als je denkt dat Rusland luchtlandingen uitvoert met jongetjens om de boel af te tasten dan is hoger denk nivo niet direct het eerste wat in me opkomtquote:Op donderdag 3 maart 2022 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee gewoon wat hoger denk nivo en mensenkennis.
Hoe wil je hem een halt toe roepen zonder keihard nee tegen hem te zeggen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:46 schreef Grishenko_ het volgende:
Maar ik zou daar niet te ver in gaan, want Poetin speelt met mensenlevens. Dan zou het Westen ook met mensenlevens moeten gaan spelen in de vorm van het-betrokken-raken in een oorlog met Rusland, en dat zou een horrorscenario zijn. Plus, Poetin heeft veel meer ervaring in het macho-powerplay. Dus als we meegaan met zijn spelletjes, ligt hij altijd een stap voorop de rest. Ik pleit ervoor om de rust te bewaren, genuanceerd te reageren door sancties uit te voeren en ondertussen de Russische oorlogsmachine een halt toe te roepen.
Hoe zo blijkbaar ? En in het artikel, spreken ze over 33quote:Op donderdag 3 maart 2022 18:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
bij deze aanval zijn dus blijkbaar 22 mensen om gekomen
https://nos.nl/artikel/24(...)elijk-clustermunitie
Het is wel wat er gebeurde toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je denkt dat Rusland luchtlandingen uitvoert met jongetjens om de boel af te tasten dan is hoger denk nivo niet direct het eerste wat in me opkomt
dat blijkt vooralsnog nergens uitquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel wat er gebeurde toch?
En talloze konvooien verlaten omdat de diesel op was. Geheel volgens plan, natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je denkt dat Rusland luchtlandingen uitvoert met jongetjens om de boel af te tasten dan is hoger denk nivo niet direct het eerste wat in me opkomt
Was 30 jaar geleden al fan van hem als schaker, maar hij draagt nu ook echt mooi zijn steentje bij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:01 schreef polderturk het volgende:
Nieuwe draad van de schaakgrootmeester.
[ twitter ]
dat is om de druk op te voeren zei iemand vannachtquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En talloze konvooien verlaten omdat de diesel op was. Geheel volgens plan, natuurlijk.
Dit is toch bijna vragen om een aanval met de Turkse drones die Oekrane nog heeft? Bizar dat ze daar 3 dagen ongehinderd kunnen blijven staan. Of de Russen moeten in het Noorden dus wel echt volledige controle over de lucht hebben.quote:Russisch konvooi voor Kiev in drie dagen tijd amper verplaatst
Het ruim 60 kilometer lange Russische konvooi in Oekrane is in drie dagen tijd nauwelijks verplaatst. Diverse internationale media speculeren waarom het militaire materieel nog altijd op zo'n 20 kilometer afstand staat van hoofdstad Kiev.
Putin zou gek doen om ons in de war te brengen. Ben ik ook sceptisch over.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is om de druk op te voeren zei iemand vannacht
was ik ook sceptisch over
Het is gewoon zwaar terrein waar wielvoertuigen gewoon niet in vooruit komen... Zelfs de tracked voertuigen hebben het er zwaar mee. Maar dat al die banden eraf liggen komt nmm omdat ze die Pantsir niet achter wilden laten aangezien dat best een modern en potent systeem is dus daar hebben ze gewoon een paar tanks voorgezet en dat ding vooruit lopen trekken... En dan trek je gewoon alles kapot... De stelregel bij defensie is ook dat je in principe wielen bergt met wielen en tanks met tanks... Als je met een tank een wielvoertuig uit de modder gaat trekken heb je kans dat je het hele voertuig de vernieling in helpt omdat er veel te veel kracht op komt...quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:19 schreef EinarBoe het volgende:
Over dat konvooi en waarom het wellicht stilstaat (Het is een heel draadje):
[ twitter ]
@:AchJa kun jij hier nog wat over zeggen?
dat Mariopol nog niet ingenomen is geeft wel te denkenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Osinga en Deen temperden de verwachtingen ook weer wat vandaag. Volgens Osinga is dat konvooi een hype en gaat dat vooral om vooral om voorraden en niet zozeer om tanks etc.
Deen benadrukte het belang van Mariupol. De pantsereenheden die dan vrijkomen kunnen bij een overgave oprukken richting de Dnepr.
Dan vraag ik me af waar dat in zit. Niet in je diepere gedachten ofzo, elke putin bot draait namelijk precies dezelfde domme verhalen af.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja, net zoals al dat moderne militair materieel aan flarden laten schieten. Is om de vijand te laten denken dat ze succes boeken om daarna ongenadig hard materiaalpech te krijgen toe te slaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is om de druk op te voeren zei iemand vannacht
was ik ook sceptisch over
Er zou sprake van zijn dat ze niet vorderen omdat Ukrainse soldaten lastig doen (plus modder en diesel problemen).quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit is toch bijna vragen om een aanval met de Turkse drones die Oekrane nog heeft? Bizar dat ze daar 3 dagen ongehinderd kunnen blijven staan. Of de Russen moeten in het Noorden dus wel echt volledige controle over de lucht hebben.
ik zeg doenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:04 schreef Rambolin het volgende:
ze bieden 150 miljoenmiljard
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
n van de kenmerken van een hoger denkniveau is het vermogen tot automatiseren, oftewel het doortrekken en toepassen van patronen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oneens. Die omsingeling is nog geen 24 uur compleet. Ik weet niet hoeveel tijd jij rekent om een stad met 500.000 mensen in te nemen maar daar ben je wel even mee bezig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat Mariopol nog niet ingenomen is geeft wel te denken
Ja echt heel nuttig een paar tweetsquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Was 30 jaar geleden al fan van hem als schaker, maar hij draagt nu ook echt mooi zijn steentje bij.
Ja het gedeelte dat die per 1000en jonge mannen in de gehaktmolen douwt, dat gedeelte klopt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gedeeltelijk iig.
Was het maar zo simpel...quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:04 schreef Rambolin het volgende:
[ twitter ]
Doe Oligarchen denken dat je letterlijk alles kan kopenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:04 schreef Rambolin het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg doen
Ik zeg: vraag het dubbele en daarna NATO en EU lidmaatschap aanvragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Opmerkelijk dat de NOS dit doet, zouden er mensen zijn die het geloven, net als over dat Russische convoy van 60 km lang dat zonder benzine staat?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Vanochtend op het NOS nieuws ook weer.
Oekraners vechten enorm goed. Russen leiden zware verliezen. Toespraak Zelensky dat Oekrane aan de winnende hand is.
zou mijn eerste doel zijnquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oneens. Die omsingeling is nog geen 24 uur compleet. Ik weet niet hoeveel tijd jij rekent om een stad met 500.000 mensen in te nemen maar daar ben je wel even mee bezig.
Punt is dat de colonne een sitting duck is voor een luchtaanval. Blijkbaar kan Oekrane in dat gedeelte van het land qua luchtaanvallen niks meer doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zou sprake van zijn dat ze niet vorderen omdat Ukrainse soldaten lastig doen (plus modder en diesel problemen).
Ja, 4D schaken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, net zoals al dat moderne militair materieel aan flarden laten schieten. Is om de vijand te laten denken dat ze succes boeken om daarna ongenadig hard materiaalpech te krijgen toe te slaan.
Big brain tactics dit hoor.
Die colonne is puur een bevoorradingscolonne. Niet onbelangrijk maar het militaire belang moet ook niet overdreven worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Punt is dat de colonne een sitting duck is voor een luchtaanval. Blijkbaar kan Oekrane in dat gedeelte van het land qua luchtaanvallen niks meer doen.
Is opzich natuurlijk niet verboden... Maar je maakt misbruik van het rode kruis en dan verlies je dus de beschermde (non combatant) status. Dus moet je niet vreemd opkijken dat ze nu alle voertuigen met een rood kruis aan gaan vallen, dat is de consequentie van dit soort "krijgslisten"...quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
Russians are hiding ammunition inside fake medical vehicles
https://old.reddit.com/r/(...)unition_inside_fake/
🤔
Met genoeg geld id dat natuurlijk ook gewoon waar. Mochten ze hun bod verdubbelen of voor mijn part vertienvoudigen dan reken maar dat iemand gaat nadenken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doe Oligarchen denken dat je letterlijk alles kan kopen
De VDV (luchtlandingstroepen) zijn geen jonge onervaren jongetjes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gedeeltelijk iig.
lol wat is dit danquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:09 schreef Starhopper het volgende:
Is deze al gepost? Star Wars in Oekraine?
[ twitter ]
Ja bizar hequote:
Het is allemaal tegenstrijdig nieuws.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:07 schreef Za het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat de NOS dit doet, zouden er mensen zijn die het geloven, net als over dat Russische convoy van 60 km lang dat zonder benzine staat?
https://www.cbsnews.com/a(...)ion-talks-today/#appquote:Satellite images showed a 40-mile-long Russian military convoy approaching Ukraine's capital of Kyiv on Tuesday as authorities said Russian forces carried out a deadly attack on the city's main TV tower. The plodding Russian advance on the ground came while Ukraine's second-largest city, Kharkiv, was hit by intense shelling as Vladimir Putin's invasion of the neighboring nation entered its sixth day. The U.N. human rights office said Tuesday that at least 136 civilians had been killed by Russia's assault, including 13 children.
Militair is niets belangrijker dan logistiek.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die colonne is puur een bevoorradingscolonne. Niet onbelangrijk maar het militaire belang moet ook niet overdreven worden.
Onafhankelijke bronnen melden tussen de 300 en 3000 dode Russen. Minder dan wat Oekrane meld maar die willen de spirit hoog houden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:07 schreef Za het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat de NOS dit doet, zouden er mensen zijn die het geloven, net als over dat Russische convoy van 60 km lang dat zonder benzine staat?
Dat is heel wat anders dan een RPG in GTAquote:
Het is zeker belangrijk maar tanks (die waarschijnlijk straks in staande en niet in rijdende positie rond de stad worden gebracht) zijn net zo belangrijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Militair is niets belangrijker dan logistiek.
die stormtroopers zijn natuurlijk van de ogrvquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ging volgens mij om fake news te duiden... Een Tie Fighter met Stromtroopers...
Wellicht deels ook tbv de extra NAVO-versterkingen in die hoek van de wereld?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zouden de Amerikanen van plan zijn. Wat doen al die C17s gevuld met materieel. Vast niet alleen maar javalins en stingers voor Ukraine.
[ twitter ]
En dit is waarom Putin het heel moeilijk gaat krijgen.quote:
Van een Israelische website: (google translate)quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
https://b.walla.co.il/item/3491972quote:The video was broadcast in the main edition and in the channel's current affairs programs.
The reason for this is not clear, but it seems that the video was "planted", probably by mistake within war scenes that run in web clips. Another possibility is that the materials were bought from an international news "pool", and the mistake occurred during the transfer. Apparently the source of the video is a telegram channel that broadcasts news and videos from the front in Ukraine.
The film itself has been running on the network since 2014 and is in fact a creation of fans of the film series who tried to imagine what a combination of two popular genres would look like - Star Wars films and dashboard shots from the roads in Russia.
One way or another, no one on the channel made the mistake, and it continued to appear on the channel screen for 13 hours, and so far no response to the mistake has been received.
Een zuidamerikaan met 25 volgers.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:18 schreef slashdotter3 het volgende:
US Special Forces zijn in Ukraine...
[ twitter ]
In april 1945 liep ook iedere burger in Berlijn met panzerfausten en panzershrek rond maar dat stopte de Russen uiteindelijk ook niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En dit is waarom Putin het heel moeilijk gaat krijgen.
En hoe is die tank dan belangrijk als die niet kan rijden en geen munitie heeft?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is zeker belangrijk maar tanks (die waarschijnlijk straks in staande en niet in rijdende positie rond de stad worden gebracht) zijn net zo belangrijk.
Valt er iets anders te verwachten dan dat die er al wekenlang zijn?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Die Black Hawks vliegen daar al wekenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Er lopen heel veel van dit soort mannetjes rond daar en zo'n raket afschieten kunnen ze zo te zien uitstekend.quote:
Omdat de Russen nou eenmaal meer mensen hadden.. en alle Duitsers die een beetje konden vechten waren opgeroepen voor andere fronten..quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:20 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
In april 1945 liep ook iedere burger in Berlijn met panzerfausten en panzershrek rond maar dat stopte de Russen uiteindelijk ook niet.
En de poppetje niks meer te vreten hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe is die tank dan belangrijk als die niet kan rijden en geen munitie heeft?
Dat vind ik niet verrassend, ook al is het maar om intel te verzamelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De tanks in die sector van het front leggen slechts kleine afstanden af. Maar natuurlijk is het wel belangrijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe is die tank dan belangrijk als die niet kan rijden en geen munitie heeft?
Laten we ze nog wat amo leverenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er lopen heel veel van dit soort mannetjes rond daar en zo'n raket afschieten kunnen ze zo te zien uitstekend.
Geloofwaardig kunnen dreigen met keihard terugmeppen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zouden de Amerikanen van plan zijn. Wat doen al die C17s gevuld met materieel. Vast niet alleen maar javalins en stingers voor Ukraine.
[ twitter ]
Ik vraag me af of tanks berhaupt nog van doorslaggevend belang kunnen zijn. Is toch een makkelijk target voor straaljagers en drones...quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja een paar boeren met een raketwerper kunnen je hele dag verpesten als Rus in een karretje daar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Schuld van Oekrane. Ze verplaatsen die gebouwen om ze als schild te gebruiken.quote:
Over boeren gesproken: al die filmpjes van boeren die met Russische tanks en andere pantservoertuigen aan de haal gaanquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja een paar boeren met een raketwerper kunnen je hele dag verpesten.
ja die satelliet telefoon was al verdacht ...... en nu dit zal mm niets verbazen als ze er hulp krijgen van die special forcesquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Valt er iets anders te verwachten dan dat die er al wekenlang zijn?
Zitten ze zo dringend om chips verlegen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat vind ik niet verrassend, ook al is het maar om intel te verzamelen.
Zonder logistiek is een tank in een kwartier waardeloos.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is zeker belangrijk maar tanks (die waarschijnlijk straks in staande en niet in rijdende positie rond de stad worden gebracht) zijn net zo belangrijk.
Alle cpu's verzamelen voordat ze in handen van de Russen vallen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zitten ze zo dringend om chips verlegen?
Waar ligt de grens van actieve inmenging?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Het lijkt bijna fake news... De stafleden van Putin zijn vast als de dood dat Vladje dumpert ontdekt..quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Over boeren gesproken: al die filmpjes van boeren die met Russische tanks en andere pantservoertuigen aan de haal gaan.
Satellieten, drones en F35s kunnen tegenwoordig beter intel verzamelen dan special forces mannetjes met een verrekijker verstopt in het grasquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat vind ik niet verrassend, ook al is het maar om intel te verzamelen.
Laatste ronde!quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:30 schreef Aether het volgende:
Nog even naar IKEA
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-59841928
[ afbeelding ]
Das wel verstandig van die lui. De roebel is/wordt niets meer waard, je kan beter snel je geld omwisselen naar goederen die beter hun waarde behouden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:30 schreef Aether het volgende:
Nog even naar IKEA
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-59841928
[ afbeelding ]
Bevestigingen, dat willen we. En controle op de waarheid.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De tijd van tanks is langzamerhand wel voorbij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik vraag me af of tanks berhaupt nog van doorslaggevend belang kunnen zijn. Is toch een makkelijk target voor straaljagers en drones...
"Kernenergie is veilig!1!!"quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:30 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Energodar, waar de grootste kerncentrale staat
Of verbindingstroepen die communicatie regelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Satellieten, drones en F35s kunnen tegenwoordig beter intel verzamelen dan special forces mannetjes met een verrekijker verstopt in het gras
Maar misschien zijn het advisors die grote groepen amateurs zoals al die lui van het vreemdelingenlegioen aansturen? En natuurlijk doen ze dan zelf ook mee met schieten.
Putin heeft Ubuntu op zijn computer staan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:06 schreef Rambolin het volgende:
[ afbeelding ]
Poetin prijst soldaten in toespraak
Poetin greep donderdag een televisietoespraak aan om Russische soldaten te prijzen voor hun moed. Hij beloofde ruimhartige financile compensatie voor families van tijdens de invasie gesneuvelde soldaten. De militaire operatie gaat volgens hem volgens plan.
Nu.nl
En Ikea sluit de deuren in Rusland. Dus als je die kledingkast nog wil moet je n toeslaanquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Das wel verstandig van die lui. De roebel is/wordt niets meer waard, je kan beter snel je geld omwisselen naar goederen die beter hun waarde behouden.
Ikea gaat z'n winkels in Rusland sluiten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Das wel verstandig van die lui. De roebel is/wordt niets meer waard, je kan beter snel je geld omwisselen naar goederen die beter hun waarde behouden.
Goed gezien. Inderdaad Fake.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
En ze zullen vast niet de enige zijn uit het Westen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Houdbaar eten en drinken, toiletpapier, toiletartikelen, drank.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
De russen zouden beter met hun geld. Zoveel mogelijk goud kopen.
Dat zou ik doen moest ik in zo'n situatie terecht komen
Behalve Fury danquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zonder logistiek is een tank in een kwartier waardeloos.
Als je dat in die situatie doet op een plek waar dat nog snel kan betaal je ook het dubbelequote:Op donderdag 3 maart 2022 20:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
De russen zouden beter met hun geld zoveel mogelijk goud kopen.
Dat zou ik doen moest ik in zo'n situatie terecht komen
Ik moet gelijk hieraan denken...quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:06 schreef Rambolin het volgende:
[ afbeelding ]
Poetin prijst soldaten in toespraak
Poetin greep donderdag een televisietoespraak aan om Russische soldaten te prijzen voor hun moed. Hij beloofde ruimhartige financile compensatie voor families van tijdens de invasie gesneuvelde soldaten. De militaire operatie gaat volgens hem volgens plan.
Lijkt eerder op WinXP..quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Putin heeft Ubuntu op zijn computer staan?
Zou die ook de nucleaire installaties aan sturen?
Als je die allemaal wapens en munitie geeft, dan kunnen ze het de Russen nog heel lastig maken. In de loop van de tijd zullen ze ook beter getraind raken en ze kennen hun eigen gebied goed. Mocht de invasie al lukken, dan zie ik niet hoe Poetin de geest weer in de fles krijgt zonder terreur richting de burgerbevolking te gebruiken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Shh. Nee natuurlijk niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie ook helemaal geen fasers gebruikt worden in dat filmpje.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Goed gezien. Inderdaad Fake.
Want er zitten helemaal geen Stormtroopers in een Tie Fighter
Blijkt Windows XP te zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Putin heeft Ubuntu op zijn computer staan?
Zou die ook de nucleaire installaties aan sturen?
Als dit waar is dan is die grens wel overschreden. Punt is natuurlijk dat die special forces als ze eventueel gevangen genomen worden, gewoon gaan zeggen dat ze daar vrijwillig zijn. Die lopen daar echt niet in USA uniform rond, net als dat die seperatisten in het Oosten van het Russische leger ook een allegaartje aan leger kleding aan hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar ligt de grens van actieve inmenging?
Maidan zit nog vers in het geheugen van veel Oekrainers. Koppig en trots volkje. Die geven idd niet zomaar op.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je die allemaal wapens en munitie geeft, dan kunnen ze het de Russen nog heel lastig maken. In de loop van de tijd zullen ze ook beter getraind raken en ze kennen hun eigen gebied goed. Mocht de invasie al lukken, dan zie ik niet hoe Poetin de geest weer in de fles krijgt zonder terreur richting de burgerbevolking te gebruiken.
Neuh. En de andere kant op ook uiteraard.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En ze zullen vast niet de enige zijn uit het Westen.
Het Oekranse leger is al degelijk getraind.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je die allemaal wapens en munitie geeft, dan kunnen ze het de Russen nog heel lastig maken. In de loop van de tijd zullen ze ook beter getraind raken en ze kennen hun eigen gebied goed. Mocht de invasie al lukken, dan zie ik niet hoe Poetin de geest weer in de fles krijgt zonder terreur richting de burgerbevolking te gebruiken.
Of zo'n extra lange tafelquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Ikea sluit de deuren in Rusland. Dus als je die kledingkast nog wil moet je n toeslaan
Ze zijn bang dat ze aangezien worden voor een giant Ukraine flagquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
Ikea gaat z'n winkels in Rusland sluiten.
Lekker oude zooi dus, net als het legerquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkt Windows XP te zijn.
https://www.pcmag.com/new(...)till-uses-windows-xp
Dit vind ik nou ongefundeerde bullshit Twitter shit.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]
Interessante thread over Russische para's, elite stoottroepen maar totaal verkeerd gebruikt in Oekrane.
Het is net de wereld in Day Z, ook zo'n zombieinvasie.quote:
Ik denk dat een groot deel van de weerbare bevolking tegen die tijd al lang gevlucht is naar het westen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ach welnee. Er lopen vast ook Nederlanders rond, scherpschuttertje hier en daar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En ze zullen vast niet de enige zijn uit het Westen.
Die grens is allang overschredenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar ligt de grens van actieve inmenging?
Dat was wat die kerel wilde beweren in die Tweet draad van eerder. Daar geloof ik niet in... Zelfs de Russen snappen wat een IWK en periodiek onderhoud is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Onafhankelijke bronnen melden tussen de 300 en 3000 dode Russen. Minder dan wat Oekrane meld maar die willen de spirit hoog houden.
Maar het zijn hoe dan ook veel zwaardere verliezen dan Putin verwacht had, al is het de vraag of zijn staf eerlijk is tegen hem...
Dat konvooi staat niet alleen stil door een benzine tekort maar ook door het gebrek aan periodiek onderhoud en het jarenlang stilstaan van een groot gedeelte van hetzelfde materieel.
Verklaard wel het mega succes van Anonymous..quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:41 schreef Godshand het volgende:
[..]
Lekker oude zooi dus, net als het leger
Het is al een paar dagen een konvooi van 60km.... terwijl de afstand grens to Kiev nog geen 200km is.....quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:07 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat Poetin Kiev (nog) niet wil platgooienquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:43 schreef TLC het volgende:
nos.nl :
Russisch konvooi voor Kiev in drie dagen tijd amper verplaatst
Het ruim 60 kilometer lange Russische konvooi in Oekrane is in drie dagen tijd nauwelijks opgeschoten. Diverse internationale media speculeren waarom de voorhoede van het militaire materieel nog altijd op zo'n 20 kilometer afstand staat van hoofdstad Kiev....
Heb je een bron van wat Putin verwacht had?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Onafhankelijke bronnen melden tussen de 300 en 3000 dode Russen. Minder dan wat Oekrane meld maar die willen de spirit hoog houden.
Maar het zijn hoe dan ook veel zwaardere verliezen dan Putin verwacht had, al is het de vraag of zijn staf eerlijk is tegen hem...
Dat konvooi staat niet alleen stil door een benzine tekort maar ook door het gebrek aan periodiek onderhoud en het jarenlang stilstaan van een groot gedeelte van hetzelfde materieel.
Betrouwbare bron zeg.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:18 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Er zijn begin Februari Amerikaanse troepen oa. delen van de 101st naar de Baltische Staten en Polen gestuurd dus waarom niet? Ze zijn alleen niet in Oekraine. Wel in Europa.quote:
De CIA is al sinds 2015 het Ukrainse leger aan het trainen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het Oekranse leger is al degelijk getraind.
Sowieso sinds 2014 waar ze richting navo niveau zijn gegaan.
Dat geldt ook voor de reservisten waarvan de meeste uitgebreide training hebben gehad.
En die zijn lang nog niet allemaal in het veld, dat duurt weken.
Ja in navo landen wel maar niet in de Oekraine.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn begin Februari Amerikaanse troepen oa. delen van de 101st naar de Baltische Staten en Polen gestuurd dus waarom niet? Ze zijn alleen niet in Oekraine. Wel in Europa.
Ah, wist ie het daarom zoveel beter te voorspellen dan al het volk dat bij ons in de kamer, buza en media zit?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
Dat was toch de tijd dat Baudet geld uit Rusland kreeg?
De tweet spreekt over de Pools-Litouwse grens, toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja in navo landen wel maar niet in de Oekraine.
Trainingen en materieel geven is nog wat anders dan echt soldaten sturen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De CIA is al sinds 2015 het Ukrainse leger aan het trainen.
https://news.yahoo.com/ci(...)vades-185258008.html
CIA-trained Ukrainian paramilitaries may take central role if Russia invades
Mooie glasheldere analyse waarom het niet klopt, van onze favoriete intellectuele zwaargewicht, hier.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit vind ik nou ongefundeerde bullshit Twitter shit.
Niet onder een navo vlag wellicht, uiteindelijk vind je Amerikaanse “instructeurs” rond of in ieder conflict.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja in navo landen wel maar niet in de Oekraine.
Betere info over het konvooi, dat slechts op 30km van Kiev geraakt is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:43 schreef TLC het volgende:
nos.nl :
Het ruim 60 kilometer lange Russische konvooi in Oekrane is in drie dagen tijd nauwelijks opgeschoten. Diverse internationale media speculeren waarom de voorhoede van het militaire materieel nog altijd op zo'n 20 kilometer afstand staat van hoofdstad Kiev.
Volgens de BBC zou het te maken kunnen hebben met logistieke problemen. "De Russen zitten vast in de modder", zegt een voormalig commandant van de Britse strijdkrachten tegen de publieke omroep. Hij spreekt ook van een groot tekort aan voedsel, brandstof, reserve-onderdelen en een lage moraal onder de Russische troepen.
----
Ik hoop dat de Oekrainers dat konvooi in een plek steken bij putin waar de zon niet schijnt![]()
Mijn duim, maar als je ziet hoe amateuristisch het gaat, gok ik dat ie de boel mega onderschat heeft.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:46 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Heb je een bron van wat Putin verwacht had?
Ik denk dat het zo'n konvooi ook niet helpt als in elk dorp 50 man voor je voorste wagen gaan staan. Ik heb niet de indruk dat die mannen zo meedogenloos zijn dat ze er maar gewoon doorheen rijden, als ik beelden zie van dat soort burgerprotest.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was wat die kerel wilde beweren in die Tweet draad van eerder. Daar geloof ik niet in... Zelfs de Russen snappen wat een IWK en periodiek onderhoud is.
eergisteren 20km, gisteren 25km, nu 30kmquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Betere info over het konvooi, dat slechts op 30km van Kiev geraakt is.
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)kyiv-intl/index.html
Jonge Twitter is de moderne beetput van meninkjesquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie glasheldere analyse waarom het niet klopt, van onze favoriete intellectuele zwaargewicht, hier.
Spionage en dergelijke zeker wel ja. Dat doen alle landen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet onder een navo vlag wellicht, uiteindelijk vind je Amerikaanse “instructeurs” rond of in ieder conflict.
Kiev is heel groot. 30km van het centrum is misschien 20km van Kiev.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:52 schreef Rambolin het volgende:
[..]
eergisteren 20km, gisteren 25km, nu 30km
Uiteindelijk vervangen ze die chauffeurs met exact dat soort figuren uiteraard.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo'n konvooi ook niet helpt als in elk dorp 50 man voor je voorste wagen gaan staan. Ik heb niet de indruk dat die mannen zo meedogenloos zijn dat ze er maar gewoon doorheen rijden, als ik beelden zie van dat soort burgerprotest.
En wellicht dat mensen de weg ook saboteren door blokkades met particuliere voertuigen. Daar komt zo'n konvooi wel door, maar het vertraagt wel.
Ze schieten elke dag de voorste 5km aan gort?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:52 schreef Rambolin het volgende:
[..]
eergisteren 20km, gisteren 25km, nu 30km
Russen staan juist bekend om hun slechte onderhoud..quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was wat die kerel wilde beweren in die Tweet draad van eerder. Daar geloof ik niet in... Zelfs de Russen snappen wat een IWK en periodiek onderhoud is.
Wat ik vooralsnog heel erg goed vind aan het Europese beleid is dat het persoonlijke sancties treft tegen Poetin en kornuiten, daardoor raak je hun rechtstreeks in hun beurs. Daar ligt hun hart, in hun beurs, en niet in hun verlangen om de USSR te laten herrijzen, dat is bijvangst voor de oligarchen. Het is namelijk een machtspelletje van Putain, waarbij de belangen van die oligarchen totaal niet in acht worden genomen. Dat kan tot een innerlijk conflict leiden met bepaalde mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een afzettingsprocedure.quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe wil je hem een halt toe roepen zonder keihard nee tegen hem te zeggen?
Mwah, niet heel verstandig om een heel konvooi zolang als sitting ducks bij elkaar te laten staan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is veel logischer dat het konvooi moet wachten op grote gecordineerde aanval.
Nee gewoon doorrijden tot in Kiev dan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, niet heel verstandig om een heel konvooi zolang als sitting ducks bij elkaar te laten staan.
Prachtig draadjequote:Op donderdag 3 maart 2022 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[ twitter ]
Interessante thread over Russische para's, elite stoottroepen maar totaal verkeerd gebruikt in Oekrane.
Lijkt me niet. Want met de kou kost dat elke dag en nacht dat het daar staat een flinke hoeveelheid brandstof en eten. Bovendien zijn het idd sitting ducks nu. Een deel is eerder vandaag al gebombardeerd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is veel logischer dat het konvooi moet wachten op grote gecordineerde aanval.
Hoezo, post jij er dan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jonge Twitter is de moderne beetput van meninkjes
Ik vrees inderdaad dat ze wachten totdat kiev platgebombardeerd wordt in een genocidaal bombardement.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze zijn wel momenteel fout bezig bij een kerncentrale die ze aan het bombarderen zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat ze wachten totdat kiev platgebombardeerd wordt in een genocidaal bombardement.
Hopelijk geen kernbom ik denk dat ze dan wel een stukje verder weg zouden blijven staan, maar misschien wel een flink bombardement met vacuumbommen en clusterbommen.
Tuurlijk!quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee gewoon doorrijden tot in Kiev dan?
Volgens de vrouw van de geplande marionet-president zouden ze in 6 uur in Kyiv hebben moeten staan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:46 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Heb je een bron van wat Putin verwacht had?
Hopen op westelijke wind danquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ze zijn wel momenteel fout bezig bij een kerncentrale die ze aan het bombarderen zijn.
Veel logischer ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat ze wachten totdat kiev platgebombardeerd wordt in een genocidaal bombardement.
Hopelijk geen kernbom ik denk dat ze dan wel een stukje verder weg zouden blijven staan, maar misschien wel een flink bombardement met vacuumbommen en clusterbommen.
Kom ze maar halen...oh...wachtquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De russische hermitage wil direct zijn spullen terug van de Hermitage in Amsterdam
https://www.at5.nl/artike(...)k-terug-naar-rusland
Het is maar wat je wil lezen eh.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel logischer ja.
Maar NOS blijft maar roepen dat ze vastzitten, zonder brandstof. Dat ze bijna verslagen zijn bijna.
Raar toch?
Dat convooi staat er voor toevoer van resources.
Verschroten en in raketten de grens over schieten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De russische hermitage wil direct zijn spullen terug van de Hermitage in Amsterdam
Nee een deel is al gebombardeerd. Sommige trucks zitten inmiddels ook vast in de modder.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel logischer ja.
Maar NOS blijft maar roepen dat ze vastzitten, zonder brandstof. Dat ze bijna verslagen zijn bijna.
Raar toch?
Er waren explosies gezien in de buurt van een kerncentrale.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ze zijn wel momenteel fout bezig bij een kerncentrale die ze aan het bombarderen zijn.
nee krijg je nietquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Doe maar in een oude kartonnen doos en opsturen met PostNL.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik hoop dat er een manier komt om al die dienstplichtigen die erin geluisd zijn van dat konvooi te benaderen en voor te stellen zich over te geven en dat ze dat allemaal gaan doen. Anders is het een kwestie van tijd voordat die sitting ducks allemaal afgemaakt worden door artillerie, drone strikes en anti tank wapens.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:43 schreef TLC het volgende:
nos.nl :
Het ruim 60 kilometer lange Russische konvooi in Oekrane is in drie dagen tijd nauwelijks opgeschoten. Diverse internationale media speculeren waarom de voorhoede van het militaire materieel nog altijd op zo'n 20 kilometer afstand staat van hoofdstad Kiev.
Volgens de BBC zou het te maken kunnen hebben met logistieke problemen. "De Russen zitten vast in de modder", zegt een voormalig commandant van de Britse strijdkrachten tegen de publieke omroep. Hij spreekt ook van een groot tekort aan voedsel, brandstof, reserve-onderdelen en een lage moraal onder de Russische troepen.
----
Ik hoop dat de Oekrainers dat konvooi in een plek steken bij putin waar de zon niet schijnt![]()
Daar is vast over te onderhandelen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bombardementen rond de stad energodar. Niet rond/op de centrale.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat zijn geen vrachtwagens gevuld met paprikachips en cola om de soldaten te bevoorraden. Dit zijn militaire voertuigen die geen meter kunnen opschieten, omdat ze kampen met brandstoftekorten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel logischer ja.
Raar toch?
Als ze Ukraine verlaten mogen ze hun plaatjes terug. Kan nu niet vanwege sancties en luchtverboden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als vergelding voor Baba Yar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verschroten en in raketten de grens over schieten.
Zijn ze die aan het bombarderen? Dat had ik nog niet zo begrepen. Bezig met die te veroveren ja en met waarschijnlijk doel hem stop te leggen(levert 1/5 van stroom in Oekranie) dus daarmee zal Kiev wel zonder stroom komen te zitten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Helaas bakken ze er niet veel van. Ik zie ook het nut niet om allemaal special agents op te leiden maar dat zal aan mij liggenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lijkt erop dat Rusland een soort van hermit state gaat worden. Soort Noord-Korea. Compleet afgesloten van de rest van de wereld. Zeker als straks idd de staat van beleg nog wordt afgekondigd en niemand mag er meer uit.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze Ukraine verlaten mogen ze hun plaatjes terug.
Zo'n centrale is wel een prima bunker voor de Ukrainse militairen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:06 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Zijn ze die aan het bombarderen? Dat had ik nog niet zo begrepen. Bezig met die te veroveren ja en met waarschijnlijk doel hem stop te leggen(levert 1/5 van stroom in Oekranie) dus daarmee zal Kiev wel zonder stroom komen te zitten.
Allemaal verhalen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee een deel is al gebombardeerd. Sommige trucks zitten inmiddels ook vast in de modder.
Vergeet niet, hier zit ook spul van wit-rusland bij. Een van de armste legers van de wereld.
Trucks dag en nacht in de kou laten staan op de open weg is verre van logisch.
Russen en kerncentrales....quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:06 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Zijn ze die aan het bombarderen? Dat had ik nog niet zo begrepen. Bezig met die te veroveren ja en met waarschijnlijk doel hem stop te leggen(levert 1/5 van stroom in Oekranie) dus daarmee zal Kiev wel zonder stroom komen te zitten.
Helaas bakken ze er niet veel van. Ik zie ook het nut niet om allemaal special agents op te leiden maar dat zal aan mij liggenquote:Op donderdag 3 maart 2022 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zou de nieuwsberichten wel met een korrel zout nemen. Tip.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mijn duim, maar als je ziet hoe amateuristisch het gaat, gok ik dat ie de boel mega onderschat heeft.
Maar een militaire colonne, van 60 km of wmb 40, ook goed, daarvan de flanken bewaken, dus 2 x 60 of 2 x40, is best lastig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch is dat vreemd, je loopt echt een enorm risico dat je straks een hoop gaten in dat Konvooi hebt. Zeker met die Turkse drones, al weet ik niet wat het bereik is van die drones.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee gewoon doorrijden tot in Kiev dan?
Schijnbaar is er ook luchtsteun.
Op satellietbeelden staat het er keurig op asfalt bij. En 60km das van apeldoorn naar Amsterdam. Enorm groot konvooi.
Laat je dat toch niet wijsmaken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat zijn geen vrachtwagens gevuld met paprikachips en cola om de soldaten te bevoorraden. Dit zijn militaire voertuigen die geen meter kunnen opschieten, omdat ze kampen met brandstoftekorten.
Dat komt omdat jij denkt dat je Special Forces op een vliegveld moet droppen zonder dat er ondersteuning onderweg is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:06 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Helaas bakken ze er niet veel van. Ik zie ook het nut niet om allemaal special agents op te leiden maar dat zal aan mij liggen
Ze moeten ergens geld van makenquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zie je anders precies hetzelfde doen, maar dan in dit topic. Fake news verspreiden en enorme hot takes posten. Pot verwijt de ketel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jonge Twitter is de moderne beetput van meninkjes
Ik duid juist op fakenews.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie je anders precies hetzelfde doen, maar dan in dit topic. Fake news verspreiden en enorme hot takes posten. Pot verwijt de ketel.
Ja, ja, wappie nu weten we het wel, NOS is bad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel logischer ja.
Raar toch?
quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:06 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Helaas bakken ze er niet veel van. Ik zie ook het nut niet om allemaal special agents op te leiden maar dat zal aan mij liggen
Op 13 minuten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:09 schreef laforest het volgende:
Kwam er maar een grote asterode op ons af, misschien dan zullen alle leiders begrijpen dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en samem moeten werken.
Ach bad zou veronderstellen dat ze weten wat ze doen.quote:
Dat "zullen ze zeker niet doen" hebben we wel al vele malen gehoord de laatste tijd en dan deden ze het toch...quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er waren explosies gezien in de buurt van een kerncentrale.
Strategisch doel om de energievoorziening te controleren.
Uitschakelen zullen ze zeker niet doen.
Op Oekrans grondgebied inderdaad, maar de toenmalige Sovjet regering in Moskou had er alles aan gedaan om de rotzooi zoveel mogelijk onder het tapijt te vegen.quote:
Dat weten ze dan goed te verbergenquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]Waar heb je het over? Ze krijgen gewoon militaire training, geen 'special agent' training
Gaat me niet om de NOS. Maar om de feitelijke nieuwswaardes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ja, wappie nu weten we het wel, NOS is bad.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoezo fout bezig? Als de wind richting Rusland staat zeg ik opblazen dat dingquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Die is wel gedurfd met jouw postgeschiedenis, haha.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach bad zou veronderstellen dat ze weten wat ze doen.
Het is eerder desinteresse, domheid en onwetendheid van de NPO
Ah ben je er zo n, discussie met je heeft dan weinig zin. BNW is mss een beter subforum voor je..quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:07 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik zou de nieuwsberichten wel met een korrel zout nemen. Tip.
Er was een FOKker in deze topic reeks die daar werkte?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tenzij de Russen enorm dom zijn, alles is mogelijk, zullen ze er alles aan doen om die centrale niet te beschadigen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef halfway het volgende:
[..]
[..]
Hoezo fout bezig? Als de wind richting Rusland staat zeg ik opblazen dat ding
Maak je niet dik man.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Beste mensen. Ik wil dat we even op het konvooi gaan focussen. Waarom wordt het konvooi dat een openlijk doelwit is niet aangevallen? Amerika beschikt over alle satelliet beelden en kunnen de exacte cordinaten doorgeven aan Oekraense grondtroepen. Waarom vindt er geen aanval plaats? Waarom kiest Oekrane ervoor om de verdedigingslinies niet buiten maar binnen Kiev te plaatsen? Ik luister naar veel analisten maar die snappen er ook niks meer van. Konvooi van 60km lang, locatie, snelheid, bewaking etc. alles bekend maar wordt afgewacht in Kiev.
Hoe kan Oekraense troepen deze lange colonne aanvallen?
Allereerst beschikken ze over een aardige aantal MIG-29 gevechtsvliegtuigen. Ze hoeven niet de hele luchtmacht in te zetten maar kunnen bijvoorbeeld met 5 gevechtsvliegtuigen al een enorme schade toebrengen aan het konvooi. Daarnaast zoals iedereen het onderhand wel weet, hebben ze veel drones tot hun beschikking. Buiten de artillerie zijn ze dankzij het westen ook nog eens flink uitgerust met conventionele wapentuig zoals M141, Stinger, M72 LAW en Javelin antitankraketten.
1. Verdediging van Kiev hoort niet binnen maar buiten Kiev te gebeuren.
2. Putin is zeer voorzichtig. Hij lijkt totale controle te hebben over de situatie. Dit maakt hij telkens duidelijk door regelmatig precisie aanvallen uit te voeren op gebouwen maar ook bijvoorbeeld een TV mast in Kiev.
3. Zodra de gevechten in Kiev van start gaan kan dit uitlopen tot een gigantische bloedbad wat zich uiteindelijk kan ontwikkelingen tot een flinke burgeroorlog over het gehele land.
4. Als er een langdurige burgeroorlog uitbreekt dan kan dit makkelijk overspringen naar Rusland (Moskou). Vergeet niet dat er vandaag 500+ lijken teruggestuurd zijn naar de families in Rusland. Niemand wil deze oorlog. Ophef wordt steeds groter.
Dit is mijn korte analyse.
Hebben jouw facebookvrinden het daar ook over?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Beste mensen. Ik wil dat we even op het konvooi gaan focussen. Waarom wordt het konvooi dat een openlijk doelwit is niet aangevallen? Amerika beschikt over alle satelliet beelden en kunnen de exacte cordinaten doorgeven aan Oekraense grondtroepen. Waarom vindt er geen aanval plaats? Waarom kiest Oekrane ervoor om de verdedigingslinies niet buiten maar binnen Kiev te plaatsen? Ik luister naar veel analisten maar die snappen er ook niks meer van. Konvooi van 60km lang, locatie, snelheid, bewaking etc. alles bekend maar wordt afgewacht in Kiev.
Allereerst beschikken ze over een aardige aantal MIG-29 gevechtsvliegtuigen. Ze hoeven niet de hele luchtmacht in te zetten maar kunnen bijvoorbeeld met 5 gevechtsvliegtuigen al een enorme schade toebrengen aan het konvooi. Daarnaast zoals iedereen het onderhand wel weet, hebben ze veel drones tot hun beschikking. Buiten de artillerie zijn ze dankzij het westen ook nog eens flink uitgerust met conventionele wapentuig zoals M141, Stinger, M72 LAW en Javelin antitankraketten.
2. Putin is zeer voorzichtig. Hij lijkt totale controle te hebben over de situatie. Dit maakt hij telkens duidelijk door regelmatig precisie aanvallen uit te voeren op gebouwen maar ook bijvoorbeeld een TV mast in Kiev.
3. Zodra de gevechten in Kiev van start gaan kan dit uitlopen tot een gigantische bloedbad wat zich uiteindelijk kan ontwikkelingen tot een flinke burgeroorlog over het gehele land.
4. Als er een langdurige burgeroorlog uitbreekt dan kan dit makkelijk overspringen naar Rusland (Moskou). Vergeet niet dat er vandaag 500+ lijken teruggestuurd zijn naar de families in Rusland. Niemand wil deze oorlog. Ophef wordt steeds groter.
Oekrane verdedigd alleen maar ze vallen niets aan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Rusland heeft naar mijn weten alle UKR militaire vliegvelden in handen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Niet gelezen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Die drones bestaan nietquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland heeft naar mijn weten alle UKR militaire vliegvelden in handen.
Die drones bestaan niet (dit is een vermoeden) of iig hadden ze anders allang 20km van dat konvooi kapot geschoten.
Helemaal niet raar, de Russen zijn verl verder dan verteld word.
Gewoon via Christie's in de ramsj gooien. Op TV.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verschroten en in raketten de grens over schieten.
Niet in die grote getalen nee.quote:
Weinig van te merken nog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Helemaal niet raar, de Russen zijn veel verder dan verteld word.
Verklaar dat dan eens. Oekraniers presteren zwaar ondermaats afgelopen week? Met een veel kleiner leger en veel minder materieel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat weten ze dan goed te verbergen
Dus Ukraine moet zich aan jouw regels houden en Rusland aan geen enkele.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Voor hetzelfde geld zijn die Russen aan het muiten....quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet in die grote getalen nee.
Ze waren er misschien en grotendeels vernietigd?
Waarom is dat convooi er anders nog dan?
Hun (actieve) leger is groterquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Verklaar dat dan eens. Oekraniers presteren zwaar ondermaats afgelopen week? Met een veel kleiner leger en veel minder materieel.
Grappig om te zien. Ik vind hem hier helemaal niet 'a-sociaal'' overkomen. Heel chill en oprecht eigenlijk. Wat ik bij andere beelden van hem wel heb.quote:
Wordt nog lachen aan de grens. Waar de NAVO staat en de Russen vrolijk raketten blijven schieten. Nu maar hopen dat de NAVO een raketje die zijn doel weer faliekant mist en richting onze soldaten blieft niet als uitnodiging tot vechten beschouwt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:16 schreef Tijger_m het volgende:
Precisie aanval op een zendmast die een gebouw raakt en een joods herdenkingsmonument.![]()
Het lijkt wel of je Baghdad Bob hoort.
Volgens sommige bronnen is dat Joodse herdekingsmonument niet beschadigd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:16 schreef Tijger_m het volgende:
Precisie aanval op een zendmast die een gebouw raakt en een joods herdenkingsmonument.![]()
quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Ukraine moet zich aan jouw regels houden en Rusland aan geen enkele.
staan wel een eindje van de grens weg hoorquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wordt nog lachen aan de grens. Waar de NAVO staat en de Russen vrolijk raketten blijven schieten. Nu maar hopen dat de NAVO een raketje die zijn doel weer faliekant mist en richting onze soldaten blieft niet als uitnodiging tot vechten beschouwt.
Walgelijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische winkel vernield in Duitsland
Dit is net zulk dom gedrag als negers in Amerika die willekeurige Aziaten aanvallen vanwege Covid
[ twitter ]
Weet ik veel waarom dat er nog staat, maar om te zeggen dat de drones niet bestaan is weer een andere uiterste. Dat van die konvooi vraag ik mij ook al dagen af, maar er kwamen nog genoeg dronebeelden door toen die 50km er al lang stond.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh, die in Oost Oekraine ook? Da's nieuws, vertel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland heeft naar mijn weten alle UKR militaire vliegvelden in handen.
Die drones bestaan niet (dit is een vermoeden) of iig hadden ze anders allang 20km van dat konvooi kapot geschoten.
Helemaal niet raar, de Russen zijn veel verder dan verteld word.
Te triest voor woorden dit.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is net zulk dom gedrag als negers in Amerika die willekeurige Aziaten aanvallen vanwege Covid
[ twitter ]
Er zijn mensen die hem graag demoniseren. De concurrentie bijvoorbeeld. Maar daarvoor kan je terecht in NWS / Time roept Elon Musk uit tot persoon van het jaar #2quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Grappig om te zien. Ik vind hem hier helemaal niet 'a-sociaal'' overkomen. Heel chill en oprecht eigenlijk. Wat ik bij andere beelden van hem wel heb.
Welnee, het is gewoon een autistische drol die geen kritiek kan verdragen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hem graag demoniseren. De concurrentie bijvoorbeeld. Maar daarvoor kan je terecht in NWS / Time roept Elon Musk uit tot persoon van het jaar #2
Ach wij hebben dmv Esther Vergeer die Russische gehandicapten naar huis gejaagdquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Misschien wil Oekrane niet als aggressief overkomen en alleen verdedigen? Dat maakt de manier waarop de wereld naar Oekrane kijkt ook wel wat beter.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
vliegkampschepen mogen niet door de Bosporus toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:27 schreef Aether het volgende:
Frankrijk stuurt vliegdekschip Charles de Gaulle naar Roemeni.
[ twitter ]
Dit is geen quote van mij? Waarom doe je alsof een quote van @Werkpaard van mij is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Ukraine moet zich aan jouw regels houden en Rusland aan geen enkele.
Oh, dat word nog leuk dan want dan moet dat schip door de Bosporus. En dat zal niet in zijn eentje die reis maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:27 schreef Aether het volgende:
Frankrijk stuurt vliegdekschip Charles de Gaulle naar Roemeni.
[ twitter ]
Nee, van Werkperd, maar ik was gemakzuchtig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is geen quote van mij? Waarom doe je alsof een quote van @:werkpaard van mij is?
Niet alleen walgelijk. Ook dom. Je moet russen die hier al wonen juist met rust laten want dat zijn sowieso vaak al geen poetin fans.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Een burgeroorlog tussen Rusland en Oekranequote:Op donderdag 3 maart 2022 21:13 schreef Werkperd het volgende:
Oorlogspartijen mogen niet door de Bosporus, Frankrijk is niet in oorlogquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
vliegkampschepen mogen niet door de Bosporus toch?
Weet niet anders dan dat het hele militaire luchtcapitaal van ukr 8 dagen geleden al is vernietigdquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, die in Oost Oekraine ook? Da's nieuws, vertel.
Was in Nederland ook al.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Zo jammer ditquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Baghdad Bob in actie, he?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Een burgeroorlog tussen Rusland en Oekrane
Al die simpele zielen ook. Dit zal in Rusland allicht uitgemolken worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Was in Nederland ook al.
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-land~a778d5db/
De woede over de oorlog in Oekrane raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Dom volk. Die Russen die hier wonen, wonen doorgaans niet voor niets hier.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Was in Nederland ook al.
De woede over de oorlog in Oekrane raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Owja..perdquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:32 schreef Rambolin het volgende:
[..]
laatste bezoek: 6120 dagen, 22 uur geleden
quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oorlogspartijen mogen niet door de Bosporus, Frankrijk is niet in oorlog
https://en.wikipedia.org/(...)ts#Aircraft_carriersquote:Aircraft carriers
Although the Montreux Convention is cited by the Turkish government as prohibiting aircraft carriers from transiting the Straits,[24] the treaty actually contains no explicit prohibition on aircraft carriers. However, modern aircraft carriers are heavier than the 15,000-ton limit imposed on warships, which makes it impossible for non-Black Sea powers to transit modern aircraft carriers through the Straits.
Oooooow....nou, ben benieuwd wat Turkije doetquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)ts#Aircraft_carriers
Hoe moeten ze dat dan doen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Triest ja, al mogen die Russen in NL van mij wel kleur bekennen.
Je kan moeilijk op een antennemast schieten zonder dat er brokstukken op de grond erachter vallen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:16 schreef Tijger_m het volgende:
Wat dat betreft vrees ik ook haatreacties of zelfs vandalisme op mijn Lada die ik rijd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Je bedoelt als je hem aanduwt?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat dat betreft vrees ik ook haar reacties of zelfs vandalisme op mijn Lada die ik rijd.
Hoop toch niet dat er 1 of andere Kaag-fakkel-drager iets brandends heeft gegooid. Dat zou wel ultiem achterlijk zijn.quote:
alle toestellen eraf of stiekem een oogje toeknijpenquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oooooow....nou, ben benieuwd wat Turkije doet
Vlaggetjes?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vlaggetjes? Eerste wat bij mij opkwam
Nee, is boven verwachting betrouwbaar eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bedoelt als je hem aanduwt?
Dan krijg je alleen maar medelijdende blikken, denk ik, hehe
Zeer verstandig welquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:37 schreef Rambolin het volgende:
Legers VS en Rusland zetten directe communicatielijn op om Oekrane
Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft een directe communicatielijn met het Russische ministerie van Defensie tot stand gebracht om "misrekeningen, militaire incidenten en escalatie" in de regio te voorkomen naarmate de Russische invasie van Oekrane vordert, vertelde een Amerikaanse functionaris donderdag aan persbureau Reuters. De communicatielijn is sinds 1 maart functioneel.
Nu.nl
Hadden ze een paar dagen geleden al om gevraagd, dus mooi dat dit nu operationeel is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:37 schreef Rambolin het volgende:
Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft een directe communicatielijn met het Russische ministerie van Defensie tot stand gebracht om "misrekeningen, militaire incidenten en escalatie" in de regio te voorkomen naarmate de Russische invasie van Oekrane vordert, vertelde een Amerikaanse functionaris donderdag aan persbureau Reuters. De communicatielijn is sinds 1 maart functioneel.
Nu.nl
quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:37 schreef riazop het volgende:
Rusland bevestigt de dood van generaal Andrei Sukhovetsky
Zonder toestellen is de Gaulle ook nog wel wat zwaarder dan 15 ton, denk ik, dus zal het een oogje moeten worden, plots opduikende dichte mist in de Bosporus?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
alle toestellen eraf of stiekem een oogje toeknijpen
Waarom ? Of gaat het (je) om personen ?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Triest ja, al mogen die Russen in NL van mij wel kleur bekennen.
of flottieljeleider noemenquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder toestellen is de Gaulle ook nog wel wat zwaarder dan 15 ton, denk ik, dus zal het een oogje moeten worden, plotse opduikende dichte mist in de Bosporus?
De Gaulle reist met een carrier strike group dus dat zou wel werken, meestal 6 oppervlakte schepen en een onderzeeer.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
of flottieljeleider noemen
dat werkte met de Tromp ook vroegah
Alleen met toestemming van Turkije en onder de max toegestane tonnage (45.000 ton dacht ik).quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
vliegkampschepen mogen niet door de Bosporus toch?
15.000 blijkbaarquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:42 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Alleen met toestemming van Turkije en onder de max toegestane tonnage (45.000 ton dacht ik).
De kans is echter klein dat Turkije toestemming zal geven aan de Fransen. Dit omdat de Fransen afgelopen maanden Turkije veelvuldig heeft geprovoceerd in de middellandse zee.
Nou dan heb je al geen kernbom meer nodig om de boel totaal te verpesten . Hopelijk staat er een westenwind zodat het lekker naar Rusland waait.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Een reactor meltdown is eigenlijk nog erger dan een atoombom, wat betreft straling. 10 jaar na een atoombom kan je er wel weer wonen, maar splijtstaven die gewoon open en bloot liggen te wezen... zeg maar dag tot het het hele gebied voor de komende paar duizend jaar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nou dan heb je al geen kernbom meer nodig om de boel totaal te verpesten . Hopelijk staat er een westenwind zodat het lekker naar Rusland waait.
Wtf? Bron?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nee die hadden iets met Bukraketten. Oh wacht....er gaat wel een hoop fout daarquote:
//--//quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Was in Nederland ook al.
Helaas tussen 20:00 en 00:00 lijkt het het ergste te zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:21 schreef Gezicht het volgende:
BNW gehalte stijgt weer hier hoe later het wordt
Is er niet, want ze zijn geen kerncentrale aan het bombarderen. Wel zijn er gevechten in een stad met een kerncentrale in de buurt.quote:
Da's inderdaad gunstig. Dit minimaliseert de kans op nucleair vuurwerk in o.a. onze regio.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:37 schreef Rambolin het volgende:
Nu.nl
Goedzo, jij snapt het.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Helaas tussen 20:00 en 00:00 lijkt het het ergste te zijn.
[..]
Is er niet, want ze zijn geen kerncentrale aan het bombarderen. Wel zijn er gevechten in een stad met een kerncentrale in de buurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |