Oh shit, zijn we vergeten om de maandelijkse bobs en vagene te sturen???!! Paniek!quote:
watquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Oh shit, zijn we vergeten om de maandelijkse bobs en vagene te sturen???!! Paniek!
Vraag me af of het sowieso verschil maakt?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:12 schreef luxerobots het volgende:
De Russische overheid kan van bedrijven eisen om oorlogsmateriaal te leveren, de overheid bepaalt dan hoeveel bedrijven leveren (en dwingt werknemers dus om meer te werken) en bepaalt tevens de prijs. Dit is ook behoorlijk schadelijk voor de economie, omdat deze bedrijven dan niet meer voor private partijen kunnen leveren.
als een oorlogs economie worden, dan betekend dit inderdaad dat bijv de buizen fabriek die normaal ook fietsen frames verkoopt nu, buizen voor geweren moeten maken. alle grondstoffen moeten eerst naar oorlog ondersteunende producten en dan pas naar al het andere. Gezien er niet een depressie was in Rusland, verliezen dus veel mensen hun baan omdat er een economie omzeep geholpen wordt om een oorlog te financieren.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag me af of het sowieso verschil maakt?
Defensie industrie in rus is al tijden dermate verlieslijdend dat het al heel lang aan de subsidie tiet ligt.
Ga je dat ook doen met civiele industrieën, ja, dan help je je eigen economie nog verder de vernieling in.
Rob de Wijk denkt dat hij heeeeel interessant is voor zijn luisteraars en dikt alles aan tot ´vreselijk, vreselijk, echt vreselijk´.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Za, even iets anders. Wat vind jij van Rob de Wijk. Zijn professionele bijdragen
Grappig. Ik hoor Rob de Wijk zo 'vreselijk, vreselijk, echt vreselijk' zeggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rob de Wijk denkt dat hij heeeeel interessant is voor zijn luisteraars en dikt alles aan tot ´vreselijk, vreselijk, echt vreselijk´.
En hij zegt vaak dat hij dit al maaaaanden geleden het al zo heeft voorspeld.
Goede zaakquote:
Dat kan wel eens een tweetraps raket worden. Rusland heeft hier geen antwoord op.quote:
Daar kan ik weinig in betekenen verder, misschien feedback proberen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:32 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Mijn posts worden hier verwijderd, ook al gaan ze niet tegen de forumregels in. Voor zover vvmu, lekker normale reacties verwijderen omdat ze een mod tegen staan.
Ik lees dat nu al een aantal keren van je.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:39 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Ten gevolge van meer energie moeten importeren tegen hogere prijzen als gevolg van de oorlog in Oekraïne en de westerse sancties tegen Rusland.
Tja aan de goede kant van de geschiedenis staan, niet toegeven aan de dictator, de verkrachter, de moordenaar, komt met een prijs. Dat was vanaf dag 1 duidelijk, is ook nooit onder stoelen of banken gestoken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:39 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Ten gevolge van meer energie moeten importeren tegen hogere prijzen als gevolg van de oorlog in Oekraïne en de westerse sancties tegen Rusland.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie die dames lopen op de afbeelding in deze tweet, en denk ze zien er niet uit alsof ze gebukt gaan onder een dictatoriaal bewind.
De vrouwen zijn toch een klein beetje minder vrij daar waar men nu extra olie wil gaan betrekken. Een vergelijking, de bovenste is Rusland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:including rape and gang rape of children in front of family members
quote:gang rape of children in front of family
Zo goed zijn Russen met vrouwen en mensenrechten. Geef mij maar een burka.quote:GANG RAPE OF CHILDREN
Ah ja. Het collateral damage verhaal.quote:Op donderdag 14 juli 2022 22:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is een bijeffect van oorlog en mag dus gerust voornamelijk op het conto van agressor Poetin worden bijgeschreven.
Zolang we afhankelijk zijn van Rusland, zijn we chantabel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:46 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ah ja. Het collateral damage verhaal.
enquote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De uitdaging was:
- blijven we gas boren in Groningen
- willen we afhankelijk zijn en blijven van aardgas uit het buitenland, stel dat bij een internationaal conflict of na weer een nieuwe sanctie aan Rusland het land de gaskraan dichtdraait
quote:Op donderdag 21 juni 2018 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gas uit Groningen is straks gebeurd.
Afhankelijk zijn van het gas uit Rusland lijkt me ook niet zo tof, nog los van de prijsverhogingen die ze in de toekomst zouden kunnen doorvoeren.
Dan komt er een punt dat je aardgas in woningen moet vergeten.
Dan komen er andere opties en die kosten geld.
Confefe / covfefe?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Oh shit, zijn we vergeten om de maandelijkse bobs en vagene te sturen???!! Paniek!
Ga dit niet eens kijken. Wat hoop ik dat Rusland zo ver de afgrond inzakt. Voor de komende 100 jaar de bitch van China.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:50 schreef capricia het volgende:
Misdadig.
Kom maar op met die tribunalen.
[ twitter ]
Netjes van Iran, dat ze enkel materiaal leveren ter verdediging, en niet voor een invasiequote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:03 schreef Korenfok het volgende:
Iran says it refused to supply drones to Russia
Dus die speciale drones gaan ook niet meer door? Vroeg me al af waarom er weer massaal getrolt werd over diplomatie en dat oekraine nooit kan winnen, verkoop wapens etc. Zou er een verband zijn met het weigeren door Iran? Zou het kunnen dat kremlin weer terug naar de teken tafel moet?
Houd maar op.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:46 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
[..]
[..]
[..]
Zo goed zijn Russen met vrouwen en mensenrechten. Geef mij maar een burka.
Mensen hebben nou eenmaal een kort geheugen, dit artikel is van oktober 2021:quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens schoten de gasprijzen vorig jaar ook al omhoog vóór de inval in Oekraïne.
De productie en voorraden sloten na de corona crisis niet meer helemaal aan op de vraag.
Vorig jaar waren de gasvoorraden ongekend leeg, dat kwam met name doordat Gazprom de voorraden die ze zelf in bezit heeft in de EU (waaronder in Bergermeer en Duitsland) niet vulde. Gazprom heeft ze bewust niet aangevuld en zodoende de prijzen vorig jaar al flink opgedreven. Achteraf weten we natuurlijk waarom dat gebeurde.quote:Zijn we uit de problemen qua hoge energieprijzen, nu Gazprom binnenkort weer meer gas naar West-Europa gaat sturen? De Russische president Poetin gaf gisteren het staatsbedrijf opdracht om de gasvoorraden hier weer aan te vullen, zodra de Russische reserve-opslag weer op peil is.
Begin dit jaar kostte een kuub gas voor levering in het eerste kwartaal van komend jaar 18 cent, rekent hij voor, en nu staat dat op 76 cent - inclusief de daling van deze dag.
Guth houdt ook nog een slag om de arm: "Er zijn eerder beloftes gedaan voor extra leveringen vanuit Rusland, maar daarbij werd uiteindelijk de extra capaciteit niet geboekt om dat mogelijk te maken. Ook dat is nu nog niet gebeurd, al stelt het me wel gerust dat er nu een concrete datum genoemd wordt."
Maar kunnen 'wij' deze prijs ook daadwerkelijk betalen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja aan de goede kant van de geschiedenis staan, niet toegeven aan de dictator, de verkrachter, de moordenaar, komt met een prijs. Dat was vanaf dag 1 duidelijk, is ook nooit onder stoelen of banken gestoken.
Wij anti-fascisten, anti nazi’s, pro democratie, pro mensenrechten en pro vrijheid betalen die prijs met liefde. Het is een noodzakelijke prijs om tegenwicht te bieden aan de duistere krachten en hun aanhangers en fans.
Ik maak me persoonlijk drukker om het lot van Oekraïners dan om onze situatie hier.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Maar kunnen 'wij' deze prijs ook daadwerkelijk betalen?
Ten eerste, splits dit eens uit naar land? Nederland exporteert namelijk heel veel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:39 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Is dat Gazprom(NL) nou al genaast?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mensen hebben nou eenmaal een kort geheugen:
Gazprom gaat meer gas leveren aan West-Europa, wordt gas nu weer goedkoper? https://nos.nl/l/2403463
[..]
Vorig jaar waren de gasvoorraden ongekend leeg, dat kwam met name doordat Gazprom de voorraden die ze zelf in bezit heeft in de EU (waaronder in Bergermeer en Duitsland) niet vulde. Gazprom heeft ze bewust niet aangevuld en zodoende de prijzen vorig jaar al flink opgedreven. Achteraf weten we natuurlijk waarom dat gebeurde.
Ik post expres geen gore of lelijke beelden. Je kunt met een gerust hart kijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ga dit niet eens kijken. Wat hoop ik dat Rusland zo ver de afgrond inzakt. Voor de komende 100 jaar de bitch van China.
Ik twijfel hier nog een beetje over; of het al zo ver is, maar ik twijfel niet dat het gaat gebeuren.quote:
Jij blijkbaar nietquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb in zekere zin makkelijk praten, want menig prijs verhoging doet me niets, daar ben ik eerlijk in,quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik maak me persoonlijk drukker om het lot van Oekraïners dan om onze situatie hier.
Het zal een paar jaar kut worden maar we komen er wel weer bovenop.
Oekraïne zit met een beetje pech nog jaren met Russische bezetters.
Is niet jouw probleem toch? Je zit immers op "de caribbean"quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan een tweetraps raketquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kan wel eens een tweetraps raket worden. Rusland heeft hier geen antwoord op.
Die prijs zie ik trouwens weer dagelijks dalen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb in zekere zin makkelijk praten, want menig prijs verhoging doet me niets, daar ben ik eerlijk in,
Maar een hogere prijs aan de tank is een schijntje, om te betalen, ivm moeders en kinderen die uit hun kinderwagen worden gebombardeerd.
Hoho,quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is niet jouw probleem toch? Je zit immers op "de caribbean".
Voor een groot deel hebben "we" dit als Europa ook aan onszelf te danken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb in zekere zin makkelijk praten, want menig prijs verhoging doet me niets, daar ben ik eerlijk in,
Maar een hogere prijs aan de tank is een schijntje, om te betalen, ivm moeders en kinderen die uit hun kinderwagen worden gebombardeerd.
Dit dus. Net als dat corona ons geleerd heeft dat alles outsourcen naar China niet zo'n heel goed idee was.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor een groot deel hebben "we" dit als Europa ook aan onszelf te danken.
We hebben ons te afhankelijk gemaakt van 1 land. Het vervullen van je energiebehoefte moet je spreiden.
Die les leren we nu versneld.
Als EU zijnde zullen we de gaten die elders vallen moeten opvullen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:01 schreef luxerobots het volgende:
Ten eerste, splits dit eens uit naar land? Nederland exporteert namelijk heel veel.
Dan scheelt dat nauwelijks iets.quote:Ten tweede, dit zijn toch alleen goederen? Wat zijn de verhoudingen als diensten er ook bij zitten...
De Russen zullen wel weer beweren dat het een vuurwerkopslag was.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:14 schreef J.B. het volgende:
Ik heb het nog niet voorbij zien komen hier, vannacht is er in de Luhansk oblast weer een Russisch munitiedepot de lucht in gegaan:
[ twitter ]
Ik denk dat die in algemene zin een langere afstand kan overbruggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan een tweetraps raket
Is dat zo?quote:
Als dat het was had je de post waarop ik en anderen reageerden ook verwijderd. Het is duidelijk dat je in deze discussie vooringenomen bent en aan de hand daarvan modereert. Jammer.quote:
Nee dat heeft geen zin hier. Daar houden ze elkaar de hand boven het hoofd. Mods en FA's kunnen niks verkeerd doen, het ligt altijd aan de users, de tig users die dit forum verlaten hebben of weggejaagd zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar kan ik weinig in betekenen verder, misschien feedback proberen?
Die brug moet blijven staan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:19 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik denk dat die in algemene zin een langere afstand kan overbruggen.
Maar met een range van 300 km kunnen ze die Kerch brug van de Krim raken. Moet goed te doen zijn vanuit Zaporizhzhia
Je mist m'n grapje.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan een tweetraps raket
Ik sta je graag te woord in fb.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:22 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als dat het was had je de post waarop ik en anderen reageerden ook verwijderd. Het is duidelijk dat je in deze discussie vooringenomen bent en aan de hand daarvan modereert. Jammer.
[..]
Nee dat heeft geen zin hier. Daar houden ze elkaar de hand boven het hoofd. Mods en FA's kunnen niks verkeerd doen, het ligt altijd aan de users, de tig users die dit forum verlaten hebben of weggejaagd zijn.
Van het CBS:quote:
Dolle dinsdag voor de Russen. Oh wat ga ik daarvan genieten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die brug moet blijven staan.
Altijd handig voor Ladatokkies op Dolle Dinsdag.
Kan ook dat filmpje van Joe Blogs terugkijken?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van het CBS:
De cijfers t/m 2019 zijn gebaseerd op een voorlopige teruglegging. Nederland exporteerde in 2021 voor bijna 211 miljard euro aan diensten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)201%20miljard%20euro.
De discussie: op te blazen, of niet op te blazen, is er een die heftig woed. Ik ben echt benieuwd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die brug moet blijven staan.
Altijd handig voor Ladatokkies op Dolle Dinsdag.
Het ging om de situatie in de EU na de invasie in Oekraïene en daarna ingevoerde sancties, niet over de situatie in 2021.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:27 schreef luxerobots het volgende:
Van het CBS:
De cijfers t/m 2019 zijn gebaseerd op een voorlopige teruglegging. Nederland exporteerde in 2021 voor bijna 211 miljard euro aan diensten.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)201%20miljard%20euro.
En dat doet het toch niet eens, joh.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:34 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Moeilijk anders te zien dan wederom expres de Oekrainse cultuur te vernietigen.
quote:From that extraordinary Duma session slated for today:
• Denis Manturov will become the new deputy prime minister
• The current deputy prime minister Yury Borisov will become the new director of Roscosmos
• The current director of Roscomos, far-right figurehead Dmitry Rogozin, has been dismissed
Previously it was rumored that Putin is trying to speedrun the process of nominating a successor (hence the extraordinary session). Accordingly, barring some mishaps, Manutrov will soon become the prime minister and will then be put forward as a presidential candidate for Putin's faux party United Russia. Potentially in a snap election before shit truly hits the fan in Russia.
Dmitry Patrushev, the son of one of the main hawks behind Putin, Nikolai Patrushev, was (and may still be) another potential successor.
Gebouwen zijn ongeveer het grootste kostenplaatje van een universiteit, dus die universiteit gaat niet zomaar terugkomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat doet het toch niet eens, joh.
Gebouwen kun je herbouwen. Boeken kun je opnieuw drukken.
Dom, kinderachtig terrorisme is het.
Enig idee wat de rol van Medvedev is? Ik mis hem in dit verhaal.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:37 schreef speknek het volgende:
De Russische Doema had een spoedzitting van de veiligheidsraad vandaag, samenvatting van de uitkomsten:
[..]
quote:
Het is nog onduidelijk of het Medvedev of Zondervedev is.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Enig idee wat de rol van Medvedev is? Ik mis hem in dit verhaal.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is nog onduidelijk of het Medvedev of Zondervedev is.
Medvedev is in 2020 ontslagen ("vrijwillig afgetreden") door Putin, ik denk dat hij hem te gecomprommitteerd vindt na de corruptie-aantijgingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Enig idee wat de rol van Medvedev is? Ik mis hem in dit verhaal.
Nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Iemand stelt je de vraag of het handel betrof, of dienstverlening,
Dus maken we er maar "handel in diensten" van.
Je weet het verschil tussen 'collateral damage' en 'externaliteiten'?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:46 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ah ja. Het collateral damage verhaal.
Als zelfs Putin je te corrupt vindt dan heb je het wel heel erg verknald.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Medvedev is in 2020 ontslagen ("vrijwillig afgetreden") door Putin, ik denk dat hij hem te gecomprommitteerd vindt na de corruptie-aantijgingen.
Jij kwam met de mededeling dat de import van goederen gestegen is in Europa.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Er is handel in goederen en handel in diensten.
Lees je in aub
Nou, dat doet het dus wel, alleen in Nederland al 211 miljard in 2021.quote:
Je hebt handel, waar ik bv iets koop, beetje geld op gooi, en het doorverkoop,quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Er is handel in goederen en handel in diensten.
Lees je in aub
Betreffende post was gericht aan een user die niet bekend is met handel in diensten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:51 schreef luxerobots het volgende:
Jij kwam met de mededeling dat de import van goederen gestegen is in Europa.
Waarop ik meldde dat de diensten er niet bij in zitten.
En toen zei jij dat het toch nauwelijks iets scheelt.
Nogmaals, de handel in diensten vertraagde in de meeste EU landen eerste kwartaal 2022.quote:Nou, dat doet het dus wel, alleen in Nederland al 211 miljard in 2021.
Als vrijwel iedereen het vrijwel altijd met je oneens is, ga je dan nooit eens aan jezelf twijfelen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:58 schreef Za het volgende:
[..]
Betreffende post was gericht aan een user die niet bekend is met handel in diensten.
[..]
Nogmaals, de handel in diensten vertraagde in de meeste EU landen eerste kwartaal 2022.
(Dit gaat werkelijk nergens meer over)
Je hebt echt geen idee he.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:56 schreef ExTec het volgende:
Je hebt handel, waar ik bv iets koop, beetje geld op gooi, en het doorverkoop,
En je hebt dienstverlening, waar je dus niet iets koopt en verkoopt maar je eigen vaardigheden inzet voor een ander, voorbeelden een dokter, of een IT'er.
Misschien moet je practisen wat je preached, en echt gaan lezen over al die dingen waar je pretendeert over te kunnen praten.
Meer een kwestie van willen dan kunnen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou anno nu ook afzien van duits spul ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:46 schreef slashdotter3 het volgende:
De VS zal ze wel een hele goede deal hebben gegeven aangezien ze duizenden tanks op voorraad hebben waar ze vanaf willen terwijl de Duitse Leopards veel beter zijn qua brandstofverbruik en onderhoud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |