Komt de stoom inmiddels uit je oren?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:11 schreef AchJa het volgende:
Je bent de doelpalen nl. kilometers aan het verzetten en probeert onder je eerdere lulkoek vandaan te komen.
En die procedure is secondenwerk in een grootschalig conflict, dan worden er geen vragen gesteld. Op wat voor planeet leven jullie eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:09 schreef luxerobots het volgende:
Juist. Het gaat om de procedure. Om snel de coördinaten te verzamelen en snel te coördineren.
Dat wij in Nederland even snel zijn met het vullen en richten geloof ik wel.
Dus op hetzelfde moment (jij zegt het, per direct), dat een verkenner 50KM verderop een vijand ziet, krijgt de infanterist opdracht om te schieten?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Per direct bij een positieve vijandelijke identificatie. Wat denk jij eigenlijk?
Laten we wel wezen. AchJa heeft een achtergrond op dit gebied en daarmee kennis. Laten we blij zijn dat hij ons tracht iets te leren.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Komt de stoom inmiddels uit je oren?
Dit dus, heb ik ook al een paar keer lopen vertellen maar sommige kwartjes willen gewoon maar niet vallen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat is dus afhankelijk van de situatie. Is het volle bak oorlog dan is het schieten en niet vragen.
Dus doel spotten, verifiëren en coördinaten doorgeven.
Is het een opbouw missie dan duurt het langer. Dat is precies wat @:achja ook probeert te zeggen.
Het relevante EW artikel...?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zeker niet.
Hebben jullie nou al eens een onderbouwing van die "20 minuten"?
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:14 schreef Cherni het volgende:
Laten we blij zijn dat hij ons tracht iets te leren.
Waar komt die infanterist nou weer vandaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:14 schreef ExTec het volgende:
Dus op hetzelfde moment (jij zegt het, per direct), dat een verkenner 50KM verderop een vijand ziet, krijgt de infanterist opdracht om te schieten?
Maar in Oekraine kan het wel?quote:Indrukwekkend.
Maar nogal ongeloofwaardig.
Daar zit wat meer tijd tussen dan het nogal arbitraire "per direct".
Dus heb je ook nog een kwalificatie waar wij, mere mortals, wat mee kunnen?
Uit post #153.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien even teruglezen want lezen is niet jullie sterkste punt begrijp ik...
Uit dit artikel:quote:De Oekraïners gebruiken hun ‘Artillerie Uber’ om hun optreden te coördineren. Dat gaat volgens Van Weel veel sneller dan de manier waarop de Duitsers en Nederlanders met het artilleriewapen werken. Van Weel zegt in EW over de nieuwe methode van de Oekraïners: ‘Verkenners wijzen in het digitale systeem de plek aan waar artillerievuur moet neerslaan. Het programma rekent uit welk geschut op de gunstigste positie staat. Binnen een halve minuut volgt het digitale commando en worden schoten gelost. Razendsnel, want het kost ons minstens 20 minuten om dat te organiseren. De twaalf door Duitsland en Nederland geleverde pantserhouwitsers worden nu ook met die software verknoopt. Deze artilleriestukken zijn dan veel effectiever in de strijd tegen de Russen.’
En dit zijn dus tijden die je bij missies als Afghanistan hebt (wat ik al een paar keer heb lopen uitleggen en wat die retired arty guy ook zegt)...quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:20 schreef luxerobots het volgende:
Razendsnel, want het kost ons minstens 20 minuten om dat te organiseren
Kennelijk zijn we het dus normaal gaan vinden dat het 20 minuten kan duren. En hadden we het in Afghanistan natuurlijk ook wel sneller gekund.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dit zijn dus tijden die je bij missies als Afghanistan hebt (wat ik al een paar keer heb lopen uitleggen en wat die retired arty guy ook zegt)...
Maar goed, tegen dovemansoren dus.
Maar geen antwoord geven.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar komt die infanterist nou weer vandaan?
Is dit freudiaans bekennen waar de pijn ligt.....?quote:Maar in Oekraine kan het wel?
Nee, ff kappen met huichelen,quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:22 schreef AchJa het volgende:
En dit zijn dus tijden die je bij missies als Afghanistan hebt
Dat kan niet want het is "per direct"... Als iemand (bv een gelegenheidswaarnemer) in het voorterrein een vuuraanvraag doet (lees: doeltoewijzing) gaat dat rechtstreeks naar de art en beginnen ze te knallen, zo simpel is het. Je kunt dat misschien niet geloven maar zo werkt het wel. Of denk je dat iemand gaat verifieren of het wel klopt? Dat de generaal ff naar de vijandelijke opstelling rijdt om te checken of het wel in de haak is?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:31 schreef ExTec het volgende:
Nee, ff kappen met huichelen,
Jij geeft geen antwoord, mbt hoe lang het duurt voordat de stappen, voor dat de mannen in het veld hun ding doen duren.
Anders dan "per direct".
Waar komt die gelegenheidswaarnemer nu weer vandaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kan niet want het is "per direct"... Als iemand (bv een gelegenheidswaarnemer)
Het antwoord is al lang gegeven, het bevalt je alleen niet dus wil je het niet geloven.quote:
Nee want vertel nou maar even wat jouw ervaring mbt artillerie danwel defensie in het algemeen is en hoe de commandostructeren tegenwoordig lopen in het gevechtsveld. Dat jij denkt dat alles nog per postduif gaat is niet mijn probleem.quote:]
Is dit freudiaans bekennen waar de pijn ligt.....?
Ergo, je hebt geen idee dus...quote:Hoe triest.
Ik vind het niet triest, ik snap het. Nood breekt wet, dus zie je dat de bijzonder grote aantallen IT en GIS professionals die UA rijk is zich ten gelde maken,
En dat die dan overnight, ff een vuur controle systeem bedenken waar heel de NAVO zijn vingers bij aflikt,
Helemaal niet zo verbazend. Iedereen die ook maar remotely, ooit, bij de overheid of defensie heeft gewerkt, weet dat het waterhoofden zijn, die per definitie elke vorm van innovatie kapot-vergaderen.
Ik denk laat ik de beestjes maar bij de naam noemen zoals ze heten ipv "verkenner" en "infanterist"... Elke onderofficier is gelegenheidswaarnemer. Die hebben de basiscursus vuuraanvraag gehad, daarnaast heb je gewoon een FST (fire support team) in je club... Als die over het net "fire for effect" roepen heb je direct vuur op doel.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:52 schreef ExTec het volgende:
Waar komt die gelegenheidswaarnemer nu weer vandaan?
Natuurlijk kon dat vele malen sneller.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:28 schreef luxerobots het volgende:
Kennelijk zijn we het dus normaal gaan vinden dat het 20 minuten kan duren. En hadden we het in Afghanistan natuurlijk ook wel sneller gekund.
Dan snap jij het verschil in de missies niet. Een missie als Afghanistan had een heel ander mandaat met allerlei ROE's etc.quote:Zegt wat mij betreft wel wat over de ambtelijke en bureaucratische wereld die het Nederlandse leger is.
"Infanterist"???quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:57 schreef AchJa het volgende:
Ik denk laat ik de beestjes maar bij de naam noemen zoals ze heten ipv "verkenner" en "infanterist"
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar komt die infanterist nou weer vandaan?
Nee, dat moet zeker niet.quote:
Nee, te negatief. En ja, ik ben niet naar de KMA geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:09 schreef ExTec het volgende:
Maar ik neem aan dat je SM bent, want je bent niet naar de KMA geweest?
Of ben ik dan te positief?
quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:14 schreef ExTec het volgende:
Dus op hetzelfde moment (jij zegt het, per direct), dat een verkenner 50KM verderop een vijand ziet, krijgt de infanterist opdracht om te schieten?
Je bent gewoon een Hofmeesterquote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, te negatief. En ja, ik ben niet naar de KMA geweest.
quote:BOEDAPEST (ANP/RTR) - De Europese Unie heeft volgens de Hongaarse premier Viktor Orbán een nieuwe strategie nodig voor de oorlog Oekraïne. De sancties tegen Rusland hebben wat hem betreft niet gewerkt, zei Orbán zaterdag tijdens een speech die hij gaf in Roemenië.
Volgens de Hongaarse premier zou de Europese strategie ten aanzien van de invasie op vrede gericht moeten zijn. Nu ligt de focus volgens de rechts-nationalistische Orbán op het winnen van de oorlog.
De premier heeft zich eerder kritisch uitgelaten over de sancties die de EU tegen Rusland heeft ingesteld vanwege de oorlog. Er zijn onder andere strafmaatregelen ingesteld op het gebied van energie en bankzaken. Volgens Orbán en andere critici snijden de EU vooral zichzelf in de vingers met dergelijke sancties.
quote:KROPYVNYTSKI (ANP/RTR) - In de Centraal-Oekraïense regio Kirovohrad zijn zaterdag bij Russische raketaanvallen op een militair vliegveld drie mensen omgekomen en negen gewonden gevallen. Dat zei gouverneur Andri Rajkovytsj op de Oekraïense televisie.
Volgens de gouverneur werden er dertien raketten afgevuurd. Behalve het vliegveld zou ook spoorinfrastructuur zijn geraakt.
Een van de doden is volgens Rajkovytsj een Oekraïense soldaat. De twee anderen zijn beveiligers van een onderstation van het elektriciteitsnet, aldus de gouverneur.
Door de aanvallen zou het stroomnet in het gebied zijn verstoord. In regiohoofdstad Kropyvnytski is de elektriciteit in een district uitgevallen, zegt de lokale overheid.
Al die Russen-bipskussers die blijven janken dat de sancties niks uithalen, genottelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:05 schreef Tobias19xx het volgende:
Orbán: EU-sancties tegen Rusland hebben gefaald
[..]
Het zijn ook altijd figuren van een bepaalde kant van het politieke spectrum die beweren dat de sancties geen effect hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die Russen-bipskussers die blijven janken dat de sancties niks uithalen, genottelijk.
Ja valt verder totaal niet op.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd figuren van een bepaalde kant van het politieke spectrum die beweren dat de sancties geen effect hebben.
zucht.....quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:05 schreef Tobias19xx het volgende:
Orbán: EU-sancties tegen Rusland hebben gefaald
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof niet dat je ervan geniet. Alleen door het gebruik van de woorden Russen-bipskussers en janken kan je opmaken dat het je wel een beetje dwars zit.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al die Russen-bipskussers die blijven janken dat de sancties niks uithalen, genottelijk.
Sancties tegen Rusland niet effectief maar wel normstellendquote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd figuren van een bepaalde kant van het politieke spectrum die beweren dat de sancties geen effect hebben.
nogmaals sancties werken perfect, in het artikel de officiele bronnen naar de regeringsdocumenten.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je ervan geniet. Alleen door het gebruik van de woorden Russen-bipskussers en janken kan je opmaken dat het je wel een beetje dwars zit.
[..]
Sancties tegen Rusland niet effectief maar wel normstellend
Zo zijn er nog wel tig artikelen te vinden (en andere die het tegenovergestelde beweren). Allemaal FvD stemmers waarschijnlijk.
Fosfor, dat brandt dwars door je heen.quote:
Je snapt ook wel dat het niet uit maakt wat je post. Want het wordt toch niet serieus genomen hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je ervan geniet. Alleen door het gebruik van de woorden Russen-bipskussers en janken kan je opmaken dat het je wel een beetje dwars zit.
[..]
Sancties tegen Rusland niet effectief maar wel normstellend
Zo zijn er nog wel tig artikelen te vinden (en andere die het tegenovergestelde beweren). Allemaal FvD stemmers waarschijnlijk.
Het doet mij denken aan vuurwerk wat ik jaren geleden heb gezienquote:Op zondag 24 juli 2022 00:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Lichtshow
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Omdat Russen zo zijn. Die gaan gewoon door.quote:Op zondag 24 juli 2022 00:33 schreef bleiblei het volgende:
Waarom zouden ze brandend thermiet schieten op gebieden die ze al onder controle hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |