Hij zal niet overal naast zitten maar ik stoor mij aan zijn ontmoedigend en propagandistisch taalgebruik. En deze man wordt alom gewaardeerd en krijgt een groot podium op nationale tv. Engquote:Op vrijdag 15 juli 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Rob is een enorme pessimist maar hij heeft wat mij betreft wel een punt dat we iets teveel 'betrokken' zijn bij deze oorlog in het westen. Ik vind dat het westen totaal geen gevaar loopt momenteel, Poetin heeft zijn leger in deze oorlog totaal de vernieling in geholpen en de EU ligt er veilig bij.
Daarom zou ik zeggen: Vecht het maar zelf uit daar in het oosten, stuur wat wapens en laat die sancties inderdaad lekker zitten.
Toen werd het rode leger volgestopt met VS materiaal, dmv de ondertussen weer bekende lend-lease constructie.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
In 1941-1945 moest het Rode Leger het ook met inferieur materiaal doen
Ze kregen VS tanks, VS vliegtuigen, vrachtwagens...quote:Totaling $11.3 billion, or $180 billion in today's currency, the Lend-Lease Act of the United States supplied needed goods to the Soviet Union from 1941 to 1945 in support of what Stalin described to Roosevelt as the “enormous and difficult fight against the common enemy — bloodthirsty Hitlerism.”
Ze zullen wel iets beter materiaal dan T-34's hebben mag ik toch hopen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je met een T-34 berhaupt een gat in een moderne tank krijgt. Rupsband eraf is denk ik wel mogelijk, maar dan heeft de bemanning van die moderne tank wel zitten slapen, die hebben veel groter bereik.
Waarom vind jij dat eng?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hij zal niet overal naast zitten maar ik stoor mij aan zijn ontmoedigend en propagandistisch taalgebruik. En deze man wordt alom gewaardeerd en krijgt een groot podium op nationale tv. Eng
*Haddenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ze zullen wel iets beter materiaal dan T-34's hebben mag ik toch hopen.
Het is eerder zielig dan eng.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hij zal niet overal naast zitten maar ik stoor mij aan zijn ontmoedigend en propagandistisch taalgebruik. En deze man wordt alom gewaardeerd en krijgt een groot podium op nationale tv. Eng
Ik zag ergens dat er wel T-34’s opgedoken waren.. dat zegt nog niet dat al het modernere materiaal op is, maar het geeft toch wel wat aan voor de staat van de Russen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ze zullen wel iets beter materiaal dan T-34's hebben mag ik toch hopen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Moscowquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Strategisch en tactisch was het Russische leger een absolute ramp in vrijwel de volledige Tweede Wereldoorlog (generaals stapelden blunder op blunder) maar toch zijn ze nooit dichtbij een overgave geweest.
Ja en Nee. America traint al jaren troepen in UA, dat deden ze niet bij de Soviet Unie. Oekrane hoeft zich nu niet te beperken tot zerg rushes, wat voor de Soviet Unie de enigste praktische tactiek was.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tromgeroffel, dat kwam ook nog eens door gigantische steun vanuit de vs, met name materieel.
Komt bekend voor, niet?
Eng?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is een beetje hetzelfde als dat acteer werk in NL soaps om te janken is. IVM dat acteer werk in VS soaps al van hele goede kwaliteit is.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef capricia het volgende:
En toch vind ik het interessant om de podcasts van Boekestijn en De Wijk te beluisteren.
Als je het niet leuk vindt, dan luister je niet.
Er zijn helaas weinig andere dagelijkse uitzendingen in het NLs.
Tuurlijk hebben wij tegenmaatregelen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan moet je echt langetermijn denken. Het zou kunnen, maar niet zolang de NAVO bestaat. Of zelfs de EU. Dus die zullen eerst verdwenen moeten zijn, dan kan Rusland 1 voor 1 landen pakken.
Poetin leeft dan allang niet meer iig, dus lijkt me lastig in te schatten hoe de situatie is over 20-30 jaar.
Die discussie wordt al 80 jaar gevoerd maar de consensus onder historici is dat dit flauwekul is. Stalin zou zijn troepen gewoon 100 kilometer naar het Oosten hebben verplaatst en had zich echt niet overgegeven bij een inname van Moskou. Napoleon nam Moskou ook in maar dat had ook weinig effect.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:53 schreef Shotty het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Moscow
Als de Duitsers niet waren tegengehouden door het weer hadden ze Moscow kunnen bestormen voordat de Soviets hun versterkingen in positie konden brengen.
Dat hadden de Duitsers met een miljoen soldaten het tegen 90.000 Soviet soldaten op hoeven nemen.
Ik denk wel dat ze dat gewonnen hadden, en zelfs Stalin wist dat als Moscow zou vallen, het over zou zijn met de Soviet Unie.
[..]
Ja en Nee. America traint al jaren troepen in UA, dat deden ze niet bij de Soviet Unie. Oekrane hoeft zich nu niet te beperken tot zerg rushes, wat voor de Soviet Unie de enigste praktische tactiek was.
Alleen Frankrijk en Duitsland hebben samen al meer inwoners dan Rusland. Rusland is qua oppervlak weliswaar een enorm land, maar qua economie en inwonertal is het verre van de wereldmacht die het pretendeert te zijn en dat merk je ook aan hun krijgsmacht. Het is het allemaal net niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Van Wijk is zo iemand die denkt dat Rusland wint omdat ze meer mensen hebben. Dat Rusland dat wel even regelt met een algehele mobilisatieNet zoals Arnold Karskens. Huis-tuin & keuken analisten. Sowieso weinig goede Nederlandse analisten. Die schnabbel commandant de Kruif heeft er ook al vrijwel altijd pijnlijk naast gezeten.
Dan nog hadden ze bij een algehele mobilisatie natuurlijk Oekrane echt wel kunnen verslaan. Maar de huidige aantallen zijn lachwekkend.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Alleen Frankrijk en Duitsland hebben samen al meer inwoners dan Rusland. Rusland is qua oppervlak weliswaar een enorm land, maar qua economie en inwonertal is het verre van de wereldmacht die het pretendeert te zijn en dat merk je ook aan hun krijgsmacht. Het is het allemaal net niet.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat maakt het confronterend?
Het is 180 graden tegen over onze waardes en normen die er uit voort vloeien. Plus is hij niet neutraal maar duidelijk op hand van poetin:
Poetins interventie is inmiddels ontaard in een soort Amerikaans-Britse proxyoorlog.
Alleen al deze ongefundeerde opmerking is puur propaganda taal.
een counter filosofische vraag voor Van Wijk:Salomons oordeel ging om 1 eenvoudige kwestie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Waarheid ligt niet in het midden een compris kan in het midden liggen. maar zoals koning salomon al aan toonde: splitsen van de waarheid zal altijd leiden tot verdriet van de rechtvaardige (doel op het verhaal van de baby en de twee vrouwen).
De huidige situatie is en heel stuk complexer, waarbij we gissen naar de motieven van Rusland en er van uit gaan dat we daarin gelijk hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Het rode leger was de krijgsmacht van de Sovjet-Unie, Rusland (en daarmee hun krijgsmacht) is echter in alle opzichten beduidend kleiner dan de toenmalige Sovjet-Unie.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er is genoeg troep (oude tanks enzo) beschikbaar die ze nog kunnen gebruiken. In 1941-1945 moest het Rode Leger het ook met inferieur materiaal doen tegen de Wehrmacht maar als je 10 keer zoveel manschappen hebt maakt dat niet uit en kun je die enorme verliezen lijden.
Die consensus is er helemaal niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die discussie wordt al 80 jaar gevoerd maar de consensus onder historici is dat dit flauwekul is. Stalin zou zijn troepen gewoon 100 kilometer naar het Oosten hebben verplaatst en had zich echt niet overgegeven bij een inname van Moskou. Napoleon nam Moskou ook in maar dat had ook weinig effect.
Natuurlijk was het wel een klap geweest maar Rusland is zo enorm dat ik niet denk dat de Duitsers daar heel lang stand hadden kunnen houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:06 schreef Shotty het volgende:
[..]
Die consensus is er helemaal niet.
Je kan er niet om heen dat Moscow het centrum van spoortransport in de Soviet Unie was in die tijd. zonder die spoorwegen kon het rode leger helemaal niets meer. Leningrad bijvoorbeeld zou geen voorraden meer kunnen krijgen, en ook vallen. Lend-Lease spullen zouden niet meer bij het leger kunnen komen.
Net als vandaag de dag: amateurs talk strategy, professionals talk logistics.
Een soldaat zonder kogels vecht niet.
Een soldaat zonder eten gaat dood.
In de tijd van de Tsaar en Napoleon waren er nog geen treinen, dat was dus een compleet andere situatie.
Gissen? Toespraken gemist van Poetin?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Salomons oordeel ging om 1 eenvoudige kwestie.
De huidige situatie is en heel stuk complexer, waarbij we gissen naar de motieven van Rusland en er van uit gaan dat we daarin gelijk hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Dat kan dat je dat denkt, maar zonder onderbouwing is het een beetje lastig om dat op waarde te schatten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het wel een klap geweest maar Rusland is zo enorm dat ik niet denk dat de Duitsers daar heel lang stand hadden kunnen houden.
Onderbouwing: 90 procent van het land nog niet bezet. (Zelfs na een eventuele inname van Moskou) Te weinig troepen om zulke enorme gebieden lange tijd bezet te houden, zag je ook aan de partizanenstrijd die al snel begon los te barsten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dat kan dat je dat denkt, maar zonder onderbouwing is het een beetje lastig om dat op waarde te schatten.
Een algehele mobilisatie gaat er waarschijnlijk niet komen; andere analysten dan de Wijk hebben al meermaals aangegeven dat het bewapenen van een groot deel van de Russische bevolking als een boomerang zal gaan terugkeren bij poetin's kliek. Ongetrainde mannen bewapenen om hen vervolgens met tien- zo niet honderdduizenden te laten sneuvelen in Oekrane zal eerder tot een machtsovername in Rusland dan een militaire overwinning in Oekrane leiden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan nog hadden ze bij een algehele mobilisatie natuurlijk Oekrane echt wel kunnen verslaan. Maar de huidige aantallen zijn lachwekkend.
nogmaals wij hebben gelijk net als dat poetin gelijk heeft. Juist nu Poetin besloten heeft dat zijn gelijk ten koste gaat van oekraine zijn gelijk en zijn gelijk aan oekraine opdringt. maakt dat Poetin een groot gevaar is voor ons gelijk en wij dus oekraine helpen hun eigen gelijk te verdedigen. Wat helemaal is volgens ons gelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Salomons oordeel ging om 1 eenvoudige kwestie.
De huidige situatie is en heel stuk complexer, waarbij we gissen naar de motieven van Rusland en er van uit gaan dat we daarin gelijk hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Het was de Duitsers dan ook niet om de bezetting van heel Rusland te doen, het ging hen om de grondstoffen en de landbouwgrond in het Europese deel van het land.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk was het wel een klap geweest maar Rusland is zo enorm dat ik niet denk dat de Duitsers daar heel lang stand hadden kunnen houden.
In oorlogen neem je hoofdsteden niet alleen in vanwege de symbolische waarde, maar ook omdat daar in de praktijk alle ministeries staan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Onderbouwing: 90 procent van het land nog niet bezet. (Zelfs na een eventuele inname van Moskou) Te weinig troepen om zulke enorme gebieden lange tijd bezet te houden, zag je ook aan de partizanenstrijd die al snel begon los te barsten.
En inderdaad de Amerikaanse steun die ook bij een rompstaat Rusland gewoon was blijven doorgaan.
Waarom zouden die Duitsers het hele gebied proberen bezet te houden? nogmaals, er woonde 3 honden en een paardenkop. Ze konden rustig een voor een de Soviet legerkorpsen omsingelen en wachten op overgave.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Onderbouwing: 90 procent van het land nog niet bezet. (Zelfs na een eventuele inname van Moskou) Te weinig troepen om zulke enorme gebieden lange tijd bezet te houden, zag je ook aan de partizanenstrijd die al snel begon los te barsten.
En inderdaad de Amerikaanse steun die ook bij een rompstaat Rusland gewoon was blijven doorgaan.
Ik vind voordat de bom valt van Jelle Brandt Corstius een goeie podcast. Maar dat komt ook omdat hij de talen spreekt en daardoor meer achtergrond informatie kan geven over dit conflict. Alleen is die nu gestopt vanwege de vakantie. Maar dat mis ik sowieso in Nederland. Rusland kenners die Russisch spreken en meer begrijpen over hoe de Russen denken enzovoort. Bijna al het nieuws wat er op dit moment gebeurt in Rusland komt via Oost-Europese bronnen naar ons toe die Rusland veel beter begrijpen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:46 schreef capricia het volgende:
En toch vind ik het interessant om de podcasts van Boekestijn en De Wijk te beluisteren.
Als je het niet leuk vindt, dan luister je niet.
Er zijn helaas weinig andere dagelijkse uitzendingen in het NLs.
Misschien vind het het joetjeopkanaal van deze Russisch/Engelse filosoof wel wat:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind voordat de bom valt van Jelle Brandt Corstius een goeie podcast. Maar dat komt ook omdat hij de talen spreekt en daardoor meer achtergrond informatie kan geven over dit conflict. Alleen is die nu gestopt vanwege de vakantie. Maar dat mis ik sowieso in Nederland. Rusland kenners die Russisch spreken en meer begrijpen over hoe de Russen denken enzovoort. Bijna al het nieuws wat er op dit moment gebeurt in Rusland komt via Oost-Europese bronnen naar ons toe die Rusland veel beter begrijpen.
Consequentie van de waarheid door te snijden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nogmaals wij hebben gelijk net als dat poetin gelijk heeft. Juist nu Poetin besloten heeft dat zijn gelijk ten koste gaat van oekraine zijn gelijk en zijn gelijk aan oekraine opdringt. maakt dat Poetin een groot gevaar is voor ons gelijk en wij dus oekraine helpen hun eigen gelijk te verdedigen. Wat helemaal is volgens ons gelijk.
Je kunt dit niet splitsen aangezien je dan jezelf door midden snijdt. Het enige mogelijk die er is dat Rusland accepteert dat oekraine een eigen gelijk heeft en stopt met bemoeien in oekraine, en dit zelf laat oplossen. maar dit gaat dus tegen het gelijk van rusland. het beste blijft ik vind dit, de ander vind dat ik bemoei me niet de ander.
Maar rusland is die grens dus veel te ver overgegaan meerdere keren.
snap je nu waarom ik niks kan met dat waarhjeid in het middden geswets, en het ging niet op vraag stelling bij salomon maar consequentie van de waarheid door snijden.
Dank je ik zal het binnenkort is bekijken. Ik kwam een paar maanden geleden al een filmpje tegen van een groep Bulgaren die al tijden het Russische leger volgde en die waren niet zo onder de indruk van het Russisch leger. Hun informatie was gewoon de Russische kranten. Tot 4 a 5 jaar geleden mochten Russische kranten gewoon nog over het leger schrijven. Vooral in plaatselijke kranten stonden berichten dat het leger bijvoorbeeld niet eens op sommige plekken de gasrekening kon betalen, dat er voedsel tekorten waren en geen materiel was om te oefenen Niet veel later kwamen toen hier langzaam de berichten van de enorme corruptie in het leger.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien vind het het joetjeopkanaal van deze Russisch/Engelse filosoof wel wat:
https://www.youtube.com/c/VladVexler
Vind het wel een leuke discussie hoor, maar de Russen hadden nog genoeg mensen wonen achter Moskou en zelfs op hun hoogtepunt hadden de Duitsers maar zo'n 10 procent van Europees Rusland in handen. Toegegeven, de overwinningen tijdens Barbarossa waren enorm indrukwekkend.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:19 schreef Shotty het volgende:
[..]
Waarom zouden die Duitsers het hele gebied proberen bezet te houden? nogmaals, er woonde 3 honden en een paardenkop. Ze konden rustig een voor een de Soviet legerkorpsen omsingelen en wachten op overgave.
Stalin had vervolgens met die paar soldaten die hij nog in het oosten had, met materiaal dat eerst langs Japan naar Vladivostok gevaren wordt, en dan over de trans-Siberi expres (die daar absoluut de capaciteit niet voor had) naar het westen vervoerd moest worden, geen kans meer gemaakt.
90% van de Lend-Lease kwam binnen via Moermansk, maar dat had na de val van Moscow niet meer gekund.
De gehele industrie zou dan ook richting de oeral verplaatst worden. Alleen is de vraag of dat was gelukt als Moskou gevallen was.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind het wel een leuke discussie hoor, maar de Russen hadden nog genoeg mensen wonen achter Moskou en zelfs op hun hoogtepunt hadden de Duitsers maar zo'n 10 procent van Europees Rusland in handen. Toegegeven, de overwinningen tijdens Barbarossa waren enorm indrukwekkend.
Ik denk dat het wel gelukt was ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De gehele industrie zou dan ook richting de oeral verplaatst worden. Alleen is de vraag of dat was gelukt als Moskou gevallen was.
Maar wel een beetje o/t dit
Precies, want volgens sommige zeeleeuwen hierzo is er natuurlijk eigenlijk geen verschil tussen wat rus doet en de VS.quote:
Ik ook, en daar wil het in dit topic nog wel is aan ontbreken, dus laat mij beginnen met mijn dank voor de gezonde discussie!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind het wel een leuke discussie hoor, maar de Russen hadden nog genoeg mensen wonen achter Moskou en zelfs op hun hoogtepunt hadden de Duitsers maar zo'n 10 procent van Europees Rusland in handen. Toegegeven, de overwinningen tijdens Barbarossa waren enorm indrukwekkend.
Het is vooral zielig om te merken dat ook de Wijk nog altijd de illusie koestert van eeuwig durende economische groei. Van een geopolitiek expert had ik verwacht dat die inmiddels wel door die luchtbel heen geprikt had, maar het is blijkbaar vooral defaitisme nu de nieuwe werkelijkheid wat sneller in het westen aangekomen is als zonder deze oorlog uiteindelijk ook wel gebeurt zou zijn.quote:
In WOII vochten ze met Amerikaanse wapens. Er was een lend-lease program. Er waren een hoop raketwerpers op Amerikaanse Studebakers geschroefd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er is genoeg troep (oude tanks enzo) beschikbaar die ze nog kunnen gebruiken. In 1941-1945 moest het Rode Leger het ook met inferieur materiaal doen tegen de Wehrmacht maar als je 10 keer zoveel manschappen hebt maakt dat niet uit en kun je die enorme verliezen lijden.
Gekoppeld aan het feit dat de Oekrainse bevolking weliswaar een stuk kleiner is dan de Russische, maar wel gewoon groot is, is deze situatie onvergelijkbaar met WO2. Miljoenen soldaten in oude troep lopen vooral elkaar in de weg en zijn een prima doelwit voor duizenden soldaten met modern materieel. Dat bewijst de oorlog van dit moment. Meer moderne artillerie en drones, maar vooral meer MLRS/Himars, meer raketten en vooral ook raketten die 300 kilometer kunnen bereiken sturen. Laat het Russische leger maar doodbloeden in Oost-Oekraine, dat is voor iedereen het beste, inclusief Rusland zodra ze zich beseffen dat de echte Russische vijanden in het Kremlin zitten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In WOII vochten ze met Amerikaanse wapens. Er was een lend-lease program. Er waren een hoop raketwerpers op Amerikaanse Studebakers geschroefd.
Nu is er lend-lease program voor Ukraine om de Russische Nazi's te verslaan.
quote:Ukraine’s Implausible Theories of Victory
The Fantasy of Russian Defeat and the Case for Diplomacy
As Russian forces gain ground in Ukraine, that country’s president and allies all seem to agree: Ukraine must fight on to victory and restore the prewar status quo. Russia would disgorge the territorial gains it has made since February. Ukraine would recognize neither the annexation of Crimea nor the secessionist statelets in the Donbas and would continue down the path toward membership in the EU and NATO.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goh, lijkt Rob de Wijk wel..
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 15-07-2022 12:01:22 ]I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:52 schreef capricia het volgende:
https://www.foreignaffair(...)ble-theories-victory
[..]Begon redelijk genuanceerd, maar het werd gaandeweg duidelijk dat het naar de gewenste uitkomst redeneren is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goh, lijkt Rob de Wijk wel..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Oekrane gaat nog lang niet naar de onderhandelingstafel. Pas als wij geen wapens meer leveren.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Begon redelijk genuanceerd, maar het werd gaandeweg duidelijk dat het naar de gewenste uitkomst redeneren is.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]Artikel lijkt meer op een mening/column dan een goed nieuwsartikel/analyse.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goh, lijkt Rob de Wijk wel..![]()
De motivatie vanuit Oekrane en haar bevolking is torenhoog..dus inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekrane gaat nog lang niet naar de onderhandelingstafel. Pas als wij geen wapens meer leveren.
Sorry, echt totaal niks nieuws.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey maar in ruil voor grote stukken olierijk grondgebied, zou Rusland keiharde garanties geven dat ze niet weer aan zouden vallen, dat is toch een mooi stevig compromis waarbij beide water bij de wijn doen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, echt totaal niks nieuws.
Niet adresseren hoe je dan kan garanderen dat serial-verdrag breker rus zich nu wel aan het verdrag gaat houden anders dan vage "security guarantees", maar het westen zou nu ook al boots on the ground kunnen plaatsen, maar durven we niet, vanwege angst voor escalatie - hoe gaat dat dan bij verdrag nummer zoveel anders zijn...?
En als klap op de vuurpijl natuurlijk ook nog "vele sancties opheffen" zodat ze weer lekker de tank fabriek aan kunnen zwengelen.
Ik las ergens deze week, weet niet meer precies waar, ook zo'n soort verhaal, maar die stelde bv wel duidelijk dat rus keihard vertelt wordt dat de sancties gewoon ad infinitum blijven.
Dit is het zoveelste appeasement verhaal.
Eerste paar alinea's en je leest al meteen dat dit stuk geschreven is vanuit de gedachte dat de oorlog snel voorbij moet zijn en de banden met Rusland en Poetin snel hersteld moeten worden. Het was op 24 februari al meteen duidelijk dat dit het begin van een nieuwe, langdurige koude oorlog met Rusland is. Iedere "expert" die dat niet inziet is ofwel kinderlijk naef of toch niet zo'n expert als hij of zij pretendeert te zijn...quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Begon redelijk genuanceerd, maar het werd gaandeweg duidelijk dat het naar de gewenste uitkomst redeneren is.
Ik zie die dames lopen op de afbeelding in deze tweet, en denk ze zien er niet uit alsof ze gebukt gaan onder een dictatoriaal bewind.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:26 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwt of ze het voor elkaar krijgen dat de koffie nog smeriger wordt dan van Starbucks zelf.
is nu je argument.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie die dames lopen op de afbeelding in deze tweet, en denk ze zien er niet uit alsof ze gebukt gaan onder een dictatoriaal bewind.
De vrouwen zijn toch een klein beetje minder vrij daar waar men nu extra olie wil gaan betrekken. Een vergelijking, de bovenste is Rusland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij bent echt een simpel iemand.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie die dames lopen op de afbeelding in deze tweet, en denk ze zien er niet uit alsof ze gebukt gaan onder een dictatoriaal bewind.
De vrouwen zijn toch een klein beetje minder vrij daar waar men nu extra olie wil gaan betrekken. Een vergelijking, de bovenste is Rusland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, echt goeden argumentatie johquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk, zo ontzettend vrij zijn ze, Za:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
Zei iemand GROWLER?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Growler moeten ze hebben, GROWLER!!!
of Prowler
[ afbeelding ]
Jeetje, je bent nog dommer dan ik eerder dacht.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Growler is toch dat EW ding?quote:
Denk dat UA meer heeft aan een vliegtuig dat daadwerkelijk klappen uit kan delen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zei iemand GROWLER?
[ afbeelding ]
jaquote:
ze moeten eerst de luchtverdediging platslaan, kunnen die drones weer hun dingetje doenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat UA meer heeft aan een vliegtuig dat daadwerkelijk klappen uit kan delen.
Die beelden heb ik ook uit Amsterdam, erger nog.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kijk, zo ontzettend vrij zijn ze, Za:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wil je er nog meer?
Google heeft er letterlijk 1000en op voorraad.
Dus ze zijn in rus vrijer dan dat ze in adam zijn?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:56 schreef Za het volgende:
[..]
Die beelden heb ik ook uit Amsterdam, erger nog.
Shit, dan woon ik toch in de verkeerde stad. Elke dag die verschrikkelijke onderdrukking in Amsterdamquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus ze zijn in rus vrijer dan dat ze in adam zijn?
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:56 schreef Za het volgende:
[..]
Die beelden heb ik ook uit Amsterdam, erger nog.
Vind je Ronald?quote:
Je bent me echt net voor.....quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, jij hebt geen principes.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:00 schreef Za het volgende:
Moeten we geen principes hebben voor wat betreft de mensenrechten in de landen waar we onze fossiele brandstof willen gaan betrekken?
Niet heel veel anders dan Rusland dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:00 schreef Za het volgende:
[..]
Vind je Ronald?
Moeten we geen principes hebben voor wat betreft de mensenrechten in de landen waar we onze fossiele brandstof willen gaan betrekken?
Stenigingen, onthoofdingen, vrouwen onderdrukking, doodstraf op homoseksualiteit, in oorlog met en het bombarderen van Jemen.
Maar dat geeft allemaal niets?
Ze lijken wel keihard te lachenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kijk, zo ontzettend vrij zijn ze, Za:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wil je er nog meer?
Google heeft er letterlijk 1000en op voorraad.
Iets soortgelijks vloog toevallig vandaag over. Kon het niet goed zien, maar het was geen Nederlands toestel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt/had ook nog de EA-6 PROWLER
[ afbeelding ]
Ja meesterquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga geen juf spelen vandaag. Dank je
Excuses in dat gevalquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:
zijn retiredquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iets soortgelijks vloog toevallig vandaag over. Kon het niet goed zien, maar het was geen Nederlands toestel.
Was slanker en langer, wel redelijk vergelijkbaar silhouetquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn retired
jammer dat je geen foto hebt want ik kan me verder niets bedenken wat erop lijkt
[ afbeelding ]
?
Haal die achterlijke russische staatspropaganda van Za dan ook wegquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:
prima toch, rusland is de bedreiging voor europa en het vrije westen. SA is een bedreiging voor Jemen (wat een proxy oorlog van iran en rusland is).quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:00 schreef Za het volgende:
[..]
Vind je Ronald?
Stenigingen, onthoofdingen, vrouwen onderdrukking, doodstraf op homoseksualiteit, in oorlog met en het bombarderen van Jemen.
Maar dat geeft allemaal niets?
Het principe van Za is dat vaccinaties en QR-codes bouwstenen van een dictatuur zijn en daarom heult hij/zij met een echte dictatuur. Bewondering voor een zogenaamd sterke man en een sterk volk omdat Za zelf al in zijn/haar broek plast bij de gedachte aan een stijging van de gasprijs.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, jij hebt geen principes.
Daarom ben jij niet een goede partij om daar mee te gaan schermen.
de F-4 is nog ouderquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn retired
jammer dat je geen foto hebt want ik kan me verder niets bedenken wat erop lijkt
[ afbeelding ]
?
Zijn die niet ook overal uit dienst inmiddels?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef sp3c het volgende:
anders zeg ik Harrier qua silhouet maar das niet zo bijzonder
Zo te lezen zijn die hier en daar nog in gebruik:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zijn die niet ook overal uit dienst inmiddels?
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was slanker en langer, wel redelijk vergelijkbaar silhouet
quote:
Turkije heeft ze nog voor verkeninngenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zijn die niet ook overal uit dienst inmiddels?
Het lijkt me sterk dat je die hier hebt zien vliegenquote:
Die ken ik nog van RAF Brggen waar ik als menneke geregeld aan het hek stond te kijken.quote:
Leek er toch verdomd veel op. Al het andere was het zeker niet, Nederlands al helemaal niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je die hier hebt zien vliegen
Was het niet gewoon een jsf?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Leek er toch verdomd veel op.
Haha nee man, die herken je wel. Het was qua silhouet iets "ouders"quote:
Dus we gaan in de EU volgens plan 11 augustus stoppen met de invoer van Russische kolen, en Duitsland op 1 augustus?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef Korenfok het volgende:
wij vinden gewoon dat rusland geen macht hoeft te hebben en zeker niet door ons gefinancieerd.
Een Wierd Dukje, is het.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Haal die achterlijke russische staatspropaganda van Za dan ook weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |