Hugo wordt voor de trein gegooid en de grootste rat(Rutte) komt overal weer mee weg.quote:
Nieuwe bestuurscultuurquote:Op woensdag 6 april 2022 11:23 schreef BasEnAad het volgende:
Hugo gaat echt niet weg hoor. Er is niks veranderd.
Ik riep het vorig jaar al. Dit kabinet gaat zwalkend van schandaal naar schandaal. En omdat deze politici al tot op het bot beschadigd zijn, staat na elk foutje de boel al gelijk op scherp. Dit is gewoon niet werkbaar, het is wachten op het volgende lijk uit de kast. Het had nooit zover moeten komen.quote:
Misschien kun je er een lied over schrijven, Bramquote:Op woensdag 6 april 2022 11:40 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik weet niet waar ik moet beginnen om alle sneue dingen aan te wijzen in deze zaak.
In de berichten valt wederom te zien dat De Jonge zich vaak druk maakt om beeldvorming. Hij oppert dat iemand met Van Lienden moet bellen, want ’de kritiek is te massief’.quote:De ambtenaar schrijft: „Hugo. Op jouw verzoek ben ik gaan knuffelen met Sywert. Dat is bijna een dagtaak.” De Jonge antwoordt: „Top, dank!”
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-mondkapjesdealquote:En hij appt Martin van Rijn, als toenmalig minister voor Medische Zorg verantwoordelijk voor de inkoop van beschermingsmiddelen, om Van Lienden te bellen voor die in Nieuwsuur aanschuift, want dat ’helpt misschien een beetje’.
De Jonge maakt in een briefje aan de Tweede Kamer voormalig minister Tamara van Ark (Medische Zorg) verantwoordelijk voor de gebrekkige informatievoorziening aan de Kamer. Volgens de CDA'er had ‘verwarring’ over zijn betrokkenheid voorkomen kunnen worden als zijn contacten met en over Van Lienden al eerder waren gemeld. ‘Ik heb daarop onvoldoende toegezien en dat betreur ik.’quote:De Volkskrant vraagt al bijna een jaar om de stukken, maar het ministerie bleef telkens weigeren die te verstrekken, zelfs toen de rechter daar opdracht toe gaf.
Hij is zo arrogant dat ie dat niet eens zal inzetten. De Kamer heeft het maar te slikken. Beetje tijdrekken, debatteren tot (diep) in de nacht en weer doorrr. Oh en eerst de motie van wantrouwen van onze Grote Blonde Leider met z'n allen wegstemmen natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat ie er geen actieve herinneringen aan heeft en blijft zitten.
De kapjes zijn, maar half, werkzaamquote:Op woensdag 6 april 2022 11:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Misschien kun je er een lied over schrijven, Bram
Neequote:Op woensdag 6 april 2022 11:23 schreef BasEnAad het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2022 17:53 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
De kapjes zijn, maar half, werkzaam
De helft van mijn goodwill, nam hij mee
De helft van het budget, was ruim voldoende
Vreten kan hij nu, voor twee.
De kapjes waren allemaal van mij
Ik draag ze net zo veel, ik kan.
De winstbetaling, mocht hij houden
Wat betekent nu het algemeen belang
Wat een bestaan, wat een luizenleven
Het kan niet stuk, wat een geluk.
Nicequote:Op woensdag 6 april 2022 18:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanavond bij op1 Thomas van Groningen
Lekker even Hugo grillen
Weinigquote:Op woensdag 6 april 2022 19:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoeveel uurtjes slaapt Hugo vannacht
Wekker gezet.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Debat over de mondkapjesdeal
7 april 2022
10:16 - 17:30 uur
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2022A02809
Vroeg opstaan dus
quote:
Wat overigens elke politicus doet. Niet om het goed te praten, maar dit debat is zo ontzettend zinloos. Nu gaan ze vandaag uren in debat terwijl iedereen al weet dat als er een motie van wantrouwen komt, die niet wordt gesteund door CDA, VVD, D66 en CU. Ze kunnen beter echte problemen oplossen.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:52 schreef Drekkoning het volgende:
Wat er ten tijde van de deal zelf is gebeurd vind ik ook niet zo een ramp. Dat waren gekke tijden en iedereen schreeuwde om daadkracht.
Groot deel van de kamer snapt dat ook wel als ik het debat zo hoor.
Het gaat inderdaad om het indekken, liegen, en frustreren van TK wat er de laatste tijd is gebeurd.
Als hij deze deal aan het begin van de mondkapjes tekort had gemaakt dan had ik gezegd: Prima, doen wat je kan doen in crisis, echter de deal is gemaakt op een moment dat er helemaal geen tekort meer was.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:51 schreef Bananenpap het volgende:
Kijk, ik praat het liegen niet goed en tijdens de coronacrisis waren er veel momenten waarbij ik een andere aanpak inclusief andere minister wenste. Maar wat ik lees uit die appjes is een minister die gewoon genaaid is en met goede bedoelingen zo snel mogelijk werk wilde verzetten. Iets waar 99% van de ambtenaren van zouden kunnen leren wat mij betreft. Zet wat Hugo's neer bij de gemeente en je hoeft niet zes weken te wachten op je paspoort. Dat gehannes met protocollen en regeltjes is precies de reden waarom het oplossen van de toeslagenaffaire zo lang op zich laat wachten.
Ik zou het werkelijk schandalig vinden als de Tweede Kamer hem eruit gaat knikkeren vanwege een leugentje en bemoeizucht. Dat gaat er alleen maar meer voor zorgen dat rijksambtenaren alleen de taakjes uitvoeren die in hun pakket zit.
Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:23 schreef BasEnAad het volgende:
De deal is ook gemaakt zodat Sywert in de media minder zou gaan mekkeren. Dat is natuurlijk een compleet verkeerd argument om deze deal te sluiten.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als hij deze deal aan het begin van de mondkapjes tekort had gemaakt dan had ik gezegd: Prima, doen wat je kan doen in crisis, echter de deal is gemaakt op een moment dat er helemaal geen tekort meer was.
En nog kan zo iemand gewoon blijven zitten van het kabinet en aanhangende partijen.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon keihard gelogen dus. Voor de zoveelste keer.
Exact. En om het blazoen van de overheid op te poetsen. Niet vanwege dat er een tekort zou zijn, nope. Om de ass te redden van mark en hugo. Puur beeldvorming.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
De deal is ook gemaakt zodat Sywert in de media minder zou gaan mekkeren. Dat is natuurlijk een compleet verkeerd argument om deze deal te sluiten.
En ook nog eens meerdere keren benadrukt door de hoofd inkoop van het Consortium dat het onnodig was.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
De deal is ook gemaakt zodat Sywert in de media minder zou gaan mekkeren. Dat is natuurlijk een compleet verkeerd argument om deze deal te sluiten.
Hugo is een narcist en psychopaat, let straks maar eens op hoe vaak hij aan zijn gaat zitten wrijven, ook nog eens een uiterst slechte leugenaar.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. En om het blazoen van de overheid op te poetsen. Niet vanwege dat er een tekort zou zijn, nope. Om de ass te redden van mark en hugo. Puur beeldvorming.
En toch dramt Hugo door om miljoenen uit te geven om Sywert "af te kopen", zodat 'ie z'n mond houdt op Twitter en in talkshows.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
En ook nog eens meerdere keren benadrukt door de hoofd inkoop van het Consortium dat het onnodig was.
En wat even vergeten lijkt te worden, Sywert is een vriendje van Hugo, Hugo had ook op persoonlijke titel tegen Sywert kunnen zeggen: Je moet je bek houden, laat ons ons werk doen, kortom dit lijkt op een 1-2tje met Hugo zelf.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
En toch dramt Hugo door om miljoenen uit te geven om Sywert "af te kopen", zodat 'ie z'n mond houdt op Twitter en in talkshows.
Dubieuze deal, dubieuze argumenten en dan ook nog liegen dat hij er niet bij betrokken was, het niet zijn portefeuille was, etc.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat even vergeten lijkt te worden, Sywert is een vriendje van Hugo, Hugo had ook op persoonlijke titel tegen Sywert kunnen zeggen: Je moet je bek houden, laat ons ons werk doen, kortom dit lijkt op een 1-2tje met Hugo zelf.
Hugo kan niks. En liegen? Zelfs dat kan hij niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hugo is een narcist en psychopaat, let straks maar eens op hoe vaak hij aan zijn gaat zitten wrijven, ook nog eens een uiterst slechte leugenaar.
Ik doelde meer met dat wrijven dat hij loopt te liegen, dat is een bekend teken, net zoals lopen huppen en naar de zijkant kijken, zie je Rutte ook altijd doen als hij liegt.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo kan niks. En liegen? Zelfs dat kan hij niet.
Zitten wrijven is misschien eerder een ander trekje, want zie niet in hoe dat met een psychopaat te maken heeft eerlijk gezegd.
Dat hij een narcist en psychopaat is, lijkt me wel duidelijk, maar dan vanwege andere redenen.
Hij miste een enorme inkopper op de insuanatie dat de VVD niet over meer/eerder informtie zou beschikken en te refereren aan het historische moment waarbij Rutte zich versprak dat hij die ochtend informatie had gehad en de bron niet wilde prijsgeven.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:39 schreef Red_85 het volgende:
haga heeft tielen in de tang. Heerlijk.
2 grote nono's die met elkaar lopen te bakkeleien.
'haga doet net alsof het hier een gegadiging is in achterkamertjes en schimmige akkoordjes. Dat is het niet. Dit is de 2de kamer waar we met 150 mensen keihard werken om het land beter te maken'
Nee tielen van de vvd, die gegadiging van achterkamertjes en schimmige akkoordjes is het wel. Daarom zitten rutte, de jonge en hun lakkeien er nog steeds. Inclusief u.
Tja, zolang de kiezer het prima vindt gaat er in een democratie weinig veranderen.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:46 schreef begaaierd het volgende:
Ach deze achterbakse leugenaar gaat er gewoon mee wegkomen. Zoals zo veel van zijn politieke vriendjes.
Liegen en bedriegen is de norm geworden onder de regeerperiode van Rutte.
Hoeveel schandalen moeten er nog komen onder deze slang?
Alleen de toeslag affaire had al genoeg moeten zijn al deze personen die er mee gemoeid waren nooit meer toe te laten in de kamer.
Maar wat gebeurd er...... aftreden....... 9 maanden later zit 80% er weer en gaan op dezelfde voet verder.
Zo veel schandalen dat het gewoon niet op 2 handen te tellen. Politiek in NL is in de afgelopen 10 jaar afgegleden naar bananenrepubliek niveau.
Maar wel met het morele vingertje naar landen als Bulgarije wijzen, hypocrieten.
Bah!
Vergeet niet de enorme invloed op de media en big tech, daar kun je enorm mee sturen en beinvloeden.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, zolang de kiezer het prima vindt gaat er in een democratie weinig veranderen.
Ja echt schikbarend!quote:Op donderdag 7 april 2022 12:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, zolang de kiezer het prima vindt gaat er in een democratie weinig veranderen.
De tactiek van de VVD was dan ook vooral voor te zorgen om D66 groter dan de rest te maken, vooraf is er al een herenakkoord gesloten dat ze dan samen de kroonjuwelen zouden verdelen.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:52 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ja echt schikbarend!
Ook in mijn omgeving. Als je de feiten onder de neus drukt van de schandalen die zich hebben voorgedaan, ze halen hun schouders op en gaan door. Alsof ze in een soort van psychose zitten. Het lijkt wel of het niet binnen komt.
De laatste tijd? 12 jaar is toch niet de laatste tijd?quote:Op donderdag 7 april 2022 11:52 schreef Drekkoning het volgende:
Wat er ten tijde van de deal zelf is gebeurd vind ik ook niet zo een ramp. Dat waren gekke tijden en iedereen schreeuwde om daadkracht.
Groot deel van de kamer snapt dat ook wel als ik het debat zo hoor.
Het gaat inderdaad om het indekken, liegen, en frustreren van TK wat er de laatste tijd is gebeurd.
Wat moeten ze doen dan?quote:Op donderdag 7 april 2022 12:52 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ja echt schikbarend!
Ook in mijn omgeving. Als je de feiten onder de neus drukt van de schandalen die zich hebben voorgedaan, ze halen hun schouders op en gaan door. Alsof ze in een soort van psychose zitten. Het lijkt wel of het niet binnen komt.
Bewust worden van het feit dat het land wordt geregeerd door grotendeels leugenaars.quote:
Mensen maken de afweging of alternatieven echt beter zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit speelde toch gewoon begin april 2020?quote:Op donderdag 7 april 2022 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als hij deze deal aan het begin van de mondkapjes tekort had gemaakt dan had ik gezegd: Prima, doen wat je kan doen in crisis, echter de deal is gemaakt op een moment dat er helemaal geen tekort meer was.
Nee half mei toen er al voor maanden aan mondkapjes op voorraad waren.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:31 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dit speelde toch gewoon begin april 2020?
Ik heb het opgezocht, de appjes zijn allemaal van april.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee half mei toen er al voor maanden aan mondkapjes op voorraad waren.
Das het enige wat die kan, uitbranders geven. Zou hem er graag ook een geven.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:18 schreef Red_85 het volgende:
Oew, klaver met een hele goede constatering, vraag en uitbrander.
Een keer met hem eens.
*internally confused*
Maar het ging om het moment van de deal, die was later.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik heb het opgezocht, de appjes zijn allemaal van april.
Het punt is dat er geen fatsoenlijk rechts alternatief is. FvD had zich vijf jaar geleden kunnen profileren als een gezond alternatief, maar zij zijn liever een soort Thierry Baudet bedrijf dat zich richt tot wappies. Van Haga is meer een columnist dan een politicus. PVV is ook een partij dat zich enkel overeind weet te houden in de oppositie.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:52 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ja echt schikbarend!
De SP komt niet aan de macht maar met wat meer zetels zouden ze wel van meer invloed kunnen zijn en dat zou de boel best eens wat kunnen verbeteren.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mensen maken de afweging of alternatieven echt beter zijn.
Als sp aan de macht komt, worden we een commie land
als gl aan de macht komt, is iedereen arm omdat alles de tyfus belast wordt om maar een groene policor utopie werkelijkheid te laten worden
als pvv aan de macht komt, worden we een 2de hongarije. Volgens sommigen
als pvda aan de macht komt, worden we een land met alleen maar buitenlanders en zwak bestuur.
pvdd, nog erger dan gl.
Dan heb je het wel gehad met alle serieuze opties van het moment.
Ja21, bbb zijn nog te klein.
Tjah.. economisch ging het wel ok onder de rutte doctrine. Mensen stemmen met hun portemonnee.
Klopt.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het punt is dat er geen fatsoenlijk alternatief is. FvD had zich vijf jaar geleden kunnen profileren als een gezond alternatief, maar zij zijn liever een soort Thierry Baudet bedrijf dat zich richt tot wappies. Van Haga is meer een columnist dan een politicus. PVV is ook een partij dat zich enkel overeind weet te houden in de oppositie.
Ik heb JA21 gestemt, maar het is niet echt een partij, het is meer een aantal sterke individuen die voornamelijk minder bureaucratie en politiek willen.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:43 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Klopt.
JA21 heeft in mijn ogen potentie. Maar hoop niet dat ze te snel gaan groeien. Laat deze partij gestaag in zetels stijgen.
Als ze bij de volgende verkiezingen al op 15 zetels uitkomen ben ik bang dat het ook bij deze partij fout gaat aflopen.
Heb zelf ook JA21 gestemt.......quote:Op donderdag 7 april 2022 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb JA21 gestemt, maar het is niet echt een partij, het is meer een aantal sterke individuen die voornamelijk minder bureaucratie en politiek willen.
En dan? Wat moeten ze concreet doen dan?quote:Op donderdag 7 april 2022 13:15 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Bewust worden van het feit dat het land wordt geregeerd door grotendeels leugenaars.
Maar zelfs dat lijkt bij veel mensen niet te gebeuren.
Natuurlijk moet je door gaan met je leven, maar de massapsychose, ik vind het best zorgwekkend.
Was een keurig betoog vandaag van nieuwkomer Maarten Goudzwaard. Praat met respect in plaats van over respect.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:43 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Klopt.
JA21 heeft in mijn ogen potentie. Maar hoop niet dat ze te snel gaan groeien. Laat deze partij gestaag in zetels stijgen.
Als ze bij de volgende verkiezingen al op 15 zetels uitkomen ben ik bang dat het ook bij deze partij fout gaat aflopen.
Puur narcisme.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:28 schreef Red_85 het volgende:
Hugotje kan zich niets herinneren van het app contact.
Pure onkunde als bewindspersoon of keiharde leugens. Onkunde of onbetrouwbaar.
In beide gevallen oprotten.
Was geen verspreking maar een bewussie. Leidde iedereen af met die zijsprong. Man is een geniaal debater. Jammer van z'n slechte geheugen en politieke kleurquote:Op donderdag 7 april 2022 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij miste een enorme inkopper op de insuanatie dat de VVD niet over meer/eerder informtie zou beschikken en te refereren aan het historische moment waarbij Rutte zich versprak dat hij die ochtend informatie had gehad en de bron niet wilde prijsgeven.
Dat geloof ik graag, Rutte wist precies wat hij kon bereiken met zijn nieuwe verkiezingen, en mijn mening is nog steeds dat hij de rit niet gaat uitzitten, ik denk dat hij halverwege weg is voor een dure positie en dat Kaag het stokje overneemt.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:19 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Was geen verspreking maar een bewussie. Leidde iedereen af met die zijsprong. Man is een geniaal debater. Jammer van z'n slechte geheugen en politieke kleur
Heb een paar jaar geleden Joost en wat andere wethouders eens goed kunnen spreken, dat werd opgepakt en ook goed opgepakt in Rotterdam.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb JA21 gestemt, maar het is niet echt een partij, het is meer een aantal sterke individuen die voornamelijk minder bureaucratie en politiek willen.
Gewoon een leugenaar, dat lijkt me duidelijk. Geloof er helemaal niets van dat hij het is vergetenquote:Op donderdag 7 april 2022 20:28 schreef Red_85 het volgende:
Hugotje kan zich niets herinneren van het app contact.
Pure onkunde als bewindspersoon of keiharde leugens. Onkunde of onbetrouwbaar.
In beide gevallen oprotten.
Op zich maakt dat niet uit, het is het verrotte van dit systeem waar mijn haren al jaren van overeind staan. We schuiven wat poppetjes maar in de kern verandert er niks. De fundering is rot.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Optie 1 dus
Hugo blijft zitten
Volk en democratie
Sja, het zal wel weer BNW zijn, maar zolang die WEFkeffers er zitten gaat er niets veranderen. Rutte en De Jonge zijn allebei lid, Deloitte die het onderzoek gaat doen ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:42 schreef Red_85 het volgende:
Corruptie, leugens, vriendjespolitiek...
En mag gewoon blijven zitten. Nieuw elan en nieuwe bestuurs cultuur hoor!
Dit.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het zal wel weer BNW zijn, maar zolang die WEFkeffers er zitten gaat er niets veranderen. Rutte en De Jonge zijn allebei lid, Deloitte die het onderzoek gaat doen ook.
Is allemaal gewoon toeval mens0n!
Hoe weet je of Rutte en De Jonge lid zijn van het World Economic Forum?quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het zal wel weer BNW zijn, maar zolang die WEFkeffers er zitten gaat er niets veranderen. Rutte en De Jonge zijn allebei lid, Deloitte die het onderzoek gaat doen ook.
Is allemaal gewoon toeval mens0n!
Whehe KPMG de schlemielquote:Op zondag 10 april 2022 15:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zitten daar dus drie knuppeltjes van Deloitte a 188 euro per uur minstens
https://www.consultancy.n(...)bij-gemeente-utrecht
Inclusief een partner op afstand tegen hoger tarief uiteraard en voorbereiden van deze onzin
Moet toch wel een factuurtje worden van 7.500 euro voor dit kamerbezoekje van Deloitte
En alleen zand in de ogen gestrooid en niets opgehelderd
Je weet dat je linkt naar een berichtje van 11 jaar geleden?quote:Op zondag 10 april 2022 15:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zitten daar dus drie knuppeltjes van Deloitte a 188 euro per uur minstens
https://www.consultancy.n(...)bij-gemeente-utrecht
Inclusief een partner op afstand tegen hoger tarief uiteraard en voorbereiden van deze onzin
Moet toch wel een factuurtje worden van 7.500 euro voor dit kamerbezoekje van Deloitte
En alleen zand in de ogen gestrooid en niets opgehelderd
quote:Op zondag 10 april 2022 20:58 schreef Sodemieters het volgende:
Je weet dat je linkt naar een berichtje van 11 jaar geleden?
Rutte krijgt boekjes toegestuurd van Schwab en zo.quote:Op zondag 10 april 2022 11:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe weet je of Rutte en De Jonge lid zijn van het World Economic Forum?
Sterk bewijs van zijn lidmaatschap inderdaad...quote:Op maandag 11 april 2022 09:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Rutte krijgt boekjes toegestuurd van Schwab en zo.
Siewert zal ook daar nog wel iets verdiend hebbenquote:Op maandag 11 april 2022 19:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kabinet wil kosten Deloitte-onderzoek naar mondkapjesdeal Van Lienden niet openbaren
https://www.telegraaf.nl/(...)enden-niet-openbaren
Zal wel te goedkoop zijn
Verkeerde topic.quote:
quote:
Zo krijgen we zoetjesaan toch mee wat er in de privemails van Hugo gestaan moet hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mondkapjesleveraar daagt staat voor de rechter om afzeggen deal na megaorder Sywert van Lienden
De staat wordt voor de rechter gedaagd door een potentiële leverancier van mondkapjes die op het allerlaatste moment werd weggestuurd, nadat er al mondeling en per mail afspraken waren gemaakt. Het gebeurde precies op het moment dat Sywert van Lienden een monsterorder kreeg. Dat kan volgens het bedrijf geen toeval zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.bnnvara.nl%2F
"Potentiële leverancier". Toevallig een BV met ene S. van Lienden als aandeelhouder?quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mondkapjesleveraar daagt staat voor de rechter om afzeggen deal na megaorder Sywert van Lienden
De staat wordt voor de rechter gedaagd door een potentiële leverancier van mondkapjes die op het allerlaatste moment werd weggestuurd, nadat er al mondeling en per mail afspraken waren gemaakt. Het gebeurde precies op het moment dat Sywert van Lienden een monsterorder kreeg. Dat kan volgens het bedrijf geen toeval zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.bnnvara.nl%2F
Maar Deloitte wordt tegengewerkt door VWS zelfquote:Op dinsdag 12 april 2022 20:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
Zo krijgen we zoetjesaan toch mee wat er in de privemails van Hugo gestaan moet hebben.
En VWS geeft dan vervolgens Deloitte de schuld daarvan...quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar Deloitte wordt tegengewerkt door VWS zelf
https://www.ad.nl/politie(...)kapjesdeal~ad81d709/
En weer vertraging
En Deloitte wil vervolgens ook de privé mails van Hugoquote:Op dinsdag 26 april 2022 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:
En VWS geeft dan vervolgens Deloitte de schuld daarvan...
Vreselijk, wat een beerput weer.
Dit meldt Otto van der Bijl, officier van justitie bij het Functioneel Parket, een onderdeel van het OM dat zich bezighoudt met de bestrijding van grootschalige fraude maar daarnaast ook toezicht houdt op stichtingen als er twijfel bestaat of het bestuur van een stichting wel juist handelt.quote:De nieuw benoemde bestuurder, een curator, krijgt nu als opdracht de tientallen miljoenen die zij aan de mondkapjesdeal met de overheid verdienden weer terug te halen.
Wat een gore schijnheilquote:
Fantastische dagen met dubbel goed nieuws bedoel je!quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:16 schreef leolinedance het volgende:
Toch ook nog goed nieuws op deze trieste dag dat VI stopt!
Ben jij Arie Boomsma?quote:Op zaterdag 30 april 2022 13:40 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Fantastische dagen met dubbel goed nieuws bedoel je!
quote:'Coolblue doet aangifte tegen Sywert van Lienden om mondkapjesdeal'
Het bedrijf Coolblue heeft aangifte gedaan tegen Sywert van Lieden en zijn zakenpartners om de mondkapjesdeal. Het bedrijf zegt dat het is opgelicht en eist bijna een half miljoen euro schadevergoeding. Coolblue werkte belangeloos mee aan de mondkapjesdeal zonder te weten dat Van Lienden hier een commercieel belang bij had.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kapjesdeal-benadeeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Het is niet voor het eerst dat Lenting betrokken is bij een integriteitskwestie. Hij moest begin dit jaar door het stof vanwege een 'een-tweetje' met Deloitte-partner Marco van de Vegte, toen nog voorzitter van de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/politiek/14(...)lacht-aan-zijn-broek
Ze hebben wel de juiste persoon uitgekozen voor dat onafhankelijke onderzoek
Een nsb er krijgt er zelfs rode oortjes van
Overheid als opdrachtgever is echt een lachertje Bedrijfsleven lacht zich rot als ze zo'n opdracht binnenhalen, de bonus voor dat jaar is dan al geregeld iigquote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oorspronkelijk zou Deloitte al voor het zomerreces van 2021 een feitenonderzoek opleveren. Maar het accountantskantoor heeft dat niet gehaald, sterker nog: het onderzoek is nog steeds niet af.
Dat is het ook, de ene verdenking vloeit logisch voort uit de andere verdenking.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:59 schreef OProg het volgende:
Volgens Siewert op Twitter is dit volkomen logisch dat dit er bij komt.
Dat klopt. Maar het gaat er meer om dat hij er nog steeds niet achter is dat nu nog via Twitter er op in gaan gewoon kansloos is.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:15 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is het ook, de ene verdenking vloeit logisch voort uit de andere verdenking.
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dichtquote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:59 schreef OProg het volgende:
Volgens Siewert op Twitter is dit volkomen logisch dat dit er bij komt.
Terecht. Mensen thuis opzoeken doe je gewoon niet. Niet bij een minister en ook niet bij Sywert. Ook zijn kinderen verdienen een veilig thuis.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dicht
Wat een sujet
Ja, want als er een camera voor de deur staat moet je open doen?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dicht
Wat een sujet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het gaat er meer om dat hij er nog steeds niet achter is dat nu nog via Twitter er op in gaan gewoon kansloos is.
Je bent daarmee wel één van de meest gehate personen van het land, maar soit, kniesoor die daar op let.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.
Als de hoeveelheid geld dat je verdient bepaalt hoe slim je bent, dan is het superslim inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naïeve politici. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bent daarmee wel één van de meest gehate personen van het land, maar soit, kniesoor die daar op let.
En van bedrijven als Randstad en CoolBlue.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naïeve politici. Het is niet anders.
Niet alles is in regels vastgelegd. Pesten is bijvoorbeeld ook niet strafbaar, terwijl er serieus mensen aan onderdoor gaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij was de enige die riep er niks aan te verdienen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naïeve politici. Het is niet anders.
Vandaar dat ze het nu ook naar verduistering hebben getrokken. Het grootste slachtoffer is dan niet Randstad of Coolblue, maar de non-profit stichting die Sywert en kompanen zelf hebben opgericht. Als ze schuldig worden bevonden, zal die stichting schadeloos gesteld moeten worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En van bedrijven als Randstad en CoolBlue.
Wat ik me wel afvraag is wat er zal gebeuren als ie wél veroordeeld zou worden. Ik veronderstel dat ie die bedrijven (die aangifte gedaan hebben) dan schadeloos moet stellen, maar dat scheelt hoogstens een paar ton, lijkt me. Dan blijft het grootste deel van die miljoenen gewoon op z'n rekening staan.
Ah ja, goed punt.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Vandaar dat ze het nu ook naar verduistering hebben getrokken. Het grootste slachtoffer is dan niet Randstad of Coolblue, maar de non-profit stichting die Sywert en kompanen zelf hebben opgericht. Als ze schuldig worden bevonden, zal die stichting schadeloos gesteld moeten worden.
De rest van je leven kun je alleen nog ondergronds handelen, niemand die je meer op je beloftes vertrouwd in bovengrondse zaken.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag is wat er zal gebeuren als ie wél veroordeeld zou worden. Ik veronderstel dat ie die bedrijven (die aangifte gedaan hebben) dan schadeloos moet stellen, maar dat scheelt hoogstens een paar ton, lijkt me. Dan blijft het grootste deel van die miljoenen gewoon op z'n rekening staan.
quote:Zo meldde een van de hen dat iemand uit de entourage van Van Lienden buiten de rechtszaal haar middelvinger naar hem op had gestoken.
https://www.telegraaf.nl/(...)ationaal-misverstandquote:De medewerkster van de stichting „speelde een belangrijke rol” in die journalistieke publicaties, aldus Van Lienden, en wilde hem chanteren omdat ze „zeggenschap en geld eiste”.
De rest mag hij gewoon bij de staat inleveren.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het was kennelijk een misverstand dat-ie dat allemaal voor niets zou doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:47 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat is een landelijk misverstand?
De man heeft toch miljoenen verdiend aan die mondkapjes, of is dat niet zo?
Oh.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het was kennelijk een misverstand dat-ie dat allemaal voor niets zou doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 21 juli doet de rechtbank uitspraak over eventueel ontslag van Van Lienden.
https://fd.nl/samenleving(...)eger-heeft-gehandeld
quote:In dit gesprek merkte de voormalig medewerker op dat de slides in het voorstel voor de minister verwarrend zijn als het gaat om de afzender. ‘Je gooit het nu een beetje door elkaar. Want wij weten dat het een ander bedrijf gaat zijn. Maar zij hebben hier nog geen idee bij slide vier.’
Damme: ‘Dat hoeft ook niet. Er is straks gewoon een andere overeenkomst op Huppelepup Heppelepep BV.’ En even later: ‘We zeggen dat de overheid ons dwingt om dit te doen [een BV gebruiken, red.] in plaats van onze non-profitkoers.
Ik kan het niet luisteren, maar is het een opgenomen gesprek, waarin Damme dus toegeeft dat ze "net doen" alsof het non-profit is, en op de contracten de geldverdiende bv zetten?quote:Op woensdag 15 juni 2022 12:41 schreef OProg het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)apjesdeal-rechtszaak
Stuk in FTM waaruit blijkt dat een belangrijke pijler uit de verdediging onderuit gehaald is door een audio opname uit 2020.
[..]
Heeft die faggot kinderen dan?quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
De enige reden dat die stichting nog bestaat is zodat Sywert als bestuurslid een juridische verdedigingslinie heeft tegen het onderzoek naar zijn eigen oplichtingspraktijken. Er is echt niemand die nog mondkapjes koopt bij wat voor organisatie Sywert betrokken is dan ook, dus dat ontslag is meer dan gerechtvaardigd vanuit het oogpunt van de organisatie.
Ik hoop van harte dat het OM hem kaalplukt en dat hij na zijn eventuele gevangenisstraf aan zijn kinderen moet uitleggen wat voor immorele zak hij is geweest.
Fedja van Huetquote:Op zaterdag 18 juni 2022 00:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie Sywert gaat spelen.
Tom Cruisequote:Op zaterdag 18 juni 2022 00:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie Sywert gaat spelen.
Rutte blijft MP , hij vind het zo leuk werkquote:Op donderdag 7 april 2022 23:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, Rutte wist precies wat hij kon bereiken met zijn nieuwe verkiezingen, en mijn mening is nog steeds dat hij de rit niet gaat uitzitten, ik denk dat hij halverwege weg is voor een dure positie en dat Kaag het stokje overneemt.
4,7Miljoen!!!???quote:Op dinsdag 5 juli 2022 14:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onderzoek naar mondkapjesdeal Sywert van Lienden opnieuw vertraagd
Het onderzoek naar de omstreden mondkapjesdeal tussen Sywert van Lienden en het ministerie van VWS heeft opnieuw vertraging opgelopen. Onderzoeksbureau Deloitte levert het rapport pas medio september aan bij minister Conny Helder (VWS).
Helder had de Tweede Kamer beloofd het rapport in het reces te sturen. Ze betreurt de vertraging, schrijft ze aan de Kamer. Het uitstel wordt met name veroorzaakt door wederhoor dat betrokkenen kunnen geven op de stukken
Meer tijd
Betrokkenen geven aan meer tijd voor wederhoor nodig te hebben vanwege de omvang van het rapport. "Betrokkenen nemen meer tijd dan was verwacht", schrijft Helder. Ook heeft Deloitte verschillende wederhoorsessies moeten houden. Dat was noodzakelijk vanwege het commentaar op de onderzoeksbevindingen van andere geïnterviewden en aanvullende documentatie die aan direct betrokkenen is voorgelegd.
Helder heeft eind juni met Deloitte over de nieuwe vertraging gesproken. De minister wil het onderzoek zo snel mogelijk afronden, maar stelt ook dat 'zorgvuldigheid en volledigheid voorop blijven staan'.
Kosten onderzoek
Het onderzoek van Deloitte, dat breder is dan de deal met Relief Goods Alliance van Van Lienden, heeft het ministerie tot nu tot 4,7 miljoen euro exclusief btw gekost. Dit bedrag gaat nog oplopen, zegt Helder, 'aangezien het onderzoek nog niet klaar is en het nog twee aanvullende deelonderzoeken behelst'.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-opnieuw-vertraagd
5.680.000 euro in de btw en nog steeds niet klaar
Uurtarief van 250 euro
Is dat 23.440 uur al gefactureerd
Die gasten zijn knettergek
quote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:11 schreef Toine51 het volgende:
Echt, wie nu nog steeds gelooft dat ons belastinggeld écht wel goed wordt besteed hier in NL, heeft geen plaat maar een complete betonfabriek voor zijn hoofd...
Dit land...
En maar bléren over het zoveelste corrupte land in Afrika oid...
Zelf gekozen. Had geld ook terug kunnen storten.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik gun Sywert na deze enorme landelijke storm zijn miljoentjes wel. De schade die hij heeft opgelopen na ruim een jaar landelijke aandacht krijgt hij nooit meer terug. Enige wat hij nog kan doen is emigreren.
Of gewoon meteen emigreren.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 17:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zelf gekozen. Had geld ook terug kunnen storten.
De rechtbank van Amsterdam droeg het ministerie in januari al op om het whatsapp-verkeer en andere communicatie van ex-minister Hugo de Jonge en andere VWS-kopstukken over de mondkapjesdeal van Sywert van Lienden vrij te geven aan de Volkskrant. De rechter hield bij die uitspraak rekening met het ‘journalistiek belang’ van de zaak.quote:VWS kiest ervoor om de opgelegde dwangsommen te betalen.
100 euro per dagquote:Door het verzet te staken en tegelijkertijd de rechterlijke uitspraak nog steeds te negeren, moet het ministerie de al eerder opgelegde dwangsommen betalen. De teller staat sinds zondag op 15.000 euro, het maximumbedrag
En op het laatste moment ingetrokken die klachtquote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onderzoeker Sywert-deal heeft nu zelf integriteitsklacht aan zijn broek
Lem stond Buur in eerdere zaken bij en voerde recent ook de verdediging in enkele vergelijkbare zaken van voormalige partners bij Deloitte en EY. Het hoe en waarom van de ingetrokken tuchtklacht van Buur blijft dus vooralsnog onduidelijkquote:Accountancy Vanmorgen heeft advocaat Martine Lem tevergeefs om een toelichting op de late intrekking van de zaak gevraagd.
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?quote:Op maandag 18 juli 2022 08:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ministerie staakt verzet tegen uitspraak rechter: stukken over mondkapjesdeal blijven toch geheim
Het ministerie van VWS staakt na ruim vier maanden zijn juridisch verzet tegen een rechterlijke uitspraak om communicatie over de Sywert-deal vrij te geven, meldt de Volkskrant. Toch blijft het departement weigeren openheid van zaken te geven.
[..]
De rechtbank van Amsterdam droeg het ministerie in januari al op om het whatsapp-verkeer en andere communicatie van ex-minister Hugo de Jonge en andere VWS-kopstukken over de mondkapjesdeal van Sywert van Lienden vrij te geven aan de Volkskrant. De rechter hield bij die uitspraak rekening met het ‘journalistiek belang’ van de zaak.
Het departement verzette zich vervolgens maandenlang tegen die uitspraak. Vlak voor de zitting die donderdag zou plaatsvinden, staakte VWS de juridische procedure opeens.
[..]
100 euro per dag
Het niet naleven van de rechterlijke uitspraak kost het ministerie 100 euro per dag. De dwangsom is overigens nog niet geïnd door de krant. Er kan wel bij de rechter aangeklopt worden voor weer een nieuwe, hogere dwangsom. Er zijn voor de Volkskrant geen andere manieren meer om het departement te dwingen zich aan de uitspraak van de rechter te houden.
Eerder maakte het ministerie van Financiën wel WhatsApp-berichten over de mondkapjesdeal met Van Lienden en zijn zakenpartners openbaar. De aanhoudende weigering van VWS om de stukken vrij te geven, is daarmee des te opmerkelijker. De krant deed in mei vorig jaar het eerste verzoek bij VWS om, net als Financiën, de stukken te overleggen. VWS zegt in augustus een besluit te nemen over de vrijgave ervan.
https://www.ad.nl/politie(...)och-geheim~af0ed06b/
Beerput moet koste wat kost dicht blijven
Rechtsstaat, transparantie? Deze regering veegt haar bips ermee af.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
Ambtenaar voert gewoon uit wat de minister wil. Die wil de beerput dicht houden blijkbaar. Kamer is machteloos, door figuren als Sjoerd Sjoerdsma en meisje Hemans.quote:Op maandag 18 juli 2022 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ambtenaar voert gewoon uit wat de minister wil. Die wil de beerput dicht houden blijkbaar. Kamer is machteloos, door figuren als Sjoerd Sjoerdsma en meisje Hemans.
Klopt. Maar blijkbaar werkt het instrument dwangsom in dit geval niet. Aangezien het gaat om belastingcenten die uit worden gegeven, is het sowieso geen geschikt middel in deze.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
inderdaad, dit kan echt niet..quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
Op zijn minst een gigantische middelvinger richting de rechtsstaat en het afleggen van verantwoording.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Narcisme is blijkbaar een pré in die kringen.quote:Op maandag 18 juli 2022 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Het gezeik!
Ook opvallend, IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK.......
quote:Een nieuw besluit over de vrijgave van de stukken volgt volgens een woordvoerder van het ministerie pas in augustus
https://www.rd.nl/artikel(...)pps-voorlopig-geheimquote:Volgens de Volkskrant drukte De Jonge de overeenkomst echter door om te voorkomen dat Van Lienden het ministerie op sociale media zou blijven beschuldigen van incompetentie en gebrek aan daadkracht.
https://www.volkskrant.nl(...)och-geheim~bc3dcebe/quote:Daaruit bleek dat ex-minister Hugo de Jonge de eerste aanzet gaf voor de onderhandelingen met Van Lienden. De CDA-minister had altijd gezegd niets met de zaak van doen te hebben, omdat het niet zijn portefeuille was.
https://www.hartvannederl(...)-stukken-toch-geheimquote:Er kan wel bij de rechter aangeklopt worden voor weer een nieuwe, hogere dwangsom.
Daar zal wel een doofpot-potje voor zijn, betaald door ons .quote:Op maandag 18 juli 2022 12:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Door het verzet te staken en tegelijkertijd de rechterlijke uitspraak nog steeds te negeren, moet het ministerie de al eerder opgelegde dwangsommen betalen. De teller staat sinds zondag op 15.000 euro, het maximumbedrag, dat overigens nog niet geïnd is door de Volkskrant.
[..]
https://www.hartvannederl(...)-stukken-toch-geheim
Verhogen dus zsm
Wel betrokken, maar geen betrokkenheid, of hoe legde die narcistiche rasoplichter dat ook alweer uit?quote:Op maandag 18 juli 2022 12:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
De voortdurende weigering van VWS om stukken vrij te geven is opmerkelijker, omdat het ministerie van Financiën eerder wel alle whatsapp-berichten van een eigen topambtenaar over de deal openbaarde.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)och-geheim~bc3dcebe/
Niet betrokken wel eerste aanzet en deal erdoor heen gedrukt
quote:Op maandag 18 juli 2022 13:12 schreef Halcon het volgende:
Wel betrokken, maar geen betrokkenheid, of hoe legde die narcistiche rasoplichter dat ook alweer uit?
Nieuw elan hequote:
Graag.quote:
Ah een vazal van Rutte gespot hierquote:Op maandag 18 juli 2022 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
Hier een korte uitleg, niet iedereen is corrupt
Je vergeet in je post dus ik begrijp niet wat je zegtquote:Op maandag 18 juli 2022 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ah een vazal van Rutte gespot hier
Dat begrijp ik volkomen met jou beperkte iq, als je niet eens de wob begrijpt en de woo een verslechtering is, die je ook niet doorhebt dan stop ik met op jou te reagerenquote:Op maandag 18 juli 2022 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
Je vergeet in je post dus ik begrijp niet wat je zegt
Je vergeet de drie keerquote:Op maandag 18 juli 2022 18:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat begrijp ik volkomen met jou beperkte iq, als je niet eens de wob begrijpt en de woo een verslechtering is, die je ook niet doorhebt dan stop ik met op jou te reageren
Opgebaarde =
Ik vraag me ook af of in hoeverre hier sprake is van een puur financiële kosten-batenanalyse. Ik bedoel; zoveel is ¤ 15.000 nou ook weer niet. Als drie beleidsmedewerkers schaal 10 een maand besteden aan dit WOB-verzoek, liggen de kosten al hoger dan de dwangsom. Bovendien is er inderdaad het Deloitte-onderzoek, wat over hetzelfde onderwerp gaat en (misschien belangrijker) ook al heel veel capaciteit kost.quote:Op maandag 18 juli 2022 17:37 schreef Heph844 het volgende:
Wat gevraagd is in het WOB-verzoek is al verstrekt aan Deloitte. Ze hoopten duidelijk dat dat Deloitte-rapport er voor de zomer zou zijn. Dan zouden ze in één keer alle ellende op tafel kunnen gooien en ook nog eens lekker in de zomervakantie. Even door de zure appel heen en doorrrr.
De WOB-verstrekking aan de Volkskrant zou dan komen als alle details toch al in het Deloitte-rapport te lezen waren geweest. Oud nieuws tegen die tijd.
Helaas helaas schiet Deloitte niet op en nu zitten ze met een probleem
Hoppa, echt álle argumenten van tafel geveegdquote:Op donderdag 21 juli 2022 12:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2022:4160
Wanneer Eenhoorns Floreren .quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wordt Hugo de J. gearresteerd?
Die heeft nog teveel vrinden die hem het hand boven het hoofd houden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Opmerking snap ik, maar het gaat net andersomquote:Op donderdag 21 juli 2022 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
En nog een zondebok over ook.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die heeft nog teveel vrinden die hem het hand boven het hoofd houden.
Wat is dit voor slechte grap? Als iemand de kosten van een boete/dwangsom gegarandeerd volledig op andere mensen kan afschuiven is het niet meer dan logisch dat deze "niet werkt". Om dat niet te snappen moet je echt wel heel diep zijn geïndoctrineerd.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als dwangsommen niet werken, wat moet er dan gebeuren om de overheid te dwingen tot openbaarheid?
Dan moet Kuipers het veld ruimen aangezien Hugo de j daar niet meer verantwoordelijk voor is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk dat ze die zo aanpakken. Hopelijk komt VWS ook nog aan bod.
Als de Kamer minder hysterisch deed, was dit waarschijnlijk niet gebeurd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk dat ze die zo aanpakken. Hopelijk komt VWS ook nog aan bod.
Nee dit ligt nu bij Conny Helder. Maar haar wegsturen om persoonlijke malversaties van haar voorganger slaat ook nergens op. Sowieso, als Hugo strafbare feiten begaan heeft dan mag hij gewoon voor het hekje komen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:56 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Dan moet Kuipers het veld ruimen aangezien Hugo de j daar niet meer verantwoordelijk voor is.
Behoorlijke reputatie schade voor Kuipers die vast wel een baantje krijg ergens en Hugo de j komt ermee weg .
Hier is goed over nagedacht
Dan word die gewoon weggestuurd Hugo ontloopt de dansquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dit ligt nu bij Conny Helder. Maar haar wegsturen om persoonlijke malversaties van haar voorganger slaat ook nergens op. Sowieso, als Hugo strafbare feiten begaan heeft dan mag hij gewoon voor het hekje komen.
Ik denk niet dat de VVD een minister gaat offeren voor eventuele corruptie van de persoon Hugo de J.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 16:18 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Dan word die gewoon weggestuurd Hugo ontloopt de dans
quote:Volgens Jahae is Zwitserland uitgekozen om te bankieren omdat het onder meer ‘goedkoper is en er betere rendementen’ te behalen zijn. ‘Tenminste, dat is wat ik hoor. Ik heb er zelf geen rekening.’
Zijn die lui dom ofzo. Zwitserland heeft allang geen bankgeheim meer als het om strafzaken gaat. Die geven alle info netjes af aan de autoriteiten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 16:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Advocaat Han Jahae, die Van Lienden vertegenwoordigt, is verbaasd door de nieuwe beslaglegging, onder meer op de BMW van Van Lienden.
‘Ik heb geen idee waarom ze het nu doen. De woningen, auto’s en de bankrekeningen waren allang bekend, dus ik begrijp niet waarom ze er niet meteen beslag op hebben gelegd.’ Volgens Jahae gaat het om persoonlijke bankrekeningen waarop een deel van het dividend van RGA op was gezet. ‘Dat is ook keurig opgegeven aan de belastingdienst, staat gewoon op eigen naam en er is niet geprobeerd dat te verhullen of weg te maken.’
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)witserland~bf10cc98/
Alsof zij dat niet wetenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:07 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Zijn die lui dom ofzo. Zwitserland heeft allang geen bankgeheim meer als het om strafzaken gaat. Die geven alle info netjes af aan de autoriteiten.
... Er staat toch dat het om betere rendement gaatquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:07 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Zijn die lui dom ofzo. Zwitserland heeft allang geen bankgeheim meer als het om strafzaken gaat. Die geven alle info netjes af aan de autoriteiten.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
... Er staat toch dat het om betere rendement gaat
Stabiele tot populaire munt, rustige politiek en een erg lage inflatie is waarschijnlijker.quote:
Ik zei toch van niet?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stabiele tot populaire munt, rustige politiek en een erg lage inflatie is waarschijnlijker.
Maart blijven jullie twee vooral denken dat Sywert en kornuiten in tegenstelling tot 17,5 miljoen Nederlanders niet weten dat Zwitserland tien jaar geleden bankgeheim opgeheven heeft...
Dat laatstequote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:42 schreef vipergts het volgende:
Sta je dan op straat als ze beslag leggen op je woning of mag je er wonen na een inpectie wat de staat van het pand betreft en kun je het dan niet verkopen?
quote:Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) heeft 925 miljoen euro in de stichting Open Nederland gestort om sneltests beschikbaar te maken voor bijvoorbeeld evenementen.
Die stichting is echter een private en daarbij lijkt het ministerie nauwelijks zicht en controle te hebben op hoe dit geld wordt besteed.
Dat blijkt uit onderzoek van Follow The Money (FTM).
De bedoeling is dat de stichting ervoor gaat zorgen dat Nederlanders binnenkort weer musea, dierentuinen en bioscopen kunnen bezoeken dankzij een fors aantal sneltesten per dag, namelijk 400.000 stuks.
De bestuurders van de stichting, drie consultants, hebben de volledige regie in handen: van testinfrastructuur tot aansluiting op de corona-app.
Maar niet alleen is volkomen onduidelijk hoe de overheid van plan is grip te houden op besteding van de 925 miljoen euro, de bestuurders mogen ook hun eigen beloning bepalen.
Goede vraagquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met de 1,1 miljard euro voor de stichting Open Nederland
https://www.geenstijl.nl/(...)nder-de-stichtingen/
https://www.bnnvara.nl/jo(...)e-sneltest-stichting
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
[..]
Thxquote:
Wappies stellen alleen maar vragen. Follow the Money doet dat ook en altijd gaat er dan een beerput open in tegenstelling tot de wappies. Bij een lidmaatschap zou je eigenlijk antidepressiva of oppeppers moeten krijgen anders ga je nog denken dat Nederland verloren is.quote:
Het enige wat t CDA nog heeft zijn 3 letters die nergens voor staanquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke Wiebes Fonds hoor je ook niks meer van
Ook zo een succesnummer
Wiebes al afgetreden en Wopke nog 4 zetels
Heeft hij kinderen? Hij ziet er zelf nog uit als een kind!quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:40 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Dat ze die kneus maar zo ver mogelijk uitkleden.
Ik heb alleen medelijden met zijn kinderen.
Het staat nota bene vijf post boven je eigen post.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 18:34 schreef -XOR- het volgende:
Zijn er inmiddels al concrete verdenkingen tegen Sywert geformuleerd of blijft het bij pesterijen?