Ja, erg he, ze helpen Oekraine zich te verdedigen tegen een inval door een land wat op grote schaal oorlogsmisdaden pleegt. Het is wat.quote:Op zondag 24 april 2022 20:24 schreef halfway het volgende:
De VS zitten er onderhand tot de ellebogen in.
Denk je dat ze dat uit liefdadigheid doen?quote:Op zondag 24 april 2022 20:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, erg he, ze helpen Oekraine zich te verdedigen tegen een inval door een land wat op grote schaal oorlogsmisdaden pleegt. Het is wat.
Slecht. Moet betalen.quote:Op zondag 24 april 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat vinden jullie van deze opinie? https://www.trouw.nl/opin(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Denk je dat het erg is dat ze het niet uit liefdadigheid doen?quote:Op zondag 24 april 2022 20:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk je dat ze dat uit liefdadigheid doen?
Maakt de reden waarom ze het doen wat uit dan? Als ik in een gracht verzuip en iemand tilt me eruit puur om de views op Tiktok ga ik hem echt niet van me af slaan om te wachten op iemand die het wel om nobele redenen doet.quote:Op zondag 24 april 2022 20:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk je dat ze dat uit liefdadigheid doen?
Huh ik niet.quote:Op zondag 24 april 2022 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo'n betaalmuur. Om het artikel te kunnen lezen.
Dit zijn toch ook geen sancties man, stop nou gewoon eens met het leveren van voedingsmiddelen, medicijnen en medische apparatuur aan Rusland.quote:Op zondag 24 april 2022 19:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik probeer me een situatie te herinneren waarin sancties tegen een land hebben geholpen een oorlog te beindigen maar ik kan niks verzinnen.
Open het in een incognito tabblad, probleem opgelost.quote:Op zondag 24 april 2022 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo'n betaalmuur. Om het artikel te kunnen lezen.
Weet ik. Maar is het daar interessant genoeg voor?quote:Op zondag 24 april 2022 21:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Open het in een incognito tabblad, probleem opgelost.
Nee helemaal niet erg, ze hebben ons tenslotte ook bevrijd in WO2.quote:Op zondag 24 april 2022 20:53 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Denk je dat het erg is dat ze het niet uit liefdadigheid doen?
quote:Op zondag 24 april 2022 20:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt de reden waarom ze het doen wat uit dan? Als ik in een gracht verzuip en iemand tilt me eruit puur om de views op Tiktok ga ik hem echt niet van me af slaan om te wachten op iemand die het wel om nobele redenen doet.
Nee, dat kwam omdat Hitler de oorlog verklaarde aan de VS als gevolg van de as Berlijn-Tokio.quote:Op zondag 24 april 2022 21:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee helemaal niet erg, ze hebben ons tenslotte ook bevrijd in WO2.
Maar dat was ook niet uit liefdadigheid, ze werden niet wakker op een ochtend en dachten: laten we Nederland eens belangeloos gaan bevrijden van de nazi's.
En wij hadden er een groot belang bij net zo goed als dat Oekrane er nu een groot belang bij heeft.
Maar dat neemt niet weg dat de USA er ook een belang bij heeft.
[..]
Je vergeet dat het nadeel vergroot naarmate gas een groter deel van de produktiekosten uitmaakt.quote:Op zondag 24 april 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo geweest, Amerikanen betalen ook veel minder voor hun benzine maar aan de andere kant, dat kan het Amerikaanse bedrijfsleven ook flinke verhogingen gaan opleveren als aan Europa verkopen veel meer oplevert dus ik denk dat je dat dan mischien net even verkeerd inschat?
Daar heb je in principe gelijk in.quote:Op zondag 24 april 2022 21:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je vergeet dat het nadeel vergroot naarmate gas een groter deel van de produktiekosten uitmaakt.
1 jaar geleden was de gemiddelde prijs in europa $6.13. Stel dat de totale produktiekosten van een bedrijf $61.3 (per eenheid gas) bedroegen. Dan was aardgas toen goed voor 10% van de produktiekosten, maar vandaag is dat opgelopen tot 43% (aangenomen dat andere kosten gelijk bleven).
De 52 week low price in de VS was $2.69. Aangenomen dat de overige produktiekosten dezelfde zijn, dan maakte gas voor een Amerikaans bedrijf 4.6% van de totale kosten uit. Dat is vandaag gestegen tot 9.7%.
Als je produktiekosten 5.4% (10%-4.6%) hoger liggen hoeft dat geen onoverkomelijk probleem te zijn. Maar vandaag is dat gestegen tot 33.3% (43%-9.7%)...
En wanneer gas je voornaamste grondstof is, bvb bij maken van kunstmest, ben je helemaal genaaid, dan is het zelfs mogelijk dat kunstmest importeren uit de VS minder kost dan het gas nodig om de kunstmest te maken.
Het gaat er natuurlijk niet om of Oekrane die hulp daarom zou moeten weigeren, volstrekt logisch dat ze die verwelkomen.quote:Op zondag 24 april 2022 20:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt de reden waarom ze het doen wat uit dan? Als ik in een gracht verzuip en iemand tilt me eruit puur om de views op Tiktok ga ik hem echt niet van me af slaan om te wachten op iemand die het wel om nobele redenen doet.
ik ook niet en als ik incognito open dan welquote:
Oh dat is die gast van RT. Echt belachelijk wel dat wij dat niet meer mogen zien.quote:
Ik zeg niet dat Rusland niet de bad guy is. Wat betreft die andere dingen, geen enkele.quote:Op zondag 24 april 2022 19:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh jee “nuance”.
Vertel in welk opzicht is Rusland hier niet de bad Guy?
Wat geeft Rusland het recht Oekrane binnen te vallen?
Wat geeft Rusland het recht kinderen en bejaarden te vermoorden?
Wat geeft Rusland het recht delen van buurlanden te annexeren?
In Frankrijk stemt 45% voor een Putinvriendin.quote:Op zondag 24 april 2022 21:33 schreef hollandia02 het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)rliamentary_election
In Moldavi zijn de verkiezingen gelukkig nog ver weg, (op dit moment een pro-Europese coalitie) maar in de peilingen staan de russofielen momenteel helaas aan kop met meer dan 55 procent.
Bizar.
Frankrijk wordt niet bedreigt door Rusland, sterker nog de huidige en toekomstige president belt geregeld met Poetin tot voor kort.quote:Op zondag 24 april 2022 21:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In Frankrijk stemt 45% voor een Putinvriendin.
In Frankrijk stemt 45% voor een vrouw.quote:Op zondag 24 april 2022 21:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In Frankrijk stemt 45% voor een Putinvriendin.
Ik vind een verwrongen wereldvreemd juist vreemder als je er verder weg woont.quote:Op zondag 24 april 2022 21:39 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Frankrijk wordt niet bedreigt door Rusland, sterker nog de huidige en toekomstige president belt geregeld met Poetin tot voor kort.
Moldavie ligt naast Oekrane en wordt wel bedreigt. En daar is de afgelopen tijd de populariteit voor de russofielen gestegen.
??quote:Op zondag 24 april 2022 21:41 schreef traveler29 het volgende:
[..]
In Frankrijk stemt 45% voor een vrouw.
Mensen in Frankrijk stemmen dan ook om wat er in Frankrijk gebeurt en niet wat er in het buitenland gebeurt,quote:Op zondag 24 april 2022 21:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind een verwrongen wereldvreemd juist vreemder als je er verder weg woont.
De interventie in Irak is voor mij geen reden om ergens wel of niet op te stemmen.quote:Op zondag 24 april 2022 21:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Mensen in Frankrijk stemmen dan ook om wat er in Frankrijk gebeurt en niet wat er in het buitenland gebeurt,
Of stem jij geen CDA meer sinds de interventie in Irak?
Dus stemmen mensen de meeste mensen niet op Le Pen of Macron wegens de oorlog.quote:Op zondag 24 april 2022 21:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De interventie in Irak is voor mij geen reden om ergens wel of niet op te stemmen.
Meer dan een maand oud (11 maart), dus verouderd.quote:Op zondag 24 april 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat vinden jullie van deze opinie? https://www.trouw.nl/opin(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Elke dag zeggen ze dat ze 400+ doelen hebben vernietigdquote:Op zondag 24 april 2022 21:53 schreef AchJa het volgende:
'423 Oekraense doelwitten vernietigd'
Afgelopen nacht zijn er 423 Oekraense doelwitten vernietigd door de Russen, meldt een woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie.
Er zijn volgens hem zeker 26 commandoposten en een aantal opslagplekken voor militair materieel zijn geraakt. Ook werden 25 locaties met artillerie van de Oekraners verwoest.
Rusland zegt verder dat een Russisch dorp in de regio Belgorod, vlak over de grens met Oekrane, is beschoten. Het gaat om een artilleriegranaat die neerkwam op een akker "en niet op een begraafplaats zoals sommige massamedia zeiden", zegt een lokale functionaris tegen TASS. Volgens hem zijn er geen slachtoffers gevallen.
NOS Liveblog
Je bent al twee maanden aan het roepen dat Oekrane zich over moet geven omdat je met knikkende knietjes vreest voor een atoombomquote:Op zondag 24 april 2022 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Rusland niet de bad guy is. Wat betreft die andere dingen, geen enkele.
Maar dat snapt toch iedereen? Jouw emotie zit zo hoog dat het je helemaal verblind om een discussie te voeren. Ik zeg werkelijk waar nergens dat Rusland ok bezig is...
Goebbels geef je ook geen podium om de concentratiekampen te rechtvaardigen.quote:Op zondag 24 april 2022 21:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh dat is die gast van RT. Echt belachelijk wel dat wij dat niet meer mogen zien.
De boodschap is dat je ineens alle sancties moet inzetten en niet in een staffel en dan nog kiezen wat per EU land het beste uitkomt.quote:Op zondag 24 april 2022 21:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Meer dan een maand oud (11 maart), dus verouderd.
Ja, maar dat is andere emotie, dat mag welquote:Op zondag 24 april 2022 22:08 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je bent al twee maanden aan het roepen dat Oekrane zich over moet geven omdat je met knikkende knietjes vreest voor een atoombomover emotie gesproken.
Cognitieve dissonantie dit dat.quote:Op zondag 24 april 2022 22:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat is andere emotie, dat mag wel
Net als Moldavie.quote:Op zondag 24 april 2022 21:47 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dus stemmen mensen de meeste mensen niet op Le Pen of Macron wegens de oorlog.
Niet echt. Wat eigenlijk niet echt verrassend is bij een artikel dat een ruscist interessant vindt.quote:Op zondag 24 april 2022 21:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weet ik. Maar is het daar interessant genoeg voor?
Ja gatver, je zult maar emoties gaan voelen in je veilige kamertje. Ieuw.quote:Op zondag 24 april 2022 16:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer, van die foto's om ons extra emotioneel en betrokken te maken.
Net zoals dat dode jongetje op dat Turkse strand.
Ik heb het helemaal niet over nukes gehad.....quote:Op zondag 24 april 2022 23:02 schreef TLC het volgende:
[..]
Ja gatver, je zult maar emoties gaan voelen in je veilige kamertje. Ieuw.
Maar wel iedere pagina in dit topic nuke dit nuke dat
Ik gun mensen als snoepmannetje weleens een dagje Marioepol, kijken hoeveel minuten het duurt voordat ze om hun moeder gaan roepen, maar gezien diens reactie heb ik zo'n vermoeden dat de relatie tussen candymannetje en zijn moeder niet al te best is.
Wat een chaos daar buiten bij die fabriekquote:
En dan is het ook nog zo dat Poetin geen zin meer heeft in vredesbesprekingen, maar dat hij nu heel Oekraine wil veroveren omdat ze zijn oorlogsschip hebben laten afzinken. Wat een gedoequote:Op zondag 24 april 2022 23:40 schreef VacaLoca het volgende:
Gevoel bekruipt me dat het er slechter dan ooit voor staat voor Oekrane maar dat het tegelijk ook op laagste punt staat qua publieke zorgen en media aandacht.
aw putin is zijn bootje kwijtquote:Op zondag 24 april 2022 23:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan is het ook nog zo dat Poetin geen zin meer heeft in vredesbesprekingen, maar dat hij nu heel Oekraine wil veroveren omdat ze zijn oorlogsschip hebben laten afzinken. Wat een gedoe
Maar wel flink wat wapens krijgt van de VS. Het duurde even. Maar ze zijn op stoom.quote:Op zondag 24 april 2022 23:40 schreef VacaLoca het volgende:
Gevoel bekruipt me dat het er slechter dan ooit voor staat voor Oekrane maar dat het tegelijk ook op laagste punt staat qua publieke zorgen en media aandacht.
En die wapens zouden natuurlijk niet geleverd worden als Westerse overheden (en de inlichtingendiensten die ze informeren) het idee hadden dat de situatie uitzichtloos was.quote:Op zondag 24 april 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wel flink wat wapens krijgt van de VS. Het duurde even. Maar ze zijn op stoom.
Liet je je pipi zien?quote:Op maandag 25 april 2022 00:08 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb vanavond een Russisch sprekende vrouw laten gillen in bed, nu heb ik er ook verstand van
Dat lijkt me ook meer dan logisch gezien de situatie. Had je van te voren ook wel kunnen weten als je kijkt naar wat men aan het doen is.quote:Op zondag 24 april 2022 23:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan is het ook nog zo dat Poetin geen zin meer heeft in vredesbesprekingen, maar dat hij nu heel Oekraine wil veroveren omdat ze zijn oorlogsschip hebben laten afzinken. Wat een gedoe
Precies, de constante is dat je veel roept maar natuurlijk niets zegt, en wat je dan wel zegt, dat mag iedereen raden,quote:Op zondag 24 april 2022 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Rusland niet de bad guy is. Wat betreft die andere dingen, geen enkele.
Maar dat snapt toch iedereen? Jouw emotie zit zo hoog dat het je helemaal verblind om een discussie te voeren. Ik zeg werkelijk waar nergens dat Rusland ok bezig is...
Waarom zou dat relevant zijn?quote:Op zondag 24 april 2022 21:41 schreef traveler29 het volgende:
[..]
In Frankrijk stemt 45% voor een vrouw.
Ukrainian shelling? Heeft dat clubje in de fabriek zware wapens?quote:Op maandag 25 april 2022 00:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Dode Kadyrovite zit tot z'n nek begraven in het puin
[ twitter ]
Maakt niet uit van welke kant. Maar blijft zo naar om te zien.quote:Op maandag 25 april 2022 00:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Heeft het misschien te maken met wat voor onsmakelijk volk het is? Kadyrov is het ergste soort van dictator; genadeloos naar zijn volk maar een hielenlikker van zijn meester in het Kremlin.quote:Op maandag 25 april 2022 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Maakt niet uit van welke kant. Maar blijft zo naar om te zien.
Waarom in hemelsnaam..
Bestaat dus toch een video waar ze geen allahu akbar roepen.quote:Op maandag 25 april 2022 00:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nope. Minimaal 2 aanvalsonderzeers, 1 fregat voor luchtverdediging, 2 destroyers voor lucht en subsverdediging, en 2 cruisers die als aanvalswapen ingezet kunnen worden. Als dat de Zwarte Zee invaart is Rusland haar maritieme overwicht kwijt daar.quote:Op maandag 25 april 2022 00:19 schreef capricia het volgende:
De USS Truman is in Trieste (Italiaanse haven) aan het bevoorraden.
En die vaart nooit alleen.
Ja en dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 25 april 2022 01:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nope. Minimaal 2 aanvalsonderzeers, 1 fregat voor luchtverdediging, 2 destroyers voor lucht en subsverdediging, en 2 cruisers die als aanvalswapen ingezet kunnen worden. Als dat de Zwarte Zee invaart is Rusland haar maritieme overwicht kwijt daar.
Dat zou wel heel veel lef zijn.quote:Op maandag 25 april 2022 01:16 schreef Barbusse het volgende:
Als dat de Zwarte Zee invaart is Rusland haar maritieme overwicht kwijt daar.
Truman kan ook haar vliegtuigen tijdelijk op land stationeren in bijvoorbeeld Roemenie of Polen, 4 squadrons met F-18 Super Hornets en een squadron met EA-18 Growlers vziwquote:Op maandag 25 april 2022 01:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nope. Minimaal 2 aanvalsonderzeers, 1 fregat voor luchtverdediging, 2 destroyers voor lucht en subsverdediging, en 2 cruisers die als aanvalswapen ingezet kunnen worden. Als dat de Zwarte Zee invaart is Rusland haar maritieme overwicht kwijt daar.
Op het moment zie ik dat echt niet gebeuren nee. Maar als Rusland gaat escaleren met chemische wapens of kleine nukes kan daar verandering in komen. Frankrijk heeft ook de Charles de Gaulle vlakbij om dezelfde reden. De reikwijdte van deze twee carriers is groot.quote:Op maandag 25 april 2022 01:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja en dat gaat dus niet gebeuren.
En die dingen kunnen ook nog kernwapens aan boord nemen…quote:Op maandag 25 april 2022 01:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Op het moment zie ik dat echt niet gebeuren nee. Maar als Rusland gaat escaleren met chemische wapens of kleine nukes kan daar verandering in komen. Frankrijk heeft ook de Charles de Gaulle vlakbij om dezelfde reden. De reikwijdte van deze twee carriers is groot.
Geen onderzeers, geen schepen boven 10.000 ton, samen niet meer dan 30.000 ton. 2 cruisers van 9600 ton en een destroyer van 8000 ton zou bvb mogen. In totaal mag er uit niet-Zwarte Zee landen niet meer dan 45.000 ton aanwezig zijn.quote:Op maandag 25 april 2022 01:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zou wel heel veel lef zijn.
Vraag is of ze naar binnen mogen van TR.
Volgens de regels mogen ze dat wel, ze zijn immers geen strijdende partij, maar TR lijkt vooralsnog een loopje met de regels te nemen, en wil niemand binnen laten.
Yeps. Maar de enige manier waarop dit kan escaleren is als Rusland gaat escaleren. De VS gaat echt niet zomaar een battlegroup de Zwarte Zee invaren, en Frankrijk trok de Charles de Gaulle zelfs terug. Weer een voorbeeldje hoe Nato niet de aggressor is in dit conflict.quote:Op maandag 25 april 2022 01:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En die dingen kunnen ook nog kernwapens aan boord nemen…
Aangezien Turkyie lid is van Nato gaan die gewoon akkoord trouwens, maar alleen als Rusland escaleert. Wat een dun arbitrair lijntje is imho.quote:Op maandag 25 april 2022 01:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zou wel heel veel lef zijn.
Vraag is of ze naar binnen mogen van TR.
Volgens de regels mogen ze dat wel, ze zijn immers geen strijdende partij, maar TR lijkt vooralsnog een loopje met de regels te nemen, en wil niemand binnen laten.
Spel het dan tenminste nog goed als je aan dat idiote projectje van Erdo mee wil doen.quote:Op maandag 25 april 2022 02:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Aangezien Turkyie lid is van Nato gaan die gewoon akkoord trouwens, maar alleen als Rusland escaleert. Wat een dun arbitrair lijntje is imho.
Och jongquote:Op maandag 25 april 2022 03:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Spel het dan tenminste nog goed als je aan dat idiote projectje van Erdo mee wil doen.
Nee johquote:Op maandag 25 april 2022 01:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sjonge…zijn daarover regels of afspraken gemaakt?quote:Op maandag 25 april 2022 02:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Geen onderzeers, geen schepen boven 10.000 ton, samen niet meer dan 30.000 ton. 2 cruisers van 9600 ton en een destroyer van 8000 ton zou bvb mogen. In totaal mag er uit niet-Zwarte Zee landen niet meer dan 45.000 ton aanwezig zijn.
In de Russische plaats Brjansk is brand uitgebroken in een oliedepot. Dat melden Russische persbureaus. Details over de brand en mogelijke slachtoffers zijn niet bekendgemaakt. Op sociale media worden verschillende explosies gemeld bij een olieraffinaderij.quote:
Le Pen is een landverradende poetinhoer, net als bijv. Baudet en een groot deel van de SPD.quote:
Slava Ukraini !quote:Op maandag 25 april 2022 05:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In de Russische plaats Brjansk is brand uitgebroken in een oliedepot. Dat melden Russische persbureaus. Details over de brand en mogelijke slachtoffers zijn niet bekendgemaakt. Op sociale media worden verschillende explosies gemeld bij een olieraffinaderij.
Brjansk ligt zo'n 160 kilometer ten noorden van de grens met Oekrane en zo'n 380 kilometer ten zuidwesten van Moskou.
erg mooi
edit: zojuist in de ochtend
[ twitter ]
edit 2: Das een beste rookpluim.![]()
[ twitter ]
Heeft het Azovbataljon weer toegeslagen?quote:Op maandag 25 april 2022 05:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In de Russische plaats Brjansk is brand uitgebroken in een oliedepot. Dat melden Russische persbureaus. Details over de brand en mogelijke slachtoffers zijn niet bekendgemaakt. Op sociale media worden verschillende explosies gemeld bij een olieraffinaderij.
Brjansk ligt zo'n 160 kilometer ten noorden van de grens met Oekrane en zo'n 380 kilometer ten zuidwesten van Moskou.
erg mooi
[ twitter ]
[ twitter ]
Ben benieuwd wanneer dit filmpje is opgenomen, als het een recent filmpje en in Mariupol dan zal die snurkende soldaat wel zijn laatste slaap hebben gehad. Want ik kan mij niet voorstellen dat ze in Mariupol de mogelijkheid hebben om soldaten gevangen te nemen.quote:
Ik zet eerder in op Britse SAS luitjesquote:Op maandag 25 april 2022 07:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft het Azovbataljon weer toegeslagen?
Je zegt letterlijk in het stuk waar ik op reageer dat dit geen verhaal van good versus bad guy is. Is je geheugen een beetje stuk? Om je maar even te quoten:quote:Op zondag 24 april 2022 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh ja emotie, zodra de argumenten op zijn gaat het over emotie, dan hoeft een inhoudelijke reactie verder niet meer. Nee lieve vriend, degene die verblind wordt door emotie ben je echt zelf. De emotie angst die jou verteld dat het beter is dat Oekrane zicht overgeeft. Dat noem jij natuurlijk niet zo, jij noemt dat "onderhandelingen", maar waarover dan te onderhandelen valt vertel je er niet bij. En dat is logisch, want met de russen valt niet te onderhandelen, althans niet in dit stadium.quote:Sommige van jullie zien de werkelijkheid als een good guy bad guy verhaal, en dat is veel te simplistisch.
De sfeer hier is prima, je wordt alleen tegengesproken soms. Daarom heet het ook een discussieforum. Dat jij daar blijkbaar niet zo goed mee kunt omgaan is wat anders.quote:Op zondag 24 april 2022 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
Sfeertje hier hoor. Best wel een goed idee om internet niet meer anoniem te laten zijn. Mensen kunnen niet normaal met elkaar anoniem een discussie voeren.
Ik snap die uberlinksen nooit, die voelen zich altijd zo aangevallen door de andere zijde.quote:Op maandag 25 april 2022 06:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Le Pen is een landverradende poetinhoer, net als bijv. Baudet en een groot deel van de SPD.
Hahahaquote:Op maandag 25 april 2022 07:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap die uberlinksen nooit, die voelen zich altijd zo aangevallen door de andere zijde.
Le Pen zit alleen maar daar omdat Macron dat gat crert in de bevolking. De bevolking bepaalt wie er in de politiek doorstromen weet je nog. Nou is het beter dat Macron heeft gewonnen maar ik hoop dat die het ziet dat er veel kapot gaat onder zijn te linkse sturing.
Vooral werkenden zijn daar teveel de dupe van in Fr. (vinden ze).
Jij zou Le Pen stemmen?quote:
Of de CIA. Daar kun je ook altijd alles op opschuiven.quote:Op maandag 25 april 2022 07:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zet eerder in op Britse SAS luitjes
Al weer brand? Speciale pyromanische operatie of sabotage?quote:Op maandag 25 april 2022 05:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
erg mooi
[ twitter ]
[ twitter ]
Volgens de orcs is reactorblok nr. 4 van de Tsjernobyl centrale indertijd ook door de CIA gesaboteerd.quote:Op maandag 25 april 2022 08:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of de CIA. Daar kun je ook altijd alles op opschuiven.
Pro Russische vluchtelingen uit Marienpol zeggen dat ze blij zijn dat ze in Rusland zitten.quote:Op maandag 25 april 2022 09:26 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-marioepol-a4117153
quote:Op maandag 25 april 2022 07:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou is het beter dat Macron heeft gewonnen maar ik hoop dat die het ziet dat er veel kapot gaat onder zijn te linkse sturing.
Ja klopt helemaal.quote:Op maandag 25 april 2022 09:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Pro Russische vluchtelingen uit Marienpol zeggen dat ze blij zijn dat ze in Rusland zitten.
Als de bommen op je kelder vallen, heb je echt 0 overzicht. En nu zitten ze dag in dag in uit voor de Russische staatstv.
Overigens is het publiceren van een artikel over vluchtelingen die blij zijn dat ze ver weg van Poetin zijn, naar het Westen, andersom natuurlijk verboden te publiceren in Rusland.
Op gebied van migratie klagen veel Fransen daarover en terecht, hele wijken zijn inmiddels onbegaanbaar gebied. Gisteren nog weer 2 personen doodgeschoten door de politie. Die slappe houding ergert veel mensen in Frankrijk schijnbaar.quote:
Eng, d66 standpunt.quote:Op zondag 24 april 2022 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
Sfeertje hier hoor. Best wel een goed idee om internet niet meer anoniem te laten zijn. Mensen kunnen niet normaal met elkaar anoniem een discussie voeren.
Hoe precies is 2 mensen doodschieten een slappe houding?quote:Op maandag 25 april 2022 09:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op gebied van migratie klagen veel Fransen daarover en terecht, hele wijken zijn inmiddels onbegaanbaar gebied. Gisteren nog weer 2 personen doodgeschoten door de politie. Die slappe houding ergert veel mensen in Frankrijk schijnbaar.
Is toch goed dan, als ze blij zijnquote:Op maandag 25 april 2022 09:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Pro Russische vluchtelingen uit Marienpol zeggen dat ze blij zijn dat ze in Rusland zitten.
Als de bommen op je kelder vallen, heb je echt 0 overzicht. En nu zitten ze dag in dag in uit voor de Russische staatstv.
Overigens is het publiceren van een artikel over vluchtelingen die blij zijn dat ze ver weg van Poetin zijn, naar het Westen, andersom natuurlijk verboden te publiceren in Rusland.
Wat mij opvalt:quote:Op maandag 25 april 2022 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal.
Wel vallen een paar dingen op. Ze worden redelijk behandelt en voorzien van huisvesting en voeding.
Er gaan nu ook in de msm steeds meer verhalen dat Azov niet echt lief was voor de pro Russen
Dat Zel zegt dat mensen gedeporteerd worden naar werkkampen nabij Siberi kunnen vals zijn.
Verder blijven de Russen de agressors enz enz
Verwacht je nou logica vanuit de rechtse onderbuik?quote:Op maandag 25 april 2022 09:54 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hoe precies is 2 mensen doodschieten een slappe houding?
Ja misschien een slap voorbeeld.quote:Op maandag 25 april 2022 09:54 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hoe precies is 2 mensen doodschieten een slappe houding?
Is gewoon een nette onafhankelijke reportage van NRC. Daar staat geen woord propoganda in.quote:Op maandag 25 april 2022 09:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat mij opvalt:
Dat mensen redelijk behandeld worden en huisvesting krijgen kan vals zijn. Dat Azov niet lief is voor pro-russen ook. Voor de rest zegt Zel dat mensen gedeporteerd worden naar werkkampen nabij Siberi. Verder staat als een paal boven water dat RUS de agressor is.
Je stelt weer niet teleur gast.
RUS propaganda dis je hier op zonder kanttekeningen, en wat Zelensky zegt, ja maar ho ff - dat kan zomaar niet waar zijn!
Klopt helemaal. Heeft natuurlijk helemaal niets met Oekrane te maken, dus een beetje onduidelijk waarom dat hier en niet in het Franse Politiek topic besproken wordt.quote:Op maandag 25 april 2022 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja misschien een slap voorbeeld.
Je kunt echter niet ontkennen dat Frankrijk een groeiend probleem heeft met de bekende wijken, de gele hesjes enz.
Het aantal gele hesjes neemt af - omdat het idioten zijn en dat trekt weinig mensen - en qua criminaliteit vind ik bijvoorbeeld dit:quote:Op maandag 25 april 2022 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt echter niet ontkennen dat Frankrijk een groeiend probleem heeft met de bekende wijken, de gele hesjes enz.
Frankrijk is nog nooit een rustig land geweest. En een behoorlijk repressief land ook. Je kan ze een slappe houding niet verwijten vind ik. Daar zijn vele voorbeelden van, waaronder de schietpartij die je aanhaalde.quote:Op maandag 25 april 2022 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 april 2022 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal.
Wel vallen een paar dingen op. Ze worden redelijk behandelt en voorzien van huisvesting en voeding.
Teller staat nu op 1 miljoen.quote:Op maandag 25 april 2022 10:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ja, als je dat gelooft dan wel ja. Dit gaat niet om 4 mensen die in een propagandafilmpje in een huis zijn neergezet - waarbij je niet weet wat er gebeurt als de camera's gestopt zijn - maar om honderdduizenden mensen.
Wees toch eens niet zo schrijnend naef joh.
Als NRC een onafhankelijke journalist onaangekondigd stuurt dan is de kans groter dat het klopt dan niet.quote:Op maandag 25 april 2022 10:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ja, als je dat gelooft dan wel ja. Dit gaat niet om 4 mensen die in een propagandafilmpje in een huis zijn neergezet - waarbij je niet weet wat er gebeurt als de camera's gestopt zijn - maar om honderdduizenden mensen.
Wees toch eens niet zo schrijnend naef joh.
Het was niet waarschijnlijk dat RUS mensen zou ontvoeren om ze vervolgen ver weg van Oekrane op de stoep te trappen.quote:Op maandag 25 april 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als NRC een onafhankelijke journalist onaangekondigd stuurt dan is de kans groter dat het klopt dan niet.
Wie is er dan naef?
Onaangekondigd verzin je er zelf even bij. Het lijkt me dat dat niet echt een optie is in Rusland. De journalisten die zich er nog bevinden en kunnen werken, zullen bovendien aan allerlei eisen moeten voldoen; meer nog dan voor de oorlog.quote:Op maandag 25 april 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als NRC een onafhankelijke journalist onaangekondigd stuurt dan is de kans groter dat het klopt dan niet.
Wie is er dan naef?
Ja.quote:
Ukrane.quote:
UK = Oekrane 🇺🇦 ( en meer United dan de Kingdom).quote:
bron?quote:Op maandag 25 april 2022 11:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
UK = Oekrane 🇺🇦 ( en meer United dan de Kingdom).
Dan UA. Sorry.
In mid en west UA dus. Vijf stations.
Eens, dat is duidelijker, maar in dit geval was het wat mij betreft vrij duidelijk dat Ukrane werd bedoeldquote:Op maandag 25 april 2022 11:16 schreef Shotty het volgende:
[..]
gebruik dan asjeblieft UA... UK is wat verwarrend :-)
Ik zag een tweet van Maria Avdeeva, een journaliste uit Kharkiv die het inderdaad ook meldde. Maar verder ook nog niks.quote:Op maandag 25 april 2022 11:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Cnn. Ergens zag ik een foto van een gekantelde wagon. Verder nog niks inderdaad.
Da's niet deze toevallig?quote:Op maandag 25 april 2022 11:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Cnn. Ergens zag ik een foto van een gekantelde wagon. Verder nog niks inderdaad.
quote:
In de regio Bryansk ontspoorde de locomotief: er is een slachtofferquote:
quote:
Nee, volgens mij is dat in Ruslandquote:
Of je neemt de moeite en typt even Oekrane en Rusland.quote:Op maandag 25 april 2022 11:06 schreef AnneX het volgende:
Ho..vijf stations in mid en west -! UK gebombardeerd door Ru
Omdat men in de eerste fase dacht binnen enkele dagen de zittende macht omver te werpen. En het in die fase niet nodig was om infra massaal te vernietigen. Maar aangezien de Russen in het noorden compleet hebben gefaald zijn ze gewijzigd in hun tactiek. En nu is men bezig met zware bombardementen en aanvallen op materieel die vanuit het westen geleverd word richting de Donbas.quote:Op maandag 25 april 2022 11:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom die Russen dit nog niet veel eerder deden.
Zelfs op kenteken platen staat er gewoon UA, kappen met die onzin dus.quote:Op maandag 25 april 2022 11:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
UK = Oekrane 🇺🇦 ( en meer United dan de Kingdom).
Dan UA. Sorry.
In mid en west UA dus. Vijf stations.
Vraag ik me af of ze dat nu aan het doen zijn?quote:Op maandag 25 april 2022 11:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat men in de eerste fase dacht binnen enkele dagen de zittende macht omver te werpen. En het in die fase niet nodig was om infra massaal te vernietigen. Maar aangezien de Russen in het noorden compleet hebben gefaald zijn ze gewijzigd in hun tactiek. En nu is men bezig met zware bombardementen en aanvallen op materieel die vanuit het westen geleverd word richting de Donbas.
Die schade zal wel zo groot zijn dat ook complete emplacementen rondom stations niet meer bruikbaar zijn. We zien niet alles mbt de schade.quote:Op maandag 25 april 2022 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag ik me af of ze dat nu aan het doen zijn?
Niet anders dan in NL is er een verschil tussen een (mensen) station en een vrachtstation.
En een stationshal opblazen is leuk, of eigenlijk niet, maar is meer terrorisme dan dat het een tactisch doel dient.
Om echt schade te doen moet je de rails stuk maken.
Goede invalshoek ja!quote:Op maandag 25 april 2022 11:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat men in de eerste fase dacht binnen enkele dagen de zittende macht omver te werpen. En het in die fase niet nodig was om infra massaal te vernietigen. Maar aangezien de Russen in het noorden compleet hebben gefaald zijn ze gewijzigd in hun tactiek. En nu is men bezig met zware bombardementen en aanvallen op materieel die vanuit het westen geleverd word richting de Donbas.
Dat komt vooral door het gure rechtse beleid. Misschien heeft Frankrijk gewoon een goede linkse president nodig. Het is bekend dat links beleid goed is voor de mensen die in gele hesjes rondlopen.quote:Op maandag 25 april 2022 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat komt vooral door het gure rechtse beleid. Misschien heeft Frankrijk gewoon een goede linkse president nodig. Het is bekend dat links beleid goed is voor de mensen die in gele hesjes rondlopen.quote:Op maandag 25 april 2022 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij. We weten precies wat er gebeurt met die mensen. Zie Gorgi. Zie Tsetjeni. Zie de holodomor. Kijk naar de fucking geschiedenis van Rusland.quote:Op maandag 25 april 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie is er dan naef?
Uiteraard.quote:Op maandag 25 april 2022 12:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Goede invalshoek ja!
Eigenlijk zijn deze bombardementen dus een bevestiging van het mislukken van de oorspronkelijke missie. Waarmee de eerste fase dus bestempeld kan worden als 'gewonnen door Oekrane'.
Bron?quote:Op maandag 25 april 2022 13:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Vliegveld in Rusland geraakt?
[ [url= https://twitter.com/ukika(...)P6-iuk0t3QxA]twitter[/url] ]
En nee, dan hebben we het niet over een appje via de telegram app.quote:“I sincerely wish you success in your state activities, as well as good health and wellbeing,” Mr Putin said in a Telegram message to Mr Macron, according to a statement from the Kremlin.
quote:Rusland: 'tijdelijke wapenstilstand bij staalfabriek Marioepol'
Rusland heeft voor maandag een tijdelijke wapenstilstand aangekondigd voor de omgeving van de staalfabriek in Marioepol. Op het enorme terrein van Azovstal verblijven volgens Oekraense functionarissen zo'n duizend burgers.
De Russische president Vladimir Poetin gaf vorige week opdracht te stoppen met de aanval op het fabrieksterrein. Wel moest het worden omsingeld. Een adviseur van de Oekraense president zei afgelopen weekend dat Russische troepen alsnog probeerden Azovstal te bestormen.
Het ministerie van Defensie in Moskou heeft gezegd dat de Russische troepen hun wapens zullen neerleggen, zodat burgers kunnen vertrekken in een richting naar keuze. Tot wanneer de wapenstilstand duurt en of deze vaker zal worden afgekondigd, is niet duidelijk. Eerder gaven de verdedigers van het complex massaal geen gehoor aan Russische ultimatums voor overgave.
Dat staat onder in het stuk in het vierkant.quote:Op maandag 25 april 2022 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onaangekondigd verzin je er zelf even bij. Het lijkt me dat dat niet echt een optie is in Rusland. De journalisten die zich er nog bevinden en kunnen werken, zullen bovendien aan allerlei eisen moeten voldoen; meer nog dan voor de oorlog.
Ik vind het een vreemd stuk. Het is wel propaganda. Heeft deze journalist deze mensen zelf uitgezocht of zijn deze mensen hem toegewezen om een interview af te nemen?
Dat mensen die in Ukraene pro-Russisch waren dat nu nog steeds zijn, is op zichzelf niet heel opzienbarend.
Het stuk zegt gewoon niet zoveel. Net zo min als wanneer ze 2 stellen hadden geinterviewd die tegen hun zin naar Rusland waren gedeporteerd, hoewel dat dan in ieder geval bewijs voor dergelijke deportaties zou geven. Maar het stuk is uiteraard ontzettend gekleurd en bewijst niets, en zeker al niet dat Rusland toch wel de good guy is in het geheel.
Dat is nog steeds de officile weg. Onze koning doet dat ook.quote:Op maandag 25 april 2022 13:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En nee, dan hebben we het niet over een appje via de telegram app.
Misschien is een fax iets voor het kremlin? Moet immers wel bij de tijd blijven.
Dit is toch een wekelijks ritueel?quote:Op maandag 25 april 2022 14:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ze beginnen blijkbaar last te krijgen van al die wapens.
Ik kan me de reactie van de VS trouwens wel voorstellen. Iets in de trant van wat er tegen de Moskva werd gezegd.
Neuh, daar gaat het jou niet om. We weten allemaal dat een klein deel van de azov strijders neo-nazi's zijn en er dubieuze denkbeelden op nahouden en ongetwijfeld akties ondernemen die als oorlogsmisdaad betiteld kunnen worden.quote:Op maandag 25 april 2022 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar mij het om gaat is dat dat Azov volk idd nog weleens niet zo lief kunnen zijn, net als de Russen overigens.
Geen idee, ik krijg die cables niet.quote:Op maandag 25 april 2022 14:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is toch een wekelijks ritueel?
Dat ze die niet ff slopen nu.quote:Op maandag 25 april 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:
https://realcontextnews.c(...)ng-russian-military/
Interessante takeaway is dat de krim brug kwalitatief niet overhoud.
Een diplomatic cable is tegenwoordig niet per definitie een telegram.quote:Op maandag 25 april 2022 13:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En nee, dan hebben we het niet over een appje via de telegram app.
Misschien is een fax iets voor het kremlin? Moet immers wel bij de tijd blijven.
Waarom zouden ze? Hoeven ze pas te doen als ze klaar zijn om een offensief te beginnen en aangezien zij niet met zelfopgelegde deadlines werken kan dat nog aardig lang duren.quote:
Zouden ze nou echt denken dat dit iets gaat uithalen? Of spelen ze 3d schaak en wordt dit hun argument waarom tactical nukes gooien nu gerechtvaardigd zijn?quote:Op maandag 25 april 2022 14:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ze beginnen blijkbaar last te krijgen van al die wapens.
Ik kan me de reactie van de VS trouwens wel voorstellen. Iets in de trant van wat er tegen de Moskva werd gezegd.
Je snijd instant de logistieke ondersteuning van de troepen die opereren vanuit Krim af.quote:Op maandag 25 april 2022 14:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Hoeven ze pas te doen als ze klaar zijn om een offensief te beginnen en aangezien zij niet met zelfopgelegde deadlines werken kan dat nog aardig lang duren.
Ah ja, die disclamier had ik gemist.quote:Op maandag 25 april 2022 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat staat onder in het stuk in het vierkant.
Onaangekondigd, disclaimer.
Ik denk juist dat dit journalistiek is, een verhaal checken gewoon afreizen en die mensen interviewen.
Dat dat niet uitkomt het het narratieve is nou eenmaal zo.
Zouden ook genoeg, en die zijn er ook genoeg, anti Russische journalistieke stukken op NRC staan.
Waar mij het om gaat is dat dat Azov volk idd nog weleens niet zo lief kunnen zijn, net als de Russen overigens.
https://www.msn.com/nl-nl(...)44a083f8373c08a4f0a2quote:MOSKOU (ANP/RTR) - De Russische president Vladimir Poetin beweert dat het Westen probeert Russische journalisten te vermoorden. Op de Russische staatstelevisie zei Poetin dat veiligheidsdienst FSB onlangs een moordpoging op een prominente televisiejournalist heeft verijdeld, zonder daar bewijs voor te geven. Volgens het Russische persbureau Interfax ging het om Vladimir Solovjov.
"Vanochtend heeft de Federale Veiligheidsdienst de activiteiten beindigd van een terroristische groepering die van plan was een beroemde Russische tv-journalist aan te vallen en te vermoorden", zei Poetin. "Ze zijn overgegaan op terreur, op het voorbereiden van het vermoorden van onze journalisten."
Volgens Interfax doelde Poetin op een groep die in opdracht van Oekraense spionnen Solovjov wilde vermoorden. De Russische autoriteiten zouden enkele leden van de groepering hebben aangehouden.
Poetin zei de verijdelde moordpoging te zien als bewijs dat het Westen Rusland van binnenuit probeert te vernietigen, maar dat dergelijke pogingen zouden mislukken. Hij zei dat de Amerikaanse CIA de leiding heeft over pogingen om Rusland te ondermijnen en de Oekraense regering adviseert.
Poetin zei ook dat buitenlandse mediaorganisaties en sociale media door het Westen worden gebruikt om provocaties tegen de Russische strijdkrachten te verzinnen. Aan dergelijke acties moet volgens hem een einde komen.
Jake Tran heeft een mooie video over de FSB gemaakt en idd het begint algemeen bekend te worden dat Rusland de vaste tactiek gebruikt van de tegenpartij beschuldigen van wat ze zelf gaan doen.quote:Op maandag 25 april 2022 14:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)44a083f8373c08a4f0a2
Vrij vertaald is dit dus aan aankondiging van moord op Russische journalisten door de FSB.
Montreux conventiequote:Op maandag 25 april 2022 05:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sjonge…zijn daarover regels of afspraken gemaakt?
En samcties over vastgelegd?
#perplex
Ik geef je gelijk hoor.quote:Op maandag 25 april 2022 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, die disclamier had ik gemist.
Het bezoek van NRC aan de opvang in Moeromtsevo was niet aangekondigd of afgestemd, de mensen spraken vrij en zonder angst. Desgevraagd deelden ze foto’s en aanvullende informatie om hun verhaal te staven. Het bleef onduidelijk hoeveel ze, na weken verstoken te zijn van internet en gevoed door de Russische staatspers, precies wisten van de gebeurtenissen in Oekrane.
De opvang is wel een specifiek doel. Als daar alleen pro-Russische Ukraners zitten, kan de pers daar natuurlijk prima onaangekondigd naartoe gaan en spreken ze alleen de mensen waarvan Rusland vindt dat ze gesproken mogen worden. Het verstoken zijn van iedere andere vorm van informatie dan de goedgekeurde van de Russische staatspers maakt het verhaal niet sterker.
Nogmaals, het zegt gewoon niet zoveel. Je kunt niet aan de ene kant alles wat Ukrane naar buiten brengt met een scheef oog bekijken en dan een dergelijk artikel gebruiken als bewijs dat de Russen echt wel goede dingen doen. Het is op z'n minst flink gekleurd.
Daar ga je dus niet achterkomen.quote:Op maandag 25 april 2022 15:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk hoor.
Ik zeg trouwens niet dat de Russen goede dingen doen. Ik zie alleen dat propoganda beide kanten op werkt soms, het is interessant om uit te zoeken wat waar is en wat aangedikt of nep is.
Wat een materieel, je zit nog beter en veiliger in een kartonnen doos van Coolbluequote:Op maandag 25 april 2022 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Goed van die Russische soldaten dat ze niet meedoen aan Putin z'n oorlog en gewoon de tank met alle wapens op de weg hebben achtergelaten en m gesmeerd zijn.
[ twitter ]
Dit is wel opvallend:quote:Op maandag 25 april 2022 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Goed van die Russische soldaten dat ze niet meedoen aan Putin z'n oorlog en gewoon de tank met alle wapens op de weg hebben achtergelaten en m gesmeerd zijn.
[ twitter ]
Het zou mooi zijn als op precies 9 mei een behoorlijk aantal van dit soort sabotage achtige branden worden aangestoken.quote:Op maandag 25 april 2022 15:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Ook een munitie opslagplaats werd vannacht gesaboteerd
[ twitter ]
Precies op die dag de Crimea brug opblazen lijkt me wel watquote:Op maandag 25 april 2022 15:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als op precies 9 mei een behoorlijk aantal van dit soort sabotage achtige branden worden aangestoken.
Dat filmpje van Maersheimer is wel een waar geloofsartikel geworden zeg.quote:
Daarnaast kun je de lijn van de realisten bekritiseren vanuit de empirie en betogen dat Poetin en z'n handlangers wel bij monde reppen over de NAVO, maar in de praktijk toch vooral het risico op democratisering en liberalisering in omliggende landen al voldoende voorwaarde is geweest voor ome Vlad om naar de wapens te grijpen de afgelopen decennia.quote:If the westsplainers were to engage in intellectually honest critique of NATO and its expansion and therefore of the war in Ukraine, they would have to, by extension, critique Eastern European politicians and voters who have adopted (although in some cases, like Poland and Hungary, quite spottily) the Western ideals of democracy and national self-determination. They would have to acknowledge that their ideas for how to end the conflict—vague calls for diplomacy or even opposition to NATO, even as Ukrainians on the ground call for active support—may represent American preferences for avoiding conflict or opposing NATO rather than those of Ukrainians.
The result is that hard-nosed realists see the world not as it is but as it appears in their theories and, worse, that Western internationalism, which claims to stand in solidarity with the oppressed, does the opposite: It asks the subaltern to speak, only to ignore them when they ask for military support or self-determination.
Ik heb zelf ook het eea aan onderzoek gedaan qua oorzaak en gevolg.quote:Op maandag 25 april 2022 15:55 schreef Monolith het volgende:
Ik wil er nog wel wat leesvoer tegenaan gooien voor de mensen die zelf nog nooit een blad als Foreign Policy of Foreign Affairs hebben opengeslagen hoor. Neem bijvoorbeeld dit stuk. De kern is in mijn ogen toch vooral dit:
[..]
Daarnaast kun je de lijn van de realisten bekritiseren vanuit de empirie en betogen dat Poetin en z'n handlangers wel bij monde reppen over de NAVO, maar in de praktijk toch vooral het risico op democratisering en liberalisering in omliggende landen al voldoende voorwaarde is geweest voor ome Vlad om naar de wapens te grijpen de afgelopen decennia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Da!quote:Op maandag 25 april 2022 15:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Precies op die dag de Crimea brug opblazen lijkt me wel wat
Kan je gewoon UA gebruiken, als je dan toch perse iets wilt afkorten?quote:Op maandag 25 april 2022 11:06 schreef AnneX het volgende:
Ho..vijf stations in mid en west -! UK gebombardeerd door Ru
Gekeken tot hij zei: Russia is not going on a rampage in Ukraine, toen gelachen en afgesloten.quote:
Dat filmpje is 6 jaar oud h?quote:Op maandag 25 april 2022 16:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gekeken tot hij zei: Russia is not going on a rampage in Ukraine, toen gelachen en afgesloten.
Ja, dus? Dat is een van de steunpilaren van zijn complete argument. Het is dus allemaal gebaseerd op onzin.quote:
Van 2016 dus, toen Rusland al lang en breed Oekrane was binnengevallen op de Krim en in de Donbas.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 april 2022 16:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukraine geblinddoekte POWers die geexecuteerd zijn door de Russen.
Oftewel heel verstandig van die lui in de staalfabriek om zich niet over te geven, ze weten dat Russen niet te vertrouwen zijn.
https://www.reddit.com/r/(...)ainian_soldier_near/Ja maar, *inserts filmpje van Russische knieschijven die kapotgeschoten worden*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat ziet er uit als een klassieke flat spin. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog vaak voor komt met alle fly-by-wire onzin, maar je kan als piloot een vliegtuig in een flat spin krijgen (en heel lastig er weer uit) zonder dat je daar voor een raket op je dak hoeft te krijgen.quote:Op maandag 25 april 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:
Oppervlakkig lijkt het vliegtuig niet beschadigd, maar hij spiraalt recht naar beneden. 2de filmpje.
[ twitter ]
Oftewel heel verstandig van die lui in de staalfabriek om zich niet over te geven, ze weten dat Russen niet te vertrouwen zijn.
https://www.reddit.com/r/(...)ainian_soldier_near/Dit is wel DE manier om iemand volledig te denazificeren zonder kans op terugval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
https://www.reddit.com/r/(...)ainian_soldier_near/Dit zal wel breed worden uitgemeten bij de NOS. Oh wacht, dat doen ze alleen als Oekraners het zouden doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Vooral niet de hele post quoten h, want je postgedrag wordt er iets te goed in weergegeven.quote:
quote:Op maandag 25 april 2022 14:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Neuh, daar gaat het jou niet om. We weten allemaal dat een klein deel van de azov strijders neo-nazi's zijn en er dubieuze denkbeelden op nahouden en ongetwijfeld akties ondernemen die als oorlogsmisdaad betiteld kunnen worden.
Jou gaat het om een non-stop barrage aan pro-Rusland anti-EU/Oekraine posts. Non-stop. Het gros hier post over de oorlog, post tweets met akties die plaatsvinden en linkjes over wat er zoal gebeurt in de oorlog. Jeweetwel, die oorlog die RUSLAND begonnen is en waarin GRUWELIJKE MOORDPARTIJEN OP BURGERS plaatsvinden door Rusland.
En jij: "Kijk! EU doet kut! Kijk! Zelensky is een lul! Kijk! Azov is badmkkkay! Kijk! bothsides! Kijk! <insert anti-Oekraine/EU tweet". Je agenda is ons duidelijk en daar doet de occasional 'oh ja, Russen zijn ook geen lieverdjes' geen verandering brengen. Ik heb overigens wel respect voor het feit dat je onverstoorbaar door blijft gaan met niet-relevante propaganda te pushen hier.
Werkelijk het is volstrekt irrelevant dat een klein deel van azov neonazi is in the grand scale of things. Het grote plaatje is helder: Rusland voert oorlog en kost ons miljarden. Maakt een heel land stuk, kost ons ook miljarden, vermoordt duizenden burgers, creert haat voor generaties etc etc. Die paar honderd neo-nazi's in een flutonderdeeltje van het leger van Oekraine is PEANUTS. Om er een bothsides tegenaan te gooien: vergeet niet dat er in Rusland ook duizenden neo-nazi's rondlopen. En als ze dat zichzelf al niet noemen, dan volgen ze wel het gedachtegoed.
Als Rusland het doet is het geen nieuws.quote:Op maandag 25 april 2022 17:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit zal wel breed worden uitgemeten bij de NOS. Oh wacht, dat doen ze alleen als Oekraners het zouden doen.
Dat het Putin om extra grond te doen is is al sinds dag 1 of wellicht 2 duidelijk. Toch bleef men twijfelen omdat men ergens de Russische overheid nog serieus nam.quote:Op maandag 25 april 2022 17:16 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael(...)rritory-as-possible/
Report: Putin has lost interest in Ukraine deal, wants as much territory as possible
Russian president seeking ways to come out of conflict ‘a winner,’ is enraged at sinking of top warship, sources tell Financial Times
he became enraged by Ukraine's sinking of Russia's Black Fleet flagship, the Moskva cruiser.
A source said Putin now "needs to find a way to come out of this a winner," but with the sinking of the Moskva, "he doesn't look like a winner, because it was humiliating."
Deze mensen hebben volgens mij een gebrekkig kritisch vermogen.quote:Op maandag 25 april 2022 16:51 schreef UitStraling het volgende:
Vind het wel mooi hoe mensen die vatbaar zijn voor complottheorien zich achter Putin scharen of minimaal bij elk berichtje uit Oekrane hun vraagtekens zetten, is inmiddels een mooi lijstje, Amerika is nooit op de Maan geweest, 9-11 was een inside job en als Oekrane niet zoveel nazi's had gehad was er niets aan de hand geweest.
Moet eerst geverifieerd worden door 10 onafhankelijke niet-westerse gerenommeerde denktanks natuurlijk. En zelfs dan zal je critici blijven houden.quote:Op maandag 25 april 2022 17:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit zal wel breed worden uitgemeten bij de NOS. Oh wacht, dat doen ze alleen als Oekraners het zouden doen.
Kun je wel zo wijs doen maar het is beide even fout.quote:Op maandag 25 april 2022 17:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja maar, *inserts filmpje van Russische knieschijven die kapotgeschoten worden*
En je zult continu met aanvallen van het Oekraense leger te maken hebben en met sabotage acties. Boren naar olie en gas gaat het niet worden, dat is niet te verbergen en zo met een kleine drone op te blazen.quote:Op maandag 25 april 2022 18:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat het Putin om extra grond te doen is is al sinds dag 1 of wellicht 2 duidelijk. Toch bleef men twijfelen omdat men ergens de Russische overheid nog serieus nam.
Vraag me ook wel af hoe je als bezetter in de Donbas een normale industrie kan draaien. Alles daar is aan gort geschoten ondertussen, dus je moet de hele infrastructuur daar opnieuw opzetten en bedrijven krijgen. Of het aantrekkelijk wordt veel in dat gebied te investeren gaat afhangen van de (internationale) sancties op Rusland. Zoals het er nu naar uit ziet moet alles direct de zwarte markt op of via een flinke omweg aan de man gebracht worden. Of het is voor de nationale consumptie maar Rusland barst zonder Donbas ook al van de grondstoffen.
Escalatie en wapenleveranties zijn altijd een goed idee, zei men.quote:Op maandag 25 april 2022 17:16 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael(...)rritory-as-possible/
Report: Putin has lost interest in Ukraine deal, wants as much territory as possible
Russian president seeking ways to come out of conflict ‘a winner,’ is enraged at sinking of top warship, sources tell Financial Times
he became enraged by Ukraine's sinking of Russia's Black Fleet flagship, the Moskva cruiser.
A source said Putin now "needs to find a way to come out of this a winner," but with the sinking of the Moskva, "he doesn't look like a winner, because it was humiliating."
Dit verhaaltje over Poetin die niet meer wil onderhandelen met Zelensky omdat ie zo kwaad is vanwege het zinken van dat schip, een verhaal gebaseerd op 'bronnen' dicht bij Poetin, gaat ervan uit dat Poetin daarvoor wel wilde praten. Daar is geen enkele aanwijzing voorquote:Op maandag 25 april 2022 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Escalatie en wapenleveranties zijn altijd een goed idee, zei men.
Lekker juichen en er postzegels van maken
Gewoon wegkijken en zwijgen.quote:Op maandag 25 april 2022 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Escalatie en wapenleveranties zijn altijd een goed idee, zei men.
Lekker juichen en er postzegels van maken
Poetin wil niet praten, die wil zoveel mogelijk van Oekrane inpikken.quote:Op maandag 25 april 2022 18:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit verhaaltje over Poetin die niet meer wil onderhandelen met Zelensky omdat ie zo kwaad is vanwege het zinken van dat schip, een verhaal gebaseerd op 'bronnen' dicht bij Poetin, gaat ervan uit dat Poetin daarvoor wel wilde praten. Daar is geen enkele aanwijzing voor
Ja als iemand voor mij invult hoe ik denk dan stop ik met lezen.quote:Op maandag 25 april 2022 17:55 schreef OllieA het volgende:
[..]
Vooral niet de hele post quoten h, want je postgedrag wordt er iets te goed in weergegeven.
Doe ik het wel even voor je.
[..]
Ja, nu wel ja!!!@!quote:Op maandag 25 april 2022 18:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poetin wil niet praten, die wil zoveel mogelijk van Oekrane inpikken.
En een pruik. En zegels lsd. En mdma. En een Spar plasticzak. En zelfs een pruik.quote:
Rusland wil niet praten? Ze hebben zich teruggetrokken uit de regio Kyiv om zich te focussen op de Donbass en Luhansk. Nu heb je de poppen weer aan het dansen.quote:Op maandag 25 april 2022 18:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit verhaaltje over Poetin die niet meer wil onderhandelen met Zelensky omdat ie zo kwaad is vanwege het zinken van dat schip, een verhaal gebaseerd op 'bronnen' dicht bij Poetin, gaat ervan uit dat Poetin daarvoor wel wilde praten. Daar is geen enkele aanwijzing voor
Hoe nobelquote:Op maandag 25 april 2022 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rusland wil niet praten? Ze hebben zich teruggetrokken uit de regio Kyiv om zich te focussen op de Donbass en Luhansk.
Putin wil complete wereldheerschappij, van Lissabon tot Владивосто́к!quote:Op maandag 25 april 2022 18:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poetin wil niet praten, die wil zoveel mogelijk van Oekrane inpikken.
Oprecht fascinerend hoe je er zo faliekant naast kan zitten.quote:Op maandag 25 april 2022 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rusland wil niet praten? Ze hebben zich teruggetrokken uit de regio Kyiv om zich te focussen op de Donbass en Luhansk. Nu heb je de poppen weer aan het dansen.
Of is dat ook allemaal in scene gezet?
Je kan wel denken dat Oekrane door wapenleveranties die Russen uit het land gaat knallen maar zo gaat het niet werken. Oekrane weigert telkens om water bij de wijn te doen dankzij de VS die ze overmoedig maakt en pleit voor een regime change en het doelbewust verzwakken van Rusland.
Even voor de duidelijkheid, een kogel door je been is een drama, maar van een kogel door je nek ga je dood. Het is meer dan een verschil in gradaties.quote:Op maandag 25 april 2022 18:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kun je wel zo wijs doen maar het is beide even fout.
En dat is ook goed zo; hoe zwakker orkistan des te veiliger de Europese burgerbevolking is.quote:Op maandag 25 april 2022 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oekrane weigert telkens om water bij de wijn te doen dankzij de VS die ze overmoedig maakt en pleit voor een regime change en het doelbewust verzwakken van Rusland.
Het irritante is dat ze vrijheid van meningsuiting verwarren met vrijheid van feiten 'creren'. En dat de bredere maatschappij daar geen goed antwoord op heeft. Helemaal niet sinds we zo terughoudend zijn met gedwongen opnames.quote:Op maandag 25 april 2022 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel erg fascinerend dat users het telkens weer weten te spinnen naar ja maar de VS en of andere irrelevante randzaken zoals complottheorien.
En ik vind het ook heel erg irritant.
Precies. Ik wil niet leven in een Ruscistische dictatuur.quote:Op maandag 25 april 2022 19:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dat is ook goed zo; hoe zwakker orkistan des te veiliger de Europese burgerbevolking is.
waarom de neuk zou Oekraine water bij de wijn willen doen ??quote:Op maandag 25 april 2022 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rusland wil niet praten? Ze hebben zich teruggetrokken uit de regio Kyiv om zich te focussen op de Donbass en Luhansk. Nu heb je de poppen weer aan het dansen.
Je kan wel denken dat Oekrane door wapenleveranties die Russen uit het land gaat knallen maar zo gaat het niet werken. Oekrane weigert telkens om water bij de wijn te doen dankzij de VS die ze overmoedig maakt en pleit voor een regime change en het doelbewust verzwakken van Rusland.
Of in de Russische "invloedssfeer".quote:Op maandag 25 april 2022 19:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies. Ik wil niet leven in een Ruscistische dictatuur.
Aha de beroemde “water bij de wijn”. Ga je ook uitleggen welk water precies? Opgave van grote delen van haar grondgebied, van haar strijdkrachten en van haar regering? Dat water bedoel je? Opgave van haar zelfstandigheid door het vervangen van de regering door een Putain puppet regime? Het opgeven van de democratie voor de komende decennia?quote:Op maandag 25 april 2022 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik blij dat Le Pen het deksel op de neus heeft gekregen.quote:Op maandag 25 april 2022 19:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of in de Russische "invloedssfeer".
Het is beide een oorlogsmisdaad. Laat dat maar eens even duidelijk zijn.quote:Op maandag 25 april 2022 18:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, een kogel door je been is een drama, maar van een kogel door je nek ga je dood. Het is meer dan een verschil in gradaties.
Een veilige europese burgerbevolking bestaat niet als een kernmacht als Rusland in het nauw gedreven wordt. Rusland expres verzwakken kan gezien worden als een directe aanval op het land zelf, wat dus weer vergeldingsacties in de hand gaat werken.quote:Op maandag 25 april 2022 19:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dat is ook goed zo; hoe zwakker orkistan des te veiliger de Europese burgerbevolking is.
Ik hoop maar dat dit een act is maar tegen beter weten in..quote:Op maandag 25 april 2022 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een veilige europese burgerbevolking bestaat niet als een kernmacht als Rusland in het nauw gedreven wordt. Rusland expres verzwakken kan gezien worden als een directe aanval op het land zelf, wat dus weer vergeldingsacties in de hand gaat werken.
Dat oorloghitser Biden en zijn corrupte administration hier openlijk voor uitkomen is olie op het vuur gooien en doelbewust het conflict escaleren. Deze labiele en gevaarlijke houding had ons in de koude oorlog de kop gekost, gelukkig was men toen iets minder van mening de cowboy te moeten uithangen inzake het conflict.
Kijk er maar niet raar van op als deze levensgevaarlijke houding ons het westen flink de kop gaat kosten: een flinke morele verhevenis en pure minachting tegenover andere culturen en invloedsferen met complexe voorgeschiedenissen is het.
OK, Thierry.quote:Op maandag 25 april 2022 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een veilige europese burgerbevolking bestaat niet als een kernmacht als Rusland in het nauw gedreven wordt. Rusland expres verzwakken kan gezien worden als een directe aanval op het land zelf, wat dus weer vergeldingsacties in de hand gaat werken.
Dat oorloghitser Biden en zijn corrupte administration hier openlijk voor uitkomen is olie op het vuur gooien en doelbewust het conflict escaleren. Deze labiele en gevaarlijke houding had ons in de koude oorlog de kop gekost, gelukkig was men toen iets minder van mening de cowboy te moeten uithangen inzake het conflict.
Kijk er maar niet raar van op als deze levensgevaarlijke houding ons het westen flink de kop gaat kosten: een flinke morele verhevenheid en pure minachting tegenover andere culturen en invloedsferen met complexe voorgeschiedenissen is het.
Tja, als Bucha iets aantoont is het wel dat de morele verhevenheid terecht is. Maar daar horen wij jou nooit over, de oorlogsmisdaden van Rusland, waarom is dat?quote:Op maandag 25 april 2022 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kijk er maar niet raar van op als deze levensgevaarlijke houding ons het westen flink de kop gaat kosten: een flinke morele verhevenheid en pure minachting tegenover andere culturen en invloedsferen met complexe voorgeschiedenissen is het.
Dit populistische Russia-bad geneuzel stond in geen enkele veiligheidsgarantie die het Kremlin aan Oekrane voorlegde.quote:Op maandag 25 april 2022 19:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha de beroemde “water bij de wijn”. Ga je ook uitleggen welk water precies? Opgave van grote delen van haar grondgebied, van haar strijdkrachten en van haar regering? Dat water bedoel je? Opgave van haar zelfstandigheid door het vervangen van de regering door een Putain puppet regime? Het opgeven van de democratie voor de komende decennia?
Verlicht ons, welke consessies had de verkrachte aan de verkrachter moeten doen?
Zal wel acceptabele nevenschade zijn voor de totstandkoming van de boreale heilstaat.quote:Op maandag 25 april 2022 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als Bucha iets aantoont is het wel dat de morele verhevenheid terecht is. Maar daar horen wij jou nooit over, de oorlogsmisdaden van Rusland, waarom is dat?
Maar Russia is bad. Dat zijn inmiddels onomstotelijke feiten, dat waren het al maar de fellow travellers van een massa moordend, onderdrukkend regime konden dat meestal nog wel ontkennen, nu is dat toch wel lachwekkend geworden. En op het randje van landverraad, eigenlijk, naar mijn mening.quote:Op maandag 25 april 2022 19:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit populistische Russia-bad geneuzel stond in geen enkele veiligheidsgarantie die het Kremlin aan Oekrane voorlegde.
Natuurlijk is het een flauwekul argument voor de Russen om UKR in te vallen.quote:Op maandag 25 april 2022 14:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Neuh, daar gaat het jou niet om. We weten allemaal dat een klein deel van de azov strijders neo-nazi's zijn en er dubieuze denkbeelden op nahouden en ongetwijfeld akties ondernemen die als oorlogsmisdaad betiteld kunnen worden.
Die paar honderd neo-nazi's in een flutonderdeeltje van het leger van Oekraine is PEANUTS.
https://www.reuters.com/a(...)entary-idUSKBN1GV2TYquote:. According to Freedom House’s Ukraine project director Matthew Schaaf, “numerous organized radical right-wing groups exist in Ukraine, and while the volunteer battalions may have been officially integrated into state structures, some of them have since spun off political and non-profit structures to implement their vision.” Schaaf noted that “an increase in patriotic discourse supporting Ukraine in its conflict with Russia has coincided with an apparent increase in both public hate speech, sometimes by public officials and magnified by the media, as well as violence towards vulnerable groups such as the LGBT community,” an observation that is supported by a recent Council of Europe study.
In recent months, Ukraine has experienced a wave of unchecked vigilantism. Institute Respublica, a local pro-democracy NGO, reported that activists are frequently harassed by vigilantes when holding legal meetings or rallies related to politically-controversial positions, such as the promotion of LGBT rights or opposition to the war. Azov and other militias have attacked anti-fascist demonstrations, city council meetings, media outlets, art exhibitions, foreign students and Roma. Progressive activists describe a new climate of fear that they say has been intensifying ever since last year's near-fatal stabbing of anti-war activist Stas Serhiyenko, which is believed to have been perpetrated by an extremist group named C14 (the name refers to a 14-word slogan popular among white supremacists). Brutal attacks this month on International Women’s Day marches in several Ukrainian cities prompted an unusually forceful statement from Amnesty International, which warned that "the Ukrainian state is rapidly losing its monopoly on violence.”
There’s no easy way to eradicate the virulent far-right extremism that has been poisoning Ukrainian politics and public life, but without vigorous and immediate efforts to counteract it, it may soon endanger the state itself.
Goh? Heb je niet zo goed opgelet? En welke veiligheidsgaranties precies? Die waar Oekrane geen lid mocht worden van NATO of EU? Die waarin Oekrane haar strijdkrachten moest afbouwen? Die waarin de regering zou moeten aftreden en vervangen door een Putain puppet regering?quote:Op maandag 25 april 2022 19:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit populistische Russia-bad geneuzel stond in geen enkele veiligheidsgarantie die het Kremlin aan Oekrane voorlegde.
En in 2022 heeft extreem-rechts een zetel in een 450 zetels tellend parlement, wij hebben er veel meer in een 150 zetels tellend parlement dus blijkbaar is er iets veranderd in Oekraine.quote:Op maandag 25 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een flauwekul argument voor de Russen om UKR in te vallen.
Maar het neo-nazi probleem is veel groter dan een paar honderd Azov lui, dat is een gegeven.
Zie bv dit stuk uit 2018
[..]
https://www.reuters.com/a(...)entary-idUSKBN1GV2TY
Waarom is dit interessant? Nou om te weten wat er gebeurt, hoe het conflict starte en waar het westen zich inmengt.
Mijn nederige excuses voor het agressieve Rusland. Sorry alvast als ze een atoombom op ons gooienquote:Op maandag 25 april 2022 19:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Politici die Rusland en hun gedrag nu nog afzwakken of goedpraten overschrijden dat randje van landverraad. Schrder, maar ook Le Pen en Baudet zijn regelrechte landverraders en mogen daar wat mij betreft ook voor veroordeeld worden.quote:Op maandag 25 april 2022 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Russia is bad. Dat zijn inmiddels onomstotelijke feiten, dat waren het al maar de fellow travellers van een massa moordend, onderdrukkend regime konden dat meestal nog wel ontkennen, nu is dat toch wel lachwekkend geworden. En op het randje van landverraad, eigenlijk, naar mijn mening.
Dit populistische Russia-bad geneuzel stond in geen enkele veiligheidsgarantie die het Kremlin aan Oekrane voorlegde.quote:Op maandag 25 april 2022 19:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha de beroemde “water bij de wijn”. Ga je ook uitleggen welk water precies? Opgave van grote delen van haar grondgebied, van haar strijdkrachten en van haar regering? Dat water bedoel je? Opgave van haar zelfstandigheid door het vervangen van de regering door een Putain puppet regime? Het opgeven van de democratie voor de komende decennia?
Verlicht ons, welke consessies had de verkrachte aan de verkrachter moeten doen?
Russia-bad propaganda vloeit continu door de westerse spreekbuizen. Impliceren dat Rusland na Oekrane voor heel Europa zal gaan om de publieke opinie te kunnen benvloeden om meer wapenleveranties, regime change en militair ingrijpen te kunnen rechtvaardigen in hun ideologisch spel. Waar ontken ik precies oorlogsmisdaden?quote:Op maandag 25 april 2022 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Russia is bad. Dat zijn inmiddels onomstotelijke feiten, dat waren het al maar de fellow travellers van een massa moordend, onderdrukkend regime konden dat meestal nog wel ontkennen, nu is dat toch wel lachwekkend geworden. En op het randje van landverraad, eigenlijk, naar mijn mening.
Er schijnt ook een boek bij te zijn met als handtekening ‘Handtekening Onleesbaar’.quote:
Ja maar het is gewoon de schuld van Oekrane zelf! Als ze gewoon hun land opgeven, hun leger opdoeken, grote delen direct aan Rusland geven, de democratie afschaffen, een Russische Seyss-Inquart accepteren en hun bevolking en grondstoffen aanbieden aan Putain om te ge-en misbruiken dan is Putain echt de beroerdste niet hoor. Dat hadden ze best kunnen begrijpen.quote:Op maandag 25 april 2022 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Politici die Rusland en hun gedrag nu nog afzwakken of goedpraten overschrijden dat randje van landverraad. Schrder, maar ook Le Pen en Baudet zijn regelrechte landverraders en mogen daar wat mij betreft ook voor veroordeeld worden.
Tuurlijk Thierryquote:Op maandag 25 april 2022 19:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[..]
Russia-bad propaganda vloeit continu door de westerse spreekbuizen. Impliceren dat Rusland na Oekrane voor heel Europa zal gaan om de publieke opinie te kunnen benvloeden om meer wapenleveranties, regime change en militair ingrijpen te kunnen rechtvaardigen in hun ideologisch spel. Waar ontken ik precies oorlogsmisdaden?
En landverraad? Excuse me? Nederland is totaal niet betrokken in dit conflict, en wenst niet betrokken te raken gezien de uitslag van het associatie referendum. Dit negeren en ons stukje bij beetje steeds meer in het conflict zuigen i.s.m. de globalistische ideologie neigt meer naar landverraad.
Ja, wie denkt Oekraine wel niet dat ze zijn. Gewoon laten verkachten en plunderen door het zeer nobele niet nazistische Russische leger. En dit gaat de hardwerkende Nederlander ook nog geld kosten ook.quote:Op maandag 25 april 2022 19:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja maar het is gewoon de schuld van Oekrane zelf! Als ze gewoon hun land opgeven, hun leger opdoeken, grote delen direct aan Rusland geven, de democratie afschaffen, een Russische Seyss-Inquart accepteren en hun bevolking en grondstoffen aanbieden aan Putain om te ge-en misbruiken dan is Putain echt de beroerdste niet hoor. Dat hadden ze best kunnen begrijpen.
Die propaganda komt rechtstreeks van de Russen zelf als er weer een massagraf vol Oekraense burgers wordt opgegraven. Ze doen ook geen moeite om het geheim te houden.quote:Op maandag 25 april 2022 19:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Russia-bad propaganda vloeit continu door de westerse spreekbuizen.
Ja maar Rusland mag kennelijk niet verzwakt worden maar Oekrane wel.quote:Op maandag 25 april 2022 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goh? Heb je niet zo goed opgelet? En welke veiligheidsgaranties precies? Die waar Oekrane geen lid mocht worden van NATO of EU? Die waarin Oekrane haar strijdkrachten moest afbouwen? Die waarin de regering zou moeten aftreden en vervangen door een Putain puppet regering?
En ja dat zijn letterlijk eisen van Rusland
Westerse spreekbuizen zijn vrij om hun mening te geven, Russische zijn dat niet. Het feit dat je dat verschil blijkbaar niet inziet spreekt al boekdelen.quote:Op maandag 25 april 2022 19:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[..]
Russia-bad propaganda vloeit continu door de westerse spreekbuizen. Impliceren dat Rusland na Oekrane voor heel Europa zal gaan om de publieke opinie te kunnen benvloeden om meer wapenleveranties, regime change en militair ingrijpen te kunnen rechtvaardigen in hun ideologisch spel. Waar ontken ik precies oorlogsmisdaden?
En landverraad? Excuse me? Nederland is totaal niet betrokken in dit conflict, en wenst niet betrokken te raken gezien de uitslag van het associatie referendum. Dit negeren en ons stukje bij beetje steeds meer in het conflict zuigen i.s.m. de globalistische ideologie neigt meer naar landverraad.
Het is UKR gelukt om ze uit het parlement te houden, maar dat is wat anders dan van de straat en dagelijks leven. Ken je mensen die in Kiev gewoond hebben? Vraag die maar eens.quote:Op maandag 25 april 2022 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in 2022 heeft extreem-rechts een zetel in een 450 zetels tellend parlement, wij hebben er veel meer in een 150 zetels tellend parlement dus blijkbaar is er iets veranderd in Oekraine.
Aan de andere kant, wij zijn wel een goede kandidaat voor een inval nu.
Ik snap ook niet waarom het OM toelaat dat de vijand in het parlement een spreekbuis heeft.quote:Op maandag 25 april 2022 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Politici die Rusland en hun gedrag nu nog afzwakken of goedpraten overschrijden dat randje van landverraad. Schrder, maar ook Le Pen en Baudet zijn regelrechte landverraders en mogen daar wat mij betreft ook voor veroordeeld worden.
Aangezien Poetin ons met een kernoorlog dreigt wordt het misschien eens tijd om wat oorlogswetgeving af te stoffen om de binnenlandse verraders aan te pakken.quote:Artikel 102
Met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk, in tijd van oorlog, de vijand hulp verleent of de staat tegenover de vijand benadeelt.
Onder tijd van oorlog wordt begrepen de tijd waarin oorlog dreigende is.
PSSST..de Oekraners hebben democratisch een joodse president gekozen. Dat is een gegeven.quote:Op maandag 25 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar het neo-nazi probleem is veel groter dan een paar honderd Azov lui, dat is een gegeven.
Zie bv dit stuk uit 2018
[..]
Waarom is dit interessant? Nou om te weten wat er gebeurt, hoe het conflict starte en waar het westen zich inmengt.
Ik ken zelfs mensen die er nog steeds wonen als hun huizen nu nog overeind staan. Beetje lastig contact houden momenteel.quote:Op maandag 25 april 2022 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is UKR gelukt om ze uit het parlement te houden, maar dat is wat anders dan van de straat en dagelijks leven. Ken je mensen die in Kiev gewoond hebben? Vraag die maar eens.
Maar binnen welke context heeft dit berhaupt een relatie tot de inval door Rusland? Dat is toch gewoon bullshit?quote:Op maandag 25 april 2022 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is UKR gelukt om ze uit het parlement te houden, maar dat is wat anders dan van de straat en dagelijks leven. Ken je mensen die in Kiev gewoond hebben? Vraag die maar eens.
Fijn, je geeft hierin dus toe dat een flauwekul argument is, wat automatisch inhoudt dat als het geen neo-nazi's waren geweest, Rusland wel een andere reden had gevonden om binnen te vallen. Neo-nazi's zijn dus irrelevant in de oorlog in Oekraine.quote:Op maandag 25 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zie bv dit stuk uit 2018
[..]
Zie hier een volbloed Ruscist.quote:Op maandag 25 april 2022 19:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat vind ik al een hele tijd. Nederlandse Ruscisten zou je gewoon niet anders moeten behandelen dan NSB-ers.quote:Op maandag 25 april 2022 19:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom het OM toelaat dat de vijand in het parlement een spreekbuis heeft.
[..]
Aangezien Poetin ons met een kernoorlog dreigt wordt het misschien eens tijd om wat oorlogswetgeving af te stoffen om de binnenlandse verraders aan te pakken.
Rusland verzwakt zichzelf, niemand anders dan Rusland is deze oorlog begonnen. Laat Rusland lekker opzouten uit waar dan ook in Oekraine met hun leugens en moordpartijen.quote:Op maandag 25 april 2022 18:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het mag van mij zelfs op totaal niet geraffineerde wijze. Poetin was al een massamoordenaar voor de inval in Oekraine.quote:Op maandag 25 april 2022 19:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Rusland verzwakt zichzelf, niemand anders dan Rusland is deze oorlog begonnen. Laat Rusland lekker opzouten uit waar dan ook in Oekraine met hun leugens en moordpartijen.
En regime change voor Rusland? Als het op geraffineerde wijze kan, prima.
Eigen schuld, dikke bult.
Je standpunt is prima te verdedigenquote:Op maandag 25 april 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het mag van mij zelfs op totaal niet geraffineerde wijze. Poetin was al een massamoordenaar voor de inval in Oekraine.
Wat is daar precies raar aan? Dat is ook exact wat de VS wil.quote:Op maandag 25 april 2022 19:05 schreef TLC het volgende:
en oh ja 'doelbewust verzwakken van Rusland'
Zonder zijn eigen troepen op te hoeven offeren (wat Rusland niet kan zeggen).quote:Op maandag 25 april 2022 19:54 schreef nostra het volgende:
Wat is daar precies raar aan? Dat is ook exact wat de VS wil.
Dat is nog een bijkomend voordeel ja.quote:Op maandag 25 april 2022 19:56 schreef Tengano het volgende:
Zonder zijn eigen troepen op te hoeven offeren.
Ik begreep uit de documentaires die ik gezien heb dat dat personeel nog duurder en kostbaarder is dan het materieel. Met name die specialisten die ongelofelijk veel trainingen hebben gevolgd en zeer schaars zijn qua fysiek, mentaliteit en intelligentie.quote:
Je moet wat te doen hebben als je wacht om de bom af te laten gaan?quote:
Dat zeg ik steeds, dat is geen reden voor de inval, maar een goed gebruikt excuus.quote:Op maandag 25 april 2022 19:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar binnen welke context heeft dit berhaupt een relatie tot de inval door Rusland? Dat is toch gewoon bullshit?
Of vind je een inval van Belgi wel gerechtvaardigd aangezien Vlaams Belang best veel stemmen haalt?
Alle politici of burgers die tegen de oorlog in Irak waren, waar we dus daadwerkelijk direct betrokken waren als strijdende partij, zijn landverraders?quote:Op maandag 25 april 2022 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Westerse spreekbuizen zijn vrij om hun mening te geven, Russische zijn dat niet. Het feit dat je dat verschil blijkbaar niet inziet spreekt al boekdelen.
We zijn betrokken. Dat jij dat niet wil of niet wil erkennen is jouw probleem. Het associatie verdrag is er gewoon en Oekraine is kandidaat EU lid, wij zijn onderdeel van de coalitie van 35 die Oekraine steunt tegen de Russische inval en de door Rusland begonnen oorlog.
Steunden die Irak? Volgens mij niet. In Nederland hebben we momenteel een aantal politici rondlopen die actief Rusland steunen en gesteund hebben. Een ervan heeft een lintje van Poetin gekregen na MH 17 en volgens mij heeft hij dat nog steeds.quote:Op maandag 25 april 2022 19:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Alle politici of burgers die tegen de oorlog in Irak waren, waar we dus daadwerkelijk direct betrokken waren als strijdende partij, zijn landverraders?
Jawel.quote:Op maandag 25 april 2022 19:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Oekrane heeft geen neo-nazi-probleem,
quote:Additionally, those interested in the democratic development of Ukraine, including human rights activists and experts, should draw public and media attention to the real and existing problem of far-right extremism.
De economische schade door de sancties, en het effect op de publieke opinie in Rusland had daar misschien kunnen toe leiden, maar nu Oekraine aanvallen op Russisch grondgebied uitvoert wordt dat moeilijker, imo.quote:Op maandag 25 april 2022 19:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Rusland verzwakt zichzelf, niemand anders dan Rusland is deze oorlog begonnen. Laat Rusland lekker opzouten uit waar dan ook in Oekraine met hun leugens en moordpartijen.
En regime change voor Rusland? Als het op geraffineerde wijze kan, prima.
Eigen schuld, dikke bult.
www.notthisshitagain.comquote:Op maandag 25 april 2022 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel.
https://freedomhouse.org/(...)-ukrainian-democracy
[..]
Ook een artikel van een aantal jaren geleden, volgens mij en de Oekrainse democratie is overeind gebleven zonder fraude of malversaties en zonder rare grappen als Orbans kiesstelsel. Extreem-rechts heeft zeer zeker niet de democratie in Oekraine omver geworpen of zelfs maar serieus bedreigd. Dat weten we inmiddels toch, of niet?quote:Op maandag 25 april 2022 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Wel een vrij oud stukkie al.quote:Op maandag 25 april 2022 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
quote:Extremist groups are, however, aggressively trying to impose their agenda on Ukrainian society, including by using force against those with opposite political and cultural views. They are a real physical threat to left-wing, feminist, liberal, and LGBT activists, human rights defenders, as well as ethnic and religious minorities.
Als duidelijk wordt dat Oekraine aanvallen uitvoert op Russisch grondgebied dan zal Rusland vinden dat het Westen medeplichtig is. Immers wij supporten UA en wij leveren de wapens. Bij wijze van spreken: Nederlandse raketten op Russische doelen dus...quote:Op maandag 25 april 2022 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De economische schade door de sancties, en het effect op de publieke opinie in Rusland had daar misschien kunnen toe leiden, maar nu Oekraine aanvallen op Russisch grondgebied uitvoert wordt dat moeilijker, imo.
Dat is dan jammer voor Rusland. Voorlopig zijn ze niet eens in staat om de gaskraan dicht te draaien zonder zelfmoord te plegen, lijkt het.quote:Op maandag 25 april 2022 20:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als duidelijk wordt dat Oekraine aanvallen uitvoert op Russisch grondgebied dan zal Rusland vinden dat het Westen medeplichtig is. Immers wij supporten UA en wij leveren de wapens. Bij wijze van spreken: Nederlandse raketten op Russische doelen dus...
[ afbeelding ]
Okee, en hoe staat dat in verhouding met de democratische keuze voor de joodse Zelensky als president en hoe staat dit allemaal in verhouding tot de inval in Oekrane door Rusland?quote:Op maandag 25 april 2022 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
quote:Op maandag 25 april 2022 20:08 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is dan jammer voor Rusland. Voorlopig zijn ze niet eens in staat om de gaskraan dicht te draaien zonder zelfmoord te plegen, lijkt het.
Het land kan alleen nog imploderen of exploderen vrees ik, een brede volksopstand zal er niet meer komen idd. Niet dat ik Nostradamus ben, maar toch...quote:Op maandag 25 april 2022 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De economische schade door de sancties, en het effect op de publieke opinie in Rusland had daar misschien kunnen toe leiden, maar nu Oekraine aanvallen op Russisch grondgebied uitvoert wordt dat moeilijker, imo.
heb je het over europa (duitsland met name) of over rusland in deze post?quote:Op maandag 25 april 2022 20:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor Rusland. Voorlopig zijn ze niet eens in staat om de gaskraan dicht te draaien zonder zelfmoord te plegen, lijkt het.
quote:Op maandag 25 april 2022 20:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Okee, en hoe staat dat in verhouding met de democratische keuze voor de joodse Zelensky als president en hoe staat dit allemaal in verhouding tot de inval in Oekrane door Rusland?
quote:Former president Petro Poroshenko described Azov as “our best warriors” as they were recruited into the National Guard of Ukraine in November 2014. Azov members have launched attacks on Roma, LGBT+ people and migrants. But they have access to the weaponry that Nato has poured into the country and are nestling closer to the centre of government.
Olena Semyanka, a leading figure in the Azov regiment’s political arm, told Die Zeit magazine that she was now an assistant to a deputy of Zelensky’s ruling party. She added that she was supporting him in building up the International Legion of volunteers to come from across the world to fight.
In 2015 Canada and the US announced that their own forces would not support or train the Azov regiment, citing its Nazi ties. But the following year the US lifted this ban under pressure from the Pentagon.
Another militarised far right movement is Right Sector, which also fights against Russian-backed separatists in eastern Ukraine. As the Russian aggression escalated, Right Sector grew with support from the top.
In December last year Right Sector member Dmytro Kotsyubaylo was awarded the title of Hero of Ukraine by Zelensky. There are such close links between Right Sector and the Ukrainian state that it is normal for schoolchildren to visit its training camps. Here they are given a version of Ukrainian history that venerates figures such as Bandera. Strengthening a right wing version of history has had very dangerous results.
Is Rusland onze officile vijand? Ligt er een oorlogsverklaring? Strijden we actief mee tegen Rusland? Valt Rusland ons aan?quote:Op maandag 25 april 2022 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Steunden die Irak? Volgens mij niet. In Nederland hebben we momenteel een aantal politici rondlopen die actief Rusland steunen en gesteund hebben. Een ervan heeft een lintje van Poetin gekregen na MH 17 en volgens mij heeft hij dat nog steeds.
Uitspraken als "Bondgenoot", "Groot leider" en "Zulke leiders hebben wij niet in het Westen" kun je nog steeds op Twitter terugvinden.
Je vergelijking gaat dus nogal mank, eigenlijk. Tegen oorlog zijn is iets anders als de vijand steunen.
Geen onderschatting, feitelijk. Rusland kan militair geen vuist maken op een 2e front, economisch het gevecht aangaan kunnen ze ook niet want de afhankelijkheid werkt twee kanten op plus dat er nog wat meer via Nederland naar Rusland reist wat nu nog niet onder sancties valt.quote:
Psst? Ik heb nergens gezegd dat het landverraad is. Ik heb gezegd dat het op de rand van ligt voor mij. Mischien even lezen wat ik zeg voordat je mij woorden in de mond legt? Dank je.quote:Op maandag 25 april 2022 20:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is Rusland onze officile vijand? Ligt er een oorlogsverklaring? Strijden we actief mee tegen Rusland? Valt Rusland ons aan?
Als je niet onvoorwaardelijk partij kiest voor Oekrane op dit moment, wordt dat uitgelegd als steun aan Rusland. Waarom is het niet onvoorwaardelijk steunen van onze deelname aan de oorlog in Irak geen steun aan het regime van Hussein?
Wat een idioot als Baudet op Twitter zegt zal me worst zijn. Die schiet erg ver door in zijn Rusland-liefde inderdaad. Maar het ging niet alleen om politici maar ook om burgers. Wanneer we daadwerkelijk een oorlogsverklaring van Rusland aan onze broek hebben en je bent voor een overwinning van Rusland of werkt er zelfs actief aan mee, dan heb ik alle begrip voor de kwalificatie 'landverraad' en de bijbehorende vervolging. Het is echter een zeer zwaar misdrijf en ik vind het vrij ver gaan om iemand hiervan te betichten in dit stadium en in de huidige omstandigheden, wanneer je niet je volledig achter Oekrane staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |