Ah ja, die disclamier had ik gemist.quote:Op maandag 25 april 2022 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat staat onder in het stuk in het vierkant.
Onaangekondigd, disclaimer.
Ik denk juist dat dit journalistiek is, een verhaal checken gewoon afreizen en die mensen interviewen.
Dat dat niet uitkomt het het narratieve is nou eenmaal zo.
Zouden ook genoeg, en die zijn er ook genoeg, anti Russische journalistieke stukken op NRC staan.
Waar mij het om gaat is dat dat Azov volk idd nog weleens niet zo lief kunnen zijn, net als de Russen overigens.
https://www.msn.com/nl-nl(...)44a083f8373c08a4f0a2quote:MOSKOU (ANP/RTR) - De Russische president Vladimir Poetin beweert dat het Westen probeert Russische journalisten te vermoorden. Op de Russische staatstelevisie zei Poetin dat veiligheidsdienst FSB onlangs een moordpoging op een prominente televisiejournalist heeft verijdeld, zonder daar bewijs voor te geven. Volgens het Russische persbureau Interfax ging het om Vladimir Solovjov.
"Vanochtend heeft de Federale Veiligheidsdienst de activiteiten beëindigd van een terroristische groepering die van plan was een beroemde Russische tv-journalist aan te vallen en te vermoorden", zei Poetin. "Ze zijn overgegaan op terreur, op het voorbereiden van het vermoorden van onze journalisten."
Volgens Interfax doelde Poetin op een groep die in opdracht van Oekraïense spionnen Solovjov wilde vermoorden. De Russische autoriteiten zouden enkele leden van de groepering hebben aangehouden.
Poetin zei de verijdelde moordpoging te zien als bewijs dat het Westen Rusland van binnenuit probeert te vernietigen, maar dat dergelijke pogingen zouden mislukken. Hij zei dat de Amerikaanse CIA de leiding heeft over pogingen om Rusland te ondermijnen en de Oekraïense regering adviseert.
Poetin zei ook dat buitenlandse mediaorganisaties en sociale media door het Westen worden gebruikt om provocaties tegen de Russische strijdkrachten te verzinnen. Aan dergelijke acties moet volgens hem een einde komen.
Jake Tran heeft een mooie video over de FSB gemaakt en idd het begint algemeen bekend te worden dat Rusland de vaste tactiek gebruikt van de tegenpartij beschuldigen van wat ze zelf gaan doen.quote:Op maandag 25 april 2022 14:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)44a083f8373c08a4f0a2
Vrij vertaald is dit dus aan aankondiging van moord op Russische journalisten door de FSB.
Montreux conventiequote:Op maandag 25 april 2022 05:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sjonge…zijn daarover regels of afspraken gemaakt?
En samcties over vastgelegd?
#perplex
Ik geef je gelijk hoor.quote:Op maandag 25 april 2022 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah ja, die disclamier had ik gemist.
Het bezoek van NRC aan de opvang in Moeromtsevo was niet aangekondigd of afgestemd, de mensen spraken vrij en zonder angst. Desgevraagd deelden ze foto’s en aanvullende informatie om hun verhaal te staven. Het bleef onduidelijk hoeveel ze, na weken verstoken te zijn van internet en gevoed door de Russische staatspers, precies wisten van de gebeurtenissen in Oekraïne.
De opvang is wel een specifiek doel. Als daar alleen pro-Russische Ukraïners zitten, kan de pers daar natuurlijk prima onaangekondigd naartoe gaan en spreken ze alleen de mensen waarvan Rusland vindt dat ze gesproken mogen worden. Het verstoken zijn van iedere andere vorm van informatie dan de goedgekeurde van de Russische staatspers maakt het verhaal niet sterker.
Nogmaals, het zegt gewoon niet zoveel. Je kunt niet aan de ene kant alles wat Ukraïne naar buiten brengt met een scheef oog bekijken en dan een dergelijk artikel gebruiken als bewijs dat de Russen echt wel goede dingen doen. Het is op z'n minst flink gekleurd.
Daar ga je dus niet achterkomen.quote:Op maandag 25 april 2022 15:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk hoor.
Ik zeg trouwens niet dat de Russen goede dingen doen. Ik zie alleen dat propoganda beide kanten op werkt soms, het is interessant om uit te zoeken wat waar is en wat aangedikt of nep is.
Wat een materieel, je zit nog beter en veiliger in een kartonnen doos van Coolbluequote:Op maandag 25 april 2022 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Goed van die Russische soldaten dat ze niet meedoen aan Putin z'n oorlog en gewoon de tank met alle wapens op de weg hebben achtergelaten en m gesmeerd zijn.
[ twitter ]
Dit is wel opvallend:quote:Op maandag 25 april 2022 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Goed van die Russische soldaten dat ze niet meedoen aan Putin z'n oorlog en gewoon de tank met alle wapens op de weg hebben achtergelaten en m gesmeerd zijn.
[ twitter ]
Het zou mooi zijn als op precies 9 mei een behoorlijk aantal van dit soort sabotage achtige branden worden aangestoken.quote:Op maandag 25 april 2022 15:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Ook een munitie opslagplaats werd vannacht gesaboteerd
[ twitter ]
Precies op die dag de Crimea brug opblazen lijkt me wel watquote:Op maandag 25 april 2022 15:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als op precies 9 mei een behoorlijk aantal van dit soort sabotage achtige branden worden aangestoken.
Dat filmpje van Maersheimer is wel een waar geloofsartikel geworden zeg.quote:
Daarnaast kun je de lijn van de realisten bekritiseren vanuit de empirie en betogen dat Poetin en z'n handlangers wel bij monde reppen over de NAVO, maar in de praktijk toch vooral het risico op democratisering en liberalisering in omliggende landen al voldoende voorwaarde is geweest voor ome Vlad om naar de wapens te grijpen de afgelopen decennia.quote:If the westsplainers were to engage in intellectually honest critique of NATO and its expansion and therefore of the war in Ukraine, they would have to, by extension, critique Eastern European politicians and voters who have adopted (although in some cases, like Poland and Hungary, quite spottily) the Western ideals of democracy and national self-determination. They would have to acknowledge that their ideas for how to end the conflict—vague calls for diplomacy or even opposition to NATO, even as Ukrainians on the ground call for active support—may represent American preferences for avoiding conflict or opposing NATO rather than those of Ukrainians.
The result is that hard-nosed realists see the world not as it is but as it appears in their theories and, worse, that Western internationalism, which claims to stand in solidarity with the oppressed, does the opposite: It asks the subaltern to speak, only to ignore them when they ask for military support or self-determination.
Ik heb zelf ook het eea aan onderzoek gedaan qua oorzaak en gevolg.quote:Op maandag 25 april 2022 15:55 schreef Monolith het volgende:
Ik wil er nog wel wat leesvoer tegenaan gooien voor de mensen die zelf nog nooit een blad als Foreign Policy of Foreign Affairs hebben opengeslagen hoor. Neem bijvoorbeeld dit stuk. De kern is in mijn ogen toch vooral dit:
[..]
Daarnaast kun je de lijn van de realisten bekritiseren vanuit de empirie en betogen dat Poetin en z'n handlangers wel bij monde reppen over de NAVO, maar in de praktijk toch vooral het risico op democratisering en liberalisering in omliggende landen al voldoende voorwaarde is geweest voor ome Vlad om naar de wapens te grijpen de afgelopen decennia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da!quote:Op maandag 25 april 2022 15:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Precies op die dag de Crimea brug opblazen lijkt me wel wat
Kan je gewoon UA gebruiken, als je dan toch perse iets wilt afkorten?quote:Op maandag 25 april 2022 11:06 schreef AnneX het volgende:
Ho..vijf stations in mid en west -! UK gebombardeerd door Ru
Gekeken tot hij zei: Russia is not going on a rampage in Ukraine, toen gelachen en afgesloten.quote:
Dat filmpje is 6 jaar oud hè?quote:Op maandag 25 april 2022 16:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gekeken tot hij zei: Russia is not going on a rampage in Ukraine, toen gelachen en afgesloten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |