abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 20:15:07 #251
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_204833944
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Beide, randstad is nogal duur ja. Stufi aflossen helpt vast ook niet :')
Nee dat scheelt niet, hoewel dat naar verhouding zou moeten zijn dus als je minder werkt, hoef je ook minder af te lossen :P

Ik zit nu trouwens helemaal in YNAB, en dat is denk ik voor jou ook wel een aanrader. Is een budgetteerprogramma, waardoor je heel veel inzicht in je uitgaven krijgt, en nooit meer onverwacht heel veel ergens voor moet betalen. En ook wel inzichtelijk waar je bijvoorbeeld heel veel geld aan uitgeeft en als je dan een auto zou willen, dat je er dan (in jouw geval :P ) bijvoorbeeld minder stenen van moet kopen. Of als je over twee jaar een X bedrag voor een vakantie wil hebben, dat je er nu al elke maand voor moet sparen.

Ik weet niet of dat bij jou een ding is hoor, maar ik hoor je wel vaak over geld en kan me niet zo goed voorstellen hoe ik zoveel minder geldzorgen dan jij hebt terwijl ik denk dat we in verhouding redelijk vergelijkbare uitgaven hebben en jij een stuk meer zal verdienen dan ik :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  zondag 22 mei 2022 @ 20:18:36 #252
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_204833969
Zo dat was een leuke geslaagde dag vandaag @ Dordrecht
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 22 mei 2022 @ 20:20:28 #253
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204833980
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:19 schreef zorro28 het volgende:

[..]
In Nederland is dat denk ook niet zoveel zo, maar is het verschil vooral doordat mannen meer dikbetaalde functie hebben dan vrouwen.
Maar waarom zeggen ze dan steeds dat er een verschil als je appels met bananen gaat vergelijken. :{
Ik verdien ook minder dat een voetballer. Moet mijn salaris dan ook omhoog, omdat het oneerlijk is? ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zondag 22 mei 2022 @ 20:20:48 #254
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204833984
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:15 schreef Meke het volgende:

[..]
Nee dat scheelt niet, hoewel dat naar verhouding zou moeten zijn dus als je minder werkt, hoef je ook minder af te lossen :P

Ik zit nu trouwens helemaal in YNAB, en dat is denk ik voor jou ook wel een aanrader. Is een budgetteerprogramma, waardoor je heel veel inzicht in je uitgaven krijgt, en nooit meer onverwacht heel veel ergens voor moet betalen. En ook wel inzichtelijk waar je bijvoorbeeld heel veel geld aan uitgeeft en als je dan een auto zou willen, dat je er dan (in jouw geval :P ) bijvoorbeeld minder stenen van moet kopen. Of als je over twee jaar een X bedrag voor een vakantie wil hebben, dat je er nu al elke maand voor moet sparen.

Ik weet niet of dat bij jou een ding is hoor, maar ik hoor je wel vaak over geld en kan me niet zo goed voorstellen hoe ik zoveel minder geldzorgen dan jij hebt terwijl ik denk dat we in verhouding redelijk vergelijkbare uitgaven hebben en jij een stuk meer zal verdienen dan ik :Y
Zal eens daar naar kijken. Thanks voor de tip. Geen idee of ik nou echt een stuk meer verdien. Maar wel goed om inzicht te krijgen. Sowieso geef ik teveel uit aan boodschappen, dat merk je nu wel met die stijgende prijzen van nu in de supermarkt.
  zondag 22 mei 2022 @ 20:22:09 #255
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_204833993
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:11 schreef Meke het volgende:

[..]
Dit heb ik ook gehad :Y

Een collega die twee of drie maanden na mij was binnengekomen. Man, tien jaar ouder, gezin. Verdiende volgens mij ruim een euro per uur meer dan ik, misschien wel twee :? Dat heb ik toen ook aangekaart, en toen werd er gezegd dat hij met meer papieren en werkervaring binnenkwam. Dat is prima, maar ik doe aantoonbaar beter werk :D

Inmiddels heb ik al twee promoties gemaakt sindsdien met een vast contract en ligt hij eruit _O- Maar voelt nog steeds krom.

Mijn leidinggevende verwees toen ook naar de onderhandelmomenten en dat dat allemaal zo goed geregeld was :? Maarja, dat was óók voor die collega, ik wilde gewoon minstens rechtgetrokken worden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same :D . Mijn salaris is na aandringen van mijn kant ook rechtgetrokken en die man is inmiddels al jaren weg :P .

Ik zit nu aan de max van mijn schaal en een schaal hoger gaat gewoon niet lukken vanwege dat functiehuis.
Dus ik moet het nu doen met de procentuele schaalverhogingen, maar die dekken de inflatie niet eens :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 22 mei 2022 @ 20:22:14 #256
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204833994
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:05 schreef ijs_beer het volgende:
Bij mijn werk loopt in september de CAO af. Er is nog geen akkoord voor een nieuwe. Ben wel benieuwd wat dat gaat worden. :o
Dan loopt de huidige gewoon door. Bij ons was het standaard dat pas ergens in november de cao van het lopende jaar werd afgesloten. :')
Fuck the EBU.
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 20:25:22 #257
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204834023
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Dan loopt de huidige gewoon door. Bij ons was het standaard dat pas ergens in november de cao van het lopende jaar werd afgesloten. :')
Dit.

Paar keer al meegemaakt dat de huidige doorloopt terwijl er onderhandeld voor nieuwe. Nu op dit moment is de huidige alweer afgelopen en hopen ze voor de zomer een nieuwe CAO te hebben.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204834171
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Vraag mij wel af wat sommige mensen voor een baan hebben dat je zo makkelijk kan parttimen.
Ik werk op kantoor. Om het breed te houden doe ik iets met belastingen :P
Misschien dat het iets te maken heeft dat ik buiten de randstad woon. Maar toen ik na mijn studie ging sollciteren waren er genoeg openstaande vacatures. En dat was in 2020 IN corona-tijd. Gevarieerd van 24 tot 40 uur. Alleen de 40 uur was mij niet gelukt. Maar ik ben zeer tevreden met mijn parttime job :)
  zondag 22 mei 2022 @ 20:44:38 #259
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204834214
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Maar waarom zeggen ze dan steeds dat er een verschil als je appels met bananen gaat vergelijken. :{
Ik verdien ook minder dat een voetballer. Moet mijn salaris dan ook omhoog, omdat het oneerlijk is? ;(
Omdat het in diverse gevallen wel nog in appels met appels vergelijken gaat.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_204834304
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Nou ja, er zit sowieso nog wel oneerlijkheid, al is het maar omdat het nog altijd moeilijker is voor vrouwen om een topfunctie te krijgen, vooral in bepaalde sectoren.
  zondag 22 mei 2022 @ 21:07:00 #261
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204834412
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Vraag mij wel af wat sommige mensen voor een baan hebben dat je zo makkelijk kan parttimen.
Inkoper in retail. Zowel bij mijn oude werkgever als bij mijn huidige parttimers als collega gehad.

Bijna elke kantoorbaan kan parttime gedaan worden. Ligt alleen hoeveel mensen totaal het werk doen of dat kan of niet.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 21:20:35 #262
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_204834541
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Zal eens daar naar kijken. Thanks voor de tip. Geen idee of ik nou echt een stuk meer verdien. Maar wel goed om inzicht te krijgen. Sowieso geef ik teveel uit aan boodschappen, dat merk je nu wel met die stijgende prijzen van nu in de supermarkt.
Ja, dat is bij mij ook wel een grote uitgavenpot, maar daar doe je niet zoveel aan :P Je kunt er ook wel leuke statistiekjes mee maken. Sowieso had ik heel veel abonnementen, want het is maar een paar euro per maand/jaar, maarja alles bij elkaar :D

Je kunt er ook :9~ statistiekjes :9~ mee draaien, daar ga ik goed op :+

De "payees" waar ik vorig jaar het meest geld aan hebt uitgegeven, zijn
1 - Mijn huur :+ 38% van al m'n geld :o :o
2 - Bol.com
3 - Zorgverzekering
4 - Corendon
5 - Albert Heijn
6 - NS
7 - Thuisbezorgd
8 - Terugbetalen aan m'n ouders die bij verhuizen eea hadden voorgeschoten
9 - Picnic
10 - Plus

Toch best interessant zo op een rijtje :P En eigenlijk is "de rest" nummer twee, maarja dat is VANALLES

En als je er echt in wilt duiken, dan kun je kijken bij https://www.fuckdiestudieschuld.nl/, ik vond dat mega-interessant om te doen en inzicht te krijgen in m'n opties. En ook bijv om te kijken wat de scenario's waren, daar neemt ze je helemaal in mee en kijken of je niet nu versneld af wilt lossen zodat je sneller meer ruimte hebt :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 21:21:42 #263
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_204834555
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Arizona het volgende:

[..]
Same :D . Mijn salaris is na aandringen van mijn kant ook rechtgetrokken en die man is inmiddels al jaren weg :P .

Ik zit nu aan de max van mijn schaal en een schaal hoger gaat gewoon niet lukken vanwege dat functiehuis.
Dus ik moet het nu doen met de procentuele schaalverhogingen, maar die dekken de inflatie niet eens :')

SPOILER
Meh dat soort dingen zijn wel echt stom -O- Ik ben bij mij echt heeel benieuwd wat eruit gaat komen, en ik wil inderdaad liever laag in de schaal beginnen en dan nog kunnen doorgroeien. Hoewel ik ook niet verwacht dat ik nog megalang op deze functie zit, maar toch :P
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 21:23:46 #264
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_204834577
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:07 schreef Redefine het volgende:

[..]
Inkoper in retail. Zowel bij mijn oude werkgever als bij mijn huidige parttimers als collega gehad.

Bijna elke kantoorbaan kan parttime gedaan worden. Ligt alleen hoeveel mensen totaal het werk doen of dat kan of niet.
Nou bij mijn werk willen ze eigenlijk geen mensen die minder dan 32 uur werken :o Is toch ook bizar.

SPOILER
  zondag 22 mei 2022 @ 21:46:19 #265
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204834756
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:23 schreef Meke het volgende:

[..]
Nou bij mijn werk willen ze eigenlijk geen mensen die minder dan 32 uur werken :o Is toch ook bizar.

SPOILER
Ja, dat is zeker bizar. Je mist daardoor toch nog veel mensen die dan niet reageren bij dergelijk werk.
  zondag 22 mei 2022 @ 21:48:20 #266
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204834770
Qua arbeidsmarkt ben ik wel benieuwd hoe het gaat vanaf augustus. Vanaf dan is het verplicht om bij vacatures een salarisbereik te vermelden. Daar zullen veel bedrijven het wel zwaar mee gaan krijgen. Die komen dan niet meer weg met 'marktconform'.
pi_204834786
Bij ons moet je ook minimaal 32 uur werken en dat is wel begrijpelijk. Ik ga binnenkort naar 40 uur, en dat is eigenlijk puur financieel omdat alles zo smerig duur is en ik geen trek heb om veel in te leveren en/of minder dingen te gaan doen die ik leuk vind.
Bovendien kan ik 4 van de 5 dagen thuiswerken, wat maakt dat dat mij ook niet zo veel energie kost. En ik mag flexibel werken, dus ik kan overdag naar de sportschool en dan s avonds nog anderhalf uur de laptop aanzetten. Heel fijn O+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 22 mei 2022 @ 21:50:08 #268
39237 crew  H_T
2733
pi_204834790
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:48 schreef Redefine het volgende:
Qua arbeidsmarkt ben ik wel benieuwd hoe het gaat vanaf augustus. Vanaf dan is het verplicht om bij vacatures een salarisbereik te vermelden. Daar zullen veel bedrijven het wel zwaar mee gaan krijgen. Die komen dan niet meer weg met 'marktconform'.
Oh ideaal ^O^ Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker om in te schatten of ik een beetje naar behoren betaald word en dan heb ik ook echt iets om mee naar de baas te gaan als dat niet zo is
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 22 mei 2022 @ 21:53:20 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204834815
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:20 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja, dat is bij mij ook wel een grote uitgavenpot, maar daar doe je niet zoveel aan :P Je kunt er ook wel leuke statistiekjes mee maken. Sowieso had ik heel veel abonnementen, want het is maar een paar euro per maand/jaar, maarja alles bij elkaar :D

Je kunt er ook :9~ statistiekjes :9~ mee draaien, daar ga ik goed op :+

De "payees" waar ik vorig jaar het meest geld aan hebt uitgegeven, zijn
1 - Mijn huur :+ 38% van al m'n geld :o :o
2 - Bol.com
3 - Zorgverzekering
4 - Corendon
5 - Albert Heijn
6 - NS
7 - Thuisbezorgd
8 - Terugbetalen aan m'n ouders die bij verhuizen eea hadden voorgeschoten
9 - Picnic
10 - Plus

Toch best interessant zo op een rijtje :P En eigenlijk is "de rest" nummer twee, maarja dat is VANALLES

En als je er echt in wilt duiken, dan kun je kijken bij https://www.fuckdiestudieschuld.nl/, ik vond dat mega-interessant om te doen en inzicht te krijgen in m'n opties. En ook bijv om te kijken wat de scenario's waren, daar neemt ze je helemaal in mee en kijken of je niet nu versneld af wilt lossen zodat je sneller meer ruimte hebt :Y
Zeker interessant om zo te bekijken. Als ik zo reken is mijn huur 46% van mijn netto inkomen. Nummer 2 zal wel duo en nummer 3 energiemaatschappij zijn hier. Maar goed om dat een keer goed bij te houden :) Thanks voor de tip.
pi_204834817
Ik zit nu Ghost in the Shell te kijken met Scarlett Johansson, maar het is niet haar finest moment zeg maar
  zondag 22 mei 2022 @ 22:04:57 #271
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204834900
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:50 schreef H_T het volgende:

[..]
Oh ideaal ^O^ Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker om in te schatten of ik een beetje naar behoren betaald word en dan heb ik ook echt iets om mee naar de baas te gaan als dat niet zo is
Dat is zeker ideaal ja :Y Ik denk ook wel dat veel werknemers daar vooral ook naar gaan kijken om hun eigen salaris mee te vergelijken. Dat zou ik ook gedaan hebben bij mijn oude werk. Ben wel benieuwd wat ze voor bedragen ze gaan noemen.
  zondag 22 mei 2022 @ 22:07:55 #272
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204834926
Wat de verandering van werkgever nog betreft. Bij mij oude werkgever werkte ik absoluut met heel plezier, maar als ik een vergelijking maak qua totaalpakket was er toch best wel wat mis.

Ik heb nu een contract van 40 i.p.v. 38 uur, maar ik werk minder uren.
Ik heb nu nauwelijks stress, waar dat voorheen wel het geval is. Niet da ik het per se daar vervelend vond, kreeg er ook wel energie door. Maar ik heb wel zoiets van 'oh het kan ook anders'
Ik krijg veel meer waardering en heb meer directe invloed.
En dat voor een salaris dat bijna 30% hoger is :P
  zondag 22 mei 2022 @ 22:09:49 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204834933
Na het eten van spaghetti met ketchup, lokt Mathieu de Italianen verder uit het hok _O-

twitter
  zondag 22 mei 2022 @ 22:15:49 #274
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_204834989
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:09 schreef Momo het volgende:
Na het eten van spaghetti met ketchup, lokt Mathieu de Italianen verder uit het hok _O-

[ twitter ]
_O-
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 22:38:28 #275
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_204835217
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:07 schreef Redefine het volgende:
Wat de verandering van werkgever nog betreft. Bij mij oude werkgever werkte ik absoluut met heel plezier, maar als ik een vergelijking maak qua totaalpakket was er toch best wel wat mis.

Ik heb nu nauwelijks stress, waar dat voorheen wel het geval is. Niet da ik het per se daar vervelend vond, kreeg er ook wel energie door. Maar ik heb wel zoiets van 'oh het kan ook anders'
Ik denk dat dat ook wel het nadeel is van intern doorgroeien vaak. Dan word je soms toch een beetje klein gehouden en wordt er gedaan alsof je heel blij mag zijn met de kans. Als ze iemand van buitenaf binnenhalen willen ze daar (voor mijn gevoel) toch meer moeite voor doen
  zondag 22 mei 2022 @ 22:52:49 #276
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204835343
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:38 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook wel het nadeel is van intern doorgroeien vaak. Dan word je soms toch een beetje klein gehouden en wordt er gedaan alsof je heel blij mag zijn met de kans. Als ze iemand van buitenaf binnenhalen willen ze daar (voor mijn gevoel) toch meer moeite voor doen
Dat geldt inderdaad wel voor veel bedrijven. Iemand van buitenaf wordt meer betaald dan iemand die van binnenuit komt.

Sowieso zie je nu nog steeds veel meer discussies over 'Hoe kun je goede mensen aantrekken' dan 'Hoe kun je goede mensen behouden.'
pi_204835385
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:38 schreef Meke het volgende:

[..]
Het is algemeen bekend toch, dat jobhoppen financieel meer oplevert?
pi_204835436
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 18:43 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja ik vond het echt heerlijk O+

SPOILER
SPOILER
Heb je Love, Victor op Disney+ ook gezien?
C’est Davie :o)
pi_204835438
quote:
8s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hou me tegen.
_O-
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 23:11:14 #280
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204835502
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Dat snap ik. Bedoel, meer in de zin van wat er uit onderhandeld gaat worden.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  ESF Reporter zondag 22 mei 2022 @ 23:12:16 #281
87554 Cee
Welluk?
pi_204835510
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:07 schreef Redefine het volgende:

Ik ga vanaf 1 juni van 40 naar 36 uur, puur omdat directie op mijn werk absoluut niet flexibel is en ik het steeds minder goed trek om 5 dagen per week op de zelfde tijd achter het zelfde bureau te zitten en continu ‘aan’ moet staan voor collega’s. Zo heb ik dat ook gewoon aangegeven bij m’n leidinggevende en HR en dat begrepen ze gelukkig wel. Voortaan dus elke twee weken een dag vrij en ik kijk daar zo naar uit! Ik lever dan wel maandelijks wat geld in maar vrije tijd en even weg van die kantoorsleur is me meer waard.
  zondag 22 mei 2022 @ 23:16:16 #282
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204835526
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:11 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
0% erbij. Grts je baas. :+
Fuck the EBU.
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 23:19:29 #283
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204835536
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
0% erbij. Grts je baas. :+
Hahahaha. Nee. }:| Mochten ze willen. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 22 mei 2022 @ 23:27:13 #284
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204835577
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:12 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik ga vanaf 1 juni van 40 naar 36 uur, puur omdat directie op mijn werk absoluut niet flexibel is en ik het steeds minder goed trek om 5 dagen per week op de zelfde tijd achter het zelfde bureau te zitten en continu ‘aan’ moet staan voor collega’s. Zo heb ik dat ook gewoon aangegeven bij m’n leidinggevende en HR en dat begrepen ze gelukkig wel. Voortaan dus elke twee weken een dag vrij en ik kijk daar zo naar uit! Ik lever dan wel maandelijks wat geld in maar vrije tijd en even weg van die kantoorsleur is me meer waard.
Ik snap dat minder uren werken dan wel zo prettig is ja. En je dus een keer per twee weken een dag vrij bent. Zeker met hoe het er bij jou aan toe gaat. Kan mij nog wel herinneren hoe slecht ze bij jullie met het thuiswerken omgingen tijdens Corona :{

Los van dat ga je op een gegeven moment meer vrije tijd meer waarderen dan meer geld. Ik denk dat ik in de toekomst ook wel zou kiezen voor een dag o.i.d. minder werken i.p.v. meer salaris als ik zou kunnen kiezen. Vooral omdat mijn salaris nu tenminste acceptabel is. Hiervoor had ik elke cent extra wel aangenomen.
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 23:27:50 #285
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_204835582
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:02 schreef Dave het volgende:

[..]
SPOILER
Heb je Love, Victor op Disney+ ook gezien?
Nee die staat nog op m'n lijstje!
pi_204835583
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:12 schreef Cee het volgende:

[..]
Oh, dit ga je echt zo fijn vinden! Ik heb dit jaar na de stap 40-36 jaren geleden ook de stap 36-32 gezet.
  zondag 22 mei 2022 @ 23:28:47 #287
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204835589
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:11 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Het ligt een beetje aan de tak binnen het bedrijfsleven. Bij de een zal het iets meer zijn dan bij de andere. Maar bij al mijn CAO's was het een CAO voor 3 jaar waarin dan een CAO verhoging van 1,5% en 1% zat. Maar dat was dan wel voor de huidige inflatie.
pi_204835591
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:27 schreef Meke het volgende:

[..]
Nee die staat nog op m'n lijstje!
Misschien eerst even de film Love, Simon kijken. Weet niet of die ook op Disney+ staat, maar speelt een (heel klein) rolletje in de serie.
  zondag 22 mei 2022 @ 23:32:16 #289
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204835609
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:19 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Hahahaha. Nee. }:| Mochten ze willen. :+
Ja, waarschijnlijk is dat wel hun insteek. :+
Fuck the EBU.
  maandag 23 mei 2022 @ 06:13:35 #290
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_204836191
en het is weer maandagochtend :W :{
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 23 mei 2022 @ 06:14:13 #291
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_204836192
maar *G* ipv :{ is beter, want ee kort weekje
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 23 mei 2022 @ 06:17:06 #292
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204836195
quote:
88s.gif Op maandag 23 mei 2022 06:14 schreef Koen66 het volgende:
maar *G* ipv :{ is beter, want ee kort weekje
Voor mij zelfs maar drie dagen *O*
  maandag 23 mei 2022 @ 06:38:29 #293
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204836216
Het is weer maandag *O*
Fuck the EBU.
  maandag 23 mei 2022 @ 06:38:53 #294
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204836217
Bijna weekend. :D
Fuck the EBU.
  maandag 23 mei 2022 @ 07:18:52 #295
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_204836301
Wat gaan sommige weken toch snel :o overigens alleen nog Hemelvaart en Pinksteren en dan zijn alle vrije dagen alweer op tot kerst ;(
Fuck the EBU
  ESF Reporter maandag 23 mei 2022 @ 07:45:13 #296
87554 Cee
Welluk?
pi_204836372
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 07:18 schreef Yesse het volgende:
Wat gaan sommige weken toch snel :o overigens alleen nog Hemelvaart en Pinksteren en dan zijn alle vrije dagen alweer op tot kerst ;(
Ik vind dat ook altijd een vrij verstikkende gedachte. _O-
Goedemorgen! *O*
  maandag 23 mei 2022 @ 07:50:47 #297
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204836382
quote:
Het blijft wel een nadeel dat bijna alle vrije dagen bij ons binnen 50 dagen zit ja.
  maandag 23 mei 2022 @ 07:52:20 #298
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_204836389
Ah we zijn bijna in een topic waarin we één van de twee jaren in moeten halen om het topic nummer weer te laten kloppen :+
  maandag 23 mei 2022 @ 08:09:30 #299
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_204836441
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2022 07:52 schreef Redefine het volgende:
Ah we zijn bijna in een topic waarin we één van de twee jaren in moeten halen om het topic nummer weer te laten kloppen :+
que :?
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 23 mei 2022 @ 08:10:05 #300
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_204836444
quote:
ja, in NL is het A) slecht verdeeld en B) hebben we wel erg weinig nationale feestdagen
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')