Mensen die dat nu nog beweren zijn echt ontzettend hardleers.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar we moeten stoppen met wapens sturen en inzetten op diplomatie dit dat.
Oekraine zegt dat de haven aangevallen werd; volgens plaatselijke bronnen betrof het "an airbase on the outskirts , as well as a railway substation".quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er zullen toch schepen in die haven liggen en infra dat vernield word verhinderen toch graantransporten. Dat argument gaat niet op.
Lang niet alles komt op LiveUAmap. Komt eigenlijk maar heel weinig nieuws op vergeleken met andere berichten. Ook lang niet alle 'belangrijke' berichten komen hierop.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als het om nieuwsberichten gaat die een grote impact hebben zijn ze er behoorlijk snel bij. En dit zou zeer groot nieuws zijn en daar was al gisteren sprake van. Zo niet het grootse. Me dunk, 2000 troepen die al deels vernietigd zijn binnen 24uur en er rest nog alleen wat speciale troepen. En daar blijft het niet bij. In dat twitter bericht staat dat er nog meer btg's zijn omsingeld. Dat zou het definitieve einde voor de Russen betekenen in de Kherson regio als je ook nog het nodige equipement bekijkt wat de Russen binnen 24 uur verliezen.
Volgens CIA-factbook plaats 4 maar mogelijk is dat minder actueel.quote:
quote:China 13%, Italy 12%, Russia 10%, Netherlands 7%, France 6%, South Korea 5% (2019)
Nee het was de haven.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oekraine zegt dat de haven aangevallen werd; volgens plaatselijke bronnen betrof het "an airbase on the outskirts , as well as a railway substation".
https://www.theguardian.c(...)er-grain-export-deal
Jouw doelen waren ergens anders.quote:The attack was one of a series of Russian strikes across Ukraine, with the city of Kropyvnytskyi hit by 13 missiles on Saturday morning. The local governor, Andriy Raikovych, said at least one serviceman and two guards were killed while 13 other people were wounded in Kropyvnytskyi.
Local people in the city said the strikes targeted an airbase on the outskirts , as well as a railway substation.
Niet alleen LiveUAmap. Maar ook andere bronnen zowel Pro Oekraïne en Pro Russisch laten schijnbaar weinig los. Dit terwijl dit toch een maga klap zou zijn voor de Russen die het westen en Oekraïne goed kan gebruiken. Maar nogmaals ik wacht het af. Het zou jammer zijn mocht dit niet kloppen. Dat vind ik het frustrerende.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Lang niet alles komt op LiveUAmap. Komt eigenlijk maar heel weinig nieuws op vergeleken met andere berichten. Ook lang niet alle 'belangrijke' berichten komen hierop.
Je zou ook kunnen zeggen dat Poetin de regie kwijt is en dat het leger zelf zijn gang gaat omdat ze het niet eens zijn met gisteren.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Ze zullen allicht argumenteren dat Odesa op dit moment niet "engaged is in the initiative", omdat er nog geen graantransporten plaatsvinden.
Je hebt gelijk, my mistake.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 15:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee het was de haven.
[..]
Jouw doelen waren ergens anders.
Wat zou jij doen als je opgeofferd dreigt te worden.ja waarvoor eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Sommige Russen in Kherson vermommen zich als burger en smeren m naar Crimea
[ twitter ]
Mooi. Laat ze maar vluchten. Dolle dinsdag graag!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Kweetnie of dat helpt, tijd geleden waren er berichten dat mannen uit De Krim gedwongen werden te vechten in Oekraïne.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
20 minuten voor 1 schot?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:34 schreef mcmlxiv het volgende:
@:achja volgens mij zijn die Oekraïners een stuk slimmer dan jij maandje of twee geleden dacht
https://www.ewmagazine.nl(...)erhouwitsers-893517/
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:42 schreef Ulx het volgende:
Russen schijnen Kherson nu ook te plunderen. Dat is een indicatie dat ze niet verwachten nog lang te blijven .
Kherson blijft straks totaal wasmachinevrij achter.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:42 schreef Ulx het volgende:
Russen schijnen Kherson nu ook te plunderen. Dat is een indicatie dat ze niet verwachten nog lang te blijven .
Zal wel vergelijkbaar zijn met Bucha, vrees ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijn.
De-wasmachinificatie van Kherson.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kherson blijft straks totaal wasmachinevrij achter.
Over dat stukje software las ik maaaaaanden geleden al iets.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:34 schreef mcmlxiv het volgende:
@:achja volgens mij zijn die Oekraïners een stuk slimmer dan jij maandje of twee geleden dacht
https://www.ewmagazine.nl(...)erhouwitsers-893517/
Ik denk dat de lokale bevolking zich gaat roeren en voor deze terugtrekking gaat liggen. Ze zijn immers bevrijdt en kunnen nu volop genieten van de Russiche vrijheid en al haar wilde. Voordat de tyrannie van Oekraine weer terugkeert.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel lijken van locals daar achter blijven als de bevrijders vertrokken zijn.
Ja dat denk ik ookquote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat de lokale bevolking zich gaat roeren en voor deze terugtrekking gaat liggen. Ze zijn immers bevrijdt en kunnen nu volop genieten van de Russiche vrijheid en al haar wilde. Voordat de tyrannie van Oekraine weer terugkeert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |