abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:10:08 #151
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205285381
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De zaak is geseponeerd tegen hem, dus waar is hij dan precies aan schuldig volgens jou?
Hij mag wel op een snelweg rijden? Hij hoeft zich niet te houden aan aanwijzingen van de politie? Hij mocht daar een demonstratie houden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 13:10:14 #152
5428 crew  miss_sly
pi_205285383
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De zaak is geseponeerd tegen hem, dus waar is hij dan precies aan schuldig volgens jou?
Poging tot doodslag is geseponeerd. Voor de rest was hij gewoon deel van een demonstratie met trekkers op een plek waar trekkers niet mogen komen en deden ze tijdens die demonstratie dingen die ze niet mogen doen, zoals snelwegen blokkeren.

Hij is niet ineens een halve heilige.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205285392
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:10 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hij mag wel op een snelweg rijden? Hij hoeft zich niet te houden aan aanwijzingen van de politie? Hij mocht daar een demonstratie houden?
Blijkbaar allemaal niet ernstig genoeg om überhaupt een boete voor te krijgen, dus ja, hij is voor de letter van de wet onschuldig.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:12:33 #154
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205285409
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Blijkbaar allemaal niet ernstig genoeg om überhaupt een boete voor te krijgen, dus ja, hij is voor de letter van de wet onschuldig.
Er wordt af en toe besloten dat een boete niet hetgeen is wat helpt in een situatie. Dat maakt het niet minder strafbaar.

Als ik een waarschuwing krijg voor te hard rijden ben ik daarna niet vrij om daarmee door te gaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205285420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Poging tot doodslag is geseponeerd. Voor de rest was hij gewoon deel van een demonstratie met trekkers op een plek waar trekkers niet mogen komen en deden ze tijdens die demonstratie dingen die ze niet mogen doen, zoals snelwegen blokkeren.

Hij is niet ineens een halve heilige.
Ja leuk weer maar hij is dus letterlijk onschuldig, en de rest van je rant is in de categorie “ze droeg een korte rok en ze liep midden in de nacht buiten dus vroeg ze er een beetje om”. Borrelpraat. Gozer is onschuldig en werd beschoten door de politie waar het nu alle schijn heeft dat de agent een triggerhappy mongool is die dat helemaal niet had mogen doen.

Dat zijn de feiten, en dan kan je nog een heel verhaal omheen lullen, die feiten veranderen niet. Dus hou je moralistisch gezever over of je hem wel of niet schuldig vindt aan een voor jezelf bedachte non-overtreding maar voor je.
pi_205285426
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er wordt af en toe besloten dat een boete niet hetgeen is wat helpt in een situatie. Dat maakt het niet minder strafbaar.

Als ik een waarschuwing krijg voor te hard rijden ben ik daarna niet vrij om daarmee door te gaan.
En dus is hij niet schuldig verklaard. Bedankt dat je letterlijk mijn argument bevestigd hebt.
pi_205285454
En laten we wel wezen, een zaak seponeren voor poging tot doodslag is van een totaal andere orde dan een boete voor te hard rijden :')
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 13:22:20 #158
5428 crew  miss_sly
pi_205285495
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja leuk weer maar hij is dus letterlijk onschuldig, en de rest van je rant is in de categorie “ze droeg een korte rok en ze liep midden in de nacht buiten dus vroeg ze er een beetje om”. Borrelpraat. Gozer is onschuldig en werd beschoten door de politie waar het nu alle schijn heeft dat de agent een triggerhappy mongool is die dat helemaal niet had mogen doen.

Dat zijn de feiten, en dan kan je nog een heel verhaal omheen lullen, die feiten veranderen niet. Dus hou je moralistisch gezever over of je hem wel of niet schuldig vindt aan een voor jezelf bedachte non-overtreding maar voor je.
Het is geen onschuldig jochie. Dat maakte jij ervan. Volslagen onzin.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 13:23:22 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205285502
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:21 schreef Gia het volgende:
We kunnen ook gewoon accepteren dat de natuur zich aanpast aan veranderde factoren: de opwarming van de aarde, minder regen, meer wind, meer stikstof. Er blijft natuur, maar andere natuur.
Geen heide, maar bossen.

Ik vind wel dat er wat gedaan mag worden aan het traject van boer tot consument.
Minder schakels, een betere prijs voor de boer. Dan kunnen we het met minder boeren doen.
Oude boeren zonder opvolger kunnen zich laten uitkopen, helemaal, of alleen het land.
Megastallen mogen w.m.b. verdwijnen.
Stel een maximum aan de hoeveelheid dieren die een boer mag hebben.
Hef verschillende belastingpercentages, afhankelijk van het aantal dieren. Dan houdt een boer met minder dieren, relatief meer over.
Er even van uitgaande dat ook de bevolking blijft groeien, spreekt dat elkaar tegen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205285518
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is geen onschuldig jochie. Dat maakte jij ervan. Volslagen onzin.
En je hebt tot nu toe 0 onderbouwing gegeven waarom dat zo zou zijn, anders dan je mening (en ik vermoed een flink portie misplaatste rancune).

De zaak tegen hem is letterlijk geseponeerd. Hoeveel duidelijker wil je het hebben?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2022 13:25:34 ]
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:25:17 #161
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205285521
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Er even van uitgaande dat ook de bevolking blijft groeien, spreekt dat elkaar tegen.
Wat is het toch dat mensen blijven denken dat er een relatie is tussen de productie van onze agrarische sector en het aantal inwoners in Nederland?
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 13:29:51 #162
5428 crew  miss_sly
pi_205285567
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En je hebt tot nu toe 0 onderbouwing gegeven waarom dat zo zou zijn, anders dan je mening (en ik vermoed een flink portie misplaatste rancune).

De zaak tegen hem is letterlijk geseponeerd. Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Nogmaals, en voor de laatste keer wat mij betreft, de poging tot doodslag is geseponeerd. Dat wil nog steeds niet zeggen dat wat hij daar met de rest van de boeren deed wel geoorloofd was. Maar het meerendeel van de boeren krijgt geen boete voor hun aandeel in de protesten en blokkades, dus op zichzelf maakt dit hem niet roomblank en onschuldig als een pasgeboren baby.

Verder ga ik niet reageren hierover. Hij is geen onschuldig jochie en niets dat je zegt kan mij overtuigen dat het wel zo is. Dus deze discussie is wat mij betreft klaar.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:30:00 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205285569
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:16 schreef Scorpie het volgende:
En laten we wel wezen, een zaak seponeren voor poging tot doodslag is van een totaal andere orde dan een boete voor te hard rijden :')
Je moet natuurlijk iets aangrijpen om het beeld te kunnen creëren dat de schuld alsnog bij de boeren ligt. Het zou mij ook verder niet verbazen als er mensen zijn (wellicht zelfs users hier) die het eigenlijk helemaal niet zo erg vinden dat er met scherp is geschoten. Het zijn toch maar van die vervelende 'kutboeren' die niet begrijpen hoe belangrijk het is dat hun sector even aan banden wordt gelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205285635
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je moet natuurlijk iets aangrijpen om het beeld te kunnen creëren dat de schuld alsnog bij de boeren ligt. Het zou mij ook verder niet verbazen als er mensen zijn (wellicht zelfs users hier) die het eigenlijk helemaal niet zo erg vinden dat er met scherp is geschoten. Het zijn toch maar van die vervelende 'kutboeren' die niet begrijpen hoe belangrijk het is dat hun sector even aan banden wordt gelegd.
Ik zie boven je iemand staan die letterlijk, geconfronteerd met de feiten, gewoon de vingers in dr oren stopt en heel hard nanananana aan het roepen is en niet 1 keer haar afkeur heeft gegeven richting de actie van de agent dus ik ben geneigd je helemaal gelijk te geven. Dit zijn dus huismoeders die het blijkbaar prima vinden dat er op tieners met scherp geschoten wordt “want hij had er niet mogen zijn”. Zoals ik zal zei, dat is zeg maar de boerenversie van “ze had een kort rokje aan”. Bizar hè?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2022 13:34:43 ]
pi_205285691
Geen protestacties vandaag? Of wacht. Er moet boodschappen worden gedaan. Maandag weer distributiecentra blokkeren.

Of zo.
pi_205285733
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:39 schreef Makrelis het volgende:
Geen protestacties vandaag? Of wacht. Er moet boodschappen worden gedaan. Maandag weer distributiecentra blokkeren.

Of zo.
Neuh, ze blokkeren nu Rockwool in Roemond, een fabrikant van isolatiemateriaal en de grootste stikstofuitstoter van Nederland. Want hoewel het stikstofprobleem uiteraard alleen maar een boekhoudkundig probleem is is het wel van groot belang dat iedereen behalve de boeren de uitstoot verlaagt.
pi_205285751
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Neuh, ze blokkeren nu Rockwool in Roemond, een fabrikant van isolatiemateriaal en de grootste stikstofuitstoter van Nederland. Want hoewel het stikstofprobleem uiteraard alleen maar een boekhoudkundig probleem is is het wel van groot belang dat iedereen behalve de boeren de uitstoot verlaagt.
Ah. Ja logisch.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:48:38 #168
3542 Gia
User under construction
pi_205285768
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Niet per se. Je levert eerst wat nodig is voor de eigen bevolking. Wat overblijft is voor de export.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 13:49:31 #169
5428 crew  miss_sly
pi_205285773
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zie boven je iemand staan die letterlijk, geconfronteerd met de feiten, gewoon de vingers in dr oren stopt en heel hard nanananana aan het roepen is en niet 1 keer haar afkeur heeft gegeven richting de actie van de agent dus ik ben geneigd je helemaal gelijk te geven. Dit zijn dus huismoeders die het blijkbaar prima vinden dat er op tieners met scherp geschoten wordt “want hij had er niet mogen zijn”. Zoals ik zal zei, dat is zeg maar de boerenversie van “ze had een kort rokje aan”. Bizar hè?
Je moet beter lezen, want ik hè gezegd dat het ernaar uitziet dat die agent onterecht heeft geschoten. Ik ben echter niet de persoon die het onderzoek doet.

Bizar dat jij niet gewoon normaal kunt discussiëren maar op deze manier je gelijk moet proberen te halen. Argumenten op, dus maar op de persoon. Typical.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:50:32 #170
3542 Gia
User under construction
pi_205285782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:47 schreef zalkc het volgende:

Mooi, ploeg de Biesbos, Peel en de Veluwe maar om, moet zich maar aanpassen aan de omstandigheden. Laten we ook direct gas gaan winnen op de Wadden, verdwijnen toch door de zeewaterstijging.

Waarom omploegen. Gewoon zijn gang laten gaan. De natuur regelt zichzelf wel. De mens wil het allemaal maar kunstmatig maken naar de eigen zin. Als je andere flora en fauna wil dan er van nature groeit, ga je maar wonen in een land waar dat van nature groeit.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:11:39 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205285918
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom omploegen. Gewoon zijn gang laten gaan. De natuur regelt zichzelf wel. De mens wil het allemaal maar kunstmatig maken naar de eigen zin. Als je andere flora en fauna wil dan er van nature groeit, ga je maar wonen in een land waar dat van nature groeit.
En dat datgene wat er van nature groeit om zeep is/wordt geholpen door de mens?

Als het allemaal zo natuurlijk z'n gang moet gaan dan mag de mens eerst stoppen met z'n milieuvervuiling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:14:41 #172
3542 Gia
User under construction
pi_205285934
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat datgene wat er van nature groeit om zeep is/wordt geholpen door de mens?

Als het allemaal zo natuurlijk z'n gang moet gaan dan mag de mens eerst stoppen met z'n milieuvervuiling.
Veel natura 2000 gebieden zijn gecreeerd. Heide is bijvoorbeeld geen inheemse plant. De heidegebieden zijn eeuwen geleden aangelegd en onderhouden. Als ze niet onderhouden worden, dan worden ze binnen enkele jaren overgenomen door bomen. Die daar van nature horen.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:21:21 #173
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205285966
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Veel natura 2000 gebieden zijn gecreeerd. Heide is bijvoorbeeld geen inheemse plant. De heidegebieden zijn eeuwen geleden aangelegd en onderhouden. Als ze niet onderhouden worden, dan worden ze binnen enkele jaren overgenomen door bomen. Die daar van nature horen.
Zelfs naaldbomen horen hier niet.

Maar het gaat dus om natuur behoud, de natuur is niet in staat zichzelf te behouden op deze manier. Als je het haar gang nu laat gaan dan verlaag je weer de diversiteit.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:22:43 #174
3542 Gia
User under construction
pi_205285977
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zelfs naaldbomen horen hier niet.

Maar het gaat dus om natuur behoud, de natuur is niet in staat zichzelf te behouden op deze manier. Als je het haar gang nu laat gaan dan verlaag je weer de diversiteit.
Er zullen planten en dieren verdwijnen, maar er komen andere voor terug.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:27:49 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205286001
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En dus is hij niet schuldig verklaard. Bedankt dat je letterlijk mijn argument bevestigd hebt.
Nee, juist niet. De zaak voor doodslag is geseponeerd, hij is niet vrijgesproken. En dat lijkt me ook terecht.
Maar hij kan nog steeds op kenteken een bekeuring voor de traktor krijgen. Dan is hij toch wel schuldig?

Jongetje wilde stoute dingen doen en zocht bewust de confrontatie met de politie op. Allemaal leuk en aardig en tot op zekere hoogte is het ook je goed recht. Maar je blijft wel verantwoordelijk voor je eigen gedrag.
pi_205286011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:39 schreef Makrelis het volgende:

Of zo.
Vanavond weer in Friesland, Heerenveen want daar zijn ze boos :P meer burgers dan boeren.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:33:19 #177
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205286030
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Er zullen planten en dieren verdwijnen, maar er komen andere voor terug.
Vast, maar er is besloten dat we juist die diversiteit willen behouden en de natuur die er nu is willen behouden. Dat is wat natura200 inhoud
quote:
Voor Natura 2000 is met name Artikel 6 van de Habitatrichtlijn van belang. Hierin wordt beschreven welke verplichtingen de lidstaten hebben voor de Natura 2000-gebieden. Daarbij wordt rekening gehouden met het feit dat in en om Natura 2000-gebieden vaak allerlei activiteiten plaatsvinden. Lid 3 stelt bijvoorbeeld dat voor projecten die mogelijk een significant negatief effect op de instandhoudingsdoelstellingen van het gebied hebben een passende beoordeling moet worden gemaakt. Als uit die beoordeling blijkt dat zo‟n effect er niet is, dan mag het project doorgaan. Lid 4 geeft aan wat er moet gebeuren als zo‟n effect er wel is. In dat geval moet eerst gezocht worden naar alternatieven. Als die er niet zijn, en als er dwingende redenen van groot openbaar belang zijn, dan mag de activiteit toch doorgaan, mits het natuurverlies elders gecompenseerd wordt (Backes et al, 2009). Juridisch is er bij deze zogenoemde habitattoets dus sprake van een cumulatie van vijf (sub)toetsingscriteria: significantie, passende beoordeling, alternatieventoets, dwingende redenentoets en compensatie. Toetsing aan de laatste drie criteria wordt in de rechtsliteratuur ook wel de ADC-toets genoemd (Kistenkas, 2008).
En om het nog genanter te maken hebben we dat idee zelf aangedragen bij de EU
quote:
Het is de bedoeling dat iedere Europese lidstaat een aantal gebieden met specifieke natuurwaarden uitkiest die onder de richtlijnen gaan vallen. In het netwerk van deze Natura 2000-gebieden gaat dan een beschermingsregime gelden waarmee de doelstellingen van de VHR gehaald kunnen worden. Deze aanpak is geïnspireerd op het Ecologische Hoofdstructuurbeleid dat Nederland in eigen land introduceert in 1990 en vervolgens exporteert naar het Europese niveau (Van den Top en Van der Zouwen, 2000).
pi_205286048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:33 schreef zalkc het volgende:
Vast, maar er is besloten dat we juist die diversiteit willen behouden en de natuur die er nu is willen behouden. Dat is wat natura200 inhoud
Okay en is er goed geanalyseerd waarom en wat de kosten van dat instandhouden zullen zijn en of dat het allemaal waard is?

En zijn de berekeningen accuraat genoeg om daar wat over te zeggen?
Er wordt ook vaak gezegd dat de natuur al stabiel is op veel plekken, zijn die normen in die omgeving dan dat de boeren -0% moeten afschalen? Of zit daar opeens een mismatch in het model?

Is het niet wat drastisch hoe we het insteken op deze manier?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205286060
https://twitter.com/paulb(...)U5cyW6IjQqAbyPkR1sOw

"van het ene op het andere moment"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:42:11 #180
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205286080
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Okay en is er goed geanalyseerd waarom en wat de kosten van dat instandhouden zullen zijn en of dat het allemaal waard is?
Is niet zo relevant, er wordt rekening gehouden met activiteiten die buiten die gebieden plaats vinden, als het geen grote impact heeft is er niks aan de hand. En daarbij, waarde is nogal rekbaar, mag het 1 miljoen kosten of 1 miljard of 100 miljard? Ik denk dat er zat zijn die 1 euro al te veel vinden.

quote:
En zijn de berekeningen accuraat genoeg om daar wat over te zeggen?
Er wordt ook vaak gezegd dat de natuur al stabiel is op veel plekken, zijn die normen in die omgeving dan dat de boeren -0% moeten afschalen? Of zit daar opeens een mismatch in het model?
Dat is in een eerdere post van mij aangehaald, het probleem is dat het erg moeilijk is om te modelleren. Het moet wettelijk verifieerbaar zijn en ook nog overeen komen met de werkelijkheid. De reden dat de hoge raad de PAS vernietigd heeft is juist dat er niet van te voren valt te zeggen wat de effecten zijn van maatregelen. De zogeheten luchtwassers in stallen bleken toch niet goed te werken.

Als je ecologische modellen gebruikt waar onder ecologen al genoeg discussie over is dan is het vragen om problemen als je daar juristen wetten van laat maken.
pi_205286092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je moet beter lezen, want ik hè gezegd dat het ernaar uitziet dat die agent onterecht heeft geschoten. Ik ben echter niet de persoon die het onderzoek doet.

Bizar dat jij niet gewoon normaal kunt discussiëren maar op deze manier je gelijk moet proberen te halen. Argumenten op, dus maar op de persoon. Typical.
Oh nu ga je de slachtofferkaart trekken? Ik heb nul medelijden of geduld met mensen die net doen alsof de persoon in kwestie een zware verdachte crimineel is terwijl uit de feiten blijkt dat hij niks misdaan heeft. Je had toch zo’n grote mond net en je verkondigde toch zo heel stoer je mening? Dan kan je wel wat tegenwind verwachten.

Hoe durf je de mond vol te hebben met je moralistisch geklaag terwijl je zelf niet vies bent van karaktermoord?

Echt hoor, hou even heel snel op met dat gedrag. Zo hypocriet heb ik ze niet vaak gezien :r de jongen is nergens verdachte van en elke keer dat jij de leugens blijft verspreiden die je hier doet ga ik je erop aanspreken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2022 14:45:39 ]
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:46:08 #182
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205286101
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:36 schreef ludovico het volgende:

Is het niet wat drastisch hoe we het insteken op deze manier?
Er is gezegd dat er een doelstelling is van 30% reductie 2035 dacht ik?
En dat de boeren er samen met de provincie mee aan de slag moeten om in de kwetsbaarste gebieden aanpassingen te doen?

Wat is daar drastisch aan? Helpt het om het tot 2040 uit te stellen of hebben we dan over 5 jaar weer rellen?
pi_205286112
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://twitter.com/paulb(...)U5cyW6IjQqAbyPkR1sOw

"van het ene op het andere moment"
De staat maakt beleid, niet de boer.
Zonder competitief te zijn, geen toekomst, dat is dus GEEN keuze, als je door wilt boeren moet je mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:48:45 #184
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205286119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
De staat maakt beleid, niet de boer.
Zonder competetief te zijn, geen toekomst, dat is dus GEEN keuze, als je door wilt boeren moet je mee.
Dus er hoeft niet naar de boeren te worden geluisterd? Hoe denk je dat het beleid voorheen tot stand is gekomen?
pi_205286127
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:42 schreef zalkc het volgende:
Is niet zo relevant, er wordt rekening gehouden met activiteiten die buiten die gebieden plaats vinden, als het geen grote impact heeft is er niks aan de hand. En daarbij, waarde is nogal rekbaar, mag het 1 miljoen kosten of 1 miljard of 100 miljard? Ik denk dat er zat zijn die 1 euro al te veel vinden.
Als je niet weet welke waarde het zou moeten hebben weet je ook niet of het het wel waard is.
pi_205286134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:42 schreef zalkc het volgende:
Dat is in een eerdere post van mij aangehaald, het probleem is dat het erg moeilijk is om te modelleren. Het moet wettelijk verifieerbaar zijn en ook nog overeen komen met de werkelijkheid. De reden dat de hoge raad de PAS vernietigd heeft is juist dat er niet van te voren valt te zeggen wat de effecten zijn van maatregelen. De zogeheten luchtwassers in stallen bleken toch niet goed te werken.

Als je ecologische modellen gebruikt waar onder ecologen al genoeg discussie over is dan is het vragen om problemen als je daar juristen wetten van laat maken.
Dat is waar dat hele wetgeving op gebaseerd zal worden toch.
pi_205286140
Is er al een slachterij geblokkeerd? Ik vraag dit voor een vriend van een veehouder.
pi_205286146
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh nu ga je de slachtofferkaart trekken? Ik heb nul medelijden of geduld met mensen die net doen alsof de persoon in kwestie een zware verdachte crimineel is terwijl uit de feiten blijkt dat hij niks misdaan heeft. Je had toch zo’n grote mond net en je verkondigde toch zo heel stoer je mening? Dan kan je wel wat tegenwind verwachten.

Hoe durf je de mond vol te hebben met je moralistisch geklaag terwijl je zelf niet vies bent van karaktermoord?

Echt hoor, hou even heel snel op met dat gedrag. Zo hypocriet heb ik ze niet vaak gezien :r de jongen is nergens verdachte van en elke keer dat jij de leugens blijft verspreiden die je hier doet ga ik je erop aanspreken.
Effe een QFT hoor.

Hoop extremisten met een onzuiver geweten hier op dit forum. Maar doe maar alsof je aan de goede kant staat tegelijkertijd want tegen boeren zijn = goed. En verder hoef je dan niet na te denken. Fuck off.

Zo overduidelijk dat het was dat die agent met zijn schoten crimineel fout zat - 10 jaar cel waard zo een poging tot doodslag me dunkt -

Was die moord op George Floydd op beeld ook meer dan overduidelijk.

Ik heb 0 respect voor idioten die dat goedkeuren of afzwakken, veel zwart-witter goed of fout bestaat er niet in die situaties.
pi_205286169
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:46 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er is gezegd dat er een doelstelling is van 30% reductie 2035 dacht ik?
En dat de boeren er samen met de provincie mee aan de slag moeten om in de kwetsbaarste gebieden aanpassingen te doen?

Wat is daar drastisch aan? Helpt het om het tot 2040 uit te stellen of hebben we dan over 5 jaar weer rellen?
Als je dat met een goed plan doet, op feiten gebaseerd, en technologische oplossingen ook een kans geeft, dan kom je met een eerlijk plan en kan dat zo door, en over zo een tijdsbestek denk ik eerlijk gezegd met weinig extreme kosten. 2040 lijkt me wat ver in de toekomst. 2030 voelt wat vroeg, maar je moet eens zien hoe snel het natuurlijk verloop is als je geen vergunningen geeft voor uitbreidingen...
  zaterdag 9 juli 2022 @ 14:59:43 #190
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205286217
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Effe een QFT hoor.

Hoop extremisten met een onzuiver geweten hier op dit forum. Maar doe maar alsof je aan de goede kant staat tegelijkertijd want tegen boeren zijn = goed. En verder hoef je dan niet na te denken. Fuck off.
Of we houden op met polariseren en gaan weer kijken naar de grijstinten.

Denk je echt dat ik alle boeren kapot wil hebben? Ze het liefst 's nachts het huis uitsleur en hun huis in de fik zet?

Ik vind dat de sector in samenspraak met de overheid moet werken aan de doelstelling om te kijken op welke manier ze stikstof kunnen reduceren. En als ze daar een goede oplossing voor hebben die het gewenste effect heeft en er hoeft niemand weg is het helemaal prima :)
Waar ik niet van hou is het continu polariseren van het debat door te stellen dat de 'overheid' iedereen kapot wil maken. En dat ze hartstikke zielig zijn en geheel onterecht worden aangesproken op hun activiteiten. Het dreigen met lege koelkasten is gewoon een leugen die moedwilligf wordt gebruikt om te polariseren.

Uiteindelijk zijn het de grote stallen die hier blij mee zijn en die de gigantische bio economie die erachter zit in stand houden, niet de kleine boer die nu de kolen uit het vuur haalt.

Besef ook dat minder exporter er voor zorgt dat de prijzen verbeteren voor allen en ze er gewoon een goede boterham aan over houden. Nu moeten kleine boeren opbeuken tegen de megastallen die zo goedkoop mogelijk produceren voor de wereldmarkt.

Ik ben zeker voor de boer, maar ik vind dat de bio industrie hun nu misbruikt voor eigen gewin.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 15:01:51 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205286238
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is het punt niet.
De planten die er van nature wel horen zijn/worden ook beïnvloed door de milieuvervuiling door de mens.

Als je wilt dat de natuur zijn gang kan gaan moet je dus wel zorgen dat de factoren die die natuur verpesten niet meer aanwezig zijn, want anders laat je die natuur alsnog z'n gang niet gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 juli 2022 @ 15:01:58 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205286240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je dat met een goed plan doet, op feiten gebaseerd, en technologische oplossingen ook een kans geeft, dan kom je met een eerlijk plan en kan dat zo door, en over zo een tijdsbestek denk ik eerlijk gezegd met weinig extreme kosten. 2040 lijkt me wat ver in de toekomst. 2030 voelt wat vroeg, maar je moet eens zien hoe snel het natuurlijk verloop is als je geen vergunningen geeft voor uitbreidingen...
Maar er wordt toch ook nergens gesteld dat dat niet zou kunnen? Wat we niet moeten gaan doen is wensdenken, zoals met de luchtwassers, dat we het denken te hebben opgelost maar dat het toch erg tegen valt.

En puntje bij paaltje, die methaan komt toch echt uit die dieren.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 15:04:47 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205286265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 15:01 schreef zalkc het volgende:

[..]
Maar er wordt toch ook nergens gesteld dat dat niet zou kunnen? Wat we niet moeten gaan doen is wensdenken, zoals met de luchtwassers, dat we het denken te hebben opgelost maar dat het toch erg tegen valt.

En tegelijkertijd is dat probleem vooral groot omdat die dieren op stal staan en niet in de wei.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205286392
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:59 schreef zalkc het volgende:
Prima, maar het normaliseren van extremisme is niet bepaald "ophouden met polariseren." Dus daar ageer ik tegen.
pi_205286407
quote:

[..]

Denk je echt dat ik alle boeren kapot wil hebben? Ze het liefst 's nachts het huis uitsleur en hun huis in de fik zet?

Ik vind dat de sector in samenspraak met de overheid moet werken aan de doelstelling om te kijken op welke manier ze stikstof kunnen reduceren. En als ze daar een goede oplossing voor hebben die het gewenste effect heeft en er hoeft niemand weg is het helemaal prima :)
Waar ik niet van hou is het continu polariseren van het debat door te stellen dat de 'overheid' iedereen kapot wil maken. En dat ze hartstikke zielig zijn en geheel onterecht worden aangesproken op hun activiteiten. Het dreigen met lege koelkasten is gewoon een leugen die moedwilligf wordt gebruikt om te polariseren.

Uiteindelijk zijn het de grote stallen die hier blij mee zijn en die de gigantische bio economie die erachter zit in stand houden, niet de kleine boer die nu de kolen uit het vuur haalt.

Besef ook dat minder exporter er voor zorgt dat de prijzen verbeteren voor allen en ze er gewoon een goede boterham aan over houden. Nu moeten kleine boeren opbeuken tegen de megastallen die zo goedkoop mogelijk produceren voor de wereldmarkt.

Ik ben zeker voor de boer, maar ik vind dat de bio industrie hun nu misbruikt voor eigen gewin.
Die lege koelkasten gaat goed in Sri Lanka, en met die onrust in Ukraine is het een slecht moment om extensiever te gaan boeren, want dat gaat gepaard met minder output.
pi_205286412
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 15:01 schreef Leandra het volgende:
Als je wilt dat de natuur zijn gang kan gaan moet je dus wel zorgen dat de factoren die die natuur verpesten niet meer aanwezig zijn, want anders laat je die natuur alsnog z'n gang niet gaan.
Sure, maar zo zwart-wit is dat stikstof niet. Sterker nog, het is een essentiële bouwstof.
pi_205286417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 15:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

Methaan vervalt binnen een jaar of 20 in CO2. Kortetermijn denken dus.
Wensdenken vind ik een groot woord als er instanties zijn die hun hand ervoor in het vuur willen steken dat het waar is, maar prima om het allemaal te controleren.
pi_205286441
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 15:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Prima, maar het normaliseren van extremisme is niet bepaald "ophouden met polariseren." Dus daar ageer ik tegen.
Jij noemt zo ongeveer alles waar jij het mee oneens bent extremisme dus dat is bepaald geen serieus argument te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2022 15:34:12 ]
pi_205286442
quote:
Methaan is net als CO2 een broeikasgas. Dat betekent dat het in de atmosfeer warmte vasthoudt en zodoende bijdraagt aan de opwarming van de aarde. Het grote verschil is dat methaan dit veel sterker doet dan CO2. In de eerste twaalf jaar dat methaan in de lucht is houdt het ongeveer 86 keer meer warmte vast dan CO2.
pi_205286453
quote:

[..]

Uitstekende post waar ik volledig achter sta.

Verder dit: Dat er een groep is van 2500 boeren, veeboeren, die zeggen "Het kan anders en we kunnen daar een normaal bestaan van leiden en de stikstof doelstellingen behalen" wordt constant maar vergeten, lijkt het.

Ik vraag mij wel eens af waarom die boeren niet meer aandacht krijgen en centraal gesteld worden want die bewijzen gewoon dat een boerenbedrijf kan bestaan, winstgevend kan zijn en aan uitstoot eisen kan voldoen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2022 15:37:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')