Dat moet je meer zoeken in dat de VS niet wil dat UA malls op gaat blazen in rus.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die “vakkundigheid” word gewoon aangestuurd met Amerikaanse satelliet beelden.
Dat soort uitspraken is voor de bhne.
Maar het is idioot dat een land je aanvalt en er een internationale houding lijkt te zijn dat je het land in kwestie niet mag raken.
De Russen gedragen zich op dit moment voor de verandering maar weer eens als een agressief volk dat oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid niet schuwt. Dit keer is Oekrane weer eens aan de beurt, nog niet zo lang geleden werd heel Oost-Europa decennialang door de Russen en hun collaborerende trawanten geterroriseerd.quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het zal jou een zorg zijn wat ik vind, maar ik kan er met mijn pet niet bij dat je dit soort onverholen regelrechte Untermenschen-retoriek uitdraagt. Er kijken ook weinig mensen van op hier, lijkt het.
Niet alleen Oost-Europa werd geterroriseerd. Ook de Kaukasus, Centraal-Azi en recentelijk ook Syri.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen gedragen zich op dit moment voor de verandering maar weer eens als een agressief volk dat oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid niet schuwt. Dit keer is Oekrane weer eens aan de beurt, nog niet zo lang geleden werd heel Oost-Europa decennialang door de Russen en hun collaborerende trawanten geterroriseerd.
Wanneer een volk zich zo vaak en zo stelselmatig misdadig gedraagt tegenover zijn buurlanden is de term "misdadig volk" meer dan gerechtvaardigd.
Dit zal ongetwijfeld weer als dat afgezaagde "whataboutism" worden gekarakteriseerd en ik herhaal mezelf in deze topicreeks, maar: wat maakt Russen nu fundamenteel zoveel slechter dan wij? Jij refereert aan decennia terroriseren: wij hebben honderden jaren kolonin gehad met alle gruwelijkheden van dien, de laatste catastrofale oorlog op Europees grondgebied kun je op het conto van onze directe Oosterburen schrijven, met onze partner de VS werken we aan allerlei invasies en oorlogen mee in de wereld met honderdduizenden doden tot gevolg.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen gedragen zich op dit moment voor de verandering maar weer eens als een agressief volk dat oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid niet schuwt. Dit keer is Oekrane weer eens aan de beurt, nog niet zo lang geleden werd heel Oost-Europa decennialang door de Russen en hun collaborerende trawanten geterroriseerd.
Wanneer een volk zich zo vaak en zo stelselmatig misdadig gedraagt tegenover zijn buurlanden is de term "misdadig volk" meer dan gerechtvaardigd.
Bespaar je de moeite. Wanneer je een steekhoudende reactie geeft, reageert hij niet meer. Hij kan alleen schreeuwen, meer nietquote:Op donderdag 14 juli 2022 21:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zal ongetwijfeld weer als dat afgezaagde "whataboutism" worden gekarakteriseerd en ik herhaal mezelf in deze topicreeks, maar: wat maakt Russen nu fundamenteel zoveel slechter dan wij? Jij refereert aan decennia terroriseren: wij hebben honderden jaren kolonin gehad met alle gruwelijkheden van dien, de laatste catastrofale oorlog op Europees grondgebied kun je op het conto van onze directe Oosterburen schrijven, met onze partner de VS werken we aan allerlei invasies en oorlogen mee in de wereld met honderdduizenden doden tot gevolg.
Het gaat mij er niet om aan te geven "wat zijn we zelf toch slecht en wat haat ik onszelf!" Nee, ik ben blij of zelfs trots dat ik westers ben, hier mag wonen en dat we de VS als bondgenoot hebben. Ik snap alleen niet dat we door die periode van 77 jaar voorspoed en vrede hier in West-Europa nu doen alsof wij fundamenteel zo ontzettend veel beter zijn dan al die andere volkeren. Alsof wij het altijd alleen maar goed met de wereld hebben voorgehad (en nog steeds hebben) en dat andere volkeren van nature misdadig zijn en wij de autoriteit zijn die daar een oordeel over kan vellen.
Het gaat mij erom dat ik gewoon snap dat dat op den duur zware irritatie oplevert bij andere volkeren, die niet continu willen horen hoe slecht ze zijn vanuit een hoek die ook containerladingen bloed aan zijn handen heeft. Dat betekent niet dat ik die andere kant dan steun of vind dat die helemaal geweldig zijn, maar een volk als fundamenteel en onveranderbaar "misdadig" en "gedegenereerd" betitelen (wat in feite echt niet veel anders is dan Untermensch-retoriek), begrijp ik gewoon echt niet.
Wij hebben onze fouten erkend en ervan geleerd. 'Untermensch-retoriek' werd geuit tegen Joden, een volk zonder staat dat al honderden jaren werd opgejaagd en in ghetto's werd gestopt, dat is echt iets anders dan je afschuw uiten over een agressief bullebakland.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zal ongetwijfeld weer als dat afgezaagde "whataboutism" worden gekarakteriseerd en ik herhaal mezelf in deze topicreeks, maar: wat maakt Russen nu fundamenteel zoveel slechter dan wij? Jij refereert aan decennia terroriseren: wij hebben honderden jaren kolonin gehad met alle gruwelijkheden van dien, de laatste catastrofale oorlog op Europees grondgebied kun je op het conto van onze directe Oosterburen schrijven, met onze partner de VS werken we aan allerlei invasies en oorlogen mee in de wereld met honderdduizenden doden tot gevolg.
Het gaat mij er niet om aan te geven "wat zijn we zelf toch slecht en wat haat ik onszelf!" Nee, ik ben blij of zelfs trots dat ik westers ben, hier mag wonen en dat we de VS als bondgenoot hebben. Ik snap alleen niet dat we door die periode van 77 jaar voorspoed en vrede hier in West-Europa nu doen alsof wij fundamenteel zo ontzettend veel beter zijn dan al die andere volkeren. Alsof wij het altijd alleen maar goed met de wereld hebben voorgehad (en nog steeds hebben) en dat andere volkeren van nature misdadig zijn en wij de autoriteit zijn die daar een oordeel over kan vellen.
Het gaat mij erom dat ik gewoon snap dat dat op den duur zware irritatie oplevert bij andere volkeren, die niet continu willen horen hoe slecht ze zijn vanuit een hoek die ook containerladingen bloed aan zijn handen heeft. Dat betekent niet dat ik die andere kant dan steun of vind dat die helemaal geweldig zijn, maar een volk als fundamenteel en onveranderbaar "misdadig" en "gedegenereerd" betitelen (wat in feite echt niet veel anders is dan Untermensch-retoriek), begrijp ik gewoon echt niet.
Ik kan me zo voorstellen dat je dit allang kon kopen. Er is nu hoogstens meer concurrentie en de prijzen liggen lager.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:57 schreef YoungDriller het volgende:
Ondertussen.. zoals voorspeld
[ twitter ]
Het is het abstracte gegeven dat dat volk effectief geen democratie kan dragen.quote:
Kerel toch wat erg. Bijna net zo erg of veel erger natuurlijk dan de systematische diefstal, verkrachting en moord door Russische militairen. Ik voel je pijn!quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:57 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
"Untermensch" was niet alleen op joden gericht.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij hebben onze fouten erkend en ervan geleerd. 'Untermensch-retoriek' werd geuit tegen Joden, een volk zonder staat dat al honderden jaren werd opgejaagd en in ghetto's werd gestopt, dat is echt iets anders dan je afschuw uiten over een agressief bullebakland.
Inderdaad ook op andere gemarginaliseerde groepen. De Russen zijn dat niet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Untermensch" was niet alleen op joden gericht.
Dat is othering, geen Untermenschifisering.quote:Het gaat niet om "je afschuw uiten over een agressief bullebakland", maar het aangeven dat dat volk per definitie "misdadig" en "gedegenereerd" is. M.a.w: dat is wat ze van nature zijn en dat is onveranderbaar.
De Slavische volkeren zijn een gemarginaliseerde groep? En de Russen zijn geen Slavisch volk?quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad ook op andere gemarginaliseerde groepen. De Russen zijn dat niet.
Tja, ik hang er een vrij zware term aan (en dan kom je al snel in de buurt van een Godwin, dat besef ik). Maar wat zou je als scheidslijn hanteren tussen die twee begrippen?quote:Dat is othering, geen Untermenschifisering.
Ik kan hetgeen ik gepost heb wel blijven herhalen, maar we zullen fundamenteel van mening blijven verschillen. Er was en is in Europa en de VS meer dan genoeg kritiek op de Amerikaanse invallen in Irak en Afghanistan geweest en als de Amerikanen en hun bondgenoten op dezelfde wijze in Irak en Afghanistan zouden hebben huisgehouden als hoe de Russen dat nu bewust in Oekrane doen met aanvallen op civiele gebouwen om zo veel mogelijk burgers te doden had de Amerikaanse en Europese bevolking dat nooit gepikt.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
De Slaven zijn vooral altijd gemarginaliseerd door hun eigen leiders (en daarvoor door hun landadel) en door Rusland. De Russen zijn in hun hoedanigheid van bullebak voor de overige Slavische volkeren zeker niet gemarginaliseerd.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
De Slavische volkeren zijn een gemarginaliseerde groep? En de Russen zijn geen Slavisch volk?
[..]
Untermensch-Herrenvolk heeft net een wat andere dynamiek. Zoals ik al schreef namen de Joden een zeer gemarginaliseerde positie in in Europa en waren ze ook getalsmatig ver in de minderheid en de 'Untermensch' leeft ook temidden van het Herrenvolk. Bij othering is er sprake van wat gelijkere verhoudingen (Westen-Rusland, Westen-Arabische wereld, China-Japan bv).quote:Tja, ik hang er een vrij zware term aan (en dan kom je al snel in de buurt van een Godwin, dat besef ik). Maar wat zou je als scheidslijn hanteren tussen die twee begrippen?
quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kerel toch wat erg. Bijna net zo erg of veel erger natuurlijk dan de systematische diefstal, verkrachting en moord door Russische militairen. Ik voel je pijn!
Oh, dan is 't niet erg.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat je dit allang kon kopen. Er is nu hoogstens meer concurrentie en de prijzen liggen lager.
Dit is een bijeffect van oorlog en mag dus gerust voornamelijk op het conto van agressor Poetin worden bijgeschreven.quote:
Zo'n filmpje zegt niet zoveel, wie zegt dat het Oekraners zijn? Voor hetzelfde geld zijn het Russen die die wapens hebben buitgemaakt.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:57 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
We blijven inderdaad van mening verschillen hierover. Is ook prima en nogmaals: mijn punt is geen westerse zelfhaat of het ophemelen van de Russen, ik vind alleen het bij voorbaat volledig afschrijven van een heel volk wat ver gaan.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan hetgeen ik gepost heb wel blijven herhalen, maar we zullen fundamenteel van mening blijven verschillen. Er was en is in Europa en de VS meer dan genoeg kritiek op de Amerikaanse invallen in Irak en Afghanistan geweest en als de Amerikanen en hun bondgenoten op dezelfde wijze in Irak en Afghanistan zouden hebben huisgehouden als hoe de Russen dat nu bewust in Oekrane doen met aanvallen op civiele gebouwen om zo veel mogelijk burgers te doden had de Amerikaanse en Europese bevolking dat nooit gepikt.
vent, je weet zelf ook wel dat die 5.000 lulkoek is. Complete steden liggen in puin. In Irak was alleen Fallujah dat lot bestemd.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
We blijven inderdaad van mening verschillen hierover. Is ook prima en nogmaals: mijn punt is geen westerse zelfhaat of het ophemelen van de Russen, ik vind alleen het bij voorbaat volledig afschrijven van een heel volk wat ver gaan.
Als ik nog even inga op je punt over het verschil in huishouden in Irak/Afganistan en Oekrane. Als ik er wat cijfers bijpak (de vraag is welke betrouwbaar zijn, maar goed): Volgens UN OHCHR zijn er sinds de invasie in Oekrane zo'n 5.000 burgerdoden te betreuren. Het land heeft 45 miljoen inwoners.
Volgens het Brits-Amerikaanse onafhankelijke IBC stond het burgerdodental in Irak na vijf maanden op zo'n 10.000. Het land had op dat moment zo'n 25 miljoen inwoners.
Wat maakt de Russische invasie dan zoveel anders/erger? Als de Russen echt tot doel hebben om zoveel mogelijk burgerdoden te maken en alles daar te verwoesten zoals jij aangeefr, zouden ze (neem ik aan) toch wel continu volgeladen TU-160s die kant uitsturen om het hele land te 'carpetbomben'? Ik snap dat ze dan ook meer uit de lucht worden geschoten, maar als ze echt voor volledige verwoesting gaan, zouden we toch wel meer zien dan dit?
De Irakoorlog deugde dan ook voor geen meter, maar daar speelde deels nog mee dat Bush/Blair oprecht een wrede dictator weg wilden hebben die misdaden tegen de menselijkheid jegens zijn eigen bevolking pleegde .quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
We blijven inderdaad van mening verschillen hierover. Is ook prima en nogmaals: mijn punt is geen westerse zelfhaat of het ophemelen van de Russen, ik vind alleen het bij voorbaat volledig afschrijven van een heel volk wat ver gaan.
Als ik nog even inga op je punt over het verschil in huishouden in Irak/Afganistan en Oekrane. Als ik er wat cijfers bijpak (de vraag is welke betrouwbaar zijn, maar goed): Volgens UN OHCHR zijn er sinds de invasie in Oekrane zo'n 5.000 burgerdoden te betreuren. Het land heeft 45 miljoen inwoners.
Volgens het Brits-Amerikaanse onafhankelijke IBC stond het burgerdodental in Irak na vijf maanden op zo'n 10.000. Het land had op dat moment zo'n 25 miljoen inwoners.
Wat maakt de Russische invasie dan zoveel anders/erger? Als de Russen echt tot doel hebben om zoveel mogelijk burgerdoden te maken en alles daar te verwoesten zoals jij aangeefr, zouden ze (neem ik aan) toch wel continu volgeladen TU-160s die kant uitsturen om het hele land te 'carpetbomben'? Ik snap dat ze dan ook meer uit de lucht worden geschoten, maar als ze echt voor volledige verwoesting gaan, zouden we toch wel meer zien dan dit?
Ik noem alleen twee officile bronnen die beide niet uit de landen zelf afkomstig zijn, voor het vergelijk. Oekrane geeft zelf aan dat het dodental hoger ligt. Iraakse bronnen gaven destijds ook een veel hoger dodental op.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
vent, je weet zelf ook wel dat die 5.000 lulkoek is. Complete steden liggen in puin. In Irak was alleen Fallujah dat lot bestemd.
Je kan eigenlijk elk volk misdadig en kwaadaardig maken. Genetische kwaadaardigheid is natuurlijk onzin. De Duitsers van nu zijn ook niet opeens een heel ander ras dan 75 jaar geleden.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Untermensch" was niet alleen op joden gericht.
Het gaat niet om "je afschuw uiten over een agressief bullebakland", maar het aangeven dat dat volk per definitie "misdadig" en "gedegenereerd" is. M.a.w: dat is wat ze van nature zijn en dat is onveranderbaar.
Dat laatste is nu precies het verhaal waarmee Putin aangeeft de bevolking van de Donbas te 'bevrijden'.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Irakoorlog deugde dan ook voor geen meter, maar daar speelde deels nog mee dat Bush/Blair oprecht een wrede dictator weg wilden hebben die misdaden tegen de menselijkheid jegens zijn eigen bevolking pleegde .
https://www.telegraaf.nl/(...)worden-door-sanctiesquote:Sanctiegezant Oekrane: sancties moeten gewone Rus nog meer raken
De Oekraense sanctiegezant Oleksii Makejev vindt dat de gewone Rus nog meer geraakt zou moeten worden door de sancties. Hoewel de Russische president Vladimir Poetin verantwoordelijk is voor de oorlog in Oekrane, wil Makejev dat de hele Russische bevolking de gevolgen daarvan ondervindt. "Dan voelen ze tenminste dat er iets mis is met hun land", zegt hij in een videogesprek met het ANP.
De gezant van president Volodimir Zelenski heeft dan ook geen medelijden met de Russen die nu al last hebben van de sancties. "80 procent van de Russen steunt het regime van Poetin en de oorlog. De Russische samenleving is duidelijk nog niet bereid om haar eigen verantwoordelijkheid in te zien bij de oorlogsmisdaden van de regering."
Als het aan Makejev ligt worden de sancties opgeschroefd totdat de bevolking in opstand komt tegen het Kremlin. "Dat hebben wij ook gedaan tijdens de Oranjerevolutie van 2004 en de Euromaidanprotesten van 2013. Als de Russen echt vrijheid willen, dan volgen ze ons voorbeeld." Onder Poetin is de repressie de laatste jaren dusdanig toegenomen dat protesteren tegen zijn beleid vrijwel niet meer mogelijk is.
Makejev staat als sanctiegezant in contact met de regeringen van alle bondgenoten over de genomen en te nemen maatregelen. Volgens hem zijn de sancties nu al effectief en kromp de Russische economie in april bijvoorbeeld al met 1,3 procent, "maar we moeten vooral naar de middellange termijn kijken". Hoewel de bevolking van Rusland nu al veel westerse spullen niet meer kan kopen, verwacht Makejev dat het nog wel even duurt voordat niet alleen de oligarchen, maar ook de gewone Russen het in hun portemonnee gaan voelen.
Sinds de Russische annexatie van de Krim in 2014 gelden al sancties tegen het land, maar de invasie van 24 februari dit jaar was reden om die maatregelen flink op te schroeven. De sanctiegezant wil benadrukken dat hij de internationale gemeenschap daar dankbaar voor is en dat Oekrane die steun niet voor lief neemt. "We weten dat de oorlog ook invloed heeft op de prijzen in Europa en de rest van de wereld. Ik hoop dat mensen begrijpen dat dit niet door de sancties komt, maar doordat Rusland een verschrikkelijke oorlog is gestart. Die oorlog moeten we winnen."
Maar je wil niet een what about doen, h.quote:Op donderdag 14 juli 2022 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat laatste is nu precies het verhaal waarmee Putin aangeeft de bevolking van de Donbas te 'bevrijden'.
Overigens hebben ze die Iraakse dictator zelf in het zadel geholpen, gesteund met veel zware wapens in de strijd tegen Iran, er daarna oorlog tegen gevoerd in '90/'91 en toen hij verslagen was, lekker laten zitten. Waarna Koerden die dachten dat ze gesteund werden in hun strijd keihard in de steek werden gelaten en de dood ingejaagd werden.
Om vervolgens 12 jaar later dan opeens weer te strijden tegen die "wrede dictator" uit een soort nobelheid? Dat valt toch met geen mogelijkheid serieus te nemen?
Yup, terwijl hij zelf die regio heeft gestabiliseerd en een burgeroorlog ingejaagd heeft.quote:Op donderdag 14 juli 2022 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat laatste is nu precies het verhaal waarmee Putin aangeeft de bevolking van de Donbas te 'bevrijden'.
De gewone Rus gelooft dit misschien nog, maar Poetin zelf weet dat dit onzin is, dat maakt zijn motivatie kwaadaardiger. Zelensky is geen Saddam.quote:Op donderdag 14 juli 2022 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat het Amerikaans buitenlandbeleid na de implosie van het Warschau-pact er vooral een is geweest van zwalken, de-vijand-van-mijn-vijand-is-een-vriend-gedachte en cynisch eigenbelang mbt toegang tot fossiele brandstoffen ontken ik ook niet, maar een dergelijke veroveringsoorlog hebben zelfs zij niet gevoerd.quote:Overigens hebben ze die Iraakse dictator zelf in het zadel geholpen, gesteund met veel zware wapens in de strijd tegen Iran, er daarna oorlog tegen gevoerd in '90/'91 en toen hij verslagen was, lekker laten zitten. Waarna Koerden die dachten dat ze gesteund werden in hun strijd keihard in de steek werden gelaten en de dood ingejaagd werden.
Om vervolgens 12 jaar later dan opeens weer te strijden tegen die "wrede dictator" uit een soort nobelheid? Dat valt toch met geen mogelijkheid serieus te nemen?
Betrouwbare bron, natuurlijk weer. Kim Dotcomquote:Op donderdag 14 juli 2022 21:57 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Vraag 1. ; Wat vind jij van pedofielen?quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Natuurlijk stel ook ik een Zelensky niet gelijk aan Saddam. Dat ben ik helemaal met je eens. De vraag is wel hoe de bewoners van de Donbas tegen de regeringen van na 2014 aankijken, en daarover lopen de opvattingen wel uiteen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 23:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De gewone Rus gelooft dit misschien nog, maar Poetin zelf weet dat dit onzin is, dat maakt zijn motivatie kwaadaardiger. Zelensky is geen Saddam.
Ik ben het met je eens dat ze geen land geannexeerd hebben zoals Rusland dat nu doet. Maar het verschil tussen land annexeren of een lokale regering neerzetten die je gunstig gezind is en die je met alle mogelijke middelen ondersteunt om in het zadel te houden, is mijns inziens niet zo bijzonder groot. Dat zie je wat mij betreft aan Afghanistan: die regeringen na de invasie konden uitsluitend in het zadel blijven met de enorme invloed van de VS. Toen ze hun handen ervan af trokken, was die regering binnen enkele weken verdwenen en het hele land alweer overgenomen door de Taliban.quote:Dat het Amerikaans buitenlandbeleid na de implosie van het Warschau-pact er vooral een is geweest van zwalken, de-vijand-van-mijn-vijand-is-een-vriend-gedachte en cynisch eigenbelang mbt toegang tot fossiele brandstoffen ontken ik ook niet, maar een dergelijke veroveringsoorlog hebben zelfs zij niet gevoerd.
Waarom wil je mijn mening hierover weten? Wat heeft dit volgens jou te maken met wat ik hier post?quote:Op donderdag 14 juli 2022 23:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag 1. ; Wat vind jij van pedofielen?
Vraag 2; Wat vind je van Grieken?
Jij vindt blijkbaar dat ik dit allemaal doe en dat dat als een tang op een varken slaat. En dan vraag je aan mij waarom ik dit doe. Je denkt dat jouw mening een feit is, ik het ermee eens ben dus op deze wijze van vraagstelling ga antwoorden?quote:Vraag 3; waarom ben je niet in staat om tijd en civilisatie van elkaar te scheiden en hussel en meng je allerlei zaken door elkaar om een punt te maken dat als een tang op een varken slaat?
Als je deze vragen stelt na mijn post, waarin ik echt letterlijk aangeef dat ik niet de andere kant steun of vind dat die geweldig zijn, blij ben dat ik westers ben en hier woon, dan is het wel echt heel droevig gesteld.quote:Zeg eens... Ben eens eerlijk. Wat wil je bereiken? De meesten denken het te weten. Maar zou wel netjes zijn als je zelf eens verteld waarom je in vredesnaam dit soort nonsens uit kraamt.
Is het omdat je bang bent voor je eigen korte termijn hachje? Dat je persoonlijk in de problemen komt dat je je rekeningen niet meer kan betalen? Of denk je oprecht dat de Russische mindset en werkwijze inderdaad een verlichting gaat brengen (Als dat zo is. Waarom woon je niet in Sludka maar in NL?) Of zit er een andere zorg, danwel belang achter waar ik zo ff niet op kan komen?
quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Irakoorlog deugde dan ook voor geen meter, maar daar speelde deels nog mee dat Bush/Blair oprecht een wrede dictator weg wilden hebben die misdaden tegen de menselijkheid jegens zijn eigen bevolking pleegde .
Is al een paar x gebeurd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 00:32 schreef Hathor het volgende:
Rusland mag wat mij betreft nu ook binnen zijn eigen grenzen getroffen worden, raak ze maar waar je ze raken kan, ze hebben zelf ook overal schijt aan.
Dat is geen argument. Kim Dotcom is een prima bron wat dat betreft.quote:Op donderdag 14 juli 2022 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Betrouwbare bron, natuurlijk weer. Kim Dotcom
De nummerplaat op die auto zegt AL, overigens, Oerkainse auto's hebben UA op die plaats. Dit is een auto met een kenteken uit Albanie.
Want?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 02:42 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Kim Dotcom is een prima bron wat dat betreft.
https://www.trouw.nl/opin(...)het-ergste~b5c33944/quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:04 schreef quirina het volgende:
Die heus niet opmerkingen heeft Rob de Wijk nooit gebruikt en hij heeft de aanval van Rusland nooit een interventie genoemd. Kom met audio materiaal waar hij dat letterlijk zegt.
hij komt als baudett en Cliteur uit het leidse bolwerk. En zijn hele punt is rusland is groot en sterk, europa kwetsbaar en zwak. In rusland is geen verdeeldheid en in het westen alleen maar. Voor iemand die geen rusland adapt is,praat hij wel heel erg poetins eigen argumenten na.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/opin(...)het-ergste~b5c33944/
Daar zegt hij interventie
dit is letterlijk kremlin rethoriek:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
De man is misschien wat koel en pessimistisch, maar een "Kremlin-troll" lijkt hij mij toch zeker niet.
uit de link hierboven.quote:Want Poetins interventie is inmiddels ontaard in een soort Amerikaans-Britse proxyoorlog.
Rob is een enorme pessimist maar hij heeft wat mij betreft wel een punt dat we iets teveel 'betrokken' zijn bij deze oorlog in het westen. Ik vind dat het westen totaal geen gevaar loopt momenteel, Poetin heeft zijn leger in deze oorlog totaal de vernieling in geholpen en de EU ligt er veilig bij.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 07:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
Stelling:
Rob de Wijk is een kremlin-troll
Als ik die man zijn bijdragen aanhoor en lees is het eigenlijk een grote ontmoedigingscampagne voor het Westen. Wat voorbeelden:
- We provoceren Poetin te veel door de Oekraners te beschermen.
- We gaan economisch ten onder door de sancties en moeten daar snel mee stoppen.
- Hij noemt links en rechts de agressieve, 20e eeuwse inval van de Russen in Oekrane een 'interventie'.
- Het ligt aan het Westen of de situatie escaleert.
- Militair zijn we sowieso niet opgewassen tegen Rusland.
- Allerlei 'heus niet' opmerking over Poetin. Zoals Poetin gaat heus niet grondstoffen inzetten als politiek dwangmiddel. En als hij dat wel doet, ligt het weer aan ons.
Nee, ik denk dat er autochtone Russen zijn die het nog positiever in zien voor ons dan Rob.
Mijn stelling is daarom: Rob de Wijk is door het Kremlin gefinancierd om het Westen te ontmoedigen.
[poll=4246]
Hij komt op mij eerder over als iemand die zijn luxe leventje niet kwijt wil en daarom o.a. goedkoop Russisch gas belangrijker vindt dan stabiliteit in Europa. Laat toekomstige generaties het probleem "Rusland" maar oplossen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
De man is misschien wat koel en pessimistisch, maar een "Kremlin-troll" lijkt hij mij toch zeker niet.
Daar zit ook wel wat in inderdaad. Het is nu even door de zure appel heen bijten maar als dat betekent dat we binnen een jaar of 5 totaal niet meer afhankelijk zijn van Rusland dan is dat prima.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hij komt op mij eerder over als iemand die zijn luxe leventje niet kwijt wil en daarom o.a. goedkoop Russisch gas belangrijker vindt dan stabiliteit in Europa. Laat toekomstige generaties het probleem "Rusland" maar oplossen.
Het idee achter de sancties tegen Rusland is dan ook niet dat ze direct tot een Russische terugtrekking uit Oekrane zouden leiden, maar wel dat ze Rusland op (de langere) termijn dusdanig verzwakken dat ze hun Europese ambities ("van Lissabon tot Vladivostok") niet meer kunnen waarmaken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar zit ook wel wat in inderdaad. Het is nu even door de zure appel heen bijten maar als dat betekent dat we binnen een jaar of 5 totaal niet meer afhankelijk zijn van Rusland dan is dat prima.
Waar haal je dat Lissabon vandaan?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het idee achter de sancties tegen Rusland is dan ook niet dat ze direct tot een Russische terugtrekking uit Oekrane zouden leiden, maar wel dat ze Rusland op (de langere) termijn dusdanig verzwakken dat ze hun Europese ambities ("van Lissabon tot Vladivostok") niet meer kunnen waarmaken.
Wat van Wijk "vergeet" te vertellen is dat we de keuze hebben tussen enerzijds een recessie en anderzijds onder de Russische invloedssfeer vallen. Doe mij dan maar liever een paar jaartjes een recessie ipv de rest van mijn leven in een Europa te moeten wonen waarin de Russen aan de touwtjes trekken.
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar haal je dat Lissabon vandaan?Zelfs in 45 zullen de Russen niet dat soort debiele aspiraties hebben gehad.
Uitspraak van Poetin, gezegd in april dit jaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar haal je dat Lissabon vandaan?Zelfs in 45 zullen de Russen niet dat soort debiele aspiraties hebben gehad.
Ja maar lees ook dat die totaal verkeerd genterpreteerd is. Dat kon ook bijna niet anders.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
rusland en poetin zeggen dit zelf. Poetin wil groot rusland herstellen dus groot gedeelte van ons grondgebied innemen. 2e vladistok lisabon is gezegd door minister van buitenlandse zaken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat vind jij betere bronnen dan? Want ben het wel met je eens dat Rob al maanden zichzelf aan het herhalen is.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Aether het volgende:
Rob is geen Kremlin-trol, maar ben herhaalt wel veel zonder er (diep) op in te gaan (iets wat ik bij andere BNR ook wel heb gezien). Ben zelf maanden terug mede hierom gestopt met het volgen.
Welnee. Die Russen kunnen nog niet eens 500 kilometer oprukken in vijandelijk gebied, totaal kansloos. Om ook maar in de buurt te komen van Polen zullen ze de complete mannelijke bevolking zoals in 1941 moeten mobiliseren en zelfs dan wordt het een kansloos verhaal.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
rusland en poetin zeggen dit zelf. Poetin wil groot rusland herstellen dus groot gedeelte van ons grondgebied innemen. 2e vladistok lisabon is gezegd door minister van buitenlandse zaken.
Poetins zijn buitenland beleid komt uit de koker van Aleksandr Dugin.
Ruslands is het grootste gevaar voor nederland sinds nazi duitsland.
Sowieso vliegen er voor die tijd (als ze bij de NL grens staan) al atoombommen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Welnee. Die Russen kunnen nog niet eens 500 kilometer oprukken in vijandelijk gebied, totaal kansloos. Om ook maar in de buurt te komen van Polen zullen ze de complete mannelijke bevolking zoals in 1941 moeten mobiliseren en zelfs dan wordt het een kansloos verhaal.
We moeten een beetje realistisch blijven met z'n allen. Op dit moment is er helemaal niet zoveel aan de hand, alleen de bufferzone wordt wat verkleind. Daarom is het ook wel nuttig om wapens te sturen en dan blijkt dat Oekrane zelfs in staat is om het land nog vrij aardig te verdedigen. Gewoon doorgaan tot beide partijen moe zijn en een vrede tekenen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso vliegen er voor die tijd (als ze bij de NL grens staan) al atoombommen.
Rusland wil de huidige EU onder zijn (politieke en economische) invloedssfeer brengen en wat mij betreft is die ambitie al reden genoeg om het land keihard aan te pakken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja maar lees ook dat die totaal verkeerd genterpreteerd is. Dat kon ook bijna niet anders.
Poetin snapt dit ook wel en daarom wordt er ook stevig ingezet om het westen en democratie van binnenuit kapot te maken. En als je ziet hoe de onderlaag van de samenleving dat oppakt is hij daar wel aardig succesvol in.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Welnee. Die Russen kunnen nog niet eens 500 kilometer oprukken in vijandelijk gebied, totaal kansloos. Om ook maar in de buurt te komen van Polen zullen ze de complete mannelijke bevolking zoals in 1941 moeten mobiliseren en zelfs dan wordt het een kansloos verhaal.
Klopt, hij kijkt wel met een Russische bril naar dit conflict, en dat kan confronterend zijn voor ons die het bekijken met een westerse bril.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hij komt als baudett en Cliteur uit het leidse bolwerk. En zijn hele punt is rusland is groot en sterk, europa kwetsbaar en zwak. In rusland is geen verdeeldheid en in het westen alleen maar. Voor iemand die geen rusland adapt is,praat hij wel heel erg poetins eigen argumenten na.
dreiging zegt niks over het succes van slagen. IS is een gigantische dreiging voor het vrije westen, maar zullen nooit in staat zijn om het westen te veroveren.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik mis in de Wijk's verhaal dan weer wel een wat meer filosofische analyse van de Russische mindset en Poetin's beweegredenen voor de oorlog.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, hij kijkt wel met een Russische bril naar dit conflict, en dat kan confronterend zijn voor ons die het bekijken met een westerse bril.
De waarheid ligt uiteraard in het midden, daarom is het niet handig om iemand als Rob af te serveren als Russische trol.
Ja prima.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dreiging zegt niks over het succes van slagen. IS is een gigantische dreiging voor het vrije westen, maar zullen nooit in staat zijn om het westen te veroveren.
Onthou dit alles was toch een militaire oefening van Rusland, wat omsloeg in een interventie. Militaire oefening voor het volgende land binnen te vallen.
Beweegreden: Dictators willen macht en gebieden veroveren, dat geeft ze een goed gevoel. Veel meer is het niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik mis in de Wijk's verhaal dan weer wel een wat meer filosofische analyse van de Russische mindset en Poetin's beweegredenen voor de oorlog.
Dan moet je echt langetermijn denken. Het zou kunnen, maar niet zolang de NAVO bestaat. Of zelfs de EU. Dus die zullen eerst verdwenen moeten zijn, dan kan Rusland 1 voor 1 landen pakken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dreiging zegt niks over het succes van slagen. IS is een gigantische dreiging voor het vrije westen, maar zullen nooit in staat zijn om het westen te veroveren.
Onthou dit alles was toch een militaire oefening van Rusland, wat omsloeg in een interventie. Militaire oefening voor het volgende land binnen te vallen.
Sowieso gewoon totaal onmogelijk. De wereld vergaat nog eerder door een atoombom dan dat er ooit weer Russische troepen in Berlijn staan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan moet je echt langetermijn denken. Het zou kunnen, maar niet zolang de NAVO bestaat. Of zelfs de EU. Dus die zullen eerst verdwenen moeten zijn, dan kan Rusland 1 voor 1 landen pakken.
Interventie:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:04 schreef quirina het volgende:
Die heus niet opmerkingen heeft Rob de Wijk nooit gebruikt en hij heeft de aanval van Rusland nooit een interventie genoemd. Kom met audio materiaal waar hij dat letterlijk zegt.
https://www.trouw.nl/opin(...)het-ergste~b5c33944/quote:Vaak met enig leedvermaak kijkt de rest van de wereld toe en vraagt zich af of het ooit zo machtige Westen zich staande houdt. Want Poetins interventie is inmiddels ontaard in een soort Amerikaans-Britse proxyoorlog
https://www.trouw.nl/opin(...)rgiecrisis~b1a6534c/quote:Nee, Rusland speelt geen pokerspel met Europa in deze energiecrisis
Van Wijk is zo iemand die denkt dat Rusland wint omdat ze meer mensen hebben. Dat Rusland dat wel even regelt met een algehele mobilisatiequote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik mis in de Wijk's verhaal dan weer wel een wat meer filosofische analyse van de Russische mindset en Poetin's beweegredenen voor de oorlog.
Ze hebben juist te weinig mensen, maar met een algehele mobilisatie zou het inderdaad zo gepiept moeten zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Van Wijk is zo iemand die denkt dat Rusland wint omdat ze meer mensen hebben. Dat Rusland dat wel even regelt met een algehele mobilisatieNet zoals Arnold Karskens. Huis-tuin & keuken analisten. Sowieso weinig goede Nederlandse analisten. Die schnabbel commandant de Kruif heeft er ook al vrijwel altijd pijnlijk naast gezeten.
Kijk eens naar die opsomming bizarre columns van hem.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
Als je de manschappen geen materieel kan geven heb je er weinig aan. Plus een goede opleiding kost mininaal 12 mnd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ze hebben juist te weinig mensen, maar met een algehele mobilisatie zou het inderdaad zo gepiept moeten zijn.
Er is genoeg troep (oude tanks enzo) beschikbaar die ze nog kunnen gebruiken. In 1941-1945 moest het Rode Leger het ook met inferieur materiaal doen tegen de Wehrmacht maar als je 10 keer zoveel manschappen hebt maakt dat niet uit en kun je die enorme verliezen lijden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je de manschappen geen materieel kan geven heb je er weinig aan.
Daar doet Rusland niet aan. Een goede opleiding.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je de manschappen geen materieel kan geven heb je er weinig aan. Plus een goede opleiding kost mininaal 12 mnd.
Tweede wereldoorlog kun je niet vergelijken met het huidige conflict. Zegt helemaal niks.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er is genoeg troep (oude tanks enzo) beschikbaar die ze nog kunnen gebruiken. In 1941-1945 moest het Rode Leger het ook met inferieur materiaal doen tegen de Wehrmacht maar als je 10 keer zoveel manschappen hebt maakt dat niet uit en kun je die enorme verliezen lijden.
Een Mosin-Nagant is ook een geweer!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je de manschappen geen materieel kan geven heb je er weinig aan. Plus een goede opleiding kost mininaal 12 mnd.
Je weet dat, ondanks dat het rode leger 10* meer manschappen had, het heel weinig heeft gescheeld of Rusland had die oorlog verloren?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er is genoeg troep (oude tanks enzo) beschikbaar die ze nog kunnen gebruiken. In 1941-1945 moest het Rode Leger het ook met inferieur materiaal doen tegen de Wehrmacht maar als je 10 keer zoveel manschappen hebt maakt dat niet uit en kun je die enorme verliezen lijden.
Wat maakt het confronterend?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, hij kijkt wel met een Russische bril naar dit conflict, en dat kan confronterend zijn voor ons die het bekijken met een westerse bril.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarheid ligt niet in het midden een compris kan in het midden liggen. maar zoals koning salomon al aan toonde: splitsen van de waarheid zal altijd leiden tot verdriet van de rechtvaardige (doel op het verhaal van de baby en de twee vrouwen).quote:De waarheid ligt uiteraard in het midden, daarom is het niet handig om iemand als Rob af te serveren als Russische trol.
[ Bericht 1% gewijzigd door Korenfok op 15-07-2022 09:58:11 ]
Ja dit klopt feitelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:21 schreef RamboDirk het volgende:
"Deskundige" Rob de Wijk heeft er vrijwel altijd naast gezeten. Wat een flapdrol.
Dat ben ik niet met je eens. Strategisch en tactisch was het Russische leger een absolute ramp in vrijwel de volledige Tweede Wereldoorlog (generaals stapelden blunder op blunder) maar toch zijn ze nooit dichtbij een overgave geweest.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
Je weet dat, ondanks dat het rode leger 10* meer manschappen had, het heel weinig heeft gescheeld of Rusland had die oorlog verloren?
Tromgeroffel, dat kwam ook nog eens door gigantische steun vanuit de vs, met name materieel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
Je weet dat, ondanks dat het rode leger 10* meer manschappen had, het heel weinig heeft gescheeld of Rusland had die oorlog verloren?
Ben benieuwd of je met een T-34 berhaupt een gat in een moderne tank krijgt. Rupsband eraf is denk ik wel mogelijk, maar dan heeft de bemanning van die moderne tank wel zitten slapen, die hebben veel groter bereik.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij zal niet overal naast zitten maar ik stoor mij aan zijn ontmoedigend en propagandistisch taalgebruik. En deze man wordt alom gewaardeerd en krijgt een groot podium op nationale tv. Engquote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Rob is een enorme pessimist maar hij heeft wat mij betreft wel een punt dat we iets teveel 'betrokken' zijn bij deze oorlog in het westen. Ik vind dat het westen totaal geen gevaar loopt momenteel, Poetin heeft zijn leger in deze oorlog totaal de vernieling in geholpen en de EU ligt er veilig bij.
Daarom zou ik zeggen: Vecht het maar zelf uit daar in het oosten, stuur wat wapens en laat die sancties inderdaad lekker zitten.
Toen werd het rode leger volgestopt met VS materiaal, dmv de ondertussen weer bekende lend-lease constructie.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In 1941-1945 moest het Rode Leger het ook met inferieur materiaal doen
Ze kregen VS tanks, VS vliegtuigen, vrachtwagens...quote:Totaling $11.3 billion, or $180 billion in today's currency, the Lend-Lease Act of the United States supplied needed goods to the Soviet Union from 1941 to 1945 in support of what Stalin described to Roosevelt as the “enormous and difficult fight against the common enemy — bloodthirsty Hitlerism.”
Ze zullen wel iets beter materiaal dan T-34's hebben mag ik toch hopen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je met een T-34 berhaupt een gat in een moderne tank krijgt. Rupsband eraf is denk ik wel mogelijk, maar dan heeft de bemanning van die moderne tank wel zitten slapen, die hebben veel groter bereik.
Waarom vind jij dat eng?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hij zal niet overal naast zitten maar ik stoor mij aan zijn ontmoedigend en propagandistisch taalgebruik. En deze man wordt alom gewaardeerd en krijgt een groot podium op nationale tv. Eng
*Haddenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ze zullen wel iets beter materiaal dan T-34's hebben mag ik toch hopen.
Het is eerder zielig dan eng.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hij zal niet overal naast zitten maar ik stoor mij aan zijn ontmoedigend en propagandistisch taalgebruik. En deze man wordt alom gewaardeerd en krijgt een groot podium op nationale tv. Eng
Ik zag ergens dat er wel T-34’s opgedoken waren.. dat zegt nog niet dat al het modernere materiaal op is, maar het geeft toch wel wat aan voor de staat van de Russen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ze zullen wel iets beter materiaal dan T-34's hebben mag ik toch hopen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Moscowquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Strategisch en tactisch was het Russische leger een absolute ramp in vrijwel de volledige Tweede Wereldoorlog (generaals stapelden blunder op blunder) maar toch zijn ze nooit dichtbij een overgave geweest.
Ja en Nee. America traint al jaren troepen in UA, dat deden ze niet bij de Soviet Unie. Oekrane hoeft zich nu niet te beperken tot zerg rushes, wat voor de Soviet Unie de enigste praktische tactiek was.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tromgeroffel, dat kwam ook nog eens door gigantische steun vanuit de vs, met name materieel.
Komt bekend voor, niet?
Eng?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is een beetje hetzelfde als dat acteer werk in NL soaps om te janken is. IVM dat acteer werk in VS soaps al van hele goede kwaliteit is.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef capricia het volgende:
En toch vind ik het interessant om de podcasts van Boekestijn en De Wijk te beluisteren.
Als je het niet leuk vindt, dan luister je niet.
Er zijn helaas weinig andere dagelijkse uitzendingen in het NLs.
Tuurlijk hebben wij tegenmaatregelen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan moet je echt langetermijn denken. Het zou kunnen, maar niet zolang de NAVO bestaat. Of zelfs de EU. Dus die zullen eerst verdwenen moeten zijn, dan kan Rusland 1 voor 1 landen pakken.
Poetin leeft dan allang niet meer iig, dus lijkt me lastig in te schatten hoe de situatie is over 20-30 jaar.
Die discussie wordt al 80 jaar gevoerd maar de consensus onder historici is dat dit flauwekul is. Stalin zou zijn troepen gewoon 100 kilometer naar het Oosten hebben verplaatst en had zich echt niet overgegeven bij een inname van Moskou. Napoleon nam Moskou ook in maar dat had ook weinig effect.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:53 schreef Shotty het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Moscow
Als de Duitsers niet waren tegengehouden door het weer hadden ze Moscow kunnen bestormen voordat de Soviets hun versterkingen in positie konden brengen.
Dat hadden de Duitsers met een miljoen soldaten het tegen 90.000 Soviet soldaten op hoeven nemen.
Ik denk wel dat ze dat gewonnen hadden, en zelfs Stalin wist dat als Moscow zou vallen, het over zou zijn met de Soviet Unie.
[..]
Ja en Nee. America traint al jaren troepen in UA, dat deden ze niet bij de Soviet Unie. Oekrane hoeft zich nu niet te beperken tot zerg rushes, wat voor de Soviet Unie de enigste praktische tactiek was.
Alleen Frankrijk en Duitsland hebben samen al meer inwoners dan Rusland. Rusland is qua oppervlak weliswaar een enorm land, maar qua economie en inwonertal is het verre van de wereldmacht die het pretendeert te zijn en dat merk je ook aan hun krijgsmacht. Het is het allemaal net niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Van Wijk is zo iemand die denkt dat Rusland wint omdat ze meer mensen hebben. Dat Rusland dat wel even regelt met een algehele mobilisatieNet zoals Arnold Karskens. Huis-tuin & keuken analisten. Sowieso weinig goede Nederlandse analisten. Die schnabbel commandant de Kruif heeft er ook al vrijwel altijd pijnlijk naast gezeten.
Dan nog hadden ze bij een algehele mobilisatie natuurlijk Oekrane echt wel kunnen verslaan. Maar de huidige aantallen zijn lachwekkend.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Alleen Frankrijk en Duitsland hebben samen al meer inwoners dan Rusland. Rusland is qua oppervlak weliswaar een enorm land, maar qua economie en inwonertal is het verre van de wereldmacht die het pretendeert te zijn en dat merk je ook aan hun krijgsmacht. Het is het allemaal net niet.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat maakt het confronterend?
Het is 180 graden tegen over onze waardes en normen die er uit voort vloeien. Plus is hij niet neutraal maar duidelijk op hand van poetin:
Poetins interventie is inmiddels ontaard in een soort Amerikaans-Britse proxyoorlog.
Alleen al deze ongefundeerde opmerking is puur propaganda taal.
een counter filosofische vraag voor Van Wijk:Salomons oordeel ging om 1 eenvoudige kwestie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Waarheid ligt niet in het midden een compris kan in het midden liggen. maar zoals koning salomon al aan toonde: splitsen van de waarheid zal altijd leiden tot verdriet van de rechtvaardige (doel op het verhaal van de baby en de twee vrouwen).
De huidige situatie is en heel stuk complexer, waarbij we gissen naar de motieven van Rusland en er van uit gaan dat we daarin gelijk hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Het rode leger was de krijgsmacht van de Sovjet-Unie, Rusland (en daarmee hun krijgsmacht) is echter in alle opzichten beduidend kleiner dan de toenmalige Sovjet-Unie.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die consensus is er helemaal niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die discussie wordt al 80 jaar gevoerd maar de consensus onder historici is dat dit flauwekul is. Stalin zou zijn troepen gewoon 100 kilometer naar het Oosten hebben verplaatst en had zich echt niet overgegeven bij een inname van Moskou. Napoleon nam Moskou ook in maar dat had ook weinig effect.
Natuurlijk was het wel een klap geweest maar Rusland is zo enorm dat ik niet denk dat de Duitsers daar heel lang stand hadden kunnen houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:06 schreef Shotty het volgende:
[..]
Die consensus is er helemaal niet.
Je kan er niet om heen dat Moscow het centrum van spoortransport in de Soviet Unie was in die tijd. zonder die spoorwegen kon het rode leger helemaal niets meer. Leningrad bijvoorbeeld zou geen voorraden meer kunnen krijgen, en ook vallen. Lend-Lease spullen zouden niet meer bij het leger kunnen komen.
Net als vandaag de dag: amateurs talk strategy, professionals talk logistics.
Een soldaat zonder kogels vecht niet.
Een soldaat zonder eten gaat dood.
In de tijd van de Tsaar en Napoleon waren er nog geen treinen, dat was dus een compleet andere situatie.
Gissen? Toespraken gemist van Poetin?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Salomons oordeel ging om 1 eenvoudige kwestie.
De huidige situatie is en heel stuk complexer, waarbij we gissen naar de motieven van Rusland en er van uit gaan dat we daarin gelijk hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Dat kan dat je dat denkt, maar zonder onderbouwing is het een beetje lastig om dat op waarde te schatten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het wel een klap geweest maar Rusland is zo enorm dat ik niet denk dat de Duitsers daar heel lang stand hadden kunnen houden.
Onderbouwing: 90 procent van het land nog niet bezet. (Zelfs na een eventuele inname van Moskou) Te weinig troepen om zulke enorme gebieden lange tijd bezet te houden, zag je ook aan de partizanenstrijd die al snel begon los te barsten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dat kan dat je dat denkt, maar zonder onderbouwing is het een beetje lastig om dat op waarde te schatten.
Een algehele mobilisatie gaat er waarschijnlijk niet komen; andere analysten dan de Wijk hebben al meermaals aangegeven dat het bewapenen van een groot deel van de Russische bevolking als een boomerang zal gaan terugkeren bij poetin's kliek. Ongetrainde mannen bewapenen om hen vervolgens met tien- zo niet honderdduizenden te laten sneuvelen in Oekrane zal eerder tot een machtsovername in Rusland dan een militaire overwinning in Oekrane leiden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan nog hadden ze bij een algehele mobilisatie natuurlijk Oekrane echt wel kunnen verslaan. Maar de huidige aantallen zijn lachwekkend.
nogmaals wij hebben gelijk net als dat poetin gelijk heeft. Juist nu Poetin besloten heeft dat zijn gelijk ten koste gaat van oekraine zijn gelijk en zijn gelijk aan oekraine opdringt. maakt dat Poetin een groot gevaar is voor ons gelijk en wij dus oekraine helpen hun eigen gelijk te verdedigen. Wat helemaal is volgens ons gelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Salomons oordeel ging om 1 eenvoudige kwestie.
De huidige situatie is en heel stuk complexer, waarbij we gissen naar de motieven van Rusland en er van uit gaan dat we daarin gelijk hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Het was de Duitsers dan ook niet om de bezetting van heel Rusland te doen, het ging hen om de grondstoffen en de landbouwgrond in het Europese deel van het land.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het wel een klap geweest maar Rusland is zo enorm dat ik niet denk dat de Duitsers daar heel lang stand hadden kunnen houden.
In oorlogen neem je hoofdsteden niet alleen in vanwege de symbolische waarde, maar ook omdat daar in de praktijk alle ministeries staan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Onderbouwing: 90 procent van het land nog niet bezet. (Zelfs na een eventuele inname van Moskou) Te weinig troepen om zulke enorme gebieden lange tijd bezet te houden, zag je ook aan de partizanenstrijd die al snel begon los te barsten.
En inderdaad de Amerikaanse steun die ook bij een rompstaat Rusland gewoon was blijven doorgaan.
Waarom zouden die Duitsers het hele gebied proberen bezet te houden? nogmaals, er woonde 3 honden en een paardenkop. Ze konden rustig een voor een de Soviet legerkorpsen omsingelen en wachten op overgave.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Onderbouwing: 90 procent van het land nog niet bezet. (Zelfs na een eventuele inname van Moskou) Te weinig troepen om zulke enorme gebieden lange tijd bezet te houden, zag je ook aan de partizanenstrijd die al snel begon los te barsten.
En inderdaad de Amerikaanse steun die ook bij een rompstaat Rusland gewoon was blijven doorgaan.
Ik vind voordat de bom valt van Jelle Brandt Corstius een goeie podcast. Maar dat komt ook omdat hij de talen spreekt en daardoor meer achtergrond informatie kan geven over dit conflict. Alleen is die nu gestopt vanwege de vakantie. Maar dat mis ik sowieso in Nederland. Rusland kenners die Russisch spreken en meer begrijpen over hoe de Russen denken enzovoort. Bijna al het nieuws wat er op dit moment gebeurt in Rusland komt via Oost-Europese bronnen naar ons toe die Rusland veel beter begrijpen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef capricia het volgende:
En toch vind ik het interessant om de podcasts van Boekestijn en De Wijk te beluisteren.
Als je het niet leuk vindt, dan luister je niet.
Er zijn helaas weinig andere dagelijkse uitzendingen in het NLs.
Misschien vind het het joetjeopkanaal van deze Russisch/Engelse filosoof wel wat:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind voordat de bom valt van Jelle Brandt Corstius een goeie podcast. Maar dat komt ook omdat hij de talen spreekt en daardoor meer achtergrond informatie kan geven over dit conflict. Alleen is die nu gestopt vanwege de vakantie. Maar dat mis ik sowieso in Nederland. Rusland kenners die Russisch spreken en meer begrijpen over hoe de Russen denken enzovoort. Bijna al het nieuws wat er op dit moment gebeurt in Rusland komt via Oost-Europese bronnen naar ons toe die Rusland veel beter begrijpen.
Consequentie van de waarheid door te snijden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nogmaals wij hebben gelijk net als dat poetin gelijk heeft. Juist nu Poetin besloten heeft dat zijn gelijk ten koste gaat van oekraine zijn gelijk en zijn gelijk aan oekraine opdringt. maakt dat Poetin een groot gevaar is voor ons gelijk en wij dus oekraine helpen hun eigen gelijk te verdedigen. Wat helemaal is volgens ons gelijk.
Je kunt dit niet splitsen aangezien je dan jezelf door midden snijdt. Het enige mogelijk die er is dat Rusland accepteert dat oekraine een eigen gelijk heeft en stopt met bemoeien in oekraine, en dit zelf laat oplossen. maar dit gaat dus tegen het gelijk van rusland. het beste blijft ik vind dit, de ander vind dat ik bemoei me niet de ander.
Maar rusland is die grens dus veel te ver overgegaan meerdere keren.
snap je nu waarom ik niks kan met dat waarhjeid in het middden geswets, en het ging niet op vraag stelling bij salomon maar consequentie van de waarheid door snijden.
Dank je ik zal het binnenkort is bekijken. Ik kwam een paar maanden geleden al een filmpje tegen van een groep Bulgaren die al tijden het Russische leger volgde en die waren niet zo onder de indruk van het Russisch leger. Hun informatie was gewoon de Russische kranten. Tot 4 a 5 jaar geleden mochten Russische kranten gewoon nog over het leger schrijven. Vooral in plaatselijke kranten stonden berichten dat het leger bijvoorbeeld niet eens op sommige plekken de gasrekening kon betalen, dat er voedsel tekorten waren en geen materiel was om te oefenen Niet veel later kwamen toen hier langzaam de berichten van de enorme corruptie in het leger.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien vind het het joetjeopkanaal van deze Russisch/Engelse filosoof wel wat:
https://www.youtube.com/c/VladVexler
Vind het wel een leuke discussie hoor, maar de Russen hadden nog genoeg mensen wonen achter Moskou en zelfs op hun hoogtepunt hadden de Duitsers maar zo'n 10 procent van Europees Rusland in handen. Toegegeven, de overwinningen tijdens Barbarossa waren enorm indrukwekkend.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:19 schreef Shotty het volgende:
[..]
Waarom zouden die Duitsers het hele gebied proberen bezet te houden? nogmaals, er woonde 3 honden en een paardenkop. Ze konden rustig een voor een de Soviet legerkorpsen omsingelen en wachten op overgave.
Stalin had vervolgens met die paar soldaten die hij nog in het oosten had, met materiaal dat eerst langs Japan naar Vladivostok gevaren wordt, en dan over de trans-Siberi expres (die daar absoluut de capaciteit niet voor had) naar het westen vervoerd moest worden, geen kans meer gemaakt.
90% van de Lend-Lease kwam binnen via Moermansk, maar dat had na de val van Moscow niet meer gekund.
De gehele industrie zou dan ook richting de oeral verplaatst worden. Alleen is de vraag of dat was gelukt als Moskou gevallen was.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind het wel een leuke discussie hoor, maar de Russen hadden nog genoeg mensen wonen achter Moskou en zelfs op hun hoogtepunt hadden de Duitsers maar zo'n 10 procent van Europees Rusland in handen. Toegegeven, de overwinningen tijdens Barbarossa waren enorm indrukwekkend.
Ik denk dat het wel gelukt was ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De gehele industrie zou dan ook richting de oeral verplaatst worden. Alleen is de vraag of dat was gelukt als Moskou gevallen was.
Maar wel een beetje o/t dit
Precies, want volgens sommige zeeleeuwen hierzo is er natuurlijk eigenlijk geen verschil tussen wat rus doet en de VS.quote:
Ik ook, en daar wil het in dit topic nog wel is aan ontbreken, dus laat mij beginnen met mijn dank voor de gezonde discussie!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind het wel een leuke discussie hoor, maar de Russen hadden nog genoeg mensen wonen achter Moskou en zelfs op hun hoogtepunt hadden de Duitsers maar zo'n 10 procent van Europees Rusland in handen. Toegegeven, de overwinningen tijdens Barbarossa waren enorm indrukwekkend.
Het is vooral zielig om te merken dat ook de Wijk nog altijd de illusie koestert van eeuwig durende economische groei. Van een geopolitiek expert had ik verwacht dat die inmiddels wel door die luchtbel heen geprikt had, maar het is blijkbaar vooral defaitisme nu de nieuwe werkelijkheid wat sneller in het westen aangekomen is als zonder deze oorlog uiteindelijk ook wel gebeurt zou zijn.quote:
In WOII vochten ze met Amerikaanse wapens. Er was een lend-lease program. Er waren een hoop raketwerpers op Amerikaanse Studebakers geschroefd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gekoppeld aan het feit dat de Oekrainse bevolking weliswaar een stuk kleiner is dan de Russische, maar wel gewoon groot is, is deze situatie onvergelijkbaar met WO2. Miljoenen soldaten in oude troep lopen vooral elkaar in de weg en zijn een prima doelwit voor duizenden soldaten met modern materieel. Dat bewijst de oorlog van dit moment. Meer moderne artillerie en drones, maar vooral meer MLRS/Himars, meer raketten en vooral ook raketten die 300 kilometer kunnen bereiken sturen. Laat het Russische leger maar doodbloeden in Oost-Oekraine, dat is voor iedereen het beste, inclusief Rusland zodra ze zich beseffen dat de echte Russische vijanden in het Kremlin zitten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In WOII vochten ze met Amerikaanse wapens. Er was een lend-lease program. Er waren een hoop raketwerpers op Amerikaanse Studebakers geschroefd.
Nu is er lend-lease program voor Ukraine om de Russische Nazi's te verslaan.
quote:Ukraine’s Implausible Theories of Victory
The Fantasy of Russian Defeat and the Case for Diplomacy
As Russian forces gain ground in Ukraine, that country’s president and allies all seem to agree: Ukraine must fight on to victory and restore the prewar status quo. Russia would disgorge the territorial gains it has made since February. Ukraine would recognize neither the annexation of Crimea nor the secessionist statelets in the Donbas and would continue down the path toward membership in the EU and NATO.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goh, lijkt Rob de Wijk wel..
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 15-07-2022 12:01:22 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:52 schreef capricia het volgende:
https://www.foreignaffair(...)ble-theories-victory
[..]Begon redelijk genuanceerd, maar het werd gaandeweg duidelijk dat het naar de gewenste uitkomst redeneren is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goh, lijkt Rob de Wijk wel..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Oekrane gaat nog lang niet naar de onderhandelingstafel. Pas als wij geen wapens meer leveren.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Begon redelijk genuanceerd, maar het werd gaandeweg duidelijk dat het naar de gewenste uitkomst redeneren is.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]Artikel lijkt meer op een mening/column dan een goed nieuwsartikel/analyse.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goh, lijkt Rob de Wijk wel..![]()
De motivatie vanuit Oekrane en haar bevolking is torenhoog..dus inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekrane gaat nog lang niet naar de onderhandelingstafel. Pas als wij geen wapens meer leveren.
Sorry, echt totaal niks nieuws.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey maar in ruil voor grote stukken olierijk grondgebied, zou Rusland keiharde garanties geven dat ze niet weer aan zouden vallen, dat is toch een mooi stevig compromis waarbij beide water bij de wijn doen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, echt totaal niks nieuws.
Niet adresseren hoe je dan kan garanderen dat serial-verdrag breker rus zich nu wel aan het verdrag gaat houden anders dan vage "security guarantees", maar het westen zou nu ook al boots on the ground kunnen plaatsen, maar durven we niet, vanwege angst voor escalatie - hoe gaat dat dan bij verdrag nummer zoveel anders zijn...?
En als klap op de vuurpijl natuurlijk ook nog "vele sancties opheffen" zodat ze weer lekker de tank fabriek aan kunnen zwengelen.
Ik las ergens deze week, weet niet meer precies waar, ook zo'n soort verhaal, maar die stelde bv wel duidelijk dat rus keihard vertelt wordt dat de sancties gewoon ad infinitum blijven.
Dit is het zoveelste appeasement verhaal.
Eerste paar alinea's en je leest al meteen dat dit stuk geschreven is vanuit de gedachte dat de oorlog snel voorbij moet zijn en de banden met Rusland en Poetin snel hersteld moeten worden. Het was op 24 februari al meteen duidelijk dat dit het begin van een nieuwe, langdurige koude oorlog met Rusland is. Iedere "expert" die dat niet inziet is ofwel kinderlijk naef of toch niet zo'n expert als hij of zij pretendeert te zijn...quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Begon redelijk genuanceerd, maar het werd gaandeweg duidelijk dat het naar de gewenste uitkomst redeneren is.
Ik zie die dames lopen op de afbeelding in deze tweet, en denk ze zien er niet uit alsof ze gebukt gaan onder een dictatoriaal bewind.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:26 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwt of ze het voor elkaar krijgen dat de koffie nog smeriger wordt dan van Starbucks zelf.
is nu je argument.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie die dames lopen op de afbeelding in deze tweet, en denk ze zien er niet uit alsof ze gebukt gaan onder een dictatoriaal bewind.
De vrouwen zijn toch een klein beetje minder vrij daar waar men nu extra olie wil gaan betrekken. Een vergelijking, de bovenste is Rusland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij bent echt een simpel iemand.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie die dames lopen op de afbeelding in deze tweet, en denk ze zien er niet uit alsof ze gebukt gaan onder een dictatoriaal bewind.
De vrouwen zijn toch een klein beetje minder vrij daar waar men nu extra olie wil gaan betrekken. Een vergelijking, de bovenste is Rusland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, echt goeden argumentatie johquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk, zo ontzettend vrij zijn ze, Za:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
Zei iemand GROWLER?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Growler moeten ze hebben, GROWLER!!!
of Prowler
[ afbeelding ]
Jeetje, je bent nog dommer dan ik eerder dacht.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk dat UA meer heeft aan een vliegtuig dat daadwerkelijk klappen uit kan delen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zei iemand GROWLER?
[ afbeelding ]
jaquote:
ze moeten eerst de luchtverdediging platslaan, kunnen die drones weer hun dingetje doenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat UA meer heeft aan een vliegtuig dat daadwerkelijk klappen uit kan delen.
Die beelden heb ik ook uit Amsterdam, erger nog.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kijk, zo ontzettend vrij zijn ze, Za:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wil je er nog meer?
Google heeft er letterlijk 1000en op voorraad.
Dus ze zijn in rus vrijer dan dat ze in adam zijn?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:56 schreef Za het volgende:
[..]
Die beelden heb ik ook uit Amsterdam, erger nog.
Shit, dan woon ik toch in de verkeerde stad. Elke dag die verschrikkelijke onderdrukking in Amsterdamquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus ze zijn in rus vrijer dan dat ze in adam zijn?
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:56 schreef Za het volgende:
[..]
Die beelden heb ik ook uit Amsterdam, erger nog.
Vind je Ronald?quote:
Je bent me echt net voor.....quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, jij hebt geen principes.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:00 schreef Za het volgende:
Moeten we geen principes hebben voor wat betreft de mensenrechten in de landen waar we onze fossiele brandstof willen gaan betrekken?
Niet heel veel anders dan Rusland dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:00 schreef Za het volgende:
[..]
Vind je Ronald?
Moeten we geen principes hebben voor wat betreft de mensenrechten in de landen waar we onze fossiele brandstof willen gaan betrekken?
Stenigingen, onthoofdingen, vrouwen onderdrukking, doodstraf op homoseksualiteit, in oorlog met en het bombarderen van Jemen.
Maar dat geeft allemaal niets?
Ze lijken wel keihard te lachenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kijk, zo ontzettend vrij zijn ze, Za:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wil je er nog meer?
Google heeft er letterlijk 1000en op voorraad.
Iets soortgelijks vloog toevallig vandaag over. Kon het niet goed zien, maar het was geen Nederlands toestel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt/had ook nog de EA-6 PROWLER
[ afbeelding ]
Ja meesterquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga geen juf spelen vandaag. Dank je
Excuses in dat gevalquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:
zijn retiredquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iets soortgelijks vloog toevallig vandaag over. Kon het niet goed zien, maar het was geen Nederlands toestel.
Was slanker en langer, wel redelijk vergelijkbaar silhouetquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn retired
jammer dat je geen foto hebt want ik kan me verder niets bedenken wat erop lijkt
[ afbeelding ]
?
Haal die achterlijke russische staatspropaganda van Za dan ook wegquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:
prima toch, rusland is de bedreiging voor europa en het vrije westen. SA is een bedreiging voor Jemen (wat een proxy oorlog van iran en rusland is).quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:00 schreef Za het volgende:
[..]
Vind je Ronald?
Stenigingen, onthoofdingen, vrouwen onderdrukking, doodstraf op homoseksualiteit, in oorlog met en het bombarderen van Jemen.
Maar dat geeft allemaal niets?
Het principe van Za is dat vaccinaties en QR-codes bouwstenen van een dictatuur zijn en daarom heult hij/zij met een echte dictatuur. Bewondering voor een zogenaamd sterke man en een sterk volk omdat Za zelf al in zijn/haar broek plast bij de gedachte aan een stijging van de gasprijs.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, jij hebt geen principes.
Daarom ben jij niet een goede partij om daar mee te gaan schermen.
de F-4 is nog ouderquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn retired
jammer dat je geen foto hebt want ik kan me verder niets bedenken wat erop lijkt
[ afbeelding ]
?
Zijn die niet ook overal uit dienst inmiddels?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef sp3c het volgende:
anders zeg ik Harrier qua silhouet maar das niet zo bijzonder
Zo te lezen zijn die hier en daar nog in gebruik:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zijn die niet ook overal uit dienst inmiddels?
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was slanker en langer, wel redelijk vergelijkbaar silhouet
quote:
Turkije heeft ze nog voor verkeninngenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zijn die niet ook overal uit dienst inmiddels?
Het lijkt me sterk dat je die hier hebt zien vliegenquote:
Die ken ik nog van RAF Brggen waar ik als menneke geregeld aan het hek stond te kijken.quote:
Leek er toch verdomd veel op. Al het andere was het zeker niet, Nederlands al helemaal niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je die hier hebt zien vliegen
Was het niet gewoon een jsf?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Leek er toch verdomd veel op.
Haha nee man, die herken je wel. Het was qua silhouet iets "ouders"quote:
Dus we gaan in de EU volgens plan 11 augustus stoppen met de invoer van Russische kolen, en Duitsland op 1 augustus?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef Korenfok het volgende:
wij vinden gewoon dat rusland geen macht hoeft te hebben en zeker niet door ons gefinancieerd.
Een Wierd Dukje, is het.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Haal die achterlijke russische staatspropaganda van Za dan ook weg.
Frankrijk heeft er sowieso nog wat in reservequote:
Ben wel benieuwd waar Duk dat gezegd heeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Een Wierd Dukje, is het.
[ afbeelding ]
Vloog relatief laag over een bekende aanvliegroute richting dld. Althans, dat was ik nog snel kon zien.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Frankrijk heeft er sowieso nog wat in reserve
het is het standaard rusland trol naratief. eerst massaal pro trump, toen massaal anti vaccinanties (ondanks dat trump zelf pro was), en nu massaal anti vs en pro rusland.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het principe van Za is dat vaccinaties en QR-codes bouwstenen van een dictatuur zijn en daarom heult hij/zij met een echte dictatuur. Bewondering voor een zogenaamd sterke man en een sterk volk omdat Za zelf al in zijn/haar broek plast bij de gedachte aan een stijging van de gasprijs.
Heeft Wierd Duk dit echt ooit gezegd? Wat een malloot. Zelfs als hij doelt op woke (wat inderdaad de vrije debatcultuur flink beperkt) is en was het in Rusland minstens zo ergquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Een Wierd Dukje, is het.
[ afbeelding ]
Half augustus komt het Ukrainse tegenoffensief en gaan we vuurwerk zienquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:52 schreef capricia het volgende:
Ukraine’s forces could beat the enemy in mechanized warfare, with tanks and accompanying infantry and artillery, just as Israel beat its Arab enemies in the 1967 Six-Day War and the 1973 Yom Kippur War. Neither Russia nor Ukraine has sufficient mechanized combat units to densely defend their vast fronts, which means in principle that either side should be vulnerable to rapid, hard-hitting mechanized attacks.
Ik hoor al vanaf april dat er een tegenoffensief komt vanuit Oekrane. Lijkt meer een moraalboodschap steeds dan iets wat waarheid bezitquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Half augustus komt het Ukrainse tegenoffensief en gaan we vuurwerk zien
Sealioningquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:22 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik hoor al vanaf april dat er een tegenoffensief komt vanuit Oekrane. Lijkt meer een moraalboodschap steeds dan iets wat waarheid bezit
geen idee boeit me eigenlijk niet. prima sancties om rusland het erg moeilijk te maken die steun ik volledig. maar rusland hoeft niet gelijk kapot, dus een weekje langer of korter maakt me niet uit. ik lees net hierboven dat rusland lonen gaat verlagen + oorlogs economie opzet, massaal gaat nationaliseren. Dus sancties doen precies wat ze meoten doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:18 schreef Za het volgende:
[..]
Dus we gaan in de EU volgens plan 11 augustus stoppen met de invoer van Russische kolen, en Duitsland op 1 augustus?
Oekraners komen door westerse wapens in een steeds betere positie.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Half augustus komt het Ukrainse tegenoffensief en gaan we vuurwerk zien
Za, even iets anders. Wat vind jij van Rob de Wijk. Zijn professionele bijdragenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:23 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom toch doorgaan?
Straatcommando is duidelijk geweest.
Op welk tijdstip waar te kijken?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik lul er gewoon overheen maar misschien kan iemand dat ding wel op flightradar vinden mits de transponder aan staat.
Als die betere positie wordt bereikt door steeds achteruit te lopen heb je wel een punt. Zeg ik met weinig plezierquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oekraners komen door westerse wapens in een steeds betere positie.
Vanaf dat moment is ook elke keer gezegd dat het keerpunt in augustus zal zijn. Dat de media nou eenmaal met click bait titels komt is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:22 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik hoor al vanaf april dat er een tegenoffensief komt vanuit Oekrane. Lijkt meer een moraalboodschap steeds dan iets wat waarheid bezit
Ik snap het niet in deze contextquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Sealioning![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Sealioning
Is dat zo? Ik meen toch te herinneren dat het eerst eind mei was. Toen half juni. Juli heb ik dan weer niet gehoord maar nu dus augustusquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vanaf dat moment is ook elke keer gezegd dat het keerpunt in augustus zal zijn. Dat de media nou eenmaal met click bait titels komt is een ander verhaal.
Rond twaalven, half een gok ik zo, regio Arnhem.quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zei iemand GROWLER?
[ afbeelding ]
https://www.parool.nl/wer(...)t-augustus~bf919091/quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:28 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik meen toch te herinneren dat het eerst eind mei was. Toen half juni. Juli heb ik dan weer niet gehoord maar nu dus augustus
Mijn posts worden hier verwijderd, ook al gaan ze niet tegen de forumregels in. Voor zover vvmu, lekker normale reacties verwijderen omdat ze een mod tegen staan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is gewoon cherrypicking van beide kanten. En doorr...
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:32 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Mijn posts worden hier verwijderd, ook al gaan ze niet tegen de forumregels in. Voor zover vvmu, lekker normale reacties verwijderen omdat ze een mod tegen staan.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Fake news, de onoverwinnelijke Russen doorstaan deze sancties met twee vingers in de neus. Volgens de experts in dit topic lachen Russen hier alleen maar om.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:12 schreef luxerobots het volgende:
Weer een interessante analyse.
Lonen gaan omlaag in Rusland, terwijl hoge inflatie aanhoudt.
En hoewel Rusland veel geld verdient met gas en olie. Worden de exportmarkten kleiner, dus wanneer de situatie normaliseert, en de hoge olie- en gasprijzen weer wat omlaag gaan, dan heeft Rusland minder marktaandeel om geld mee te verdienen.
Overigens hebben ze in Rusland een wet die een oorlogseconomie op poten zet aangenomen. De Russische overheid kan van bedrijven eisen om oorlogsmateriaal te leveren, de overheid bepaalt dan hoeveel bedrijven leveren (en dwingt werknemers dus om meer te werken) en bepaalt tevens de prijs. Dit is ook behoorlijk schadelijk voor de economie, omdat deze bedrijven dan niet meer voor private partijen kunnen leveren.
Die sancties gaan we nog jaren, zo niet decennialang vol moeten houden. Die zullen ook gewoon in stand gehouden moeten worden wanneer Rusland zich onverhoopt terug mocht trekken uit Oekrane.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
geen idee boeit me eigenlijk niet. prima sancties om rusland het erg moeilijk te maken die steun ik volledig. maar rusland hoeft niet gelijk kapot, dus een weekje langer of korter maakt me niet uit. ik lees net hierboven dat rusland lonen gaat verlagen + oorlogs economie opzet, massaal gaat nationaliseren. Dus sancties doen precies wat ze meoten doen.
Oh shit, zijn we vergeten om de maandelijkse bobs en vagene te sturen???!! Paniek!quote:
watquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Oh shit, zijn we vergeten om de maandelijkse bobs en vagene te sturen???!! Paniek!
Vraag me af of het sowieso verschil maakt?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:12 schreef luxerobots het volgende:
De Russische overheid kan van bedrijven eisen om oorlogsmateriaal te leveren, de overheid bepaalt dan hoeveel bedrijven leveren (en dwingt werknemers dus om meer te werken) en bepaalt tevens de prijs. Dit is ook behoorlijk schadelijk voor de economie, omdat deze bedrijven dan niet meer voor private partijen kunnen leveren.
als een oorlogs economie worden, dan betekend dit inderdaad dat bijv de buizen fabriek die normaal ook fietsen frames verkoopt nu, buizen voor geweren moeten maken. alle grondstoffen moeten eerst naar oorlog ondersteunende producten en dan pas naar al het andere. Gezien er niet een depressie was in Rusland, verliezen dus veel mensen hun baan omdat er een economie omzeep geholpen wordt om een oorlog te financieren.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag me af of het sowieso verschil maakt?
Defensie industrie in rus is al tijden dermate verlieslijdend dat het al heel lang aan de subsidie tiet ligt.
Ga je dat ook doen met civiele industrien, ja, dan help je je eigen economie nog verder de vernieling in.
Rob de Wijk denkt dat hij heeeeel interessant is voor zijn luisteraars en dikt alles aan tot ´vreselijk, vreselijk, echt vreselijk´.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Za, even iets anders. Wat vind jij van Rob de Wijk. Zijn professionele bijdragen
Grappig. Ik hoor Rob de Wijk zo 'vreselijk, vreselijk, echt vreselijk' zeggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rob de Wijk denkt dat hij heeeeel interessant is voor zijn luisteraars en dikt alles aan tot ´vreselijk, vreselijk, echt vreselijk´.
En hij zegt vaak dat hij dit al maaaaanden geleden het al zo heeft voorspeld.
Goede zaakquote:
Dat kan wel eens een tweetraps raket worden. Rusland heeft hier geen antwoord op.quote:
Daar kan ik weinig in betekenen verder, misschien feedback proberen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:32 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Mijn posts worden hier verwijderd, ook al gaan ze niet tegen de forumregels in. Voor zover vvmu, lekker normale reacties verwijderen omdat ze een mod tegen staan.
Ik lees dat nu al een aantal keren van je.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:39 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Ten gevolge van meer energie moeten importeren tegen hogere prijzen als gevolg van de oorlog in Oekrane en de westerse sancties tegen Rusland.
Tja aan de goede kant van de geschiedenis staan, niet toegeven aan de dictator, de verkrachter, de moordenaar, komt met een prijs. Dat was vanaf dag 1 duidelijk, is ook nooit onder stoelen of banken gestoken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:39 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Ten gevolge van meer energie moeten importeren tegen hogere prijzen als gevolg van de oorlog in Oekrane en de westerse sancties tegen Rusland.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:including rape and gang rape of children in front of family members
quote:gang rape of children in front of family
Zo goed zijn Russen met vrouwen en mensenrechten. Geef mij maar een burka.quote:GANG RAPE OF CHILDREN
Ah ja. Het collateral damage verhaal.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is een bijeffect van oorlog en mag dus gerust voornamelijk op het conto van agressor Poetin worden bijgeschreven.
Zolang we afhankelijk zijn van Rusland, zijn we chantabel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:46 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ah ja. Het collateral damage verhaal.
enquote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De uitdaging was:
- blijven we gas boren in Groningen
- willen we afhankelijk zijn en blijven van aardgas uit het buitenland, stel dat bij een internationaal conflict of na weer een nieuwe sanctie aan Rusland het land de gaskraan dichtdraait
quote:Op donderdag 21 juni 2018 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gas uit Groningen is straks gebeurd.
Afhankelijk zijn van het gas uit Rusland lijkt me ook niet zo tof, nog los van de prijsverhogingen die ze in de toekomst zouden kunnen doorvoeren.
Dan komt er een punt dat je aardgas in woningen moet vergeten.
Dan komen er andere opties en die kosten geld.
Confefe / covfefe?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Oh shit, zijn we vergeten om de maandelijkse bobs en vagene te sturen???!! Paniek!
Ga dit niet eens kijken. Wat hoop ik dat Rusland zo ver de afgrond inzakt. Voor de komende 100 jaar de bitch van China.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:50 schreef capricia het volgende:
Misdadig.
Kom maar op met die tribunalen.
[ twitter ]
Netjes van Iran, dat ze enkel materiaal leveren ter verdediging, en niet voor een invasiequote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:03 schreef Korenfok het volgende:
Iran says it refused to supply drones to Russia
Dus die speciale drones gaan ook niet meer door? Vroeg me al af waarom er weer massaal getrolt werd over diplomatie en dat oekraine nooit kan winnen, verkoop wapens etc. Zou er een verband zijn met het weigeren door Iran? Zou het kunnen dat kremlin weer terug naar de teken tafel moet?
Houd maar op.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:46 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
[..]
[..]
[..]
Zo goed zijn Russen met vrouwen en mensenrechten. Geef mij maar een burka.
Mensen hebben nou eenmaal een kort geheugen, dit artikel is van oktober 2021:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens schoten de gasprijzen vorig jaar ook al omhoog vr de inval in Oekrane.
De productie en voorraden sloten na de corona crisis niet meer helemaal aan op de vraag.
Vorig jaar waren de gasvoorraden ongekend leeg, dat kwam met name doordat Gazprom de voorraden die ze zelf in bezit heeft in de EU (waaronder in Bergermeer en Duitsland) niet vulde. Gazprom heeft ze bewust niet aangevuld en zodoende de prijzen vorig jaar al flink opgedreven. Achteraf weten we natuurlijk waarom dat gebeurde.quote:Zijn we uit de problemen qua hoge energieprijzen, nu Gazprom binnenkort weer meer gas naar West-Europa gaat sturen? De Russische president Poetin gaf gisteren het staatsbedrijf opdracht om de gasvoorraden hier weer aan te vullen, zodra de Russische reserve-opslag weer op peil is.
Begin dit jaar kostte een kuub gas voor levering in het eerste kwartaal van komend jaar 18 cent, rekent hij voor, en nu staat dat op 76 cent - inclusief de daling van deze dag.
Guth houdt ook nog een slag om de arm: "Er zijn eerder beloftes gedaan voor extra leveringen vanuit Rusland, maar daarbij werd uiteindelijk de extra capaciteit niet geboekt om dat mogelijk te maken. Ook dat is nu nog niet gebeurd, al stelt het me wel gerust dat er nu een concrete datum genoemd wordt."
Maar kunnen 'wij' deze prijs ook daadwerkelijk betalen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja aan de goede kant van de geschiedenis staan, niet toegeven aan de dictator, de verkrachter, de moordenaar, komt met een prijs. Dat was vanaf dag 1 duidelijk, is ook nooit onder stoelen of banken gestoken.
Wij anti-fascisten, anti nazi’s, pro democratie, pro mensenrechten en pro vrijheid betalen die prijs met liefde. Het is een noodzakelijke prijs om tegenwicht te bieden aan de duistere krachten en hun aanhangers en fans.
Ik maak me persoonlijk drukker om het lot van Oekraners dan om onze situatie hier.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Maar kunnen 'wij' deze prijs ook daadwerkelijk betalen?
Ten eerste, splits dit eens uit naar land? Nederland exporteert namelijk heel veel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:39 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Is dat Gazprom(NL) nou al genaast?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mensen hebben nou eenmaal een kort geheugen:
Gazprom gaat meer gas leveren aan West-Europa, wordt gas nu weer goedkoper? https://nos.nl/l/2403463
[..]
Vorig jaar waren de gasvoorraden ongekend leeg, dat kwam met name doordat Gazprom de voorraden die ze zelf in bezit heeft in de EU (waaronder in Bergermeer en Duitsland) niet vulde. Gazprom heeft ze bewust niet aangevuld en zodoende de prijzen vorig jaar al flink opgedreven. Achteraf weten we natuurlijk waarom dat gebeurde.
Ik post expres geen gore of lelijke beelden. Je kunt met een gerust hart kijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ga dit niet eens kijken. Wat hoop ik dat Rusland zo ver de afgrond inzakt. Voor de komende 100 jaar de bitch van China.
Ik twijfel hier nog een beetje over; of het al zo ver is, maar ik twijfel niet dat het gaat gebeuren.quote:
Jij blijkbaar nietquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb in zekere zin makkelijk praten, want menig prijs verhoging doet me niets, daar ben ik eerlijk in,quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik maak me persoonlijk drukker om het lot van Oekraners dan om onze situatie hier.
Het zal een paar jaar kut worden maar we komen er wel weer bovenop.
Oekrane zit met een beetje pech nog jaren met Russische bezetters.
Is niet jouw probleem toch? Je zit immers op "de caribbean"quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan een tweetraps raketquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kan wel eens een tweetraps raket worden. Rusland heeft hier geen antwoord op.
Die prijs zie ik trouwens weer dagelijks dalen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb in zekere zin makkelijk praten, want menig prijs verhoging doet me niets, daar ben ik eerlijk in,
Maar een hogere prijs aan de tank is een schijntje, om te betalen, ivm moeders en kinderen die uit hun kinderwagen worden gebombardeerd.
Hoho,quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is niet jouw probleem toch? Je zit immers op "de caribbean".
Voor een groot deel hebben "we" dit als Europa ook aan onszelf te danken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb in zekere zin makkelijk praten, want menig prijs verhoging doet me niets, daar ben ik eerlijk in,
Maar een hogere prijs aan de tank is een schijntje, om te betalen, ivm moeders en kinderen die uit hun kinderwagen worden gebombardeerd.
Dit dus. Net als dat corona ons geleerd heeft dat alles outsourcen naar China niet zo'n heel goed idee was.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor een groot deel hebben "we" dit als Europa ook aan onszelf te danken.
We hebben ons te afhankelijk gemaakt van 1 land. Het vervullen van je energiebehoefte moet je spreiden.
Die les leren we nu versneld.
Als EU zijnde zullen we de gaten die elders vallen moeten opvullen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:01 schreef luxerobots het volgende:
Ten eerste, splits dit eens uit naar land? Nederland exporteert namelijk heel veel.
Dan scheelt dat nauwelijks iets.quote:Ten tweede, dit zijn toch alleen goederen? Wat zijn de verhoudingen als diensten er ook bij zitten...
De Russen zullen wel weer beweren dat het een vuurwerkopslag was.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:14 schreef J.B. het volgende:
Ik heb het nog niet voorbij zien komen hier, vannacht is er in de Luhansk oblast weer een Russisch munitiedepot de lucht in gegaan:
[ twitter ]
Ik denk dat die in algemene zin een langere afstand kan overbruggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan een tweetraps raket
Is dat zo?quote:
Als dat het was had je de post waarop ik en anderen reageerden ook verwijderd. Het is duidelijk dat je in deze discussie vooringenomen bent en aan de hand daarvan modereert. Jammer.quote:
Nee dat heeft geen zin hier. Daar houden ze elkaar de hand boven het hoofd. Mods en FA's kunnen niks verkeerd doen, het ligt altijd aan de users, de tig users die dit forum verlaten hebben of weggejaagd zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar kan ik weinig in betekenen verder, misschien feedback proberen?
Die brug moet blijven staan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:19 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik denk dat die in algemene zin een langere afstand kan overbruggen.
Maar met een range van 300 km kunnen ze die Kerch brug van de Krim raken. Moet goed te doen zijn vanuit Zaporizhzhia
Je mist m'n grapje.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan een tweetraps raket
Ik sta je graag te woord in fb.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:22 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als dat het was had je de post waarop ik en anderen reageerden ook verwijderd. Het is duidelijk dat je in deze discussie vooringenomen bent en aan de hand daarvan modereert. Jammer.
[..]
Nee dat heeft geen zin hier. Daar houden ze elkaar de hand boven het hoofd. Mods en FA's kunnen niks verkeerd doen, het ligt altijd aan de users, de tig users die dit forum verlaten hebben of weggejaagd zijn.
Van het CBS:quote:
Dolle dinsdag voor de Russen. Oh wat ga ik daarvan genieten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die brug moet blijven staan.
Altijd handig voor Ladatokkies op Dolle Dinsdag.
Kan ook dat filmpje van Joe Blogs terugkijken?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van het CBS:
De cijfers t/m 2019 zijn gebaseerd op een voorlopige teruglegging. Nederland exporteerde in 2021 voor bijna 211 miljard euro aan diensten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)201%20miljard%20euro.
De discussie: op te blazen, of niet op te blazen, is er een die heftig woed. Ik ben echt benieuwd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die brug moet blijven staan.
Altijd handig voor Ladatokkies op Dolle Dinsdag.
Het ging om de situatie in de EU na de invasie in Oekraene en daarna ingevoerde sancties, niet over de situatie in 2021.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:27 schreef luxerobots het volgende:
Van het CBS:
De cijfers t/m 2019 zijn gebaseerd op een voorlopige teruglegging. Nederland exporteerde in 2021 voor bijna 211 miljard euro aan diensten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)201%20miljard%20euro.
En dat doet het toch niet eens, joh.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:34 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Moeilijk anders te zien dan wederom expres de Oekrainse cultuur te vernietigen.
quote:From that extraordinary Duma session slated for today:
• Denis Manturov will become the new deputy prime minister
• The current deputy prime minister Yury Borisov will become the new director of Roscosmos
• The current director of Roscomos, far-right figurehead Dmitry Rogozin, has been dismissed
Previously it was rumored that Putin is trying to speedrun the process of nominating a successor (hence the extraordinary session). Accordingly, barring some mishaps, Manutrov will soon become the prime minister and will then be put forward as a presidential candidate for Putin's faux party United Russia. Potentially in a snap election before shit truly hits the fan in Russia.
Dmitry Patrushev, the son of one of the main hawks behind Putin, Nikolai Patrushev, was (and may still be) another potential successor.
Gebouwen zijn ongeveer het grootste kostenplaatje van een universiteit, dus die universiteit gaat niet zomaar terugkomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat doet het toch niet eens, joh.
Gebouwen kun je herbouwen. Boeken kun je opnieuw drukken.
Dom, kinderachtig terrorisme is het.
Enig idee wat de rol van Medvedev is? Ik mis hem in dit verhaal.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:37 schreef speknek het volgende:
De Russische Doema had een spoedzitting van de veiligheidsraad vandaag, samenvatting van de uitkomsten:
[..]
quote:
Het is nog onduidelijk of het Medvedev of Zondervedev is.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Enig idee wat de rol van Medvedev is? Ik mis hem in dit verhaal.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is nog onduidelijk of het Medvedev of Zondervedev is.
Medvedev is in 2020 ontslagen ("vrijwillig afgetreden") door Putin, ik denk dat hij hem te gecomprommitteerd vindt na de corruptie-aantijgingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Enig idee wat de rol van Medvedev is? Ik mis hem in dit verhaal.
Nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Iemand stelt je de vraag of het handel betrof, of dienstverlening,
Dus maken we er maar "handel in diensten" van.
Je weet het verschil tussen 'collateral damage' en 'externaliteiten'?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:46 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ah ja. Het collateral damage verhaal.
Als zelfs Putin je te corrupt vindt dan heb je het wel heel erg verknald.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Medvedev is in 2020 ontslagen ("vrijwillig afgetreden") door Putin, ik denk dat hij hem te gecomprommitteerd vindt na de corruptie-aantijgingen.
Jij kwam met de mededeling dat de import van goederen gestegen is in Europa.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Er is handel in goederen en handel in diensten.
Lees je in aub
Nou, dat doet het dus wel, alleen in Nederland al 211 miljard in 2021.quote:
Je hebt handel, waar ik bv iets koop, beetje geld op gooi, en het doorverkoop,quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Er is handel in goederen en handel in diensten.
Lees je in aub
Betreffende post was gericht aan een user die niet bekend is met handel in diensten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:51 schreef luxerobots het volgende:
Jij kwam met de mededeling dat de import van goederen gestegen is in Europa.
Waarop ik meldde dat de diensten er niet bij in zitten.
En toen zei jij dat het toch nauwelijks iets scheelt.
Nogmaals, de handel in diensten vertraagde in de meeste EU landen eerste kwartaal 2022.quote:Nou, dat doet het dus wel, alleen in Nederland al 211 miljard in 2021.
Als vrijwel iedereen het vrijwel altijd met je oneens is, ga je dan nooit eens aan jezelf twijfelen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:58 schreef Za het volgende:
[..]
Betreffende post was gericht aan een user die niet bekend is met handel in diensten.
[..]
Nogmaals, de handel in diensten vertraagde in de meeste EU landen eerste kwartaal 2022.
(Dit gaat werkelijk nergens meer over)
Je hebt echt geen idee he.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:56 schreef ExTec het volgende:
Je hebt handel, waar ik bv iets koop, beetje geld op gooi, en het doorverkoop,
En je hebt dienstverlening, waar je dus niet iets koopt en verkoopt maar je eigen vaardigheden inzet voor een ander, voorbeelden een dokter, of een IT'er.
Misschien moet je practisen wat je preached, en echt gaan lezen over al die dingen waar je pretendeert over te kunnen praten.
Meer een kwestie van willen dan kunnen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou anno nu ook afzien van duits spul ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:46 schreef slashdotter3 het volgende:
De VS zal ze wel een hele goede deal hebben gegeven aangezien ze duizenden tanks op voorraad hebben waar ze vanaf willen terwijl de Duitse Leopards veel beter zijn qua brandstofverbruik en onderhoud.
Primaire probleem is dat de Duitsers momenteel maar wat zitten aan te kloten terwijl de Amerikanen zonder poespas snel bergen materieel kunnen leveren, dan is de keuze snel gemaakt. Bovendien is ook een A1 Abrams een gigantische verbetering ten opzichte van de T-72 die de Polen met honderden tegelijk naar Oekrane sturen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:46 schreef slashdotter3 het volgende:
De VS zal ze wel een hele goede deal hebben gegeven aangezien ze duizenden tanks op voorraad hebben waar ze vanaf willen terwijl de Duitse Leopards veel beter zijn qua brandstofverbruik en onderhoud.
https://dailynewshack.com/economy/267740.html
https://www.reddit.com/r/(...)s_tanks_from_the_us/
Poland will buy 116 Abrams tanks from the US. First deliveries coming soon
Comments:
I don't understand why they are buying M1 Abrahams and K2 Panthers. They already have Leapord 2A4s in their inventory. This will be a logistics nightmare.
=============================
You can't buy leopard anywhere, germany doesn't have capacity to make new ones, nobody wants to sell the old ones.
=============================
the US Army said that they don't want anymore Abrams, but Congress keeps ordering them to maintain scaling volume, skilled labor for assembly, and to maintain a parts supply for maintenance
also jobs program for the facilities and communities within their district
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |