Kwam die mongolen net tegen tussen Heerenveen en Rottum.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 14:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Vanavond weer in Friesland, Heerenveen want daar zijn ze boosmeer burgers dan boeren.
Zitten ook wel veel allround-wappies tussen tegenwoordig heb ik het idee. Het aantal trekkers neemt ook af tov normale roestbakken, en al die streams komen ook van de anti-WEF-brigade.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 19:48 schreef mazaru het volgende:
Hier moest ik van de week langs rijden. Ze stonden midden op dat viaduct boven de A20 met een zakdoek te zwaaien. Wat een gajes! En vol overtuiging dat iedereen achter dit soort belachelijke acties staat. Zodra ze merken dat je het idioot vind verdwijnt ineens die lach en komen de middelvingers tevoorschijn.
[ twitter ]
Het werkt wel opmerkelijk goed als een magneet op alles wat anti-overheid is.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zitten ook wel veel allround-wappies tussen tegenwoordig heb ik het idee. Het aantal trekkers neemt ook af tov normale roestbakken, en al die streams komen ook van de anti-WEF-brigade.
Anti-overheidfiguren zijn ook erg aangetrokken tot elke vorm van conservatief (strijd voor behoud van iets) protest en dringen zich overal op - zie Eva V., Wierd D., etc.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het werkt wel opmerkelijk goed als een magneet op alles wat anti-overheid is.
Met je dictatoriale dit en je dictatoriale dat... en dan het gescheld aan het eind nog... die herkennen een koe nog niet als die op hun hoofd schijt.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 19:48 schreef mazaru het volgende:
Hier moest ik van de week langs rijden. Ze stonden midden op dat viaduct boven de A20 met een zakdoek te zwaaien. Wat een gajes! En vol overtuiging dat iedereen achter dit soort belachelijke acties staat. Zodra ze merken dat je het idioot vind verdwijnt ineens die lach en komen de middelvingers tevoorschijn.
[ twitter ]
koe lukt nog wel, maar of het een Holstein, Lakenvelder of Blaarkop is zal wel niet lukken.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met je dictatoriale dit en je dictatoriale dat... en dan het gescheld aan het eind nog... die herkennen een koe nog niet als die op hun hoofd schijt.
Zou de Texelse natuur nog wel bestaan zoals ze het daar kennen als we daar dergelijke hoeveelheden NH3 en NOx zouden toevoegen?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:30 schreef Zelva het volgende:
Vandaag over Texel gefietst. Overal omgekeerde vlaggen. Optyfen uit Nederland dan als je niet meer mee wilt doen.
Meedoen met wie?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:30 schreef Zelva het volgende:
Vandaag over Texel gefietst. Overal omgekeerde vlaggen. Optyfen uit Nederland dan als je niet meer mee wilt doen.
Hier in de omgeving hangt het er ook vol mee, eigenlijk iedereen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:30 schreef Zelva het volgende:
Het heeft niets met meedoen te maken, vlag op z'n kop is het teken dat iemand in nood is en hulp nodig heeft.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:30 schreef Zelva het volgende:
Hier in Twente ook opvallend aanwezig in het straatbeeld, zowel in de dorpen als buitenaf.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:58 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hier in de omgeving hangt het er ook vol mee, eigenlijk iedereen.
En ik woon op het vast land.
Buitenaf wel. Hier in de straat is echt iets van de laatste week/weken. Die honger er eerder niet.quote:Op zondag 10 juli 2022 00:10 schreef Leandra het volgende:
Dat jullie dat nu pas opvalt, ik zie dat hier in de regio al zeker een jaar.
Ook boeren zakdoeken aan de spiegels van auto's, busjes enz?quote:Op zondag 10 juli 2022 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Buitenaf wel. Hier in de straat is echt iets van de laatste week/weken. Die honger er eerder niet.
Nee. Alleen opeens omgekeerde vlaggen. Aan huizen. In woonwijken in Utrecht.quote:Op zondag 10 juli 2022 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook boeren zakdoeken aan de spiegels van auto's, busjes enz?
Zeer beperkt, veel meer die vlaggen.quote:Op zondag 10 juli 2022 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook boeren zakdoeken aan de spiegels van auto's, busjes enz?
Is die omgekeerde vlag ook niet geboren tijdens de coronacrisis? Volgens mij wordt het nu gebruikt voor elke anti-overheid-actie. De regering en de Tweede Kamer moet echt oppassen dat ze niet een populistische beweging veroorzaken doordat ze de hoofdzaken die de meeste burgers bezig houden uit het oog verliezen.quote:Op zondag 10 juli 2022 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Alleen opeens omgekeerde vlaggen. Aan huizen. In woonwijken in Utrecht.
Lijken me geen boeren. Misschien wappies? Of voelen zich anderszins medestrijders.
Ja. Ik interpreteer het ook als anti-overheid.quote:Op zondag 10 juli 2022 00:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is die omgekeerde vlag ook niet geboren tijdens de coronacrisis? Volgens mij wordt het nu gebruikt voor elke anti-overheid-actie. De regering en de Tweede Kamer moet echt oppassen dat ze niet een populistische beweging veroorzaken doordat ze de hoofdzaken die de meeste burgers bezig houden uit het oog verliezen.
Nee joh, dat is al honderden jaren oud, heeft niks met corona te maken.quote:Op zondag 10 juli 2022 00:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is die omgekeerde vlag ook niet geboren tijdens de coronacrisis? Volgens mij wordt het nu gebruikt voor elke anti-overheid-actie. De regering en de Tweede Kamer moet echt oppassen dat ze niet een populistische beweging veroorzaken doordat ze de hoofdzaken die de meeste burgers bezig houden uit het oog verliezen.
Ik begon die vlaggen pas te zien tijdens de coronacrisis. Misschien dat het een poosje in mijn regio niet hip was en dat ik ze daardoor niet eerder had opgemerkt.quote:Op zondag 10 juli 2022 00:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee joh, dat is al honderden jaren oud, heeft niks met corona te maken.
De ironie...quote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Anti-overheidfiguren zijn ook erg aangetrokken tot elke vorm van conservatief (strijd voor behoud van iets) protest en dringen zich overal op - zie Eva V., Wierd D., etc.
Die omgekeerde vlag is een uiting van protest tegen het huidige beleid. Het betekent niet dat je niet meer wilt "meedoen met Nederland", maar dat je een verandering wilt. Het beleid van een regeringscoalitie in een bepaald tijdvak van vier jaar definieert niet "Nederland" waar je wel of niet aan "meedoet". Daar kun je het gewoon mee oneens zijn en dat mag je uiten. Ontzettend vreemd dat bepaalde mensen menen dat je dan maar meteen moet 'optyfen' uit Nederland. We hebben ook gewoon oppositiepartijen in ons parlement. Die zouden dan ook maar moeten 'optyfen' uit Nederland?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |