abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2022 @ 02:01:11 #251
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205293820
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die omgekeerde vlag is een uiting van protest tegen het huidige beleid. Het betekent niet dat je niet meer wilt "meedoen met Nederland", maar dat je een verandering wilt. Het beleid van een regeringscoalitie in een bepaald tijdvak van vier jaar definieert niet "Nederland" waar je wel of niet aan "meedoet". Daar kun je het gewoon mee oneens zijn en dat mag je uiten. Ontzettend vreemd dat bepaalde mensen menen dat je dan maar meteen moet 'optyfen' uit Nederland. We hebben ook gewoon oppositiepartijen in ons parlement. Die zouden dan ook maar moeten 'optyfen' uit Nederland?
Het is oorspronkelijk een scheepvaartsignaal waarmee je aangeeft in nood te zijn. En dat is overgenomen door rechts extremistische groeperingen die daarmee aan willen geven dat het land in nood is.

Nu wordt het overgenomen door allerlei staatsondermijnende anti-democraten die onrust willen zaaien en op verschillende thema's de confrontatie zoeken met de gevestigde orde.

Het heeft weinig te maken met onderbouwde en fundamentele kritiek, het is vooral een 'alles is kut doe je ook mee'-signaal van wappies geworden. Meedoen is vooral jezelf buitenspel zetten voor elke serieuze dialoog.
  zondag 10 juli 2022 @ 02:15:59 #252
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205293836
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 02:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is oorspronkelijk een scheepvaartsignaal waarmee je aangeeft in nood te zijn. En dat is overgenomen door rechts extremistische groeperingen die daarmee aan willen geven dat het land in nood is.

Nu wordt het overgenomen door allerlei staatsondermijnende anti-democraten die onrust willen zaaien en op verschillende thema's de confrontatie zoeken met de gevestigde orde.

Het heeft weinig te maken met onderbouwde en fundamentele kritiek, het is vooral een 'alles is kut doe je ook mee'-signaal van wappies geworden. Meedoen is vooral jezelf buitenspel zetten voor elke serieuze dialoog.
Nee dus. Het is al een eeuwenoud gebruik. Heeft niks met het plotseling overnemen van een scheepvaartsignaal door "rechts extremistische wappies" te maken.

quote:
1. Doen de betogers het bewust?
Jazeker. Of het nu een demonstratie is van de boeren, Black Lives Matter of tegenstanders van het huidige coronabeleid, allemaal dragen ze de vlag ondersteboven. Van oudsher is dit een teken van nood en verzet, of zoals in dit geval, ongehoorzaamheid.

2. Waar komt deze traditie vandaan?
Honderden jaren geleden, in de Middeleeuwen, werden vlaggen al ondersteboven gehangen om aan de omgeving te laten weten dat er een opstand gaande was. Ook in de zeevaart kent dit vlaggebruik een lange geschiedenis, maar dan om aan te geven dat er sprake was van een noodsituatie.

3. Waarom de vlag omgekeerd?
Op het land staat rood voor het volk, wit voor de kerk en het blauw voor de adel of de elite. Dit geeft meer betekenis aan het omdraaien van de vlag. Door het blauw aan de bovenzijde te voeren, geven de betogers aan dat de elite boven het volk staat en dus niet luistert naar de wensen van het volk.
https://www.parool.nl/ned(...)lag-oprukt~beb37e27/

Een omgekeerde vlag aan je woning hangen lijkt me als geweldloos verzet/protest weinig mis mee, als het niet veel verder gaat dan dat. Als je op die wijze een signaal wilt geven, ben je toch niet direct een staatsondermijnende anti-democraat? Ik heb zelf niks met die protesten, maar ik voel er ook weinig voor om elk tegengeluid standaard als 'wappie' af te doen.
pi_205293969
Het zijn vooral werkloze onrendabele wappies die het doen. Als ik huisartsen of leerkrachten zie protesteren zie je het symbool niet.
pi_205294021
twitter

Dit is inderdaad zo bizar.
pi_205294024
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:48 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik begon die vlaggen pas te zien tijdens de coronacrisis. Misschien dat het een poosje in mijn regio niet hip was en dat ik ze daardoor niet eerder had opgemerkt.
De omgekeerde vlag was ook al te zien bij de boerenprotesten in 2019, zie foto bij dit artikel:
https://nos.nl/artikel/23(...)rzicht-van-de-acties

[ Bericht 14% gewijzigd door Tourniquet op 10-07-2022 08:20:05 ]
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  zondag 10 juli 2022 @ 08:13:55 #256
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205294037
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 00:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Buitenaf wel. Hier in de straat is echt iets van de laatste week/weken. Die honger er eerder niet.
welke honger ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 10 juli 2022 @ 08:24:06 #257
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205294049
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 08:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
welke honger ?
Autocorrectie, er moet hingen staan volgens mij.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205294154
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 08:03 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]

Logisch gevolg van de huidige bestuurscultuur, die is extreem technocratisch en totaal niet instaat om met crises om te gaan (zie: corona, aardbevingen in Groningen, vluchtelingencrisis, Schiphol, toeslagenaffaire etc).
De overheid is simpelweg niet in staat om te zien wat voor consequenties hun beslissingen hebben voor de samenleving.
  zondag 10 juli 2022 @ 08:56:36 #259
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_205294178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:16 schreef Makrelis het volgende:

[..]
In Frankrijk is er onlangs een wet aangenomen dat vleesvervangers niet meer naar een vleessoort mogen verwijzen met de naamgeving.
Ik ben in Frankrijk eigenlijk nog nooit iets tegengekomen dat lijkt op kipstukjes, shoarma of gehakt. Ze hebben daar volgens mij alleen maar al dan niet gepaneerde schijven die vacuüm verpakt in plastic niet eens in een koelvak hoeven te staan. En die namen hebben die niet naar vlees verwijzen, maar naar vega en de inhoud. (soja, erwten,...) Heb je een bron?
pi_205294200
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 08:03 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]

De bemiddeling gaat dan ook niet over de wet maar over de uitvoering ervan. De wet komt er gewoon.
  zondag 10 juli 2022 @ 09:05:38 #261
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_205294221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vind ik op zich niets mis mee, hoor, onzin als kipstuckjes is naar mijn gevoel misleidend.
Waarom? Er staat op allerlei manieren op dat het niet om echt kippenvlees gaat. En voor mensen die geen vlees willen eten is het handig om te weten dat ze dit moeten kopen om in recepten in plaats van kip te gebruiken.
Ik eet al een halve eeuw vega, en ik vind het wel praktisch dat je niet meer hamburgers hoeft te kneden van een soort poeder (Zonnatura) en te kleien met gemalen kikkererwten.
pi_205294232
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 08:56 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik ben in Frankrijk eigenlijk nog nooit iets tegengekomen dat lijkt op kipstukjes, shoarma of gehakt. Ze hebben daar volgens mij alleen maar al dan niet gepaneerde schijven die vacuüm verpakt in plastic niet eens in een koelvak hoeven te staan. En die namen hebben die niet naar vlees verwijzen, maar naar vega en de inhoud. (soja, erwten,...) Heb je een bron?
Van de Frontpage.

Frankrijk verbiedt het gebruik van 'biefstuk' en 'worst' voor vega-vleesvervangers
  zondag 10 juli 2022 @ 09:10:09 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205294248
quote:
de benaming Champagne mag je ook niet gebruiken voor champenoise wijnen

quote:
Is champenoise a Champagne?
Méthode champenoise, also know as the traditional method, is a sparkling wine production method whereby wine undergoes a second fermentation process in the bottle to produce carbon dioxide--the engine behind that soft, bubbly mouthfeel in sparkling wine and Champagne.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205294263
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
JA champagne mag je ook niet gebruiken voor champenoise
Dat is al heel lang zo. Buiten het Champagne departement heet het Cava dacht ik.
  zondag 10 juli 2022 @ 09:14:40 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205294274
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:12 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dat is al heel lang zo. Buiten het Champagne departement heet het Cava dacht ik.
allerlei namen
Charles De Fère Cremánt Grande Cuvée Brut
Maar sommige Champenoise wijnen zijn veel lekkerder dan Champagne

Parma Ham mag ook alleen uit Parma komen en niet van slager van Zetten of van de JUMBO
https://www.jumbo.com/pro(...)crudo-100g-475504TRA

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2022 09:21:46 ]
pi_205294275
Feta-kaas mag ook alleen zo heten als het uit Griekenland komt. Gruyère-kaas alleen van dieren die op die berg in Zwitserland hebben gestaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Makrelis op 10-07-2022 09:22:39 ]
  zondag 10 juli 2022 @ 09:24:49 #267
Niet te kritisch
pi_205294328
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:05 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Waarom? Er staat op allerlei manieren op dat het niet om echt kippenvlees gaat. En voor mensen die geen vlees willen eten is het handig om te weten dat ze dit moeten kopen om in recepten in plaats van kip te gebruiken.
Ik eet al een halve eeuw vega, en ik vind het wel praktisch dat je niet meer hamburgers hoeft te kneden van een soort poeder (Zonnatura) en te kleien met gemalen kikkererwten.
Wat ik vooral opmerkelijk vind is dat mensen die bewust bezig zijn met voeding deze producten kopen. 9 van de 10 vega-vlees producten zit vol met ongezonde rotzooi, het is echt onwaarschijnlijk wat ze allemaal in kip vervangers doen om tot een kipachtige textuur te moeten komen.
  zondag 10 juli 2022 @ 09:25:38 #268
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205294330
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat ik vooral opmerkelijk vind is dat mensen die bewust bezig zijn met voeding deze producten kopen. 9 van de 10 vega-vlees producten zit vol met ongezonde rotzooi, het is echt onwaarschijnlijk wat ze allemaal in kip vervangers doen om tot een kipachtige textuur te moeten komen.
gebakken kip filet smaakt anders ook naar niks
  zondag 10 juli 2022 @ 09:26:37 #269
Niet te kritisch
pi_205294340
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 09:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gebakken kip filet smaakt anders ook naar niks
Heb ik het over de smaak?
pi_205294438
quote:

[..]
Ik ken ook weinig serieuze vegetariërs die dat spul echt nog gebruiken. Je kunt prima vegetarisch koken zonder, met peulvruchten, noten, funghi etcetera.

Het is alleen wel handig voor mensen die de overstap maken, of voor 'even snel' maar die laatste categorie is sowieso vaak al niet te gezond.

Verder vindt ik de naamgeving van de vegetarische slager wel mooi: bofkipburgers, auf wiederschnitzels, specktakels ^O^
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205294465
quote:

[..]
"Bewust" gaat niet altijd om "gezond". Het kan je ook om diervriendelijkheid en milieuimpact gaan en dan zijn vleesvervangers natuurlijk veel beter dan vlees.

Geldt wel voor mij iig, als vegetarier houd ik ook wel van een vette ongezonde hap, maar dan liefst zonder dat er dieren voor gefokt en vermoord worden. Dan is zo'n gekruide soja snack best lekker op zijn tijd, met patat en pindasaus :9
  zondag 10 juli 2022 @ 10:29:32 #272
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205294731
Wauw.
twitter
  zondag 10 juli 2022 @ 10:32:31 #273
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205294769
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De ironie...
?
pi_205294805
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:29 schreef Eightyone het volgende:
Wauw.
[ tweet ]
Were doomed
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205294886
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:29 schreef Eightyone het volgende:
Wauw.
[ tweet ]
Hahaha de eerste vrouwelijke premier is straks van der Plas/Gloria Trekker, geweldig.
Kabinet BBB, JA21, BVNL, PVV en misschien SGP ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')