Niet alleen met de tactiek.quote:Op maandag 18 april 2022 15:02 schreef fubaaar22 het volgende:
in 100 jaar is het niet veel beter geworden met de russische tactiek:
Het idee dat er enige sprake van feiten dient te zijn lijkt me niet helemaal randvoorwaardelijk voor het concept propaganda.quote:Op maandag 18 april 2022 15:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan had die nazi propaganda geen zin.
Vast ja, in Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetie stikte het ongetwijfeld ook van de nazi'squote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ook wel ontzettend makkelijk voor de PR propaganda machine van Rusland als je neo-nazis incl allerlei nazi symboliek (Azov) toelaat in je seculiere leger.
Mein God zeg.
Hoe anders was het gelopen als Oekraïne die niet had.
quote:Op maandag 18 april 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon uit interesse. De Russische en Oekraïense nazis hebben heel veel verbondenheid, en ws ligt de bron in Rusland en voetbal ultra’s. Dit is een interessant stuk erover
https://medium.com/@:zabo(...)te-race-56b4fa64bef0
quote:Op maandag 18 april 2022 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die NAZI's zijn van Putin:
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
[..]
Nou niet van het Kremlin, tis niet voor niks dat veel van die nazis in Oekraïne gingen wonen nadat ze rusland zijn uitgekickt.quote:
Dit is wel bekend. De belangrijkste private leger van Rusland, die door Poetin voor allerlei buitenlandse militaire operaties worden heet niet voor niets Wagner en de oprichter heeft het SS-logo in zijn nek getatoeerd. Dat is een openlijk neonazi-bataljon die nu in Oekraine aan het vechten zijn om dat land te 'denazificeren'. Alleen verstandelijk beperkten trappen in dat verhaaltje van Poetin.quote:Op maandag 18 april 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon uit interesse. De Russische en Oekraïense nazis hebben heel veel verbondenheid, en ws ligt de bron in Rusland en voetbal ultra’s. Dit is een interessant stuk erover
https://medium.com/@:zabo(...)te-race-56b4fa64bef0
Ja dat festival is wel iets duidelijker als iedereen Heil Hitler schreeuwt.quote:Op maandag 18 april 2022 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens sommige mensen is Rammstein ook Nazistisch.
Wij zien de Russen als bevrijders? Wat betreft Oost-Europa betekende het einde van WO2 simpelweg de vervanging van het ene misdadige regime voor het andere. Alleen de Joden en de communisten zullen het als een bevrijding hebben ervaren.quote:Op maandag 18 april 2022 16:01 schreef sp3c het volgende:
nazi's betekenen aan die kant van de wereld ook gewoon iets heel anders dan hier voor veel mensen
wij zien de Russen als bevrijders, de Russen zien zichzelf graag als bevrijders maar dat is niet overal zo
ja?quote:Op maandag 18 april 2022 16:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wij zien de Russen als bevrijders?
Nee, Rusland heeft expres Russen naar (oost)-Ukraine gestuurd, al ver voor Zelinsky. Dus die Nazi's zijn daar niet vanzelf naartoe gegaan. En die Ukrainse Nazi's hebben zich gepromoveerd van hooligans naar verzetsstrijders vanwege de Maidan-revolutie. Die weer door Putin werd geescaleert door Russsiche snipers demonstranten te laten afschieten.quote:Op maandag 18 april 2022 16:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou niet van het Kremlin, tis niet voor niks dat veel van die nazis in Oekraïne gingen wonen nadat ze rusland zijn uitgekickt.
Bij de voetbal in 2018 is Rusland actief bezig geweest die groepen aan te pakken.
Ja wat zullen de Oekraïners blij zijn geweest toen ze weer werden ingelijfd in de Sovjet-Unie:quote:Op maandag 18 april 2022 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja?
daar hebben ze hun veto in de veiligheidsraad aan te danken
Zou het niet helemaal anders zijn gelopen als Oekraïne een Russisch sprekende Joodse president gehad had?quote:Op maandag 18 april 2022 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ook wel ontzettend makkelijk voor de PR propaganda machine van Rusland als je neo-nazis incl allerlei nazi symboliek (Azov) toelaat in je seculiere leger.
Mein God zeg.
Hoe anders was het gelopen als Oekraïne die niet had.
ja dat zeg ik tochquote:Op maandag 18 april 2022 16:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja wat zullen de Oekraïners blij zijn geweest toen ze weer werden ingelijfd in de Sovjet-Unie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Zuivering
Wat hebben ze het fijn gehad onder Stalin
ja logischquote:Op maandag 18 april 2022 16:25 schreef Aether het volgende:
Kremlin: 'Oekraïne niet consistent in vredesbesprekingen'
https://nos.nl/l/2425549
Het Kremlin beschuldigt Oekraïne ervan steeds van standpunt te veranderen tijdens vredesbesprekingen over kwesties waarover al overeenstemming is bereikt.
Reuters meldt dat Kremlin-woordvoerder Peskov tijdens een telefoongesprek met journalisten vandaag gezegd heeft dat het onderhandelingsproces wordt voortgezet op expertniveau. "Helaas is de Oekraïense kant niet consistent in de punten die zijn overeengekomen", zei hij.
Meer aan het feit dat wij accepteren dat de Russische federatie de opvolger van de sowjet-unie is. Gelet op het Chinese precedent is dat open voor discussie.quote:Op maandag 18 april 2022 16:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja?
daar hebben ze hun veto in de veiligheidsraad aan te danken
wat jij wilquote:Op maandag 18 april 2022 16:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Meer aan het feit dat wij accepteren dat de Russische federatie de opvolger van de sowjet-unie is. Gelet op het Chinese precedent is dat open voor discussie.
Ja dan snap ik helemaal niet dat je Azov openlijk in je seculiere leger opneemt. Een door Rusland gecreëerd bataljon.quote:Op maandag 18 april 2022 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, Rusland heeft expres Russen naar (oost)-Ukraine gestuurd, al ver voor Zelinsky. Dus die Nazi's zijn daar niet vanzelf naartoe gegaan. En die Ukrainse Nazi's hebben zich gepromoveerd van hooligans naar verzetsstrijders vanwege de Maidan-revolutie. Die weer door Putin werd geescaleert door Russsiche snipers demonstranten te laten afschieten.
Dus die Nazi's zijn letterlijk uit Rusland en door Putin gecreëerd. En nu gebruikt ie ze als smoes om binnen te vallen.
En Putin gebruikt Nazi's in Rusland als potenrammers.
Curieus is wel dat juist dit soort muziek en uiterlijk door ome Hitler hoogstwaarschijnlijk volstrekt minderwaardig was gevonden.quote:Op maandag 18 april 2022 16:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat festival is wel iets duidelijker als iedereen Heil Hitler schreeuwt.![]()
denk omdat ze een hekel aan Russen hebbenquote:Op maandag 18 april 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dan snap ik helemaal niet dat je Azov openlijk in je seculiere leger opneemt. Een door Rusland gecreëerd bataljon.
Dr zijn wel meer etnische Russen die voor Oekraïne vechten.quote:Op maandag 18 april 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dan snap ik helemaal niet dat je Azov openlijk in je seculiere leger opneemt. Een door Rusland gecreëerd bataljon.
Ik wel. Je moet het immers doen met wie er willing and able zijn om te matten.quote:Op maandag 18 april 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk een gegeven paard niet in de bek.quote:Op maandag 18 april 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de Russen amper als bevrijders (kunnen) worden gezien, zowel vanuit Westers oogpunt als in Oost-Europa. Ze zijn belangrijk geweest in het verslaan van Nazi-Duitsland, maar bevrijding is een totaal misplaatse term.quote:Op maandag 18 april 2022 16:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch
in het oostblok kijken ze er anders naar dan hier in het westen
geen idee welk punt je nu probeert te maken hoor want volgens mij zeg je hetzelfde
op zich ben ik het met je eens hoor maar dat is niet hoe de meerderheid er tegenaan kijktquote:Op maandag 18 april 2022 16:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de Russen amper als bevrijders (kunnen) worden gezien, zowel vanuit Westers oogpunt als in Oost-Europa. Ze zijn belangrijk geweest in het verslaan van Nazi-Duitsland, maar bevrijding is een totaal misplaatse term.
Juridisch gezien zit het gewoon zo. Dat is niet mijn keuze. Maar theoretisch kan een 2/3 meerderheid van de algemene vergadering Rusland uit de veiligheidsraad schoppen en een andere voormalige republiek van desowjet-unie op die plek zetten.quote:
mooi, laat ze het doenquote:Op maandag 18 april 2022 16:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juridisch gezien zit het gewoon zo. Dat is niet mijn keuze. Maar theoretisch kan een 2/3 meerderheid van de algemene vergadering Rusland uit de veiligheidsraad schoppen en een andere voormalige republiek van desowjet-unie op die plek zetten.
Juridisch gezien zit het gewoon zo. Dat is niet mijn keuze. Maar theoretisch kan een 2/3 meerderheid van de algemene vergadering Rusland uit de veiligheidsraad schoppen en een andere voormalige republiek van desowjet-unie op die plek zetten.quote:
helaas, of gelukkig, heb ik minder vertrouwen in mijn invloed dan jij.quote:Op maandag 18 april 2022 16:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
mooi, laat ze het doen
Oekraine bv, die hebben er meer voor moeten bloeden
Om daar nu de 9e van Beethoven tentoon te stellen.quote:Op maandag 18 april 2022 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Curieus is wel dat juist dit soort muziek en uiterlijk door ome Hitler hoogstwaarschijnlijk volstrekt minderwaardig was gevonden.
quote:Op maandag 18 april 2022 16:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de Russen amper als bevrijders (kunnen) worden gezien, zowel vanuit Westers oogpunt als in Oost-Europa. Ze zijn belangrijk geweest in het verslaan van Nazi-Duitsland, maar bevrijding is een totaal misplaatse term.
Altijd je kringetje zo klein mogelijk houden hè.quote:Op maandag 18 april 2022 16:46 schreef Perrin het volgende:
Het leven van Russen is kort en gewelddadig.
[ twitter ]
Toetsenbord?quote:Op maandag 18 april 2022 16:48 schreef ExTec het volgende:
Dit is wmb nou een goeie kandidaat voor de OP
[ afbeelding ]
Die links onder is severomorsk, net even gezocht. De wat kleinere roodachtige boot is de Maarschalk Ustinov, ook een Slava klasse kruiser.quote:
quote:Op maandag 18 april 2022 16:48 schreef ExTec het volgende:
Dit is wmb nou een goeie kandidaat voor de OP
[ afbeelding ]
De sancties hebben geen effect 🤔quote:Op maandag 18 april 2022 16:46 schreef Perrin het volgende:
Het leven van Russen is kort en gewelddadig.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |