abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204737306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Medvedev is al net zo'n neurotische complottheorieaanhanger als Poetin, bovendien blijft ander ongedierte als Kirill en Doegin dan nog altijd onveranderd invloed uitoefenen in het Kremlin. Het maakt eigenlijk ook totaal niet uit wie of wat er in het Kremlin op de troon zit, een normale omgang zal er nl. nooit in zitten met de Russen. Daarvoor zijn ze te achterbaks en is hun cultuur te achtergebleven en achterlijk.
Dat kan je niet zo zeggen, zal niet de eerste keer zijn dat bij de dood van hun leider de lui erom heen opeens zich anders gaan gedragen dan ervoor.
pi_204737336
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:04 schreef Barbusse het volgende:
Ik vind het echt hilarisch dat prednisonplofkop Putin en z'n prutslegertm die zichzelf politiek en economisch in een onmogelijke hoek heeft gezet door Za wordt uitgelegd dat hij iedereen in de tang heeft :')

Goede vrijdagavondborrelgrap wel 14.gif
Blijven we dit nou dagelijks tienduizend keer herhalen? Wordt je niet moe van jezelf?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204737340
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ze gaan voor de driefrontenoorlog (Finland stond ook alweer op het verlanglijstje).
Gelukkig is de grootste Fin aller tijden gewoon veilig in Nederland _O_
pi_204737350
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat kan je niet zo zeggen, zal niet de eerste keer zijn dat bij de dood van hun leider de lui erom heen opeens zich anders gaan gedragen dan ervoor.
Dat is bij Russen hooguit een tijdelijke afleidingsmanoeuvre tot de oorlogsmisdaden en genocide plegende aap weer uit de mouw komt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204737413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Blijven we dit nou dagelijks tienduizend keer herhalen? Wordt je niet moe van jezelf?
Net zolang hier mensen Putin en z'n acties en de misdragingen van z'n leger blijven verdedigen 14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204737414
quote:
Ik vind het echt hilarisch dat prednisonplofkop Putin en z'n prutslegertm die zichzelf politiek en economisch in een onmogelijke hoek heeft gezet door Za wordt uitgelegd dat hij iedereen in de tang heeft :')

Goede vrijdagavondborrelgrap wel 14.gif
Als die kerel met nukes begint te dreigen dan knijp ik 'm toch wel even. Overigens is dat niet bepaald een verdienste ofzo, dat kan namelijk iedere mongool die toevallig wat kernkoppen tot z'n beschikking heeft.
I'll give you something to do
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:13:36 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204737417
quote:
Ik vind het echt hilarisch dat prednisonplofkop Putin en z'n prutslegertm die zichzelf politiek en economisch in een onmogelijke hoek heeft gezet
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:21 schreef Za het volgende:

Heb je wel een zuiver beeld?

Huilen dan.
pi_204737436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:13 schreef galantis het volgende:

[..]
Als die kerel met nukes begint te dreigen dan knijp ik 'm toch wel even. Overigens is dat niet bepaald een verdienste ofzo, dat kan namelijk iedere mongool die toevallig wat kernkoppen tot z'n beschikking heeft.
Mwoah, hij dreigt er al sinds het begin mee. Ben er steeds minder van onder de indruk.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:15:31 #109
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204737438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
T begint treurig te worden met die domme dreigtaal.
Is dit een NOS-journalist?

Zo ja: dit enkele zinnetje tweeten met een link naar een Russischtalig bericht en verder niks?

Als je het dan aanklikt en vertaalt, lees je dus dit:

quote:
“Door zijn uitspraken over Rusland als een “kankertumor” en over de “vergoeding” die we aan Oekrane moeten betalen , moedigt Polen ons aan om het op de eerste plaats te zetten in de rij voor denazificatie na Oekrane”, schreef Morozov in zijn Telegram-kanaal.
Eerder zei de Poolse premier Mateusz Morawiecki in een Telegraph-column dat hij de Russische wereld "een kankersoort die een dodelijke bedreiging vormt voor heel Europa", naar zijn mening moet "uitroeien". Ook zei de Poolse president Andrzej Duda dat Rusland zou worden gedwongen om schadevergoeding te betalen aan Oekrane.
Dat noemt zo iemand een volgende aap uit de mouw met de opmerking "de Doema wil ook Polen denazificeren", zonder deze context te vermelden en dat het dus een reactie op is? :')
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:15:46 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204737442
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:44 schreef xpompompomx het volgende:
Jullie mochten willen dat jullie ook zulk spul krijgen van Ollongren. :P
Het getrokken geschut* hebben we al lang en breed wegbezuinigd want veel te statisch...

*Overigens slaat "getrokken geschut" tegenwoordig op het feit dat het door een trekkend voertuig/ vroeger paarden voortgetrokken wordt. Maar dit is eigenlijk niet juist, de term werd gebruikt toen we van de gladloops kanonnen over gingen naar de howitzers met zg. "getrokken schietbuizen" (trekken en velden). Om het verschil toen aan te geven werd er gesproken van "getrokken geschut" (howitzers) en het overige geschut (de gladloops kanonnen).
pi_204737460
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]

Cheers to Britney Spears! 🍻
pi_204737499
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Is dit een NOS-journalist?

Zo ja: dit enkele zinnetje tweeten met een link naar een Russischtalig bericht en verder niks?

Als je het dan aanklikt en vertaalt, lees je dus dit:
[..]
Dat noem zo iemand een volgende aap uit de mouw met de opmerking "de Doema wil ook Polen denazificeren", zonder deze context te vermelden en dat het dus een reactie op is? :')
Rusland is dan ook gewoon een kankergezwel dat al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede vormt, daar is geen Pools woord aan gelogen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204737540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Net zolang hier mensen Putin en z'n acties en de misdragingen van z'n leger blijven verdedigen 14.gif
Gelukkig doet niemand dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:26:53 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204737562
Het Poolse beeld van Rusland is wellicht iets vertekend door hun ervaringen met Rusland van 1939 tot 1989?
Rare jongens die Polen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204737582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Gelukkig doet niemand dat.
Ahahaha :')
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:31:54 #117
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204737648
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Rusland is dan ook gewoon een kankergezwel dat al sinds mensenheugenis een bedreiging voor de Europese vrede vormt, daar is geen Pools woord aan gelogen.
Ja, ik weet inmiddels wel dat je een blinde haat voor Rusland hebt. Wat is overigens jouw definitie van "sinds mensenheugenis?"

De geschiedenisboeken die ik heb gelezen, gingen vooral over de Romeinse, Frankische, Spaanse, Napoleontische en Duitse overheersing en oorlogen in Europa.
pi_204737713
quote:

prednisonplofkop
Overduidelijk projectie. Sterkte.
pi_204737728
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Het Poolse beeld van Rusland is wellicht iets vertekend door hun ervaringen met Rusland van 1939 tot 1989?
Rare jongens die Polen.
En de jaren (eerder eeuwen) voor 1939...
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:38:32 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204737750
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En de jaren (eerder eeuwen) voor 1939...
I know.
Maar 1939-1989 waren toch de zware jaren vr de scheiding. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:40:44 #121
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204737784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:31 schreef Repentless het volgende:

De geschiedenisboeken die ik heb gelezen, gingen vooral over de Romeinse, Frankische, Spaanse, Napoleontische en Duitse overheersing en oorlogen in Europa.
Is dat onder de noemer: ik heb er niet over gelezen, dus het kan niet zo erg zijn?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:45:59 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204737835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Deze gelezen?

[ twitter ]

Ze hebben flink out of the box gedacht, zelfs de VS is niet zo ver.

De kracht van deze methode zit hem niet in "klassiek" van A naar B hobbelen, daar je kunstje doen en weer weg,
Dat heeft verder niet heel veel met mijn opmerking te maken... Getrokken artillerie is gewoon te statisch in het moderne conflict.

Maar goed, ik heb het niet heel kritisch gelezen verder ga ik nog doen. Maar ik las iets over een uur voor westerse landen tot ze kunnen schieten ofzo? Ik denk dat Trent even op visite moet komen in 't Harde, kan hij met eigen ogen zien hoe wij het doen.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:48:15 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204737858
Haringen in een tonnetje die Russische vloot in de Zwarte Zee.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204737864
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat heeft verder niet heel veel met mijn opmerking te maken... Getrokken artillerie is gewoon te statisch in het moderne conflict.

Maar goed, ik heb het niet heel kritisch gelezen verder ga ik nog doen. Maar ik las iets over een uur voor westerse landen tot ze kunnen schieten ofzo? Ik denk dat Trent even op visite moet komen in 't Harde, kan hij met eigen ogen zien hoe wij het doen.
Dan moet je het helemaal lezen, ipv hier eerst toe te geven dat je het niet goed gelezen hebt, en daarna wel gaan reageren vanuit een foute observatie :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:57:23 #126
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204737959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dat onder de noemer: ik heb er niet over gelezen, dus het kan niet zo erg zijn?
Jij trekt echt ontzettend vreemde conclusies. Je denkt blijkbaar uitsluitend in begrippen als erg/niet erg, terwijl het daar helemaal niet over gaat. Ik reageer op de stelling "Rusland is een kankergezwel dat al sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede."

Dit terwijl we hier talloze overheersingen en oorlogen hebben gehad en de Russen nooit voorbij Oost-Europa zijn gekomen. Napoleon heeft nota bene met zijn leger in Moskou gestaan.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:58:45 #127
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204737982
Waarom doet Nederland niet Finlands en Zweedse soevereiniteit garanderen met de transitie in NATO?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204738069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jij trekt echt ontzettend vreemde conclusies.
Jij zegt:

quote:
quote:
Dit terwijl we hier talloze overheersingen en oorlogen hebben gehad en de Russen nooit voorbij Oost-Europa zijn gekomen. Napoleon heeft nota bene met zijn leger in Moskou gestaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

Leef je uit. Educate yourself.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:05:18 #129
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204738073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:35 schreef Za het volgende:

[..]
Overduidelijk projectie. Sterkte.
Waar is die tactische kleine kernbom nou?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:06:09 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738090
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:48 schreef ExTec het volgende:
Dan moet je het helemaal lezen, ipv hier eerst toe te geven dat je het niet goed gelezen hebt, en daarna wel gaan reageren vanuit een foute observatie :)
Doe de tweet maar even waar het over getrokken artillerie gaat want dat benoemt hij helemaal nergens dus mijn punt vwb te traag en te statisch blijft gewoon staan. Daarnaast kun je aan het eind ook een shitload aan commentaar op zijn verhaal lezen...
twitter

twitter

twitter
pi_204738104
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:58 schreef cherrycoke het volgende:
Waarom doet Nederland niet Finlands en Zweedse soevereiniteit garanderen met de transitie in NATO?
Hoe dit zo? Die soevereiniteit is toch al lang gegarandeerd?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:07:12 #132
pi_204738114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jij trekt echt ontzettend vreemde conclusies. Je denkt blijkbaar uitsluitend in begrippen als erg/niet erg, terwijl het daar helemaal niet over gaat. Ik reageer op de stelling "Rusland is een kankergezwel dat al sinds mensenheugenis een bedreiging vormt voor de Europese vrede."

Ah, ja die keer dat Napoleon in Moskou was, ik weet het nog goed. Waar was jij... Lekker relevant ook in deze eeuw.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:07:45 #133
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204738123
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Waar is die tactische kleine kernbom nou?
SS-26 vuurt die af.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204738136
quote:
projectie - zelfstandig naamwoord
uitspraak: pro-jek-sie

1. het tonen van dia's of een film

2. het projecteren van gedachten en gevoelens op iemand anders
Leuk om te weten dat het hebben van een prednisonkop tegenwoordig ook "een gedachte en gevoel" is.
pi_204738159
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Doe de tweet maar even waar het over getrokken artillerie gaat want dat benoemt hij helemaal nergens dus mijn punt vwb te traag en te statisch blijft gewoon staan. Daarnaast kun je aan het eind ook een shitload aan commentaar op zijn verhaal lezen...
[ twitter ]

[ twitter ]
Jij bent ook artillerist begrijp ik?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:11:36 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738188
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:09 schreef Barbusse het volgende:
Jij bent ook artillerist begrijp ik?
Oud artillerist idd en dan ook nog van beide bloedgroepen, veldartillerie en luchtdoelartillerie. En nu alweer een paar jaar luchtmacht. ;)

Zelfs met de M109 konden we in no-time vuren na een spoedstellingname... Daar weet @Cobra4 ook alles van.
pi_204738195
Zou Poetin een tactische kernbom niet door krijgen geslikt?

Of last hebben van opgehoopte mannenpap?

Vragen...

vragen...
pi_204738218
quote:
Dit klinkt wel heel erg optimistisch maar het zou fijn zijn als hij gelijk heeft.
pi_204738219
quote:

[..]
Doe de tweet maar even waar het over getrokken artillerie gaat want dat benoemt hij helemaal nergens dus mijn punt vwb te traag en te statisch blijft gewoon staan.
Dat is het relatief statisch is, is duidelijk, maar te traag? Te traag waarvoor? Op tijd weg zijn?

quote:
Daarnaast kun je aan het eind ook een shitload aan commentaar op zijn verhaal lezen...
Ja en onder tweets van geologen staan ook een shitload commentaar van flat earth believers.
pi_204738238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oud artillerist idd en dan ook nog van beide bloedgroepen, veldartillerie en luchtdoelartillerie. En nu alweer een paar jaar luchtmacht. ;)

Zelfs met de M109 konden we in no-time vuren na een spoedstellingname... Daar weet @:Cobra4 ook alles van.
Ah ok, dat verklaard een hoop :) Ik waardeer jouw bijdrages in dit topic en het andere Oekrane topic wel 14.gif
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:15:25 #143
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204738246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:15 schreef Za het volgende:

[..]
Hoe laat staat Zelensky vandaag weer te speechen tussen de rokende puinhopen?
Hij doet het elke dag, niet tussen rokende puinhopen, meestal vanuit zijn kantoor.
Hij doet het niet voor jou of voor ons, hij begint elk adress met Oekraners (V) en Oekraners(M), en eindigt elke toespraak met het toekennen van eretitels, meer dan de helft in de regel posthuum. De mensen voor wie hij het doet, waarderen het.
Het is als de toespraken van Wilhelmina voor Radio Oranje of de toespraken van Churchill aan de Britse soldaten. Je kan daar wel een mening over hebben, in een andere tijd of in een andere situatie, maar jouw mening hierover doet er niet toe. Jij kan ze in de regel ook niet verstaan. Waarom er dan zo over zeuren?

En ik denk niet dat Zelenskyy zal sterven aan een langdurige en wrede ziekte. Zowel tijdens als na deze oorlog zullen Poetins moordcommando’s op hem loeren. Ik geloof dat er al minstens 14 pogingen zijn gedaan waar we iets van gehoord hebben, maar ze vertellen hier weinig over om niet te laten weten hoe ze het konden verijdelen. In ieder geval al 3 pogingen in de nacht van 24 februari, toen hij nog thuis was met zijn gezin.
  FOK!Fotograaf vrijdag 13 mei 2022 @ 22:17:26 #144
364681 over_hedge
pi_204738280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit klinkt wel heel erg optimistisch maar het zou fijn zijn als hij gelijk heeft.
End of the year. Weet niet of je dat heel optimistisch kan noemen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:17:35 #145
pi_204738285
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
Zou Poetin een tactische kernbom niet door krijgen geslikt?

Of last hebben van opgehoopte mannenpap?

Vragen...

vragen...
@Za heeft het vast niet te druk om je daar een antwoord op te geven.
pi_204738300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:15 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Hij doet het elke dag, niet tussen rokende puinhopen, meestal vanuit zijn kantoor.
Hij doet het niet voor jou of voor ons, hij begint elk adress met Oekraners (V) en Oekraners(M), en eindigt elke toespraak met het toekennen van eretitels, meer dan de helft in de regel posthuum. De mensen voor wie hij het doet, waarderen het.
Het is als de toespraken van Wilhelmina voor Radio Oranje of de toespraken van Churchill aan de Britse soldaten. Je kan daar wel een mening over hebben, in een andere tijd of in een andere situatie, maar jouw mening hierover doet er niet toe. Jij kan ze in de regel ook niet verstaan. Waarom er dan zo over zeuren?

En ik denk niet dat Zelenskyy zal sterven aan een langdurige en wrede ziekte. Zowel tijdens als na deze oorlog zullen Poetins moordcommando’s op hem loeren. Ik geloof dat er al minstens 14 pogingen zijn gedaan waar we iets van gehoord hebben, maar ze vertellen hier weinig over om niet te laten weten hoe ze het konden verijdelen. In ieder geval al 3 pogingen in de nacht van 24 februari, toen hij nog thuis was met zijn gezin.
Jij verwacht dat ze hem te grazen zullen nemen?

Daar hield ik eigenlijk geen rekening meer mee, maar dat is wellicht erg naef
pi_204738334
quote:

[..]

Dit was in ieder geval mijn takeaway ;)

https://inforesist.org/ka(...)artillerii-v-40-raz/
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:21:39 #148
pi_204738335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Jij verwacht dat ze hem te grazen zullen nemen?

Daar hield ik eigenlijk geen rekening meer mee, maar dat is wellicht erg naef
Vraag me af of dat nu nog zin heeft. Hij zal sterven als martelaar in dat geval. Maar logica faalt wel vaker als voorspeller van Poetins acties dus ik hoop dat Zelensky zijn thee niet onbewaakt laat staan.
pi_204738344
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:17 schreef over_hedge het volgende:

[..]
End of the year. Weet niet of je dat heel optimistisch kan noemen
Hmmm...ik begin het idee te krijgen dat de Russen zich gaan ingraven in de Donbass en dat er daardoor een patsstelling ontstaat die nog jaren zou kunnen duren.

Maar ik hoop dat ik ernaast zit.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:26:11 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204738375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:13 schreef ExTec het volgende:
Dat is het relatief statisch is, is duidelijk, maar te traag? Te traag waarvoor? Op tijd weg zijn?
In en uit stelling gaan. Dat verhaal van die Trent is leuk maar dat gaat met getrokken artillerie niet werken of je moet ze al ergens in stelling hebben staan en maar hopen dat jij degene bent die mag gaan vuren. Een self propelled gun rij je in stelling en je kunt binnen 30 seconden vuur afgeven. Bij getrokken geschut duurt dat veel langer, zeker als je in wat beroerd terrein staat, dat ding moet je inrijden, afkoppelen, stempelen, waterpassen etc. En als je weer weg moet gaat daar omgekeerd net zoveel tijd overheen. En met self propelled rij je met bwvs nog 3 granaten in de lucht alweer weg... Dat is wat ik bedoel, oa daarom hebben wij geen getrokken geschut meer en is de FH-70 (de opvolger van de M-114) in 2001 uitgefaseerd.

quote:
Ja en onder tweets van geologen staan ook een shitload commentaar van flat earth believers.
Onder de tweets van flat earthers staat ook commentaar van lui die het wel begrijpen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')