abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2022 @ 07:10:38 #51
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205346937
Stelling:

Rob de Wijk is een kremlin-troll

Als ik die man zijn bijdragen aanhoor en lees is het eigenlijk een grote ontmoedigingscampagne voor het Westen. Wat voorbeelden:
- We provoceren Poetin te veel door de Oekraïners te beschermen.
- We gaan economisch ten onder door de sancties en moeten daar snel mee stoppen.
- Hij noemt links en rechts de agressieve, 20e eeuwse inval van de Russen in Oekraïne een 'interventie'.
- Het ligt aan het Westen of de situatie escaleert.
- Militair zijn we sowieso niet opgewassen tegen Rusland.
- Allerlei 'heus niet' opmerking over Poetin. Zoals Poetin gaat heus niet grondstoffen inzetten als politiek dwangmiddel. En als hij dat wel doet, ligt het weer aan ons.

Nee, ik denk dat er autochtone Russen zijn die het nog positiever in zien voor ons dan Rob.

Mijn stelling is daarom: Rob de Wijk is door het Kremlin gefinancierd om het Westen te ontmoedigen.

POLL
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 07:23:49 #52
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205346960
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 02:42 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat is geen argument. Kim Dotcom is een prima bron wat dat betreft. :Y
Want?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205347082
Alles klopt wat Rob de Wijk zegt.
pi_205347088
Die heus niet opmerkingen heeft Rob de Wijk nooit gebruikt en hij heeft de aanval van Rusland nooit een interventie genoemd. Kom met audio materiaal waar hij dat letterlijk zegt.
pi_205347113
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:04 schreef quirina het volgende:
Die heus niet opmerkingen heeft Rob de Wijk nooit gebruikt en hij heeft de aanval van Rusland nooit een interventie genoemd. Kom met audio materiaal waar hij dat letterlijk zegt.
https://www.trouw.nl/opin(...)het-ergste~b5c33944/
Daar zegt hij interventie
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205347145
Bedankt Putler!
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:21:52 #57
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205347151
"Deskundige" Rob de Wijk heeft er vrijwel altijd naast gezeten. Wat een flapdrol.
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 08:37:47 #58
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205347254
De man is misschien wat koel en pessimistisch, maar een "Kremlin-troll" lijkt hij mij toch zeker niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205347356
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
https://www.trouw.nl/opin(...)het-ergste~b5c33944/
Daar zegt hij interventie
hij komt als baudett en Cliteur uit het leidse bolwerk. En zijn hele punt is rusland is groot en sterk, europa kwetsbaar en zwak. In rusland is geen verdeeldheid en in het westen alleen maar. Voor iemand die geen rusland adapt is,praat hij wel heel erg poetins eigen argumenten na.
pi_205347368
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
De man is misschien wat koel en pessimistisch, maar een "Kremlin-troll" lijkt hij mij toch zeker niet.
dit is letterlijk kremlin rethoriek:

quote:
Want Poetins interventie is inmiddels ontaard in een soort Amerikaans-Britse proxyoorlog.
uit de link hierboven.
pi_205347384
Corporate translator
pi_205347401
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 07:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
Stelling:

Rob de Wijk is een kremlin-troll

Als ik die man zijn bijdragen aanhoor en lees is het eigenlijk een grote ontmoedigingscampagne voor het Westen. Wat voorbeelden:
- We provoceren Poetin te veel door de Oekraïners te beschermen.
- We gaan economisch ten onder door de sancties en moeten daar snel mee stoppen.
- Hij noemt links en rechts de agressieve, 20e eeuwse inval van de Russen in Oekraïne een 'interventie'.
- Het ligt aan het Westen of de situatie escaleert.
- Militair zijn we sowieso niet opgewassen tegen Rusland.
- Allerlei 'heus niet' opmerking over Poetin. Zoals Poetin gaat heus niet grondstoffen inzetten als politiek dwangmiddel. En als hij dat wel doet, ligt het weer aan ons.

Nee, ik denk dat er autochtone Russen zijn die het nog positiever in zien voor ons dan Rob.

Mijn stelling is daarom: Rob de Wijk is door het Kremlin gefinancierd om het Westen te ontmoedigen.

[poll=4246]
Rob is een enorme pessimist maar hij heeft wat mij betreft wel een punt dat we iets teveel 'betrokken' zijn bij deze oorlog in het westen. Ik vind dat het westen totaal geen gevaar loopt momenteel, Poetin heeft zijn leger in deze oorlog totaal de vernieling in geholpen en de EU ligt er veilig bij.

Daarom zou ik zeggen: Vecht het maar zelf uit daar in het oosten, stuur wat wapens en laat die sancties inderdaad lekker zitten.
pi_205347418
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
Hij komt op mij eerder over als iemand die zijn luxe leventje niet kwijt wil en daarom o.a. goedkoop Russisch gas belangrijker vindt dan stabiliteit in Europa. Laat toekomstige generaties het probleem "Rusland" maar oplossen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205347439
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hij komt op mij eerder over als iemand die zijn luxe leventje niet kwijt wil en daarom o.a. goedkoop Russisch gas belangrijker vindt dan stabiliteit in Europa. Laat toekomstige generaties het probleem "Rusland" maar oplossen.
Daar zit ook wel wat in inderdaad. Het is nu even door de zure appel heen bijten maar als dat betekent dat we binnen een jaar of 5 totaal niet meer afhankelijk zijn van Rusland dan is dat prima.
pi_205347490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daar zit ook wel wat in inderdaad. Het is nu even door de zure appel heen bijten maar als dat betekent dat we binnen een jaar of 5 totaal niet meer afhankelijk zijn van Rusland dan is dat prima.
Het idee achter de sancties tegen Rusland is dan ook niet dat ze direct tot een Russische terugtrekking uit Oekraïne zouden leiden, maar wel dat ze Rusland op (de langere) termijn dusdanig verzwakken dat ze hun Europese ambities ("van Lissabon tot Vladivostok") niet meer kunnen waarmaken.

Wat van Wijk "vergeet" te vertellen is dat we de keuze hebben tussen enerzijds een recessie en anderzijds onder de Russische invloedssfeer vallen. Doe mij dan maar liever een paar jaartjes een recessie ipv de rest van mijn leven in een Europa te moeten wonen waarin de Russen aan de touwtjes trekken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205347513
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het idee achter de sancties tegen Rusland is dan ook niet dat ze direct tot een Russische terugtrekking uit Oekraïne zouden leiden, maar wel dat ze Rusland op (de langere) termijn dusdanig verzwakken dat ze hun Europese ambities ("van Lissabon tot Vladivostok") niet meer kunnen waarmaken.

Wat van Wijk "vergeet" te vertellen is dat we de keuze hebben tussen enerzijds een recessie en anderzijds onder de Russische invloedssfeer vallen. Doe mij dan maar liever een paar jaartjes een recessie ipv de rest van mijn leven in een Europa te moeten wonen waarin de Russen aan de touwtjes trekken.
Waar haal je dat Lissabon vandaan? _O- Zelfs in 45 zullen de Russen niet dat soort debiele aspiraties hebben gehad.
pi_205347530
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waar haal je dat Lissabon vandaan? _O- Zelfs in 45 zullen de Russen niet dat soort debiele aspiraties hebben gehad.
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_205347531
quote:

[..]
Uitspraak van Poetin, gezegd in april dit jaar.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205347543
quote:
Ja maar lees ook dat die totaal verkeerd geïnterpreteerd is. Dat kon ook bijna niet anders.
pi_205347554
Rob is geen Kremlin-trol, maar ben herhaalt wel veel zonder er (diep) op in te gaan (iets wat ik bij andere BNR ook wel heb gezien). Ben zelf maanden terug mede hierom gestopt met het volgen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205347555
quote:

[..]
rusland en poetin zeggen dit zelf. Poetin wil groot rusland herstellen dus groot gedeelte van ons grondgebied innemen. 2e vladistok lisabon is gezegd door minister van buitenlandse zaken.

Poetins zijn buitenland beleid komt uit de koker van Aleksandr Dugin.
Ruslands is het grootste gevaar voor nederland sinds nazi duitsland.
pi_205347562
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Aether het volgende:
Rob is geen Kremlin-trol, maar ben herhaalt wel veel zonder er (diep) op in te gaan (iets wat ik bij andere BNR ook wel heb gezien). Ben zelf maanden terug mede hierom gestopt met het volgen.
Wat vind jij betere bronnen dan? Want ben het wel met je eens dat Rob al maanden zichzelf aan het herhalen is.
pi_205347575
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
rusland en poetin zeggen dit zelf. Poetin wil groot rusland herstellen dus groot gedeelte van ons grondgebied innemen. 2e vladistok lisabon is gezegd door minister van buitenlandse zaken.

Poetins zijn buitenland beleid komt uit de koker van Aleksandr Dugin.
Ruslands is het grootste gevaar voor nederland sinds nazi duitsland.
Welnee. Die Russen kunnen nog niet eens 500 kilometer oprukken in vijandelijk gebied, totaal kansloos. Om ook maar in de buurt te komen van Polen zullen ze de complete mannelijke bevolking zoals in 1941 moeten mobiliseren en zelfs dan wordt het een kansloos verhaal.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 09:20:04 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205347581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Welnee. Die Russen kunnen nog niet eens 500 kilometer oprukken in vijandelijk gebied, totaal kansloos. Om ook maar in de buurt te komen van Polen zullen ze de complete mannelijke bevolking zoals in 1941 moeten mobiliseren en zelfs dan wordt het een kansloos verhaal.
Sowieso vliegen er voor die tijd (als ze bij de NL grens staan) al atoombommen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205347596
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 09:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Sowieso vliegen er voor die tijd (als ze bij de NL grens staan) al atoombommen.
We moeten een beetje realistisch blijven met z'n allen. Op dit moment is er helemaal niet zoveel aan de hand, alleen de bufferzone wordt wat verkleind. Daarom is het ook wel nuttig om wapens te sturen en dan blijkt dat Oekraïne zelfs in staat is om het land nog vrij aardig te verdedigen. Gewoon doorgaan tot beide partijen moe zijn en een vrede tekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')