Ik zou op zich ook wel een dag minder willen werken.quote:Op zondag 22 mei 2022 16:54 schreef NailQueen het volgende:
Even tot hier afgekeken. Ik ben ook iemand die parttime werkt
Maar dat is niet mijn eigen keus, het werk dat ik doe is gewoon parttime
Ik wil heus wel meer werken maar mijn baas heeft geen extra werk voor me. Maar eerlijk is eerlijk, een extra vrije dag vind ik best lekker
Ik heb Even tot hier (nog) niet gezien. Wat hadden ze over parttimers dan?quote:Op zondag 22 mei 2022 16:54 schreef NailQueen het volgende:
Ik wil heus wel meer werken maar mijn baas heeft geen extra werk voor me. Maar eerlijk is eerlijk, een extra vrije dag vind ik best lekker
Ik werk ook parttime (32 uur)en die extra vrije dag is heel fijn inderdaadquote:Op zondag 22 mei 2022 16:54 schreef NailQueen het volgende:
To accept or not accept that's the question.quote:
quote:Op zondag 22 mei 2022 17:01 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
To accept or not accept that's the question.
Meer fulltimers in plaats van parttimers kan helpen tegen het personeelstekortquote:Op zondag 22 mei 2022 16:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb Even tot hier (nog) niet gezien. Wat hadden ze over parttimers dan?
Ik werk ook parttime (28 uur), ik vind het heerlijk zo
Over dat we parttime werken om o.a. thuis te blijven voor de kinderen en omdat wij minder verdienen dan mannen. Ik heb geen kinderwens en ik verdien prima (er werkt maar 1 man op kantoor en dat is de baas zelfquote:Op zondag 22 mei 2022 16:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb Even tot hier (nog) niet gezien. Wat hadden ze over parttimers dan?
Ik werk ook parttime (28 uur), ik vind het heerlijk zo
Bij 'vrouwenbanen' komt dat inderdaad wel eens voorquote:Op zondag 22 mei 2022 17:18 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Over dat we parttime werken om o.a. thuis te blijven voor de kinderen en omdat wij minder verdienen dan mannen. Ik heb geen kinderwens en ik verdien prima (er werkt maar 1 man op kantoor en dat is de baas zelf).
Maar het zit een beetje "ingebouwd" in onze cultuur.
Kindvrij als in, jullie willen ook geen kinderen?quote:Op zondag 22 mei 2022 17:44 schreef AgnesGru het volgende:
Wij wonen met zijn tweeën (kindvrij), vriend werkt wel fulltime. Hier bewuste keuze om parttime te gaan werken, al kan ik bij deze baan wel fulltime werken. Eerst maar even weer in een gezond arbeidsritme komen en kijken hoe het fysiek en mentaal gaat nu ik niet meer (onregelmatig) in de zorg werk.
Ja ik vond het echt heerlijkquote:Op zondag 22 mei 2022 15:30 schreef Dave het volgende:
[..]
Vond je ‘t leuk? Is zelfs al verlengd voor seizoen 2 en 3.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
@ijs_beerquote:Op zondag 22 mei 2022 15:40 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als ik een staanplaats heb dat er dan een grote reus voor mij gaat staan. Dat gebeurde af en toe bij EIC
Wat lastig lijkt me dat laatstequote:Op zondag 22 mei 2022 15:21 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb vanmiddag bij mijn oma gegeten. Dat was een verrassing, ik wilde er gewoon op bezoek en ze had voor me gekookt. Ondanks dat ze 90 is, doet ze het nog best redelijk. Haar draadjesvlees was erg lekker!
Enig minpuntje is dat ze zo veel over het geloof begint en er moeite mee heeft welke kant ik op ga.
Het is echt altijd de ploeg die voorstaat die dan ineens kramp heeftquote:Op zondag 22 mei 2022 18:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Belachelijk. Zo veel tijdrekken in de blessuretijd en dan bijna niks erbij.
Eens.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:03 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Het is echt altijd de ploeg die voorstaat die dan ineens kramp heeftVoetballers
Mijn vader is ambtenaar en bij hem werken bijna alle vrouwen parttimequote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Vraag mij wel af wat sommige mensen voor een baan hebben dat je zo makkelijk kan parttimen.
Technisch gezien ben ik ook ambtenaar, hier werken alle vrouwen fulltimequote:Op zondag 22 mei 2022 19:14 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Mijn vader is ambtenaar en bij hem werken bijna alle vrouwen parttime
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat ging heel erg makkelijk idd.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:15 schreef Em31 het volgende:
Die 0-2 achterstand werd wel heel makkelijk omgezet in 3-2toch jammer
In Nederland is dat denk ook niet zoveel zo, maar is het verschil vooral doordat mannen meer dikbetaalde functie hebben dan vrouwen.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik snap niet dat vrouwen minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk, want bij alle werkgevers waar ik gewerkt heb, is er gewoon een vaste schaal bij een bepaalde functie. Dus iedereen in dezelfde functie, krijgt hetzelfde salaris.
Fulltime bestaat bijna niet in het maatschappelijk werk.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Vraag mij wel af wat sommige mensen voor een baan hebben dat je zo makkelijk kan parttimen.
Heb jij dan een baan waar voornamelijk vrouwen werken? Dat is dan ook weer krom. Aan de andere kant heb ik dan eigenlijk geen part time vacature gezien voor een onderzoekers functie.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Fulltime bestaat bijna niet in het maatschappelijk werk.
MW is wel voornamelijk een beroep dat veel vrouwen uitvoeren, ik zou bijna zeggen dat de ratio zo rond de 85 - 15 ligt.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb jij dan een baan waar voornamelijk vrouwen werken? Dat is dan ook weer krom. Aan de andere kant heb ik dan eigenlijk geen part time vacature gezien voor een onderzoekers functie.
Nee, een reus staat er.quote:
quote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen ik bij mijn huidige werkgever solliciteerde, zochten ze eigenlijk een fulltimer. Maar ze konden niemand anders vinden die geschikt was, dus ze waren met mijn parttime uren ook al blij. En ik ben nooit méér uren gaan werken, ook niet in mijn huidige functie. Ik verdien prima en we hebben niet meer geld nodig. En vrije tijd is ook heel wat waard.
HIer heb je ook een functiehuis met bijbehorende salarisschalen.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik snap niet dat vrouwen minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk, want bij alle werkgevers waar ik gewerkt heb, is er gewoon een vaste schaal bij een bepaalde functie. Dus iedereen in dezelfde functie, krijgt hetzelfde salaris.
Wat ik wel merk, is dat mannen over het algemeen beter kunnen onderhandelen. Ze onderhandelen bij binnenkomst makkelijker een hogere trede (in de inderdaad vaststaande schaal) dan vrouwen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Tegelijkertijd zijn er heel veel bedrijven die dat niet hebben. Ik werkte bij één waar dat het zo was, waar ik nu werk hebben ze die wel.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het is echt heel fijnquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Bedoel je financieel of qua werk?quote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Beide, randstad is nogal duur ja. Stufi aflossen helpt vast ook nietquote:Op zondag 22 mei 2022 20:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Bedoel je financieel of qua werk?
Ik denk dat niet in de Randstad wonen wel een beeetje scheelt
quote:Op zondag 22 mei 2022 19:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Technisch gezien ben ik ook ambtenaar, hier werken alle vrouwen fulltimeAls je ambtenaren eed hebt afgelegd, dan ben je ambtenaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo twijfel of je ambtenaar bent?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Dit heb ik ook gehadquote:Op zondag 22 mei 2022 19:42 schreef Arizona het volgende:
Wat ik wel merk, is dat mannen over het algemeen beter kunnen onderhandelen. Ze onderhandelen bij binnenkomst makkelijker een hogere trede (in de inderdaad vaststaande schaal) dan vrouwen.
Nee dat scheelt niet, hoewel dat naar verhouding zou moeten zijn dus als je minder werkt, hoef je ook minder af te lossenquote:Op zondag 22 mei 2022 20:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Beide, randstad is nogal duur ja. Stufi aflossen helpt vast ook niet
Maar waarom zeggen ze dan steeds dat er een verschil als je appels met bananen gaat vergelijken.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:19 schreef zorro28 het volgende:
[..]
In Nederland is dat denk ook niet zoveel zo, maar is het verschil vooral doordat mannen meer dikbetaalde functie hebben dan vrouwen.
Zal eens daar naar kijken. Thanks voor de tip. Geen idee of ik nou echt een stuk meer verdien. Maar wel goed om inzicht te krijgen. Sowieso geef ik teveel uit aan boodschappen, dat merk je nu wel met die stijgende prijzen van nu in de supermarkt.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:15 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee dat scheelt niet, hoewel dat naar verhouding zou moeten zijn dus als je minder werkt, hoef je ook minder af te lossen![]()
Ik zit nu trouwens helemaal in YNAB, en dat is denk ik voor jou ook wel een aanrader. Is een budgetteerprogramma, waardoor je heel veel inzicht in je uitgaven krijgt, en nooit meer onverwacht heel veel ergens voor moet betalen. En ook wel inzichtelijk waar je bijvoorbeeld heel veel geld aan uitgeeft en als je dan een auto zou willen, dat je er dan (in jouw geval) bijvoorbeeld minder stenen van moet kopen. Of als je over twee jaar een X bedrag voor een vakantie wil hebben, dat je er nu al elke maand voor moet sparen.
Ik weet niet of dat bij jou een ding is hoor, maar ik hoor je wel vaak over geld en kan me niet zo goed voorstellen hoe ik zoveel minder geldzorgen dan jij hebt terwijl ik denk dat we in verhouding redelijk vergelijkbare uitgaven hebben en jij een stuk meer zal verdienen dan ik
quote:Op zondag 22 mei 2022 20:11 schreef Meke het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gehad![]()
Een collega die twee of drie maanden na mij was binnengekomen. Man, tien jaar ouder, gezin. Verdiende volgens mij ruim een euro per uur meer dan ik, misschien wel tweeDat heb ik toen ook aangekaart, en toen werd er gezegd dat hij met meer papieren en werkervaring binnenkwam. Dat is prima, maar ik doe aantoonbaar beter werk
![]()
Inmiddels heb ik al twee promoties gemaakt sindsdien met een vast contract en ligt hij eruitMaar voelt nog steeds krom.
Mijn leidinggevende verwees toen ook naar de onderhandelmomenten en dat dat allemaal zo goed geregeld wasMaarja, dat was óók voor die collega, ik wilde gewoon minstens rechtgetrokken worden
SameSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Mijn salaris is na aandringen van mijn kant ook rechtgetrokken en die man is inmiddels al jaren weg
.
Ik zit nu aan de max van mijn schaal en een schaal hoger gaat gewoon niet lukken vanwege dat functiehuis.
Dus ik moet het nu doen met de procentuele schaalverhogingen, maar die dekken de inflatie niet eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Dan loopt de huidige gewoon door. Bij ons was het standaard dat pas ergens in november de cao van het lopende jaar werd afgesloten.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:05 schreef ijs_beer het volgende:
Bij mijn werk loopt in september de CAO af. Er is nog geen akkoord voor een nieuwe. Ben wel benieuwd wat dat gaat worden.
Dit.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan loopt de huidige gewoon door. Bij ons was het standaard dat pas ergens in november de cao van het lopende jaar werd afgesloten.
Ik werk op kantoor. Om het breed te houden doe ik iets met belastingenquote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Omdat het in diverse gevallen wel nog in appels met appels vergelijken gaat.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar waarom zeggen ze dan steeds dat er een verschil als je appels met bananen gaat vergelijken.
Ik verdien ook minder dat een voetballer. Moet mijn salaris dan ook omhoog, omdat het oneerlijk is?
Nou ja, er zit sowieso nog wel oneerlijkheid, al is het maar omdat het nog altijd moeilijker is voor vrouwen om een topfunctie te krijgen, vooral in bepaalde sectoren.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar waarom zeggen ze dan steeds dat er een verschil als je appels met bananen gaat vergelijken.
Ik verdien ook minder dat een voetballer. Moet mijn salaris dan ook omhoog, omdat het oneerlijk is?
Inkoper in retail. Zowel bij mijn oude werkgever als bij mijn huidige parttimers als collega gehad.quote:Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Ja, dat is bij mij ook wel een grote uitgavenpot, maar daar doe je niet zoveel aanquote:Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Zal eens daar naar kijken. Thanks voor de tip. Geen idee of ik nou echt een stuk meer verdien. Maar wel goed om inzicht te krijgen. Sowieso geef ik teveel uit aan boodschappen, dat merk je nu wel met die stijgende prijzen van nu in de supermarkt.
quote:Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Same. Mijn salaris is na aandringen van mijn kant ook rechtgetrokken en die man is inmiddels al jaren weg
.
Ik zit nu aan de max van mijn schaal en een schaal hoger gaat gewoon niet lukken vanwege dat functiehuis.
Dus ik moet het nu doen met de procentuele schaalverhogingen, maar die dekken de inflatie niet eens
Meh dat soort dingen zijn wel echt stomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben bij mij echt heeel benieuwd wat eruit gaat komen, en ik wil inderdaad liever laag in de schaal beginnen en dan nog kunnen doorgroeien. Hoewel ik ook niet verwacht dat ik nog megalang op deze functie zit, maar toch
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Nou bij mijn werk willen ze eigenlijk geen mensen die minder dan 32 uur werkenquote:Op zondag 22 mei 2022 21:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Inkoper in retail. Zowel bij mijn oude werkgever als bij mijn huidige parttimers als collega gehad.
Bijna elke kantoorbaan kan parttime gedaan worden. Ligt alleen hoeveel mensen totaal het werk doen of dat kan of niet.
quote:Op zondag 22 mei 2022 21:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Nou bij mijn werk willen ze eigenlijk geen mensen die minder dan 32 uur werkenIs toch ook bizar.
Ja, dat is zeker bizar. Je mist daardoor toch nog veel mensen die dan niet reageren bij dergelijk werk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Oh ideaalquote:Op zondag 22 mei 2022 21:48 schreef Redefine het volgende:
Qua arbeidsmarkt ben ik wel benieuwd hoe het gaat vanaf augustus. Vanaf dan is het verplicht om bij vacatures een salarisbereik te vermelden. Daar zullen veel bedrijven het wel zwaar mee gaan krijgen. Die komen dan niet meer weg met 'marktconform'.
Zeker interessant om zo te bekijken. Als ik zo reken is mijn huur 46% van mijn netto inkomen. Nummer 2 zal wel duo en nummer 3 energiemaatschappij zijn hier. Maar goed om dat een keer goed bij te houdenquote:Op zondag 22 mei 2022 21:20 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, dat is bij mij ook wel een grote uitgavenpot, maar daar doe je niet zoveel aanJe kunt er ook wel leuke statistiekjes mee maken. Sowieso had ik heel veel abonnementen, want het is maar een paar euro per maand/jaar, maarja alles bij elkaar
![]()
Je kunt er ookstatistiekjes
mee draaien, daar ga ik goed op
![]()
De "payees" waar ik vorig jaar het meest geld aan hebt uitgegeven, zijn
1 - Mijn huur38% van al m'n geld
![]()
![]()
2 - Bol.com
3 - Zorgverzekering
4 - Corendon
5 - Albert Heijn
6 - NS
7 - Thuisbezorgd
8 - Terugbetalen aan m'n ouders die bij verhuizen eea hadden voorgeschoten
9 - Picnic
10 - Plus
Toch best interessant zo op een rijtjeEn eigenlijk is "de rest" nummer twee, maarja dat is VANALLES
En als je er echt in wilt duiken, dan kun je kijken bij https://www.fuckdiestudieschuld.nl/, ik vond dat mega-interessant om te doen en inzicht te krijgen in m'n opties. En ook bijv om te kijken wat de scenario's waren, daar neemt ze je helemaal in mee en kijken of je niet nu versneld af wilt lossen zodat je sneller meer ruimte hebt
Dat is zeker ideaal jaquote:Op zondag 22 mei 2022 21:50 schreef H_T het volgende:
[..]
Oh ideaalDat maakt het voor mij een stuk makkelijker om in te schatten of ik een beetje naar behoren betaald word en dan heb ik ook echt iets om mee naar de baas te gaan als dat niet zo is
quote:Op zondag 22 mei 2022 22:09 schreef Momo het volgende:
Na het eten van spaghetti met ketchup, lokt Mathieu de Italianen verder uit het hok![]()
[ twitter ]
Ik denk dat dat ook wel het nadeel is van intern doorgroeien vaak. Dan word je soms toch een beetje klein gehouden en wordt er gedaan alsof je heel blij mag zijn met de kans. Als ze iemand van buitenaf binnenhalen willen ze daar (voor mijn gevoel) toch meer moeite voor doenquote:Op zondag 22 mei 2022 22:07 schreef Redefine het volgende:
Wat de verandering van werkgever nog betreft. Bij mij oude werkgever werkte ik absoluut met heel plezier, maar als ik een vergelijking maak qua totaalpakket was er toch best wel wat mis.
Ik heb nu een contract van 40 i.p.v. 38 uur, maar ik werk minder uren.
Ik heb nu nauwelijks stress, waar dat voorheen wel het geval is. Niet da ik het per se daar vervelend vond, kreeg er ook wel energie door. Maar ik heb wel zoiets van 'oh het kan ook anders'
Ik krijg veel meer waardering en heb meer directe invloed.
En dat voor een salaris dat bijna 30% hoger is
Dat geldt inderdaad wel voor veel bedrijven. Iemand van buitenaf wordt meer betaald dan iemand die van binnenuit komt.quote:Op zondag 22 mei 2022 22:38 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel het nadeel is van intern doorgroeien vaak. Dan word je soms toch een beetje klein gehouden en wordt er gedaan alsof je heel blij mag zijn met de kans. Als ze iemand van buitenaf binnenhalen willen ze daar (voor mijn gevoel) toch meer moeite voor doen
Het is algemeen bekend toch, dat jobhoppen financieel meer oplevert?quote:Op zondag 22 mei 2022 22:38 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel het nadeel is van intern doorgroeien vaak. Dan word je soms toch een beetje klein gehouden en wordt er gedaan alsof je heel blij mag zijn met de kans. Als ze iemand van buitenaf binnenhalen willen ze daar (voor mijn gevoel) toch meer moeite voor doen
quote:Op zondag 22 mei 2022 18:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik vond het echt heerlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je Love, Victor op Disney+ ook gezien?C’est Davie :o)
Dat snap ik. Bedoel, meer in de zin van wat er uit onderhandeld gaat worden.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan loopt de huidige gewoon door. Bij ons was het standaard dat pas ergens in november de cao van het lopende jaar werd afgesloten.
Ik ga vanaf 1 juni van 40 naar 36 uur, puur omdat directie op mijn werk absoluut niet flexibel is en ik het steeds minder goed trek om 5 dagen per week op de zelfde tijd achter het zelfde bureau te zitten en continu ‘aan’ moet staan voor collega’s. Zo heb ik dat ook gewoon aangegeven bij m’n leidinggevende en HR en dat begrepen ze gelukkig wel. Voortaan dus elke twee weken een dag vrij en ik kijk daar zo naar uit! Ik lever dan wel maandelijks wat geld in maar vrije tijd en even weg van die kantoorsleur is me meer waard.quote:Op zondag 22 mei 2022 22:07 schreef Redefine het volgende:
Wat de verandering van werkgever nog betreft. Bij mij oude werkgever werkte ik absoluut met heel plezier, maar als ik een vergelijking maak qua totaalpakket was er toch best wel wat mis.
Ik heb nu een contract van 40 i.p.v. 38 uur, maar ik werk minder uren.
Ik heb nu nauwelijks stress, waar dat voorheen wel het geval is. Niet da ik het per se daar vervelend vond, kreeg er ook wel energie door. Maar ik heb wel zoiets van 'oh het kan ook anders'
Ik krijg veel meer waardering en heb meer directe invloed.
En dat voor een salaris dat bijna 30% hoger is
0% erbij. Grts je baas.quote:Op zondag 22 mei 2022 23:11 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat snap ik. Bedoel, meer in de zin van wat er uit onderhandeld gaat worden.
Hahahaha. Nee.quote:
Ik snap dat minder uren werken dan wel zo prettig is ja. En je dus een keer per twee weken een dag vrij bent. Zeker met hoe het er bij jou aan toe gaat. Kan mij nog wel herinneren hoe slecht ze bij jullie met het thuiswerken omgingen tijdens Coronaquote:Op zondag 22 mei 2022 23:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ga vanaf 1 juni van 40 naar 36 uur, puur omdat directie op mijn werk absoluut niet flexibel is en ik het steeds minder goed trek om 5 dagen per week op de zelfde tijd achter het zelfde bureau te zitten en continu ‘aan’ moet staan voor collega’s. Zo heb ik dat ook gewoon aangegeven bij m’n leidinggevende en HR en dat begrepen ze gelukkig wel. Voortaan dus elke twee weken een dag vrij en ik kijk daar zo naar uit! Ik lever dan wel maandelijks wat geld in maar vrije tijd en even weg van die kantoorsleur is me meer waard.
quote:Op zondag 22 mei 2022 23:02 schreef Dave het volgende:
[..]Nee die staat nog op m'n lijstje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je Love, Victor op Disney+ ook gezien?Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Oh, dit ga je echt zo fijn vinden! Ik heb dit jaar na de stap 40-36 jaren geleden ook de stap 36-32 gezet.quote:Op zondag 22 mei 2022 23:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ga vanaf 1 juni van 40 naar 36 uur, puur omdat directie op mijn werk absoluut niet flexibel is en ik het steeds minder goed trek om 5 dagen per week op de zelfde tijd achter het zelfde bureau te zitten en continu ‘aan’ moet staan voor collega’s. Zo heb ik dat ook gewoon aangegeven bij m’n leidinggevende en HR en dat begrepen ze gelukkig wel. Voortaan dus elke twee weken een dag vrij en ik kijk daar zo naar uit! Ik lever dan wel maandelijks wat geld in maar vrije tijd en even weg van die kantoorsleur is me meer waard.
Het ligt een beetje aan de tak binnen het bedrijfsleven. Bij de een zal het iets meer zijn dan bij de andere. Maar bij al mijn CAO's was het een CAO voor 3 jaar waarin dan een CAO verhoging van 1,5% en 1% zat. Maar dat was dan wel voor de huidige inflatie.quote:Op zondag 22 mei 2022 23:11 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat snap ik. Bedoel, meer in de zin van wat er uit onderhandeld gaat worden.
Misschien eerst even de film Love, Simon kijken. Weet niet of die ook op Disney+ staat, maar speelt een (heel klein) rolletje in de serie.quote:
Ja, waarschijnlijk is dat wel hun insteek.quote:
Voor mij zelfs maar drie dagenquote:
Ik vind dat ook altijd een vrij verstikkende gedachte.quote:Op maandag 23 mei 2022 07:18 schreef Yesse het volgende:
Wat gaan sommige weken toch sneloverigens alleen nog Hemelvaart en Pinksteren en dan zijn alle vrije dagen alweer op tot kerst
Het blijft wel een nadeel dat bijna alle vrije dagen bij ons binnen 50 dagen zit ja.quote:Op maandag 23 mei 2022 07:18 schreef Yesse het volgende:
Wat gaan sommige weken toch sneloverigens alleen nog Hemelvaart en Pinksteren en dan zijn alle vrije dagen alweer op tot kerst
quequote:Op maandag 23 mei 2022 07:52 schreef Redefine het volgende:
Ah we zijn bijna in een topic waarin we één van de twee jaren in moeten halen om het topic nummer weer te laten kloppen
ja, in NL is het A) slecht verdeeld en B) hebben we wel erg weinig nationale feestdagenquote:Op maandag 23 mei 2022 07:18 schreef Yesse het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |