Dat geloof ik graag, Rutte wist precies wat hij kon bereiken met zijn nieuwe verkiezingen, en mijn mening is nog steeds dat hij de rit niet gaat uitzitten, ik denk dat hij halverwege weg is voor een dure positie en dat Kaag het stokje overneemt.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:19 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Was geen verspreking maar een bewussie. Leidde iedereen af met die zijsprong. Man is een geniaal debater. Jammer van z'n slechte geheugen en politieke kleur
Heb een paar jaar geleden Joost en wat andere wethouders eens goed kunnen spreken, dat werd opgepakt en ook goed opgepakt in Rotterdam.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb JA21 gestemt, maar het is niet echt een partij, het is meer een aantal sterke individuen die voornamelijk minder bureaucratie en politiek willen.
Gewoon een leugenaar, dat lijkt me duidelijk. Geloof er helemaal niets van dat hij het is vergetenquote:Op donderdag 7 april 2022 20:28 schreef Red_85 het volgende:
Hugotje kan zich niets herinneren van het app contact.
Pure onkunde als bewindspersoon of keiharde leugens. Onkunde of onbetrouwbaar.
In beide gevallen oprotten.
Op zich maakt dat niet uit, het is het verrotte van dit systeem waar mijn haren al jaren van overeind staan. We schuiven wat poppetjes maar in de kern verandert er niks. De fundering is rot.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Optie 1 dus![]()
Hugo blijft zitten
![]()
Volk en democratie
Sja, het zal wel weer BNW zijn, maar zolang die WEFkeffers er zitten gaat er niets veranderen. Rutte en De Jonge zijn allebei lid, Deloitte die het onderzoek gaat doen ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:42 schreef Red_85 het volgende:
Corruptie, leugens, vriendjespolitiek...
En mag gewoon blijven zitten. Nieuw elan en nieuwe bestuurs cultuur hoor!
Dit.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het zal wel weer BNW zijn, maar zolang die WEFkeffers er zitten gaat er niets veranderen. Rutte en De Jonge zijn allebei lid, Deloitte die het onderzoek gaat doen ook.
Is allemaal gewoon toeval mens0n!
Hoe weet je of Rutte en De Jonge lid zijn van het World Economic Forum?quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, het zal wel weer BNW zijn, maar zolang die WEFkeffers er zitten gaat er niets veranderen. Rutte en De Jonge zijn allebei lid, Deloitte die het onderzoek gaat doen ook.
Is allemaal gewoon toeval mens0n!
Whehe KPMG de schlemielquote:Op zondag 10 april 2022 15:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zitten daar dus drie knuppeltjes van Deloitte a 188 euro per uur minstens![]()
![]()
https://www.consultancy.n(...)bij-gemeente-utrecht
Inclusief een partner op afstand tegen hoger tarief uiteraarden voorbereiden van deze onzin
Moet toch wel een factuurtje worden van 7.500 euro voor dit kamerbezoekje van Deloitte![]()
En alleen zand in de ogen gestrooid en niets opgehelderd
Je weet dat je linkt naar een berichtje van 11 jaar geleden?quote:Op zondag 10 april 2022 15:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zitten daar dus drie knuppeltjes van Deloitte a 188 euro per uur minstens![]()
![]()
https://www.consultancy.n(...)bij-gemeente-utrecht
Inclusief een partner op afstand tegen hoger tarief uiteraarden voorbereiden van deze onzin
Moet toch wel een factuurtje worden van 7.500 euro voor dit kamerbezoekje van Deloitte![]()
En alleen zand in de ogen gestrooid en niets opgehelderd
quote:Op zondag 10 april 2022 20:58 schreef Sodemieters het volgende:
Je weet dat je linkt naar een berichtje van 11 jaar geleden?
Rutte krijgt boekjes toegestuurd van Schwab en zo.quote:Op zondag 10 april 2022 11:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe weet je of Rutte en De Jonge lid zijn van het World Economic Forum?
Sterk bewijs van zijn lidmaatschap inderdaad...quote:Op maandag 11 april 2022 09:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Rutte krijgt boekjes toegestuurd van Schwab en zo.
Siewert zal ook daar nog wel iets verdiend hebbenquote:Op maandag 11 april 2022 19:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kabinet wil kosten Deloitte-onderzoek naar mondkapjesdeal Van Lienden niet openbaren![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)enden-niet-openbaren
Zal wel te goedkoop zijn
Verkeerde topic.quote:
quote:
Zo krijgen we zoetjesaan toch mee wat er in de privemails van Hugo gestaan moet hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mondkapjesleveraar daagt staat voor de rechter om afzeggen deal na megaorder Sywert van Lienden
De staat wordt voor de rechter gedaagd door een potentile leverancier van mondkapjes die op het allerlaatste moment werd weggestuurd, nadat er al mondeling en per mail afspraken waren gemaakt. Het gebeurde precies op het moment dat Sywert van Lienden een monsterorder kreeg. Dat kan volgens het bedrijf geen toeval zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.bnnvara.nl%2F
![]()
![]()
"Potentile leverancier". Toevallig een BV met ene S. van Lienden als aandeelhouder?quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mondkapjesleveraar daagt staat voor de rechter om afzeggen deal na megaorder Sywert van Lienden
De staat wordt voor de rechter gedaagd door een potentile leverancier van mondkapjes die op het allerlaatste moment werd weggestuurd, nadat er al mondeling en per mail afspraken waren gemaakt. Het gebeurde precies op het moment dat Sywert van Lienden een monsterorder kreeg. Dat kan volgens het bedrijf geen toeval zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.bnnvara.nl%2F
![]()
![]()
Maar Deloitte wordt tegengewerkt door VWS zelfquote:Op dinsdag 12 april 2022 20:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
Zo krijgen we zoetjesaan toch mee wat er in de privemails van Hugo gestaan moet hebben.
En VWS geeft dan vervolgens Deloitte de schuld daarvan...quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar Deloitte wordt tegengewerkt door VWS zelf![]()
![]()
![]()
https://www.ad.nl/politie(...)kapjesdeal~ad81d709/
En weer vertraging![]()
En Deloitte wil vervolgens ook de priv mails van Hugoquote:Op dinsdag 26 april 2022 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:
En VWS geeft dan vervolgens Deloitte de schuld daarvan...
Vreselijk, wat een beerput weer.
Dit meldt Otto van der Bijl, officier van justitie bij het Functioneel Parket, een onderdeel van het OM dat zich bezighoudt met de bestrijding van grootschalige fraude maar daarnaast ook toezicht houdt op stichtingen als er twijfel bestaat of het bestuur van een stichting wel juist handelt.quote:De nieuw benoemde bestuurder, een curator, krijgt nu als opdracht de tientallen miljoenen die zij aan de mondkapjesdeal met de overheid verdienden weer terug te halen.
Wat een gore schijnheilquote:
Fantastische dagen met dubbel goed nieuws bedoel je!quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:16 schreef leolinedance het volgende:
Toch ook nog goed nieuws op deze trieste dag dat VI stopt!
Ben jij Arie Boomsma?quote:Op zaterdag 30 april 2022 13:40 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Fantastische dagen met dubbel goed nieuws bedoel je!
quote:'Coolblue doet aangifte tegen Sywert van Lienden om mondkapjesdeal'
Het bedrijf Coolblue heeft aangifte gedaan tegen Sywert van Lieden en zijn zakenpartners om de mondkapjesdeal. Het bedrijf zegt dat het is opgelicht en eist bijna een half miljoen euro schadevergoeding. Coolblue werkte belangeloos mee aan de mondkapjesdeal zonder te weten dat Van Lienden hier een commercieel belang bij had.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)kapjesdeal-benadeeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Het is niet voor het eerst dat Lenting betrokken is bij een integriteitskwestie. Hij moest begin dit jaar door het stof vanwege een 'een-tweetje' met Deloitte-partner Marco van de Vegte, toen nog voorzitter van de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/politiek/14(...)lacht-aan-zijn-broek
Ze hebben wel de juiste persoon uitgekozen voor dat onafhankelijke onderzoek![]()
![]()
![]()
![]()
Een nsb er krijgt er zelfs rode oortjes van![]()
Overheid als opdrachtgever is echt een lachertjequote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Oorspronkelijk zou Deloitte al voor het zomerreces van 2021 een feitenonderzoek opleveren. Maar het accountantskantoor heeft dat niet gehaald, sterker nog: het onderzoek is nog steeds niet af.
Dat is het ook, de ene verdenking vloeit logisch voort uit de andere verdenking.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:59 schreef OProg het volgende:
Volgens Siewert op Twitter is dit volkomen logisch dat dit er bij komt.
Dat klopt. Maar het gaat er meer om dat hij er nog steeds niet achter is dat nu nog via Twitter er op in gaan gewoon kansloos is.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:15 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is het ook, de ene verdenking vloeit logisch voort uit de andere verdenking.
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dichtquote:Op dinsdag 14 juni 2022 08:59 schreef OProg het volgende:
Volgens Siewert op Twitter is dit volkomen logisch dat dit er bij komt.
Terecht. Mensen thuis opzoeken doe je gewoon niet. Niet bij een minister en ook niet bij Sywert. Ook zijn kinderen verdienen een veilig thuis.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dicht![]()
![]()
Wat een sujet
Ja, want als er een camera voor de deur staat moet je open doen?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar als de camera voor de deur staat, blijft de deur dicht en gaan de gordijnen dicht![]()
![]()
Wat een sujet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het gaat er meer om dat hij er nog steeds niet achter is dat nu nog via Twitter er op in gaan gewoon kansloos is.
Je bent daarmee wel n van de meest gehate personen van het land, maar soit, kniesoor die daar op let.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.
Als de hoeveelheid geld dat je verdient bepaalt hoe slim je bent, dan is het superslim inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk niet met je eens, hij reageert rationeel en feitelijk op Twitter en de reacties eronder zijn allemaal puur emotioneel. Ben er nog steeds van overtuigd dat hij hiermee weg gaat komen. Daar kun je van alles van vinden (zelfverrijking enzo) maar als het toch volgens de regels is gegaan dan heeft hij het gewoon superslim gedaan.
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naeve politici. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bent daarmee wel n van de meest gehate personen van het land, maar soit, kniesoor die daar op let.
En van bedrijven als Randstad en CoolBlue.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naeve politici. Het is niet anders.
Niet alles is in regels vastgelegd. Pesten is bijvoorbeeld ook niet strafbaar, terwijl er serieus mensen aan onderdoor gaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij was de enige die riep er niks aan te verdienen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, ik deel die haat niet zo. Het is niet dat ik er veel respect voor heb maar hij speelt het spel zoals hij het speelt en profiteert slim van naeve politici. Het is niet anders.
Vandaar dat ze het nu ook naar verduistering hebben getrokken. Het grootste slachtoffer is dan niet Randstad of Coolblue, maar de non-profit stichting die Sywert en kompanen zelf hebben opgericht. Als ze schuldig worden bevonden, zal die stichting schadeloos gesteld moeten worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En van bedrijven als Randstad en CoolBlue.
Wat ik me wel afvraag is wat er zal gebeuren als ie wl veroordeeld zou worden. Ik veronderstel dat ie die bedrijven (die aangifte gedaan hebben) dan schadeloos moet stellen, maar dat scheelt hoogstens een paar ton, lijkt me. Dan blijft het grootste deel van die miljoenen gewoon op z'n rekening staan.
Ah ja, goed punt.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:58 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Vandaar dat ze het nu ook naar verduistering hebben getrokken. Het grootste slachtoffer is dan niet Randstad of Coolblue, maar de non-profit stichting die Sywert en kompanen zelf hebben opgericht. Als ze schuldig worden bevonden, zal die stichting schadeloos gesteld moeten worden.
De rest van je leven kun je alleen nog ondergronds handelen, niemand die je meer op je beloftes vertrouwd in bovengrondse zaken.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag is wat er zal gebeuren als ie wl veroordeeld zou worden. Ik veronderstel dat ie die bedrijven (die aangifte gedaan hebben) dan schadeloos moet stellen, maar dat scheelt hoogstens een paar ton, lijkt me. Dan blijft het grootste deel van die miljoenen gewoon op z'n rekening staan.
quote:Zo meldde een van de hen dat iemand uit de entourage van Van Lienden buiten de rechtszaal haar middelvinger naar hem op had gestoken.
https://www.telegraaf.nl/(...)ationaal-misverstandquote:De medewerkster van de stichting „speelde een belangrijke rol” in die journalistieke publicaties, aldus Van Lienden, en wilde hem chanteren omdat ze „zeggenschap en geld eiste”.
De rest mag hij gewoon bij de staat inleveren.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het was kennelijk een misverstand dat-ie dat allemaal voor niets zou doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:47 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat is een landelijk misverstand?![]()
De man heeft toch miljoenen verdiend aan die mondkapjes, of is dat niet zo?
Oh.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het was kennelijk een misverstand dat-ie dat allemaal voor niets zou doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 21 juli doet de rechtbank uitspraak over eventueel ontslag van Van Lienden.
https://fd.nl/samenleving(...)eger-heeft-gehandeld
![]()
![]()
![]()
quote:In dit gesprek merkte de voormalig medewerker op dat de slides in het voorstel voor de minister verwarrend zijn als het gaat om de afzender. ‘Je gooit het nu een beetje door elkaar. Want wij weten dat het een ander bedrijf gaat zijn. Maar zij hebben hier nog geen idee bij slide vier.’
Damme: ‘Dat hoeft ook niet. Er is straks gewoon een andere overeenkomst op Huppelepup Heppelepep BV.’ En even later: ‘We zeggen dat de overheid ons dwingt om dit te doen [een BV gebruiken, red.] in plaats van onze non-profitkoers.
Ik kan het niet luisteren, maar is het een opgenomen gesprek, waarin Damme dus toegeeft dat ze "net doen" alsof het non-profit is, en op de contracten de geldverdiende bv zetten?quote:Op woensdag 15 juni 2022 12:41 schreef OProg het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)apjesdeal-rechtszaak
Stuk in FTM waaruit blijkt dat een belangrijke pijler uit de verdediging onderuit gehaald is door een audio opname uit 2020.
[..]
Heeft die faggot kinderen dan?quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
De enige reden dat die stichting nog bestaat is zodat Sywert als bestuurslid een juridische verdedigingslinie heeft tegen het onderzoek naar zijn eigen oplichtingspraktijken. Er is echt niemand die nog mondkapjes koopt bij wat voor organisatie Sywert betrokken is dan ook, dus dat ontslag is meer dan gerechtvaardigd vanuit het oogpunt van de organisatie.
Ik hoop van harte dat het OM hem kaalplukt en dat hij na zijn eventuele gevangenisstraf aan zijn kinderen moet uitleggen wat voor immorele zak hij is geweest.
Fedja van Huetquote:Op zaterdag 18 juni 2022 00:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie Sywert gaat spelen.
Tom Cruisequote:Op zaterdag 18 juni 2022 00:34 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie Sywert gaat spelen.
Rutte blijft MP , hij vind het zo leuk werkquote:Op donderdag 7 april 2022 23:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, Rutte wist precies wat hij kon bereiken met zijn nieuwe verkiezingen, en mijn mening is nog steeds dat hij de rit niet gaat uitzitten, ik denk dat hij halverwege weg is voor een dure positie en dat Kaag het stokje overneemt.
4,7Miljoen!!!???quote:Op dinsdag 5 juli 2022 14:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onderzoek naar mondkapjesdeal Sywert van Lienden opnieuw vertraagd![]()
![]()
![]()
Het onderzoek naar de omstreden mondkapjesdeal tussen Sywert van Lienden en het ministerie van VWS heeft opnieuw vertraging opgelopen. Onderzoeksbureau Deloitte levert het rapport pas medio september aan bij minister Conny Helder (VWS).
Helder had de Tweede Kamer beloofd het rapport in het reces te sturen. Ze betreurt de vertraging, schrijft ze aan de Kamer. Het uitstel wordt met name veroorzaakt door wederhoor dat betrokkenen kunnen geven op de stukken
Meer tijd
Betrokkenen geven aan meer tijd voor wederhoor nodig te hebben vanwege de omvang van het rapport. "Betrokkenen nemen meer tijd dan was verwacht", schrijft Helder. Ook heeft Deloitte verschillende wederhoorsessies moeten houden. Dat was noodzakelijk vanwege het commentaar op de onderzoeksbevindingen van andere genterviewden en aanvullende documentatie die aan direct betrokkenen is voorgelegd.
Helder heeft eind juni met Deloitte over de nieuwe vertraging gesproken. De minister wil het onderzoek zo snel mogelijk afronden, maar stelt ook dat 'zorgvuldigheid en volledigheid voorop blijven staan'.
Kosten onderzoek
Het onderzoek van Deloitte, dat breder is dan de deal met Relief Goods Alliance van Van Lienden, heeft het ministerie tot nu tot 4,7 miljoen euro exclusief btw gekost. Dit bedrag gaat nog oplopen, zegt Helder, 'aangezien het onderzoek nog niet klaar is en het nog twee aanvullende deelonderzoeken behelst'.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-opnieuw-vertraagd
5.680.000 euro in de btw en nog steeds niet klaar![]()
![]()
Uurtarief van 250 euro
Is dat 23.440 uur al gefactureerd![]()
![]()
![]()
![]()
Die gasten zijn knettergek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |