Zover ik heb het kunnen lezen zouden er nog ongeveer 3500 militairen - azov bataljon plus overblijfselen van de andere brigades die Mariupol verdedigden en ongeveer 2000 burgers zich op het Azovstaalterrein bevinden.quote:Op maandag 18 april 2022 20:32 schreef capricia het volgende:
We zit kennelijk nog wel meer in Mariupol.
[ twitter ]
Rond de 1364. Dat klinkt als een nauwkeurig geteld getal.quote:Op maandag 18 april 2022 20:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zover ik heb het kunnen lezen zouden er nog ongeveer 3500 militairen - azov bataljon plus overblijfselen van de andere brigades die Mariupol verdedigden en ongeveer 2000 burgers zich op het Azovstaalterrein bevinden.
Rond de 1364 Oekraïners zouden zich hebben overgegeven.
Kan nou niet zien dat ze echt verwond zijn. Maar ik hoop dat geen van die Russen het overleefd hebben.quote:
Laten we AUB hopen dat ze goed behandeld worden..😕quote:Op maandag 18 april 2022 20:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zover ik heb het kunnen lezen zouden er nog ongeveer 3500 militairen - azov bataljon plus overblijfselen van de andere brigades die Mariupol verdedigden en ongeveer 2000 burgers zich op het Azovstaalterrein bevinden.
Dat aantal van 3500 zou ook het oorspronkelijke aantal kunnen zijn geweest, daar is ook wat onduidelijkheid over.
Het zou gaan om de 36e marinebrigade, 12e brigade van de nationale defensiemacht en de 10e en 56e brigade. Gezien dat het om brigades gaat zou je meer dan 3500 manschappen mogen verwachten.
Rond de 1364 Oekraïners zouden zich hebben overgegeven.
Ik volg nu World War Two op Youtube; ze volgen de oorlog precies 79 jaar na de werkelijke datum.quote:Op maandag 18 april 2022 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en die constatering heeft wat mythisch.
Niet omdat het niet waar is, het is waar,
Maar eerst ga je, zeer lichtzinnig om, met mensenlevens,
En dat doen ze nu ook, wat dat betreft zijn ze geen steek veranderd,
En daarna janken dat het zoveel levens heeft gekost.
Als je niet zo godvergeten incapabel was, had je geen miljoenen soldaten in de duitse gehaktmolen hoeven douwen.
https://www.theguardian.c(...)mariupol-says-russiaquote:Op maandag 18 april 2022 20:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Rond de 1364. Dat klinkt als een nauwkeurig geteld getal.
Je zou haast geneigd te zijn om te denken dat die dingen die je ziet ontploffen een soort slechte rookbommen zijn ofzo.quote:Op maandag 18 april 2022 20:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan nou niet zien dat ze echt verwond zijn. Maar ik hoop dat geen van die Russen het overleefd hebben.
Op de video's die ik zie wel maar ja dat zijn natuurlijk Russische video's en ook gewoon propaganda.quote:Op maandag 18 april 2022 20:46 schreef Maron het volgende:
[..]
Laten we AUB hopen dat ze goed behandeld worden..😕
quote:Op maandag 18 april 2022 13:43 schreef Za het volgende:
[..]
Wat moet hij ermee?
Een volk doorspekt met neo nazis dat hem niet goedgezind is.
[..]
Inlijving is niet het doel en nooit geweest.
Die gedachte speelt bij mensen die zich niet in het conflict verdiept hebben.
Ik heb net een video geplaatst, bekijk die eens.
Russische propagandaquote:Op maandag 18 april 2022 14:49 schreef Za het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid, zelfs Zelulsky heeft het toegegeven.
Hitler was een groot bewonderaar van Wagner (begrijpelijk overigens, Wagner heeft nl. ronduit fantastische muziek gecomponeerd), niet zo zeer van Beethoven.quote:Op maandag 18 april 2022 16:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Om daar nu de 9e van Beethoven tentoon te stellen.
Zat Rommel daar toen niet?quote:Op maandag 18 april 2022 20:46 schreef Idisrom het volgende:
Tot en maart 1943 konden de Amerikanen nog geen pakje boter indeuken daar in Noord-Afrika aan het Tunesische front.
En dan morgen met droge ogen eisen dat Oekraïne en het westen moeten stoppen met provocerenquote:Op maandag 18 april 2022 20:58 schreef TLC het volgende:
Poetin prijst 'Boetsjabrigade' met eretitel
President Poetin heeft de Russische brigade die heeft gevochten in de Oekraïense plaats Boetsja een eretitel gegeven. De brigade, die door Oekraïne wordt beschuldigd van oorlogsmisdaden, mag zich nu 'garde' noemen vanwege "enorme heldenmoed en vasthoudendheid van de leden", aldus het Kremlin.
Begin deze maand doken gruwelijke beelden op uit Boetsja van vele doden op straat, sommige naast hun fiets of met hun handen op de rug gebonden. Waarschijnlijk lagen de lichamen er al weken. Het lijkt erop dat Russische militairen hebben geschoten op willekeurige burgers. Zo is op door de NOS geverifieerde videobeelden van begin maart te zien dat een Russische pantserwagen op straat op een burger schiet. Volgens de burgemeester van Boetsja zijn meer dan 300 burgers om het leven gebracht.
Rusland heeft steeds ontkend verantwoordelijk te zijn voor de doden in Boetsja. Volgens het Kremlin heeft Oekraïne het geheel in scène heeft gezet om Moskou in een kwaad daglicht te stellen.
(liveblog nos.nl)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ach ja, hitler deelde ook medailles uit aan zijn soldaatjes
Liveuamap.quote:Op maandag 18 april 2022 21:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Heeft iemand een suggestie voor een min of meer te begrijpen en actuele kaart van de situatie in Oekraïne?
Ze ( de Orcs) zouden nu zelfs een “ speciale medaille” krijgen voor bewezen heldendaden…🤢quote:Op maandag 18 april 2022 21:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dan morgen met droge ogen eisen dat Oekraïne en het westen moeten stoppen met provoceren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |