Dat moet je meer zoeken in dat de VS niet wil dat UA malls op gaat blazen in rus.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die “vakkundigheid” word gewoon aangestuurd met Amerikaanse satelliet beelden.
Dat soort uitspraken is voor de bühne.
Maar het is idioot dat een land je aanvalt en er een internationale houding lijkt te zijn dat je het land in kwestie niet mag raken.
De Russen gedragen zich op dit moment voor de verandering maar weer eens als een agressief volk dat oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid niet schuwt. Dit keer is Oekraïne weer eens aan de beurt, nog niet zo lang geleden werd heel Oost-Europa decennialang door de Russen en hun collaborerende trawanten geterroriseerd.quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het zal jou een zorg zijn wat ik vind, maar ik kan er met mijn pet niet bij dat je dit soort onverholen regelrechte Untermenschen-retoriek uitdraagt. Er kijken ook weinig mensen van op hier, lijkt het.
Niet alleen Oost-Europa werd geterroriseerd. Ook de Kaukasus, Centraal-Azië en recentelijk ook Syrië.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen gedragen zich op dit moment voor de verandering maar weer eens als een agressief volk dat oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid niet schuwt. Dit keer is Oekraïne weer eens aan de beurt, nog niet zo lang geleden werd heel Oost-Europa decennialang door de Russen en hun collaborerende trawanten geterroriseerd.
Wanneer een volk zich zo vaak en zo stelselmatig misdadig gedraagt tegenover zijn buurlanden is de term "misdadig volk" meer dan gerechtvaardigd.
Dit zal ongetwijfeld weer als dat afgezaagde "whataboutism" worden gekarakteriseerd en ik herhaal mezelf in deze topicreeks, maar: wat maakt Russen nu fundamenteel zoveel slechter dan wij? Jij refereert aan decennia terroriseren: wij hebben honderden jaren koloniën gehad met alle gruwelijkheden van dien, de laatste catastrofale oorlog op Europees grondgebied kun je op het conto van onze directe Oosterburen schrijven, met onze partner de VS werken we aan allerlei invasies en oorlogen mee in de wereld met honderdduizenden doden tot gevolg.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen gedragen zich op dit moment voor de verandering maar weer eens als een agressief volk dat oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid niet schuwt. Dit keer is Oekraïne weer eens aan de beurt, nog niet zo lang geleden werd heel Oost-Europa decennialang door de Russen en hun collaborerende trawanten geterroriseerd.
Wanneer een volk zich zo vaak en zo stelselmatig misdadig gedraagt tegenover zijn buurlanden is de term "misdadig volk" meer dan gerechtvaardigd.
Bespaar je de moeite. Wanneer je een steekhoudende reactie geeft, reageert hij niet meer. Hij kan alleen schreeuwen, meer nietquote:Op donderdag 14 juli 2022 21:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zal ongetwijfeld weer als dat afgezaagde "whataboutism" worden gekarakteriseerd en ik herhaal mezelf in deze topicreeks, maar: wat maakt Russen nu fundamenteel zoveel slechter dan wij? Jij refereert aan decennia terroriseren: wij hebben honderden jaren koloniën gehad met alle gruwelijkheden van dien, de laatste catastrofale oorlog op Europees grondgebied kun je op het conto van onze directe Oosterburen schrijven, met onze partner de VS werken we aan allerlei invasies en oorlogen mee in de wereld met honderdduizenden doden tot gevolg.
Het gaat mij er niet om aan te geven "wat zijn we zelf toch slecht en wat haat ik onszelf!" Nee, ik ben blij of zelfs trots dat ik westers ben, hier mag wonen en dat we de VS als bondgenoot hebben. Ik snap alleen niet dat we door die periode van 77 jaar voorspoed en vrede hier in West-Europa nu doen alsof wij fundamenteel zo ontzettend veel beter zijn dan al die andere volkeren. Alsof wij het altijd alleen maar goed met de wereld hebben voorgehad (en nog steeds hebben) en dat andere volkeren van nature misdadig zijn en wij de autoriteit zijn die daar een oordeel over kan vellen.
Het gaat mij erom dat ik gewoon snap dat dat op den duur zware irritatie oplevert bij andere volkeren, die niet continu willen horen hoe slecht ze zijn vanuit een hoek die ook containerladingen bloed aan zijn handen heeft. Dat betekent niet dat ik die andere kant dan steun of vind dat die helemaal geweldig zijn, maar een volk als fundamenteel en onveranderbaar "misdadig" en "gedegenereerd" betitelen (wat in feite echt niet veel anders is dan Untermensch-retoriek), begrijp ik gewoon echt niet.
Wij hebben onze fouten erkend en ervan geleerd. 'Untermensch-retoriek' werd geuit tegen Joden, een volk zonder staat dat al honderden jaren werd opgejaagd en in ghetto's werd gestopt, dat is echt iets anders dan je afschuw uiten over een agressief bullebakland.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zal ongetwijfeld weer als dat afgezaagde "whataboutism" worden gekarakteriseerd en ik herhaal mezelf in deze topicreeks, maar: wat maakt Russen nu fundamenteel zoveel slechter dan wij? Jij refereert aan decennia terroriseren: wij hebben honderden jaren koloniën gehad met alle gruwelijkheden van dien, de laatste catastrofale oorlog op Europees grondgebied kun je op het conto van onze directe Oosterburen schrijven, met onze partner de VS werken we aan allerlei invasies en oorlogen mee in de wereld met honderdduizenden doden tot gevolg.
Het gaat mij er niet om aan te geven "wat zijn we zelf toch slecht en wat haat ik onszelf!" Nee, ik ben blij of zelfs trots dat ik westers ben, hier mag wonen en dat we de VS als bondgenoot hebben. Ik snap alleen niet dat we door die periode van 77 jaar voorspoed en vrede hier in West-Europa nu doen alsof wij fundamenteel zo ontzettend veel beter zijn dan al die andere volkeren. Alsof wij het altijd alleen maar goed met de wereld hebben voorgehad (en nog steeds hebben) en dat andere volkeren van nature misdadig zijn en wij de autoriteit zijn die daar een oordeel over kan vellen.
Het gaat mij erom dat ik gewoon snap dat dat op den duur zware irritatie oplevert bij andere volkeren, die niet continu willen horen hoe slecht ze zijn vanuit een hoek die ook containerladingen bloed aan zijn handen heeft. Dat betekent niet dat ik die andere kant dan steun of vind dat die helemaal geweldig zijn, maar een volk als fundamenteel en onveranderbaar "misdadig" en "gedegenereerd" betitelen (wat in feite echt niet veel anders is dan Untermensch-retoriek), begrijp ik gewoon echt niet.
Ik kan me zo voorstellen dat je dit allang kon kopen. Er is nu hoogstens meer concurrentie en de prijzen liggen lager.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:57 schreef YoungDriller het volgende:
Ondertussen.. zoals voorspeld
[ twitter ]
Het is het abstracte gegeven dat dat volk effectief geen democratie kan dragen.quote:
Kerel toch wat erg. Bijna net zo erg of veel erger natuurlijk dan de systematische diefstal, verkrachting en moord door Russische militairen. Ik voel je pijn!quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:57 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
"Untermensch" was niet alleen op joden gericht.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij hebben onze fouten erkend en ervan geleerd. 'Untermensch-retoriek' werd geuit tegen Joden, een volk zonder staat dat al honderden jaren werd opgejaagd en in ghetto's werd gestopt, dat is echt iets anders dan je afschuw uiten over een agressief bullebakland.
Inderdaad ook op andere gemarginaliseerde groepen. De Russen zijn dat niet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Untermensch" was niet alleen op joden gericht.
Dat is othering, geen Untermenschifisering.quote:Het gaat niet om "je afschuw uiten over een agressief bullebakland", maar het aangeven dat dat volk per definitie "misdadig" en "gedegenereerd" is. M.a.w: dat is wat ze van nature zijn en dat is onveranderbaar.
De Slavische volkeren zijn een gemarginaliseerde groep? En de Russen zijn geen Slavisch volk?quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad ook op andere gemarginaliseerde groepen. De Russen zijn dat niet.
Tja, ik hang er een vrij zware term aan (en dan kom je al snel in de buurt van een Godwin, dat besef ik). Maar wat zou je als scheidslijn hanteren tussen die twee begrippen?quote:Dat is othering, geen Untermenschifisering.
Ik kan hetgeen ik gepost heb wel blijven herhalen, maar we zullen fundamenteel van mening blijven verschillen. Er was en is in Europa en de VS meer dan genoeg kritiek op de Amerikaanse invallen in Irak en Afghanistan geweest en als de Amerikanen en hun bondgenoten op dezelfde wijze in Irak en Afghanistan zouden hebben huisgehouden als hoe de Russen dat nu bewust in Oekraïne doen met aanvallen op civiele gebouwen om zo veel mogelijk burgers te doden had de Amerikaanse en Europese bevolking dat nooit gepikt.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
De Slaven zijn vooral altijd gemarginaliseerd door hun eigen leiders (en daarvoor door hun landadel) en door Rusland. De Russen zijn in hun hoedanigheid van bullebak voor de overige Slavische volkeren zeker niet gemarginaliseerd.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
De Slavische volkeren zijn een gemarginaliseerde groep? En de Russen zijn geen Slavisch volk?
[..]
Untermensch-Herrenvolk heeft net een wat andere dynamiek. Zoals ik al schreef namen de Joden een zeer gemarginaliseerde positie in in Europa en waren ze ook getalsmatig ver in de minderheid en de 'Untermensch' leeft ook temidden van het Herrenvolk. Bij othering is er sprake van wat gelijkere verhoudingen (Westen-Rusland, Westen-Arabische wereld, China-Japan bv).quote:Tja, ik hang er een vrij zware term aan (en dan kom je al snel in de buurt van een Godwin, dat besef ik). Maar wat zou je als scheidslijn hanteren tussen die twee begrippen?
quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kerel toch wat erg. Bijna net zo erg of veel erger natuurlijk dan de systematische diefstal, verkrachting en moord door Russische militairen. Ik voel je pijn!
Oh, dan is 't niet erg.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat je dit allang kon kopen. Er is nu hoogstens meer concurrentie en de prijzen liggen lager.
Dit is een bijeffect van oorlog en mag dus gerust voornamelijk op het conto van agressor Poetin worden bijgeschreven.quote:
Zo'n filmpje zegt niet zoveel, wie zegt dat het Oekraïners zijn? Voor hetzelfde geld zijn het Russen die die wapens hebben buitgemaakt.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:57 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
We blijven inderdaad van mening verschillen hierover. Is ook prima en nogmaals: mijn punt is geen westerse zelfhaat of het ophemelen van de Russen, ik vind alleen het bij voorbaat volledig afschrijven van een heel volk wat ver gaan.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan hetgeen ik gepost heb wel blijven herhalen, maar we zullen fundamenteel van mening blijven verschillen. Er was en is in Europa en de VS meer dan genoeg kritiek op de Amerikaanse invallen in Irak en Afghanistan geweest en als de Amerikanen en hun bondgenoten op dezelfde wijze in Irak en Afghanistan zouden hebben huisgehouden als hoe de Russen dat nu bewust in Oekraïne doen met aanvallen op civiele gebouwen om zo veel mogelijk burgers te doden had de Amerikaanse en Europese bevolking dat nooit gepikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |