quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Lachwekkend dit.quote:Niet alles staat op beeld
Ondertussen gingen er filmpjes rond. Daarop zag je wel dat een agent schoot, maar niet dat er op iemand werd ingereden. Dat was voor velen genoeg om te concluderen dat de politie fout zat. Begrijpelijke emotie. Maar als iets niet op beeld staat, wil dat nog niet zeggen dat het niet is gebeurd.
Of zoals we ook in ons verslag schreven: het is lastig om op basis van één video te concluderen dat de politie verkeerd handelt. Een video vertelt niet wat er vóór en na de opname gebeurde.
De politie verdient vertrouwen, maar ook een kritische blik.
Walgelijk dat NU, hoe durven ze deze gebeurtenis met nuance te omschrijven en de feiten af te wachten?!quote:Op zondag 10 juli 2022 11:26 schreef ludovico het volgende:
https://www.nu.nl/blog/62(...)-kritische-blik.html
[..]
Lachwekkend dit.
Met alle respect maar hoe wil je het feitelijker en gedocumenteerder voor de dag halen dan met beeldmateriaal?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Walgelijk dat NU, hoe durven ze deze gebeurtenis met nuance te omschrijven en de feiten af te wachten?!
met alle respect, als lang niet al dat materiaal er is hoe wil je dan al oordelen?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met alle respect maar hoe wil je het feitelijker en gedocumenteerder voor de dag halen dan met beeldmateriaal?
quote:Op zondag 10 juli 2022 11:26 schreef ludovico het volgende:
https://www.nu.nl/blog/62(...)-kritische-blik.html
[..]
Lachwekkend dit.
Nee, niet lachwekkend, verontrustend, het is niet grappig meer dit soort psychotische nonsense.
Dit lijkt dan wel weer op een teken van zelfreflectie, al voelen ze zich waarschijnlijk gewoon gedwongen door een hetze in de reacties.quote:Wij leunden te veel op informatie uit een tweet van de politie. Die schreven dat boeren met tractoren probeerden in te rijden op agenten. Dat las je als feit op NU.nl.
Waar the hack heb je het over?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:29 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
met alle respect, als lang niet al dat materiaal er is hoe wil je dan al oordelen?
quote:Op zondag 10 juli 2022 11:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar the hack heb je het over?
Zonder dat beeldmateriaal had die 16 jarige knul gewoon de bak in kunnen draaien, het bewijs dat hij wat fout had gedaan is het woord van de politie, zijn onschuld is beeldmateriaal, denk je echt dat feitelijk gedocumenteerd in te zien bewijs ondergeschikt is aan de psychotische mening van een agent die zichzelf niet onder controle heeft?
Dit was shoot to kill. Die agent moet de bak in.
ik had geen andere reactie van jou verwachtquote:Op zondag 10 juli 2022 11:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar the hack heb je het over?
Zonder dat beeldmateriaal had die 16 jarige knul gewoon de bak in kunnen draaien, het bewijs dat hij wat fout had gedaan is het woord van de politie, zijn onschuld is beeldmateriaal, denk je echt dat feitelijk gedocumenteerd in te zien bewijs ondergeschikt is aan de psychotische mening van een agent die zichzelf niet onder controle heeft?
Dit was shoot to kill. Die agent moet de bak in.
Wat denk je nou van die kogel in dat portier waar die jongen zat? Die 4cm heeft zijn leven gered. Als er glas had gezeten was het klaar met die knul.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:32 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ik had geen andere reactie van jou verwachtkom met bewijs dat dit shoot to kill was.
HAHA. Ik weet nog goed hoe dit hier als een feit werd aangenomen door dezelfde mensen die meende dat de politie gegronde aanleiding had om een kogel door de boer zijn kop te jagen. Hoe vaak moet een mens het bij het verkeerde eind hebben om tot de realisatie te komen dat ie een beetje dom is?quote:Agent werd niet belaagd door boze boeren
Dat niet alles op sociale media is wat het lijkt, bleek toen donderdag beelden rondgingen van een tuin die werd volgegooid met hooibalen. Het zou gaan om de woning van een agent die betrokken was bij het schietincident.
Volgens bronnen van het AD zou het inderdaad gaan om de agent. Ook tegen ons hielden voorzitters van politievakbonden zich niet in. "Deze boeren hebben bij mij alle credits verspeeld."
Maar onze redacteur Eimert Pruis bleef doorvragen en ontdekte zo dat het hele verhaal niet klopte. "Dit is absoluut niet waar", zei een politiewoordvoerder tegen hem. Het kan zelfs goed zijn dat het een ongeluk was, waardoor het hooi in de tuin rolde. "Bovendien zijn de beelden zeker een dag oud."
Het is moeilijk om rustig adem te halen, als de adrenaline hoog is en je hart in je keel zit. Maar dat is wel wat wij journalisten moeten blijven doen.
Dit is nog steeds geen enkel bewijs natuurlijk.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat denk je nou van die kogel in dat portier waar die jongen zat? Die 4cm heeft zijn leven gered. Als er glas had gezeten was het klaar met die knul.
Het gaat erom dat jij zegt dat er opzet is pannenkoekquote:Op zondag 10 juli 2022 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat denk je nou van die kogel in dat portier waar die jongen zat? Die 4cm heeft zijn leven gered. Als er glas had gezeten was het klaar met die knul.
Voor?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is nog steeds geen enkel bewijs natuurlijk.
Komt straks wel weer.quote:
Ja, het is immers een bewuste actie om de trekker over te halen.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij zegt dat er opzet is pannenkoek
George Floyd vergelijken met ditquote:Op zondag 10 juli 2022 11:36 schreef ludovico het volgende:
Ik heb het ook aan de andere zijde van het politieke extremistische spectrum kunnen aanschouwen hoor, ook mensen met absurde opvattingen.
Dat George Floydd zelf schuldig was aan zijn dood, note bene onder een filmpje van echt meerdere minuten waar mensen smeken aan die agent om te stoppen met zijn knie op zijn nek te drukken. Ik heb er niks geen respect voor en vind het eng dat mensen zo naar de wereld kunnen kijken.
Ja, ook politie die buiten het boekje gaat, jammer dat je zo krankjorum bent dat je dat niet inziet.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:38 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
George Floyd vergelijken met ditzo ken ik je!
Dan is het nog steeds geen shoot to kill, maar ik denk dat je dat zelf stiekum ook wel weet.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Komt straks wel weer.
[..]
Ja, het is immers een bewuste actie om de trekker over te halen.
Dat de agent schoot om te doden, zoals je maar blijft beweren ondanks dat dat geen enkel bewijs voor is.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor?
Weet niet wat jij allemaal denkt maar ik mag toch hopen dat een agent met gericht schieten op een persoon besef heeft voor de implicaties als die raak schiet.
"heb het niet zo bedoelt" amahoela, je bent getraind professional.
quote:Op zondag 10 juli 2022 11:39 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen shoot to kill, maar ik denk dat je dat zelf stiekum ook wel weet.
Zegt de uberwappie van dit forumquote:Op zondag 10 juli 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, ook politie die buiten het boekje gaat, jammer dat je zo krankjorum bent dat je dat niet inziet.
Nam bewust het risico om met zijn actie iemand om te leggen, ook goed.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat de agent schoot om te doden, zoals je maar blijft beweren ondanks dat dat geen enkel bewijs voor is.
Dit is nog steeds geen enkel bewijs natuurlijk.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo ziet terugkrabbelen er uit.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:40 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Maak er maar een semantische discussie van... god o god.
Je bent knettergek.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:40 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Zegt de uberwappie van dit forumals je echt niet inziet hoe verschillend die 2 zaken zijn is er echt wqt misgegaan in jouw opvoeding.
En jij ook.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is nog steeds geen enkel bewijs natuurlijk.
[..]
Zo ziet terugkrabbelen er uit.
dat eiwitrijke Soja voer uit ZuidAmerika dat is de pestquote:Ammoniak (NH3)
NH3 wordt op een andere manier gemeten met satellietinstrumenten. De hoeveelheid NH3 in de atmosfeer is af te leiden door een gedetailleerde analyse te maken van kleine verschillen in de uitgaande warmtestraling van de aarde en atmosfeer. NH3 wordt gebruikt voor het maken van kunstmest, schoonmaakmiddelen en koelmiddel voor grote koelinstallaties.
Het is ook aanwezig in mest. NH3 ontstaat wanneer een dier eiwitten heeft gegeten.
Landbouwactiviteiten vormen de belangrijkste bron van ammoniak in Nederland.
quote:Maar soms zijn de problemen in natuurgebieden niet op te lossen met alleen Nederlandse maatregelen.
Zo komt de stikstof in natuurgebied Bargerveen voor driekwart uit het buitenland, met name uit Duitsland.
quote:Duitsland is met ruim 4 miljoen melkkoeien het land met de meeste melkkoeien.
Gevolgd door Frankrijk en Polen met respectievelijk 3,6 en 2,5 miljoen melkkoeien.
In Malta zijn de minste melkkoeien (6 duizend).
Nederland telde in 2011 ruim 1,5 miljoen melkkoeien.
Ik snap dat ook niet hoor.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, ook politie die buiten het boekje gaat, jammer dat je zo krankjorum bent dat je dat niet inziet.
De beelden van het schieten van die agent waren al lang op twitter te zien hoor, de journalisten die die verhaaltjes tikken m.b.t. 16 jarige opgepakt vanwege dreigend levensgevaarlijk sturen met landbouwvoertuig op agenten hadden die beelden terwijl ze dat typten allang gezien. Je mag je best afvragen of ze wel helemaal 100 zijn.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Dit lijkt dan wel weer op een teken van zelfreflectie, al voelen ze zich waarschijnlijk gewoon gedwongen door een hetze in de reacties.
Overigens is dit precies wat er zovaak misgaat in de journalistiek; de woorden van regeringsleden, politici, OM, experts, etc worden vrijwel altijd als feit weergeven.
Denk dat ze elkaar de hand boven het hoofd houden. Dus dan zit er ethisch iets toch wat fout daar.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Die tweet van de politie ook, dat er ingereden was op de politie, dat was krankjorum indekken achteraf gezien.
Zou dan iemand op het bureau nou zomaar een tweet de wereld in mogen slingeren?
Waarom mag de politie eigenlijk twitteren?
Ik krabbel nergens terug. Ik heb namelijk altijd al het standpunt gehad dat ik wacht op de uitkomst van het onderzoek van de Rijksrecherche.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent knettergek.
[..]
En jij ook.
Beetje rechtpraten dat een knul die geen gevaar vormt voor wie dan ook bijna omgelegd wordt door de politie die zichzelf niet onder controle heeft.
Dit was wel de eerste echte moordpoging op beeld die ik in NL gezien heb. Krankzinnig was het.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat ze elkaar de hand boven het hoofd houden. Dus dan zit er ethisch iets toch wat fout daar.
Met beeldmateriaal wat langer en scherper is en meer context geeft.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met alle respect maar hoe wil je het feitelijker en gedocumenteerder voor de dag halen dan met beeldmateriaal van 10 seconden?
Kun je lang wachten.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik krabbel nergens terug. Ik heb namelijk altijd al het standpunt gehad dat ik wacht op de uitkomst van het onderzoek van de Rijksrecherche.
En die concluderen straks dat alle omstandigheden het heel zwaar en dreigend maakten voor de persoonlijke beleving van de agent waardoor hij niet voor de rechter hoeft, in ieder geval, ik ben zo cynisch dat ik verwacht dat dit de doofpot in gaat. We gaan helemaal niks horen van agenten die te ver gaan in hun agressie, we hebben de afgelopen 2 jaar genoeg extremisme gezien waar we helemaal niks van horen verder qua verloop.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik krabbel nergens terug. Ik heb namelijk altijd al het standpunt gehad dat ik wacht op de uitkomst van het onderzoek van de Rijksrecherche.
Hardop gelachen.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit was wel de eerste echte moordpoging op beeld die ik in NL gezien heb. Krankzinnig was het.
Laten we hopen dat decryptiebevel wederkeert en de agent geschorst is.
Ja dat is er dus niet, context is overigens wél duidelijk, boer rijdt weg van agenten, agenten niet in acuut gevaar, geen acute dreiging, toch schieten.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met beeldmateriaal wat langer en scherper is en meer context geeft.
over knettergek gesproken. Maar zo zie ik jou wel vaker in andere discussies over bijv corona en rusland dus niks nieuws.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent knettergek.
[..]
En jij ook.
Beetje rechtpraten dat een knul die geen gevaar vormt voor wie dan ook bijna omgelegd wordt door de politie die zichzelf niet onder controle heeft.
Mijn standpunt is ook duidelijk. Tot het moment dat zeven koningen over de aarde hebben geheerst roep ik dat de agent bewust gepoogd heeft te moorden, net zo lang tot het onderzoek gepubliceerd wordt. Echter, mocht de conclusie van dit onderzoek niet in mijn straatje passen en mijn ongelijk bewijzen, dan ben ik van plan deze zelfde conclusies in twijfel te trekken en af te doen als corruptie.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat kan, maar de agent krijgt wel poging tot doodslag aan de broek van de Rijksrecherche of de ouders van het jong of allebeiquote:
Doe niet zo raar , die man was in paniek toen die trekker op hem af kwam , die zag niemand alleen die grote trekkerquote:Op zondag 10 juli 2022 11:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mijn standpunt is ook duidelijk. Tot het moment dat zeven koningen over de aarde hebben geheerst roep ik dat de agent bewust gepoogd heeft te moorden, net zo lang tot het onderzoek gepubliceerd wordt. Echter, mocht de conclusie van dit onderzoek niet in mijn straatje passen en mijn ongelijk bewijzen, dan ben ik van plan deze zelfde conclusies in twijfel te trekken en af te doen als corruptie.
Misschien dacht ie dat ie radiografisch bediend werd?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Doe niet zo raar , die man was in paniek toen die trekker op hem af kwam , die zag niemand alleen die grote trekker
Hij schoot op die trekker
Is het benodigd iemand "bewust" om te willen leggen? Uit zelfverdediging kan je qua perceptie van de agent overigens betogen dat die het echt heel dreigend vond, denk ook dat dat de verdediging wordt van de agent.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan, maar de agent krijgt wel poging tot doodslag aan de broek van de Rijksrecherche of de ouders van het jong of allebei
Flink staaltje projectie.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is het benodigd iemand "bewust" om te willen leggen? Uit zelfverdediging kan je qua perceptie van de agent overigens betogen dat die het echt heel dreigend vond, denk ook dat dat de verdediging wordt van de agent.
Dat de hele situatie er niet naar was en de agent een getraind professional zou moeten zijn vind ik overigens dat die verantwoordelijkheid om niet gegrepen te worden door emotie gewoon voor 99% bij de agent zelf ligt.
Zeker als de situatie in wezen gewoon niet dreigend was, die agent had goed psychotisch moeten zijn, misschien handig om een psychische test af te laten nemen bij de agent om dat uit te sluiten.![]()
![]()
Als we alles goedpraten en meegaan in "ja maar het was zo emotioneel!" halen we echt alle verantwoordelijkheid bij het individu vandaan, lijkt me niet gezond, ik zou er ook zeker niet in meegaan.
Maar ik ben cynisch.
Dit was een fenomenale ludovico imitatie.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Doe niet zo raar , die man was in paniek toen die trekker op hem af kwam , die zag niemand alleen die grote trekker
Hij schoot op die trekker
Overigens, wat zijn de geweldsinstructies geweest, er waren nog 2 voorvallen +- zelfde dag waarbij mensen "aangehouden" werden met een getrokken pistool op het lijf gericht.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan, maar de agent krijgt wel poging tot doodslag aan de broek van de Rijksrecherche of de ouders van het jong of allebei
Die agenten waren allemaal behoorlijk gespannen.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Overigens, wat zijn de geweldsinstructies geweest, er waren nog 2 voorvallen +- zelfde dag waarbij mensen "aangehouden" werden met een getrokken pistool op het lijf gericht.
Zou de agent in kwestie overigens alleen maar ondersteunen in zijn verdediging - als het voor de rechter zou gaan - om een beeld te creëren van dreigende situatie en ongezonde spanning.quote:
Helemaal dit! Plus - afhankelijk van wat je verder eet- dat een paar keer per week een vleesvervanger ook best in een gezond eetpatroon kan passen. Ik wil heel graag minder tot geen vlees eten vanwege dierenwelzijn (direct dan wel indirect), maar houd wel van de smaak en structuur van sommige vleessoorten. Ik ben dus ook blij dat er producten zijn die die smaak en structuur zo veel mogelijk proberen te evenaren en dat ze die ook namen geven waaruit blijkt wélk vlees ze zo veel mogelijk proberen te evenaren... Vega(n) maaltijden zonder vleesvervangers eet ik ook vaak genoeg, maar ik vind dit zeker wel prettig/lekker voor ernaast. Die vleesvervangers (en zuivelvervangers) worden ook steeds beter/lekkerder.quote:Op zondag 10 juli 2022 09:50 schreef Farenji het volgende:
[..]
"Bewust" gaat niet altijd om "gezond". Het kan je ook om diervriendelijkheid en milieuimpact gaan en dan zijn vleesvervangers natuurlijk veel beter dan vlees.
Geldt wel voor mij iig, als vegetarier houd ik ook wel van een vette ongezonde hap, maar dan liefst zonder dat er dieren voor gefokt en vermoord worden. Dan is zo'n gekruide soja snack best lekker op zijn tijd, met patat en pindasaus
Paniekquote:Op zondag 10 juli 2022 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien dacht ie dat ie radiografisch bediend werd?
Checkbox ongeschikt
Mocht dit kloppen, dan schept dat toch een heel ander beeld dan soms in dit topic wordt gecreëerd.quote:
Het is bijna 1 op 1 Canada met de truckersprotesten, daar werd ook constant het beeld geschetst in de media dat "men" tegen zou zijn, terwijl de social media, de donaties, de steunbetuigingen op de straat dat ook tegenspraken.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mocht dit kloppen, dan schept dat toch een heel ander beeld dan soms in dit topic wordt gecreëerd.
Hun vader is Fidel Castro?quote:Op zondag 10 juli 2022 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is bijna 1 op 1 Canada met de truckersprotesten, daar werd ook constant het beeld geschetst in de media dat "men" tegen zou zijn, terwijl de social media, de donaties, de steunbetuigingen op de straat dat ook tegenspraken.
Wat zou toch het verband tussen Rutte en Trudeau zijn?.
Nee, dat is het niet, dat is alleen Trudeauquote:
Waarom mogen politici twitteren? Waarom mogen laaggeschoolde tokkies twitteren? Waarom mogen extremisten (links, rechts, woke, conservarief/fundamentalist) twitteren? Waarom mogen mensen twitteren?quote:Op zondag 10 juli 2022 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet hoor.
Die tweet van de politie ook, dat er ingereden was op de politie, dat was krankjorum indekken achteraf gezien.
Zou dan iemand op het bureau nou zomaar een tweet de wereld in mogen slingeren?
Waarom mag de politie eigenlijk twitteren?
Die schietpartij niet inzien als een fout van de agent is zwaar krankjorum idd
Scherp! Leuk ook, om eens een bord met een matig rijmschema op een tractor te plakken. Creatief bedacht.quote:
Ja de agent heeft na kalm beraad en rustig overleg met voorberachte rade besloten om deze jongen te gaan vermoorden.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goeie vraag, van mijn part gooien ze het dicht.quote:Op zondag 10 juli 2022 14:37 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Waarom mogen politici twitteren? Waarom mogen laaggeschoolde tokkies twitteren? Waarom mogen extremisten (links, rechts, woke, conservarief/fundamentalist) twitteren? Waarom mogen mensen twitteren?
?quote:Op zondag 10 juli 2022 14:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja de agent heeft na kalm beraad en rustig overleg met voorberachte rade besloten om deze jongen te gaan vermoorden.
Kennelijk is dat boerenvolk echt infantiel geworden na jaar in jaar uit met koeien bezig te zijn.
De Zwarte Cross begint over een paar dagen..quote:Op zondag 10 juli 2022 15:58 schreef MichaelScott het volgende:
Wel lekker rustig nu met de protesten, ik zeg: hek om de Zwarte Cross en alle boeren daar houden.
Voorbarig.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De politieke macht heeft een belangrijk wapen in handen: de pers.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is bijna 1 op 1 Canada met de truckersprotesten, daar werd ook constant het beeld geschetst in de media dat "men" tegen zou zijn, terwijl de social media, de donaties, de steunbetuigingen op de straat dat ook tegenspraken.
Wat zou toch het verband tussen Rutte en Trudeau zijn?.
Hoezo? 20 zetels is maar 14% van de stemmen.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mocht dit kloppen, dan schept dat toch een heel ander beeld dan soms in dit topic wordt gecreëerd.
Dat zou poging tot moord zijn. Poging tot doodslag zou kunnen, maar noodweer exces ook.quote:Op zondag 10 juli 2022 14:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja de agent heeft na kalm beraad en rustig overleg met voorberachte rade besloten om deze jongen te gaan vermoorden.
Kennelijk is dat boerenvolk echt infantiel geworden na jaar in jaar uit met koeien bezig te zijn.
Niks aan de hand man. Ze draaien zichzelf de nek om. Geen zaken waar we we ons zorgen over maken.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Jaa demonstreren bij de vierdaagse.
Op twitter zijn verbazingwekkend veel mensen hier specifiek boos om. Terwijl je dat juist wel vriendelijk zou kunnen opzetten - ga gewoon boerenproducten uitdelen langs de route.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Jaa demonstreren bij de vierdaagse.
Ze gaan het doen voor de internationale media. Die gaan geen shot laten zien als er allemaal trekkertjes langs de weg staan vrees ik. Gaat iets hardleers worden, wat oerdom isquote:Op zondag 10 juli 2022 21:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Op twitter zijn verbazingwekkend veel mensen hier specifiek boos om. Terwijl je dat juist wel vriendelijk zou kunnen opzetten - ga gewoon boerenproducten uitdelen langs de route.
Ah, slim, want de internationale media, daar moet je zijn voor nationaal beleid.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ze gaan het doen voor de internationale media. Die gaan geen shot laten zien als er allemaal trekkertjes langs de weg staan vrees ik. Gaat iets hardleers worden, wat oerdom is
Misschien kunnen ze bijstand uit zuid-Afrika of Zimbabwe krijgen, daar schijnen blanke boeren het ook niet makkelijk te hebben hoor.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, slim, want de internationale media, daar moet je zijn voor nationaal beleid.
Als dat is wat ze gaan doen zal je er weinig mensen over horen. Maar het zal er wel op neerkomen dat ze het parcours gaan blokkeren ofzo.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Op twitter zijn verbazingwekkend veel mensen hier specifiek boos om. Terwijl je dat juist wel vriendelijk zou kunnen opzetten - ga gewoon boerenproducten uitdelen langs de route.
De hoge dosis aan trollcontent in dit topic is best stuitend en levensgevaarlijk.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Walgelijk dat NU, hoe durven ze deze gebeurtenis met nuance te omschrijven en de feiten af te wachten?!
Het is ook enkel omdat Bruls er om gevraagd heeft. Want Bruls is dik en naar en stom enzo. Dus dan moet je iedereen gaan dwarszitten die al 2 jaar wacht om de vierdaagse te lopen.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dat is wat ze gaan doen zal je er weinig mensen over horen. Maar het zal er wel op neerkomen dat ze het parcours gaan blokkeren ofzo.
Het merendeel is wappie dat alleen maar wil ontwrichten. Wappies delen niet uit, die vragen om tikkies. Ik zag vanmiddag een filmpje waar vrachtwagens geblokkeerd werden en pas door mochten rijden als ze vijf euro hadden betaald.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar dat filmpje.quote:Op zondag 10 juli 2022 22:55 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het merendeel is wappie dat alleen maar wil ontwrichten. Wappies delen niet uit, die vragen om tikkies. Ik zag vanmiddag een filmpje waar vrachtwagens geblokkeerd werden en pas door mochten rijden als ze vijf euro hadden betaald.
Tering :pquote:
quote:Op zondag 10 juli 2022 23:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar dat filmpje.
Heb je een link?
Losers volgens losers.quote:
Stond Harry de Asohulpsinterklaas daar?quote:Op zondag 10 juli 2022 22:55 schreef mazaru het volgende:
Het merendeel is wappie dat alleen maar wil ontwrichten. Wappies delen niet uit, die vragen om tikkies. Ik zag vanmiddag een filmpje waar vrachtwagens geblokkeerd werden en pas door mochten rijden als ze vijf euro hadden betaald.
Het is veel sterker om af te zien van aangifte, sowieso vanuit Jouke en familie. De politie-agenten zitten in hetzelfde schuitje als de boeren. Die politie-agent was in paniek, de boeren strijden ook voor hun bestaan. Verdeling zaaien is weer koren op de molen voor de politiek en verbloemt het onderliggende probleem.quote:
Wat moet een tweet van drie dagen geleden hier?quote:
ach je kunt toch ook wel zien dat die politieagent gestuurd was door afgezanten van Bill Gates, om zijn landposities veilig te stellen in nederlandquote:Op maandag 11 juli 2022 01:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is veel sterker om af te zien van aangifte, sowieso vanuit Jouke en familie. De politie-agenten zitten in hetzelfde schuitje als de boeren. Die politie-agent was in paniek, de boeren strijden ook voor hun bestaan. Verdeling zaaien is weer koren op de molen voor de politiek en verbloemt het onderliggende probleem.
Moeten deze mensen nooit werken ofzo? Of vinden ze het wel prima om een uitkering te krijgen van de overheid waar ze zo'n hekel aan hebben?quote:
Wat een idioot. Hier kan hij ook om vervolgd worden, neem ik aan?quote:
Hack nee, debiel politie geweld moet gewoon afgestraft worden. Had je dit ook gedacht als die knul was doodgeschoten?quote:Op maandag 11 juli 2022 01:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is veel sterker om af te zien van aangifte, sowieso vanuit Jouke en familie. De politie-agenten zitten in hetzelfde schuitje als de boeren. Die politie-agent was in paniek, de boeren strijden ook voor hun bestaan. Verdeling zaaien is weer koren op de molen voor de politiek en verbloemt het onderliggende probleem.
Je moet oppassen dat je met het bestrijden van 'wappies', zelf geen wappie wordt. Dit figuur is gewoon aan het 'trollen'. Beetje raar. Maar op zijn minst net zo raar om dat heel groot te maken.quote:Op maandag 11 juli 2022 07:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een idioot. Hier kan hij ook om vervolgd worden, neem ik aan?
Eem weg blokkeren en mensen alleen door laten als ze betalen, is imo geen troll actie, maar afpersing.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet oppassen dat je met het bestrijden van 'wappies', zelf geen wappie wordt. Dit figuur is gewoon aan het 'trollen'. Beetje raar. Maar op zijn minst net zo raar om dat heel groot te maken.
De wegen blokkeren hoorde bij de demonstratie. Ze konden er per definitie lastig tot niet langs. Dat 5 euro vragen is trollen.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eem weg blokkeren en mensen alleen door laten als ze betalen, is imo geen troll actie, maar afpersing.
Nou ik zie anders genoeg gekjes juichen online. Al kan het gewoon kortsluiting of zoiets zijn natuurlijk.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
Sander schimmelpennik![]()
Opruier 1ste klas
Wat wordt vreemder en vreemder?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:20 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
Het wordt almaar vreemder en vreemder
Dat maakt Sander niet meer of minder een opruierquote:Op maandag 11 juli 2022 09:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou ik zie anders genoeg gekjes juichen online. Al kan het gewoon kortsluiting of zoiets zijn natuurlijk.
We zullen zien of er meer gebeurd.
Neem aan dat je het leest.quote:
Ben je ook zo verontwaardigd als een Willem Engel 'alleen maar de vraag stelt' of iemand gevaccineerd is als hij onverwacht overlijdt?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
Neem aan dat je het leest.
Neem aan dat je de vorige tweets van Pieter ook hebt gelezen.
Er klopt allemaal niks van.
Dat is niet dramatisch.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De wegen blokkeren hoorde bij de demonstratie. Ze konden er per definitie lastig tot niet langs. Dat 5 euro vragen is trollen.
Doe niet zo dramatisch.
En ik had vanochtend al het bericht gelezen dat als we in 2030 onze klimaatdoelen halen - wat we niet doen - dat er dan weer meer ruimte is om de vee-industrie te laten vervuilen. Dan hoeven ze nog maar 50-75% van de reductiedoelen van nu te behalen - let wel, die moet je dan nog steeds uitvoeren en dan moet je tegelijkertijd alle klimaatmaatregelen voor Nederland steunen, maar dan heb je ook wat; namelijk meer dieren in een stal gepropt zodat de subsidiemiljonairs meer geld kunnen verdienen.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
Neem aan dat je het leest.
Neem aan dat je de vorige tweets van Pieter ook hebt gelezen.
Wat klopt er volgens jou niet?quote:Er klopt allemaal niks van.
Wat heeft willem engel te maken met de boerenprotesten?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben je ook zo verontwaardigd als een Willem Engel 'alleen maar de vraag stelt' of iemand gevaccineerd is als hij onverwacht overlijdt?
Georganiseerde misdaad.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet dramatisch.
Demonstreren en protesteren is één ding.
Wegen blokkeren is een tweede.
Mensen afpersen en geld vragen om überhaupt door te mogen rijden is echt van een geheel andere orde.
Link wil niet onder je bericht plaatsenquote:Op maandag 11 juli 2022 09:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En ik had vanochtend al het bericht gelezen dat als we in 2030 onze klimaatdoelen halen - wat we niet doen - dat er dan weer meer ruimte is om de vee-industrie te laten vervuilen. Dan hoeven ze nog maar 50-75% van de reductiedoelen van nu te behalen - let wel, die moet je dan nog steeds uitvoeren en dan moet je tegelijkertijd alle klimaatmaatregelen voor Nederland steunen, maar dan heb je ook wat; namelijk meer dieren in een stal gepropt zodat de subsidiemiljonairs meer geld kunnen verdienen.
We leven alleen niet in 2030 maar in 2022, en er moeten nú maatregelen worden genomen om nú te voldoen aan bepaalde zaken. Dus als je naar de RvS gaat met het argument dat je eigenlijk minder hoeft in te krimpen omdat we in 2030 heus wel alle klimaatdoelen hebben gehaald, lachen ze je vierkant uit. Dat is namelijk wat er met PAS al geprobeerd was, dat werkte niet, en daarom zitten we in de situatie waarin we nu zitten.
[..]
Wat klopt er volgens jou niet?
Mensen die 'gewoon vragen stellen' stellen eigenlijk nooit 'gewoon vragen'.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben je ook zo verontwaardigd als een Willem Engel 'alleen maar de vraag stelt' of iemand gevaccineerd is als hij onverwacht overlijdt?
Ik zit je niet "op een smerige manier te framen". Maar "ik stel alleen maar vragen" is toch precies dat wat een grote groep mensen die alle MSM zaken onbetrouwbaar en ongeloofwaardig vinden constant doet? Waarom zou deze Sander niet ook "alleen maar vragen mogen stellen"?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat heeft willem engel te maken met de boerenprotesten?
Of zit je me nu op een smerige manier te framen?
Ik heb niks met Willem engel en volg die man ook niet
Dat is dan ook weer een stap te ver.quote:
Waarom kom je weer met een twitterbericht van parodie op een kamerlid Pieter 'ik doe alles voor stemmen en aandacht' Omtzigt? Als ik wil weten wat Pieter Omtzigt te melden heeft, en daar heb ik gek genoeg zelden behoefte aan aangezien ik meestal wel aan mijn tax zit qua dom populistisch geleuter, dan kijk ik zelf wel op zijn twitteraccount.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:35 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
[..]
Link wil niet onder je bericht plaatsen
Tjeezz welk been bij jij uit bed gestaptquote:Op maandag 11 juli 2022 09:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom kom je weer met een twitterbericht van parodie op een kamerlid Pieter 'ik doe alles voor stemmen en aandacht' Omtzigt? Als ik wil weten wat Pieter Omtzigt te melden heeft, en daar heb ik gek genoeg zelden behoefte aan aangezien ik meestal wel aan mijn tax zit qua dom populistisch geleuter, dan kijk ik zelf wel op zijn twitteraccount.
Je kunt toch zelf verwoorden wat er niet klopt?
Hij houdt die vrachtwagens niet tegen, via afpersing. De vrachtwagens worden al tegengehouden vanwege de demonstratie/protesten. Je haalt de kip-ei dilemma door elkaar.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet dramatisch.
Demonstreren en protesteren is één ding.
Wegen blokkeren is een tweede.
Mensen afpersen en geld vragen om überhaupt door te mogen rijden is echt van een geheel andere orde.
De kaartjes zijn tot nu toe richtinggevend en het beleid is dat er voldoende reductie van stikstofneerslag in de kwetsbare natuurgebieden is - een probleem dat voor een groot deel veroorzaakt wordt door de intensieve vee-industrie die te dicht op veel van die gebieden gehuisvest is, wat ook al sinds de jaren '80 eigenlijk bekend is en waar nooit voldoende op is ingegrepen.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
De kaartjes kloppen niet, maar op basis van de kaartjes wel beleid willen voeren
Wat er niet aan de kaartjes klopt ?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De kaartjes zijn tot nu toe richtinggevend en het beleid is dat er voldoende reductie van stikstofneerslag in de kwetsbare natuurgebieden is - een probleem dat voor een groot deel veroorzaakt wordt door de intensieve vee-industrie die te dicht op veel van die gebieden gehuisvest is, wat ook al sinds de jaren '80 eigenlijk bekend is en waar nooit voldoende op is ingegrepen.
Het uiteindelijke beleid komt ook bij de provincies te liggen, die mogen plannen aanleveren hoe ze de natuur gaan beschermen en reductie mogelijk gaan maken, en voor de ingrepen in de agrarische industrie is dan ook 25 miljard beschikbaar.
Wat klopt er dan niet?
Volgens mij ben ik niet degene die zaken door elkaar haaltquote:Op maandag 11 juli 2022 09:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij houdt die vrachtwagens niet tegen, via afpersing. De vrachtwagens worden al tegengehouden vanwege de demonstratie/protesten. Je haalt de kip-ei dilemma door elkaar.
De getallen kloppen niet, want wat hadden de getallen eigenlijk moeten zijn? En welke aannames kloppen er dan niet? Wat zouden dan de grondslagen van het Nederlandse stikstofbeleid moeten zijn?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:46 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat er niet aan de kaartjes klopt ?
De getallen
De aannames etc
De aanname dat stikstof uit zee komt bijvoorbeeldquote:Op maandag 11 juli 2022 09:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De getallen kloppen niet, want wat hadden de getallen eigenlijk moeten zijn? En welke aannames kloppen er dan niet? Wat zouden dan de grondslagen van het Nederlandse stikstofbeleid moeten zijn?
Dat zou toch alleen minder zijn eventueel dan eerder geschat?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
De aanname dat stikstof uit zee komt bijvoorbeeld
Als je een kaart maakt op basis van aannames ipv werkelijke getallen. Dan is je hele kaart in de basis al corruptquote:Op maandag 11 juli 2022 09:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zou toch alleen minder zijn eventueel dan eerder geschat?
Bewijs het eens dan. Bewijs dat hij die vrachtwagens tegenhoudt via afpersing.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik niet degene die zaken door elkaar haalt
Waar baseer je dat op, dat ze fout zijn? En je weet niet wat het wel moet zijn maar dit is in ieder geval fout? De getallen moeten dus hoger zijn? Of soms hoger soms lager?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
En wat de getallen hadden moeten zijn.. niet die op het kaartje staan in ieder geval
Want die zijn oud en achterhaald
Hoe zie jij 'werkelijke getallen' voor je? En wat is er mis met de aannames die gedaan zijn?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:51 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als je een kaart maakt op basis van aannames ipv werkelijke getallen. Dan is je hele kaart in de basis al corrupt
Alleen in Gelderland al klopten de cijfers nietquote:Op maandag 11 juli 2022 09:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op, dat ze fout zijn? En je weet niet wat het wel moet zijn maar dit is in ieder geval fout? De getallen moeten dus hoger zijn? Of soms hoger soms lager?
[..]
Hoe zie jij 'werkelijke getallen' voor je? En wat is er mis met de aannames die gedaan zijn?
Dat hele verhaal was al ontkracht omdat de boeren zelf het aantal koeien moeten doorgeven aan het RVO. En je hebt altijd met jaarcijfers dat boeren stoppen, meer of minder dieren hebben ondertussen.quote:Op maandag 11 juli 2022 09:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
Alleen in Gelderland al klopten de cijfers niet
Boeren die niet meer boeren
Boeren die veel minder koeien hebben dan aangegeven
Als boeren al gestopt zijn dan lig je voor op je reductiedoelen tov het referentiemoment. Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
Alleen in Gelderland al klopten de cijfers niet
Boeren die niet meer boeren
Boeren die veel minder koeien hebben dan aangegeven
Voor 10 euro mag je er door, lijkt me een klassiek voorbeeld toch?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bewijs het eens dan. Bewijs dat hij die vrachtwagens tegenhoudt via afpersing.
Alleen als ze daardoor werden tegengehouden. Maar ze stonden al stil, door de demonstraties.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:22 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Voor 10 euro mag je er door, lijkt me een klassiek voorbeeld toch?
Dit was geen boer. Een wappie-activist.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:24 schreef xpompompomx het volgende:
De volgende keer dus gewoon doorrijden als je zo'n afpersboer tegenkomt.
Daar moet je helemaal dwars doorheen rijden.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit was geen boer. Een wappie-activist.
Absoluut.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar moet je helemaal dwars doorheen rijden.
quote:Op maandag 11 juli 2022 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En Pietertje en Carolientje zijn ook bereid om de andere zijde van die afruil (namelijk dat een 55% reductie van uitstoot van broeikasgassen in 2030 behaald MOET zijn) te accepteren?quote:Op maandag 11 juli 2022 09:20 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 11 juli 2022 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar als ze betalen staan ze niet meer stil?quote:Op maandag 11 juli 2022 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alleen als ze daardoor werden tegengehouden. Maar ze stonden al stil, door de demonstraties.
Ik vind het allemaal prima als je dit gelooft hoor. Maar sinds wanneer heet de brandweer in Nederland iets van Straz en hebben ze witte kentekens. Volgende keer misschien ff 2 seconde langer kijken naar de filmpjes die je wilt posten.quote:
En daarnaast nog steeds 50-75% van de reductiedoelen die nu gesteld zijn binnen de landbouw worden behaald. En voor de klimaatdoelen wordt er dan misschien ook weer naar de landbouw gekeken.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En Pietertje en Carolientje zijn ook bereid om de andere zijde van die afruil (namelijk dat een 55% reductie van uitstoot van broeikasgassen in 2030 behaald MOET zijn) te accepteren?
verkopen? het is gratisquote:Op maandag 11 juli 2022 11:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Probeer je nu een filmpje uit Canada of de VS Polen te verkopen als filmpje uit NL?
Wow, cool, Nederlandse brandweerlieden met de Poolse term Straz op hun uniform.quote:
Brandweermigranten.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wow, cool, Nederlandse brandweerlieden met de Poolse term Straz op hun uniform.
Dit is politiek toch wel weer heel bijzonder, het komt op mij over als berekeningen op een bierviltje. Maar stuur ze toch gewoon mee. Als het via de krant uitlekt kweek je weer een hoop argwaan…quote:Op maandag 11 juli 2022 09:20 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat ze zelfs hun brandweerwagens met Poolse kentekens hebben geïmporteerd, zeer sympathieke lui!quote:
Maar waarom denk jij dat we hier zitten te wachten op een filmpje uit Polen?quote:
Paar dagen terug ook al dat filmje van die zo genaamde gejatte vliegtuig. Ben je aan het trollen of geloof je nou alles wat op dat soort accounts gepost wordt?quote:
De verwachte reactie van Jan Dijkgraaf zou kunnen zijn:quote:Op maandag 11 juli 2022 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.hartvannederl(...)omet-boerenprotesten
Rechts weet van gekkigheid niet wat voor fakenews ze moet verspreiden.
En iedereen duikt erop zonder af te wachten hoe het zit.
https://www.briefjevanjan.nl/
En dat is waar ze het om doen.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik zie het vooral als een zeer populistische move van BBB en Omtzigt.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is politiek toch wel weer heel bijzonder, het komt op mij over als berekeningen op een bierviltje. Maar stuur ze toch gewoon mee. Als het via de krant uitlekt kweek je weer een hoop argwaan…
Scheelt natuurlijk wel wat, zeker als je in gebieden zit waar anders 95% reductie had moeten plaatsvinden. En als het gaat om zaken die we toch al verplicht zijn om te doen (goedschiks of kwaadschiks, als Urgenda of Milieudefensie naar de rechter stapt krijgen ze die 55% reductie immers ook wel afgedwongen) is het wel zo eerlijk als je dan ook de gevolgen voor de stikstofreductie mee neemt. Maar dat gaat niet het magische geitenpaadje worden wat Van der Plas en Omtzigt er nu van maken.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En daarnaast nog steeds 50-75% van de reductiedoelen die nu gesteld zijn binnen de landbouw worden behaald. En voor de klimaatdoelen wordt er dan misschien ook weer naar de landbouw gekeken.
Dat je uberhaupt al denk dat er blijkbaar ergens in Nederland minstens 30 brandweerwagens bij elkaar stonden te demonsteren en dat je het nieuws daarvan moet vernemen via een vaag buitenlands twitter account dan is er wel iets ernstig mis met je inschattingsvermogen of je nieuws betrouwbaar is of niet.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima als je dit gelooft hoor. Maar sinds wanneer heet de brandweer in Nederland iets van Straz en hebben ze witte kentekens. Volgende keer misschien ff 2 seconde langer kijken naar de filmpjes die je wilt posten.
Ja het wordt inmiddels gekaapt door figuren die ook stonden te juichen toen idioten het Capitool bestormden en nog steeds beweren dat de Amerikaanse verkiezingen fraude was. Nog maar te zwijgen over QAnon en dat corona een hoax was. Vooral Zomers kan er wat van, zal ook nooit een discussie aangaan, alleen maar tweets posten, soms voorzien van twijfelachtige oneliners.quote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20220710quote:Boeren hoeven hun stikstofuitstoot veel minder te verlagen dan tot nu toe gedacht om de natuurdoelen te halen. Als Nederland al zijn klimaatafspraken nakomt, levert dit een enorme bonus aan stikstofwinst op waardoor de landbouw zijn uitstoot met een kwart tot de helft minder hoeft terug te brengen. Dit blijkt uit nog niet gepubliceerde berekeningen van het ministerie van Financiën, waarvan de uitkomsten bekend zijn bij NRC.
In juni presenteerde het kabinet een kaart met daarop de reductiepercentages voor de landbouw per regio: in enkele provincies moet de uitstoot (bijna) gehalveerd worden en rond natuurgebieden moet die met 95 procent omlaag. Deze harde ingrepen zijn volgens het kabinet noodzakelijk om driekwart van de stikstofgevoelige natuur in 2030 weer gezond te maken.
Maar op de kaart is de stikstofwinst die het behalen van de klimaatdoelen oplevert niet meegenomen. Alleen de al gemeten reductie is daarin doorgerekend, niet de toekomstige winst. De klimaatdoelen, vastgelegd in het Klimaatakkoord en het regeerakkoord, zijn bedoeld om de uitstoot van broeikasgassen voor 2030 fors te verminderen. Maar als meer Nederlanders elektrisch gaan rijden, kolencentrales gesloten worden en fabrieken hun schadelijke CO2-uitstoot verminderen, zorgt dat voor fors minder stikstofuitstoot.
Stikstofgevoelige natuur
Ambtenaren van Financiën hebben deze ‘stikstofbonus’ voor het eerst doorgerekend. Bij de laatste metingen bevond minder dan de helft van de stikstofgevoelige natuur in Nederland zich onder de kritische depositiewaarde (KDW), de grens voor wat beschouwd wordt als gezonde natuur. Haalt Nederland de klimaatdoelen, dan groeit het percentage gezonde natuur significant, zonder verder stikstofbeleid. Dankzij deze bonus kan het kabinet de stikstofopgave voor de landbouw met een kwart tot de helft terugschroeven en zal driekwart van de stikstofgevoelige natuur toch gezond zijn in 2030.
Een woordvoerder van het ministerie van Landbouw zegt niet bekend te zijn met de inhoud van de studie. Het ministerie van Financiën spreekt van „een theoretisch model”, dat „geen beleidsadvies of standpunt” is.
Haalt Nederland de klimaatdoelen, dan groeit het percentage gezonde natuur significant, zonder verder stikstofbeleid
De kabinetsaanpak richt zich niet op het terugdringen van stikstof op plekken waar de natuurschade het grootst is; de opgave is uitgesmeerd over het hele land: elke boer moet de eigen uitstoot een beetje terugdringen. Vorige maand berichtte NRC over een andere ambtelijke studie, waaruit bleek dat door zeer gericht boeren uit te kopen die dichtbij natuurgebieden veel stikstof uitstoten, de reductieopgave voor de rest van de sector kleiner wordt.
Aan de rekensom van Financiën kleeft één belangrijke voorwaarde: het kabinet moet de klimaatdoelen wel halen. In het regeerakkoord van Rutte IV staat dat in 2030 de uitstoot van broeikasgassen met 55 procent omlaag moet ten opzichte van 1990. Eind vorig jaar lag Nederland achter op schema. Het kabinet stelt er alles aan te doen om dit doel te halen, desnoods met extra maatregelen. Europese afspraken dwingen Nederland ook om werk te maken van de klimaatdoelen.
Opsteker voor boeren
De Financiën-berekening is een opsteker voor boeren die de afgelopen weken het land hebben platgelegd omdat zij de stikstofplannen te rigoureus vinden. De nadruk ligt volgens hen te veel op het terugdringen van de uitstoot in de landbouw. De landbouw is volgens TNO verantwoordelijk voor zo’n 60 procent van de totale uitstoot van stikstof in Nederland.
In de klimaatplannen worden boeren ontzien. Bij het opstellen van het Klimaatakkoord, in 2019, legde het kabinet-Rutte III per sector de doelen vast. De energievoorziening en de industrie hebben de grootste opgaven. De geëiste bijdrage van de landbouw is veel kleiner.
Als de Financiën-berekeningen beleid worden, wacht de landbouw nog een forse klus. Het is onduidelijk hoe die geklaard moet worden. Het uitkopen van boeren gaat tot nu toe moeizaam. Ruim anderhalf jaar geleden startten de provincies een uitkoopregeling voor boeren die veel stikstof uitstoten dichtbij natuurgebieden, maar nog geen enkele boer heeft hier voor getekend – de termijn sluit in september.
Die van BBB roept halve waarheden, en dat verkoopt makkelijker dan een gedegen uitleg. Ik lees hier al jaren dat het volk het zo zat is en elke keer is daar weinig van te zien wanneer er daadwerkelijk verkiezingen zijn. Ook als BBB de grootste zou worden, ligt de uitspraak van RvS nog steeds op tafel.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zie het vooral als een zeer populistische move van BBB en Omtzigt.
het is een berekening van minfin en niet een vakdepartement. Dat zal dan wel AFEB of IRF zijn binnen minfin. Voornamelijk als doel om te kijken hoe (vanuit budgettair oogpunt) andere alternatieven uitpakken of wat de samenhang is tussen beleidsvoorstellen.
Die bekijken per definitie alternatieve scenario's en dat mag men ook van de overheid verwachten. Je wilt immers het optimum tussen allerlei afwegingen weten. Die kan je alleen maar vinden als je alternatieven ook bekeken hebt. Voorafgaand aan verkiezingen presenteren ze ook altijd een ombuigings- en intensiveringslijst. Dit zal een zelfde soort iets zijn. Dat is verre van een wetenschappelijk rapport.
Volgens de reactie van minfin is dit niet eens een beleidsadvies geweest, oftewel het heeft het proces van ambtelijke besluitvorming niet eens gehaald. Voor beleidsontwikkeling zijn dit soms wel noodzakelijk, je moet immers vrij kunnen denken en die gedachten ook eens opschrijven en doorrekenen. Ook zitten er nogal wat afhankelijkheden in dit soort scenario's, in dit geval namelijk het volledig halen van de klimaatdoelstellingen (waar boeren ook een rol in hebben maar dat vergeet men ook maar even).
Meteen roepen om een spoeddebat is echt enorm populistisch, laat men eerst maar eens toelichting wat minfin nu wel en niet uitgezocht heeft. Maar nee, boeren krijgen weer valse hoop en wantrouwen wordt extra aangewakkerd.
Kleine zijstap. Maar met de wet open overheid gaat er steeds meer beleidsvorming naar de Kamer. Als op elk alternatief scenario dat intern heeft gelegen selectief geshopt gaat worden en ophef over wordt gemaakt dan verliezen we meer dan we winnen. Dit is erg negatief voor de bestuurscultuur, want ambtelijke beleidsvorming wordt enorm politiek. Je holt de ruimte voor experts meer en meer uit. Dit gaat gewoon verandering van gedrag opleveren door experts en ambtenaren, en wantrouwen wordt meer en meer gevoed. Want iedereen zal onthouden dat er een alternatief in hun voordeel is, en de nuance waarom het scenario afviel valt weg in de ophef. Ironische is dat Omtzigt nog steeds niet geleerd heeft vanuit de toeslagenaffaire dat gedrag en houding vanuit de top tot perverse resultaten in de uitvoering kan leiden.
Wat een vreemde conclusie. De klimaatdoelen zijn net zoals het stikstofbeleid harde afspraken die Nederland na dient te komen.quote:Op maandag 11 juli 2022 10:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En Pietertje en Carolientje zijn ook bereid om de andere zijde van die afruil (namelijk dat een 55% reductie van uitstoot van broeikasgassen in 2030 behaald MOET zijn) te accepteren?
Lol, dit is dan ook een van de redenen dat we de klimaatdoelen helemaal niet gaan halen.quote:Op maandag 11 juli 2022 12:09 schreef Scorpie het volgende:
In de klimaatplannen worden boeren ontzien. Bij het opstellen van het Klimaatakkoord, in 2019, legde het kabinet-Rutte III per sector de doelen vast. De energievoorziening en de industrie hebben de grootste opgaven. De geëiste bijdrage van de landbouw is veel kleiner.
Ik vond het een paar jaar geleden nog wel wat grappigs hebben, nu vind ik ze maar een gevaar voor democratie en dat vind ik meestal niet zo grappig.quote:Op maandag 11 juli 2022 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:
Kunnen we nog ergens lachen om de wappies?
Ja. Er zijn wappies die denken dat kokosmelk melk isquote:Op maandag 11 juli 2022 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:
Kunnen we nog ergens lachen om de wappies?
Hier zegt Derk Boswijk er iets over. Ik weet niet wat daar dan weer van klopt maar Derk zit op dit dossier dus hij zal er wel meer vanaf weten dat Pieter Omtzigt.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Scheelt natuurlijk wel wat, zeker als je in gebieden zit waar anders 95% reductie had moeten plaatsvinden. En als het gaat om zaken die we toch al verplicht zijn om te doen (goedschiks of kwaadschiks, als Urgenda of Milieudefensie naar de rechter stapt krijgen ze die 55% reductie immers ook wel afgedwongen) is het wel zo eerlijk als je dan ook de gevolgen voor de stikstofreductie mee neemt. Maar dat gaat niet het magische geitenpaadje worden wat Van der Plas en Omtzigt er nu van maken.
Die laatste alinea snap ik niet helemaal. Als je dit gewoon meestuurt onder de aantekening ‘is doorgerekend maar hem niet geworden want X’ dan is dat toch prima? Nu lekt dit via de krant uit, dan mag zeker zo’n BBB natuurlijk best vragen stellen. Dat verwacht hun achterban.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zie het vooral als een zeer populistische move van BBB en Omtzigt.
het is een berekening van minfin en niet een vakdepartement. Dat zal dan wel AFEB of IRF zijn binnen minfin. Voornamelijk als doel om te kijken hoe (vanuit budgettair oogpunt) andere alternatieven uitpakken of wat de samenhang is tussen beleidsvoorstellen.
Die bekijken per definitie alternatieve scenario's en dat mag men ook van de overheid verwachten. Je wilt immers het optimum tussen allerlei afwegingen weten. Die kan je alleen maar vinden als je alternatieven ook bekeken hebt. Voorafgaand aan verkiezingen presenteren ze ook altijd een ombuigings- en intensiveringslijst. Dit zal een zelfde soort iets zijn. Dat is verre van een wetenschappelijk rapport.
Volgens de reactie van minfin is dit niet eens een beleidsadvies geweest, oftewel het heeft het proces van ambtelijke besluitvorming niet eens gehaald. Voor beleidsontwikkeling zijn dit soms wel noodzakelijk, je moet immers vrij kunnen denken en die gedachten ook eens opschrijven en doorrekenen. Ook zitten er nogal wat afhankelijkheden in dit soort scenario's, in dit geval namelijk het volledig halen van de klimaatdoelstellingen (waar boeren ook een rol in hebben maar dat vergeet men ook maar even).
Meteen roepen om een spoeddebat is echt enorm populistisch, laat men eerst maar eens toelichting wat minfin nu wel en niet uitgezocht heeft. Maar nee, boeren krijgen weer valse hoop en wantrouwen wordt extra aangewakkerd.
Kleine zijstap. Maar met de wet open overheid gaat er steeds meer beleidsvorming naar de Kamer. Als op elk alternatief scenario dat intern heeft gelegen selectief geshopt gaat worden en ophef over wordt gemaakt dan verliezen we meer dan we winnen. Dit is erg negatief voor de bestuurscultuur, want ambtelijke beleidsvorming wordt enorm politiek. Je holt de ruimte voor experts meer en meer uit. Dit gaat gewoon verandering van gedrag opleveren door experts en ambtenaren, en wantrouwen wordt meer en meer gevoed. Want iedereen zal onthouden dat er een alternatief in hun voordeel is, en de nuance waarom het scenario afviel valt weg in de ophef. Ironische is dat Omtzigt nog steeds niet geleerd heeft vanuit de toeslagenaffaire dat gedrag en houding vanuit de top tot perverse resultaten in de uitvoering kan leiden.
Ja dat maakt het minder ergquote:Op maandag 11 juli 2022 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alleen als ze daardoor werden tegengehouden. Maar ze stonden al stil, door de demonstraties.
Mijn punt is meer dat er echt enorm veel denkwerk in een ministerie is dat de ambtenaar ook opschrijft. al was het maar omdat het te complex is om allemaal in je hoofd te doen. ik denk dat dit eerder een dergelijke gedachtegang is.quote:Op maandag 11 juli 2022 12:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die laatste alinea snap ik niet helemaal. Als je dit gewoon meestuurt onder de aantekening ‘is doorgerekend maar hem niet geworden want X’ dan is dat toch prima? Nu lekt dit via de krant uit, dan mag zeker zo’n BBB natuurlijk best vragen stellen. Dat verwacht hun achterban.
Je lost dit vrij makkelijk op, transparant zijn.
Nog meer getuigenissen van een onvermoed verfijnd gevoelsleven kan je vinden in deze reportage.quote:Op zondag 10 juli 2022 14:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Scherp! Leuk ook, om eens een bord met een matig rijmschema op een tractor te plakken. Creatief bedacht.
Natuurlijk wel..quote:Op maandag 11 juli 2022 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als ze betalen staan ze niet meer stil?
Onzin, natuurlijk. Het was geen begrafenis-toet, maar dat wist die Laura op dat moment niet.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De trekkerterroristen hebben het over oorlog. In een oorlog kan een partij kiezen voor de inzet van kindsoldaten. Dat het andere leger uitsluitend het (pantser)-voertuig ziet en niet het feit of de bestuurder een kind is of niet, kun je de strijders van het andere leger natuurlijk niet verwijten.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is hartverwarmend. Die verbondenheid met Sleeswijk Holstein.quote:Op maandag 11 juli 2022 18:45 schreef StephanL het volgende:
Mensen met omgekeerde vlag op viaduct A44
Het is net een virus.
Lol.quote:Op maandag 11 juli 2022 18:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De trekkerterroristen hebben het over oorlog. In een oorlog kan een partij kiezen voor de inzet van kindsoldaten. Dat het andere leger uitsluitend het (pantser)-voertuig ziet en niet het feit of de bestuurder een kind is of niet, kun je de strijders van het andere leger natuurlijk niet verwijten.
Ik meen wat precies?quote:Op maandag 11 juli 2022 19:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol.
Maar je meent deze shit echt hé net als pompompomx
https://www.parool.nl/ned(...)nrepubliek~b0ac459c/quote:Op maandag 11 juli 2022 19:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol.
Maar je meent deze shit echt hé net als pompompomx
Is dit Baudetiaanse redenatie in de vorm van "ja maar het hád een begrafenisstoet kúnnen zijn", of welk punt probeer je nou te maken?quote:Op maandag 11 juli 2022 17:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, natuurlijk. Het was geen begrafenis-toet, maar dat wist die Laura op dat moment niet.
Het was een personenauto die waarschijnlijk had afgesproken in de dorpskern naast de groene kliko om met drie mede-dorpsbewoners een dagje demonstreren in Amsterdam te "doen".quote:Op maandag 11 juli 2022 17:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, natuurlijk. Het was geen begrafenis-toet, maar dat wist die Laura op dat moment niet.
Moet jij als Twentse Ros niet pal achter de boeren staan of kom je uit de achterstandswijk SP Enschede?quote:Op maandag 11 juli 2022 18:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De trekkerterroristen hebben het over oorlog. In een oorlog kan een partij kiezen voor de inzet van kindsoldaten. Dat het andere leger uitsluitend het (pantser)-voertuig ziet en niet het feit of de bestuurder een kind is of niet, kun je de strijders van het andere leger natuurlijk niet verwijten.
Mijn punt staat er duidelijk. Ik geloof niet dat Laura wist dat het hier niet om een begrafenis ging.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is dit Baudetiaanse redenatie in de vorm van "ja maar het hád een begrafenisstoet kúnnen zijn", of welk punt probeer je nou te maken?
Nee hoor, ik kom uit het platteland. Maar hoeveel trekkerterroristen zijn er? Lang niet alle boeren.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet jij als Twentse Ros niet pal achter de boeren staan of kom je uit de achterstandswijk SP Enschede?
A la de treintweet.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn punt staat er duidelijk. Ik geloof niet dat Laura wist dat het hier niet om een begrafenis ging.
En wat Baudet hiermee te maken heeft is mij een raadsel.
Het duurde drie dagen voordat het bekend was dat het niet om een uitvaartauto ging. Laura maakte gewoon een smerig grapje. Klaar.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het was een personenauto die waarschijnlijk had afgesproken in de dorpskern naast de groene kliko om met drie mede-dorpsbewoners een dagje demonstreren in Amsterdam te "doen".
En voor de gieren van het FvD was het smullen omdat het om een zwarte auto ging en omdat er in de dorpskern er altijd een kerk staat.
En door fakenews de wereld in te blazen is definitief de associatie Kerk-Rouwauto in het leven geroepen. Die associatie zou anders nooit iemand hebben gemaakt.
Ah dus je staat wel achter de boeren? Fijn om te horen.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kom uit het platteland. Maar hoeveel trekkerterroristen zijn er? Lang niet alle boeren.
Nou nee hoor.quote:
Precies wat ik zeg dus: Baudetiaanse redenatie.quote:Ik geloof niet dat Laura wist dat het hier niet om een begrafenis ging.
En wat Baudet hiermee te maken heeft is mij een raadsel.
Je kon in een split second het kenteken controleren om te constateren dat het om een personenauto gaat die niet als rouwauto dienst kan doen.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het duurde drie dagen voordat het bekend was dat het niet om een uitvaartauto ging. Laura maakte gewoon een smerig grapje. Klaar.
Je bent een bijzonder joch.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
[..]
Precies wat ik zeg dus: Baudetiaanse redenatie.
Ohja. En dat heeft Laura vast gedaan...quote:Op maandag 11 juli 2022 19:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je kon in een split second het kenteken controleren om te constateren dat het om een personenauto gaat die niet als rouwauto dienst kan doen.
Een kliko wordt niet buiten de kerk geplaatst als er een uitvaart is.
Je weet wel, toen Baudet een medewerker van de NS beschuldigde en toen bleek het verhaal anders te zijn dan dat hij zei. 'Het hád net zo goed wel zo kunnen zijn', in plaats van 'ik heb het verkeerd gezien'.quote:
Nee, geen idee. Ik volg dat allemaal niet.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je weet wel, toen Baudet een medewerker van de NS beschuldigde en toen bleek het verhaal anders te zijn dan dat hij zei. 'Het hád net zo goed wel zo kunnen zijn', in plaats van 'ik heb het verkeerd gezien'.
Bedankt. Ga je nu uitleggen welk punt je probeert te maken door te stellen dat Bromet niet wist dat het geen uitvaart betrof?quote:
Dat ze gebruik maakte van zwarte humor. Meer niet.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bedankt. Ga je nu uitleggen welk punt je probeert te maken door te stellen dat Bromet niet wist dat het geen uitvaart betrof?
Ja. Ik vind het totaal geen probleem. Ik vond het zelfs een best grappige opmerking. Juist in de context dat het wat onder de gordel was.quote:
Wat je al niet meemaakt op een dag hè?quote:Op maandag 11 juli 2022 20:04 schreef StephanL het volgende:
Zag ook een heel clubje staan op een viaduct bij Nieuw-Vennep, over de A4. Stuk of 40 man denk. Druk te zwaaien met vlaggen.
Wat je dag al niet meemaakt he?quote:Op maandag 11 juli 2022 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat je al niet meemaakt op een dag hè?
https://www.groot-waterla(...)ntweet-laura-bromet/quote:GroenLinks-Kamerlid Laura Bromet was dit weekend een target van nepnieuws na een tweet over de omgekeerde vlag. Bromet, stikstofwoordvoerder van de partij, had donderdagavond een foto getwitterd van een Mercedes met omgekeerde vlag op de motorkap. „Gouden tijden voor de vlaggenfabriek”, schreef ze erbij. De auto stond voor een kerk, een bordje wees naar een begraafplaats verderop. Twitteraars en rechtse online media beweerden dat het om een rouwwagen ging bij een begrafenis van een boer die zelfmoord had gepleegd.
Daar had ik wel graag de bron van.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ging rond als een uitvaartauto,
Gisteren kwamen er ineens een aantal vaste BNW-users, die met dat nieuws kwamen (o.a.) in dit topic. En maar jarenlang doen alsof 'MSM' onbetrouwbaar is, maar de sites waar zij op komen niet, terwijl al die jaren constant blijkt dat men nepnieuws verspreid.quote:Op maandag 11 juli 2022 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.groot-waterla(...)ntweet-laura-bromet/
Ach ja... activistische wappies, opgefokte boeren en agressief rechts doen vaker fakenews verspreiden, mensen valselijk beschuldigen en erger dan dat ?
Nog erger.... mensen in real life fysiek belagen? Nee toch???? Dat doen vaderlandslievenden niet
Maar het is overduidelijk geen uitvaartauto maar gewoon een auto.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja. En dat heeft Laura vast gedaan...![]()
Het ging rond als een uitvaartauto, en Laura besloot daar een vlaggen-grapje over te maken. Ik moest nog lachen ook.
Een beetje lucht uit de bandjes laten lopen?quote:
Ik moet altijd een beetje gniffelen als ik dat soort taferelen ziequote:Op maandag 11 juli 2022 20:04 schreef StephanL het volgende:
Zag ook een heel clubje staan op een viaduct bij Nieuw-Vennep, over de A4. Stuk of 40 man denk. Druk te zwaaien met vlaggen.
God, was mijn maandag maar zo opwindend. *zuchtquote:Op maandag 11 juli 2022 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat je al niet meemaakt op een dag hè?
Of het ging daarna pas rond als uitvaartauto, nadat men beledigd was, want zij van GL.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja. En dat heeft Laura vast gedaan...![]()
Het ging rond als een uitvaartauto, en Laura besloot daar een vlaggen-grapje over te maken. Ik moest nog lachen ook.
quote:Op maandag 11 juli 2022 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
Wordt hier indirect een stemming gemaakt waarin mensen eerder denken : shoot to kill is ok
Dus boeren ophitsen tot in het gewelddadige
[ twitter ]
quote:Op maandag 11 juli 2022 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.groot-waterla(...)ntweet-laura-bromet/
Ach ja... activistische wappies, opgefokte boeren en agressief rechts doen vaker fakenews verspreiden, mensen valselijk beschuldigen en erger dan dat ?
Nog erger.... mensen in real life fysiek belagen? Nee toch???? Dat doen vaderlandslievenden niet
die gideon is echt een gevaar. En knettergekquote:Op maandag 11 juli 2022 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
Wordt hier indirect een stemming gemaakt waarin mensen eerder denken : shoot to kill is ok
[ twitter ]
Een wijkagent heeft een soortgelijke vraag:
[ twitter ]
Gelukkig heeft hij wel een prettig stemgeluid.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:02 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
die gideon is echt een gevaar. En knettergek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn volgende bijeenkomst wil 'ie vast in Neurenberg houden.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:02 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
die gideon is echt een gevaar. En knettergek
Mooi gesproken van Gideon.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Van Madurodam misschien.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mooi gesproken van Gideon.
Ik zie hem nog wel minister president worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ophitsen? Meer in slaap praten. Allemachtig wat zit er weinig schwung in dat gezemel van die kerel. En dit was slechts een deel van zijn speech? Medelijden met de toehoorders, wat een trage vertoning.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 11 juli 2022 23:46 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Van Madurodam misschien.De eerste nederlaag van het fascisme ja?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk roept hij net nergens toe op, je kunt merken dat het ooit een goede jurist was. Wel doodeng uiteraard.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op maandag 11 juli 2022 23:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als het Markermeer eindelijk ingepolderd wordt en daar Kabouterland wordt gesticht geef ik Gideon ook wel een kansquote:Op maandag 11 juli 2022 23:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet Baudet? Zie in Gideon meer een Goebbels.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij stelt dat je geweld mag gebruiken tegen de ME als ze je lAnD kOmEn OnTeIgEnEn. Ik vraag me af of dat juridisch wel juist is.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteindelijk roept hij net nergens toe op, je kunt merken dat het ooit een goede jurist was. Wel doodeng uiteraard.
Wat zou er eigenlijk binnen/met de FvD gebeuren als iemand anders meer stemmen krijgt dan Sjerrie?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:08 schreef Nielsch het volgende:
Haha Gideon doet zo z’n best maar de zetelwinst gaat naar BBB. Kwestie van tijd tot Thierry de boeren maar ondankbare klootzakken gaat vinden.
Dan gaat die persoon de partij uitquote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat zou er eigenlijk binnen/met de FvD gebeuren als iemand anders meer stemmen krijgt dan Sjerrie?
Die kans is inderdaad dik aanwezig. Als iemand Rottumerplaat opkoopt en omdoopt tot de onafhankelijke staat Forumland tenminste.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rijke fantasie heb jij.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Met name heeft hij het over boeren die geweld mogen gebruiken, bijv bij onteigening.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteindelijk roept hij net nergens toe op, je kunt merken dat het ooit een goede jurist was. Wel doodeng uiteraard.
Een verkrachte kat maakt aangenamere geluiden.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ophitsen? Meer in slaap praten. Allemachtig wat zit er weinig schwung in dat gezemel van die kerel. En dit was slechts een deel van zijn speech? Medelijden met de toehoorders, wat een trage vertoning.
Het is ook allemaal zo doorzichtig.quote:
Ik kan niet wachten tot ze samen in een kabinet zitten.quote:
We zitten zelf in een krimp, dus logisch dat het 100% migranten zijn. Omvolking is het, duidelijker kan niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zo doorzichtig.
De overheid zegt zelf dat er de komende jaren 1.000.000 mensen bij komen en daar zijn huizen voor nodig.
Dat zullen geen mensen zijn die hier geboren worden.
Dus het zijn asielzoekers of immigranten, simpel zat.
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat je geweld mag gebruiken tegen wederrechtelijke aanrandingen (oftewel noodweer) the deciliter is in the details.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 08:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hij stelt dat je geweld mag gebruiken tegen de ME als ze je lAnD kOmEn OnTeIgEnEn. Ik vraag me af of dat juridisch wel juist is.
Gebruikend "Je kent ze wel van die polilitiebusjes die op je terrein komen" als metafoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat je geweld mag gebruiken tegen wederrechtelijke aanrandingen (oftewel noodweer) the deciliter is in the details.
onteigening is echter niet wederrechtelijk. gideon weet natuurlijk ook wel dat de boeren die nuance missen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat je geweld mag gebruiken tegen wederrechtelijke aanrandingen (oftewel noodweer) the deciliter is in the details.
Dat weet Gideon inderdaad prima, maar hij zegt het niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:09 schreef Nielsch het volgende:
quote:
Op dinsdag 12 juli 2022 12:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat je geweld mag gebruiken tegen wederrechtelijke aanrandingen (oftewel noodweer
mensen die het woord omvolken gebruikenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:17 schreef Ciclon het volgende:
[..]
We zitten zelf in een krimp, dus logisch dat het 100% migranten zijn. Omvolking is het, duidelijker kan niet.
Weet je gelijk met wat voor lui je te maken hebt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:15 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
mensen die het woord omvolken gebruiken
Wat is er mis met dat woord?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:15 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
mensen die het woord omvolken gebruiken
Helemaal niets behalve dan dat links er ontzettend allergisch voor is.quote:
Volgens mij hebben we in Nederland meer last van boeren dan van buitenlanders.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:48 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:
[..]
Helemaal niets behalve dan dat links er ontzettend allergisch voor is.Ongeveer 4,2 miljoen Nederlanders, dat is 24,1 % van alle Nederlanders, had volgens het CBS op 1 januari 2020 een migratieachtergrond. Dan mag je toch wel stellen dat we behoorlijk aan het omvolken zijn. Ik ben wel benieuwd wat voor een woord links hiervoor dan zou willen gebruiken.
de reductie kán omlaag bij het halen van de klimaatdoelen... oftewel: als we alle andere sectoren keihard uitknijpen kunnen we de boeren ontzien....quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:46 schreef Homey het volgende:
Die stikfstofplannen van het kabinet hebben geen grond:
https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1546381443902967809
Scherpe tweets van Omtzigt. Hoe het kabinet nu opereert is ondemocratisch en niet in de geest van de wet.
Terecht dat boeren fel in opstand komen. Nu de oppositie nog. Doel is nu echt: weg met Rutte en Kaag.
Daar gaat het niet om. Het gaat om de democratie en rechtsstaat. Hoe het kabinet acteert is geen van beiden. Normaal zou je een motie van wantrouwen moet zien en zouden Rutte en Kaag meteen moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
de reductie kán omlaag bij het halen van de klimaatdoelen... oftewel: als we alle andere sectoren keihard uitknijpen kunnen we de boeren ontzien....
ja, zo kan ik ook wel populair doen onder boeren.
Dan moet je toch eens een keer in mijn wijk komen kijken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:58 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in Nederland meer last van boeren dan van buitenlanders.
Gr gr uit Blaricum.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:58 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in Nederland meer last van boeren dan van buitenlanders.
Leg eens uit... lekker vaag roepen dat het om democratie en rechtsstaat gaat en dat iets geen grond heeft en ondemocratisch is kan iedereen. Onderbouw het eens, want ik haal wat jij claimt totaal niet uit de tweets van Omtzigt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om de democratie en rechtsstaat. Hoe het kabinet acteert is geen van beiden. Normaal zou je een motie van wantrouwen moet zien en zouden Rutte en Kaag meteen moeten vertrekken.
Verkeer en fabrieken dragen maar minimaal bij aan de stikstof in Nederland.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:46 schreef Homey het volgende:
Die stikfstofplannen van het kabinet hebben geen grond:
https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1546381443902967809
Scherpe tweets van Omtzigt. Hoe het kabinet nu opereert is ondemocratisch en niet in de geest van de wet.
Terecht dat boeren fel in opstand komen. Nu de oppositie nog. Doel is nu echt: weg met Rutte en Kaag.
Nijmegen is een grote pauperbendequote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:07 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:
[..]
Dan moet je toch eens een keer in mijn wijk komen kijken.
dit is een beetje in de categorie: als de rijkste 5000 Nederlanders en bedrijven nou eens 300 miljard aan belasting betalen hoeven de overige burgers en ondernemers van Nederland geen belasting meer te betalen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verkeer en fabrieken dragen maar minimaal bij aan de stikstof in Nederland.
Als we de klimaatdoelen halen (en dat gaat om CO2 en CH4), dan zal de stikstofuitstoot iets dalen maar:
- boeren zullen ook mee moeten werken om de klimaatdoelen te halen, CH4 (methaan) is een broeikasgas dat van vee afkomstig is
- zelfs al verlagen wij de uitstoot van auto's naar 0% dan nog draagt dat maar 6% bij aan het totaal
Er zou dus een scenario kunnen zijn waarin we de klimaatdoelen halen én tevens minder stikstof uitstoten en dat boeren dan iets minder hoeven te krimpen.
Dat je dit leest als "de boeren hoeven niet te stoppen of krimpen" is vooral jezelf misleiden.
[ afbeelding ]
Nee, normaal vertrek je als een dergelijke motie het haalt, niet omdat iemand fantaseert dat je zou moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om de democratie en rechtsstaat. Hoe het kabinet acteert is geen van beiden. Normaal zou je een motie van wantrouwen moet zien en zouden Rutte en Kaag meteen moeten vertrekken.
Ik vind het vooral opvallend dat Omtzigt hiermee ook aan de haal gaat, van hem had ik juist iets meer terughoudendheid verwacht. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te begrijpen wat hier speelt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit is een beetje in de categorie: als de rijkste 5000 Nederlanders en bedrijven nou eens 300 miljard aan belasting betalen hoeven de overige burgers en ondernemers van Nederland geen belasting meer te betalen.
Methaan wordt ook al opgevangen bij boeren en daar maken ze bio-LNG van.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als we de klimaatdoelen halen (en dat gaat om CO2 en CH4), dan zal de stikstofuitstoot iets dalen maar:
- boeren zullen ook mee moeten werken om de klimaatdoelen te halen, CH4 (methaan) is een broeikasgas dat van vee afkomstig is
- zelfs al verlagen wij de uitstoot van auto's naar 0% dan nog draagt dat maar 6% bij aan het totaal
Er zou dus een scenario kunnen zijn waarin we de klimaatdoelen halen én tevens minder stikstof uitstoten en dat boeren dan iets minder hoeven te krimpen.
Dat je dit leest als "de boeren hoeven niet te stoppen of krimpen" is vooral jezelf misleiden.
[ afbeelding ]
Omtzigt bestaat voor 70% uit plat populisme, zoveel begrijpt hij niet hoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat Omtzigt hiermee ook aan de haal gaat, van hem had ik juist iets meer terughoudendheid verwacht. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te begrijpen wat hier speelt.
ik ben niet linksquote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:48 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:
[..]
Helemaal niets behalve dan dat links er ontzettend allergisch voor is.Ongeveer 4,2 miljoen Nederlanders, dat is 24,1 % van alle Nederlanders, had volgens het CBS op 1 januari 2020 een migratieachtergrond. Dan mag je toch wel stellen dat we behoorlijk aan het omvolken zijn. Ik ben wel benieuwd wat voor een woord links hiervoor dan zou willen gebruiken.
Er zijn methoden om mest te vergisten en dat wordt op sommige plekken gedaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 15:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Methaan wordt ook al opgevangen bij boeren en daar maken ze bio-LNG van.
Die tweets van Omtzigt tonen dat juist hard aan.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leg eens uit... lekker vaag roepen dat het om democratie en rechtsstaat gaat en dat iets geen grond heeft en ondemocratisch is kan iedereen. Onderbouw het eens, want ik haal wat jij claimt totaal niet uit de tweets van Omtzigt.
Dat deel "buitenland" is dat ook zo verdeeld over de verschillende resterende sectoren?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat in die grafiek natuurlijk niet over CO2 (en CH4) maar over NOx en NH3quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat deel "buitenland" is dat ook zo verdeeld over de verschillende resterende sectoren?
Nederland "exporteert" natuurlijk ook Co2. Is dat ongeveer lijk met "vanuit het buitenland"?
Dat is het tegendeel van ondemocratisch, he? Het is door de Kamer goedgekeurd, dat is per definitie democratisch.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:24 schreef Homey het volgende:
https://twitter.com/NPORadio1/status/1546553493238026243
Dan zijn Rusland en Noord-Korea ook democratisch.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het tegendeel van ondemocratisch, he? Het is door de Kamer goedgekeurd, dat is per definitie democratisch.
Natuurlijk, joh, want hun parlementaire systeem is krek hetzelfde als het Nederlandsequote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan zijn Rusland en Noord-Korea ook democratisch.
Als je het verschil tussen een democratie en een dictatuur niet begrijpt dan houdt het op.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan zijn Rusland en Noord-Korea ook democratisch.
Ondertussen lijkt het bij sommige boeren meer het doel om zoveel mogelijk media in binnen en buitenland te halen, dan daadwerkelijk tot een oplossing voor het "probleem" te komen.quote:
Ik vind dit wel een mooie actie, hoor, ik hoop wel dat ze hier ook hun dochters voor inzetten, natuurlijkquote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ondertussen lijkt het bij sommige boeren meer het doel om zoveel mogelijk media in binnen en buitenland te halen, dan daadwerkelijk tot een oplossing voor het "probleem" te komen.
ze vinden het veel te leuk dat ze steeds op tv komen.
Dan maar hopen op een mooi paar poten onder de pisbak.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooie actie, hoor, ik hoop wel dat ze hier ook hun dochters voor inzetten, natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |