Om de koude oorlog te kunnen winnen heeft de VS bepaalde stammen gesteund wat ze niet hadden moeten doen. Maar die stammen zijn er nog steeds en dat gaat voorlopig niet veranderen.quote:Op maandag 18 april 2022 12:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de jaren '60 was Afghanistan naar de normen van toen een behoorlijk ontwikkeld land in die regio. Vervolgens heeft het westen daar structureel allerlei radicale groeperingen gesteund omdat gedacht werd dat dat handig uitkwam in de strijd tegen het communisme. Als kers op de taart vond de VS het nodig om daar de boel compleet overhoop te trekken.
Verder is hoelang het daar wel of niet onrustig is niet zo heel relevant voor het punt dat jij maakt: dat de bevolking niet in opstand komt tegen de Taliban betekent niet dat ze het wel prima vinden, zoals ik in mijn initile reactie probeerde uit te leggen.
Dan was er wel iets anders gevonden om mee te slaan.quote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ook wel ontzettend makkelijk voor de PR propaganda machine van Rusland als je neo-nazis incl allerlei nazi symboliek (Azov) toelaat in je seculiere leger.
Mein God zeg.
Hoe anders was het gelopen als Oekrane die niet had.
Dan had Putain wel een ander kutexcuus gevonden.quote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ook wel ontzettend makkelijk voor de PR propaganda machine van Rusland als je neo-nazis incl allerlei nazi symboliek (Azov) toelaat in je seculiere leger.
Mein God zeg.
Hetzelfde, behalve dat Rusland dan in 2014 Marioepol al had veroverd.quote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Mein God zeg.
Misschien de Rtterdamse havenquote:Op maandag 18 april 2022 14:24 schreef theunderdog het volgende:
Aan de mensen in het vorige topic die stellen dat met drie kernwapens heel Nederland weg is: je kijkt teveel B films.
Hoeveel hebben we nodig?quote:Op maandag 18 april 2022 14:24 schreef theunderdog het volgende:
Aan de mensen in het vorige topic die stellen dat met drie kernwapens heel Nederland weg is: je kijkt teveel B films.
Nee joh.quote:Op maandag 18 april 2022 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoeveel hebben we nodig?
Kan eentje Amsterdam wel uitschakelen?
quote:Op maandag 18 april 2022 13:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De vertaling van Baudet even opzoeken.
En sorry als je je beledigd voelt, maar ik reageer op de opmerkingen van iemand anders. Iemand met een filmpje, maar die weiger ik nog te quoten. Dat plezier wil ik hem niet meer doen.
Hier zijn de meningen over verdeeld.quote:Op maandag 18 april 2022 14:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je niet op iemand wil reageren dan moet je niet op de persoon reageren
toch niet de kleuterschool dit
Het is gewoon de waarheid, zelfs Zelulsky heeft het toegegeven.quote:Op maandag 18 april 2022 14:21 schreef Barbusse het volgende:
Dan had Putain wel een ander kutexcuus gevonden.
Flikker een eind op met je kremlinspeak.quote:Op maandag 18 april 2022 14:49 schreef Za het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid, zelfs Zelulsky heeft het toegegeven.
Totaal niet.quote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Jawel hoor. Bom van 1 megaton en alles daarboven bakt zelfs Schiphol krokant als je zoiets op de grachtengordel dropt!quote:
Ja hoor, ze hebben tegenwoordig nukes die 30 keer krachtiger zijn dan de bom van Hiroshima, als er zo een op Amsterdam valt, staat er geen gebouw meer overeind.quote:
Nee. Wel de binnenstad grotendeels, en er zullen daarnaast veel dood gaan aan straling.quote:Op maandag 18 april 2022 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoeveel hebben we nodig?
Je nee, oke. Als dat je definitie van vernietigen is.quote:Op maandag 18 april 2022 14:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, ze hebben tegenwoordig nukes die 30 keer krachtiger zijn dan de bom van Hiroshima, als er zo een op Amsterdam valt, staat er geen gebouw meer overeind.
Als er geen gebouw meer overeind staat, dan kun je inderdaad zeggen dat de stad compleet vernietigd is.quote:Op maandag 18 april 2022 15:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je nee, oke. Als dat je definitie van vernietigen is.
Gebouwen kun je weer opnieuw bouwen. Met 'vernietiging' versta ik meer het letterlijk verdwijnen van het grondgebied. Of in elk geval een einde maken aan elk levensvorm of potentieel levensvorm. Maar ok. Een kernwapen is wel nefast voor veel gebouwen ja.quote:Op maandag 18 april 2022 15:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als er geen gebouw meer overeind staat, dan kun je inderdaad zeggen dat de stad compleet vernietigd is.
Hoe was het anders gelopen dan?quote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Mein God zeg.
Nou niet veel anders, maar zonder dat ie nazie propoganda enige zin had.quote:
Tja als je het zo wilt, vallen kernbommen idd wel meequote:Op maandag 18 april 2022 15:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gebouwen kun je weer opnieuw bouwen. Met 'vernietiging' versta ik meer het letterlijk verdwijnen van het grondgebied. Of in elk geval een einde maken aan elk levensvorm of potentieel levensvorm. Maar ok. Een kernwapen is wel nefast voor veel gebouwen ja.
Die NAZI's zijn van Putin:quote:Op maandag 18 april 2022 15:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dus omdat immer neo-nazistische Azov-bataljon in zuidoosten (Donbas-regio) opereert valt Poetin ook Kiev en Lviv aan. Duidelijk.
quote:The Azov Battalion has its roots in a group of ultras of FC Metalist Kharkiv named "Sect 82" (1982 is the year of the founding of the group).[29] "Sect 82" was (at least until September 2013) allied with FC Spartak Moscow ultras.[29] Late February 2014, during the 2014 Ukrainian crisis when a separatist movement was active in Kharkiv, "Sect 82" occupied the Kharkiv Oblast regional administration building in Kharkiv and served as a local "self-defense force."[29] Soon after, a company of the Special Tasks Patrol Police called "Eastern Corps" was formed on the basis of "Sect 82".[29]
Het is hier veel erger.quote:Op maandag 18 april 2022 14:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je niet op iemand wil reageren dan moet je niet op de persoon reageren
toch niet de kleuterschool dit
Hoe had dat precies anders uitgepakt?quote:Op maandag 18 april 2022 15:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou niet veel anders, maar zonder dat ie nazie propoganda enige zin had.
En dat had inderdaad weleens anders uit kunnen pakken.
Ik vind het wel echt enorm dom als mensen met nazi symbolen in je leger opneemt.
Dus het was niets anders gelopen, het gejank over nazi's komt van een klein groepje op het Internet en niet van beslissingsmakers die gewoon Oekraine volledig steunen of niet steunen maar die helemaal geen relevantie zien in dat verhaal zoals India of China.quote:Op maandag 18 april 2022 15:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het wel echt enorm dom als mensen met nazi symbolen in je leger opneemt.
Dan had die nazi propaganda geen zin.quote:Op maandag 18 april 2022 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe had dat precies anders uitgepakt?
Het is dom, maar het had niet uitgemaakt? En ze vechten wel tegen Rusland. Dus alle impact die het uitsluiten zou hebben, was in het Russische voordeel geweest.quote:Op maandag 18 april 2022 15:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, oorlog valt nooit mee.quote:Op maandag 18 april 2022 15:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Tja als je het zo wilt, vallen kernbommen idd wel mee
En die propaganda heeft nu wel zin want figuren zoals jij zijn er maar druk mee, achter hun computer!quote:Op maandag 18 april 2022 15:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan had die nazi propaganda geen zin.
Dan was het wel iets anders geweest. Zo werkt propaganda nu eenmaal. Als er geen untermenschen zijn dan maken ze die wel. Zie joden, zie slavische volken, afijn, ga de geschiedenis maar door.quote:Op maandag 18 april 2022 15:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja en dan? Wat heeft Oekraine daar aan? Je zegt zelf net ook al dat het dan niet anders was gelopen. Hoe dan ook had Poetin wel een reden gevonden om Oekraine binnen te vallen.quote:Op maandag 18 april 2022 15:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel degelijk had uitgemaakt.quote:Op maandag 18 april 2022 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan was het wel iets anders geweest. Zo werkt propaganda nu eenmaal. Als er geen untermenschen zijn dan maken ze die wel. Zie joden, zie slavische volken, afijn, ga de geschiedenis maar door.
Tja, dan was Rusland Oekrane natuurlijk niet binnengevallen, was Rusland nog dikkere maatjes met Duitsland geworden, omdat Duitsland hun economie overeind houdt. Dan had Poetin bedacht dat het best fijn was om vriendjes te hebben. En daarna had Poetin bedacht dat het misschien niet dom zou zijn om te leren van het nieuwe Duitsland, en had ie democratische verkiezingen uitgeschreven die hij als Geliefde Leider moeiteloos won. En iedereen leefde nog lang en gelukkig.quote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Mein God zeg.
'Als Joden niet bestonden, dan had de antisemiet hem uitgevonden'.quote:Op maandag 18 april 2022 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan was het wel iets anders geweest. Zo werkt propaganda nu eenmaal. Als er geen untermenschen zijn dan maken ze die wel. Zie joden, zie slavische volken, afijn, ga de geschiedenis maar door.
Voor wat dan? Want ik zie je nergens iets kunnen aanwijzen wat verschil had gemaakt.quote:Op maandag 18 april 2022 15:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel degelijk had uitgemaakt.
quote:
nou als jullie me dan het adres van jullie kleuterscholen kunnen dm'en want ik ben heftig onder de indruk, bij ons was het zandtaartjes en poep en pisgrappenquote:Op maandag 18 april 2022 14:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hier zijn de meningen over verdeeld.
Niet alleen met de tactiek.quote:Op maandag 18 april 2022 15:02 schreef fubaaar22 het volgende:
in 100 jaar is het niet veel beter geworden met de russische tactiek:
Het idee dat er enige sprake van feiten dient te zijn lijkt me niet helemaal randvoorwaardelijk voor het concept propaganda.quote:Op maandag 18 april 2022 15:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vast ja, in Transnistri, Abchazi en Zuid-Ossetie stikte het ongetwijfeld ook van de nazi'squote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Mein God zeg.
quote:Op maandag 18 april 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon uit interesse. De Russische en Oekraense nazis hebben heel veel verbondenheid, en ws ligt de bron in Rusland en voetbal ultra’s. Dit is een interessant stuk erover
https://medium.com/@:zabo(...)te-race-56b4fa64bef0
quote:Op maandag 18 april 2022 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die NAZI's zijn van Putin:
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
[..]
Nou niet van het Kremlin, tis niet voor niks dat veel van die nazis in Oekrane gingen wonen nadat ze rusland zijn uitgekickt.quote:
Dit is wel bekend. De belangrijkste private leger van Rusland, die door Poetin voor allerlei buitenlandse militaire operaties worden heet niet voor niets Wagner en de oprichter heeft het SS-logo in zijn nek getatoeerd. Dat is een openlijk neonazi-bataljon die nu in Oekraine aan het vechten zijn om dat land te 'denazificeren'. Alleen verstandelijk beperkten trappen in dat verhaaltje van Poetin.quote:Op maandag 18 april 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon uit interesse. De Russische en Oekraense nazis hebben heel veel verbondenheid, en ws ligt de bron in Rusland en voetbal ultra’s. Dit is een interessant stuk erover
https://medium.com/@:zabo(...)te-race-56b4fa64bef0
Ja dat festival is wel iets duidelijker als iedereen Heil Hitler schreeuwt.quote:Op maandag 18 april 2022 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens sommige mensen is Rammstein ook Nazistisch.
Wij zien de Russen als bevrijders? Wat betreft Oost-Europa betekende het einde van WO2 simpelweg de vervanging van het ene misdadige regime voor het andere. Alleen de Joden en de communisten zullen het als een bevrijding hebben ervaren.quote:Op maandag 18 april 2022 16:01 schreef sp3c het volgende:
nazi's betekenen aan die kant van de wereld ook gewoon iets heel anders dan hier voor veel mensen
wij zien de Russen als bevrijders, de Russen zien zichzelf graag als bevrijders maar dat is niet overal zo
ja?quote:Op maandag 18 april 2022 16:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wij zien de Russen als bevrijders?
Nee, Rusland heeft expres Russen naar (oost)-Ukraine gestuurd, al ver voor Zelinsky. Dus die Nazi's zijn daar niet vanzelf naartoe gegaan. En die Ukrainse Nazi's hebben zich gepromoveerd van hooligans naar verzetsstrijders vanwege de Maidan-revolutie. Die weer door Putin werd geescaleert door Russsiche snipers demonstranten te laten afschieten.quote:Op maandag 18 april 2022 16:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou niet van het Kremlin, tis niet voor niks dat veel van die nazis in Oekrane gingen wonen nadat ze rusland zijn uitgekickt.
Bij de voetbal in 2018 is Rusland actief bezig geweest die groepen aan te pakken.
Ja wat zullen de Oekraners blij zijn geweest toen ze weer werden ingelijfd in de Sovjet-Unie:quote:Op maandag 18 april 2022 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja?
daar hebben ze hun veto in de veiligheidsraad aan te danken
Zou het niet helemaal anders zijn gelopen als Oekrane een Russisch sprekende Joodse president gehad had?quote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Mein God zeg.
ja dat zeg ik tochquote:Op maandag 18 april 2022 16:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja wat zullen de Oekraners blij zijn geweest toen ze weer werden ingelijfd in de Sovjet-Unie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Zuivering
Wat hebben ze het fijn gehad onder Stalin
ja logischquote:Op maandag 18 april 2022 16:25 schreef Aether het volgende:
Kremlin: 'Oekrane niet consistent in vredesbesprekingen'
https://nos.nl/l/2425549
Het Kremlin beschuldigt Oekrane ervan steeds van standpunt te veranderen tijdens vredesbesprekingen over kwesties waarover al overeenstemming is bereikt.
Reuters meldt dat Kremlin-woordvoerder Peskov tijdens een telefoongesprek met journalisten vandaag gezegd heeft dat het onderhandelingsproces wordt voortgezet op expertniveau. "Helaas is de Oekraense kant niet consistent in de punten die zijn overeengekomen", zei hij.
Meer aan het feit dat wij accepteren dat de Russische federatie de opvolger van de sowjet-unie is. Gelet op het Chinese precedent is dat open voor discussie.quote:Op maandag 18 april 2022 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja?
daar hebben ze hun veto in de veiligheidsraad aan te danken
wat jij wilquote:Op maandag 18 april 2022 16:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Meer aan het feit dat wij accepteren dat de Russische federatie de opvolger van de sowjet-unie is. Gelet op het Chinese precedent is dat open voor discussie.
Ja dan snap ik helemaal niet dat je Azov openlijk in je seculiere leger opneemt. Een door Rusland gecreerd bataljon.quote:Op maandag 18 april 2022 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, Rusland heeft expres Russen naar (oost)-Ukraine gestuurd, al ver voor Zelinsky. Dus die Nazi's zijn daar niet vanzelf naartoe gegaan. En die Ukrainse Nazi's hebben zich gepromoveerd van hooligans naar verzetsstrijders vanwege de Maidan-revolutie. Die weer door Putin werd geescaleert door Russsiche snipers demonstranten te laten afschieten.
Dus die Nazi's zijn letterlijk uit Rusland en door Putin gecreerd. En nu gebruikt ie ze als smoes om binnen te vallen.
En Putin gebruikt Nazi's in Rusland als potenrammers.
Curieus is wel dat juist dit soort muziek en uiterlijk door ome Hitler hoogstwaarschijnlijk volstrekt minderwaardig was gevonden.quote:Op maandag 18 april 2022 16:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat festival is wel iets duidelijker als iedereen Heil Hitler schreeuwt.![]()
denk omdat ze een hekel aan Russen hebbenquote:Op maandag 18 april 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dan snap ik helemaal niet dat je Azov openlijk in je seculiere leger opneemt. Een door Rusland gecreerd bataljon.
Dr zijn wel meer etnische Russen die voor Oekrane vechten.quote:Op maandag 18 april 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dan snap ik helemaal niet dat je Azov openlijk in je seculiere leger opneemt. Een door Rusland gecreerd bataljon.
Ik wel. Je moet het immers doen met wie er willing and able zijn om te matten.quote:Op maandag 18 april 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk een gegeven paard niet in de bek.quote:Op maandag 18 april 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de Russen amper als bevrijders (kunnen) worden gezien, zowel vanuit Westers oogpunt als in Oost-Europa. Ze zijn belangrijk geweest in het verslaan van Nazi-Duitsland, maar bevrijding is een totaal misplaatse term.quote:Op maandag 18 april 2022 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch
in het oostblok kijken ze er anders naar dan hier in het westen
geen idee welk punt je nu probeert te maken hoor want volgens mij zeg je hetzelfde
op zich ben ik het met je eens hoor maar dat is niet hoe de meerderheid er tegenaan kijktquote:Op maandag 18 april 2022 16:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de Russen amper als bevrijders (kunnen) worden gezien, zowel vanuit Westers oogpunt als in Oost-Europa. Ze zijn belangrijk geweest in het verslaan van Nazi-Duitsland, maar bevrijding is een totaal misplaatse term.
Juridisch gezien zit het gewoon zo. Dat is niet mijn keuze. Maar theoretisch kan een 2/3 meerderheid van de algemene vergadering Rusland uit de veiligheidsraad schoppen en een andere voormalige republiek van desowjet-unie op die plek zetten.quote:
mooi, laat ze het doenquote:Op maandag 18 april 2022 16:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juridisch gezien zit het gewoon zo. Dat is niet mijn keuze. Maar theoretisch kan een 2/3 meerderheid van de algemene vergadering Rusland uit de veiligheidsraad schoppen en een andere voormalige republiek van desowjet-unie op die plek zetten.
Juridisch gezien zit het gewoon zo. Dat is niet mijn keuze. Maar theoretisch kan een 2/3 meerderheid van de algemene vergadering Rusland uit de veiligheidsraad schoppen en een andere voormalige republiek van desowjet-unie op die plek zetten.quote:
helaas, of gelukkig, heb ik minder vertrouwen in mijn invloed dan jij.quote:Op maandag 18 april 2022 16:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
mooi, laat ze het doen
Oekraine bv, die hebben er meer voor moeten bloeden
Om daar nu de 9e van Beethoven tentoon te stellen.quote:Op maandag 18 april 2022 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Curieus is wel dat juist dit soort muziek en uiterlijk door ome Hitler hoogstwaarschijnlijk volstrekt minderwaardig was gevonden.
quote:Op maandag 18 april 2022 16:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de Russen amper als bevrijders (kunnen) worden gezien, zowel vanuit Westers oogpunt als in Oost-Europa. Ze zijn belangrijk geweest in het verslaan van Nazi-Duitsland, maar bevrijding is een totaal misplaatse term.
Altijd je kringetje zo klein mogelijk houden h.quote:Op maandag 18 april 2022 16:46 schreef Perrin het volgende:
Het leven van Russen is kort en gewelddadig.
[ twitter ]
Toetsenbord?quote:Op maandag 18 april 2022 16:48 schreef ExTec het volgende:
Dit is wmb nou een goeie kandidaat voor de OP
[ afbeelding ]
Die links onder is severomorsk, net even gezocht. De wat kleinere roodachtige boot is de Maarschalk Ustinov, ook een Slava klasse kruiser.quote:
quote:Op maandag 18 april 2022 16:48 schreef ExTec het volgende:
Dit is wmb nou een goeie kandidaat voor de OP
[ afbeelding ]
De sancties hebben geen effect 🤔quote:Op maandag 18 april 2022 16:46 schreef Perrin het volgende:
Het leven van Russen is kort en gewelddadig.
[ twitter ]
Zag het al voorbijkomen ja... Is natuurlijk totaal niet spannend, de Nederlandse militaire objecten zijn al jaren niet meer geblurred... Daarbij zijn het bij lange na geen real-time beelden...quote:
Ik denk dat de vader en de andere ouders die hen benaderd hebben ook verdwijnen.quote:
Denk dat de Oekraners ook niet de wapensystemen hebben om er iets mee te doen? Zou wel een truc zijn als ze een basis kunnen bombarderen waar die hoogvliegende strategische bommenwerpers vandaan komen.quote:Op maandag 18 april 2022 17:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zag het al voorbijkomen ja... Is natuurlijk totaal niet spannend, de Nederlandse militaire objecten zijn al jaren niet meer geblurred... Daarbij zijn het bij lange na geen real-time beelden...
Oekrane krijgt rechtsreeks beelden van de Amerikaanse spionagesatellieten vermoed ik, in real time.quote:Op maandag 18 april 2022 17:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Denk dat de Oekraners ook niet de wapensystemen hebben om er iets mee te doen? Zou wel een truc zijn als ze een basis kunnen bombarderen waar die hoogvliegende strategische bommenwerpers vandaan komen.
Zo'n vliegveld gaat nergens heen, daar heb je Google niet voor nodigquote:Op maandag 18 april 2022 17:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Denk dat de Oekraners ook niet de wapensystemen hebben om er iets mee te doen? Zou wel een truc zijn als ze een basis kunnen bombarderen waar die hoogvliegende strategische bommenwerpers vandaan komen.
quote:32m ago 16.23
A monument to Lenin appears to have been restored in the port city of Henichesk, near Kherson, which is occupied by Russian troops. The statue was cut off just above the knees a few years ago.
It is not clear who restored the statue, though a Belarusian opposition activist suggests it was the work of occupying Russian troops.
The Guardian’s Luke Harding observes that it is a curious move given that, in an essay last summer, Vladimir Putin blamed Lenin for creating Ukraine.
Ja, dat laatste overkomt de beste.quote:Op maandag 18 april 2022 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteindelijk is iedere dictator in de wereldgeschiedenis uiteindelijk afgezet of overleden.
Is dit een equivalent van iedereen gaat een keer dood?quote:Op maandag 18 april 2022 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteindelijk is iedere dictator in de wereldgeschiedenis uiteindelijk afgezet of overleden.
Of ze worden later via de reguliere weg president (Bouterse)quote:Op maandag 18 april 2022 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk dat het gaat afhangen van het resultaat in de Donbasquote:Op maandag 18 april 2022 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Poetin bereidt is om te verliezen, denk dat de kans zeker wel bestaat dat er hier en daar wat tactische nukes gebruikt gaan worden.
Welk doel wil hij dan aanvallen met een tactische nuke?quote:Op maandag 18 april 2022 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Poetin bereidt is om te verliezen, denk dat de kans zeker wel bestaat dat er hier en daar wat tactische nukes gebruikt gaan worden.
Geen idee.quote:Op maandag 18 april 2022 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welk doel wil hij dan aanvallen met een tactische nuke?
Puur naar de feiten kijkend hebben ze het westen niet bevrijd. Ze hebben een belangrijke rol gespeeld bij het verslaan van Hitler, wat door sommigen in het westen wordt gezien als "ze hebben ons bevrijd".quote:Op maandag 18 april 2022 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch
in het oostblok kijken ze er anders naar dan hier in het westen
geen idee welk punt je nu probeert te maken hoor want volgens mij zeg je hetzelfde
De meeste Oostblok landen waren al pre 2e wereldoorlog onderdeel van de Sovjet Unie, waaronder Oekrane, de Baltische staten, Wit Rusland etc.quote:Op maandag 18 april 2022 18:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Puur naar de feiten kijkend hebben ze het westen niet bevrijd. Ze hebben een belangrijke rol gespeeld bij het verslaan van Hitler, wat door sommigen in het westen wordt gezien als "ze hebben ons bevrijd".
De realiteit is natuurlijk dat ze Hitler inderdaad versloegen, maar daarna met geweld een deel v/d bevrijde landen inpikten. Eigenlijk zou je kunnen stellen dat Rusland/De USSR meehielp Hitler te verslaan en daarna ons land daarna niet met geweld heeft ingepikt (ipv "bevrijd"), maar een hoop andere landen wel.
Oekrane en Belarus verhoudingsgewijs meer, ook een feitquote:Op maandag 18 april 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Tis wel een feit dat Rusland nogal wat doden heeft geofferd voor de slachting van Nazi Duitsland
En wat Rusland betreft worden er wederom Duitse wapens tegens Russen ingezet.quote:Op maandag 18 april 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Tis wel een feit dat Rusland nogal wat doden heeft geofferd voor de slachting van Nazi Duitsland
Joh. Iedereen uit de wereldgeschiedenis is uiteindelijk overledenquote:Op maandag 18 april 2022 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, en die constatering heeft wat mythisch.quote:Op maandag 18 april 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Yup, dat gebeurt als je elke soldaat 1 kogel geeft en de NKVD de opdracht geeft eigen soldaten dood te schieten als ze een stap achteruit durven te doen. In het begin hadden ze tekort aan alles behalve aan mensen.quote:Op maandag 18 april 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu moordt Poetin de overlevenden alsnog uit.quote:Op maandag 18 april 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Vergeet de zeer beroemde en verfilmde: we delen wapens uit, en 1 op de 2 personen kreeg er 1. Tegen de 2de persoon: als nummer 1 afgeschoten word, raap je zijn wapen op - niet.quote:Op maandag 18 april 2022 19:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup, dat gebeurt als je elke soldaat 1 kogel geeft en de NKVD de opdracht geeft eigen soldaten dood te schieten als ze een stap achteruit durven te doen. In het begin hadden ze tekort aan alles behalve aan mensen.
Ook ja.quote:Op maandag 18 april 2022 19:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vergeet de zeer beroemde en verfilmde: we delen wapens uit, en 1 op de 2 personen kreeg er 1. Tegen de 2de persoon: als nummer 1 afgeschoten word, raap je zijn wapen op - niet.
haha ja, https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Tsushimaquote:Op maandag 18 april 2022 15:02 schreef fubaaar22 het volgende:
in 100 jaar is het niet veel beter geworden met de russische tactiek:
Erna? In het Molotov-Ribbentroppact waren Polen en de Baltische Staten al verdeeld door Duitsland en de Sovjet-Unie, dus ervoor was het ook al raak. De Sovjet-Unie heeft met Hitler gecollaboreerd, en de huidige oostgrenzen van Polen en de Baltische Staten zijn nog altijd het resultaat van dat akkoord. Dat Hitler zo achterlijk was om de Sovjet-Unie aan te vallen heeft er uiteindelijk toe geleid dat we van de Nazi's verlost zijn geraakt, maar zonder dat waren de Sovjets echt niet tot 'bevrijding' overgegaan.quote:Op maandag 18 april 2022 18:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Puur naar de feiten kijkend hebben ze het westen niet bevrijd. Ze hebben een belangrijke rol gespeeld bij het verslaan van Hitler, wat door sommigen in het westen wordt gezien als "ze hebben ons bevrijd".
De realiteit is natuurlijk dat ze Hitler inderdaad versloegen, maar daarna met geweld een deel v/d bevrijde landen inpikten. Eigenlijk zou je kunnen stellen dat Rusland/De USSR meehielp Hitler te verslaan en daarna ons land daarna niet met geweld heeft ingepikt (ipv "bevrijd"), maar een hoop andere landen wel.
Ja maar dat is mijn punt h, in Oost Europa zien veel mensen de Russen de nazi's als the lesser of two evils en de eigen troepen die bij de watten SS gingen als volksheldenquote:Op maandag 18 april 2022 18:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat het goed was.quote:Op maandag 18 april 2022 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en die constatering heeft wat mythisch.
Niet omdat het niet waar is, het is waar,
Maar eerst ga je, zeer lichtzinnig om, met mensenlevens,
En dat doen ze nu ook, wat dat betreft zijn ze geen steek veranderd,
En daarna janken dat het zoveel levens heeft gekost.
Als je niet zo godvergeten incapabel was, had je geen miljoenen soldaten in de duitse gehaktmolen hoeven douwen.
Ik denk niet dat je veel Oost-Europeanen zal vinden die de Bolsjewieken zal bestempelen als bevrijders, behalve in Servi...quote:Op maandag 18 april 2022 18:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het niet-aanvalsverdrag gold voor tien jaar, maar Hitler wist Frankrijk te verslaan in de tussentijd, wat Stalin ook had verrast.quote:Op maandag 18 april 2022 19:31 schreef J.B. het volgende:
[..]Dat Hitler zo achterlijk was om de Sovjet-Unie aan te vallen heeft er uiteindelijk toe geleid dat we van de Nazi's verlost zijn geraakt, maar zonder dat waren de Sovjets echt niet tot 'bevrijding' overgegaan.
De Russen helpen zelf ook niet bepaald mee, Duitsers gaan toch een stuk tactischer met hun geschiedenis om. Dat de Russen met graafmachines en bulldozers bij de monumenten in Katyn gaat staan om de Polen te bedreigen is echt te gek om los te lopenquote:Op maandag 18 april 2022 19:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar dat is mijn punt h, in Oost Europa zien veel mensen de Russen de nazi's als the lesser of two evils en de eigen troepen die bij de watten SS gingen als volkshelden
Daar moet je niet met een te westerse bril naar kijken want wij hebben de soviets niet over de vloer gehad
Dat was eigenlijk ook een voortzetting van eerdere Russo-Pruissische/Duitse politiek. Zie de eerdere partities van Polen.quote:Op maandag 18 april 2022 19:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Erna? In het Molotov-Ribbentroppact waren Polen en de Baltische Staten al verdeeld door Duitsland en de Sovjet-Unie, dus ervoor was het ook al raak. De Sovjet-Unie heeft met Hitler gecollaboreerd, en de huidige oostgrenzen van Polen en de Baltische Staten zijn nog altijd het resultaat van dat akkoord. Dat Hitler zo achterlijk was om de Sovjet-Unie aan te vallen heeft er uiteindelijk toe geleid dat we van de Nazi's verlost zijn geraakt, maar zonder dat waren de Sovjets echt niet tot 'bevrijding' overgegaan.
Lijkt echt alsof ze 80 jaar stil zijn blijven staan in de tijd ofzo, geen idee wat er aan de hand isquote:Op maandag 18 april 2022 19:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
De Russen helpen zelf ook niet bepaald mee, Duitsers gaan toch een stuk tactischer met hun geschiedenis om. Dat de Russen met graafmachines en bulldozers bij de monumenten in Katyn gaat staan om de Polen te bedreigen is echt te gek om los te lopen
quote:New video from Zelensky in moment of exhausted and emotional late night reflection: “52 days. We work (shows speech), we love (family photo), we are thankful (gifted cockerel from destroyed borodyanka flat), we are proud (flag), we will be victorious”
quote:Op maandag 18 april 2022 20:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Op Twitter is #azov trending en ik zie alleen maar negatieve berichten, zoals Azov die burgers en vluchtende militairen doodschiet. Alleen de bronnen zie ik niet, iemand die meer weet?
Het Kremlintrollenleger is daar nogal geobsedeerd door.quote:Op maandag 18 april 2022 20:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Op Twitter is #azov trending en ik zie alleen maar negatieve berichten, zoals Azov die burgers en vluchtende militairen doodschiet. Alleen de bronnen zie ik niet, iemand die meer weet?
En Elvisquote:Op maandag 18 april 2022 19:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Joh. Iedereen uit de wereldgeschiedenis is uiteindelijk overledenBehalve de mensen die nu nog leven.
Zover ik heb het kunnen lezen zouden er nog ongeveer 3500 militairen - azov bataljon plus overblijfselen van de andere brigades die Mariupol verdedigden en ongeveer 2000 burgers zich op het Azovstaalterrein bevinden.quote:Op maandag 18 april 2022 20:32 schreef capricia het volgende:
We zit kennelijk nog wel meer in Mariupol.
[ twitter ]
Rond de 1364. Dat klinkt als een nauwkeurig geteld getal.quote:Op maandag 18 april 2022 20:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zover ik heb het kunnen lezen zouden er nog ongeveer 3500 militairen - azov bataljon plus overblijfselen van de andere brigades die Mariupol verdedigden en ongeveer 2000 burgers zich op het Azovstaalterrein bevinden.
Rond de 1364 Oekraners zouden zich hebben overgegeven.
Kan nou niet zien dat ze echt verwond zijn. Maar ik hoop dat geen van die Russen het overleefd hebben.quote:
Laten we AUB hopen dat ze goed behandeld worden..😕quote:Op maandag 18 april 2022 20:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zover ik heb het kunnen lezen zouden er nog ongeveer 3500 militairen - azov bataljon plus overblijfselen van de andere brigades die Mariupol verdedigden en ongeveer 2000 burgers zich op het Azovstaalterrein bevinden.
Dat aantal van 3500 zou ook het oorspronkelijke aantal kunnen zijn geweest, daar is ook wat onduidelijkheid over.
Het zou gaan om de 36e marinebrigade, 12e brigade van de nationale defensiemacht en de 10e en 56e brigade. Gezien dat het om brigades gaat zou je meer dan 3500 manschappen mogen verwachten.
Rond de 1364 Oekraners zouden zich hebben overgegeven.
Ik volg nu World War Two op Youtube; ze volgen de oorlog precies 79 jaar na de werkelijke datum.quote:Op maandag 18 april 2022 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en die constatering heeft wat mythisch.
Niet omdat het niet waar is, het is waar,
Maar eerst ga je, zeer lichtzinnig om, met mensenlevens,
En dat doen ze nu ook, wat dat betreft zijn ze geen steek veranderd,
En daarna janken dat het zoveel levens heeft gekost.
Als je niet zo godvergeten incapabel was, had je geen miljoenen soldaten in de duitse gehaktmolen hoeven douwen.
https://www.theguardian.c(...)mariupol-says-russiaquote:Op maandag 18 april 2022 20:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rond de 1364. Dat klinkt als een nauwkeurig geteld getal.
Je zou haast geneigd te zijn om te denken dat die dingen die je ziet ontploffen een soort slechte rookbommen zijn ofzo.quote:Op maandag 18 april 2022 20:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan nou niet zien dat ze echt verwond zijn. Maar ik hoop dat geen van die Russen het overleefd hebben.
Op de video's die ik zie wel maar ja dat zijn natuurlijk Russische video's en ook gewoon propaganda.quote:Op maandag 18 april 2022 20:46 schreef Maron het volgende:
[..]
Laten we AUB hopen dat ze goed behandeld worden..😕
quote:Op maandag 18 april 2022 13:43 schreef Za het volgende:
[..]
Wat moet hij ermee?
Een volk doorspekt met neo nazis dat hem niet goedgezind is.
[..]
Inlijving is niet het doel en nooit geweest.
Die gedachte speelt bij mensen die zich niet in het conflict verdiept hebben.
Ik heb net een video geplaatst, bekijk die eens.
Russische propagandaquote:Op maandag 18 april 2022 14:49 schreef Za het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid, zelfs Zelulsky heeft het toegegeven.
Hitler was een groot bewonderaar van Wagner (begrijpelijk overigens, Wagner heeft nl. ronduit fantastische muziek gecomponeerd), niet zo zeer van Beethoven.quote:Op maandag 18 april 2022 16:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Om daar nu de 9e van Beethoven tentoon te stellen.
Zat Rommel daar toen niet?quote:Op maandag 18 april 2022 20:46 schreef Idisrom het volgende:
Tot en maart 1943 konden de Amerikanen nog geen pakje boter indeuken daar in Noord-Afrika aan het Tunesische front.
En dan morgen met droge ogen eisen dat Oekrane en het westen moeten stoppen met provocerenquote:Op maandag 18 april 2022 20:58 schreef TLC het volgende:
Poetin prijst 'Boetsjabrigade' met eretitel
President Poetin heeft de Russische brigade die heeft gevochten in de Oekraense plaats Boetsja een eretitel gegeven. De brigade, die door Oekrane wordt beschuldigd van oorlogsmisdaden, mag zich nu 'garde' noemen vanwege "enorme heldenmoed en vasthoudendheid van de leden", aldus het Kremlin.
Begin deze maand doken gruwelijke beelden op uit Boetsja van vele doden op straat, sommige naast hun fiets of met hun handen op de rug gebonden. Waarschijnlijk lagen de lichamen er al weken. Het lijkt erop dat Russische militairen hebben geschoten op willekeurige burgers. Zo is op door de NOS geverifieerde videobeelden van begin maart te zien dat een Russische pantserwagen op straat op een burger schiet. Volgens de burgemeester van Boetsja zijn meer dan 300 burgers om het leven gebracht.
Rusland heeft steeds ontkend verantwoordelijk te zijn voor de doden in Boetsja. Volgens het Kremlin heeft Oekrane het geheel in scne heeft gezet om Moskou in een kwaad daglicht te stellen.
(liveblog nos.nl)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ach ja, hitler deelde ook medailles uit aan zijn soldaatjes
Liveuamap.quote:Op maandag 18 april 2022 21:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Heeft iemand een suggestie voor een min of meer te begrijpen en actuele kaart van de situatie in Oekrane?
Ze ( de Orcs) zouden nu zelfs een “ speciale medaille” krijgen voor bewezen heldendaden…🤢quote:Op maandag 18 april 2022 21:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dan morgen met droge ogen eisen dat Oekrane en het westen moeten stoppen met provoceren
Ook een mooie met de ehdn er meteen in maar:quote:Op maandag 18 april 2022 21:57 schreef ExTec het volgende:
Deze variant lijkt me iets voor jou
https://www.uawardata.com/
quote:Source Russian advances:
liveuamap.com, April 15th, 2022
Die had al van Montgomery op zijn donder gekregen.quote:
Of beidenquote:Op maandag 18 april 2022 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
En post je links naar artikelen lijkt het net startpagina.quote:
Wel jammer dat ze niet vertellen wanneer het filmpje is gemaakt... Want ik vraag mij af of ze in Mariupol nog drones hebben, uitgebreid filmpjes kunnen sturen en uberhaupt nog contact kunnen hebben met anderen.quote:Op maandag 18 april 2022 22:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Oog in oog met de dood,
[ twitter ]
Dat nummer in dat tweede filmpjequote:Op maandag 18 april 2022 22:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Oog in oog met de dood,
[ twitter ]
quote:Op maandag 18 april 2022 21:42 schreef Breekfast het volgende:
De Russen zouden zijn begonnen met hun offensief:
[ twitter ]
https://www.nu.nl/spannin(...)n-is.html?redirect=1quote:De Russische focus lijkt gericht op het gebied rond Kharkiv en Donetsk. In de provincie Kharkiv zijn naar het zich laat aanzien offensieven ingezet op de plaatsen Izium en Barvinkove. Gouverneur Pavlo Kyrylenko meldde laat op de avond via platform Telegram dat door de beschietingen en bombardementen zeker vier burgerdoden zijn te betreuren. De invasietroepen rukken ook op richting Sloviansk in de provincie Donetsk.
De gouverneur van Luhansk, Serhij Haidai, meldde ook Russische oorlogshandelingen. "We zijn de controle over het stadje Kreminna kwijt. Er zijn straatgevechten gaande", zei hij en voegde eraan toe dat evacueren geen optie meer is. "De situatie lijkt elk uur erger te worden."
Nogal makkelijk om dat uit te laten komen als je de doelstellingen aanpast aan de behaalde resultatenquote:
quote:Oekrane gebruikte clustermunitie om Russen te verdrijven'
Volgens The New York Times is het zeer waarschijnlijk dat de clusterbommen die begin maart zijn ingezet in het Oekraense dorp Gusarivka door het Oekraense leger zijn afgevuurd. Dat concludeert de Amerikaanse krant na onderzoek ter plaatse. Oekraense troepen zouden de clustermunitie hebben gebruikt in een poging het gebied, vlak bij de grens tussen de regio's Charkov en Donetsk, te heroveren op de Russen. Bij de inslag van de munitie, die terechtkwam in de buurt van een gemproviseerd Russisch hoofdkwartier, vielen geen gewonden.
Het gebruik van clusterbommen, die honderden kleinere explosieven bevatten, is zeer omstreden omdat de bommen veel leed kunnen veroorzaken en geen onderscheid maken tussen burgerdoelen en militaire doelen. Het in 2008 opgestelde Verdrag inzake Clustermunitie verbiedt de productie en het gebruik van dit type conventionele wapens. Het verdrag is inmiddels door meer dan 120 landen ondertekend, maar Rusland en Oekrane tekenden niet.
Rusland is er sinds het begin van de oorlog in Oekrane al meerdere malen van beschuldigd clusterbommen te hebben gebruikt, onder meer door het gerenommeerde onderzoekscollectief Bellingcat. Zelf ontkennen de Russen de inzet van deze wapens. Tegenover The New York Times wilden de Oekraense autoriteiten niet reageren.
Is terechte kritiek wel. Van jouw, ok, maar dan mag Rusland het ook wel. Volgens het oorlogsrecht niet.quote:Op maandag 18 april 2022 23:20 schreef superniger het volgende:
Dit soort gejank.
Van mij mogen de Oekraners clusterbommen gebruiken.
[..]
Idd, hadden ze maar moeten wegblijven. Voor mijn part hadden ze iedere Russische soldaat een clusterbom in hun anus mogen duwen.quote:Op maandag 18 april 2022 23:20 schreef superniger het volgende:
Dit soort gejank.
Van mij mogen de Oekraners clusterbommen gebruiken.
[..]
Eh, beide partijen hebben het verbod niet geratificeerd. Dus juridisch is het gebruik toegestaan nog.quote:Op maandag 18 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is terechte kritiek wel. Van jouw, ok, maar dan mag Rusland het ook wel. Volgens het oorlogsrecht niet.
En bovendien hebben de Oekraners het zo te lezen ingezet tegen militaire doelen...quote:Op dinsdag 19 april 2022 00:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, beide partijen hebben het verbod niet geratificeerd. Dus juridisch is het gebruik toegestaan nog.
Zoals in het artikel al aangegeven, hebben zowel Oekrane als Rusland het Verdrag inzake Clustermunitie niet ondertekend. De VS ook niet overigens. Ze "mogen" het dus op elkaar gebruiken, hoewel dit natuurlijk niet wenselijk is. Dat andere landen het verbieden binnen het oorlogsrecht door dit verdrag wel te ondertekenen, is hierin dus niet relevant. Dat wordt het pas wanneer deze wapens worden ingezet door of tegen een ondertekenaar van het verdrag.quote:Op maandag 18 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is terechte kritiek wel. Van jouw, ok, maar dan mag Rusland het ook wel. Volgens het oorlogsrecht niet.
Clusterbommen zijn niet per definitie verboden en noch Ukraine noch Rusland heeft het verdrag daarover getekend dus beiden kunnen er zonder bezwaar gebruik van maken.quote:Op maandag 18 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En van de problemen met clustermunitie is de grote hoeveelheid onontplofte bomblets die achterblijven en later burgerslachtoffers maken.quote:Op maandag 18 april 2022 23:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Idd, hadden ze maar moeten wegblijven. Voor mijn part hadden ze iedere Russische soldaat een clusterbom in hun anus mogen duwen.
Beethoven was echte nazi propoganda muziekquote:Op maandag 18 april 2022 21:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hitler was een groot bewonderaar van Wagner (begrijpelijk overigens, Wagner heeft nl. ronduit fantastische muziek gecomponeerd), niet zo zeer van Beethoven.
Laos ligt er nog steeds voor mee.quote:Op dinsdag 19 april 2022 00:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En van de problemen met clustermunitie is de grote hoeveelheid onontplofte bomblets die achterblijven en later burgerslachtoffers maken.
quote:Busmaatschappij FlixBus hervat reizen naar Oekrane
Busmaatschappij Flixbus reist weer richting Oekrane. Gisteravond laat vertrok de eerste bus vanuit Maastricht naar Kiev. De bus zat bijna vol, al gingen de meeste reizigers naar bestemmingen in Duitsland of Polen.
Een van de Oekraense inzittenden van de bus, Oksana Radionova (31), vertelde tegen persbureau ANP dat ze terug naar Kiev ging omdat ze geen opvang voor haar drie katten kon vinden. Haar vader zou de dieren verzorgen, maar ook hij is gevlucht. "Ik kan mijn katten niet in de steek laten."
Eerder stopte de maatschappij met reizen richting Oekrane vanwege de oorlog. De situatie is volgens Flixbus veilig genoeg om naar West-Oekraense bestemmingen te rijden. Volgens de vervoersmaatschappij reizen steeds meer mensen terug naar hun vaderland.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-gestopt-na-boetsja
Ik vind het gewoon apart dat er weer vakantiebussen gaan. Wel fijn voor de Oekraners die terug willenquote:
Vind het een dapper besluit van dat bedrijf juist juist voor de Oekraners maar ok ... het zal wel weer danquote:Op dinsdag 19 april 2022 07:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon apart dat er weer vakantiebussen gaan. Wel fijn voor de Oekraners die terug willen
Dat zijn niet alleen vakantiereizen. Zolang de Europese spoorwegen het niet voor elkaar krijgen vlot, redelijk geprijsd en zonder overstappen of omwegen Europese steden met elkaar te verbinden, ben je aangewezen op lange afstandsbus of vliegtuig.quote:Op dinsdag 19 april 2022 07:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon apart dat er weer vakantiebussen gaan. Wel fijn voor de Oekraners die terug willen
Wat denk je van: "Weinig"?quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:31 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben benieuwd wat hier van waar is.
Er komen best wel veel berichten naar buiten over dat Azov bataljon.quote:
Ah, gaan we weer op deze tour.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er komen best wel veel berichten naar buiten over dat Azov bataljon.
Er zal best een kern van waarheid in zitten.
Die Zelensky schijnt ook niet zo'n frisse te zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)ora-papers~b5c0f6b9/
https://www.raamoprusland(...)lazen-hem-niet-omver
Wat opmerkelijke geldstromen. Tjonge jonge. En de Volkskrant doet alsof Zelensky de grootste staatsman is van de 21e eeuw. Zo heb ik in elk geval niet naar hem gekeken. Als oorlogspresident doet hij het uitstekend maar je moet wel hopeloos naef zijn als je denkt dat een Oekraense president, of welke president dan ook voor mij part maar in het bijzonder presidenten van jonge democratien, onkreukbaar zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er komen best wel veel berichten naar buiten over dat Azov bataljon.
Er zal best een kern van waarheid in zitten.
Die Zelensky schijnt ook niet zo'n frisse te zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)ora-papers~b5c0f6b9/
https://www.raamoprusland(...)lazen-hem-niet-omver
Het is vooral heel erg irrelevant als een usert het eerst heeft over iemand die bij de Oekranse mariniers zat, om vervolgens het azovgebeuren er aan de haren bij te slepen en daarna nog wat te zeuren over Zelensky.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:47 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat opmerkelijke geldstromen. Tjonge jonge. En de Volkskrant doet alsof Zelensky de grootste staatsman is van de 21e eeuw. Zo heb ik in elk geval niet naar hem gekeken. Als oorlogspresident doet hij het uitstekend maar je moet wel hopeloos naef zijn als je denkt dat een Oekraense president, of welke president dan ook voor mij part maar in het bijzonder presidenten van jonge democratien, onkreukbaar zijn.
Wat fijn dat je dat met ons deelt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
Het maakt hem in mijn ogen net zo betrouwbaar als Poetin.
Gewoon een corrupte crimineel.
Ja dan zijn alle presidenten net als Putinquote:Op dinsdag 19 april 2022 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
Dat filmpje ging dus over het Azov bataljon.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is vooral heel erg irrelevant als een usert het eerst heeft over iemand die bij de Oekranse mariniers zat, om vervolgens het azovgebeuren er aan de haren bij te slepen en daarna nog wat te zeuren over Zelensky.
Ja, en daarom trek jij ook weer iets over zelensky uit je hoge hoed. Allemaal erg logisch.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat filmpje ging dus over het Azov bataljon.
Ze liegen en bedriegen allemaal.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja dan zijn alle presidenten net als Putin
Amper.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat filmpje ging dus over het Azov bataljon.
Want er is geen connectie tussen Zelensky en het Azov bataljon?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en daarom trek jij ook weer iets over zelensky uit je hoge hoed. Allemaal erg logisch.
Waarom is dit zo belangrijk voor je?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Want er is geen connectie tussen Zelensky en het Azov bataljon?
Ja, het Azov bataljon is deel van het Oekraense leger.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ik graag een realistisch beeld van de situatie krijg.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is dit zo belangrijk voor je?
Zodat je "een kritisch oordeel" kan vellen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ik graag een realistisch beeld van de situatie krijg.
Nee.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zodat je "een kritisch oordeel" kan vellen?
Ik zie niet in hoe Poetin nu zijn landsbelang dient hoor? Misschien kun je het even uitleggen. Vind je bijvoorbeeld dat Poetin een terechte doodsangst heeft dat dat ene Azov battalion Rusland aan zou vallen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze liegen en bedriegen allemaal.
Ze dienen hun landsbelang en hun eigenbelang.
Gelukkig doen ze het hier in het westen iets subtieler en minder extreem dan daar in het oosten.
Er is een connectie tussen Putin en de Wagner groep die ingezet wordt i oekraine, waarvan bekend is dat het nazi's zijn. Waarom heb je het daar niet over?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oh oke. En wat betekent dat in de context van de huidige situatie?quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
In het kort:quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe Poetin nu zijn landsbelang dient hoor? Misschien kun je het even uitleggen. Vind je bijvoorbeeld dat Poetin een terechte doodsangst heeft dat dat ene Azov battalion Rusland aan zou vallen?
Poetin dient alleen zijn eigenbelang, en dat niet eens erg goed op dit moment.
Nou ja, het gedweep met de verheerlijkte Zelensky kan op zich best wat minder natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh oke. En wat betekent dat in de context van de huidige situatie?
Maakt-ie een hoop kapot mee dan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In het kort:
Oekrane is strategisch gezien best belangrijk voor Rusland en Poetin is bang dat de grondstoffen van hem en zijn vriendjes in gevaar komen als Oekrane bij de NAVO komt en de USA er troepen gaat stationeren.
Nou ja, van de hak op de tak springen, en dan menen dat er verbanden zijn, en het daarom relevant is, daar zijn andere fora voor.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja precies, ik meld het maar gewoon ff.
Flikker toch op man, het staat hier vol met Twitter linksquote:Op dinsdag 19 april 2022 09:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, van de hak op de tak springen, en dan menen dat er verbanden zijn, en het daarom relevant is, daar zijn andere fora voor.
Alhier stellen we er prijs op dat die verbanden onderbouwt worden enzo.
De beschaafde wereld is al een tijdje van mening dat je niet over grondstoffen in een ander land kunt beschikken, gewoon omdat je dat wilt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In het kort:
Oekrane is strategisch gezien best belangrijk voor Rusland en Poetin is bang dat de grondstoffen van hem en zijn vriendjes in gevaar komen als Oekrane bij de NAVO komt en de USA er troepen gaat stationeren.
Want een twitter link is per definitie hak op de tak?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Flikker toch op man, het staat hier vol met Twitter links
Zucht.. zijn mindere kanten zijn hier meermaals besproken.. en blijken die mindere kanten niet eens zo zwart te zijn zoals een aantal hier beweren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het gedweep met de verheerlijkte Zelensky kan op zich best wat minder natuurlijk.
Ik zie dat overigens bijzonder weinig gebeuren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het gedweep met de verheerlijkte Zelensky kan op zich best wat minder natuurlijk.
We leven helaas niet in een beschaafde wereld. Het draait steeds om geopolitieke belangen. Het volk is steeds de dupe.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
De beschaafde wereld is al een tijdje van mening dat je niet over grondstoffen in een ander land kunt beschikken, gewoon omdat je dat wilt.
Zou ik willen nuanceren. Er zit een gek in het kremlin die niet beschaafd is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
We leven helaas niet in een beschaafde wereld. Het draait steeds om geopolitieke belangen. Het volk is steeds de dupe.
Och kom zeg, God. Dan leven we in een parallelle wereld denk ik. Natuurlijk wordt er van die man een beetje een fenomeen gemaakt met zijn t-shirtjes en toespraken naar diverse nationale parlementen en bio's over zijn pad van acteur naar nooit voor vol aangeziene president dat nu culmineert in dit staatsleiderschap. Dat is de hele basis van dat VK-betoog. Wat verder niets afdoet aan de kwaliteiten die hij daadwerkelijk heeft, maar het wordt wel allemaal een beetje vermoeiend, dat binaire goed-foutdenken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:26 schreef ExTec het volgende:
Ik zie dat overigens bijzonder weinig gebeuren.
Ja, je land laten runnen door een TV productie maatschappij is idd fantastisch als je een media oorlog te winnen hebt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Och kom zeg, God. Dan leven we in een parallelle wereld denk ik. Natuurlijk wordt er van die man een beetje een fenomeen gemaakt met zijn t-shirtjes en toespraken naar diverse nationale parlementen en bio's over zijn pad van acteur naar nooit voor vol aangeziene president dat nu culmineert in dit staatsleiderschap. Dat is de hele basis van dat VK-betoog. Wat verder niets afdoet aan de kwaliteiten die hij daadwerkelijk heeft, maar het wordt wel allemaal een beetje vermoeiend, dat binaire goed-foutdenken.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Och kom zeg, God. Dan leven we in een parallelle wereld denk ik. Natuurlijk wordt er van die man een beetje een fenomeen gemaakt met zijn t-shirtjes en toespraken naar diverse nationale parlementen en bio's over zijn pad van acteur naar nooit voor vol aangeziene president dat nu culmineert in dit staatsleiderschap. Dat is de hele basis van dat VK-betoog. Wat verder niets afdoet aan de kwaliteiten die hij daadwerkelijk heeft, maar het wordt wel allemaal een beetje vermoeiend, dat binaire goed-foutdenken.
Geen idee welke doelpalen je nu weer probeert te verplaatsen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je land laten runnen door een TV productie maatschappij is idd fantastisch als je een media oorlog te winnen hebt.
Ook een prima argument ja.quote:
Nou, niet, ik geef je deels gelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen idee welke doelpalen je nu weer probeert te verplaatsen.
Nou ja, dat doet-ie natuurlijk ook niet. Sterker nog, dat zet-ie ontzettend slim in binnen een gremium waar dat ook ontzettend goed werkt, maar dat maakt nog niet dat hij zijn land daardoor laat runnen. Wat is dat toch met alles in het extreme trekken?quote:
Als ze nog een tsar bomba hebben liggen, de vuurbal was blijkbaar 8 km. breed en kon tot op 100 km. derdegraadsbrandwonden veroorzaken. Er was ook glasschade vastgesteld tot op 780 km. van de explosie en over heel de wereld kon men de seismische schok meten. Lijkt me dat je een stad als Amsterdam wel aardig kunt onthoofden op met zo'n enkel bommetje.quote:Op maandag 18 april 2022 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoeveel hebben we nodig?
De directe impact van die ene bom is nog wel het kleinste probleem.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:43 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als ze nog een tsar bomba hebben liggen, de vuurbal was blijkbaar 8 km. breed en kon tot op 100 km. derdegraadsbrandwonden veroorzaken. Er was ook glasschade vastgesteld tot op 780 km. van de explosie en over heel de wereld kon men de seismische schok meten. Lijkt me dat je een stad als Amsterdam wel aardig kunt onthoofden op met zo'n enkel bommetje.
Maar Poetin is natuurlijk niet alleen. Er zitten meerdere gekken in het Kremlin. Maar in de Donbas zit schijnbaar nog behoorlijk wat gas. En dat is natuurlijk ook een onderdeel in deze strijd al sinds 2014.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou ik willen nuanceren. Er zit een gek in het kremlin die niet beschaafd is.
En daarbij zijn de waanideen van die gek maar zo zo interessant. Tenzij je een klinisch psycholoog bent ofzo.
Heb al eerder een antwoord gegeven.. Begin een beetje moe te worden van dat "Ja maar Zylensky".. Want dat staat compleet los van de reden van deze oorlog.quote:
Niet eens extreem. Zelensky's approval rating was 25%. Sinds putin meent dat die los moest gaan 91%.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat doet-ie natuurlijk ook niet. Sterker nog, dat zet-ie ontzettend slim in binnen een gremium waar dat ook ontzettend goed werkt, maar dat maakt nog niet dat hij zijn land daardoor laat runnen. Wat is dat toch met alles in het extreme trekken?
Het n sluit het ander niet uit h en dat is nu juist wel wat er een beetje gebeurt. In een breder kader ook met zaken als potentieel EU-lidmaatschap. Daar kan je best op tegenzijn, terwijl je tegelijk Poetin fout vindt zitten. Dat maakt je geen Thierry Rusland-adept.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
Heb al eerder een antwoord gegeven.. Begin een beetje moe te worden van dat "Ja maar Zylensky".. Want dat staat compleet los van de reden van deze oorlog.
Da's op zichzelf wel vrij gebruikelijk in crisissituaties natuurlijk. En in zijn geval begrijp ik het al helemaal; ik zou als Oekraner ook idolaat zijn van zijn handelen in dezen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:48 schreef ExTec het volgende:
Niet eens extreem. Zelensky's approval rating was 25%. Sinds putin meent dat die los moest gaan 91%.
Maar dat is ook alleen een talkingpoint voor bepaalde mensen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Het n sluit het ander niet uit h en dat is nu juist wel wat er een beetje gebeurt. In een breder kader ook met zaken als potentieel EU-lidmaatschap.
Symbolisch zijn ze zeker ja, maar daarmee niet zonder waarde natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:51 schreef ExTec het volgende:
Maar dat is ook alleen een talkingpoint voor bepaalde mensen.
Volwaardig EU lidmaatschap duurt jaren. Makkelijk 10 plus ofzo.
Maar bepaald volk wil net doen alsof heel de EU heeft besloten dat we met een vloek en een zucht Oekrane lid willen maken,
IPV dat het gewoon symbolische acties zijn.
Ja, symbolische waarde.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Symbolisch zijn ze zeker ja, maar daarmee niet zonder waarde natuurlijk.
Ok nadat ik je vorige post nog eens (goed) doorgenomen heb zie ik idd dat je het niet specifiek over de mensen in dit topic hebt. Er komen hier nogal eens figuren langs die ons beschuldigen niet de slechte kant van een Zylensky te zien.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Het n sluit het ander niet uit h en dat is nu juist wel wat er een beetje gebeurt. In een breder kader ook met zaken als potentieel EU-lidmaatschap. Daar kan je best op tegenzijn, terwijl je tegelijk Poetin fout vindt zitten. Dat maakt je geen Thierry Rusland-adept.
Het gaat me dan ook niet zozeer in de bespreking in dit topic, maar om de breed gedragen beeldvorming. Dat vind ik wel iets engs hebben. Ik vind het ook moeilijk wat dan wel juist zou zijn. Misschien is enige polariteit in zo'n situatie juist hartstikke goed voor het doel dat je wil bereiken. Maar de nuance die nodig is voor beslissingen die langdurige gevolgen hebben moet je daar wel voor schonen. Hoe je dat dan moet doen is voor mij ook een vraag.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ok nadat ik je vorige post nog eens (goed) doorgenomen heb zie ik idd dat je het niet specifiek over de mensen in dit topic hebt. Er komen hier nogal eens figuren langs die ons beschuldigen niet de slechte kant van een Zylensky te zien.
Terwijl dat hier gewoon meermalen besproken is en het wel duidelijk is dat hij een mens is en dus ook zijn fouten en zondes heeft. Al lijkt hij echt wel stappen gemaakt te hebben tegen corruptie.
Dat is zo opgehemeld werd, tjah hij is wel het gezicht van de Oekraense tegenstand (samen met de tractoren) dus dat is min of meer logisch.
Ietsjes hoger wel, maar deze oorlog helpt natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet eens extreem. Zelensky's approval rating was 25%. Sinds putin meent dat die los moest gaan 91%.
Ik schat in dat als je kijken naar de financin van john de mol, je ook 1 grote aan een reiging van belasting constructies vind.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
Terwijl dat hier gewoon meermalen besproken is en het wel duidelijk is dat hij een mens is en dus ook zijn fouten en zondes heeft. Al lijkt hij echt wel stappen gemaakt te hebben tegen corruptie.
Nou, gisteren hebben behoorlijk wat TU160 bommenwerpers daar behoorlijk huis gehouden. Dat waren behoorlijke bombardementen op dat industrile gebied.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:00 schreef EinarBoe het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)-beter-georganiseerd
Een door Rusland gesteunde separatistenleider in de Donbas meldt dat Russische speciale eenheden de staalfabriek Azovstal in Marioepol bestormen. Op het terrein van die fabriek zouden de laatst overgebleven Oekraense strijdkrachten verblijven. Volgens de separatistenleider is het doel van de aanval om "de fabriek zo snel mogelijk te bevrijden".
De Russen zouden de Azov-fabriek toch niet bestormen maar platbombarderen, aldus de welingelichte wappies en Poetin-loversHet lijkt me frustrerend als je telkens wordt gedwarsboomd in je fantasietjes door de idioten waar je achteraan loopt.
Dat was mijn conclusie ook, en volgens mij zo'n beetje de conclusie de we eerder in dit topic hadden. Maar goed Nostra punt is wel net iets breder dan het "Maar Zylensky verhaal"quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik schat in dat als je kijken naar de financin van john de mol, je ook 1 grote aan een reiging van belasting constructies vind.
Dus voor mensen die in TV land werken, lijkt me dat helemaal niks bijzonders.
Derhalve zijn die panama papers van generlei waarde.
En al helemaal niet in de context van deze oorlog.
Vind ik niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat was mijn conclusie ook, en volgens mij zo'n beetje de conclusie de we eerder in dit topic hadden. Maar goed Nostra punt is wel net iets breder dan het "Maar Zylensky verhaal"
Het goed en fout in deze kwestie is dan ook daadwerkelijk vrij binair.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Voornamelijk uit goedbegrepen eigenbelang.quote:
Ik opteer liever voor beter/slechter laten we niet zelf zo worden als de gebrainwashte Rus. Je mag best wel kritiek hebben op wat er gebeurd. Dat geshow met Russische gevangenen een paar weken terug hoefde van mij niet, net zoals het showen van Oekranse gevangen nu in Marioepol. Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het goed en fout in deze kwestie is dan ook daadwerkelijk vrij binair.
Uiteraard. Zowel Russische als Oekranse POW zijn propaganda middelen. Totaal onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik opteer liever voor beter/slechter laten we niet zelf zo worden als de gebrainwashte Rus. Je mag best wel kritiek hebben op wat er gebeurd. Dat geshow met Russische gevangenen een paar weken terug hoefde van mij niet, net zoals het showen van Oekranse gevangen nu in Marioepol. Bijvoorbeeld.
Het is zonde dat je (net zoals bij de coronacrisis) weer valt voor zo'n psy-op van de MSM. Want @nostra heeft namelijk helemaal gelijk. Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'. Ayaan Hirsi Ali had hier recent ook nog een sterke column over geschreven. Als ik jou was zou ik iets minder sensationele click-bait berichten lezen uit de MSM. Misschien dat dit er dan ook voor zorgt dat je niet meer de constante drang hebt om hier users die jouw mening niet delen (en bijvoorbeeld wel kijken naar berichtgeving van ook de Russische media) op obsessieve wijze van repliek te dienen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het goed en fout in deze kwestie is dan ook daadwerkelijk vrij binair.
Als je eenmaal in die MSM-fuik zit gaat dat niet meer. Dan leef je op tribale wijze mee met Oekrane en moet elk fout woord over Oekrane (ook al klopt het) van een tegenargument worden voorzien. Dit is ook de reden dat sommigen op basis van pure emotie min of meer aansturen op een direct conflict met Rusland. Men heeft zich weer helemaal laten opzwepen door de eindeloze karrenvracht aan (soms propagandistische) berichtgeving.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik opteer liever voor beter/slechter laten we niet zelf zo worden als de gebrainwashte Rus. Je mag best wel kritiek hebben op wat er gebeurd. Dat geshow met Russische gevangenen een paar weken terug hoefde van mij niet, net zoals het showen van Oekranse gevangen nu in Marioepol. Bijvoorbeeld.
Veel woorden, helemaal niks zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is zonde dat je (net zoals bij de coronacrisis) weer valt voor zo'n psy-op van de MSM. Want @:Nostra heeft namelijk helemaal gelijk. Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'. Ayaan Hirsi Ali had hier recent ook nog een sterke column over geschreven. Als ik jou was zou ik iets minder sensationele click-bait berichten lezen uit de MSM. Misschien dat dit er dan ook voor zorgt dat je niet meer de constante drang hebt om hier users die jouw mening niet delen (en bijvoorbeeld wel kijken naar berichtgeving van ook de Russische media) op obsessieve wijze van repliek te dienen.
Ook weer met een voor deze user zo bekende persoonlijke aanval:quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Veel woorden, helemaal niks zeggen.
quote:Misschien dat dit er dan ook voor zorgt dat je niet meer de constante drang hebt om hier users die jouw mening niet delen (en bijvoorbeeld wel kijken naar berichtgeving van ook de Russische media) op obsessieve wijze van repliek te dienen.
Ik denk dat je voornamelijk bedoelt dat je het niet eens bent de inhoud, dat kan natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Veel woorden, helemaal niks zeggen.
Van een persoonlijke aanval is geen sprake.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook weer met een voor deze user zo bekende persoonlijke aanval:
[..]
Ja, hilarisch. Ook omdat user in kwestie geen kans onbenut laat om de 'objectief waarneembare realiteit' omtrent andermans vermeende gedrag te benoemen. Het gaat bij hem altijd over de mannetjes die het onderwerp bespreken in plaats van over het onderwerp. Obsessief is inderdaad het juiste woord.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook weer met een voor deze user zo bekende persoonlijke aanval:
[..]
Je bent links progressief vergetenquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is zonde dat je (net zoals bij de coronacrisis) weer valt voor zo'n psy-op van de MSM. Want @:Nostra heeft namelijk helemaal gelijk. Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'. Ayaan Hirsi Ali had hier recent ook nog een sterke column over geschreven. Als ik jou was zou ik iets minder sensationele click-bait berichten lezen uit de MSM. Misschien dat dit er dan ook voor zorgt dat je niet meer de constante drang hebt om hier users die jouw mening niet delen (en bijvoorbeeld wel kijken naar berichtgeving van ook de Russische media) op obsessieve wijze van repliek te dienen.
[..]
Als je eenmaal in die MSM-fuik zit gaat dat niet meer. Dan leef je op tribale wijze mee met Oekrane en moet elk fout woord over Oekrane (ook al klopt het) van een tegenargument worden voorzien. Dit is ook de reden dat sommigen op basis van pure emotie min of meer aansturen op een direct conflict met Rusland. Men heeft zich weer helemaal laten opzwepen door de eindeloze karrenvracht aan (soms propagandistische) berichtgeving.
Het gaat juist over het onderwerp. Ik post daar zelfs nog een link naar een column over. Het haakt exact in op de wijze hoe deze oorlog wordt afgeschilderd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, hilarisch. Ook omdat user in kwestie geen kans onbenut laat om de 'objectief waarneembare realiteit' omtrent andermans vermeende gedrag te benoemen. Het gaat bij hem altijd over de mannetjes die het onderwerp bespreken in plaats van over het onderwerp. Obsessief is inderdaad het juiste woord.
Dat leek me hier niet relevant. Al is het natuurlijk opvallend om te zien dat voornamelijk onder deze groep mensen de emotie heel hoog oploopt als het om de oorlog in Oekrane gaat. Maar dat zien we natuurlijk bij wel meer kwesties.quote:
Aah, het is weer tijd voor je stokpaardjes zie ik?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat juist over het onderwerp. Ik post daar zelfs nog een link naar een column over. Het haakt exact in op de wijze hoe deze oorlog wordt afgeschilderd.
[..]
Dat leek me hier niet relevant. Al is het natuurlijk opvallend om te zien dat voornamelijk onder deze groep mensen de emotie heel hoog oploopt. Maar dat zien we natuurlijk bij wel meer kwesties.
Wat voor een verhalen willen sommige mensen dan lezen vraag ik mij af. Verhalen dat de Oekrainers nazi zijn, dat de NAVO zich blijft uitbreiden? En dat dat Rusland daar dan slachtoffer van is?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:18 schreef sp3c het volgende:
Volgens mij valt het reuze mee met die MSM, iig in Nederland worden gewoon beide kanten belicht
Dat de meeste mensen daar de conclusie uit trekken dat de Russen kut zijn lijkt me niet raar
Jahoor, hij die gebaseerd op imperialistische grootheidswaanzin een ander land binnenvalt is gewoon onvervalst fout.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'.
Dan ben ik wel benieuwd of je ook een analyse als dat kan maken over de Duitsers in WW2.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'.
Het enge is dat Von Der Leijen ZELF het net doet lijken alsof Oekrane zo de EU in mag gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is ook alleen een talkingpoint voor bepaalde mensen.
Volwaardig EU lidmaatschap duurt jaren. Makkelijk 10 plus ofzo.
Maar bepaald volk wil net doen alsof heel de EU heeft besloten dat we met een vloek en een zucht Oekrane lid willen maken,
IPV dat het gewoon symbolische acties zijn.
Zo komt het op mij helemaal niet over, maar goed.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het enge is dat Von Der Leijen ZELF het net doet lijken alsof Oekrane zo de EU in mag gaan.
Bron?quote:Maar wat mensen ook vergeten is dat notabene de in 2014 weggejaagde Yanukovich nog veel dichter bij een aansluiting met de EU was dan Zelensky nu is. Destijds was Oekrane minder corrupt dan sinds Yanukovich weggejaagd werd en werd vervangen door oligarchen als Poroshenko.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar wil toch de nuance plaatsen dat hij het gezicht van de Oekraense tegenstand is en niet van de Nederlandse. Sommige mensen op het forum idoliseren Zelensky alsof hij beter is dan alle Europese leiders bij elkaar. En dat is natuurlijk pertinente onzin en geen enkel excuus om mensen op het forum lastig te vallen en te beledigen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ok nadat ik je vorige post nog eens (goed) doorgenomen heb zie ik idd dat je het niet specifiek over de mensen in dit topic hebt. Er komen hier nogal eens figuren langs die ons beschuldigen niet de slechte kant van een Zylensky te zien.
Dat is zo opgehemeld werd, tjah hij is wel het gezicht van de Oekraense tegenstand (samen met de tractoren) dus dat is min of meer logisch.
Dit soort leugensquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het enge is dat Von Der Leijen ZELF het net doet lijken alsof Oekrane zo de EU in mag gaan.
Maar wat mensen ook vergeten is dat notabene de in 2014 weggejaagde Yanukovich nog veel dichter bij een aansluiting met de EU was dan Zelensky nu is. Destijds was Oekrane minder corrupt dan sinds Yanukovich weggejaagd werd en werd vervangen door oligarchen als Poroshenko.
En jij gelooft dat ook klakkeloos.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Interessant. Kan je ons wat meer informatie geven over wat je hier allemaal stelt?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar wat mensen ook vergeten is dat notabene de in 2014 weggejaagde Yanukovich nog veel dichter bij een aansluiting met de EU was dan Zelensky nu is. Destijds was Oekrane minder corrupt dan sinds Yanukovich weggejaagd werd en werd vervangen door oligarchen als Poroshenko.
Ultimatums zijn echt een teken van sterkte als je ze om de drie dagen opnieuw stelt!quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer een nieuw ultimatum voor Marioepol.
[ afbeelding ]
Of er is nog niet zoveel relevante informatie over te vinden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:49 schreef zalkc het volgende:
De hoeveelheid slowchat valt wel op terwijl het tweede offensief net begonnen is. Of dat offensief gaat nog niet echt los, of mensen zijn afgeleid.
De waarde is bovenal olie op het vuur gooien. Waarom men dat doet is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Symbolisch zijn ze zeker ja, maar daarmee niet zonder waarde natuurlijk.
Ik heb er inderdaad veel zelfhatende EU-haters kwaad om zien worden ja.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De waarde is bovenal olie op het vuur gooien. Waarom men dat doet is mij een raadsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |