Nee die is er ook nogquote:Op zaterdag 21 mei 2022 00:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die dat ze ruziën achter in de auto in een blok chocola is er ook nog, of heb ik die avond gewoon iets raars gegeten?
Het is ook doffe ellendequote:Op zaterdag 21 mei 2022 00:59 schreef molloot200 het volgende:
En die hartjes in de titel zie ik steeds gewoon goed staan als ik de titel invoer, en op het moment dat het topic dan geopend is wordt het weer lelijk
Als het nog werkt...quote:Op zaterdag 21 mei 2022 00:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Nee die is er ook nogMaar voor zo'n merk is het wel gek dat een reclame vijf jaar mee gaat. Ze hebben geld zat om een keer wat nieuws te maken
Oneens.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 00:59 schreef molloot200 het volgende:
Eerlijk, had van Zero Gravity moeten winnen.
Met Zero Gravity hadden we wel een van de meest unieke en vette stagings te pakken uiteindelijkquote:Op zaterdag 21 mei 2022 01:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oneens.
Lekker nummer hoor, maar het doet me niet meer dan Zero Gravity.
Zeker niet als die gast even zingt.
Mijn nichtje uit Australië was dat jaar in Nederland met haar vriendin, die vriendin is ook best ESFfan, maar kon in zo'n reis natuurlijk niet heel veel volgen. Wij zaten toen net in de rehearsals met de hoofden (en wisten dus enigszins hoe het eruit ging zien) en zij had alleen het Australische optreden op die stok gezien.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 01:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Met Zero Gravity hadden we wel een van de meest unieke en vette stagings te pakken uiteindelijk
Rouwnetjes werken gewoon niet op het ESFquote:Op zaterdag 21 mei 2022 01:11 schreef molloot200 het volgende:
Naja verder heeft voor mij nog nooit het goede gewonnen bij een Australische voorronde
Dit jaar had Voyager moeten winnen en in 2020 Jaguar Jonze. Vind ik dan.
Not the same werd wel heerlijk afstraft in de televote dit jaar en dat vond ik wel mooi
Voor Sheldon vond ik die televote wel weer sneu, zeker als je bedenkt hoe graag hij naar ESC wilde .quote:Op zaterdag 21 mei 2022 01:11 schreef molloot200 het volgende:
Naja verder heeft voor mij nog nooit het goede gewonnen bij een Australische voorronde
Dit jaar had Voyager moeten winnen en in 2020 Jaguar Jonze. Vind ik dan.
Not the same werd wel heerlijk afstraft in de televote dit jaar en dat vond ik wel mooi
Ik krijg hier zin van om als een kat met mijn poot zo dat kopje van de tafel af te meppenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:56 schreef Roger_Epiales het volgende:
Vandaag een niet gecentreerd kopje koffie voor mensen met OCD om zich aan te ergeren
[ afbeelding ]
Australië moet gewoon geen voorronde meer houden. Het publiek heeft daar nu gekozen voor drie vrouwen op palen, een zangeres met roze haar en die gek met dat ooglapje van dit jaar, terwijl er genoeg behoorlijke liedjes beschikbaar waren.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:41 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Voor Sheldon vond ik die televote wel weer sneu, zeker als je bedenkt hoe graag hij naar ESC wilde .
Evengoed zou ik niet op m stemmen, maar toch.
Dami Im en Guy Sebastian vond ik inderdaad hun beste inzendingen. Zero Gravity was qua visuals spectaculair, maar dat lied vond ik niet veel aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Australië moet gewoon geen voorronde meer houden. Het publiek heeft daar nu gekozen voor drie vrouwen op palen, een zangeres met roze haar en die gek met dat ooglapje van dit jaar, terwijl er genoeg behoorlijke liedjes beschikbaar waren.
Het publiek stemde juist voor Voyager dit jaar, maar de avond van te voren heeft de omroep aangepast hoe de stemmen geteld werden en de jury meer invloed gegeven, zodat het Sheldon werd.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Australië moet gewoon geen voorronde meer houden. Het publiek heeft daar nu gekozen voor drie vrouwen op palen, een zangeres met roze haar en die gek met dat ooglapje van dit jaar, terwijl er genoeg behoorlijke liedjes beschikbaar waren.
Dat is niet waar, het publiek koos voor Voyager. En terecht, die hadden het heel goed gedaan op Eurovisie, zeker top-5.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zijn er ook 2000ste reactie in topic 2000?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:19 schreef Dave het volgende:
Snel even in het 2000e topic posten, om dat ook maar gedaan te hebben.
Als de modjes extra hun best doen om door het slotje heen te posten wel!quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zijn er ook 2000ste reactie in topic 2000?
Veel plezier ermee. Kom je ook naar de Planco Community Meeting?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het spel Planet coaster net aangeschaft
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Veel plezier ermee. Kom je ook naar de Planco Community Meeting?
Wat houdt dat in?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Planet Coaster Community Meeting.
Dagje Efteling met een grote groep mensen uit verschillende landen die allemaal Planet Coaster spelen.quote:
Wanneer is dat?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dagje Efteling met een grote groep mensen uit verschillende landen die allemaal Planet Coaster spelen.
Heb je de waterloze tijd overleefd?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:25 schreef Cyan9 het volgende:
Dit topic betekent dat @:Molloot200 nu officieel bestaat! Welkom op de wereld, geniet er van.
Zero Gravity is alleen nog steeds wel een guilty pleasure van me.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik hoefde gelukkig niet tot middernacht te wachten.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb je de waterloze tijd overleefd?
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 12:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik hoefde gelukkig niet tot middernacht te wachten.
Dank dankquote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:25 schreef Cyan9 het volgende:
Dit topic betekent dat @:Molloot200 nu officieel bestaat! Welkom op de wereld, geniet er van.
Bij de voorrondes kun je duidelijk zien dat Australie geen idee heeft hoe het songfestival in elkaar zitquote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Is niet guilty toch?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 12:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Zero Gravity is alleen nog steeds wel een guilty pleasure van me.
Ik merk dat ook bij Amerikaanse fans. Die zijn ook altijd voor dingen als Australie en tegen de écht goede inzendingen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 14:28 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Bij de voorrondes kun je duidelijk zien dat Australie geen idee heeft hoe het songfestival in elkaar zit
Over Amerikaanse fans gesproken, is American Song Contest nog bezig?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 16:32 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik merk dat ook bij Amerikaanse fans. Die zijn ook altijd voor dingen als Australie en tegen de écht goede inzendingen.
Geen idee, ik heb er al een tijdje niets meer over gehoord.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 16:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Over Amerikaanse fans gesproken, is American Song Contest nog bezig?
Neequote:Op zaterdag 21 mei 2022 16:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh ja, dat was me alweer ontschoten. Nou ja, er is blijkbaar een mismatch tussen wat Australië denkt dat scoort en wat ze zelf aan kwaliteit in de aanbieding hebben.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het publiek stemde juist voor Voyager dit jaar, maar de avond van te voren heeft de omroep aangepast hoe de stemmen geteld werden en de jury meer invloed gegeven, zodat het Sheldon werd.
Ja dat sowieso hoor, denk dat een deel daar bijvoorbeeld echt denkt dat Sheldon perfect voor het Songfestival was. Dat het zo hoort te zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 17:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh ja, dat was me alweer ontschoten. Nou ja, er is blijkbaar een mismatch tussen wat Australië denkt dat scoort en wat ze zelf aan kwaliteit in de aanbieding hebben.
Volgens mij werkte het daar ook gewoon niet omdat het zo met staten minder nationalistisch is/aanvoelt (denk ik) en omdat er niet echt verschillende culturen zijn om dingen van mee te krijgen. Dat maakt zo'n Europees contest bijzonderder denk ikquote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 16:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja verdorie, ik heb zelfs nog de moeite genomen om de winnaar te posten in het desbetreffende topic. Ondankbare mensen!quote:Op zaterdag 21 mei 2022 16:43 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb er al een tijdje niets meer over gehoord.
Prachtig nummerquote:Op zaterdag 21 mei 2022 17:50 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben echt al eeuwen op zoek naar een bepaald ESF-liedje, ooit allemaal overzichten en Wiki doorgespit, maar ik kon 'm maar niet vinden, dus opgegeven. Het enige wat ik wist was maar een heel klein stukje zonder echte tekst.
Maar nu heb ik hem onverwacht ineens gevonden!
Het was deze:
Sieneke leuk vinden, dat is pas guilty pleasure!quote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat sommigen dat zo zouden zien. Maar voor mezelf inderdaad niet nee.
Toeval bestaat niet. Je hebt het over Mrs. Einstein en Sieneke en ik kom ineens dit tegen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:38 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Sieneke leuk vinden, dat is pas guilty pleasure!
Er is een winnaar?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
[..]
Ja verdorie, ik heb zelfs nog de moeite genomen om de winnaar te posten in het desbetreffende topic. Ondankbare mensen!
Het stond in het receptquote:Op zaterdag 21 mei 2022 20:37 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
https://www.theguardian.c(...)together-against-him
Oh dear.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 20:37 schreef Em31 het volgende:
[..]![]()
https://www.theguardian.c(...)together-against-him
Ik snap wel dat we niet gewonnen hebbenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:30 schreef Guanabana het volgende:
Dit was erg eigenlijk hè:
Als de Libelle/Margriet een liedje zou zijn.
Ze zijn al onderweg naar @ESF1Gamer haar huisquote:Op zaterdag 21 mei 2022 20:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh dear.![]()
Internationale rel in 3... 2... 1...
Als dat maar goed gaat, hopelijk heeft ze het bewijs dat die paella ooit bestaan heeft snel weggewerkt.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 21:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze zijn al onderweg naar @:ESF1Gamer haar huis
Spanjaarden konden vroeger al Nederland niet behouden en dat ze zal nu ook niet lukken om oorlog te voerenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 21:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze zijn al onderweg naar @:ESF1Gamer haar huis
Ook niet de eerste keer dat er met zo'n platte kar een ongeluk gebeurd.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:00 schreef Arizona het volgende:
Goedenavond allen!
RIP Heracles.
Maar wat ik nog veel erger vind: de jongens uit Losser die wél kampioen zijn geworden en een zwaar ongeluk hebben gehad met hun platte wagen...
https://www.rtvoost.nl/ni(...)zeker-zeven-gewonden
Je bent dus weer helemaal bijgelezen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
Hoewel de eerlijkheid me gebied om te zeggen dat slechts topic 1998 is, we hebben twee keer een sprong gemaakt![]()
1458 en 1542 bestaan niet
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
Hoewel de eerlijkheid me gebied om te zeggen dat slechts topic 1998 is, we hebben twee keer een sprong gemaakt![]()
Nee daar ga ik NU aan beginnenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:20 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je bent dus weer helemaal bijgelezen.
Het nummer in de TT wordt automagisch opgehoogd, dus als een user het ook doet sla een deel overquote:
WAT?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
Kun je zo nazoekenquote:
De eerste keer dat ik hier een topic opende maakte ik ook die fout,quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:21 schreef Meke het volgende:
[..]
Het nummer in de TT wordt automatisch opgehoogd, dus als een user het ook doet sla een deel over
Ja denk dat het wel vaker gebeurd is, maar meestal gewoon gecorrigeerdquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:28 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik hier een topic opende maakte ik ook die fout,
Maar gelukkig was er iemand die dat kon rechtzetten.
Doe ik het toch even?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Kun je zo nazoeken
(Iig niet mensen die ik goed genoeg ken om ze te namen en shamen hier)
Ja OF dat we ze nog even inhalen hierna? Ook zo'n gedoe dat alle bijzondere jaartallen dan niet meer kloppenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
Eigenlijk vind ik wel dat alle topicnummers nu zouden moeten worden aangepast, want dit kan natuurlijk niet.
Oh ja. Volgens mij ben ik in deel 1600 met die geschiedenisstukjes begonnen, die zouden dus ook allemaal twee delen te vroeg gepost zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja OF dat we ze nog even inhalen hierna? Ook zo'n gedoe dat alle bijzondere jaartallen dan niet meer kloppen
Ja precies, daar gá je alquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh ja. Volgens mij ben ik in deel 1600 met die geschiedenisstukjes begonnen, die zouden dus ook allemaal twee delen te vroeg gepost zijn.
Dit lijkt me een betere optie dan inderdaad. Dus het volgende topic heeft nummer 1458 en het topic erna 1542 en dan gaan we gaan 2001.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja OF dat we ze nog even inhalen hierna? Ook zo'n gedoe dat alle bijzondere jaartallen dan niet meer kloppen
Wat ga jij doen om volgend jaar het songfestival te winnen ?quote:
Een ander de kans gunnenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:38 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Wat ga jij doen om volgend jaar het songfestival te winnen ?
Nee, tijd voor een functie eldersquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
Je zal toch als mod actief zijn geweest bij het openen van die topics en dit dus indirect op je geweten hebben.
Dan slaap je toch ook een tijdje niet goed meer?
Ja die is natuurlijk bezig met real time archivingquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien dat @:H_T daarom zo stil is sinds je hem gezegd hebt dat het zo na te zoeken is.
Ik wilde weten of jullie wel op zaten te lettenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
Je zal toch als mod actief zijn geweest bij het openen van die topics en dit dus indirect op je geweten hebben.
Dan slaap je toch ook een tijdje niet goed meer?
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik wilde weten of jullie wel op zaten te letten![]()
Niet dus
Ik was niet aanwezig, het was beide in mijn (bijna) jaar afwezigheid.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik wilde weten of jullie wel op zaten te letten![]()
Niet dus
Anders was het natuurlijk nooit gebeurd, Roger let over het algemeen wel op dat soort dingen en geeft het dan ook netjes aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:45 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik was niet aanwezig, het was beide in mijn (bijna) jaar afwezigheid.![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zet deze ook even hier, voor het geval er in de SC tussen alle nachtelijke bagger overheen wordt gelezen.
Wat niet niet raar zou zijn, was een drukke avond.![]()
Dankzij de time-turners lijken we een nummertje te hebben overgeslagen in de SC reeks.
Dus als dat een nummertje teruggezet kan worden, voordat we tot in de oneindigheid in de verkeerde tijd doorposten, dan zou dat heel fijn zijn. Dankuwelalstublief.
Dank je, ik wist dat ik eens zoiets gepost had.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Anders was het natuurlijk nooit gebeurd, Roger let over het algemeen wel op dat soort dingen en geeft het dan ook netjes aan.
[..]
Toch wel een teleurstelling dat je dit na je pauze niet direct hebt opgemerktquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Anders was het natuurlijk nooit gebeurd, Roger let over het algemeen wel op dat soort dingen en geeft het dan ook netjes aan.
[..]
Ik werd bij terugkomst enigszins afgeleid doordat 'iemand' een feestje begon.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:50 schreef Meke het volgende:
[..]
Toch wel een teleurstelling dat je dit na je pauze niet direct hebt opgemerkt
Heel lief en leuk natuurlijk, maar niet zo goed voor je algehele opmerkingsvermogen.quote:Op zondag 9 mei 2021 22:54 schreef H_T het volgende:
[..]
ROGER JE BENT ER WEER! FEEST!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wat leuk!Ik heb je vaak gemist
Ja die wilde z'n eigen onopmerkzaamheid verbloemen natuurlijk! Het net begint zich langzaam te sluitenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik werd bij terugkomst enigszins afgeleid doordat 'iemand' een feestje begon.
[..]
Heel lief en leuk natuurlijk, maar niet zo goed voor je algehele opmerkingsvermogen.
Kan zijn dat het een keer per ongeluk is gebeurd, maar volgens mij is dit voor het eerst dat ik een post met die smiley een like heb gegeven.quote:
Ja, als je het eenmaal ziet is het wel erg duidelijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:57 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja die wilde z'n eigen onopmerkzaamheid verbloemen natuurlijk! Het net begint zich langzaam te sluiten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Je bedenkt je nog welquote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Kan zijn dat het een keer per ongeluk is gebeurd, maar volgens mij is dit voor het eerst dat ik een post met die smiley een like heb gegeven.
Meke, kwam je hier net achter of weet je al lang van die missende delen en heb je dit al die tijd verzwegen?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
Nee, dat denk ik niet. Ik vind hem nog steeds afstotelijk en zal hem ook nooit gebruiken.quote:
Ik kwam er net achter omdat ik ging kijken hoe lang het 1000e topic al geleden was en of m'n gevoel kloptequote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
Maar goed, even heel iets anders:
[..]
Meke, kwam je hier net achter of weet je al lang van die missende delen en heb je dit al die tijd verzwegen?
Als we jou niet hadden, waren we er nooit achter gekomen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:14 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik kwam er net achter omdat ik ging kijken hoe lang het 1000e topic al geleden was en of m'n gevoel klopteEr staan steeds 50 topics op een pagina. Eerst is dat 00 - 50 - 00 - 50, en ineens ging dat naar 48 en 98
Nee ok, dan is het goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:14 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik kwam er net achter omdat ik ging kijken hoe lang het 1000e topic al geleden was en of m'n gevoel klopteEr staan steeds 50 topics op een pagina. Eerst is dat 00 - 50 - 00 - 50, en ineens ging dat naar 48 en 98
Speurneus Meke!quote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:14 schreef Meke het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, als je het eenmaal ziet is het wel erg duidelijk.
Ik heb geen idee waar dit over gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Dan ben ik geneigd te zeggen 'Ja dus'.quote:
Alleen meen ik het.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:02 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan ben ik geneigd te zeggen 'Ja dus'.
Oh, dan heb je het iets te effectief weggemoffeld.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:19 schreef Meke het volgende:
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
Mag ook wel gezegd worden dat in beide topics een mod aanwezig en actief was.![]()
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik werd bij terugkomst enigszins afgeleid doordat 'iemand' een feestje begon.
[..]
Heel lief en leuk natuurlijk, maar niet zo goed voor je algehele opmerkingsvermogen.
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:57 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja die wilde z'n eigen onopmerkzaamheid verbloemen natuurlijk! Het net begint zich langzaam te sluiten
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, als je het eenmaal ziet is het wel erg duidelijk.
Bij nader inzien misschien ook weer niet zó kort samengevat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Ik snap nog steeds niet wat mijn rol hierin zou moeten zijn.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, dan heb je het iets te effectief weggemoffeld.![]()
Kort samengevat:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Bij nader inzien misschien ook weer niet zó kort samengevat.![]()
Je moet even alle topics aanpassen zodat de nummering weer klopt.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:22 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat mijn rol hierin zou moeten zijn.
Je mag zelf even een inschatting doen over hoe waarschijnlijk het is dat ik dit ga doen.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je moet even alle topics aanpassen zodat de nummering weer klopt.
Ik ook niet, maar ik ben blij dat ik niet alle schuld in de schoenen geschoven krijgquote:Op zondag 22 mei 2022 00:22 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Beetje aan de saaie kant maar er zaten wat uitblinkers bij. Volgende week gaan we naar 1994. Met een van de beste winnaars ooit en het jaar dat ik geboren ben. Kan niet anders dan een topjaar zijn!quote:
Jij was een van die twee mods!quote:Op zondag 22 mei 2022 00:22 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Oh, nu snapt de eerste meneer het ook ineens niet meer.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik ben blij dat ik niet alle schuld in de schoenen geschoven krijg
Dat mag, maar daarmee is het niet ineens minder waar natuurlijk.quote:
Je kan niet bewijzen dat ik daadwerkelijk aanwezig was.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat mag, maar daarmee is het niet ineens minder waar natuurlijk.
Daar heb je wel een punt.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je kan niet bewijzen dat ik daadwerkelijk aanwezig was.
O joh, hou je niet in. Ik ben altijd meer een alfa geweest dan een bèta, ik kan er niks aan doen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Kun je zo nazoeken
(Iig niet mensen die ik goed genoeg ken om ze te namen en shamen hier)
quote:Op zondag 22 mei 2022 00:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, nu snapt de eerste meneer het ook ineens niet meer.![]()
@:Meke, wat moet je hier nu mee?
Ok, dat is misschien iets rigoureuzer dan ikzelf zou bedenken.quote:
Kielhalenquote:Op zondag 22 mei 2022 11:02 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ok, dat is misschien iets rigoureuzer dan ikzelf zou bedenken.
Ik dacht meer aan ze streng te laten aankijken door iemand met sterk natuurlijk overwicht die dan heel hard foei zegt of zo.quote:
Ik sluit niks uit.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt.![]()
Maar of je was aanwezig op het cruciale moment waarop alles in de spreekwoordelijke soep liep, of iemand anders had op dat moment toegang tot jouw account en heeft daarmee gepost. Beide natuurlijk ondenkbaar en/of op zijn minst onhandig en misschien zelfs enigszins onbetamelijk.
Ik was redelijk netjes om drie uur thuis. Kon iets eerder zijn maar wilde nog even een korte nachtelijke wandeling door m'n dorp maken. Heerlijk als de straten en de strandpromenade helemaal leeg zijn.quote:Op zondag 22 mei 2022 08:18 schreef Yesse het volgende:
Goedemorgen ochtend mensen! Ik heb gewoon eindelijk weer eens een lange nacht gemaaktIk word oud: wat heb jij op zaterdagavond gedaan? “Ik ben halverwege even tot hier naar bed gegaan en heb heerlijk geslapen”
Wat is dan een betere tijd?quote:Op zondag 22 mei 2022 13:50 schreef H_T het volgende:
Ik vind de starttijd van 15 uur voor de F1 maar stomHoef je niets mee te doen verder, ik wilde gewoon even klagen
Eens, 14 uur zou beter zijn.quote:Op zondag 22 mei 2022 13:50 schreef H_T het volgende:
Ik vind de starttijd van 15 uur voor de F1 maar stomHoef je niets mee te doen verder, ik wilde gewoon even klagen
Het was heel lang 14 uur en dat ben ik zo gewend geraaktquote:
Had van mij wel uurtje later mogen beginnen vandaagquote:Op zondag 22 mei 2022 13:50 schreef H_T het volgende:
Omdat ze blijkbaar niet vaak genoeg genomineerd wordenquote:Op zondag 22 mei 2022 14:11 schreef NailQueen het volgende:
Waarom heeft Even tot Hier nog geen televizierring?
Als Zondag met Lubach er een kan winnen, moeten zij dat ook kunnen
Vind het nog steeds stom dat het Songfestival vorig jaar niet eens genomineerd was.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:11 schreef NailQueen het volgende:
Waarom heeft Even tot Hier nog geen televizierring?
Als Zondag met Lubach er een kan winnen, moeten zij dat ook kunnen
Waarom?quote:Op zondag 22 mei 2022 14:17 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Had van mij wel uurtje later mogen beginnen vandaag
Ik zit nog in de treinquote:
Vanaf de hele eerste ring kun je wel goed zien in de Ziggo Domequote:Op zondag 22 mei 2022 15:20 schreef NailQueen het volgende:
Oke, hier zijn jullie F1 aan het kijken, maar ik vraag toch om een advies. Zijn jullie ooit in het ziggo dome geweest?
Zo ja, heb je een goed uitzicht als je een kaartje hebt met "Ring 1, seated regular"?
Ik wilde nog een kaartje kopen voor George Ezra op 1 maart, maar daar ben ik de afgelopen dagen niet aan toe gekomen. En deze optie is als enige nog over. De beste zitplaatsen zijn al uitverkocht
(De staanplaatsen zijn ook nog over maar ik heb bij voorkeur graag een zitplaats)
Wij zijn naar Toto geweest daar, ring 1. Prima plekken!quote:Op zondag 22 mei 2022 15:20 schreef NailQueen het volgende:
Oke, hier zijn jullie F1 aan het kijken, maar ik vraag toch om een advies. Zijn jullie ooit in het ziggo dome geweest?
Zo ja, heb je een goed uitzicht als je een kaartje hebt met "Ring 1, seated regular"?
Ik wilde nog een kaartje kopen voor George Ezra op 1 maart, maar daar ben ik de afgelopen dagen niet aan toe gekomen. En deze optie is als enige nog over. De beste zitplaatsen zijn al uitverkocht
(De staanplaatsen zijn ook nog over maar ik heb bij voorkeur graag een zitplaats)
Meestal vind ik zitplaatsen bij concerten niets, al was een zitplek bij Muse in de Ziggo Dome wel erg mooi. Ja, je kan overal vandaan alles zien, want er staan vast wel grote schermen aan. En zo niet, dan heb je alsnog geen verrekijker nodigquote:Op zondag 22 mei 2022 15:20 schreef NailQueen het volgende:
‘S middags warm eten, dat ken ik ook nog van vroeger.quote:Op zondag 22 mei 2022 15:21 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb vanmiddag bij mijn oma gegeten. Dat was een verrassing, ik wilde er gewoon op bezoek en ze had voor me gekookt. Ondanks dat ze 90 is, doet ze het nog best redelijk. Haar draadjesvlees was erg lekker!
Enig minpuntje is dat ze zo veel over het geloof begint en er moeite mee heeft welke kant ik op ga.
Jaquote:Op zondag 22 mei 2022 15:31 schreef Dave het volgende:
[..]
‘S middags warm eten, dat ken ik ook nog van vroeger.
Ik heb voor vanavond asperges! Van de schillen en kontjes maak ik dan meestal soep.quote:Op zondag 22 mei 2022 15:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
JaDat doe ik ook niet vaak, maar je hoort mij niet klagen. Het komt ook nog goed uit, want voor vanavond heb ik nog een klein restje aspergesoep. Dat is nu wel voldoende!
Kan me eigenlijk niet bedenken waar ring 1 in de Ziggo Dome geen goed zicht heeft, dus moet wel goedkomenquote:
Ik ben bang dat als ik een staanplaats heb dat er dan een grote reus voor mij gaat staan. Dat gebeurde af en toe bij EICquote:Op zondag 22 mei 2022 15:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Meestal vind ik zitplaatsen bij concerten niets, al was een zitplek bij Muse in de Ziggo Dome wel erg mooi. Ja, je kan overal vandaan alles zien, want er staan vast wel grote schermen aan. En zo niet, dan heb je alsnog geen verrekijker nodig
Vooral erg nationalistisch denk ikquote:Op zondag 22 mei 2022 15:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit kan toch niet een serieus persoon zijn
Dat hebben ook altijdquote:Op zondag 22 mei 2022 15:40 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als ik een staanplaats heb dat er dan een grote reus voor mij gaat staan. Dat gebeurde af en toe bij EIC
Wel grappig dat heel veel Italianen altijd alles en iedereen afzeiken (vooral Nederland omdat Mahmood van Duncan verloor), maar er erg slecht mee om kunnen gaan nu ze het terug hebben gekregen.quote:
quote:
OMGquote:
Wat een mafkeesquote:
Sowieso een betere plek om het concert te zien dan thuis op de bankquote:Op zondag 22 mei 2022 15:20 schreef NailQueen het volgende:
Ik zou op zich ook wel een dag minder willen werken.quote:Op zondag 22 mei 2022 16:54 schreef NailQueen het volgende:
Even tot hier afgekeken. Ik ben ook iemand die parttime werkt
Maar dat is niet mijn eigen keus, het werk dat ik doe is gewoon parttime
Ik wil heus wel meer werken maar mijn baas heeft geen extra werk voor me. Maar eerlijk is eerlijk, een extra vrije dag vind ik best lekker
Ik heb Even tot hier (nog) niet gezien. Wat hadden ze over parttimers dan?quote:Op zondag 22 mei 2022 16:54 schreef NailQueen het volgende:
Ik wil heus wel meer werken maar mijn baas heeft geen extra werk voor me. Maar eerlijk is eerlijk, een extra vrije dag vind ik best lekker
Ik werk ook parttime (32 uur)en die extra vrije dag is heel fijn inderdaadquote:Op zondag 22 mei 2022 16:54 schreef NailQueen het volgende:
To accept or not accept that's the question.quote:
quote:Op zondag 22 mei 2022 17:01 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
To accept or not accept that's the question.
Meer fulltimers in plaats van parttimers kan helpen tegen het personeelstekortquote:Op zondag 22 mei 2022 16:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb Even tot hier (nog) niet gezien. Wat hadden ze over parttimers dan?
Ik werk ook parttime (28 uur), ik vind het heerlijk zo
Over dat we parttime werken om o.a. thuis te blijven voor de kinderen en omdat wij minder verdienen dan mannen. Ik heb geen kinderwens en ik verdien prima (er werkt maar 1 man op kantoor en dat is de baas zelfquote:Op zondag 22 mei 2022 16:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb Even tot hier (nog) niet gezien. Wat hadden ze over parttimers dan?
Ik werk ook parttime (28 uur), ik vind het heerlijk zo
Bij 'vrouwenbanen' komt dat inderdaad wel eens voorquote:Op zondag 22 mei 2022 17:18 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Over dat we parttime werken om o.a. thuis te blijven voor de kinderen en omdat wij minder verdienen dan mannen. Ik heb geen kinderwens en ik verdien prima (er werkt maar 1 man op kantoor en dat is de baas zelf).
Maar het zit een beetje "ingebouwd" in onze cultuur.
Kindvrij als in, jullie willen ook geen kinderen?quote:Op zondag 22 mei 2022 17:44 schreef AgnesGru het volgende:
Wij wonen met zijn tweeën (kindvrij), vriend werkt wel fulltime. Hier bewuste keuze om parttime te gaan werken, al kan ik bij deze baan wel fulltime werken. Eerst maar even weer in een gezond arbeidsritme komen en kijken hoe het fysiek en mentaal gaat nu ik niet meer (onregelmatig) in de zorg werk.
Ja ik vond het echt heerlijkquote:Op zondag 22 mei 2022 15:30 schreef Dave het volgende:
[..]
Vond je ‘t leuk? Is zelfs al verlengd voor seizoen 2 en 3.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
@ijs_beerquote:Op zondag 22 mei 2022 15:40 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als ik een staanplaats heb dat er dan een grote reus voor mij gaat staan. Dat gebeurde af en toe bij EIC
Wat lastig lijkt me dat laatstequote:Op zondag 22 mei 2022 15:21 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb vanmiddag bij mijn oma gegeten. Dat was een verrassing, ik wilde er gewoon op bezoek en ze had voor me gekookt. Ondanks dat ze 90 is, doet ze het nog best redelijk. Haar draadjesvlees was erg lekker!
Enig minpuntje is dat ze zo veel over het geloof begint en er moeite mee heeft welke kant ik op ga.
Het is echt altijd de ploeg die voorstaat die dan ineens kramp heeftquote:Op zondag 22 mei 2022 18:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Belachelijk. Zo veel tijdrekken in de blessuretijd en dan bijna niks erbij.
Eens.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:03 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Het is echt altijd de ploeg die voorstaat die dan ineens kramp heeftVoetballers
Mijn vader is ambtenaar en bij hem werken bijna alle vrouwen parttimequote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Vraag mij wel af wat sommige mensen voor een baan hebben dat je zo makkelijk kan parttimen.
Technisch gezien ben ik ook ambtenaar, hier werken alle vrouwen fulltimequote:Op zondag 22 mei 2022 19:14 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Mijn vader is ambtenaar en bij hem werken bijna alle vrouwen parttime
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat ging heel erg makkelijk idd.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:15 schreef Em31 het volgende:
Die 0-2 achterstand werd wel heel makkelijk omgezet in 3-2toch jammer
In Nederland is dat denk ook niet zoveel zo, maar is het verschil vooral doordat mannen meer dikbetaalde functie hebben dan vrouwen.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik snap niet dat vrouwen minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk, want bij alle werkgevers waar ik gewerkt heb, is er gewoon een vaste schaal bij een bepaalde functie. Dus iedereen in dezelfde functie, krijgt hetzelfde salaris.
Fulltime bestaat bijna niet in het maatschappelijk werk.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Vraag mij wel af wat sommige mensen voor een baan hebben dat je zo makkelijk kan parttimen.
Heb jij dan een baan waar voornamelijk vrouwen werken? Dat is dan ook weer krom. Aan de andere kant heb ik dan eigenlijk geen part time vacature gezien voor een onderzoekers functie.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Fulltime bestaat bijna niet in het maatschappelijk werk.
MW is wel voornamelijk een beroep dat veel vrouwen uitvoeren, ik zou bijna zeggen dat de ratio zo rond de 85 - 15 ligt.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb jij dan een baan waar voornamelijk vrouwen werken? Dat is dan ook weer krom. Aan de andere kant heb ik dan eigenlijk geen part time vacature gezien voor een onderzoekers functie.
Nee, een reus staat er.quote:
quote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen ik bij mijn huidige werkgever solliciteerde, zochten ze eigenlijk een fulltimer. Maar ze konden niemand anders vinden die geschikt was, dus ze waren met mijn parttime uren ook al blij. En ik ben nooit méér uren gaan werken, ook niet in mijn huidige functie. Ik verdien prima en we hebben niet meer geld nodig. En vrije tijd is ook heel wat waard.
HIer heb je ook een functiehuis met bijbehorende salarisschalen.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik snap niet dat vrouwen minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk, want bij alle werkgevers waar ik gewerkt heb, is er gewoon een vaste schaal bij een bepaalde functie. Dus iedereen in dezelfde functie, krijgt hetzelfde salaris.
Wat ik wel merk, is dat mannen over het algemeen beter kunnen onderhandelen. Ze onderhandelen bij binnenkomst makkelijker een hogere trede (in de inderdaad vaststaande schaal) dan vrouwen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Tegelijkertijd zijn er heel veel bedrijven die dat niet hebben. Ik werkte bij één waar dat het zo was, waar ik nu werk hebben ze die wel.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het is echt heel fijnquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Bedoel je financieel of qua werk?quote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Beide, randstad is nogal duur ja. Stufi aflossen helpt vast ook nietquote:Op zondag 22 mei 2022 20:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Bedoel je financieel of qua werk?
Ik denk dat niet in de Randstad wonen wel een beeetje scheelt
quote:Op zondag 22 mei 2022 19:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Technisch gezien ben ik ook ambtenaar, hier werken alle vrouwen fulltimeAls je ambtenaren eed hebt afgelegd, dan ben je ambtenaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo twijfel of je ambtenaar bent?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Dit heb ik ook gehadquote:Op zondag 22 mei 2022 19:42 schreef Arizona het volgende:
Wat ik wel merk, is dat mannen over het algemeen beter kunnen onderhandelen. Ze onderhandelen bij binnenkomst makkelijker een hogere trede (in de inderdaad vaststaande schaal) dan vrouwen.
Nee dat scheelt niet, hoewel dat naar verhouding zou moeten zijn dus als je minder werkt, hoef je ook minder af te lossenquote:Op zondag 22 mei 2022 20:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Beide, randstad is nogal duur ja. Stufi aflossen helpt vast ook niet
Maar waarom zeggen ze dan steeds dat er een verschil als je appels met bananen gaat vergelijken.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:19 schreef zorro28 het volgende:
[..]
In Nederland is dat denk ook niet zoveel zo, maar is het verschil vooral doordat mannen meer dikbetaalde functie hebben dan vrouwen.
Zal eens daar naar kijken. Thanks voor de tip. Geen idee of ik nou echt een stuk meer verdien. Maar wel goed om inzicht te krijgen. Sowieso geef ik teveel uit aan boodschappen, dat merk je nu wel met die stijgende prijzen van nu in de supermarkt.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:15 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee dat scheelt niet, hoewel dat naar verhouding zou moeten zijn dus als je minder werkt, hoef je ook minder af te lossen![]()
Ik zit nu trouwens helemaal in YNAB, en dat is denk ik voor jou ook wel een aanrader. Is een budgetteerprogramma, waardoor je heel veel inzicht in je uitgaven krijgt, en nooit meer onverwacht heel veel ergens voor moet betalen. En ook wel inzichtelijk waar je bijvoorbeeld heel veel geld aan uitgeeft en als je dan een auto zou willen, dat je er dan (in jouw geval) bijvoorbeeld minder stenen van moet kopen. Of als je over twee jaar een X bedrag voor een vakantie wil hebben, dat je er nu al elke maand voor moet sparen.
Ik weet niet of dat bij jou een ding is hoor, maar ik hoor je wel vaak over geld en kan me niet zo goed voorstellen hoe ik zoveel minder geldzorgen dan jij hebt terwijl ik denk dat we in verhouding redelijk vergelijkbare uitgaven hebben en jij een stuk meer zal verdienen dan ik
quote:Op zondag 22 mei 2022 20:11 schreef Meke het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gehad![]()
Een collega die twee of drie maanden na mij was binnengekomen. Man, tien jaar ouder, gezin. Verdiende volgens mij ruim een euro per uur meer dan ik, misschien wel tweeDat heb ik toen ook aangekaart, en toen werd er gezegd dat hij met meer papieren en werkervaring binnenkwam. Dat is prima, maar ik doe aantoonbaar beter werk
![]()
Inmiddels heb ik al twee promoties gemaakt sindsdien met een vast contract en ligt hij eruitMaar voelt nog steeds krom.
Mijn leidinggevende verwees toen ook naar de onderhandelmomenten en dat dat allemaal zo goed geregeld wasMaarja, dat was óók voor die collega, ik wilde gewoon minstens rechtgetrokken worden
SameSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Mijn salaris is na aandringen van mijn kant ook rechtgetrokken en die man is inmiddels al jaren weg
.
Ik zit nu aan de max van mijn schaal en een schaal hoger gaat gewoon niet lukken vanwege dat functiehuis.
Dus ik moet het nu doen met de procentuele schaalverhogingen, maar die dekken de inflatie niet eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Dan loopt de huidige gewoon door. Bij ons was het standaard dat pas ergens in november de cao van het lopende jaar werd afgesloten.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:05 schreef ijs_beer het volgende:
Bij mijn werk loopt in september de CAO af. Er is nog geen akkoord voor een nieuwe. Ben wel benieuwd wat dat gaat worden.
Dit.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan loopt de huidige gewoon door. Bij ons was het standaard dat pas ergens in november de cao van het lopende jaar werd afgesloten.
Ik werk op kantoor. Om het breed te houden doe ik iets met belastingenquote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Omdat het in diverse gevallen wel nog in appels met appels vergelijken gaat.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar waarom zeggen ze dan steeds dat er een verschil als je appels met bananen gaat vergelijken.
Ik verdien ook minder dat een voetballer. Moet mijn salaris dan ook omhoog, omdat het oneerlijk is?
Nou ja, er zit sowieso nog wel oneerlijkheid, al is het maar omdat het nog altijd moeilijker is voor vrouwen om een topfunctie te krijgen, vooral in bepaalde sectoren.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar waarom zeggen ze dan steeds dat er een verschil als je appels met bananen gaat vergelijken.
Ik verdien ook minder dat een voetballer. Moet mijn salaris dan ook omhoog, omdat het oneerlijk is?
Inkoper in retail. Zowel bij mijn oude werkgever als bij mijn huidige parttimers als collega gehad.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Ja, dat is bij mij ook wel een grote uitgavenpot, maar daar doe je niet zoveel aanquote:Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Zal eens daar naar kijken. Thanks voor de tip. Geen idee of ik nou echt een stuk meer verdien. Maar wel goed om inzicht te krijgen. Sowieso geef ik teveel uit aan boodschappen, dat merk je nu wel met die stijgende prijzen van nu in de supermarkt.
quote:Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Same. Mijn salaris is na aandringen van mijn kant ook rechtgetrokken en die man is inmiddels al jaren weg
.
Ik zit nu aan de max van mijn schaal en een schaal hoger gaat gewoon niet lukken vanwege dat functiehuis.
Dus ik moet het nu doen met de procentuele schaalverhogingen, maar die dekken de inflatie niet eens
Meh dat soort dingen zijn wel echt stomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben bij mij echt heeel benieuwd wat eruit gaat komen, en ik wil inderdaad liever laag in de schaal beginnen en dan nog kunnen doorgroeien. Hoewel ik ook niet verwacht dat ik nog megalang op deze functie zit, maar toch
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Nou bij mijn werk willen ze eigenlijk geen mensen die minder dan 32 uur werkenquote:Op zondag 22 mei 2022 21:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Inkoper in retail. Zowel bij mijn oude werkgever als bij mijn huidige parttimers als collega gehad.
Bijna elke kantoorbaan kan parttime gedaan worden. Ligt alleen hoeveel mensen totaal het werk doen of dat kan of niet.
quote:Op zondag 22 mei 2022 21:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Nou bij mijn werk willen ze eigenlijk geen mensen die minder dan 32 uur werkenIs toch ook bizar.
Ja, dat is zeker bizar. Je mist daardoor toch nog veel mensen die dan niet reageren bij dergelijk werk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Oh ideaalquote:Op zondag 22 mei 2022 21:48 schreef Redefine het volgende:
Qua arbeidsmarkt ben ik wel benieuwd hoe het gaat vanaf augustus. Vanaf dan is het verplicht om bij vacatures een salarisbereik te vermelden. Daar zullen veel bedrijven het wel zwaar mee gaan krijgen. Die komen dan niet meer weg met 'marktconform'.
Zeker interessant om zo te bekijken. Als ik zo reken is mijn huur 46% van mijn netto inkomen. Nummer 2 zal wel duo en nummer 3 energiemaatschappij zijn hier. Maar goed om dat een keer goed bij te houdenquote:Op zondag 22 mei 2022 21:20 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, dat is bij mij ook wel een grote uitgavenpot, maar daar doe je niet zoveel aanJe kunt er ook wel leuke statistiekjes mee maken. Sowieso had ik heel veel abonnementen, want het is maar een paar euro per maand/jaar, maarja alles bij elkaar
![]()
Je kunt er ookstatistiekjes
mee draaien, daar ga ik goed op
![]()
De "payees" waar ik vorig jaar het meest geld aan hebt uitgegeven, zijn
1 - Mijn huur38% van al m'n geld
![]()
![]()
2 - Bol.com
3 - Zorgverzekering
4 - Corendon
5 - Albert Heijn
6 - NS
7 - Thuisbezorgd
8 - Terugbetalen aan m'n ouders die bij verhuizen eea hadden voorgeschoten
9 - Picnic
10 - Plus
Toch best interessant zo op een rijtjeEn eigenlijk is "de rest" nummer twee, maarja dat is VANALLES
En als je er echt in wilt duiken, dan kun je kijken bij https://www.fuckdiestudieschuld.nl/, ik vond dat mega-interessant om te doen en inzicht te krijgen in m'n opties. En ook bijv om te kijken wat de scenario's waren, daar neemt ze je helemaal in mee en kijken of je niet nu versneld af wilt lossen zodat je sneller meer ruimte hebt
Dat is zeker ideaal jaquote:Op zondag 22 mei 2022 21:50 schreef H_T het volgende:
[..]
Oh ideaalDat maakt het voor mij een stuk makkelijker om in te schatten of ik een beetje naar behoren betaald word en dan heb ik ook echt iets om mee naar de baas te gaan als dat niet zo is
quote:Op zondag 22 mei 2022 22:09 schreef Momo het volgende:
Na het eten van spaghetti met ketchup, lokt Mathieu de Italianen verder uit het hok![]()
[ twitter ]
Ik denk dat dat ook wel het nadeel is van intern doorgroeien vaak. Dan word je soms toch een beetje klein gehouden en wordt er gedaan alsof je heel blij mag zijn met de kans. Als ze iemand van buitenaf binnenhalen willen ze daar (voor mijn gevoel) toch meer moeite voor doenquote:Op zondag 22 mei 2022 22:07 schreef Redefine het volgende:
Wat de verandering van werkgever nog betreft. Bij mij oude werkgever werkte ik absoluut met heel plezier, maar als ik een vergelijking maak qua totaalpakket was er toch best wel wat mis.
Ik heb nu een contract van 40 i.p.v. 38 uur, maar ik werk minder uren.
Ik heb nu nauwelijks stress, waar dat voorheen wel het geval is. Niet da ik het per se daar vervelend vond, kreeg er ook wel energie door. Maar ik heb wel zoiets van 'oh het kan ook anders'
Ik krijg veel meer waardering en heb meer directe invloed.
En dat voor een salaris dat bijna 30% hoger is
Dat geldt inderdaad wel voor veel bedrijven. Iemand van buitenaf wordt meer betaald dan iemand die van binnenuit komt.quote:Op zondag 22 mei 2022 22:38 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel het nadeel is van intern doorgroeien vaak. Dan word je soms toch een beetje klein gehouden en wordt er gedaan alsof je heel blij mag zijn met de kans. Als ze iemand van buitenaf binnenhalen willen ze daar (voor mijn gevoel) toch meer moeite voor doen
Het is algemeen bekend toch, dat jobhoppen financieel meer oplevert?quote:Op zondag 22 mei 2022 22:38 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel het nadeel is van intern doorgroeien vaak. Dan word je soms toch een beetje klein gehouden en wordt er gedaan alsof je heel blij mag zijn met de kans. Als ze iemand van buitenaf binnenhalen willen ze daar (voor mijn gevoel) toch meer moeite voor doen
quote:Op zondag 22 mei 2022 18:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik vond het echt heerlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je Love, Victor op Disney+ ook gezien?C’est Davie :o)
Dat snap ik. Bedoel, meer in de zin van wat er uit onderhandeld gaat worden.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan loopt de huidige gewoon door. Bij ons was het standaard dat pas ergens in november de cao van het lopende jaar werd afgesloten.
Ik ga vanaf 1 juni van 40 naar 36 uur, puur omdat directie op mijn werk absoluut niet flexibel is en ik het steeds minder goed trek om 5 dagen per week op de zelfde tijd achter het zelfde bureau te zitten en continu ‘aan’ moet staan voor collega’s. Zo heb ik dat ook gewoon aangegeven bij m’n leidinggevende en HR en dat begrepen ze gelukkig wel. Voortaan dus elke twee weken een dag vrij en ik kijk daar zo naar uit! Ik lever dan wel maandelijks wat geld in maar vrije tijd en even weg van die kantoorsleur is me meer waard.quote:Op zondag 22 mei 2022 22:07 schreef Redefine het volgende:
Wat de verandering van werkgever nog betreft. Bij mij oude werkgever werkte ik absoluut met heel plezier, maar als ik een vergelijking maak qua totaalpakket was er toch best wel wat mis.
Ik heb nu een contract van 40 i.p.v. 38 uur, maar ik werk minder uren.
Ik heb nu nauwelijks stress, waar dat voorheen wel het geval is. Niet da ik het per se daar vervelend vond, kreeg er ook wel energie door. Maar ik heb wel zoiets van 'oh het kan ook anders'
Ik krijg veel meer waardering en heb meer directe invloed.
En dat voor een salaris dat bijna 30% hoger is
0% erbij. Grts je baas.quote:Op zondag 22 mei 2022 23:11 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat snap ik. Bedoel, meer in de zin van wat er uit onderhandeld gaat worden.
Hahahaha. Nee.quote:
Ik snap dat minder uren werken dan wel zo prettig is ja. En je dus een keer per twee weken een dag vrij bent. Zeker met hoe het er bij jou aan toe gaat. Kan mij nog wel herinneren hoe slecht ze bij jullie met het thuiswerken omgingen tijdens Coronaquote:Op zondag 22 mei 2022 23:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ga vanaf 1 juni van 40 naar 36 uur, puur omdat directie op mijn werk absoluut niet flexibel is en ik het steeds minder goed trek om 5 dagen per week op de zelfde tijd achter het zelfde bureau te zitten en continu ‘aan’ moet staan voor collega’s. Zo heb ik dat ook gewoon aangegeven bij m’n leidinggevende en HR en dat begrepen ze gelukkig wel. Voortaan dus elke twee weken een dag vrij en ik kijk daar zo naar uit! Ik lever dan wel maandelijks wat geld in maar vrije tijd en even weg van die kantoorsleur is me meer waard.
quote:Op zondag 22 mei 2022 23:02 schreef Dave het volgende:
[..]Nee die staat nog op m'n lijstje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je Love, Victor op Disney+ ook gezien?Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Oh, dit ga je echt zo fijn vinden! Ik heb dit jaar na de stap 40-36 jaren geleden ook de stap 36-32 gezet.quote:Op zondag 22 mei 2022 23:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ga vanaf 1 juni van 40 naar 36 uur, puur omdat directie op mijn werk absoluut niet flexibel is en ik het steeds minder goed trek om 5 dagen per week op de zelfde tijd achter het zelfde bureau te zitten en continu ‘aan’ moet staan voor collega’s. Zo heb ik dat ook gewoon aangegeven bij m’n leidinggevende en HR en dat begrepen ze gelukkig wel. Voortaan dus elke twee weken een dag vrij en ik kijk daar zo naar uit! Ik lever dan wel maandelijks wat geld in maar vrije tijd en even weg van die kantoorsleur is me meer waard.
Het ligt een beetje aan de tak binnen het bedrijfsleven. Bij de een zal het iets meer zijn dan bij de andere. Maar bij al mijn CAO's was het een CAO voor 3 jaar waarin dan een CAO verhoging van 1,5% en 1% zat. Maar dat was dan wel voor de huidige inflatie.quote:Op zondag 22 mei 2022 23:11 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat snap ik. Bedoel, meer in de zin van wat er uit onderhandeld gaat worden.
Misschien eerst even de film Love, Simon kijken. Weet niet of die ook op Disney+ staat, maar speelt een (heel klein) rolletje in de serie.quote:
Ja, waarschijnlijk is dat wel hun insteek.quote:
Voor mij zelfs maar drie dagenquote:
Ik vind dat ook altijd een vrij verstikkende gedachte.quote:Op maandag 23 mei 2022 07:18 schreef Yesse het volgende:
Wat gaan sommige weken toch sneloverigens alleen nog Hemelvaart en Pinksteren en dan zijn alle vrije dagen alweer op tot kerst
Het blijft wel een nadeel dat bijna alle vrije dagen bij ons binnen 50 dagen zit ja.quote:Op maandag 23 mei 2022 07:18 schreef Yesse het volgende:
Wat gaan sommige weken toch sneloverigens alleen nog Hemelvaart en Pinksteren en dan zijn alle vrije dagen alweer op tot kerst
quequote:Op maandag 23 mei 2022 07:52 schreef Redefine het volgende:
Ah we zijn bijna in een topic waarin we één van de twee jaren in moeten halen om het topic nummer weer te laten kloppen
ja, in NL is het A) slecht verdeeld en B) hebben we wel erg weinig nationale feestdagenquote:Op maandag 23 mei 2022 07:18 schreef Yesse het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |