abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 april 2022 @ 12:29:51 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204586337
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204587059
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:16 schreef leolinedance het volgende:
Toch ook nog goed nieuws op deze trieste dag dat VI stopt! _O_
Fantastische dagen met dubbel goed nieuws bedoel je!
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:13:18 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204587843
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:40 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Fantastische dagen met dubbel goed nieuws bedoel je!
Ben jij Arie Boomsma? *)
  zaterdag 30 april 2022 @ 18:30:56 #154
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204589913
Hij had gewoon moeten vertrekken uit Nederland met zijn moneys...
Nu is het te laat en zijn de centen (terecht) foetsie...

Zo gewonnen, zo geronnen zal hij misschien wel denken! :')
Kan die BMW Z4 van hem ook mooi omgeruild worden voor een oude panda ofzo of een fiets!
  zondag 1 mei 2022 @ 19:28:38 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204601251
twitter


Ik ga kijken en *O* *O* *O*
pi_204701787
quote:
'Coolblue doet aangifte tegen Sywert van Lienden om mondkapjesdeal'
Het bedrijf Coolblue heeft aangifte gedaan tegen Sywert van Lieden en zijn zakenpartners om de mondkapjesdeal. Het bedrijf zegt dat het is opgelicht en eist bijna een half miljoen euro schadevergoeding. Coolblue werkte belangeloos mee aan de mondkapjesdeal zonder te weten dat Van Lienden hier een commercieel belang bij had.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kapjesdeal-benadeeld
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:01:20 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204702299
Ministerie: Rapport omstreden mondkapjesdeal Sywert moet vóór zomer af

Minister Conny Helder van Langdurige Zorg belooft dat alles op alles wordt gezet om vóór de zomer het onderzoek naar de omstreden mondkapjesdeal tussen het ministerie van Volksgezondheid en Sywert van Lienden te presenteren.

Dat laat de woordvoerder van minister Helder dinsdag desgevraagd aan het ANP weten.

Eerder op de dag hebben Helder en onderzoeksbureau Deloitte met elkaar gesproken, naar aanleiding van onenigheid tussen het onderzoeksbureau en het ministerie van Volksgezondheid.

Medio vorige maand schreef Deloitte aan het ministerie van Volksgezondheid meer en betere informatie van het ministerie nodig te hebben. Secretaris-generaal Marcelis Boereboom reageerde in een retourbrief "verbaasd" op de brief en wees de meeste informatieverzoeken af.

Zie ook: Sywert van Lienden: van gevierd scholierenleider tot gevallen miljonair
Minister wil eerste deelonderzoek voor reces delen

Om desondanks "constructief met elkaar in gesprek te blijven" werd een afspraak tussen minister Helder en Deloitte ingepland. In dat gesprek "zijn afspraken gemaakt om ervoor te zorgen dat er alles aan wordt gedaan om de resultaten van het eerste deelonderzoek voor het zomerreces te delen", stelt de woordvoerder van Helder.

Beide partijen hebben het gemeenschappelijk doel om "zo snel mogelijk een zorgvuldig en volledig beeld krijgen over hoe de deal tot stand is gekomen", zegt de woordvoerder. De Kamer wordt later deze week geïnformeerd over het gesprek tussen het ministerie van Volksgezondheid en Deloitte.


Geduld van Kamer over mondkapjesdeal is op ^O^

Het geduld van de Tweede Kamer is al flinke tijd op. Ook Helder heeft meerdere keren gezegd het ongeduld van de Kamer te delen, maar tekende aan dat het een omvangrijk onderzoek is.

Het onderzoek naar de mondkapjesdeal is een van de deelonderzoeken naar de door de overheid ingekochte persoonlijke beschermingsmiddelen tijdens de coronacrisis.

Zie ook: Zo verliep het contact tussen Sywert van Lienden en de top van het ministerie
Van Lienden en kompanen verdienden vele miljoenen

Aanvankelijk zou Deloitte zijn bevindingen in één keer rapporteren. Mede op dringend verzoek van de Kamer wordt voorrang gegeven aan het onderzoek naar de deal met Van Lienden.

CDA-coryfee Van Lienden en zijn compagnons werden begin maart opgepakt vanwege een onderzoek naar de omstreden mondkapjesdeal. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) hebben de bestuurders in strijd met de statuten van de stichting gehandeld, omdat een deel van de winst naar hun eigen bv zou zijn overgemaakt. Zij zouden hier gezamenlijk vele miljoenen aan hebben verdiend.

https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper

Hugo lekker zweten nu *O* *O*
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:08:21 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204702363
twitter


^O^
  vrijdag 13 mei 2022 @ 21:54:30 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204737930
Verassing :o :')

Onderzoek mondkap-order Sywert weer vertraagd: voor de zomer niet klaar

Het accountantsonderzoek naar de mega-order mondkapjes van Sywert van Lienden is niet voor het zomerreces klaar. Dat meldt verantwoordelijk minister Conny Helder voor Langdurige Zorg (VVD) zojuist aan de Tweede Kamer. Deloitte heeft opnieuw langer de tijd nodig.

Het is het zoveelste uitstelbericht van het onderzoek naar de mondkapjesaffaire. Vorig jaar kondigde het kabinet een groot onafhankelijk onderzoek aan naar de megadeal waardoor Van Lienden in één klap multimiljonair werd. Maar keer op keer moet de verantwoordelijk minister melden dat Deloitte toch meer tijd nodig heeft om de feiten op een rij te zetten.

Na felle kritiek vorige maand in het Kamerdebat waarin voormalig minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge een motie van wantrouwen overleefde, beloofde Helder opnieuw dat voor de zomer de conclusies gedeeld kunnen worden. Het reces begint 8 juli en duurt tot 5 september.

Maar dat gaat ‘helaas’ niet lukken, meldt Helder vanavond in een korte brief aan de Tweede Kamer. Een ‘betrokken partij’ heeft recht op een langere periode van ‘wederhoor’. Een woordvoerder kan niet zeggen of het over Van Liendens organisatie gaat die langer de tijd krijgt om te reageren op de eerste bevindingen van Deloitte, of juist een betrokkene aan de zijde van het ministerie. ,,Dat is niet aan ons", meldt de woordvoerder.

Eerste kale feiten
Om alsnog snel meer informatie te kunnen delen, overweegt Helder kort na de start van het zomerreces alvast de eerste kale feiten te delen met de Tweede Kamer, om later pas een kabinetsreactie over dat feitenrelaas op te stellen.

Eerder benadrukten de onderzoekers van Deloitte al dat het onderzoek een megaklus is. Inmiddels zijn ruim vijf miljoen bestanden potentieel relevant bevonden voor het onderzoek.

https://www.ad.nl/politie(...)niet-klaar~a3fc8af9/

1 euro per bestand declareren moet toch wel lukken :? :') :r
  vrijdag 3 juni 2022 @ 09:27:45 #160
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204948705
Onderzoeker Sywert-deal heeft nu zelf integriteitsklacht aan zijn broek :') _O- _O-

In het kort

• De Deloitte-accountant die onderzoek doet naar de mondkapjesdeal van Sywert heeft een tuchtklacht aan zijn broek.
• Hij zou 'bewust een onjuiste financiële projectadministratie hebben gevoerd' en daarmee een collega hebben benadeeld.
• Deloitte benadrukt dat de tuchtklacht niets te maken heeft met het moeizaam lopende onderzoek naar 'de Sywert-deal'.

De Deloitte-accountant die onderzoek doet naar de mondkapjesdeal tussen het ministerie van Volksgezondheid (VWS) en het bedrijf van Sywert van Lienden heeft nu zelf een integriteitsklacht aan zijn broek. De accountant zou 'bewust een onjuiste financiële projectadministratie hebben gevoerd' en daarmee een klant en een collega hebben benadeeld, blijkt uit informatie van de tuchtrechter voor accountants.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Het is niet voor het eerst dat Lenting betrokken is bij een integriteitskwestie. Hij moest begin dit jaar door het stof vanwege een 'een-tweetje' met Deloitte-partner Marco van de Vegte, toen nog voorzitter van de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/politiek/14(...)lacht-aan-zijn-broek

Ze hebben wel de juiste persoon uitgekozen voor dat onafhankelijke onderzoek :') _O- _O- _O-
Een nsb er krijgt er zelfs rode oortjes van :P
pi_204951631
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oorspronkelijk zou Deloitte al voor het zomerreces van 2021 een feitenonderzoek opleveren. Maar het accountantskantoor heeft dat niet gehaald, sterker nog: het onderzoek is nog steeds niet af.
Overheid als opdrachtgever is echt een lachertje _O- Bedrijfsleven lacht zich rot als ze zo'n opdracht binnenhalen, de bonus voor dat jaar is dan al geregeld iig

En ondertussen tellen de uurtjes door :')
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:08:33 #162
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205045550
'Van Lienden en partners ook verdacht van witwassen'

Het Openbaar Ministerie heeft de aanklacht tegen Sywert van Lienden en zijn medeoprichters van de stichting Hulptroepen Alliantie - Bernd Damme en Camille van Gestel - uitgebreid met witwassen. Het drietal werd al verdacht van oplichting en verduistering.

Het OM heeft op 24 mei besloten de verdenking uit te breiden, zo meldt NRC op basis van bronnen met kennis van het strafdossier.

Mondkapjesdeal
Vanaf maart 2020 importeerden Van Lienden, Damme en Van Gestel grote aantallen mondkapjes van China naar Nederland. Dat zou hun stichting 'om niet' doen, dus zonder de bedoeling er winst mee te maken. Later bleek dat Van Lienden en zijn zakenpartners een besloten vennootschap hadden opgericht die werd gebruikt bij de inkoop en verkoop van mondkapjes.

Hierdoor zou hij samen met de andere oprichters miljoenen hebben verdiend aan de mondkapjesdeal die zij sloten met het ministerie van Volksgezondheid.

Het OM maakte eind februari bekend een strafzaak naar de oprichters van de stichting Hulptroepen Alliantie te beginnen. Aanleiding was de aangifte die Randstad eind december 2021 deed. Het uitzendconcern stelde personeel aan de stichting beschikbaar omdat werd gedacht dat het ging om liefdadigheid.

De verdenking van oplichting werd eind april uitgebreid met het vermoeden van verduistering. In de aanloop naar de strafzaak legde het OM daarnaast voor ruim 11,5 miljoen euro beslag op de Nederlandse bankrekeningen van de ondernemers.

Witwassen
De verdenking van witwassen is toegevoegd omdat de drie zichzelf miljoenen euro's aan dividend uitkeerden vanuit hun besloten vennootschap. Omdat het geld mogelijk voortkwam uit een misdrijf, staat het mogelijk gelijk aan witwassen, vertellen bronnen binnen justitie aan NRC.

Van Lienden zelf ontkent in een reactie dat de verdenking is uitgebreid, zijn twee kompanen gaven geen commentaar.

Vandaag verdedigen Van Lienden en Damme zich in de rechtbank van Amsterdam in een andere zaak, waarin wordt bepaald of het duo ontslagen moet worden als bestuurder van de Stichting Hulptroepen Alliantie. Eerder werden de twee al geschorst.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)witwassen-oplichting

*O* *O* *O*
Die gasten worden boos en gaan iedereen erbij lappen ^O^ *O*
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:59:40 #163
14505 OProg
A Life in Music
pi_205046061
Volgens Siewert op Twitter is dit volkomen logisch dat dit er bij komt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205046149
quote:
81s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:59 schreef OProg het volgende:
Volgens Siewert op Twitter is dit volkomen logisch dat dit er bij komt.
Dat is het ook, de ene verdenking vloeit logisch voort uit de andere verdenking.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:28:38 #165
14505 OProg
A Life in Music
pi_205046241
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat is het ook, de ene verdenking vloeit logisch voort uit de andere verdenking.
Dat klopt. Maar het gaat er meer om dat hij er nog steeds niet achter is dat nu nog via Twitter er op in gaan gewoon kansloos is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:49:20 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205046377
quote:
81s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:59 schreef OProg het volgende:
Volgens Siewert op Twitter is dit volkomen logisch dat dit er bij komt.
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dicht :') _O-
Wat een sujet :r
pi_205046393
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dicht :') _O-
Wat een sujet :r
Terecht. Mensen thuis opzoeken doe je gewoon niet. Niet bij een minister en ook niet bij Sywert. Ook zijn kinderen verdienen een veilig thuis.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:08:35 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205046495
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dicht :') _O-
Wat een sujet :r
Ja, want als er een camera voor de deur staat moet je open doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205046848
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:28 schreef OProg het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar het gaat er meer om dat hij er nog steeds niet achter is dat nu nog via Twitter er op in gaan gewoon kansloos is.
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205046854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.
Je bent daarmee wel één van de meest gehate personen van het land, maar soit, kniesoor die daar op let.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:03:58 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205046907
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.
Als de hoeveelheid geld dat je verdient bepaalt hoe slim je bent, dan is het superslim inderdaad.

Dat is echter wel een hele beperkte kijk op het begrip intelligentie :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205046945
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je bent daarmee wel één van de meest gehate personen van het land, maar soit, kniesoor die daar op let.
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naïeve politici. Het is niet anders.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205047104
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naïeve politici. Het is niet anders.
En van bedrijven als Randstad en CoolBlue.

Wat ik me wel afvraag is wat er zal gebeuren als ie wél veroordeeld zou worden. Ik veronderstel dat ie die bedrijven (die aangifte gedaan hebben) dan schadeloos moet stellen, maar dat scheelt hoogstens een paar ton, lijkt me. Dan blijft het grootste deel van die miljoenen gewoon op z'n rekening staan.
pi_205047148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.
Niet alles is in regels vastgelegd. Pesten is bijvoorbeeld ook niet strafbaar, terwijl er serieus mensen aan onderdoor gaan.

Siewert heeft een verhaal opgehangen waarbij hij 'om niet' mensen zou helpen met de verkoop van mondkapjes. Dat hij uiteindelijk de boel bij elkaar loog, maakt hem gewoon tot een flessentrekker. En dat staat los van of een rechter tot een veroordeling komt.
pi_205047217
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naïeve politici. Het is niet anders.
Hij was de enige die riep er niks aan te verdienen.

Velen zijn rijk geworden tijdens de crisis. Maar geen van de andere partijen speelde de barmhartige Samaritaan.

Hij loog niet alleen tegen politici maar ook tegen de vrijwilligers, de bedrijven die zich wel belangeloos voor hem hebben ingezet.
pi_205047285
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En van bedrijven als Randstad en CoolBlue.

Wat ik me wel afvraag is wat er zal gebeuren als ie wél veroordeeld zou worden. Ik veronderstel dat ie die bedrijven (die aangifte gedaan hebben) dan schadeloos moet stellen, maar dat scheelt hoogstens een paar ton, lijkt me. Dan blijft het grootste deel van die miljoenen gewoon op z'n rekening staan.
Vandaar dat ze het nu ook naar verduistering hebben getrokken. Het grootste slachtoffer is dan niet Randstad of Coolblue, maar de non-profit stichting die Sywert en kompanen zelf hebben opgericht. Als ze schuldig worden bevonden, zal die stichting schadeloos gesteld moeten worden.
pi_205047462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:58 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Vandaar dat ze het nu ook naar verduistering hebben getrokken. Het grootste slachtoffer is dan niet Randstad of Coolblue, maar de non-profit stichting die Sywert en kompanen zelf hebben opgericht. Als ze schuldig worden bevonden, zal die stichting schadeloos gesteld moeten worden.
Ah ja, goed punt.

Plus natuurlijk het feit dat een eventuele straf niet alleen financieel van aard hoeft te zijn. Er zal hem wellicht ook een geheel verzorgde vakantie worden aangeboden in één van de staatshotels. :P
pi_205048845
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En van bedrijven als Randstad en CoolBlue.

Wat ik me wel afvraag is wat er zal gebeuren als ie wél veroordeeld zou worden. Ik veronderstel dat ie die bedrijven (die aangifte gedaan hebben) dan schadeloos moet stellen, maar dat scheelt hoogstens een paar ton, lijkt me. Dan blijft het grootste deel van die miljoenen gewoon op z'n rekening staan.
De rest van je leven kun je alleen nog ondergronds handelen, niemand die je meer op je beloftes vertrouwd in bovengrondse zaken. :)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:26:30 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205049036
Van Lienden over onderzoek omstreden mondkapjesdeal: ‘Ik heb niets te verbergen’ :') _O-

Sywert van Lienden vindt dat hij tot nu toe zeer goed heeft meegewerkt in het onderzoek naar de omstreden mondkapjesdeal, zo liet hij blijken in de rechtbank van Amsterdam. ,,Ik heb niets te verbergen, niets’’, zo hield Van Lienden de rechters voor.

De rechtbank besloot in april al om Van Lienden en Damme te schorsen uit het bestuur na een verzoek van het Openbaar Ministerie. Na ontslag zou het nieuw te benoemen bestuur de aansprakelijkheid van het voormalig bestuur verder moeten onderzoeken.

Sywert van Lienden
De rechters wierpen bij de behandeling van de kwestie bij Van Lienden en Damme de vraag op of het wel gewenst was dat ze aan zouden blijven als bestuurder. ,,Het is lastig te rijmen dat u dan het onderzoek gaat leiden naar uw eigen handelen’’, aldus de rechtbank. Hoewel hij snapt dat het klinkt als een slager die zijn eigen vlees keurt, zo legde Van Lienden uit, ziet hij hier geen probleem in. ,,Ik ben tot nu toe een strenge slager geweest, ik leg alles voor aan externe advocaten.’’

Hij stelde ook dat de hele kwestie voor een enorme impact op zijn leven heeft gezorgd. Zo zou Van Lienden bedreigd en geïntimideerd zijn. ,,Ik heb dag en nacht gewerkt om de stichting voort te zetten en recht te doen aan de stichting zoals hij nu is’’, legde hij zijn verweer tegen het ontslag uit.

Er waren dinsdag kleine incidenten tussen enkele voormalig vrijwilligers van de stichting en Van Lienden.

quote:
Zo meldde een van de hen dat iemand uit de entourage van Van Lienden buiten de rechtszaal haar middelvinger naar hem op had gestoken.
_O_ *O*

Ook werd er in de zittingszaal non-verbaal tussen de partijen gecommuniceerd door bijvoorbeeld het schudden van het hoofd.

De bekende opiniemaker Van Lienden en twee zakenpartners importeerden vanaf maart 2020 een grote hoeveelheid mondkapjes naar Nederland. Een van de deals die werd gesloten was met het ministerie van Volksgezondheid.

‘Vanaf geboorte eigen belang’
Volgens het OM hebben Van Lienden en twee zakenpartners klanten vanuit hun mondkapjesstichting, waarover zij beweerden er zonder winstoogmerk mee begonnen te zijn, doorgesluisd naar een commerciële bv, Relief Goods Alliance (RGA), die losstond van de stichting. Hiermee verdienden ze miljoenen. ,,De stichting had direct vanaf de geboorte al een eigen belang’’, denkt het OM.

De advocaat van de vrijwilligers schetste namens zijn cliënten bij de rechtbank dat ze geen idee hadden van de ‘geheime commerciële deals via RGA’. Dat het drietal al die tijd al van plan was om de deals uiteindelijk via de commerciële bv te laten verlopen, blijkt volgens hem uit een telefoongesprek tussen het drietal op 13 april 2020. ,,Wij zeggen dat de overheid ons dwingt om dit te doen, in plaats van onze non-profit-koers’’, zou Damme gezegd hebben.

Volgens de advocaten van Van Lienden en Damme was RGA echter strikt gescheiden van de stichting. ,,Eigen personeel en eigen inkoop’’, zo werd opgesomd. ,,De overheid koos voor reguliere commerciële levering, dus dat ging via RGA. Het was niet zo dat Van Lienden de overheid een rad voor de ogen wilde draaiden.’’ Volgens de advocaten werd RGA ook opgericht met een legitiem doel, namelijk het afhandelen van orders van grote klanten die vaak ‘tienduizenden producten bestellen. Ze hadden nooit het streven om de hele wereld non-profit van spullen te voorzien’.

Ook strafrechtelijk onderzoek
Naast deze civiele procedure loopt er een strafrechtelijk onderzoek. Aanleiding hiervoor was de aangifte die uitzendconcern Randstad eind december 2021 deed. Randstad stelde personeel gratis beschikbaar aan SHA, omdat werd gedacht dat het ging om liefdadigheid. Het OM heeft eind april voor een totaalbedrag van ruim 11,5 miljoen euro beslag gelegd op de Nederlandse bankrekeningen van de hoofdrolspelers in de mondkapjesaffaire.

De rechtbank doet op 21 juli uitspraak in de zaak.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-verbergen~a9c994cd/

Dat was gezellig daar :D :P
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:29:01 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205049055
Sywert voor de rechter: ’Geen misstand, maar een nationaal misverstand’

Sywert van Lienden vocht dinsdag voor de rechtbank zijn schorsing aan als bestuurder van Stichting Hulptroepen Alliantie (SHA). Van Lienden, die naar eigen zeggen ’niets te verbergen’ heeft, stelt dat een medewerkster hem heeft willen chanteren. Van Lienden en zijn medebestuurders werden geschorst na onthullingen dat ze de opbrengst van hun mondkapjesstichting heimelijk in een eigen bedrijfje onderbrachten.

quote:
De medewerkster van de stichting „speelde een belangrijke rol” in die journalistieke publicaties, aldus Van Lienden, en wilde hem chanteren omdat ze „zeggenschap en geld eiste”.
https://www.telegraaf.nl/(...)ationaal-misverstand

:') _O- _O-
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:47:23 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205049192
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En van bedrijven als Randstad en CoolBlue.

Wat ik me wel afvraag is wat er zal gebeuren als ie wél veroordeeld zou worden. Ik veronderstel dat ie die bedrijven (die aangifte gedaan hebben) dan schadeloos moet stellen, maar dat scheelt hoogstens een paar ton, lijkt me. Dan blijft het grootste deel van die miljoenen gewoon op z'n rekening staan.
De rest mag hij gewoon bij de staat inleveren.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:56:42 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205050050
Desinformatie is wat Sywert al sinds zijn begin levert om te :r dus
Feiten zijn geen desinformatie lul })
Dat ze je lang mogen opsluiten kaal mogen plukken
pi_205050466
Wat is een landelijk misverstand? :?
De man heeft toch miljoenen verdiend aan die mondkapjes, of is dat niet zo?
pi_205050590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:47 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat is een landelijk misverstand? :?
De man heeft toch miljoenen verdiend aan die mondkapjes, of is dat niet zo?
Het was kennelijk een misverstand dat-ie dat allemaal voor niets zou doen.
pi_205050600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het was kennelijk een misverstand dat-ie dat allemaal voor niets zou doen.
Oh.
pi_205050613
Seabert mag wegrotten in de cel ^p^ ^p^ ^p^ ^p^ ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_205050670
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:02 schreef TLC het volgende:
Seabert mag wegrotten in de cel ^p^ ^p^ ^p^ ^p^ ^p^
Hm. Wie heeft er nu gelijk?
  woensdag 15 juni 2022 @ 09:11:25 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205055199
Sywert vindt dat hij 'oprecht en integer' heeft gehandeld

Sywert van Lienden is geschorst als bestuurder van de Stichting Hulptroepen Alliantie.
Hij verdiende miljoenen: de scheiding tussen stichting en commerciële bv was onzichtbaar, zegt het OM.
Van Lienden wil niet opstappen bij de stichting. Wel een onderzoek. 'Ik heb niets te verbergen.'

'Hier is een persoonlijke vete aan de gang.' Dat waren de laatste woorden van Sywert van Lienden, aan het einde van een uren durende civiele zitting in de rechtbank van Amsterdam. En iets eerder: 'Ik ben de nationale kop-van-jut. Er hebben mensen in mijn voortuin gestaan. Ik ben bedreigd en beschimpt.'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 21 juli doet de rechtbank uitspraak over eventueel ontslag van Van Lienden.

https://fd.nl/samenleving(...)eger-heeft-gehandeld

:') _O- _O-
pi_205055305
De enige reden dat die stichting nog bestaat is zodat Sywert als bestuurslid een juridische verdedigingslinie heeft tegen het onderzoek naar zijn eigen oplichtingspraktijken. Er is echt niemand die nog mondkapjes koopt bij wat voor organisatie Sywert betrokken is dan ook, dus dat ontslag is meer dan gerechtvaardigd vanuit het oogpunt van de organisatie.

Ik hoop van harte dat het OM hem kaalplukt en dat hij na zijn eventuele gevangenisstraf aan zijn kinderen moet uitleggen wat voor immorele zak hij is geweest.
  woensdag 15 juni 2022 @ 12:41:03 #191
14505 OProg
A Life in Music
pi_205056647
https://www.ftm.nl/artike(...)apjesdeal-rechtszaak


Stuk in FTM waaruit blijkt dat een belangrijke pijler uit de verdediging onderuit gehaald is door een audio opname uit 2020.

quote:
In dit gesprek merkte de voormalig medewerker op dat de slides in het voorstel voor de minister verwarrend zijn als het gaat om de afzender. ‘Je gooit het nu een beetje door elkaar. Want wij weten dat het een ander bedrijf gaat zijn. Maar zij hebben hier nog geen idee bij slide vier.’

Damme: ‘Dat hoeft ook niet. Er is straks gewoon een andere overeenkomst op Huppelepup Heppelepep BV.’ En even later: ‘We zeggen dat de overheid ons dwingt om dit te doen [een BV gebruiken, red.] in plaats van onze non-profitkoers.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205056688
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:41 schreef OProg het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)apjesdeal-rechtszaak


Stuk in FTM waaruit blijkt dat een belangrijke pijler uit de verdediging onderuit gehaald is door een audio opname uit 2020.
[..]

Ik kan het niet luisteren, maar is het een opgenomen gesprek, waarin Damme dus toegeeft dat ze "net doen" alsof het non-profit is, en op de contracten de geldverdiende bv zetten?

Das toch een smoking gun?
pi_205056696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
De enige reden dat die stichting nog bestaat is zodat Sywert als bestuurslid een juridische verdedigingslinie heeft tegen het onderzoek naar zijn eigen oplichtingspraktijken. Er is echt niemand die nog mondkapjes koopt bij wat voor organisatie Sywert betrokken is dan ook, dus dat ontslag is meer dan gerechtvaardigd vanuit het oogpunt van de organisatie.

Ik hoop van harte dat het OM hem kaalplukt en dat hij na zijn eventuele gevangenisstraf aan zijn kinderen moet uitleggen wat voor immorele zak hij is geweest.
Heeft die faggot kinderen dan?
  donderdag 16 juni 2022 @ 16:05:44 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 00:34:57 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205079664
Ik ben wel benieuwd wie Sywert gaat spelen.
pi_205079767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 00:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie Sywert gaat spelen.
Fedja van Huet
pi_205079884
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 00:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie Sywert gaat spelen.
Tom Cruise
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 18 juni 2022 @ 07:40:19 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205079999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat geloof ik graag, Rutte wist precies wat hij kon bereiken met zijn nieuwe verkiezingen, en mijn mening is nog steeds dat hij de rit niet gaat uitzitten, ik denk dat hij halverwege weg is voor een dure positie en dat Kaag het stokje overneemt.
Rutte blijft MP , hij vind het zo leuk werk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 5 juli 2022 @ 14:59:12 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205245474
Onderzoek naar mondkapjesdeal Sywert van Lienden opnieuw vertraagd :') _O- _O-

Het onderzoek naar de omstreden mondkapjesdeal tussen Sywert van Lienden en het ministerie van VWS heeft opnieuw vertraging opgelopen. Onderzoeksbureau Deloitte levert het rapport pas medio september aan bij minister Conny Helder (VWS).

Helder had de Tweede Kamer beloofd het rapport in het reces te sturen. Ze betreurt de vertraging, schrijft ze aan de Kamer. Het uitstel wordt met name veroorzaakt door wederhoor dat betrokkenen kunnen geven op de stukken

Meer tijd
Betrokkenen geven aan meer tijd voor wederhoor nodig te hebben vanwege de omvang van het rapport. "Betrokkenen nemen meer tijd dan was verwacht", schrijft Helder. Ook heeft Deloitte verschillende wederhoorsessies moeten houden. Dat was noodzakelijk vanwege het commentaar op de onderzoeksbevindingen van andere geïnterviewden en aanvullende documentatie die aan direct betrokkenen is voorgelegd.

Helder heeft eind juni met Deloitte over de nieuwe vertraging gesproken. De minister wil het onderzoek zo snel mogelijk afronden, maar stelt ook dat 'zorgvuldigheid en volledigheid voorop blijven staan'.

Kosten onderzoek
Het onderzoek van Deloitte, dat breder is dan de deal met Relief Goods Alliance van Van Lienden, heeft het ministerie tot nu tot 4,7 miljoen euro exclusief btw gekost. Dit bedrag gaat nog oplopen, zegt Helder, 'aangezien het onderzoek nog niet klaar is en het nog twee aanvullende deelonderzoeken behelst'.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-opnieuw-vertraagd

5.680.000 euro in de btw en nog steeds niet klaar :B :o
Uurtarief van 250 euro

Is dat 23.440 uur al gefactureerd :blauwoog: _O- _O- _O-
Die gasten zijn knettergek
pi_205245568
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 14:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onderzoek naar mondkapjesdeal Sywert van Lienden opnieuw vertraagd :') _O- _O-

Het onderzoek naar de omstreden mondkapjesdeal tussen Sywert van Lienden en het ministerie van VWS heeft opnieuw vertraging opgelopen. Onderzoeksbureau Deloitte levert het rapport pas medio september aan bij minister Conny Helder (VWS).

Helder had de Tweede Kamer beloofd het rapport in het reces te sturen. Ze betreurt de vertraging, schrijft ze aan de Kamer. Het uitstel wordt met name veroorzaakt door wederhoor dat betrokkenen kunnen geven op de stukken

Meer tijd
Betrokkenen geven aan meer tijd voor wederhoor nodig te hebben vanwege de omvang van het rapport. "Betrokkenen nemen meer tijd dan was verwacht", schrijft Helder. Ook heeft Deloitte verschillende wederhoorsessies moeten houden. Dat was noodzakelijk vanwege het commentaar op de onderzoeksbevindingen van andere geïnterviewden en aanvullende documentatie die aan direct betrokkenen is voorgelegd.

Helder heeft eind juni met Deloitte over de nieuwe vertraging gesproken. De minister wil het onderzoek zo snel mogelijk afronden, maar stelt ook dat 'zorgvuldigheid en volledigheid voorop blijven staan'.

Kosten onderzoek
Het onderzoek van Deloitte, dat breder is dan de deal met Relief Goods Alliance van Van Lienden, heeft het ministerie tot nu tot 4,7 miljoen euro exclusief btw gekost. Dit bedrag gaat nog oplopen, zegt Helder, 'aangezien het onderzoek nog niet klaar is en het nog twee aanvullende deelonderzoeken behelst'.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-opnieuw-vertraagd

5.680.000 euro in de btw en nog steeds niet klaar :B :o
Uurtarief van 250 euro

Is dat 23.440 uur al gefactureerd :blauwoog: _O- _O- _O-
Die gasten zijn knettergek
4,7Miljoen!!!???
:') !

Hoe dan? Waar aan dan?

Echt, wie nu nog steeds gelooft dat ons belastinggeld écht wel goed wordt besteed hier in NL, heeft geen plaat maar een complete betonfabriek voor zijn hoofd...

Dit land...
:')
En maar bléren over het zoveelste corrupte land in Afrika oid...
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:09:12 #201
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205246566
twitter
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:11 schreef Toine51 het volgende:
Echt, wie nu nog steeds gelooft dat ons belastinggeld écht wel goed wordt besteed hier in NL, heeft geen plaat maar een complete betonfabriek voor zijn hoofd...
Dit land...
:')
En maar bléren over het zoveelste corrupte land in Afrika oid...
pi_205247029
Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik gun Sywert na deze enorme landelijke storm zijn miljoentjes wel. De schade die hij heeft opgelopen na ruim een jaar landelijke aandacht krijgt hij nooit meer terug. Enige wat hij nog kan doen is emigreren.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205247094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik gun Sywert na deze enorme landelijke storm zijn miljoentjes wel. De schade die hij heeft opgelopen na ruim een jaar landelijke aandacht krijgt hij nooit meer terug. Enige wat hij nog kan doen is emigreren.
Zelf gekozen. Had geld ook terug kunnen storten.
pi_205249932
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
[..]

Je zit in het verkeerde topic.
pi_205249939
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
[..]

_O- :')
pi_205249941
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zelf gekozen. Had geld ook terug kunnen storten.
Of gewoon meteen emigreren.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:41:24 #207
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205375687
Ministerie staakt verzet tegen uitspraak rechter: stukken over mondkapjesdeal blijven toch geheim :o :')

Het ministerie van VWS staakt na ruim vier maanden zijn juridisch verzet tegen een rechterlijke uitspraak om communicatie over de Sywert-deal vrij te geven, meldt de Volkskrant. Toch blijft het departement weigeren openheid van zaken te geven.

quote:
VWS kiest ervoor om de opgelegde dwangsommen te betalen.
De rechtbank van Amsterdam droeg het ministerie in januari al op om het whatsapp-verkeer en andere communicatie van ex-minister Hugo de Jonge en andere VWS-kopstukken over de mondkapjesdeal van Sywert van Lienden vrij te geven aan de Volkskrant. De rechter hield bij die uitspraak rekening met het ‘journalistiek belang’ van de zaak.

Het departement verzette zich vervolgens maandenlang tegen die uitspraak. Vlak voor de zitting die donderdag zou plaatsvinden, staakte VWS de juridische procedure opeens.
quote:
Door het verzet te staken en tegelijkertijd de rechterlijke uitspraak nog steeds te negeren, moet het ministerie de al eerder opgelegde dwangsommen betalen. De teller staat sinds zondag op 15.000 euro, het maximumbedrag
100 euro per dag
Het niet naleven van de rechterlijke uitspraak kost het ministerie 100 euro per dag. De dwangsom is overigens nog niet geïnd door de krant. Er kan wel bij de rechter aangeklopt worden voor weer een nieuwe, hogere dwangsom. Er zijn voor de Volkskrant geen andere manieren meer om het departement te dwingen zich aan de uitspraak van de rechter te houden.

Eerder maakte het ministerie van Financiën wel WhatsApp-berichten over de mondkapjesdeal met Van Lienden en zijn zakenpartners openbaar. De aanhoudende weigering van VWS om de stukken vrij te geven, is daarmee des te opmerkelijker. De krant deed in mei vorig jaar het eerste verzoek bij VWS om, net als Financiën, de stukken te overleggen. VWS zegt in augustus een besluit te nemen over de vrijgave ervan.

https://www.ad.nl/politie(...)och-geheim~af0ed06b/

Beerput moet koste wat kost dicht blijven :r
  maandag 18 juli 2022 @ 08:47:31 #208
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205375748
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onderzoeker Sywert-deal heeft nu zelf integriteitsklacht aan zijn broek :') _O- _O-
En op het laatste moment ingetrokken die klacht :') _O-

Aan de kant gezette Deloitte-partner trekt tuchtklacht tegen onderzoeker Sywert-deal in

De zitting stond bij de Accountantskamer ingepland op vrijdag 8 juli, maar is op het laatste moment geannuleerd. Navraag bij de Accountantskamer leert dat de tuchtklacht door de klager is ingetrokken.
quote:
Accountancy Vanmorgen heeft advocaat Martine Lem tevergeefs om een toelichting op de late intrekking van de zaak gevraagd.
Lem stond Buur in eerdere zaken bij en voerde recent ook de verdediging in enkele vergelijkbare zaken van voormalige partners bij Deloitte en EY. Het hoe en waarom van de ingetrokken tuchtklacht van Buur blijft dus vooralsnog onduidelijk

https://www.accountancyva(...)eker-sywert-deal-in/

Dat is toevallig :|W :X
pi_205375811
Wat een beerput :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 18 juli 2022 @ 08:58:59 #210
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205375829
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ministerie staakt verzet tegen uitspraak rechter: stukken over mondkapjesdeal blijven toch geheim :o :')

Het ministerie van VWS staakt na ruim vier maanden zijn juridisch verzet tegen een rechterlijke uitspraak om communicatie over de Sywert-deal vrij te geven, meldt de Volkskrant. Toch blijft het departement weigeren openheid van zaken te geven.
[..]
De rechtbank van Amsterdam droeg het ministerie in januari al op om het whatsapp-verkeer en andere communicatie van ex-minister Hugo de Jonge en andere VWS-kopstukken over de mondkapjesdeal van Sywert van Lienden vrij te geven aan de Volkskrant. De rechter hield bij die uitspraak rekening met het ‘journalistiek belang’ van de zaak.

Het departement verzette zich vervolgens maandenlang tegen die uitspraak. Vlak voor de zitting die donderdag zou plaatsvinden, staakte VWS de juridische procedure opeens.
[..]
100 euro per dag
Het niet naleven van de rechterlijke uitspraak kost het ministerie 100 euro per dag. De dwangsom is overigens nog niet geïnd door de krant. Er kan wel bij de rechter aangeklopt worden voor weer een nieuwe, hogere dwangsom. Er zijn voor de Volkskrant geen andere manieren meer om het departement te dwingen zich aan de uitspraak van de rechter te houden.

Eerder maakte het ministerie van Financiën wel WhatsApp-berichten over de mondkapjesdeal met Van Lienden en zijn zakenpartners openbaar. De aanhoudende weigering van VWS om de stukken vrij te geven, is daarmee des te opmerkelijker. De krant deed in mei vorig jaar het eerste verzoek bij VWS om, net als Financiën, de stukken te overleggen. VWS zegt in augustus een besluit te nemen over de vrijgave ervan.

https://www.ad.nl/politie(...)och-geheim~af0ed06b/

Beerput moet koste wat kost dicht blijven :r
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 18 juli 2022 @ 11:07:52 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205376839
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
Rechtsstaat, transparantie? Deze regering veegt haar bips ermee af.

Schoften.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 18-07-2022 11:37:46 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205376927
Triest hoor. En dan hebben we het alleen nog maar over een relatief onschuldig dossier met relatief lage bedragen. Als deze kruimeldeal al potdicht moet blijven dan heb ik voor grotere schandalen weinig hoop.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205376948
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is wel weer typerend voor hoe de overheid lekker selectief omgaat met de rechtsstaat. Is het niet mogelijk om de ambtenaar die dit besluit genomen heeft te vervolgen voor obstructie of zoiets?
Ambtenaar voert gewoon uit wat de minister wil. Die wil de beerput dicht houden blijkbaar. Kamer is machteloos, door figuren als Sjoerd Sjoerdsma en meisje Hemans.
  maandag 18 juli 2022 @ 11:27:56 #214
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205376971
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ambtenaar voert gewoon uit wat de minister wil. Die wil de beerput dicht houden blijkbaar. Kamer is machteloos, door figuren als Sjoerd Sjoerdsma en meisje Hemans.
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205376997
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
Klopt. Maar blijkbaar werkt het instrument dwangsom in dit geval niet. Aangezien het gaat om belastingcenten die uit worden gegeven, is het sowieso geen geschikt middel in deze.

Idee van een dwangsom is dat iemand het voel in z'n eigen portemonnee. En als 'ie dan nog niet in actie komt, dan moet er zwaarder geschut komen.

Wat mij betreft gewoon hoofdelijk aansprakelijk stellen en dan een hogere dwangsom. Eens kijken of deze onzin doorgaat als er huisjes geveild gaan worden.
pi_205377010
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
inderdaad, dit kan echt niet..
  maandag 18 juli 2022 @ 11:32:11 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205377014
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is wmb gewoon een ambtsmisdrijf. Een dwangsom is niet in plaats van het uitvoeren van de opdracht van de rechter, het is om de uitvoering daarvan af te dwingen. Om dan gemeenschapsgeld te gebruiken om op zo’n manier de uitvoering van een gerechtelijke uitspraak te ontwijken is crimineel.
Op zijn minst een gigantische middelvinger richting de rechtsstaat en het afleggen van verantwoording.

Walgelijke lui die daar de touwtjes in handen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 18-07-2022 11:37:33 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 18 juli 2022 @ 11:50:31 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205377141
Next level crazy. VWS houdt Sywertapps geheim





https://www.geenstijl.nl/5165989/betrokken-wel/

Het is tuig wat ons land regeert })
Kaalplukken en opsluiten :(
  maandag 18 juli 2022 @ 11:52:12 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377154


Het gezeik!

Ook opvallend, IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK.......
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 11:54:21 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205377176
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Het gezeik!

Ook opvallend, IK IK IK IK IK IK IK IK IK IK.......
Narcisme is blijkbaar een pré in die kringen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 18 juli 2022 @ 11:56:50 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205377196
Het geschil draait om het tempo waarin het ministerie het app-verkeer moet openbaren.

Volgens VWS is het ondoenlijk alle openbaarmakingsverzoeken een voor een af te werken. Daarom maakt het departement periodiek stukken openbaar die onder de openbaarmakingswet vallen. Vervolgens seint het de aanvragers in wanneer de betreffende selectie documenten bevat die voor hen van belang kunnen zijn. Het ministerie verschuilt zich daarbij achter een oude uitspraak van de Raad van State in een ander conflict met de media, waarin die werkwijze door de hoogste bestuursrechter was toegestaan.

In januari stelde de rechter echter dat VWS zich in deze zaak niet op die uitspraak kan beroepen. Het ministerie moest de gangbare termijnen uit de openbaarmakingswet opvolgen en heeft er dus een dwangsom voor over om zijn eigen tempo aan te kunnen houden.

quote:
Een nieuw besluit over de vrijgave van de stukken volgt volgens een woordvoerder van het ministerie pas in augustus
:') :') :')

De Sywert-rel draait om de vraag of De Jonge het LCH onder druk heeft gezet om een mondkapjesdeal te sluiten met ondernemer Sywert van Lienden. Die bleek miljoenen te hebben verdiend aan een mondkapjesorder van het ministerie die achteraf overbodig was.

quote:
Volgens de Volkskrant drukte De Jonge de overeenkomst echter door om te voorkomen dat Van Lienden het ministerie op sociale media zou blijven beschuldigen van incompetentie en gebrek aan daadkracht.
https://www.rd.nl/artikel(...)pps-voorlopig-geheim

Hugo drukte hem erdoor, maar was niet betrokken :')

Gebrek aan daadkracht en incompetentie helemaal juist _O-
  maandag 18 juli 2022 @ 12:01:18 #222
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205377239
De voortdurende weigering van VWS om stukken vrij te geven is opmerkelijker, omdat het ministerie van Financiën eerder wel alle whatsapp-berichten van een eigen topambtenaar over de deal openbaarde.

quote:
Daaruit bleek dat ex-minister Hugo de Jonge de eerste aanzet gaf voor de onderhandelingen met Van Lienden. De CDA-minister had altijd gezegd niets met de zaak van doen te hebben, omdat het niet zijn portefeuille was.
https://www.volkskrant.nl(...)och-geheim~bc3dcebe/

Niet betrokken :') wel eerste aanzet en deal erdoor heen gedrukt :|W :X
  maandag 18 juli 2022 @ 12:03:10 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205377261
Door het verzet te staken en tegelijkertijd de rechterlijke uitspraak nog steeds te negeren, moet het ministerie de al eerder opgelegde dwangsommen betalen. De teller staat sinds zondag op 15.000 euro, het maximumbedrag, dat overigens nog niet geïnd is door de Volkskrant.

quote:
Er kan wel bij de rechter aangeklopt worden voor weer een nieuwe, hogere dwangsom.
https://www.hartvannederl(...)-stukken-toch-geheim

*O* Verhogen dus zsm :7
  maandag 18 juli 2022 @ 12:05:45 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377278
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Door het verzet te staken en tegelijkertijd de rechterlijke uitspraak nog steeds te negeren, moet het ministerie de al eerder opgelegde dwangsommen betalen. De teller staat sinds zondag op 15.000 euro, het maximumbedrag, dat overigens nog niet geïnd is door de Volkskrant.
[..]
https://www.hartvannederl(...)-stukken-toch-geheim

*O* Verhogen dus zsm :7
Daar zal wel een doofpot-potje voor zijn, betaald door ons O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205377892
Nieuwe bestuurscultuur _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')