bij. En dit zou zeer groot nieuws zijn en daar was al gisteren sprake van. Zo niet het grootse. Me dunk, 2000 troepen die al deels vernietigd zijn binnen 24uur en er rest nog alleen wat speciale troepen. En daar blijft het niet bij. In dat twitter bericht staat dat er nog meer btg's zijn omsingeld. Dat zou het definitieve einde voor de Russen betekenen in de Kherson regio als je ook nog het nodige equipement bekijkt wat de Russen binnen 24 uur verliezen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind dat niet vreemd, want die kaart is geen minimap in een real time strategy game.
Edit: waarmee ik niet wil zeggen dat we het maar onvoorwaardelijk moeten geloven.
Het is wel fascinerend om keer op keer weer te zien dat velen hier onbewust denken dat bronnen op het web zo goed als realtime zijn.
Ja maar we moeten stoppen met wapens sturen en inzetten op diplomatie dit datquote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Er zullen toch schepen in die haven liggen en infra dat vernield word verhinderen toch graantransporten. Dat argument gaat niet op.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Ze zullen allicht argumenteren dat Odesa op dit moment niet "engaged is in the initiative", omdat er nog geen graantransporten plaatsvinden.
Grappig, ik lees in de comments dat de Kazakstan president vloeiend Mandarijn Chinees spreekt en elke keer dat hij langskomt in China er grote indruk mee maakt. Denk dat de militaire en economische banden met China uitstekend zijn.quote:
Mensen die dat nu nog beweren zijn echt ontzettend hardleers.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar we moeten stoppen met wapens sturen en inzetten op diplomatie dit dat.
Oekraine zegt dat de haven aangevallen werd; volgens plaatselijke bronnen betrof het "an airbase on the outskirts , as well as a railway substation".quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er zullen toch schepen in die haven liggen en infra dat vernield word verhinderen toch graantransporten. Dat argument gaat niet op.
Lang niet alles komt op LiveUAmap. Komt eigenlijk maar heel weinig nieuws op vergeleken met andere berichten. Ook lang niet alle 'belangrijke' berichten komen hierop.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het om nieuwsberichten gaat die een grote impact hebben zijn ze er behoorlijk snel bij. En dit zou zeer groot nieuws zijn en daar was al gisteren sprake van. Zo niet het grootse. Me dunk, 2000 troepen die al deels vernietigd zijn binnen 24uur en er rest nog alleen wat speciale troepen. En daar blijft het niet bij. In dat twitter bericht staat dat er nog meer btg's zijn omsingeld. Dat zou het definitieve einde voor de Russen betekenen in de Kherson regio als je ook nog het nodige equipement bekijkt wat de Russen binnen 24 uur verliezen.
Volgens CIA-factbook plaats 4 maar mogelijk is dat minder actueel.quote:
quote:China 13%, Italy 12%, Russia 10%, Netherlands 7%, France 6%, South Korea 5% (2019)
Nee het was de haven.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oekraine zegt dat de haven aangevallen werd; volgens plaatselijke bronnen betrof het "an airbase on the outskirts , as well as a railway substation".
https://www.theguardian.c(...)er-grain-export-deal
Jouw doelen waren ergens anders.quote:The attack was one of a series of Russian strikes across Ukraine, with the city of Kropyvnytskyi hit by 13 missiles on Saturday morning. The local governor, Andriy Raikovych, said at least one serviceman and two guards were killed while 13 other people were wounded in Kropyvnytskyi.
Local people in the city said the strikes targeted an airbase on the outskirts , as well as a railway substation.
Niet alleen LiveUAmap. Maar ook andere bronnen zowel Pro Oekrane en Pro Russisch laten schijnbaar weinig los. Dit terwijl dit toch een maga klap zou zijn voor de Russen die het westen en Oekrane goed kan gebruiken. Maar nogmaals ik wacht het af. Het zou jammer zijn mocht dit niet kloppen. Dat vind ik het frustrerende.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Lang niet alles komt op LiveUAmap. Komt eigenlijk maar heel weinig nieuws op vergeleken met andere berichten. Ook lang niet alle 'belangrijke' berichten komen hierop.
Je zou ook kunnen zeggen dat Poetin de regie kwijt is en dat het leger zelf zijn gang gaat omdat ze het niet eens zijn met gisteren.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Je hebt gelijk, my mistake.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee het was de haven.
[..]
Jouw doelen waren ergens anders.
Wat zou jij doen als je opgeofferd dreigt te worden.ja waarvoor eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Sommige Russen in Kherson vermommen zich als burger en smeren m naar Crimea
[ twitter ]
Mooi. Laat ze maar vluchten. Dolle dinsdag graag!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Kweetnie of dat helpt, tijd geleden waren er berichten dat mannen uit De Krim gedwongen werden te vechten in Oekrane.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
20 minuten voor 1 schot?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:34 schreef mcmlxiv het volgende:
@:achja volgens mij zijn die Oekraners een stuk slimmer dan jij maandje of twee geleden dacht
https://www.ewmagazine.nl(...)erhouwitsers-893517/
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:42 schreef Ulx het volgende:
Russen schijnen Kherson nu ook te plunderen. Dat is een indicatie dat ze niet verwachten nog lang te blijven .
Kherson blijft straks totaal wasmachinevrij achter.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:42 schreef Ulx het volgende:
Russen schijnen Kherson nu ook te plunderen. Dat is een indicatie dat ze niet verwachten nog lang te blijven .
Zal wel vergelijkbaar zijn met Bucha, vrees ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijn.
De-wasmachinificatie van Kherson.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kherson blijft straks totaal wasmachinevrij achter.
Over dat stukje software las ik maaaaaanden geleden al iets.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:34 schreef mcmlxiv het volgende:
@:achja volgens mij zijn die Oekraners een stuk slimmer dan jij maandje of twee geleden dacht
https://www.ewmagazine.nl(...)erhouwitsers-893517/
Ik denk dat de lokale bevolking zich gaat roeren en voor deze terugtrekking gaat liggen. Ze zijn immers bevrijdt en kunnen nu volop genieten van de Russiche vrijheid en al haar wilde. Voordat de tyrannie van Oekraine weer terugkeert.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijn.
Ja dat denk ik ookquote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat de lokale bevolking zich gaat roeren en voor deze terugtrekking gaat liggen. Ze zijn immers bevrijdt en kunnen nu volop genieten van de Russiche vrijheid en al haar wilde. Voordat de tyrannie van Oekraine weer terugkeert.
De innovatie zit hem in het efficint toe kunnen wijzen van doelen aan. De Uber voor artillerie.quote:
Vergeet de nutella niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kherson blijft straks totaal wasmachinevrij achter.
Ga je nou serieus mensen met jarenlange militaire ervaring af lopen zeiken?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
De innovatie zit hem in het efficint toe kunnen wijzen van doelen aan. De Uber voor artillerie.
Hebben meerdere mensen hier al luttele topics terug aangekaart, maar volgens AchJa was het allemaal niks bijzonders, "hebben wij ook". Beetje "not invented here", dus kan het vanzelfsprekend niks bijzonders zijn.
Ik denk dat ze zonder, op dit punt niet (meer) op je zitten te wachten.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:33 schreef Bart.Messen het volgende:
Als je mee zou willen vechten hoe gaat dat in zijn werk. Moet je een militaire achtergrond hebben daarvoor? Of hoe zit dat nou allemaal?
Was geen twitter link, meneer: ik zuig allemaal maar uit me duim hoe ik denk dat het in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ga je nou serieus mensen met jarenlange militaire ervaring af lopen zeiken?
Ik hecht meer waarde aan zijn bijdragen dan aan die twitter links.
Nou zeg wat ondankbaar. Nou dan kijk ik wel gewoon lekker toe aan de zijlijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zonder, op dit punt niet (meer) op je zitten te wachten.
Als je bedenkt dat zowel NL en het VK, in het VK, 1000en Oekraners aan het opleiden zijn, hebben ze geen tekort aan onervaren warme lichamen.
En zelf de mensen met ervaring, hebben verhalen dat ze in het begin zelf ergens een roestige AK moesten gaan regelen, via "een gast, die een gast kent, die weer een gast kent", etc.
Grappig.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:44 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Nou zeg wat ondankbaar. Nou dan kijk ik wel gewoon lekker toe aan de zijlijn.
Ik heb het niet over dat bericht van ewmagazine maar over die twitter links van jou.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was geen twitter link, meneer: ik zuig allemaal maar uit me duim hoe ik denk dat het in elkaar steekt.
Ja link16 enzoquote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
De innovatie zit hem in het efficint toe kunnen wijzen van doelen aan. De Uber voor artillerie.
Hebben meerdere mensen hier al luttele topics terug aangekaart, maar volgens AchJa was het allemaal niks bijzonders, "hebben wij ook". Beetje "not invented here", dus kan het vanzelfsprekend niks bijzonders zijn.
Ja waarom niet. Ik wil mijn beschieden steentje bijdragen. Op naar een betere wereld. Ik wil meewerken aan een betere wereld.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Grappig.
Maar als jij dat echt wilde, dan ging je.
Dan ga je zandzakken vullen toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ja waarom niet. Ik wil mijn beschieden steentje bijdragen. Op naar een betere wereld. Ik wil meewerken aan een betere wereld.
https://news.sky.com/stor(...)41713?postid=4198501quote:Ukraine hits major Russian supply route
Ukraine claims it struck a bridge in the occupied Black Sea region of Kherson on Saturday - targeting a key Russian supply route.
It comes as Kyiv prepares for a major counter-offensive in the war with Moscow, which has reached a 150th day.
The strike hit the Daryivskyi bridge across the Ingulets river used for supplies by Russian troops, days after a major bridge over the nearby Dnieper was hit, said an adviser to the region's governor.
"Every bridge is a weak point for logistics and our armed forces are skilfully destroying the enemy system. This is not yet the liberation of Kherson, but a serious preparatory step in that direction," Serhiy Khlan said.
The deputy head of the Russian-installed regional authority said the bridge had been hit by seven rockets from Western-supplied high mobility artillery rocket systems (HIMARS), Russia's TASS news agency said.
Despite this, it was claimed that the bridge was still in use.
Die heeft op dit moment veel minder prioriteit. Ze vechten nog niet in de Krim.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:53 schreef quirina het volgende:
Ze zouden die krimbrug eens op moeten blazen.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dat bericht van ewmagazine maar over die twitter links van jou.
Denk je nou dat je het zo goed weet dat je een militair met jarenlange ervaring af kan gaan zeiken?
Net zo kansloos als hier ongenformeerd maar wat blaaten, en als je dan gevraagd word waar je het e.e.a. vandaan hebt, met dit soort pareltjes komen:quote:Uit respect voor de het forum en de mods zal ik het netjes houden maar je bent echt kansloos bezig.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Op basis van de ontwikkelingen en een beetje tactisch nadenken.
Waar? In Oekraine? Hoe kom ik daar dan? Ik wil dan wel dat ze mijn vliegticket vergoeden hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan ga je zandzakken vullen toch?
Flesjes water uitdelen enzo
Ja, zo winnen ze de oorlog wel. Ga je ook loon en kilometervergoeding vragen als je daar bent?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:56 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Waar? In Oekraine? Hoe kom ik daar dan? Ik wil dan wel dat ze mijn vliegticket vergoeden hoor.
Dan moet je gaanquote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ja waarom niet. Ik wil mijn beschieden steentje bijdragen. Op naar een betere wereld. Ik wil meewerken aan een betere wereld.
Je kunt je hier https://fightforua.org/ "gewoon" aanmelden. Bon chance.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:50 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Nee maar ik wil mijn vliegticket wel vergoed krijgen. Dat is alles.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, zo winnen ze de oorlog wel. Ga je ook loon en kilometervergoeding vragen als je daar bent?
Ah, niveau SBS6, Hart van NL vrijwilliger.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:56 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Waar? In Oekraine? Hoe kom ik daar dan? Ik wil dan wel dat ze mijn vliegticket vergoeden hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |