Methaan is naar wat ik weet een 200x sterker broeikasgas dan een mol CO2.quote:
https://webwoordenboek.nl(...)r-is-methaan-dan-co2quote:Hoe snel breekt methaan af?
Een ton methaan (CH4) heeft ongeveer honderd keer meer opwarmingseffect dan een ton CO2,
https://www.wur.nl/nl/ond(...)haan-nu-helemaal.htmquote:Tijdens de levensduur van methaan is dat wel 80 tot 100 keer sterker dan CO2."
https://www.wur.nl/nl/ond(...)haan-nu-helemaal.htmquote:Methaan is bovendien 34 keer krachtiger dan koolstofdioxide.
quote:De halfwaardetijd - de tijd totdat de helft van een hoeveelheid methaan verdwenen is - is ongeveer tien jaar. Dat betekent dat na die tien jaar nog de helft van het uitgestoten methaan over is
OMG, wie trekt de slachtofferkaart?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh nu ga je de slachtofferkaart trekken? Ik heb nul medelijden of geduld met mensen die net doen alsof de persoon in kwestie een zware verdachte crimineel is terwijl uit de feiten blijkt dat hij niks misdaan heeft. Je had toch zo’n grote mond net en je verkondigde toch zo heel stoer je mening? Dan kan je wel wat tegenwind verwachten.
Hoe durf je de mond vol te hebben met je moralistisch geklaag terwijl je zelf niet vies bent van karaktermoord?
Echt hoor, hou even heel snel op met dat gedrag. Zo hypocriet heb ik ze niet vaak geziende jongen is nergens verdachte van en elke keer dat jij de leugens blijft verspreiden die je hier doet ga ik je erop aanspreken.
Op geologische schaal wel. Maar op de schaal van een mensenleven hoef je geen enkel medelijden met de boeren te hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 14:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://twitter.com/paulb(...)U5cyW6IjQqAbyPkR1sOw
"van het ene op het andere moment"
En als de staat beleid maakt dat een boer niet wil, dan komen alle boeren in opstand en moet de staat het beleid gaan uitvoeren dat de boer wenst.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 14:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
De staat maakt beleid, niet de boer.
Zonder competitief te zijn, geen toekomst, dat is dus GEEN keuze, als je door wilt boeren moet je mee.
Zeg maar gerust mensenlevens. Een aantal van die bedrijven om wie het gaat zal ondertussen al twee keer van vader op zoon zijn overgegaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:04 schreef vipergts het volgende:
[..]
Op geologische schaal wel. Maar op de schaal van een mensenleven hoef je geen enkel medelijden met de boeren te hebben.
Dat is waar maar grond is gewoon een dingetje. Dat geven sommige niet zomaar op schijntquote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zeg maar gerust mensenlevens. Een aantal van die bedrijven om wie het gaat zal ondertussen al twee keer van vader op zoon zijn overgegaan.
Ik zie ook niet in waarom ze het af zouden moeten geven. Daar is helemaal geen reden toe. Je kunt ze wel stimuleren om hun land anders te gebruiken.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:04 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is waar maar grond is gewoon een dingetje. Dat geven sommige niet zomaar op schijnt
Dat is natuurlijk irrelevant. Methaan is niet iets dat je in grote hoeveelheden in de atmosfeer wil hebben. En welke bedrijfstak produceert by far de meeste methaan?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 14:14 schreef Gia het volgende:
Veel natura 2000 gebieden zijn gecreeerd. Heide is bijvoorbeeld geen inheemse plant. De heidegebieden zijn eeuwen geleden aangelegd en onderhouden. Als ze niet onderhouden worden, dan worden ze binnen enkele jaren overgenomen door bomen. Die daar van nature horen.
Waarom zou een boer grond op moeten geven als het alleen gaat om de koeien die hij erop laat staan?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:04 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is waar maar grond is gewoon een dingetje. Dat geven sommige niet zomaar op schijnt
In dat filmpje van andere tijden willen ze niet eens ruilen met andere boeren. Buurmans land is maar 1 keer te koop is niet voor niets een uitdrukking.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou een boer grond op moeten geven als het alleen gaat om de koeien die hij erop laat staan?
Krijg ik ook niet duidelijk, maar alle boeren schreeuwen moord en brand dat hun land wordt afgepakt.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou een boer grond op moeten geven als het alleen gaat om de koeien die hij erop laat staan?
Boeren zijn bang voor mensen die zij niet kunnen verblinden, want die zouden zien dat de boeren om niets moord en brand schreeuwen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 18:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Krijg ik ook niet duidelijk, maar alle boeren schreeuwen moord en brand dat hun land wordt afgepakt.
Heb je het filmpje gezien? Het is puur geluk dat er geen onschuldige voorbijgangers geraakt zijn, scheelde niet veel.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 19:39 schreef Noek het volgende:
Dat hek zal zich idd enorm onveilig, misbruikt en stuk voelen. Dat hek zit er kats doorheen.
Is dit niet een oud filmpje? Ik heb het ooit eerder gezien. Domme actie, dat is duidelijk. De bestuurder kan helemaal niet zien wat er achter de schermen is.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 19:43 schreef Galvez het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gezien? Het is puur geluk dat er geen onschuldige voorbijgangers geraakt zijn, scheelde niet veel.
Heeft het hek zich al ziek gemeld bij de baas?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 19:39 schreef Noek het volgende:
Dat hek zal zich idd enorm onveilig, misbruikt en stuk voelen. Dat hek zit er kats doorheen.
Ja, gezien. Dat wordt janken op mn kussen vannacht, gok ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 19:43 schreef Galvez het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gezien? Het is puur geluk dat er geen onschuldige voorbijgangers geraakt zijn, scheelde niet veel.
Ah, dus geen hek op de dam morgen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 19:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heeft het hek zich al ziek gemeld bij de baas?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |