abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205295309

LIVEBLOG NOS 4-7-22 KLIK

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205295311
Matige tt
pi_205295317
TT :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205295346
https://www.nu.nl/blog/62(...)-kritische-blik.html

quote:
Niet alles staat op beeld
Ondertussen gingen er filmpjes rond. Daarop zag je wel dat een agent schoot, maar niet dat er op iemand werd ingereden. Dat was voor velen genoeg om te concluderen dat de politie fout zat. Begrijpelijke emotie. Maar als iets niet op beeld staat, wil dat nog niet zeggen dat het niet is gebeurd.

Of zoals we ook in ons verslag schreven: het is lastig om op basis van één video te concluderen dat de politie verkeerd handelt. Een video vertelt niet wat er vóór en na de opname gebeurde.

De politie verdient vertrouwen, maar ook een kritische blik.
Lachwekkend dit.
Nee, niet lachwekkend, verontrustend, het is niet grappig meer dit soort psychotische nonsense.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 10 juli 2022 @ 11:27:29 #5
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_205295354
quote:
Walgelijk dat NU, hoe durven ze deze gebeurtenis met nuance te omschrijven en de feiten af te wachten?!
Put these foolish ambitions to rest.
pi_205295364
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:27 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Walgelijk dat NU, hoe durven ze deze gebeurtenis met nuance te omschrijven en de feiten af te wachten?!
Met alle respect maar hoe wil je het feitelijker en gedocumenteerder voor de dag halen dan met beeldmateriaal?
pi_205295376
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met alle respect maar hoe wil je het feitelijker en gedocumenteerder voor de dag halen dan met beeldmateriaal?
met alle respect, als lang niet al dat materiaal er is hoe wil je dan al oordelen?
pi_205295385
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:26 schreef ludovico het volgende:
https://www.nu.nl/blog/62(...)-kritische-blik.html
[..]
Lachwekkend dit.
Nee, niet lachwekkend, verontrustend, het is niet grappig meer dit soort psychotische nonsense.

quote:
Wij leunden te veel op informatie uit een tweet van de politie. Die schreven dat boeren met tractoren probeerden in te rijden op agenten. Dat las je als feit op NU.nl.
Dit lijkt dan wel weer op een teken van zelfreflectie, al voelen ze zich waarschijnlijk gewoon gedwongen door een hetze in de reacties.

Overigens is dit precies wat er zovaak misgaat in de journalistiek; de woorden van regeringsleden, politici, OM, experts, etc worden vrijwel altijd als feit weergeven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205295389
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:29 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
met alle respect, als lang niet al dat materiaal er is hoe wil je dan al oordelen?
Waar the hack heb je het over?

Zonder dat beeldmateriaal had die 16 jarige knul gewoon de bak in kunnen draaien, het bewijs dat hij wat fout had gedaan is het woord van de politie, zijn onschuld is beeldmateriaal, denk je echt dat feitelijk gedocumenteerd in te zien bewijs ondergeschikt is aan de psychotische mening van een agent die zichzelf niet onder controle heeft?

Dit was shoot to kill. Die agent moet de bak in.
pi_205295399
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zonder dat beeldmateriaal had die 16 jarige knul gewoon de bak in kunnen draaien, het bewijs dat hij wat fout had gedaan is het woord van de politie, zijn onschuld is beeldmateriaal, denk je echt dat feitelijk gedocumenteerd in te zien bewijs ondergeschikt is aan de psychotische mening van een agent die zichzelf niet onder controle heeft?

:')_____________!
pi_205295400
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

ik had geen andere reactie van jou verwacht :') kom met bewijs dat dit shoot to kill was.
pi_205295404
Mijn respect voor andermans opvattingen houdt ergens gewoon op, het staat hartstikke duidelijk op beeld, niks dreiging, niks levensgevaar, absurd om dat goed te praten.
pi_205295408
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:32 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
ik had geen andere reactie van jou verwacht :') kom met bewijs dat dit shoot to kill was.
Wat denk je nou van die kogel in dat portier waar die jongen zat? Die 4cm heeft zijn leven gered. Als er glas had gezeten was het klaar met die knul.
pi_205295414
quote:
Agent werd niet belaagd door boze boeren

Dat niet alles op sociale media is wat het lijkt, bleek toen donderdag beelden rondgingen van een tuin die werd volgegooid met hooibalen. Het zou gaan om de woning van een agent die betrokken was bij het schietincident.

Volgens bronnen van het AD zou het inderdaad gaan om de agent. Ook tegen ons hielden voorzitters van politievakbonden zich niet in. "Deze boeren hebben bij mij alle credits verspeeld."

Maar onze redacteur Eimert Pruis bleef doorvragen en ontdekte zo dat het hele verhaal niet klopte. "Dit is absoluut niet waar", zei een politiewoordvoerder tegen hem. Het kan zelfs goed zijn dat het een ongeluk was, waardoor het hooi in de tuin rolde. "Bovendien zijn de beelden zeker een dag oud."

Het is moeilijk om rustig adem te halen, als de adrenaline hoog is en je hart in je keel zit. Maar dat is wel wat wij journalisten moeten blijven doen.
HAHA. Ik weet nog goed hoe dit hier als een feit werd aangenomen door dezelfde mensen die meende dat de politie gegronde aanleiding had om een kogel door de boer zijn kop te jagen. Hoe vaak moet een mens het bij het verkeerde eind hebben om tot de realisatie te komen dat ie een beetje dom is?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205295421
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat denk je nou van die kogel in dat portier waar die jongen zat? Die 4cm heeft zijn leven gered. Als er glas had gezeten was het klaar met die knul.
Dit is nog steeds geen enkel bewijs natuurlijk.
pi_205295422
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het gaat erom dat jij zegt dat er opzet is pannenkoek
pi_205295432
Ik heb het ook aan de andere zijde van het politieke extremistische spectrum kunnen aanschouwen hoor, ook mensen met absurde opvattingen.

Dat George Floydd zelf schuldig was aan zijn dood, note bene onder een filmpje van echt meerdere minuten waar mensen smeken aan die agent om te stoppen met zijn knie op zijn nek te drukken. Ik heb er niks geen respect voor en vind het eng dat mensen zo naar de wereld kunnen kijken.
pi_205295442
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is nog steeds geen enkel bewijs natuurlijk.
Voor?

Weet niet wat jij allemaal denkt maar ik mag toch hopen dat een agent met gericht schieten op een persoon besef heeft voor de implicaties als die raak schiet.

"heb het niet zo bedoelt" amahoela, je bent getraind professional.
pi_205295449
Denk aan je hart.
pi_205295457
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:37 schreef Makrelis het volgende:
Denk aan je hart.
Komt straks wel weer.
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:34 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Het gaat erom dat jij zegt dat er opzet is pannenkoek
Ja, het is immers een bewuste actie om de trekker over te halen.
pi_205295458
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:36 schreef ludovico het volgende:
Ik heb het ook aan de andere zijde van het politieke extremistische spectrum kunnen aanschouwen hoor, ook mensen met absurde opvattingen.

Dat George Floydd zelf schuldig was aan zijn dood, note bene onder een filmpje van echt meerdere minuten waar mensen smeken aan die agent om te stoppen met zijn knie op zijn nek te drukken. Ik heb er niks geen respect voor en vind het eng dat mensen zo naar de wereld kunnen kijken.
George Floyd vergelijken met dit :D zo ken ik je!
pi_205295461
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:38 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
George Floyd vergelijken met dit :D zo ken ik je!
Ja, ook politie die buiten het boekje gaat, jammer dat je zo krankjorum bent dat je dat niet inziet.
pi_205295462
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Komt straks wel weer.
[..]
Ja, het is immers een bewuste actie om de trekker over te halen.
Dan is het nog steeds geen shoot to kill, maar ik denk dat je dat zelf stiekum ook wel weet.
pi_205295465
quote:
81s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Voor?

Weet niet wat jij allemaal denkt maar ik mag toch hopen dat een agent met gericht schieten op een persoon besef heeft voor de implicaties als die raak schiet.

"heb het niet zo bedoelt" amahoela, je bent getraind professional.
Dat de agent schoot om te doden, zoals je maar blijft beweren ondanks dat dat geen enkel bewijs voor is.
pi_205295470
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 11:39 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Dan is het nog steeds geen shoot to kill, maar ik denk dat je dat zelf stiekum ook wel weet.
:')

Maak er maar een semantische discussie van... god o god.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')