Dan moet je toch eens een keer in mijn wijk komen kijken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:58 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in Nederland meer last van boeren dan van buitenlanders.
Gr gr uit Blaricum.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:58 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we in Nederland meer last van boeren dan van buitenlanders.
Leg eens uit... lekker vaag roepen dat het om democratie en rechtsstaat gaat en dat iets geen grond heeft en ondemocratisch is kan iedereen. Onderbouw het eens, want ik haal wat jij claimt totaal niet uit de tweets van Omtzigt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om de democratie en rechtsstaat. Hoe het kabinet acteert is geen van beiden. Normaal zou je een motie van wantrouwen moet zien en zouden Rutte en Kaag meteen moeten vertrekken.
Verkeer en fabrieken dragen maar minimaal bij aan de stikstof in Nederland.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:46 schreef Homey het volgende:
Die stikfstofplannen van het kabinet hebben geen grond:
https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1546381443902967809
Scherpe tweets van Omtzigt. Hoe het kabinet nu opereert is ondemocratisch en niet in de geest van de wet.
Terecht dat boeren fel in opstand komen. Nu de oppositie nog. Doel is nu echt: weg met Rutte en Kaag.
Nijmegen is een grote pauperbendequote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:07 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:
[..]
Dan moet je toch eens een keer in mijn wijk komen kijken.
dit is een beetje in de categorie: als de rijkste 5000 Nederlanders en bedrijven nou eens 300 miljard aan belasting betalen hoeven de overige burgers en ondernemers van Nederland geen belasting meer te betalen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verkeer en fabrieken dragen maar minimaal bij aan de stikstof in Nederland.
Als we de klimaatdoelen halen (en dat gaat om CO2 en CH4), dan zal de stikstofuitstoot iets dalen maar:
- boeren zullen ook mee moeten werken om de klimaatdoelen te halen, CH4 (methaan) is een broeikasgas dat van vee afkomstig is
- zelfs al verlagen wij de uitstoot van auto's naar 0% dan nog draagt dat maar 6% bij aan het totaal
Er zou dus een scenario kunnen zijn waarin we de klimaatdoelen halen ้n tevens minder stikstof uitstoten en dat boeren dan iets minder hoeven te krimpen.
Dat je dit leest als "de boeren hoeven niet te stoppen of krimpen" is vooral jezelf misleiden.
[ afbeelding ]
Nee, normaal vertrek je als een dergelijke motie het haalt, niet omdat iemand fantaseert dat je zou moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om de democratie en rechtsstaat. Hoe het kabinet acteert is geen van beiden. Normaal zou je een motie van wantrouwen moet zien en zouden Rutte en Kaag meteen moeten vertrekken.
Ik vind het vooral opvallend dat Omtzigt hiermee ook aan de haal gaat, van hem had ik juist iets meer terughoudendheid verwacht. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te begrijpen wat hier speelt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit is een beetje in de categorie: als de rijkste 5000 Nederlanders en bedrijven nou eens 300 miljard aan belasting betalen hoeven de overige burgers en ondernemers van Nederland geen belasting meer te betalen.
Methaan wordt ook al opgevangen bij boeren en daar maken ze bio-LNG van.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als we de klimaatdoelen halen (en dat gaat om CO2 en CH4), dan zal de stikstofuitstoot iets dalen maar:
- boeren zullen ook mee moeten werken om de klimaatdoelen te halen, CH4 (methaan) is een broeikasgas dat van vee afkomstig is
- zelfs al verlagen wij de uitstoot van auto's naar 0% dan nog draagt dat maar 6% bij aan het totaal
Er zou dus een scenario kunnen zijn waarin we de klimaatdoelen halen ้n tevens minder stikstof uitstoten en dat boeren dan iets minder hoeven te krimpen.
Dat je dit leest als "de boeren hoeven niet te stoppen of krimpen" is vooral jezelf misleiden.
[ afbeelding ]
Omtzigt bestaat voor 70% uit plat populisme, zoveel begrijpt hij niet hoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat Omtzigt hiermee ook aan de haal gaat, van hem had ik juist iets meer terughoudendheid verwacht. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te begrijpen wat hier speelt.
ik ben niet linksquote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:48 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:
[..]
Helemaal niets behalve dan dat links er ontzettend allergisch voor is.Ongeveer 4,2 miljoen Nederlanders, dat is 24,1 % van alle Nederlanders, had volgens het CBS op 1 januari 2020 een migratieachtergrond. Dan mag je toch wel stellen dat we behoorlijk aan het omvolken zijn. Ik ben wel benieuwd wat voor een woord links hiervoor dan zou willen gebruiken.
Er zijn methoden om mest te vergisten en dat wordt op sommige plekken gedaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 15:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Methaan wordt ook al opgevangen bij boeren en daar maken ze bio-LNG van.
Die tweets van Omtzigt tonen dat juist hard aan.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leg eens uit... lekker vaag roepen dat het om democratie en rechtsstaat gaat en dat iets geen grond heeft en ondemocratisch is kan iedereen. Onderbouw het eens, want ik haal wat jij claimt totaal niet uit de tweets van Omtzigt.
Dat deel "buitenland" is dat ook zo verdeeld over de verschillende resterende sectoren?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gaat in die grafiek natuurlijk niet over CO2 (en CH4) maar over NOx en NH3quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat deel "buitenland" is dat ook zo verdeeld over de verschillende resterende sectoren?
Nederland "exporteert" natuurlijk ook Co2. Is dat ongeveer lijk met "vanuit het buitenland"?
Dat is het tegendeel van ondemocratisch, he? Het is door de Kamer goedgekeurd, dat is per definitie democratisch.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:24 schreef Homey het volgende:
https://twitter.com/NPORadio1/status/1546553493238026243
Dan zijn Rusland en Noord-Korea ook democratisch.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het tegendeel van ondemocratisch, he? Het is door de Kamer goedgekeurd, dat is per definitie democratisch.
Natuurlijk, joh, want hun parlementaire systeem is krek hetzelfde als het Nederlandsequote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan zijn Rusland en Noord-Korea ook democratisch.
Als je het verschil tussen een democratie en een dictatuur niet begrijpt dan houdt het op.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan zijn Rusland en Noord-Korea ook democratisch.
Ondertussen lijkt het bij sommige boeren meer het doel om zoveel mogelijk media in binnen en buitenland te halen, dan daadwerkelijk tot een oplossing voor het "probleem" te komen.quote:
Ik vind dit wel een mooie actie, hoor, ik hoop wel dat ze hier ook hun dochters voor inzetten, natuurlijkquote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ondertussen lijkt het bij sommige boeren meer het doel om zoveel mogelijk media in binnen en buitenland te halen, dan daadwerkelijk tot een oplossing voor het "probleem" te komen.
ze vinden het veel te leuk dat ze steeds op tv komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |