Nah, lijkt mij sterk. Doen ze alleen als ze denken dat ze dat gebied weer kwijt gaan raken. Je kan een hoop roepen over "de Russen", maar niet dat ze de boel in de hens steken als er voor ze nog wat te halen valtquote:Op zondag 24 juli 2022 00:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Omdat Russen zo zijn. Die gaan gewoon door.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 23:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zucht.....
Actually, the Russian Economy Is Imploding.
Nine myths about the effects of sanctions and business retreats, debunked.foreignpolicy is als wij van wc-eend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat doen ze niet. We moeten die sancties opheffen, want die werken nadelig voor ons en we creëren daarmee alleen maar steeds meer vijanden in de wereld. EU stond al wekenlang te bibberen dat Rusland ons compleet van het gas ging afsluiten, dat is niet gezond. Sancties opleggen doen kinderen die ruzie hebben met elkaar:quote:
Jij mag niet meer met mijn GI Joe pop spelen
En jij mag niet meer op mijn Nintendo
O ja dan mag jij ook niet in mijn kamer komen
Dan wil ik mijn Thanos-handschoen nu terug
Vijanden in de wereld creëer je door landen binnen te vallen.quote:Op zondag 24 juli 2022 01:04 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
foreignpolicy is als wij van wc-eend.
[..]
Dat doen ze niet. We moeten die sancties opheffen, want die werken nadelig voor ons en we creëren daarmee alleen maar steeds meer vijanden in de wereld. EU stond al wekenlang te bibberen dat Rusland ons compleet van het gas ging afsluiten, dat is niet gezond.
quote:Op zondag 24 juli 2022 01:04 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
foreignpolicy is als wij van wc-eend.
[..]
Dat doen ze niet. We moeten die sancties opheffen, want die werken nadelig voor ons en we creëren daarmee alleen maar steeds meer vijanden in de wereld. EU stond al wekenlang te bibberen dat Rusland ons compleet van het gas ging afsluiten, dat is niet gezond. Sancties opleggen doen kinderen die ruzie hebben met elkaar:
Jij mag niet meer met mijn GI Joe pop spelen
En jij mag niet meer op mijn Nintendo
O ja dan mag jij ook niet in mijn kamer komen
Dan wil ik mijn Thanos-handschoen nu terug
Putin on Tour! Met bekende nummers zoals "No Grain for You"quote:Op zondag 24 juli 2022 10:45 schreef Aether het volgende:
Rusland op charmeoffensief met tour langs Afrikaanse landen
https://nos.nl/l/2438103
De sancties van Rusland, het afsluiten van de gaskraan (waar Rusland al ruim een jaar mee bezig is), daar merken we anders aardig wat van.quote:Op zondag 24 juli 2022 10:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooralsnog merkt het westen, behalve de eeuwige Russische dreigementen, vrijwel niets van negatieve gevolgen van de sancties. De inflatie liep voor de oorlog immers al uit de klauwen door gestegen vraag nu de pandemie op zijn einde loopt, nu stijgen de prijzen wat sneller met dalende vraag als gevolg.
Ach gut, valt het consuminderen zo zwaarquote:Op zondag 24 juli 2022 11:03 schreef Jed1Gam het volgende:
De sancties werken uitstekenend, beide kanten gaan naar de klote.
Kwestie van uithoudingsvermogen. In de winter komen we pas echt te weten hoe beide partijen er voor staan.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ach gut, valt het consuminderen zo zwaar
gas prijs is vooral extreem hard gestegen door lagere productie door covid en nu het herstarten van de economieen zoals china,voor oorlog was gas al gigantisch aan het stijgen in november 2021, de extreme prijzen waren januari / februari.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De sancties van Rusland, het afsluiten van de gaskraan (waar Rusland al ruim een jaar mee bezig is), daar merken we anders aardig wat van.
Deels rond een uur of vier tot de downtime, mobiel en mijn Abo liep om 12 uur af dus overal ads en alles verspringt steedsquote:
De economische groei zal de komende tijd inderdaad afnemen, maar daarvan mag je je afvragen of dat wel zo'n slecht iets is.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De sancties van Rusland, het afsluiten van de gaskraan (waar Rusland al ruim een jaar mee bezig is), daar merken we anders aardig wat van.
And there won't be grain in Africa this Christmas timequote:Op zondag 24 juli 2022 11:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Putin on Tour! Met bekende nummers zoals "No Grain for You"
quote:How the war has robbed Ukraine’s oligarchs of political influence
Analysis: Five months since Russia’s invasion started, Ukraine’s wealthiest have gone quiet – but for how long?
quote:Ukraine’s richest people, known in the country as oligarchs, are used to dominating political and economic life. But in the five months since Russia’s full-scale invasion started, they have gone quiet.
Political analysts and experts attribute this loss of influence to the fact that oligarchs and their businesses – like all Ukrainian citizens – need protection in the form of the military and diplomacy, state functions they have no control over.
quote:The war has seemingly enabled Zelenskiy to become the first Ukrainian president to sideline the oligarchs, who have traditionally competed to control the country’s political leadership.
But analysts say that only once the war is over will it be clear if Ukraine’s oligarchic era has ended or if the oligarchs will try to regain their influence.
quote:“Political life is half frozen,” said Fesenko. “Normally, when someone like the general prosecutor is fired, the party faction leaders would make statements and politicians would give comments. A couple of MPs did, but most restrained themselves,” he said, referring to the dismissal this of Iryna Venediktova.
Ukraine’s MPs have been voting, sometimes almost unanimously, to pass pieces of legislation, including big sticking points such as the Istanbul convention on domestic abuse. It has been a marked change to before the war when Ukrainian parliamentary sessions were famous for brawls and fist fights.
It remains to be seen if new political dynamic will remain.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |