quote:Busmaatschappij FlixBus hervat reizen naar Oekraïne
Busmaatschappij Flixbus reist weer richting Oekraïne. Gisteravond laat vertrok de eerste bus vanuit Maastricht naar Kiev. De bus zat bijna vol, al gingen de meeste reizigers naar bestemmingen in Duitsland of Polen.
Een van de Oekraïense inzittenden van de bus, Oksana Radionova (31), vertelde tegen persbureau ANP dat ze terug naar Kiev ging omdat ze geen opvang voor haar drie katten kon vinden. Haar vader zou de dieren verzorgen, maar ook hij is gevlucht. "Ik kan mijn katten niet in de steek laten."
Eerder stopte de maatschappij met reizen richting Oekraïne vanwege de oorlog. De situatie is volgens Flixbus veilig genoeg om naar West-Oekraïense bestemmingen te rijden. Volgens de vervoersmaatschappij reizen steeds meer mensen terug naar hun vaderland.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-gestopt-na-boetsja
Ik vind het gewoon apart dat er weer vakantiebussen gaan. Wel fijn voor de Oekraïners die terug willenquote:
Vind het een dapper besluit van dat bedrijf juist juist voor de Oekraïners maar ok ... het zal wel weer danquote:Op dinsdag 19 april 2022 07:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon apart dat er weer vakantiebussen gaan. Wel fijn voor de Oekraïners die terug willen
Dat zijn niet alleen vakantiereizen. Zolang de Europese spoorwegen het niet voor elkaar krijgen vlot, redelijk geprijsd en zonder overstappen of omwegen Europese steden met elkaar te verbinden, ben je aangewezen op lange afstandsbus of vliegtuig.quote:Op dinsdag 19 april 2022 07:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon apart dat er weer vakantiebussen gaan. Wel fijn voor de Oekraïners die terug willen
Wat denk je van: "Weinig"?quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:31 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben benieuwd wat hier van waar is.
Er komen best wel veel berichten naar buiten over dat Azov bataljon.quote:
Ah, gaan we weer op deze tour.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er komen best wel veel berichten naar buiten over dat Azov bataljon.
Er zal best een kern van waarheid in zitten.
Die Zelensky schijnt ook niet zo'n frisse te zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)ora-papers~b5c0f6b9/
https://www.raamoprusland(...)lazen-hem-niet-omver
Wat opmerkelijke geldstromen. Tjonge jonge. En de Volkskrant doet alsof Zelensky de grootste staatsman is van de 21e eeuw. Zo heb ik in elk geval niet naar hem gekeken. Als oorlogspresident doet hij het uitstekend maar je moet wel hopeloos naïef zijn als je denkt dat een Oekraïense president, of welke president dan ook voor mij part maar in het bijzonder presidenten van jonge democratieën, onkreukbaar zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er komen best wel veel berichten naar buiten over dat Azov bataljon.
Er zal best een kern van waarheid in zitten.
Die Zelensky schijnt ook niet zo'n frisse te zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)ora-papers~b5c0f6b9/
https://www.raamoprusland(...)lazen-hem-niet-omver
Het is vooral heel erg irrelevant als een usert het eerst heeft over iemand die bij de Oekraïnse mariniers zat, om vervolgens het azovgebeuren er aan de haren bij te slepen en daarna nog wat te zeuren over Zelensky.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:47 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat opmerkelijke geldstromen. Tjonge jonge. En de Volkskrant doet alsof Zelensky de grootste staatsman is van de 21e eeuw. Zo heb ik in elk geval niet naar hem gekeken. Als oorlogspresident doet hij het uitstekend maar je moet wel hopeloos naïef zijn als je denkt dat een Oekraïense president, of welke president dan ook voor mij part maar in het bijzonder presidenten van jonge democratieën, onkreukbaar zijn.
Wat fijn dat je dat met ons deelt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
Het maakt hem in mijn ogen net zo betrouwbaar als Poetin.
Gewoon een corrupte crimineel.
Ja dan zijn alle presidenten net als Putinquote:Op dinsdag 19 april 2022 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
Dat filmpje ging dus over het Azov bataljon.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is vooral heel erg irrelevant als een usert het eerst heeft over iemand die bij de Oekraïnse mariniers zat, om vervolgens het azovgebeuren er aan de haren bij te slepen en daarna nog wat te zeuren over Zelensky.
Ja, en daarom trek jij ook weer iets over zelensky uit je hoge hoed. Allemaal erg logisch.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat filmpje ging dus over het Azov bataljon.
Ze liegen en bedriegen allemaal.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja dan zijn alle presidenten net als Putin
Amper.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat filmpje ging dus over het Azov bataljon.
Want er is geen connectie tussen Zelensky en het Azov bataljon?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en daarom trek jij ook weer iets over zelensky uit je hoge hoed. Allemaal erg logisch.
Waarom is dit zo belangrijk voor je?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Want er is geen connectie tussen Zelensky en het Azov bataljon?
Ja, het Azov bataljon is deel van het Oekraïense leger.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ik graag een realistisch beeld van de situatie krijg.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is dit zo belangrijk voor je?
Zodat je "een kritisch oordeel" kan vellen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ik graag een realistisch beeld van de situatie krijg.
Nee.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zodat je "een kritisch oordeel" kan vellen?
Ik zie niet in hoe Poetin nu zijn landsbelang dient hoor? Misschien kun je het even uitleggen. Vind je bijvoorbeeld dat Poetin een terechte doodsangst heeft dat dat ene Azov battalion Rusland aan zou vallen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze liegen en bedriegen allemaal.
Ze dienen hun landsbelang en hun eigenbelang.
Gelukkig doen ze het hier in het westen iets subtieler en minder extreem dan daar in het oosten.
Er is een connectie tussen Putin en de Wagner groep die ingezet wordt i oekraine, waarvan bekend is dat het nazi's zijn. Waarom heb je het daar niet over?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oh oke. En wat betekent dat in de context van de huidige situatie?quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:50 schreef Candymannetje het volgende:
In het kort:quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe Poetin nu zijn landsbelang dient hoor? Misschien kun je het even uitleggen. Vind je bijvoorbeeld dat Poetin een terechte doodsangst heeft dat dat ene Azov battalion Rusland aan zou vallen?
Poetin dient alleen zijn eigenbelang, en dat niet eens erg goed op dit moment.
Nou ja, het gedweep met de verheerlijkte Zelensky kan op zich best wat minder natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh oke. En wat betekent dat in de context van de huidige situatie?
Maakt-ie een hoop kapot mee dan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In het kort:
Oekraïne is strategisch gezien best belangrijk voor Rusland en Poetin is bang dat de grondstoffen van hem en zijn vriendjes in gevaar komen als Oekraïne bij de NAVO komt en de USA er troepen gaat stationeren.
Nou ja, van de hak op de tak springen, en dan menen dat er verbanden zijn, en het daarom relevant is, daar zijn andere fora voor.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja precies, ik meld het maar gewoon ff.
Flikker toch op man, het staat hier vol met Twitter linksquote:Op dinsdag 19 april 2022 09:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, van de hak op de tak springen, en dan menen dat er verbanden zijn, en het daarom relevant is, daar zijn andere fora voor.
Alhier stellen we er prijs op dat die verbanden onderbouwt worden enzo.
De beschaafde wereld is al een tijdje van mening dat je niet over grondstoffen in een ander land kunt beschikken, gewoon omdat je dat wilt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In het kort:
Oekraïne is strategisch gezien best belangrijk voor Rusland en Poetin is bang dat de grondstoffen van hem en zijn vriendjes in gevaar komen als Oekraïne bij de NAVO komt en de USA er troepen gaat stationeren.
Want een twitter link is per definitie hak op de tak?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Flikker toch op man, het staat hier vol met Twitter links
Zucht.. zijn mindere kanten zijn hier meermaals besproken.. en blijken die mindere kanten niet eens zo zwart te zijn zoals een aantal hier beweren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het gedweep met de verheerlijkte Zelensky kan op zich best wat minder natuurlijk.
Ik zie dat overigens bijzonder weinig gebeuren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het gedweep met de verheerlijkte Zelensky kan op zich best wat minder natuurlijk.
We leven helaas niet in een beschaafde wereld. Het draait steeds om geopolitieke belangen. Het volk is steeds de dupe.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
De beschaafde wereld is al een tijdje van mening dat je niet over grondstoffen in een ander land kunt beschikken, gewoon omdat je dat wilt.
Zou ik willen nuanceren. Er zit een gek in het kremlin die niet beschaafd is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
We leven helaas niet in een beschaafde wereld. Het draait steeds om geopolitieke belangen. Het volk is steeds de dupe.
Och kom zeg, God. Dan leven we in een parallelle wereld denk ik. Natuurlijk wordt er van die man een beetje een fenomeen gemaakt met zijn t-shirtjes en toespraken naar diverse nationale parlementen en bio's over zijn pad van acteur naar nooit voor vol aangeziene president dat nu culmineert in dit staatsleiderschap. Dat is de hele basis van dat VK-betoog. Wat verder niets afdoet aan de kwaliteiten die hij daadwerkelijk heeft, maar het wordt wel allemaal een beetje vermoeiend, dat binaire goed-foutdenken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:26 schreef ExTec het volgende:
Ik zie dat overigens bijzonder weinig gebeuren.
Ja, je land laten runnen door een TV productie maatschappij is idd fantastisch als je een media oorlog te winnen hebt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Och kom zeg, God. Dan leven we in een parallelle wereld denk ik. Natuurlijk wordt er van die man een beetje een fenomeen gemaakt met zijn t-shirtjes en toespraken naar diverse nationale parlementen en bio's over zijn pad van acteur naar nooit voor vol aangeziene president dat nu culmineert in dit staatsleiderschap. Dat is de hele basis van dat VK-betoog. Wat verder niets afdoet aan de kwaliteiten die hij daadwerkelijk heeft, maar het wordt wel allemaal een beetje vermoeiend, dat binaire goed-foutdenken.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Och kom zeg, God. Dan leven we in een parallelle wereld denk ik. Natuurlijk wordt er van die man een beetje een fenomeen gemaakt met zijn t-shirtjes en toespraken naar diverse nationale parlementen en bio's over zijn pad van acteur naar nooit voor vol aangeziene president dat nu culmineert in dit staatsleiderschap. Dat is de hele basis van dat VK-betoog. Wat verder niets afdoet aan de kwaliteiten die hij daadwerkelijk heeft, maar het wordt wel allemaal een beetje vermoeiend, dat binaire goed-foutdenken.
Geen idee welke doelpalen je nu weer probeert te verplaatsen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je land laten runnen door een TV productie maatschappij is idd fantastisch als je een media oorlog te winnen hebt.
Nou, niet, ik geef je deels gelijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen idee welke doelpalen je nu weer probeert te verplaatsen.
Nou ja, dat doet-ie natuurlijk ook niet. Sterker nog, dat zet-ie ontzettend slim in binnen een gremium waar dat ook ontzettend goed werkt, maar dat maakt nog niet dat hij zijn land daardoor laat runnen. Wat is dat toch met alles in het extreme trekken?quote:
Als ze nog een tsar bomba hebben liggen, de vuurbal was blijkbaar 8 km. breed en kon tot op 100 km. derdegraadsbrandwonden veroorzaken. Er was ook glasschade vastgesteld tot op 780 km. van de explosie en over heel de wereld kon men de seismische schok meten. Lijkt me dat je een stad als Amsterdam wel aardig kunt onthoofden op met zo'n enkel bommetje.quote:Op maandag 18 april 2022 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoeveel hebben we nodig?
Kan eentje Amsterdam wel uitschakelen?
De directe impact van die ene bom is nog wel het kleinste probleem.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:43 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als ze nog een tsar bomba hebben liggen, de vuurbal was blijkbaar 8 km. breed en kon tot op 100 km. derdegraadsbrandwonden veroorzaken. Er was ook glasschade vastgesteld tot op 780 km. van de explosie en over heel de wereld kon men de seismische schok meten. Lijkt me dat je een stad als Amsterdam wel aardig kunt onthoofden op met zo'n enkel bommetje.
Maar Poetin is natuurlijk niet alleen. Er zitten meerdere gekken in het Kremlin. Maar in de Donbas zit schijnbaar nog behoorlijk wat gas. En dat is natuurlijk ook een onderdeel in deze strijd al sinds 2014.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou ik willen nuanceren. Er zit een gek in het kremlin die niet beschaafd is.
En daarbij zijn de waanideeën van die gek maar zo zo interessant. Tenzij je een klinisch psycholoog bent ofzo.
Heb al eerder een antwoord gegeven.. Begin een beetje moe te worden van dat "Ja maar Zylensky".. Want dat staat compleet los van de reden van deze oorlog.quote:
Niet eens extreem. Zelensky's approval rating was 25%. Sinds putin meent dat die los moest gaan 91%.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat doet-ie natuurlijk ook niet. Sterker nog, dat zet-ie ontzettend slim in binnen een gremium waar dat ook ontzettend goed werkt, maar dat maakt nog niet dat hij zijn land daardoor laat runnen. Wat is dat toch met alles in het extreme trekken?
Het één sluit het ander niet uit hè en dat is nu juist wel wat er een beetje gebeurt. In een breder kader ook met zaken als potentieel EU-lidmaatschap. Daar kan je best op tegenzijn, terwijl je tegelijk Poetin fout vindt zitten. Dat maakt je geen Thierry Rusland-adept.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
Heb al eerder een antwoord gegeven.. Begin een beetje moe te worden van dat "Ja maar Zylensky".. Want dat staat compleet los van de reden van deze oorlog.
Da's op zichzelf wel vrij gebruikelijk in crisissituaties natuurlijk. En in zijn geval begrijp ik het al helemaal; ik zou als Oekraïner ook idolaat zijn van zijn handelen in dezen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:48 schreef ExTec het volgende:
Niet eens extreem. Zelensky's approval rating was 25%. Sinds putin meent dat die los moest gaan 91%.
Maar dat is ook alleen een talkingpoint voor bepaalde mensen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit hè en dat is nu juist wel wat er een beetje gebeurt. In een breder kader ook met zaken als potentieel EU-lidmaatschap.
Symbolisch zijn ze zeker ja, maar daarmee niet zonder waarde natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:51 schreef ExTec het volgende:
Maar dat is ook alleen een talkingpoint voor bepaalde mensen.
Volwaardig EU lidmaatschap duurt jaren. Makkelijk 10 plus ofzo.
Maar bepaald volk wil net doen alsof heel de EU heeft besloten dat we met een vloek en een zucht Oekraïne lid willen maken,
IPV dat het gewoon symbolische acties zijn.
Ja, symbolische waarde.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Symbolisch zijn ze zeker ja, maar daarmee niet zonder waarde natuurlijk.
Oké nadat ik je vorige post nog eens (goed) doorgenomen heb zie ik idd dat je het niet specifiek over de mensen in dit topic hebt. Er komen hier nogal eens figuren langs die ons beschuldigen niet de slechte kant van een Zylensky te zien.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit hè en dat is nu juist wel wat er een beetje gebeurt. In een breder kader ook met zaken als potentieel EU-lidmaatschap. Daar kan je best op tegenzijn, terwijl je tegelijk Poetin fout vindt zitten. Dat maakt je geen Thierry Rusland-adept.
Het gaat me dan ook niet zozeer in de bespreking in dit topic, maar om de breed gedragen beeldvorming. Dat vind ik wel iets engs hebben. Ik vind het ook moeilijk wat dan wel juist zou zijn. Misschien is enige polariteit in zo'n situatie juist hartstikke goed voor het doel dat je wil bereiken. Maar de nuance die nodig is voor beslissingen die langdurige gevolgen hebben moet je daar wel voor schonen. Hoe je dat dan moet doen is voor mij ook een vraag.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oké nadat ik je vorige post nog eens (goed) doorgenomen heb zie ik idd dat je het niet specifiek over de mensen in dit topic hebt. Er komen hier nogal eens figuren langs die ons beschuldigen niet de slechte kant van een Zylensky te zien.
Terwijl dat hier gewoon meermalen besproken is en het wel duidelijk is dat hij een mens is en dus ook zijn fouten en zondes heeft. Al lijkt hij echt wel stappen gemaakt te hebben tegen corruptie.
Dat is zo opgehemeld werd, tjah hij is wel het gezicht van de Oekraïense tegenstand (samen met de tractoren) dus dat is min of meer logisch.
Ietsjes hoger wel, maar deze oorlog helpt natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet eens extreem. Zelensky's approval rating was 25%. Sinds putin meent dat die los moest gaan 91%.
Ik schat in dat als je kijken naar de financiën van john de mol, je ook 1 grote aan een reiging van belasting constructies vind.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
Terwijl dat hier gewoon meermalen besproken is en het wel duidelijk is dat hij een mens is en dus ook zijn fouten en zondes heeft. Al lijkt hij echt wel stappen gemaakt te hebben tegen corruptie.
Nou, gisteren hebben behoorlijk wat TU160 bommenwerpers daar behoorlijk huis gehouden. Dat waren behoorlijke bombardementen op dat industriële gebied.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:00 schreef EinarBoe het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)-beter-georganiseerd
Een door Rusland gesteunde separatistenleider in de Donbas meldt dat Russische speciale eenheden de staalfabriek Azovstal in Marioepol bestormen. Op het terrein van die fabriek zouden de laatst overgebleven Oekraïense strijdkrachten verblijven. Volgens de separatistenleider is het doel van de aanval om "de fabriek zo snel mogelijk te bevrijden".
De Russen zouden de Azov-fabriek toch niet bestormen maar platbombarderen, aldus de welingelichte wappies en Poetin-loversHet lijkt me frustrerend als je telkens wordt gedwarsboomd in je fantasietjes door de idioten waar je achteraan loopt.
Dat was mijn conclusie ook, en volgens mij zo'n beetje de conclusie de we eerder in dit topic hadden. Maar goed Nostra punt is wel net iets breder dan het "Maar Zylensky verhaal"quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik schat in dat als je kijken naar de financiën van john de mol, je ook 1 grote aan een reiging van belasting constructies vind.
Dus voor mensen die in TV land werken, lijkt me dat helemaal niks bijzonders.
Derhalve zijn die panama papers van generlei waarde.
En al helemaal niet in de context van deze oorlog.
Vind ik niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat was mijn conclusie ook, en volgens mij zo'n beetje de conclusie de we eerder in dit topic hadden. Maar goed Nostra punt is wel net iets breder dan het "Maar Zylensky verhaal"
Het goed en fout in deze kwestie is dan ook daadwerkelijk vrij binair.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Voornamelijk uit goedbegrepen eigenbelang.quote:
Ik opteer liever voor beter/slechter laten we niet zelf zo worden als de gebrainwashte Rus. Je mag best wel kritiek hebben op wat er gebeurd. Dat geshow met Russische gevangenen een paar weken terug hoefde van mij niet, net zoals het showen van Oekraïnse gevangen nu in Marioepol. Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het goed en fout in deze kwestie is dan ook daadwerkelijk vrij binair.
Uiteraard. Zowel Russische als Oekraïnse POW zijn propaganda middelen. Totaal onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik opteer liever voor beter/slechter laten we niet zelf zo worden als de gebrainwashte Rus. Je mag best wel kritiek hebben op wat er gebeurd. Dat geshow met Russische gevangenen een paar weken terug hoefde van mij niet, net zoals het showen van Oekraïnse gevangen nu in Marioepol. Bijvoorbeeld.
Het is zonde dat je (net zoals bij de coronacrisis) weer valt voor zo'n psy-op van de MSM. Want @nostra heeft namelijk helemaal gelijk. Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'. Ayaan Hirsi Ali had hier recent ook nog een sterke column over geschreven. Als ik jou was zou ik iets minder sensationele click-bait berichten lezen uit de MSM. Misschien dat dit er dan ook voor zorgt dat je niet meer de constante drang hebt om hier users die jouw mening niet delen (en bijvoorbeeld wel kijken naar berichtgeving van ook de Russische media) op obsessieve wijze van repliek te dienen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het goed en fout in deze kwestie is dan ook daadwerkelijk vrij binair.
Als je eenmaal in die MSM-fuik zit gaat dat niet meer. Dan leef je op tribale wijze mee met Oekraïne en moet elk fout woord over Oekraïne (ook al klopt het) van een tegenargument worden voorzien. Dit is ook de reden dat sommigen op basis van pure emotie min of meer aansturen op een direct conflict met Rusland. Men heeft zich weer helemaal laten opzwepen door de eindeloze karrenvracht aan (soms propagandistische) berichtgeving.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik opteer liever voor beter/slechter laten we niet zelf zo worden als de gebrainwashte Rus. Je mag best wel kritiek hebben op wat er gebeurd. Dat geshow met Russische gevangenen een paar weken terug hoefde van mij niet, net zoals het showen van Oekraïnse gevangen nu in Marioepol. Bijvoorbeeld.
Veel woorden, helemaal niks zeggenquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is zonde dat je (net zoals bij de coronacrisis) weer valt voor zo'n psy-op van de MSM. Want @:Nostra heeft namelijk helemaal gelijk. Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'. Ayaan Hirsi Ali had hier recent ook nog een sterke column over geschreven. Als ik jou was zou ik iets minder sensationele click-bait berichten lezen uit de MSM. Misschien dat dit er dan ook voor zorgt dat je niet meer de constante drang hebt om hier users die jouw mening niet delen (en bijvoorbeeld wel kijken naar berichtgeving van ook de Russische media) op obsessieve wijze van repliek te dienen.
Ook weer met een voor deze user zo bekende persoonlijke aanval:quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Veel woorden, helemaal niks zeggen.
quote:Misschien dat dit er dan ook voor zorgt dat je niet meer de constante drang hebt om hier users die jouw mening niet delen (en bijvoorbeeld wel kijken naar berichtgeving van ook de Russische media) op obsessieve wijze van repliek te dienen.
Ik denk dat je voornamelijk bedoelt dat je het niet eens bent de inhoud, dat kan natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Veel woorden, helemaal niks zeggen.
Van een persoonlijke aanval is geen sprake.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook weer met een voor deze user zo bekende persoonlijke aanval:
[..]
Ja, hilarisch. Ook omdat user in kwestie geen kans onbenut laat om de 'objectief waarneembare realiteit' omtrent andermans vermeende gedrag te benoemen. Het gaat bij hem altijd over de mannetjes die het onderwerp bespreken in plaats van over het onderwerp. Obsessief is inderdaad het juiste woord.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook weer met een voor deze user zo bekende persoonlijke aanval:
[..]
Je bent links progressief vergetenquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is zonde dat je (net zoals bij de coronacrisis) weer valt voor zo'n psy-op van de MSM. Want @:Nostra heeft namelijk helemaal gelijk. Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'. Ayaan Hirsi Ali had hier recent ook nog een sterke column over geschreven. Als ik jou was zou ik iets minder sensationele click-bait berichten lezen uit de MSM. Misschien dat dit er dan ook voor zorgt dat je niet meer de constante drang hebt om hier users die jouw mening niet delen (en bijvoorbeeld wel kijken naar berichtgeving van ook de Russische media) op obsessieve wijze van repliek te dienen.
[..]
Als je eenmaal in die MSM-fuik zit gaat dat niet meer. Dan leef je op tribale wijze mee met Oekraïne en moet elk fout woord over Oekraïne (ook al klopt het) van een tegenargument worden voorzien. Dit is ook de reden dat sommigen op basis van pure emotie min of meer aansturen op een direct conflict met Rusland. Men heeft zich weer helemaal laten opzwepen door de eindeloze karrenvracht aan (soms propagandistische) berichtgeving.
Het gaat juist over het onderwerp. Ik post daar zelfs nog een link naar een column over. Het haakt exact in op de wijze hoe deze oorlog wordt afgeschilderd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, hilarisch. Ook omdat user in kwestie geen kans onbenut laat om de 'objectief waarneembare realiteit' omtrent andermans vermeende gedrag te benoemen. Het gaat bij hem altijd over de mannetjes die het onderwerp bespreken in plaats van over het onderwerp. Obsessief is inderdaad het juiste woord.
Dat leek me hier niet relevant. Al is het natuurlijk opvallend om te zien dat voornamelijk onder deze groep mensen de emotie heel hoog oploopt als het om de oorlog in Oekraïne gaat. Maar dat zien we natuurlijk bij wel meer kwesties.quote:
Aah, het is weer tijd voor je stokpaardjes zie ik?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat juist over het onderwerp. Ik post daar zelfs nog een link naar een column over. Het haakt exact in op de wijze hoe deze oorlog wordt afgeschilderd.
[..]
Dat leek me hier niet relevant. Al is het natuurlijk opvallend om te zien dat voornamelijk onder deze groep mensen de emotie heel hoog oploopt. Maar dat zien we natuurlijk bij wel meer kwesties.
Wat voor een verhalen willen sommige mensen dan lezen vraag ik mij af. Verhalen dat de Oekrainers nazi zijn, dat de NAVO zich blijft uitbreiden? En dat dat Rusland daar dan slachtoffer van is?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:18 schreef sp3c het volgende:
Volgens mij valt het reuze mee met die MSM, iig in Nederland worden gewoon beide kanten belicht
Dat de meeste mensen daar de conclusie uit trekken dat de Russen kut zijn lijkt me niet raar
Jahoor, hij die gebaseerd op imperialistische grootheidswaanzin een ander land binnenvalt is gewoon onvervalst fout.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'.
Dan ben ik wel benieuwd of je ook een analyse als dat kan maken over de Duitsers in WW2.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is namelijk geen kwestie van 'goed' tegen 'fout'.
Het enge is dat Von Der Leijen ZELF het net doet lijken alsof Oekraïne zo de EU in mag gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is ook alleen een talkingpoint voor bepaalde mensen.
Volwaardig EU lidmaatschap duurt jaren. Makkelijk 10 plus ofzo.
Maar bepaald volk wil net doen alsof heel de EU heeft besloten dat we met een vloek en een zucht Oekraïne lid willen maken,
IPV dat het gewoon symbolische acties zijn.
Zo komt het op mij helemaal niet over, maar goed.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het enge is dat Von Der Leijen ZELF het net doet lijken alsof Oekraïne zo de EU in mag gaan.
Bron?quote:Maar wat mensen ook vergeten is dat notabene de in 2014 weggejaagde Yanukovich nog veel dichter bij een aansluiting met de EU was dan Zelensky nu is. Destijds was Oekraïne minder corrupt dan sinds Yanukovich weggejaagd werd en werd vervangen door oligarchen als Poroshenko.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar wil toch de nuance plaatsen dat hij het gezicht van de Oekraïense tegenstand is en niet van de Nederlandse. Sommige mensen op het forum idoliseren Zelensky alsof hij beter is dan alle Europese leiders bij elkaar. En dat is natuurlijk pertinente onzin en geen enkel excuus om mensen op het forum lastig te vallen en te beledigen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oké nadat ik je vorige post nog eens (goed) doorgenomen heb zie ik idd dat je het niet specifiek over de mensen in dit topic hebt. Er komen hier nogal eens figuren langs die ons beschuldigen niet de slechte kant van een Zylensky te zien.
Dat is zo opgehemeld werd, tjah hij is wel het gezicht van de Oekraïense tegenstand (samen met de tractoren) dus dat is min of meer logisch.
Dit soort leugensquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het enge is dat Von Der Leijen ZELF het net doet lijken alsof Oekraïne zo de EU in mag gaan.
Maar wat mensen ook vergeten is dat notabene de in 2014 weggejaagde Yanukovich nog veel dichter bij een aansluiting met de EU was dan Zelensky nu is. Destijds was Oekraïne minder corrupt dan sinds Yanukovich weggejaagd werd en werd vervangen door oligarchen als Poroshenko.
En jij gelooft dat ook klakkeloos.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Interessant. Kan je ons wat meer informatie geven over wat je hier allemaal stelt?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar wat mensen ook vergeten is dat notabene de in 2014 weggejaagde Yanukovich nog veel dichter bij een aansluiting met de EU was dan Zelensky nu is. Destijds was Oekraïne minder corrupt dan sinds Yanukovich weggejaagd werd en werd vervangen door oligarchen als Poroshenko.
Ultimatums zijn echt een teken van sterkte als je ze om de drie dagen opnieuw stelt!quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer een nieuw ultimatum voor Marioepol.
[ afbeelding ]
Of er is nog niet zoveel relevante informatie over te vinden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:49 schreef zalkc het volgende:
De hoeveelheid slowchat valt wel op terwijl het tweede offensief net begonnen is. Of dat offensief gaat nog niet echt los, of mensen zijn afgeleid.
De waarde is bovenal olie op het vuur gooien. Waarom men dat doet is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Symbolisch zijn ze zeker ja, maar daarmee niet zonder waarde natuurlijk.
Ik heb er inderdaad veel zelfhatende EU-haters kwaad om zien worden ja.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
De waarde is bovenal olie op het vuur gooien. Waarom men dat doet is mij een raadsel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |